WYMAGANIA EDUKACYJNE Z PRZEDMIOTU PLASTYKA W KLASACH IV-VII
Ocena wiedzy i umiejętności uczniów:
Ze względu na indywidualizację wymagań wynikających ze specyfikacji zajęć artystycznych ocena obejmuje następujące obszary:
Formy aktywności ucznia będące przedmiotem oceny:
KRYTERIA OCEN Z PLASTYKI
Celujący ( 6)
Uczeń: w pełni przyswoił wiadomości objęte programem przedmiotu i potrafi zastosować poznaną wiedzę w sytuacjach problemowych. Korzysta z innych, samodzielnie dobranych lub wskazanych przez nauczyciela, źródeł wiedzy na temat stanowiący przedmiot nauczania, przejawia dużą aktywność na lekcjach i dyskusjach związanych z prezentowanymi obiektami pod kątem ich formy, znaczeń i emocjonalnego oddziaływania. Wykonał w terminie wszystkie prace przewidziane programem i zostały one ocenione na ocenę bardzo dobrą lub celującą. Staranne i z zaangażowaniem wykonuje ćwiczenia plastyczne na lekcji, a jego prace cechuje: opanowanie warsztatu plastycznego, pomysłowość rozwiązań formalnych, oryginalne pomysły, własna, twórcza interpretacja tematu oraz wziął udział w 3 działaniach ( spośród wymienionych poniżej ).
Bardzo dobry ( 5)
Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objęte programem, korzysta z innych, samodzielnie dobranych lub wskazanych przez nauczyciela, źródeł wiedzy na temat stanowiący przedmiot nauczania, przejawia dużą aktywność na lekcjach i dyskusjach związanych z prezentowanymi obiektami pod kątem ich formy, znaczeń i emocjonalnego oddziaływania. Staranne i z zaangażowaniem wykonuje ćwiczenia obligatoryjne, a jego prace cechuje pomysłowość rozwiązań formalnych i opanowany warsztat plastyczny.
Dobry ( 4)
Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objętych programem; jest skupiony na lekcjach i przejawia gotowość i zdolność zabierania głosu w dyskusjach o prezentowanych obiektach. Starannie i z zaangażowaniem wykonuje ćwiczenia obligatoryjne niekiedy po zachęcie, „podpowiedzi” ze strony nauczyciela.
Dostateczny ( 3)
Uczeń średnio opanował materiał objęty programem (ma luki w wiadomościach o charakterze szczegółowym). Zabiera głos w dyskusjach o prezentowanych obiektach, przede wszystkim w odniesieniu do ich formy, Jego wypowiedzi są poprawne, ale ubogie w treści i w formie. Ćwiczenia obligatoryjne wykonuje po zachęcie ze strony nauczyciela.
Dopuszczający ( 2)
Uczeń ma spore luki w wiadomościach objętych programem, z szansą ich wypełnienia (ewentualnie przy pomocy nauczyciela). Jest bierny podczas dyskusji o prezentowanych obiektach. Jego wypowiedzi są zgodne z postawionym tematem, a wykonywanie ćwiczeń obligatoryjnych niestaranne i niechlujne.
Niedostateczny ( l)
W ocenie semestralnej ocena niedostateczna świadczy o tym iż brak jest jakiegokolwiek zainteresowania przedmiotem, uczeń przejawia bierność w zajęciach lekcyjnych, notoryczne jest nieprzygotowywany do lekcji, nie wykonuje ćwiczeń obligatoryjnych, są luki w wiadomościach objętych programem, trudne do uzupełnienia, a uczeń nie próbuje ich uzupełniać pomimo starań i pomocy ze strony nauczyciela. Jako ocenę cząstkową uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną w następujących przypadkach;
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY SZKOLNE W KLASACH IV – VII
KLASA IV
Ocena dopuszczająca
Ocenie podlegają chęci i wysiłek ucznia wkładany w wykonywanie zadań wynikających ze specyfiki przedmiotu.
Ponadto za obowiązkowe ustala się:
Ocena dostateczna
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dopuszczającą oraz :
Ocena dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dostateczną oraz:
Ocena bardzo dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dobrą oraz :
Ocena celująca
Ustala się, że ocenę celującą może otrzymać uczeń, który umiejętnościami i wiadomościami wykracza ponad poziom klasy IV, a ponadto systematycznie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia artystyczne poprzez:
KLASA V
Ocena dopuszczająca
Ocenie podlegają chęci i wysiłek ucznia wkładany w wykonanie zadań wynikających ze specyfiki przedmiotu. Ponadto za obowiązkowe ustala się:
Ocena dostateczna
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dopuszczającą oraz:
Ocena dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dostateczną oraz:
Ocena bardzo dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dobrą oraz:
Ocena celująca
Ustala się, że ocenę celującą może otrzymać uczeń, który umiejętnościami i wiadomościami wykracza ponad poziom klasy V, a ponadto systematycznie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia artystyczne poprzez:
KLASA VI
Ocena dopuszczająca
Ocenie podlegają chęci i wysiłek ucznia wkładany w wykonanie zadań wynikających ze specyfiki przedmiotu. Ponadto za obowiązkowe ustala się:
Ocena dostateczna
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dopuszczającą oraz:
Ocena dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dostateczną oraz:
przychodzi przygotowany do zajęć,(przynosi potrzebne materiały i narzędzia)
Ocena bardzo dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dobrą oraz:
Ocena celująca
Ustala się, że ocenę celującą może otrzymać uczeń, który umiejętnościami i wiadomościami wykracza ponad poziom klasy VI, a ponadto systematycznie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia artystyczne poprzez:
Klasa VII
Ocena dopuszczająca
Ocenie podlegają chęci i wysiłek ucznia wkładany w wykonanie zadań wynikających ze specyfiki przedmiotu. Ponadto za obowiązkowe ustala się:
Ocena dostateczna
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dopuszczającą oraz:
Ocena dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dostateczną oraz:
przychodzi przygotowany do zajęć,
Ocena bardzo dobra
Uczeń opanował materiał wymagany na ocenę dobrą oraz:
Ocena celująca
Ustala się, że ocenę celującą może otrzymać uczeń, który umiejętnościami i wiadomościami wykracza ponad poziom klasy VII, a ponadto systematycznie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia artystyczne poprzez:
Sposoby dostosowania wymagań u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Nauczyciel dostosowuje wymagania w zakresie wiedzy i umiejętności w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono deficyty rozwojowe i choroby uniemożliwiające sprostanie wymaganiom programowym, potwierdzone orzeczeniem Poradni PsychologicznoPedagogicznej lub opinią lekarza – specjalisty. W ocenianiu uczniów z dysfunkcjami uwzględnione zostają zalecenia poradni:
Indywidualne dostosowanie wymagań z przedmiotu zajęcia artystyczne dla uczniów z diagnozą:
Dysleksja rozwojowa.
Nauczyciel na lekcjach zajęć artystycznych jest zobowiązany :
Dysortografia
Dysgrafia
Afazja
Indywidualne dostosowanie wymagań z przedmiotu zajęcia artystyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim:
stosowanie różnego rodzaju wzmocnień, tj. pochwały i zachęty.
88-121 Chełmce
Chełmce 51