Wymagania edukacyjne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych z jÄ™zyka niemieckiego w klasach VII i VIII.
- opanowaÅ‚ wiadomoÅ›ci jak na ocenÄ™ bardzo dobrÄ…, a ponadto uczeÅ„ samodzielnie i twórczo rozwija wÅ‚asne uzdolnienia, bardzo dobrze posÅ‚uguje siÄ™ jÄ™zykiem ( intonacja, wymowa, struktury gramatyczne i leksykalne).
- opanował w pełni zakres wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- popeÅ‚nia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,
- bardzo dobrze rozumie polecenia,
- bardzo dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,
- czyta płynnie, rozumie treść czytanego tekstu, zwraca uwagę na akcent zdaniowy i wyrazowy,
- bardzo dobrze rozumie wypowiedzi kolegów i nauczyciela,
- w wypowiedzi ustnej prezentuje bardzo dobre opanowanie struktur leksykalno-gramatycznych.
- nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- poprawnie stosuje zdobytą wiedzę do samodzielnego rozwiązywania zadań,
- popeÅ‚nia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,
- dobrze rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów,
- dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,
- w wypowiedzi ustnej popełnia nieliczne błędy,
- dobrze rozumie treść czytanego tekstu,
- samodzielnie tworzy krótkÄ… wypowiedź pisemnÄ…, popeÅ‚niajÄ…c nieliczne błędy.
- nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- rozwiÄ…zuje zadania ( czasami z pomocÄ… nauczyciela),
- popeÅ‚nia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zawsze potrafi samodzielnie poprawić,
- rozumie polecenia nauczyciela,
- rozumie częściowo treść tekstu słuchanego,
- w wypowiedzi ustnej stosuje proste zdania, często z pomocą nauczyciela,
- czyta wolno, popełnia liczne błędy i często ma problem ze zrozumieniem treści tekstu,
- w wypowiedzi pisemnej popełnia błędy gramatyczne, posługując się prostymi strukturami gramatycznymi.
- ma braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne,
- zna ograniczonÄ… liczbÄ™ podstawowych sÅ‚ów,
- rozumie polecenia nauczyciela i w bardzo ograniczonym stopniu rozwiÄ…zuje zadania,
- odbiera tylko wcześniej poznane komunikaty,
- w tekście słuchanym rozumie tylko pojedyncze słowa,
- w wypowiedzi ustnej popeÅ‚nia liczne błędy, które znacznie zakÅ‚ócajÄ… komunikacje, czÄ™sto wypowiedź jest tylko częściowo zrozumiaÅ‚a,
- czyta bardzo wolno, artykułuje i akcentuje podobnie jak w języku polskim.
- nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,
- braki uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy,
- nie rozumie poleceń i pytań nauczyciela,
- nie potrafi przekazywać informacji zarówno w formie pisemnej jak i ustnej,
- nie opanował podstawowych struktur leksykalno-gramatycznych,
- nie umie poprawnie budować prostych zdań,
- operuje bardzo ubogim słownictwem,
- nie wykazuje żadnego zainteresowania przedmiotem.
88-121 Chełmce
Chełmce 51