Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Geografia

WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY Z GEOGRAFII W KLASACH V – VIII

 

OCENA CELUJĄCA

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

  • spełnia wszystkie kryteria ujęte w wymaganiach na ocenę bardzo dobrą,
  • dokonuje samodzielnie analizy lub syntezy zjawisk i procesów geograficznych zachodzących w środowisku przyrodniczym,
  • odczytuje, interpretuje i przetwarza dane uzyskane samodzielnie z różnych źródeł - tekst, rysunek, atlas, mapa, tabela, wykres, schemat, fotografia, diagram, obserwacje, formułuje wnioski na ich podstawie,
  • prezentuje swoje wiadomości posługując się bezbłędnie terminologią geograficzną,
  • wykonuje dodatkowe zadania i polecenia o wyższym stopniu trudności,
  • samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia i zainteresowania

 

OCENA BARDZO DOBRA

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • opanował w bardzo dobrym stopniu wiadomości i umiejętności z geografii określone programem nauczania,
  • bez pomocy nauczyciela korzysta z różnych źródeł informacji, w bardzo dobrym stopniu opanował znajomość mapy, umiejętność korzystania z atlasu, odczytywanie wykresów, tabel, diagramów, schematów, danych statystycznych,
  • wykazuje się bardzo dobrą znajomością cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata,
  • określa związki i zależności między poszczególnymi elementami środowiska przyrodniczego, społeczno-gospodarczego i kulturowego,
  • prezentuje swoją wiedzę posługując się odpowiednią terminologią geograficzną,
  • sprawnie dokonuje obliczeń geograficznych,
  • jest aktywny na lekcji

 

OCENA DOBRA

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • opanował podstawowe słownictwo geograficzne w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów,
  • w dobrym stopniu opanował znajomość mapy, odczytywanie wykresów, diagramów, schematów, potrafi korzystać samodzielnie z atlasu,
  • zna główne cechy środowiska geograficznego Polski, wybranych krajów Europy i świata,
  • samodzielnie wykonuje podstawowe obliczenia geograficzne,

 

OCENA DOSTATECZNA

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • wykazuje znajomość podstawowych pojęć geograficznych,
  • posiada podstawową orientację na mapie,
  • poprawnie nazywa i prosto opisuje zjawiska zachodzące w środowisku geograficznym,
  • poprawnie odczytuje dane z tekstu, wykresów, rysunków, diagramów, tabel,
  • wykonuje wybrane, proste obliczenia stosowane w geografii

 

OCENA DOPUSZCZAJĄCA

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • posługuje się w stopniu elementarnym słownictwem i terminologią geograficzną,
  • wykonuje zadania o niewielkim stopniu trudności,
  • posiada elementarną orientację na mapie świata, Europy i Polski,
  • odczytuje proste informacje z głównych źródeł informacji – tekstu, rysunku, mapy, wykresu,
  • z pomocą nauczyciela opisuje zjawiska zachodzące w środowisku geograficznym

 

OCENA NIEDOSTATECZNA

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie zna najprostszych terminów geograficznych,
  • nie posiada podstawowej orientacji na mapie,
  • nie potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł informacji, w tym treści z podręcznika,
  • nie potrafi wykonać zadań teoretycznych i praktycznych o niewielkim stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela,
  • nie wykonuje zadań domowych
Data dodania: 2022-03-01 04:37:51
Data edycji: 2022-03-01 04:49:06
Ilość wyświetleń: 239

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej