W wolnej chwili wykonaj zadanie na karcie pracy - powtórzysz informacje dotyczące rzeczownika, czasownika i przymiotnika. Możesz wydrukować kartę pracy. Jeżeli podczas realizacji zadania napotkasz na trudności, pamietaj, że możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela rewalidatora. Pracuj na miarę swoich możliwości.
W kolejne zadanie możesz zaangażować rodziców, rodzeństwo - jest ono okazją do powtórzenia tabliczki mnożenia, ale również wspólnego spędzenia czasu. Karta pracy bowiem może stać się planszą gry edukacyjnej, w którą może zagrać więcej osób.
Kolejnym zadaniem chcę Cię zachęcić do ułożenia z rozsypanek literowych nazw uczuć. Kiedy wykonasz już tę część polecenia, z wybranymi nazwami emocji ułóż zdania dotyczące tego, jak czujesz się w danym momencie, w dniu, w którym realizujesz to zadanie. Zbuduj tyle zdań, ile słów wybierzesz.
Dzisiejsze zadanie to wyrazowy wąż, w którym ukryły się różne słowa. Odszukaj ukryte w nim wyrazy, a następnie wypisz oddzielnie wszystkie: czasowniki, liczebniki, przymiotniki i rzeczowniki. Możesz je zapisać czterema różnymi kolorami.
Tym razem zadanie dotyczy dokończenia rozpoczętych rysunków symetrycznych. Pierwszy rysunek został dokończony, kolejnych 5 przykładów zrób samodzielnie. Dbaj o staranność, wykonuj zadanie powoli i uważnie. Powodzenia!
Dziś zachęcam Cię do realizacji dwóch zadań, które zawiera elementy kodowania. Mam nadzieję, że dzisiejsze ćwiczenia zmotywują Cię do twórczej pracy, a przy okazji rozwiną logiczne myślenie i orientację przestrzenną, W pierwszym zadaniu, przemieszczając się w prawym diagramie trasą wyznaczoną przez strzałki w diagramie umieszczonym po lewej stronie, odczytasz hasło. Zadanie drugie polega na odczytaniu kodu z planszy literowej. Wyznacznikiem kodu są kolorowe okręgi oraz strzałki, które wskazują kierunek do odczytania właściwej litery. Powodzenia!
Dziś proponuję Ci realizację zadania na spostrzegawczość. Poniżej znajduje się link do filmiku zamieszczonego w serwisie internetowym YouTube. Zobaczysz serię obrazków, z których jeden zawsze nie pasuje do pozostałych. Postępuj zgodnie z instrukcją narratora. Jeżeli uznasz, że tempo pracy jest dla Ciebie zbyt szybkie, zawsze możesz zatrzymać filmik, aby uważniej przyjrzeć się obrazkom i znaleźć rozwiązanie. Przed Tobą 3 poziomy trudności! Powodzenia!
link do filmiku: https://youtu.be/btMSFVuNi7k
Dziś w dalszym ciągu chcę zachęcać Cię do rozwijania spostrzegawczości oraz ćwiczenia percepcji wzrokowej. Poniżej znajdują się 2 zadania dla Ciebie do realizacji w tym tygodniu. Dodatkowe zadanie umieszczone zostało w galerii zdjęć - w wolnej chwili możesz je wykonać, wyszukując 10 różnic na obrazkach. Powodzenia!
Zadanie 1. Postaraj się jak najszybciej znaleźć wszystkie litery „W”. Ile ich jest?
W N M W M W M W
M W N N W N N M
M N W N N W N M
M W M W N W N W
W N M W N M M N
W M M N N W N M
M M W W N M N M
N W M M W M W W
Odp. Liter „W” jest ………………………..
Zadanie 2. Wypisz słowa, które się powtórzyły.
miś lot pies ząb mak
moda żaba rower krokiet woda
kot lalka liść kołdra lalka
mak poduszka kot kapcie miś
woda kaczka piaskownica morze zabawa
pies rower worek moda liść
W tym tygodniu proponuję Ci zadanie polegające na dokończeniu rysunku symetrycznego. Już kiedyś wykonywałeś podobne, ale tym razem stopień trudności jest większy. Jednak mimo to na pewno poradzisz sobie z realizacją zadania doskonale. Powodzenia!
Jeżeli pojawią się u Ciebie jakieś negatywne emocje, spróbuj skorzystać z rad, które umieściłam poniżej w plikach do pobrania. To nie jest porcja wskazówek tylko na ten tydzień, ale możesz zawsze do nich sięgnąć, gdy tylko poczujesz taką potrzebę!
88-121 Chełmce
Chełmce 51