Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Geografia

WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY Z GEOGRAFII W KLASACH V – VIII

 

OCENA CELUJĄCA

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

  • spełnia wszystkie kryteria ujęte w wymaganiach na ocenę bardzo dobrą,
  • dokonuje samodzielnie analizy lub syntezy zjawisk i procesów geograficznych zachodzących w środowisku przyrodniczym,
  • odczytuje, interpretuje i przetwarza dane uzyskane samodzielnie z różnych źródeł - tekst, rysunek, atlas, mapa, tabela, wykres, schemat, fotografia, diagram, obserwacje, formułuje wnioski na ich podstawie,
  • prezentuje swoje wiadomości posługując się bezbłędnie terminologią geograficzną,
  • wykonuje dodatkowe zadania i polecenia o wyższym stopniu trudności,
  • samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia i zainteresowania

 

OCENA BARDZO DOBRA

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • opanował w bardzo dobrym stopniu wiadomości i umiejętności z geografii określone programem nauczania,
  • bez pomocy nauczyciela korzysta z różnych źródeł informacji, w bardzo dobrym stopniu opanował znajomość mapy, umiejętność korzystania z atlasu, odczytywanie wykresów, tabel, diagramów, schematów, danych statystycznych,
  • wykazuje się bardzo dobrą znajomością cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata,
  • określa związki i zależności między poszczególnymi elementami środowiska przyrodniczego, społeczno-gospodarczego i kulturowego,
  • prezentuje swoją wiedzę posługując się odpowiednią terminologią geograficzną,
  • sprawnie dokonuje obliczeń geograficznych,
  • jest aktywny na lekcji

 

OCENA DOBRA

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  • opanował podstawowe słownictwo geograficzne w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów,
  • w dobrym stopniu opanował znajomość mapy, odczytywanie wykresów, diagramów, schematów, potrafi korzystać samodzielnie z atlasu,
  • zna główne cechy środowiska geograficznego Polski, wybranych krajów Europy i świata,
  • samodzielnie wykonuje podstawowe obliczenia geograficzne,

 

OCENA DOSTATECZNA

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • wykazuje znajomość podstawowych pojęć geograficznych,
  • posiada podstawową orientację na mapie,
  • poprawnie nazywa i prosto opisuje zjawiska zachodzące w środowisku geograficznym,
  • poprawnie odczytuje dane z tekstu, wykresów, rysunków, diagramów, tabel,
  • wykonuje wybrane, proste obliczenia stosowane w geografii

 

OCENA DOPUSZCZAJĄCA

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  • posługuje się w stopniu elementarnym słownictwem i terminologią geograficzną,
  • wykonuje zadania o niewielkim stopniu trudności,
  • posiada elementarną orientację na mapie świata, Europy i Polski,
  • odczytuje proste informacje z głównych źródeł informacji – tekstu, rysunku, mapy, wykresu,
  • z pomocą nauczyciela opisuje zjawiska zachodzące w środowisku geograficznym

 

OCENA NIEDOSTATECZNA

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  • nie zna najprostszych terminów geograficznych,
  • nie posiada podstawowej orientacji na mapie,
  • nie potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł informacji, w tym treści z podręcznika,
  • nie potrafi wykonać zadań teoretycznych i praktycznych o niewielkim stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela,
  • nie wykonuje zadań domowych
Data dodania: 2022-03-01 04:37:51
Data edycji: 2022-03-01 04:49:06
Ilość wyświetleń: 361

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej