Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

  Lekcja techniki w klasie 6

  Lekcja techniki w klasie 6

Dnia 29.04 oraz 6.05. 2024 roku, uczniowie klasy 6 uczestniczyli w lekcjach techniki, których tematem był montaż i programowanie linijki świetlnej przy użyciu zestawu Arduino z mikrokontrolerami. Celem zajęć było zapoznanie uczniów z podstawami elektroniki i programowania mikrokontrolerów, a także rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy.

Przebieg lekcji

  1. Wprowadzenie:

Omówione zostały podstawowe pojęcia związane z Arduino, takie jak mikrokontroler, płytka Arduino oraz linijka świetlna LED. Nauczyciel przedstawił cele lekcji i pokazał przykładowy gotowy projekt linijki świetlnej.

  1. Prezentacja zestawu Arduino:

Nauczyciel zaprezentował zestawy Arduino, z których mieli korzystać uczniowie. Omówiono komponenty zestawu, w tym płytkę Arduino, diody LED, rezystory, przewody połączeniowe i breadboard (płytkę prototypową).

  1. Instalacja oprogramowania:

Uczniowie korzystali z oprogramowania Arduino IDE zainstalowanego na komputerach. Nauczyciel przeprowadził ich przez proces  konfiguracji środowiska programistycznego.

  1. Montaż linijki świetlnej:

Uczniowie rozpoczęli montaż linijki świetlnej. Pod kierunkiem nauczyciela, podłączali diody LED do breadboardu i łączyli je za pomocą przewodów połączeniowych z płytką Arduino. Nauczyciel wyjaśnił znaczenie rezystorów i sposób ich podłączania w celu ochrony diod LED przed przepięciem.

  1. Programowanie linijki świetlnej:

Po zakończeniu montażu, uczniowie przystąpili do programowania. Nauczyciel  przedstawił przykładowy kod do sterowania linijką świetlną. 

  1. Testowanie i modyfikacja projektu:

Uczniowie wgrywali napisany kod na płytki Arduino i testowali działanie linijki świetlnej. Następnie, pod kierunkiem nauczyciela, modyfikowali program, zmieniając szybkość przesuwania się światła, ilość aktywnych diod oraz inne parametry, aby uzyskać różne efekty świetlne.

  1. Podsumowanie i prezentacja projektów:

Na zakończenie lekcji, uczniowie przedstawili swoje projekty i omówili napotkane trudności oraz sposoby ich rozwiązania. Nauczyciel podsumował lekcję, podkreślając znaczenie praktycznej nauki programowania i elektroniki.

Wnioski

Lekcja techniki dotycząca montażu i programowania linijki świetlnej okazała się bardzo angażująca i pouczająca dla uczniów. Dzięki praktycznym ćwiczeniom, uczniowie zdobyli podstawową wiedzę z zakresu elektroniki oraz programowania mikrokontrolerów. 
Ćwiczenia z zestawem Arduino rozwijają nie tylko umiejętności techniczne, ale także kreatywność oraz zdolność do rozwiązywania problemów. 

Data dodania: 2024-07-07 21:33:43
Data edycji: 2024-07-07 21:51:35
Ilość wyświetleń: 47

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej