Edukacja dla bezpieczeństwa- wymagania na poszczególne stopnie szkolne
OCENA CELUJĄCA – otrzymuje ją uczeń, który opanował wiedzę i umiejętności określone
w podstawie programowej;
- potrafi rozwiązywać problemy nietypowe, jest twórczy, rozwija swoje uzdolnienia;
- samodzielnie potrafi korzystać z różnych źródeł informacji
- biegle posługuje się zdobytą wiedzą w praktyce;
- inicjuje dyskusję – przedstawia własne (racjonalne) koncepcje rozwiązań, działań, przedsięwzięć
- systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, dzieli się tym z grupą
- odnajduje analogie, wskazuje szanse i zagrożenia określonych rozwiązań
- wyraża własny, krytyczny, twórczy stosunek do omawianych zagadnień
- argumentuje w obronie własnych poglądów, posługując się wiedzą pozaprogramową
OCENA BARDZO DOBRA – otrzymuje ją uczeń , który zdobył pełen zakres wiedzy przewidziany w programie
- sprawnie wykorzystuje wiedzę z różnych przedmiotów do rozwiązywania zadań z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa
- rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne o dużym stopniu trudności;
- umie zastosować posiadana wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów
w nowych sytuacjach;
- wykazuje dużą samodzielność i potrafi bez pomocy nauczyciela korzystać z różnych źródeł informacji.
- sprawnie korzysta ze wszystkich dostępnych źródeł informacji
- samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy postawione przez nauczyciela
- jest aktywny na lekcjach
- bezbłędnie wykonuje czynności ratownicze, koryguje błędy kolegów
- odpowiednio wykorzystuje sprzęt i środki ratownicze
OCENA DOBRA – otrzymuje ją uczeń, który opanował materiał programowy. Dzięki swoim wiadomościom rozumie materiał i dobrze wykorzystuje swoje wiadomości do rozwiązywania typowych problemów (odtwórczo).
- potrafi korzystać ze źródeł informacji pod kierunkiem nauczyciela.
- poprawnie rozumuje w kategoriach przyczynowo-skutkowych
- samodzielnie wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu złożoności
- podejmuje wybrane zadania dodatkowe
- jest aktywny w czasie lekcji
- poprawnie wykonuje czynności ratownicze, umie dobrać potrzebny sprzęt i wykorzystać niektóre środki ratownicze
OCENA DOSTATECZNA – otrzymuje ją uczeń, który opanował podstawowe wiadomości i umiejętności, pozwalające na podejmowanie w otoczeniu działań ratowniczych i zabezpieczających,
- jest w stanie robić dalsze postępy i rozwiązywać zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności;
- pod kierunkiem nauczyciela wykorzystuje podstawowe źródła informacji
- samodzielnie wykonuje proste zadania w trakcie zajęć
- przejawia przeciętną aktywność
OCENA DOPUSZCZAJĄCA -
- przy pomocy nauczyciela wykonuje proste polecenia, wykorzystując podstawowe umiejętności
- wykazuje braki w wiedzy, nie uniemożliwiają one jednak dalszej edukacji i mogą zostać usunięte
OCENA NIEDOSTATECZNA - otrzymuje ją uczeń, który nie potrafi wykonać prostych poleceń, wymagających zastosowania podstawowych umiejętności,
- wykazuje braki w wiedzy, które uniemożliwiają dalszy rozwój w ramach przedmiotu
- nie potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, nawet z pomocą nauczyciela.
- wykazuje bierną postawę na lekcji.
Ocenianiu podlegają:
88-121 Chełmce
Chełmce 51