Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 01.06.2020 do 05.06.2020

KLASA 4

01.06.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Klasówka – ułamki zwykłe.

Cel:

- zastosuję poznane działania na ułamkach zwykłych o tym samym mianowniku do obliczania prostych wyrażeń arytmetycznych.

- pomnożę ułamki przez liczby naturalne,

- rozwiążę proste zadanie tekstowe z zastosowaniem mnożenia ułamków przez liczby naturalne, dodawania i odejmowania ułamków zwykłych i liczb mieszanych.

Materiał dla ucznia:

Tego dnia na maila rodziców prześlę test z zadaniami dla uczniów.  Odpowiedzi do zadań należy przesłać do godz.18oo (1.06.2020r.)
na adres mailowy martatschurl@wp.pl

Przyroda

Temat: Na polu uprawnym

Cel lekcji:
Uczeń zna:

- rośliny zbożowe (rozpoznaje gatunki zbóż);
- zastosowanie zbóż;
- rośliny ozime i jare;
- rośliny warzywne;
- rośliny oleiste;
- szkodniki i chwasty pól uprawnych.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Na polu uprawnym rosną miedzy innymi rośliny zbożowe. Do zbóż zaliczamy: a – jęczmień
    b- owies

c-pszenicę

d – żyto
Przerysuj do zeszytu i podpisz kłosy zbóż

2. Do zbóż uprawianych w Polsce zaliczamy także kukurydzę, proso i grykę.

3. Ryż to tez roślina zbożowa, ale uprawiany jest w Chinach.

4. Zastosowanie zbóż:

pszenica  i żyto – mąka,

jęczmień i owies – kasza i płatki.

5. Zboża ozime to takie, które wysiewa się jesienią, a zbiera latem w następnym roku.

6. Zboża jare to takie, które wysiewa się wiosną i zbiera latem tego samego roku.

7. Żniwa to okres zbioru zbóż.

8. Na polach uprawia się rośliny warzywne: ziemniaki, marchew, cebula, kapusta, buraki ćwikłowe, pietruszka, por, seler.

9. Rośliny oleiste służą do produkcji oleju: rzepak, słonecznik, len.

10. Chwasty na polu: mak polny, chaber bławatek, rumian polny. Chwasty konkurują z roślinami uprawnymi o światło, pokarm i wodę.

11. Szkodniki roślin uprawnych: myszy, nornice, stonka ziemniaczana, bielinek kapustnik, mszyca. Biedronki są pożyteczne, ponieważ zjadają mszyce. Bażanty natomiast zjadają stonkę ziemniaczaną  pomagając rolnikom w walce z tym szkodnikiem.

Jezyk polski

Temat: Rady dla piszących notatkę.

Cel:

wiem, jak zredagować notatkę

Materiał dla ucznia:

Zapisz w zeszycie, co to jest notatka – str. 261 „żółty” podręcznik, ramka „zapamiętaj”.

Zapoznaj się z ramką „Wiem więcej”, a następnie wykonaj pisemnie ćw. 2 str. 261.

Zapisz w zeszycie rady dla piszących notatkę – str. 263.

Zadanie dodatkowe dla chętnych:

Posłuchaj piosenki promującej akcję „Cała Polska czyta dzieciom” – jej tekst znajdziesz na stronie 262, a interpretację muzyczną tu:

https://www.youtube.com/watch?v=vsx_K_Uh7vE

Wykonaj ustnie ćw. 3 str. 262.

KOCHANI!

Z okazji Waszego Święta życzę Wam dziś samych radosnych i przyjemnych chwil! Umilcie sobie ten dzień słuchając piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ

 

 

02.06.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Ułamki dziesiętne – wprowadzenie.

Cel:

- odczytam i zapiszę ułamek dziesiętny

- zamienię ułamek dziesiętny na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki

- zamienię ułamek zwykły lub liczbę mieszaną na ułamek dziesiętny – proste przypadki

Materiał dla ucznia:

  1. Na początek obejrzyj krótki film „ Ułamki dziesiętne – wprowadzenie”

https://www.youtube.com/watch?v=P7Dpxvv1DPg

  1. Następnie przeczytaj wszystkie informacje umieszczone
    w podręczniku na stronie 113 i 114.
Wykonaj z ćwiczeń ze strony 122 zadanie 1,2,3.
Język angielski

Topic:  Around the world: CultureAround the world
Cel: Lekcja kulturowa na temat niebezpiecznej drogi do szkoły

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie czytają teksty na str. 94 zad. 1. To zadanie można odsłuchać na stronie wydawnictwa- Strefa ucznia .
  • uczniowie czytają kolejne teksty w zeszycie ćwiczeń na str. 68 zad. 2
  • ponadto uczniowie oglądają filmik na YouTube o niebezpiecznych drogach uczniów do szkoły

https://www.youtube.com/watch?v=iDZIriLSjT8

https://www.youtube.com/watch?v=e0zwFPR5OVY

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia rozciągające dla dzieci.

https://www.hellozdrowie.pl/stretching-czyli-cwiczenia-rozciagajace-dla-poczatkujacych-i-dzieci/

 

03.06.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Ułamków dziesiętne - ćwiczenia.

Cel:

- odczytam i zapiszę ułamek dziesiętny

- zamienię ułamek dziesiętny na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki

- zamienię ułamek zwykły lub liczbę mieszaną na ułamek dziesiętny – proste przypadki

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiejszą lekcję rozpocznij od rozwiązania quizu https://www.eduelo.pl/quiz/465/czesc/1/
  2. Wykonaj ze strony 122 z ćwiczeń zadanie 4.
  3. Następnie spróbuj rozwiązać zadania z podręcznika, w ten sposób utrwalisz poznane wiadomości dotyczące ułamków  dziesiętnych:

strona  114    zadanie 1

                         Poziom A: a), b), c),

                         Poziom B: a), e), d),

                         Poziom C: a), b),c), d),

         strona  115     zadanie 2.
Język angielski

Topic: Brainy park!

Cel: Uczniowie poznają nazwy przygodowych gier komputerowych

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie przepisują do zeszytu wyrazy opisujące gry komputerowe w zad. 1 
    na str. 98 w podręczniku oraz zapisują ich tłumaczenie w j. polskim, które znajduje się na str. 108
  • uczniowie przepisują do zeszytu wyrazy z zad. 1 na str. 101 wraz z tłumaczeniem
  • z nowo poznanym słownictwem uczniowie dopasowują czasowniki do wyrazów
    w ramce w zad. 4 na str. 99 oraz zad. 1 i 2 na str. 72 w ćwiczeniach
  • uczniowie wykonują zad. 1 i 2 w ćwiczeniach na str. 70. Zad. 2 należy odsłuchać na stronie wydawnictwa.

    Zadanie dodatkowe :

    https://wordwall.net/pl/resource/2407019/angielski/brainy-4-unit-8

    https://wordwall.net/pl/resource/2099817/angielski/places-town
Plastyka

Temat: Wyjście w teren – rysowanie z natury

Cel:
- potrafię rysować z natury,
 - tworzę pracę plastyczną w wybranej technice.

Materiał dla ucznia; Sztaluga lub deska, blok, ołówek i inne materiały. Wyjdę przed dom i narysuję to, co mnie najbardziej zachwyca w naturze.
Informatyka

Temat: Sterujemy duszkiem na ekranie w języku Scratch

Cel: umiem zmieniać kierunek poruszania się duszka na scenie

Materiały dla ucznia:

Na portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch.
Kliknij w link
https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/D1FrMtOdo

Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online.

Wystarczy kliknąć w link https://scratch.mit.edu   i kliknąć  przycisk Rozpocznij trworzenie

 

Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (znak + w lewym, dolnym narożniku okna) i wybierz blok "pióro".

 

Przeczytaj materiał na stronie 83, a następnie wykonaj ćwiczenie 1 na str. 83.
Wykonaj ćwiczenia 2 i 3 na stronie 84.

Przeczytaj materiał z punktu 2 (Sterujemy duszkiem wczterech kierunkach) na stronie 84,
a następnie wykonaj ćwiczenia 4 i 5  na str. 83.

Uwaga: przeczytaj wskazówkę  na na dole str. 85

 

04.06.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Zamki i rycerze.

Cele:

- poznasz znaczenie, uzbrojenie i obyczaje rycerskie.

Zachęcam do zapoznania się z materiałem dotyczącym rycerzy w e-podręcznikach.

Poniżej link:

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza---rycerze/DYf5hc4Ye

Język polski

Temat: Zasypianie dnia. Poetycki opis zachodu słońca w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza.

Cel:

wskażesz w tekście środki poetyckie: epitety, metafory, uosobienie

Materiał dla ucznia:

Temat przeznaczony jest na dwie jednostki lekcyjne.

Będziemy pracować z materiałami umieszczonymi na stronie epodręczniki.pl.

Zapoznaj się z materiałami umieszczonymi na stronie. Wykonaj ćwiczenia: 1,2,3,5, 6,7, 12. Pamiętaj, by zadania rozłożyć na dwa dni.

https://epodreczniki.pl/a/czy-mozna-malowac-slowem/D1TGTZqn4

Tekst znajdziesz też na str. 251 w „żółtym” podręczniku.

Być może niektórzy potrzebują małej „ściągi” z przypomnieniem:

Epitet – określenie rzeczownika (np. „cichy wieczór”)

Metafora  - inaczej przenośnia – coś, czego nie rozumiemy dosłownie (np. „słońce już gasło”)

Uosobienie – inaczej personifikacja – nadanie przedmiotom martwym, zjawiskom cech człowieka (np. „słońce spuściło głowę”)

Religia

Temat: Jestem wybrany przez Boga

Cel:  Zapoznanie z poleceniem oraz obietnicą, którą otrzymali Apostołowie od Pana Jezusa po zmartwychwstaniu

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str. 118. Przeczytaj uważnie tekst
w podręczniku Jestem wybrany przez Boga na str.118 oraz Przyjaciele i uczniowie Jezusa, str.119

Pomódl się słowami modlitwy, którą znajdziesz w podr. na str.119 (tekst w ramce)

 

05.06.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Czy można malować słowem? Opis zachodu słońca w „panu Tadeuszu” – ciąg dalszy.

Cel:

wskażesz w tekście środki poetyckie: epitety, metafory, uosobienie

Materiał dla ucznia:

Kontynuacja wczorajszego tematu.

Zadanie domowe

Jak wyobrażasz sobie zachód słońca opisany przez Adama Mickiewicza? Przedstaw Twoją wizję w pracy plastycznej wykonanej dowolną techniką. Czekam na zdjęcia prac do 12 czerwca!
Technika

Temat: Test na kartę rowerową

Cel:
- rozwiązuję test na kartę rowerową wykorzystując wiadomości i umięjętności dotycząceprzepisów ruchu drogowego zdobyte w klasie 4 na lekcjach techniki

Materiał dla ucznia:

Pobierz test na kartę rowerową, który znajduje się pod tygodniowym planem lekcji. W razie potrzeby, poproś rodziców o pomoc. Rozwiąż test według  zamieszczonej w nim  krótkiej instrukcji.
Same odpowiedzi  do zadań, np:

1A
2C
....
25. B


przeslij na mojego maila  waldeksobczak@poczta.onet.pl do 11.06.2020

Muzyka

Temat: Muzyka w dobrej formie 

Cel: - śpiewam piosenki poznane w klasie 4,

- umiem określić budowę pieśni: zwrotka, refren,

- znam budowę formy: AB,ABA,ABA’,ronda.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” str. 112-113

  1. Przeczytam tekst.
  2. Wykonam ćwiczenie 6 str.112.
3.Posłucham muzyki-ćwiczenie ze słuchawkami str.112.
Data dodania: 2020-05-30 00:33:52
Data edycji: 2020-06-05 04:32:28
Ilość wyświetleń: 2439

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej