Wymagania edukacyjne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych z języka niemieckiego w klasach VII i VIII.
- opanował wiadomości jak na ocenę bardzo dobrą, a ponadto uczeń samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, bardzo dobrze posługuje się językiem ( intonacja, wymowa, struktury gramatyczne i leksykalne).
- opanował w pełni zakres wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,
- bardzo dobrze rozumie polecenia,
- bardzo dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,
- czyta płynnie, rozumie treść czytanego tekstu, zwraca uwagę na akcent zdaniowy i wyrazowy,
- bardzo dobrze rozumie wypowiedzi kolegów i nauczyciela,
- w wypowiedzi ustnej prezentuje bardzo dobre opanowanie struktur leksykalno-gramatycznych.
- nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- poprawnie stosuje zdobytą wiedzę do samodzielnego rozwiązywania zadań,
- popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,
- dobrze rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów,
- dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,
- w wypowiedzi ustnej popełnia nieliczne błędy,
- dobrze rozumie treść czytanego tekstu,
- samodzielnie tworzy krótką wypowiedź pisemną, popełniając nieliczne błędy.
- nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- rozwiązuje zadania ( czasami z pomocą nauczyciela),
- popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zawsze potrafi samodzielnie poprawić,
- rozumie polecenia nauczyciela,
- rozumie częściowo treść tekstu słuchanego,
- w wypowiedzi ustnej stosuje proste zdania, często z pomocą nauczyciela,
- czyta wolno, popełnia liczne błędy i często ma problem ze zrozumieniem treści tekstu,
- w wypowiedzi pisemnej popełnia błędy gramatyczne, posługując się prostymi strukturami gramatycznymi.
- ma braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne,
- zna ograniczoną liczbę podstawowych słów,
- rozumie polecenia nauczyciela i w bardzo ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania,
- odbiera tylko wcześniej poznane komunikaty,
- w tekście słuchanym rozumie tylko pojedyncze słowa,
- w wypowiedzi ustnej popełnia liczne błędy, które znacznie zakłócają komunikacje, często wypowiedź jest tylko częściowo zrozumiała,
- czyta bardzo wolno, artykułuje i akcentuje podobnie jak w języku polskim.
- nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- braki uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy,
- nie rozumie poleceń i pytań nauczyciela,
- nie potrafi przekazywać informacji zarówno w formie pisemnej jak i ustnej,
- nie opanował podstawowych struktur leksykalno-gramatycznych,
- nie umie poprawnie budować prostych zdań,
- operuje bardzo ubogim słownictwem,
- nie wykazuje żadnego zainteresowania przedmiotem.
88-121 Chełmce
Chełmce 51