Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Dobre sposoby na mikroby

Dobre sposoby na mikroby

Okres dorastania to szczególnie trudny czas dla każdego młodego człowieka. Na tym etapie zachodzą dynamiczne zmiany w wielu sferach rozwoju. To właśnie teraz burza hormonów powoduje zmienność nastrojów. Adolescentom mogą towarzyszyć stany depresyjne czy lękowe.  W relacjach społecznych olbrzymie znaczenie ma grupa rówieśnicza i to ona jest wyznacznikiem postępowania. Kształtuje się tożsamość indywidualna oraz grupowa. Relacje rodzinne ulegają rozluźnieniu, często dochodzi do konfliktów. Niejednokrotnie u młodych ludzi wzrasta poczucie osamotnienia.

Życie w czasach pandemii stanowi dodatkowy czynnik stresogenny i wielkie wyzwanie dla wszystkich. Dla nastolatków to szczególne obciążenie, zważywszy na i tak niełatwy, nieprzewidywalny, często buntowniczy etap ich życia. Młodzież nie może normalnie chodzić do szkoły. Nagła zmiana dotychczasowego trybu funkcjonowania, pozostanie w domu, intensywna edukacja online, brak kontaktu z rówieśnikami stają się trudne do zniesienia. Do tego niepewna przyszłość, obawy o zdrowie swoje i najbliższych mogą budzić wiele lęków. Dodatkowo praca zdalna rodziców i nieustanne przebywanie ze sobą członków rodziny, mogą stać się bardzo męczące i frustrujące.

W trosce o zdrowie nastolatków w tym szczególnym czasie, w ramach akcji „Dobre sposoby na mikroby”, przeprowadzono w naszej szkole zajęcia w klasach IV –VIII związane
z epidemią, zdrowiem i dorastaniem. Uczniowie zostali zapoznani z obszerną ulotką informacyjną pn. „Młodzież w czasie pandemii COVID-19”, rozwiązali krzyżówkę tematyczną oraz uzupełniali Kalendarz zdrowia. Ponadto część uczniów wykonała plakaty promujące zdrowy tryb życia także w czasie pandemii. We wszystkich  materiałach znajdowały  się wskazówki jak zachować dobrostan fizyczny, psychiczny i społeczny w owej nienaturalnej sytuacji.
Podczas zajęć korzystano z materiałów edukacyjnych przygotowanych przez  pracowników Oddziału Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bydgoszczy. Zajęcia z uczniami przeprowadziła mgr inż. Urszula Kołodziejska.

Oto kilka przykładów, jak Wasze koleżanki i Wasi koledzy spędzają wolny czas

w okresie pandemii. Na pewno warto ich naśladować:

Tańczę i wymyślam przeróżne akrobacje – Ola

Opiekuję się moim króliczkiem – Edyta

Bardzo dużo czasu spędzam na zabawach z psem i kotem. Myślę, że razem nam jest dobrze – Jakub J.

Posiadam wykrywacz metali, tropię nim ślady przeszłości, jest to zajęcia ekscytujące – Jakub W.
Namiętnie skaczę na trampolinie – Weronika

Rolki, zabawy z psem i rysowanie to moja pasja – Julka K.

Motocykle, to mnie kręci – Julka W.

Chodzimy z psami na długie spacery, uczymy je różnych sztuczek – Madzia, Marcelina, Nikola K, Miłosz

Trenuję piłkę nożną – Nikoś

Jeżdżę konno, szyję pacynki – Zuzia

Oglądam filmy przyrodnicze, czytam książki z zakresu psychologii dziecięcej – Marika

Pomagam rodzicom – Oliwier

Dużo czasu spędzam na huśtawce, spaceruję, rysuję – Nikola.

Data dodania: 2021-04-18 11:43:48
Data edycji: 2021-04-18 11:45:08
Ilość wyświetleń: 557

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej