Język niemiecki - Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Chełmcach
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Język niemiecki

Wymagania edukacyjne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych z jÄ™zyka niemieckiego w klasach VII i VIII.

  1. Na ocenę celującą uczeń:

- opanowaÅ‚ wiadomoÅ›ci jak na ocenÄ™ bardzo dobrÄ…, a ponadto uczeÅ„ samodzielnie i twórczo rozwija wÅ‚asne uzdolnienia, bardzo dobrze posÅ‚uguje siÄ™ jÄ™zykiem ( intonacja, wymowa, struktury gramatyczne i leksykalne).

  1. Na ocenę bardzo dobrą uczeń:

- opanowaÅ‚ w peÅ‚ni zakres wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci okreÅ›lonych w podstawie programowej,

- popeÅ‚nia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,

- bardzo dobrze rozumie polecenia,

- bardzo dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,

- czyta pÅ‚ynnie, rozumie treść czytanego tekstu, zwraca uwagÄ™ na akcent zdaniowy i wyrazowy,

- bardzo dobrze rozumie wypowiedzi kolegów i nauczyciela,

- w wypowiedzi ustnej prezentuje bardzo dobre opanowanie struktur leksykalno-gramatycznych.

  1. Na ocenę dobrą uczeń:

- nie opanowaÅ‚ w peÅ‚ni wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci okreÅ›lonych w podstawie programowej,

- poprawnie stosuje zdobytą wiedzę do samodzielnego rozwiązywania zadań,

- popeÅ‚nia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,

- dobrze rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów,

- dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,

- w wypowiedzi ustnej popeÅ‚nia nieliczne błędy,

- dobrze rozumie treść czytanego tekstu,

- samodzielnie tworzy krótkÄ… wypowiedź pisemnÄ…, popeÅ‚niajÄ…c nieliczne błędy.

  1. Na ocenę dostateczną uczeń:

- nie opanowaÅ‚ w peÅ‚ni wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci okreÅ›lonych w podstawie programowej,

- rozwiÄ…zuje zadania ( czasami z pomocÄ… nauczyciela),

- popeÅ‚nia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zawsze potrafi samodzielnie poprawić,

- rozumie polecenia nauczyciela,

- rozumie częściowo treść tekstu słuchanego,

- w wypowiedzi ustnej stosuje proste zdania, czÄ™sto z pomocÄ… nauczyciela,

- czyta wolno, popeÅ‚nia liczne błędy i czÄ™sto ma problem ze zrozumieniem treÅ›ci tekstu,

- w wypowiedzi pisemnej popeÅ‚nia błędy gramatyczne, posÅ‚ugujÄ…c siÄ™ prostymi strukturami gramatycznymi.

  1. Na ocenę dopuszczającą uczeń:

- ma braki w opanowaniu wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci okreÅ›lonych w podstawie programowej,

- popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne,

- zna ograniczonÄ… liczbÄ™ podstawowych sÅ‚ów,

- rozumie polecenia nauczyciela i w bardzo ograniczonym stopniu rozwiÄ…zuje zadania,

- odbiera tylko wcześniej poznane komunikaty,

- w tekÅ›cie sÅ‚uchanym rozumie tylko pojedyncze sÅ‚owa,

- w wypowiedzi ustnej popeÅ‚nia liczne błędy, które znacznie zakÅ‚ócajÄ… komunikacje, czÄ™sto wypowiedź jest tylko częściowo zrozumiaÅ‚a,

- czyta bardzo wolno, artykuÅ‚uje i akcentuje podobnie jak w jÄ™zyku polskim.

  1. Na ocenę niedostateczną uczeń:

- nie opanowaÅ‚ wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci okreÅ›lonych w podstawie programowej,

- braki uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy,

- nie rozumie poleceÅ„ i pytaÅ„ nauczyciela,

- nie potrafi przekazywać informacji zarówno w formie pisemnej jak i ustnej,

 - nie opanowaÅ‚ podstawowych struktur leksykalno-gramatycznych,

- nie umie poprawnie budować prostych zdań,

- operuje bardzo ubogim słownictwem,

- nie wykazuje żadnego zainteresowania przedmiotem.

 

Data dodania: 2022-03-03 23:21:49
Data edycji: 2022-03-03 23:23:28
Ilość wyświetleń: 392

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej