Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Muzyka

                                   KRYTERIA OCENIANIA Z PRZEDMIOTU MUZYKA

Uczeń kl. IV:

  • Śpiewa solo i w grupie
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Gra na wybranym instrumencie melodycznym (flet, dzwonki)
  • Świadomie słucha wybranych dzieł literatury muzycznej
  • Improwizuje za pomocą gestu i ruchu
  • Bierze udział w zabawach muzycznych
  • Tworzy instrumenty muzyczne
  • Zna solmizacyjne i literowe nazwy nut oraz ich położenie na pięciolinii
  • Potrafi rozpoznać klucz wiolinowy
  • Zna znaki chromatyczne (krzyżyk, bemol, kasownik)
  • Zna wartości rytmiczne od całej nuty do szesnastki
  • Wie, co to jest pauza i rozpoznaje ją w zapisie nutowym
  • Umie zaśpiewać hymn państwowy oraz pieśni i piosenki poznane na lekcjach muzyki
  • Zagra na flecie i dzwonkach gamę C-dur oraz utwory poznane na lekcjach muzyki
  • Wie, kim był i czym się zajmował Oskar Kolberg
  • Zna niektóre zwyczaje ludowe
  • Rozpoznaje takie tańce jak: polonez, krakowiak
  • Rozpoznaje formę ronda w utworze
  • Ma podstawową wiedzę na temat życia i twórczości Fryderyka Chopina
  • Rozpoznaje instrumenty perkusyjne i strunowe
  • Rozpoznaje rodzaje głosów.

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe),
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach .

(zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

 

Uczeń kl.V:

  • Ma opanowane zagadnienia z kl. IV
  • Zna znaki chromatyczne (krzyżyk, bemol, kasownik)
  • Zna pojęcie metrum i potrafi grupować nuty w takcie 2/4, 3/4 i 4/4
  • Potrafi zaśpiewać piosenki poznane na lekcjach w klasie V
  • Zagra na flecie i dzwonkach repertuar poznany na lekcjach muzyki w klasie V
  • Ma podstawową wiedzę na temat polskich tańców narodowych (Mazur, Kujawiak, Oberek)
  • Rozpoznaje instrumenty strunowe
  • Rozpoznaje instrumenty perkusyjne i dęte (trąbka, puzon i inne)
  • Wie, co to są wariacje w muzyce
  • Ma podstawową wiedzę na temat życia i twórczości J.I.Paderewskiego, J.S. Bacha i Stanisława Moniuszko
  • Zna formy AB i ABA

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe),
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach(zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 .

 

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

 

Uczeń kl. VI:

  • Ma opanowane zagadnienia z kl. IV i V-umiejętność posługiwania się zapisem nutowym w stopniu elementarnym
  • Potrafi śpiewać proste kanony
  • Zna hymn Unii Europejskiej,
  • Sprawnie gra na flecie i dzwonkach proste melodie
  • Muzykuje w małych zespołach wokalnych i instrumentalnych
  • Zna pojęcia dynamika i barwa, tempo i artykulacja
  • Zna podstawowe oznaczenia agogiczne (allegro, moderato, lento)
  • Rozpoznaje rodzaje chórów
  • Rozpoznaje instrumenty perkusyjne i dęte (trąbka, puzon i inne)
  • Wie,czym się zajmuje kompozytor,
  • Potrafi wymienić nazwiska dwóch polskich kompozytorów i dwóch polskich pianistów
  • Potrafi wymienić co najmniej trzech wirtuozów fortepianu
  • Potrafi rozpoznać rodzaje orkiestr
  • Potrafi wymienić nazwiska dwóch sławnych dyrygentów
  • Wie, co to jest balet i potrafi wymienić przynajmniej dwa tytuły utworów baletowych
  • Zna największych przedstawicieli klasycyzmu w muzyce (Mozart, Haydn, Beethoven)
  • Wie, kim był Witold Lutosławski,

 

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe), ,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela).

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach(zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela). .

 

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

 

Uczeń kl. VII:

  • Ma opanowane zagadnienia z kl. IV,V,VI-umiejętność posługiwania się zapisem nutowym w stopniu elementarnym
  • Potrafi śpiewać proste kanony i piosenki wielogłosowe
  • Potrafi wymienić najstarsze polskie hymny,
  • Sprawnie gra na flecie i dzwonkach proste melodie
  • Muzykuje w małych zespołach wokalnych i instrumentalnych
  • Rozpoznaje rodzaje chórów
  • Rozpoznaje muzykę rozrywkową
  • Rozpoznaje instrumenty elektroniczne
  • Zna największych przedstawicieli klasycyzmu w muzyce (Mozart, Haydn, Beethoven)
  • Zna kompozytorów pieśni solowej i wielogłosowej muzyki wokalnej (Schubert, Moniuszko, Chopin, Górecki)
  • Zna twórców i wykonawców poezji śpiewanej ( Bob Dylan, L.Cohen,)
  • Wie, co to jest jazz, improwizacja,
  • Wie, co to jest rock and roll, pop, disco, rap, zna historię tych stylów.
  • Ma podstawową wiedzę na temat muzyki XX wieku
  • Rozpoznaje najsłynniejszych kompozytorów muzyki filmowej i ich dzieła
  • Potrafi rozróżnić fakturę polifoniczną i homofoniczną

 

 

Wymagania na poszczególne oceny

 

Uczeń otrzymuje ocenę celującą, gdy:

  • opanował wiedzę muzyczną na poziomie wykraczającym poza program nauczania,
  • opanował grę na dowolnym instrumencie w sposób wykraczający poza wymagania określone programem nauczania,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prezentuje utwory niepoznawane na lekcjach muzyki,
  • reprezentuje szkołę podczas konkursów i festiwali muzycznych oraz osiąga na nich sukcesy,
  • bierze aktywny udział w życiu artystycznym i kulturalnym szkoły i społeczności lokalnej,
  • pracuje samodzielnie,
  • dba o swój rozwój muzyczny,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć,
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach,
  • wspomaga swoją wiedzą i umiejętnościami innych uczniów,
  • jest kreatywny: tworzy nietypowe rozwiązania,
  • z własnej woli podejmuje się dodatkowych zadań.

 

Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy:

  • w pełni przyswoił sobie wiadomości objęte programem nauczania (99-100%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( 2 w półroczu), prawidłowo pod względem melodycznym i rytmicznym,
  • śpiewa indywidualnie i w grupie, prawidłowo pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • pracuje samodzielnie,
  • jest zawsze (na każdej lekcji) przygotowany do zajęć (ma podręcznik, zeszyt, flet i odrobione zadanie domowe),
  • zawsze(na każdej lekcji) bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela) .

 .

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie zdecydowaną większość wiadomości objętych programem (80%),
  • gra na instrumentach utwory przewidziane programem nauczania( jeden w półroczu), zdarzają mu się nieliczne pomyłki melodyczne i rytmiczne, przy pomocy nauczyciela podejmuje trud ich poprawienia,
  • śpiewa w grupie, stara się o prawidłowość wykonania pod względem emisyjnym, intonacyjnym i dykcyjnym,
  • prawie zawsze jest przygotowany do zajęć (uczeń może być dwa razy w półroczu nieprzygotowany do zajęć),
  • bierze aktywny udział w zajęciach (zgłasza się do odpowiedzi, śpiewa, tańczy, gra na instrumentach i wykonuje polecenia nauczyciela) .

 

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • przyswoił sobie przynajmniej połowę materiału objętego programem nauczania(50%),
  • podejmuje próby gry na instrumentach (jeden utwór w półroczu), zdarzają mu się liczne pomyłki, nie podejmuje trudu ich poprawienia,
  • czasami (4 razy) śpiewa w grupie,
  • dość często jest nieprzygotowany do zajęć (trzy razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),
  • nie pracuje samodzielnie.

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • w niewielkim stopniu opanował wiadomości objęte programem nauczania (30%-40%),
  • niechętnie podejmuje próby gry na instrumentach ( potrafi zagrać jeden utwór w roku szkolnym),
  • mniej niż 4 razy śpiewa w grupie,
  • rzadko bierze aktywny udział w zajęciach (nie zgłasza się do odpowiedzi, nie śpiewa z grupą, nie ćwiczy gry na instrumencie, bierze tylko udział w zabawach),
  • nie pracuje samodzielnie,
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( cztery razy w półroczu jest nieprzygotowany do zajęć),

 

 Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie opanował podstawowych wiadomości objętych programem (mniej niż 30%),
  • nie bierze czynnego udziału w zajęciach (siedzi, nie śpiewa, nie gra, nie bawi się)
  • praktycznie nigdy nie jest przygotowany do zajęć (nie przynosi książki, zeszytu,instrumentu (fletu),
  • nie śpiewa w grupie

 

Data dodania: 2022-03-01 04:36:24
Data edycji: 2022-03-01 04:47:04
Ilość wyświetleń: 292

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej