Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Aktywna tablica

Aktywna tablica

O programie

Szkoła Podstawowa w Chełmcach pozyskała dofinansowanie w wysokości 14000 zł na zakup pomocy dydaktycznych ze środków otrzymanych od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z budżetu państwa w ramach realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz  kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych  na lata 2020-2024 - "Aktywna tablica".
Program "Aktywna tablica" opiera się na założeniu, że jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym oraz na założeniu, że rozwój kompetencji uczniów w tym zakresie powinien dokonywać się  w nowocześnie wyposażonej szkole.

Szkoła wyposażona w zakupione pomoce dydaktyczne (dwa monitory interaktywne), nie tylko bedzie realizować nową podstawę  programową kształcenia ogólnego, ale także rozwijać zainteresowania uczniów podczas zajęć dodatkowych (kółka zainteresowań). Nauczyciele w pracy zmonitorem wykorzystują wiedzę zdobytą podczas realizacji programu " Lekcja: Enter!".

W ramach Miedzyszkolnej Sieci Współpracy nauczyciele dzielą się wiedzą z nauczycielami z Zespołu Szkół Ogółnokształcących w Kruszwicy oraz ze Szkoły Podstawowej w Woli Wapowskiej. 

Zapraszamy do kontaktu wszystkie szkoły uczestniczące w programie "Aktywa tablica", które chcą dołączyć do Miedzyszkolnej Sieci Współpracy w zakresie stosowania rozwiązań internetowych.

 

Ocena wpływu stosowania TIK w szkole na zaangażowania nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się:

Zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania:

  • nauczyciele stosując TIK podczas zajęć w szkole, wykorzystywali umiejętności w tym zakresie zdobyte dzięki udziale w programie „Lekcja – Enter” oraz na szkoleniach, webinarach z aplikacji TEAMS i innych ,
  • podnieśli swoje kompetencje w zakresie technologiczno – informatycznym i stosowali na lekcjach aplikacje: Multibook, Multiteka, Multiatlas oraz dołączali do monitorów dotykowych następujące urządzenia: wizualizer, tablet graficzny,
  • dzielili się wiedzą poprzez organizowanie lekcji otwartych, spotkań w zespołach nauczycielskich, wymianę scenariuszami lekcji (stosowanie aplikacji: „Newline App Store”, „Newline Broadcast”),
  • wzrosła świadomość nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz stosowania praw autorskich do treści edukacyjnych dostępnych w Internecie,
  • proces zaangażowania nauczycieli w nauczanie z wykorzystaniem monitorów dotykowych i pozostałych urządzeń multimedialnych trwa nadal i wpływa pozytywnie na podniesienie atrakcyjności zajęć, zachęca do poszukiwania nowych rozwiązań z wykorzystaniem aplikacji multimedialnych.

Zaangażowanie uczniów w proces uczenia się:

  • uczniowie podnieśli swoje kompetencje w zakresie posługiwania się oraz wykorzystywania TIK w procesie uczenia się i pracy zespołowej,
  • zwiększyła się motywacja i aktywność uczniów w czasie zajęć,
  • wzrosła świadomość uczniów w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz stosowania praw autorskich do treści edukacyjnych dostępnych w Internecie,
  • dla ucznia sposób przekazania wiedzy trudnej został wzbogacony o treści interaktywne, które pozwoliły zrozumieć dane zagadnienie.

Charakterystyka problemów i barier w realizacji Programu.

Jedynym problemem przy realizacji był czasami brak Internetu spowodowany usterkami technicznymi .

 

Ocena stopnia realizacji przez szkołę  zadań wynikających z udziału w Programie.

Dla Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Chełmcach zostały zakupione dwa monitory interaktywne (dotykowe) Newline TT 7519RS. Zapewniono instalację, uruchomienie oraz zintegrowanie zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzącego w skład sprzętu.

.Do realizacji założeń Programu Rządowego „Aktywna Tablica” w  szkole został powołany przez dyrektora koordynator i zespół samokształceniowy składający się z 4 nauczycieli.  Zespół zorganizował 3 spotkania, wspierał grono pedagogiczne w zakresie stosowania TIK w procesie dydaktyczno – wychowawczym, dzielił się wiedzą z zakresu stosowania różnorodnych aplikacji oraz scenariuszami zajęć (przykłady dobrych praktyk). Koordynator programu do sieci współpracy zaprosił nauczycieli z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kruszwicy oraz ze Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Woli Wapowskiej. Przeprowadził szkolenie rady pedagogicznej w zakresie obsługi i wykorzystania monitorów dotykowych i wbudowanych aplikacji.

 Nauczyciele począwszy od zainstalowania i uruchomienia monitorów dotykowych realizowali 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki.

Nauczyciele brali udział w szkoleniach, webinariach m.in. o tematyce:

  • „ Praca z aktywną tablicą”,
  • „Cyfrowa szkoła po nauczaniu zdalnym”,
  • „Narzędzia nowoczesnej technologii wspierające edukacje polonistyczną”,
  • „Jak zarazić swoich uczniów z minimalizmem”,
  • „Co się stanie, gdy wyłączą Internet”,
  • FOMO i problemowe używanie Internetu”,
  • „Poznaj Canvę”,
  • „Poznaj Genially”,
  • „Bezpieczni w sieci z OSE”,
  • „Kogo można spotkać w baśniowej krainie. Praca na lekcji j.polskiego z monitorem interaktywnym”,
  • „Ucho narząd słuchu i równowagi – praca z monitorem dotykowym na lekcji przyrody”,
  • „Odkrywamy tajemnice ciała człowieka - praca z monitorem dotykowym na lekcji przyrody”,
  • „Powietrze, mieszanina jednorodna gazów - praca z monitorem dotykowym na lekcji przyrody”,
  • „Zimowa grywalizacja i escape roomy tematyczne ma każdym przedmiocie w szkole podstawowej”.

Szkoła wzbogaciła się o nowe urządzenia multimedialne. Nauczyciele i uczniowie podnieśli swoje kompetencje cyfrowe. Zwiększyła się świadomość nauczycieli i uczniów dotycząca bezpieczeństwa w sieci. Wzrosła motywacja uczniów do nauki. Zajęcia stały się atrakcyjniejsze i efektywny stał się proces indywidualizacji. 

Data dodania: 2021-12-23 15:03:23
Data edycji: 2022-10-31 03:12:28
Ilość wyświetleń: 925

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej