Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Edukacja dla bezpieczeństwa

Edukacja dla bezpieczeństwa- wymagania na poszczególne stopnie szkolne 

 

OCENA CELUJĄCA – otrzymuje ją uczeń, który opanował wiedzę i umiejętności określone

 w podstawie programowej;

- potrafi rozwiązywać problemy nietypowe, jest twórczy, rozwija swoje uzdolnienia;

- samodzielnie potrafi korzystać z różnych źródeł informacji

- biegle posługuje się zdobytą wiedzą w praktyce;

- inicjuje dyskusję – przedstawia własne (racjonalne) koncepcje rozwiązań, działań, przedsięwzięć

- systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, dzieli się tym z grupą

- odnajduje analogie, wskazuje szanse i zagrożenia określonych rozwiązań

- wyraża własny, krytyczny, twórczy stosunek do omawianych zagadnień

- argumentuje w obronie własnych poglądów, posługując się wiedzą pozaprogramową

OCENA BARDZO DOBRA – otrzymuje ją uczeń , który zdobył pełen zakres wiedzy przewidziany w programie

- sprawnie wykorzystuje wiedzę z różnych przedmiotów do rozwiązywania zadań z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa

- rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne o dużym stopniu trudności;

- umie zastosować posiadana wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów
 w nowych sytuacjach;

- wykazuje dużą samodzielność i potrafi bez pomocy nauczyciela korzystać z różnych źródeł informacji.

- sprawnie korzysta ze wszystkich dostępnych źródeł informacji

- samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy postawione przez nauczyciela

- jest aktywny na lekcjach

- bezbłędnie wykonuje czynności ratownicze, koryguje błędy kolegów

 - odpowiednio wykorzystuje sprzęt i środki ratownicze

OCENA DOBRA – otrzymuje ją uczeń, który opanował materiał programowy. Dzięki swoim wiadomościom rozumie materiał i dobrze wykorzystuje swoje wiadomości do rozwiązywania typowych problemów (odtwórczo).

- potrafi korzystać ze źródeł informacji pod kierunkiem nauczyciela.

- poprawnie rozumuje w kategoriach przyczynowo-skutkowych

- samodzielnie wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu złożoności

- podejmuje wybrane zadania dodatkowe

- jest aktywny w czasie lekcji

- poprawnie wykonuje czynności ratownicze, umie dobrać potrzebny sprzęt i wykorzystać niektóre środki ratownicze

 OCENA DOSTATECZNA – otrzymuje ją uczeń, który opanował podstawowe wiadomości i umiejętności, pozwalające na podejmowanie w otoczeniu działań ratowniczych i zabezpieczających,

- jest w stanie robić dalsze postępy i rozwiązywać zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności;

- pod kierunkiem nauczyciela wykorzystuje podstawowe źródła informacji

- samodzielnie wykonuje proste zadania w trakcie zajęć

- przejawia przeciętną aktywność

OCENA DOPUSZCZAJĄCA -

- przy pomocy nauczyciela wykonuje proste polecenia, wykorzystując podstawowe umiejętności

- wykazuje braki w wiedzy, nie uniemożliwiają one jednak dalszej edukacji i mogą zostać usunięte

OCENA NIEDOSTATECZNA - otrzymuje ją uczeń, który nie potrafi wykonać prostych poleceń, wymagających zastosowania podstawowych umiejętności,

- wykazuje braki w wiedzy, które uniemożliwiają dalszy rozwój w ramach przedmiotu

- nie potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, nawet z pomocą nauczyciela.

- wykazuje bierną postawę na lekcji.

Ocenianiu podlegają:

  • sprawdziany
  • obserwacja pracy uczniów na lekcji
  • odpowiedzi ustne
  • krótkie prace pisemne
  • praca w grupach
  • ćwiczenia praktyczne

 

Data dodania: 2022-03-03 23:37:04
Data edycji: 2022-03-03 23:37:38
Ilość wyświetleń: 289

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej