Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Edukacja dla bezpieczeństwa

Edukacja dla bezpieczeństwa- wymagania na poszczególne stopnie szkolne 

 

OCENA CELUJĄCA – otrzymuje ją uczeń, który opanował wiedzę i umiejętności określone

 w podstawie programowej;

- potrafi rozwiązywać problemy nietypowe, jest twórczy, rozwija swoje uzdolnienia;

- samodzielnie potrafi korzystać z różnych źródeł informacji

- biegle posługuje się zdobytą wiedzą w praktyce;

- inicjuje dyskusję – przedstawia własne (racjonalne) koncepcje rozwiązań, działań, przedsięwzięć

- systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, dzieli się tym z grupą

- odnajduje analogie, wskazuje szanse i zagrożenia określonych rozwiązań

- wyraża własny, krytyczny, twórczy stosunek do omawianych zagadnień

- argumentuje w obronie własnych poglądów, posługując się wiedzą pozaprogramową

OCENA BARDZO DOBRA – otrzymuje ją uczeń , który zdobył pełen zakres wiedzy przewidziany w programie

- sprawnie wykorzystuje wiedzę z różnych przedmiotów do rozwiązywania zadań z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa

- rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne o dużym stopniu trudności;

- umie zastosować posiadana wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów
 w nowych sytuacjach;

- wykazuje dużą samodzielność i potrafi bez pomocy nauczyciela korzystać z różnych źródeł informacji.

- sprawnie korzysta ze wszystkich dostępnych źródeł informacji

- samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy postawione przez nauczyciela

- jest aktywny na lekcjach

- bezbłędnie wykonuje czynności ratownicze, koryguje błędy kolegów

 - odpowiednio wykorzystuje sprzęt i środki ratownicze

OCENA DOBRA – otrzymuje ją uczeń, który opanował materiał programowy. Dzięki swoim wiadomościom rozumie materiał i dobrze wykorzystuje swoje wiadomości do rozwiązywania typowych problemów (odtwórczo).

- potrafi korzystać ze źródeł informacji pod kierunkiem nauczyciela.

- poprawnie rozumuje w kategoriach przyczynowo-skutkowych

- samodzielnie wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu złożoności

- podejmuje wybrane zadania dodatkowe

- jest aktywny w czasie lekcji

- poprawnie wykonuje czynności ratownicze, umie dobrać potrzebny sprzęt i wykorzystać niektóre środki ratownicze

 OCENA DOSTATECZNA – otrzymuje ją uczeń, który opanował podstawowe wiadomości i umiejętności, pozwalające na podejmowanie w otoczeniu działań ratowniczych i zabezpieczających,

- jest w stanie robić dalsze postępy i rozwiązywać zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności;

- pod kierunkiem nauczyciela wykorzystuje podstawowe źródła informacji

- samodzielnie wykonuje proste zadania w trakcie zajęć

- przejawia przeciętną aktywność

OCENA DOPUSZCZAJĄCA -

- przy pomocy nauczyciela wykonuje proste polecenia, wykorzystując podstawowe umiejętności

- wykazuje braki w wiedzy, nie uniemożliwiają one jednak dalszej edukacji i mogą zostać usunięte

OCENA NIEDOSTATECZNA - otrzymuje ją uczeń, który nie potrafi wykonać prostych poleceń, wymagających zastosowania podstawowych umiejętności,

- wykazuje braki w wiedzy, które uniemożliwiają dalszy rozwój w ramach przedmiotu

- nie potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, nawet z pomocą nauczyciela.

- wykazuje bierną postawę na lekcji.

Ocenianiu podlegają:

  • sprawdziany
  • obserwacja pracy uczniów na lekcji
  • odpowiedzi ustne
  • krótkie prace pisemne
  • praca w grupach
  • ćwiczenia praktyczne

 

Data dodania: 2022-03-03 23:37:04
Data edycji: 2022-03-03 23:37:38
Ilość wyświetleń: 192

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej