Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Muzyka

                                   KRYTERIA OCENIANIA Z PRZEDMIOTU MUZYKA

Uczeń kl. IV:

  • Śpiewa solo i w grupie
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Gra na wybranym instrumencie melodycznym (flet, dzwonki)
  • Świadomie słucha wybranych dzieł literatury muzycznej
  • Improwizuje za pomocą gestu i ruchu
  • Bierze udział w zabawach muzycznych
  • Tworzy instrumenty muzyczne
  • Zna solmizacyjne i literowe nazwy nut oraz ich położenie na pięciolinii
  • Potrafi rozpoznać klucz wiolinowy
  • Zna znaki chromatyczne (krzyżyk, bemol, kasownik)
  • Zna wartości rytmiczne od całej nuty do szesnastki
  • Wie, co to jest pauza i rozpoznaje ją w zapisie nutowym
  • Umie zaśpiewać hymn państwowy oraz pieśni i piosenki poznane na lekcjach muzyki
  • Zagra na flecie i dzwonkach gamę C-dur oraz utwory poznane na lekcjach muzyki
  • Wie, kim był i czym się zajmował Oskar Kolberg
  • Zna niektóre zwyczaje ludowe
  • Rozpoznaje takie tańce jak: polonez, krakowiak
  • Rozpoznaje formę ronda w utworze
  • Ma podstawową wiedzę na temat życia i twórczości Fryderyka Chopina
  • Rozpoznaje instrumenty perkusyjne i strunowe
  • Rozpoznaje rodzaje głosów.

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe),
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach .

(zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

 

Uczeń kl.V:

  • Ma opanowane zagadnienia z kl. IV
  • Zna znaki chromatyczne (krzyżyk, bemol, kasownik)
  • Zna pojęcie metrum i potrafi grupować nuty w takcie 2/4, 3/4 i 4/4
  • Potrafi zaśpiewać piosenki poznane na lekcjach w klasie V
  • Zagra na flecie i dzwonkach repertuar poznany na lekcjach muzyki w klasie V
  • Ma podstawową wiedzę na temat polskich tańców narodowych (Mazur, Kujawiak, Oberek)
  • Rozpoznaje instrumenty strunowe
  • Rozpoznaje instrumenty perkusyjne i dęte (trąbka, puzon i inne)
  • Wie, co to są wariacje w muzyce
  • Ma podstawową wiedzę na temat życia i twórczości J.I.Paderewskiego, J.S. Bacha i Stanisława Moniuszko
  • Zna formy AB i ABA

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe),
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach(zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 .

 

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

 

Uczeń kl. VI:

  • Ma opanowane zagadnienia z kl. IV i V-umiejętność posługiwania się zapisem nutowym w stopniu elementarnym
  • Potrafi śpiewać proste kanony
  • Zna hymn Unii Europejskiej,
  • Sprawnie gra na flecie i dzwonkach proste melodie
  • Muzykuje w małych zespołach wokalnych i instrumentalnych
  • Zna pojęcia dynamika i barwa, tempo i artykulacja
  • Zna podstawowe oznaczenia agogiczne (allegro, moderato, lento)
  • Rozpoznaje rodzaje chórów
  • Rozpoznaje instrumenty perkusyjne i dęte (trąbka, puzon i inne)
  • Wie,czym się zajmuje kompozytor,
  • Potrafi wymienić nazwiska dwóch polskich kompozytorów i dwóch polskich pianistów
  • Potrafi wymienić co najmniej trzech wirtuozów fortepianu
  • Potrafi rozpoznać rodzaje orkiestr
  • Potrafi wymienić nazwiska dwóch sławnych dyrygentów
  • Wie, co to jest balet i potrafi wymienić przynajmniej dwa tytuły utworów baletowych
  • Zna największych przedstawicieli klasycyzmu w muzyce (Mozart, Haydn, Beethoven)
  • Wie, kim był Witold Lutosławski,

 

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe), ,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach(zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela). .

 

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

 

Uczeń kl. VII:

  • Ma opanowane zagadnienia z kl. IV,V,VI-umiejętność posługiwania się zapisem nutowym w stopniu elementarnym
  • Potrafi śpiewać proste kanony i piosenki wielogłosowe
  • Potrafi wymienić najstarsze polskie hymny,
  • Sprawnie gra na flecie i dzwonkach proste melodie
  • Muzykuje w małych zespołach wokalnych i instrumentalnych
  • Rozpoznaje rodzaje chórów
  • Rozpoznaje muzykę rozrywkową
  • Rozpoznaje instrumenty elektroniczne
  • Zna największych przedstawicieli klasycyzmu w muzyce (Mozart, Haydn, Beethoven)
  • Zna kompozytorów pieśni solowej i wielogłosowej muzyki wokalnej (Schubert, Moniuszko, Chopin, Górecki)
  • Zna twórców i wykonawców poezji śpiewanej ( Bob Dylan, L.Cohen,)
  • Wie, co to jest jazz, improwizacja,
  • Wie, co to jest rock and roll, pop, disco, rap, zna historię tych stylów.
  • Ma podstawową wiedzę na temat muzyki XX wieku
  • Rozpoznaje najsłynniejszych kompozytorów muzyki filmowej i ich dzieła
  • Potrafi rozróżnić fakturę polifoniczną i homofoniczną

 

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe),
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela) .

 .

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela) .

 

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

Data dodania: 2022-03-01 04:36:24
Data edycji: 2022-03-01 04:47:04
Ilość wyświetleń: 185

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej