Scenariusz zajęć z informatyki
Klasy: 6 i 7
Temat: Programowanie Photona w języku Scratch z użyciem czujników
Cele zajęć
Uczeń/uczennica:
Metody pracy
Formy pracy
Pomoce dydaktyczne
Przebieg zajęć
PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ
WPROWADZENIE
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Rozpisane polecenia dla robota w postaci listy kroków:
Polecenia dla robota w języku Scratch:
Karta pracy
GRUPA ……… 1.………………………………………………. 2…………………………………..……………..
3……………………………………….…………
Zadanie dla grupy
Rozpiszcie program w postaci listy kroków składający się z 7 do 10 punktów, które muszą zostać zrealizowane przez robota. W programie należy przynajmniej raz zmienić kolor czułków/ oczu, wydać przynajmniej jeden dźwięk emocji, użyć przynajmniej jednego czujnika (dotyku, światła lub hałasu), zastosować polecenia dotyczące ruchu, obrotu itp.
Następnie wymieńcie się programem z sąsiednią grupą.
Połączcie Photona z komputerem. Uruchomcie aplikację Photon Magic Bridge. Włączcie interfejs Scratch 3.0
Teraz Waszym zadaniem jest zapisanie tego programu w języku Scratch (zrozumiałym dla Photona). Sprawdźcie działanie programu.
Dodatek: rozmieszczenie czujników w robocie Photon
88-121 Chełmce
Chełmce 51