Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ PANIĄ WERONIKĘ DORDZIK DLA KLASY 7

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ  PANIĄ WERONIKĘ DORDZIK  DLA KLASY 7

W wolnej chwili rozwiąż zadanie na karcie pracy, powtórzysz  wiadomości dotyczące części mowy. Możesz w tym celu wydrukować kartę pracy. Jeżeli napotkasz na trudności związane z wykonaniem zadania, pamiętaj, że możesz poprosić o pomoc nauczyciela rewalidatora. Pracuj na miarę własnych możliwości.

 

W kolejne zadanie możesz zaangażować rodziców, rodzeństwo - jest ono okazją do powtórzenia tabliczki mnożenia, ale również wspólnego spędzenia czasu. Karta pracy bowiem może stać się planszą gry edukacyjnej, w którą może zagrać więcej osób.

 

Kolejnym zadaniem chcę Cię zachęcić do ułożenia z rozsypanek literowych nazw uczuć. Kiedy wykonasz już tę część polecenia, z wybranymi nazwami emocji ułóż zdania dotyczące tego, jak czujesz się w danym momencie, w dniu, w którym realizujesz to zadanie. Zbuduj tyle zdań, ile słów wybierzesz. 

 

Zadanie na kolejny tydzień to diagram, w którym zostały ukryte nazwy własne i które należy odszukać. Kiedy wykonasz już tę część zadania, od każdej nazwy utwórz nazwę mieszkańca i mieszkanki poszczególnych państw. Pamietaj o zasadzie ortograficznej, że nazwy mieszkańców krajów zapisujemy wielką literą.

 

Tym razem zadanie dotyczy dokończenia rozpoczętych rysunków symetrycznych. Pierwszy rysunek został dokończony, kolejnych 5 przykładów zrób samodzielnie. Dbaj o staranność, wykonuj zadanie powoli i uważnie. Powodzenia!

 

Dziś zachęcam Cię do realizacji dwóch zadań, które zawiera elementy kodowania. Mam nadzieję, że dzisiejsze ćwiczenia zmotywują Cię do twórczej pracy, a przy okazji rozwiną logiczne myślenie i orientację przestrzenną, W pierwszym zadaniu, przemieszczając się w prawym diagramie trasą wyznaczoną przez strzałki w diagramie umieszczonym po lewej stronie, odczytasz hasło.  Zadanie drugie polega na odczytaniu kodu z planszy literowej. Wyznacznikiem kodu są kolorowe okręgi oraz strzałki, które wskazują kierunek do odczytania właściwej litery. Powodzenia!

 

Dziś proponuję Ci realizację zadania na spostrzegawczość. Poniżej znajduje się link do filmiku zamieszczonego w serwisie internetowym YouTube. Zobaczysz serię obrazków, z których jeden zawsze nie pasuje do pozostałych. Postępuj zgodnie z instrukcją narratora. Jeżeli uznasz, że tempo pracy jest dla Ciebie zbyt szybkie, zawsze możesz zatrzymać filmik, aby uważniej przyjrzeć się obrazkom i znaleźć rozwiązanie. Przed Tobą 3 poziomy trudności! Powodzenia!

link do filmiku:  https://youtu.be/btMSFVuNi7k

 

 

Dziś w dalszym ciągu chcę zachęcać Cię do rozwijania spostrzegawczości oraz ćwiczenia percepcji wzrokowej. Poniżej znajdują się 2 zadania dla Ciebie do realizacji w tym tygodniu. Dodatkowe zadanie umieszczone zostało w galerii zdjęć  - w wolnej chwili możesz je wykonać, wyszukując 10 różnic na obrazkach. Powodzenia!

 

Zadanie 1. Postaraj się jak najszybciej znaleźć  wszystkie litery „W”. Ile ich jest? 

W        N         M        W        M        W        M        W

M        W        N         N         W        N         N         M

M        N         W        N         N         W        N         M

M        W        M        W        N         W        N         W

W        N         M        W        N         M        M        N

W        M        M        N         N         W        N         M

M        M        W        W        N         M        N         M

N         W        M        M        W        M        W        W

Odp. Liter „W” jest ………………………..

Zadanie 2. Jak najszybciej podkreśl wszystkie ciągi liter „PRPB”. Ile ich jest?

PRBP                  PPRB                  PRBP                  BPRP                  PRPB                  PRBP

PRBP                  BPRP                  PRPB                  PPRB                  PRBP                  PPRB

BPRP                  PRPB                  PRBP                  PRBP                  BPRP                  PRPB

BPRP                  PPRB                  BPRP                  PRBP                  PRBP                  PPRB

PPRB                  PRBP                  PPRB                  BPRP                  PRBP                  BPRP

PRBP                  BPRP                  PRBP                  BPRP                  PPRB                  PRBP

PRBP                  PPRB                  BPRP                  PPRB                  PPRB                  PRBP

PRBP                  PRPB                  BPRP                  PPRB                  PRBP                  PPRB

PPRB                  BPRP                  PPRB                  PRBP                  PRBP                  PPRB

PRBP                  PRPB                  PRPB                  PRBP                  PRPB                  PPRB

 

 

W tym tygodniu proponuję Ci zadanie polegające na dokończeniu rysunku symetrycznego. Już kiedyś wykonywałeś podobne, ale tym razem stopień trudności jest większy. Jednak mimo to na pewno poradzisz sobie z realizacją zadania doskonale. Powodzenia!

 

Jeżeli pojawią się u Ciebie jakieś negatywne emocje, spróbuj skorzystać z rad, które umieściłam poniżej w plikach do pobrania.  To nie jest porcja wskazówek tylko na ten tydzień, ale możesz zawsze do nich sięgnąć, gdy tylko poczujesz taką potrzebę!  

Data dodania: 2018-09-01 22:53:30
Data edycji: 2020-06-14 19:11:27
Ilość wyświetleń: 1929

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej