Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Język niemiecki

Wymagania edukacyjne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych z języka niemieckiego w klasach VII i VIII.

  1. Na ocenę celującą uczeń:

- opanował wiadomości jak na ocenę bardzo dobrą, a ponadto uczeń samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, bardzo dobrze posługuje się językiem ( intonacja, wymowa, struktury gramatyczne i leksykalne).

  1. Na ocenę bardzo dobrą uczeń:

- opanował w pełni zakres wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,

- popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,

- bardzo dobrze rozumie polecenia,

- bardzo dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,

- czyta płynnie, rozumie treść czytanego tekstu, zwraca uwagę na akcent zdaniowy i wyrazowy,

- bardzo dobrze rozumie wypowiedzi kolegów i nauczyciela,

- w wypowiedzi ustnej prezentuje bardzo dobre opanowanie struktur leksykalno-gramatycznych.

  1. Na ocenę dobrą uczeń:

- nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,

- poprawnie stosuje zdobytą wiedzę do samodzielnego rozwiązywania zadań,

- popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić,

- dobrze rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów,

- dobrze rozumie treść tekstu słuchanego,

- w wypowiedzi ustnej popełnia nieliczne błędy,

- dobrze rozumie treść czytanego tekstu,

- samodzielnie tworzy krótką wypowiedź pisemną, popełniając nieliczne błędy.

  1. Na ocenę dostateczną uczeń:

- nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,

- rozwiązuje zadania ( czasami z pomocą nauczyciela),

- popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zawsze potrafi samodzielnie poprawić,

- rozumie polecenia nauczyciela,

- rozumie częściowo treść tekstu słuchanego,

- w wypowiedzi ustnej stosuje proste zdania, często z pomocą nauczyciela,

- czyta wolno, popełnia liczne błędy i często ma problem ze zrozumieniem treści tekstu,

- w wypowiedzi pisemnej popełnia błędy gramatyczne, posługując się prostymi strukturami gramatycznymi.

  1. Na ocenę dopuszczającą uczeń:

- ma braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,

- popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne,

- zna ograniczoną liczbę podstawowych słów,

- rozumie polecenia nauczyciela i w bardzo ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania,

- odbiera tylko wcześniej poznane komunikaty,

- w tekście słuchanym rozumie tylko pojedyncze słowa,

- w wypowiedzi ustnej popełnia liczne błędy, które znacznie zakłócają komunikacje, często wypowiedź jest tylko częściowo zrozumiała,

- czyta bardzo wolno, artykułuje i akcentuje podobnie jak w języku polskim.

  1. Na ocenę niedostateczną uczeń:

- nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej,

- braki uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy,

- nie rozumie poleceń i pytań nauczyciela,

- nie potrafi przekazywać informacji zarówno w formie pisemnej jak i ustnej,

 - nie opanował podstawowych struktur leksykalno-gramatycznych,

- nie umie poprawnie budować prostych zdań,

- operuje bardzo ubogim słownictwem,

- nie wykazuje żadnego zainteresowania przedmiotem.

 

Data dodania: 2022-03-03 23:21:49
Data edycji: 2022-03-03 23:23:28
Ilość wyświetleń: 228

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej