Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Dzień Matematyki

Dzień Matematyki
 
 

     Dnia 28 października 2024 r. w naszej szkole zorganizowany został Dzień Matematyki, podczas którego uczniowie uczestniczyli w różnorodnych grach i zabawach matematycznych, które miały na celu rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz doskonalenie umiejętności logicznego myślenia.

  1. Tangramy – wycinanie i układanie
    Uczniowie poznali klasyczną chińską układankę tangram. Samodzielnie wycinali figury, a następnie próbowali ułożyć z nich różne kształty i wzory, rywalizując między sobą. Dzięki tej zabawie dzieci rozwijały zdolności manualne oraz uczyły się dostrzegać zależności przestrzenne między elementami.
  2. Budowanie figur z patyczków
    Kolejnym zadaniem było tworzenie figur geometrycznych z patyczków. Uczniowie pracowali indywidualnie lub w małych grupach, próbując stworzyć różne formy, takie jak kwadraty, trójkąty czy sześciany. To ćwiczenie wspierało zrozumienie podstawowych pojęć geometrycznych oraz wzmacniało wyobraźnię przestrzenną.
  3. Układanki logiczne – zakręcone druciki
    Dzieci miały okazję spróbować swoich sił w rozwiązywaniu zagadek z zakręconych drucików. Celem było dopasowanie lub rozdzielenie drucików, co wymagało logicznego myślenia i cierpliwości. Te łamigłówki były doskonałą okazją do rozwijania koncentracji i wytrwałości w dążeniu do celu.
  4. Układanie kostek
    Uczniowie układali przestrzenne konstrukcje z kostek, eksperymentując z różnymi układami. Było to świetne ćwiczenie na spostrzegawczość oraz planowanie przestrzenne. Przy tej zabawie dzieci ćwiczyły precyzję i umiejętność planowania kolejnych kroków 
  5. Składanie brył platońskich
    Jednym z ciekawszych zadań było wycinanie i składanie brył platońskich z kolorowego papieru. Każdy mógł spróbować złożyć m.in. sześcian, czworościan lub ośmiościan, wreszcie dwudziestościan, a następnie je skleić. To zadanie rozwijało wyobraźnię przestrzenną i precyzję.
  6. Quizy o figurach przestrzennych
    Na zakończenie uczniowie wzięli udział w quizach o figurach przestrzennych, w którym mogli sprawdzić swoją wiedzę o różnych bryłach, ich właściwościach oraz zastosowaniach. Quizy były doskonałą okazją do podsumowania zdobytej wiedzy i pozwoliły uczniom lepiej zapamiętać najważniejsze wiadomości.

          Dzień Matematyki okazał się ciekawą okazją do nauki przez zabawę i z pewnością na długo zostanie w pamięci uczniów!

 

Data dodania: 2024-11-05 22:03:59
Data edycji: 2024-11-11 23:33:13
Ilość wyświetleń: 50

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej