KLASA 4
01.06.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Klasówka – ułamki zwykłe. Cel: - zastosuję poznane działania na ułamkach zwykłych o tym samym mianowniku do obliczania prostych wyrażeń arytmetycznych. - pomnożę ułamki przez liczby naturalne, - rozwiążę proste zadanie tekstowe z zastosowaniem mnożenia ułamków przez liczby naturalne, dodawania i odejmowania ułamków zwykłych i liczb mieszanych. Materiał dla ucznia: Tego dnia na maila rodziców prześlę test z zadaniami dla uczniów. Odpowiedzi do zadań należy przesłać do godz.18oo (1.06.2020r.) |
Przyroda |
Temat: Na polu uprawnym Cel lekcji: - rośliny zbożowe (rozpoznaje gatunki zbóż); Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
c-pszenicę d – żyto 2. Do zbóż uprawianych w Polsce zaliczamy także kukurydzę, proso i grykę. 3. Ryż to tez roślina zbożowa, ale uprawiany jest w Chinach. 4. Zastosowanie zbóż: pszenica i żyto – mąka, jęczmień i owies – kasza i płatki. 5. Zboża ozime to takie, które wysiewa się jesienią, a zbiera latem w następnym roku. 6. Zboża jare to takie, które wysiewa się wiosną i zbiera latem tego samego roku. 7. Żniwa to okres zbioru zbóż. 8. Na polach uprawia się rośliny warzywne: ziemniaki, marchew, cebula, kapusta, buraki ćwikłowe, pietruszka, por, seler. 9. Rośliny oleiste służą do produkcji oleju: rzepak, słonecznik, len. 10. Chwasty na polu: mak polny, chaber bławatek, rumian polny. Chwasty konkurują z roślinami uprawnymi o światło, pokarm i wodę. 11. Szkodniki roślin uprawnych: myszy, nornice, stonka ziemniaczana, bielinek kapustnik, mszyca. Biedronki są pożyteczne, ponieważ zjadają mszyce. Bażanty natomiast zjadają stonkę ziemniaczaną pomagając rolnikom w walce z tym szkodnikiem. |
Jezyk polski |
Temat: Rady dla piszących notatkę. Cel: wiem, jak zredagować notatkę Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie, co to jest notatka – str. 261 „żółty” podręcznik, ramka „zapamiętaj”. Zapoznaj się z ramką „Wiem więcej”, a następnie wykonaj pisemnie ćw. 2 str. 261. Zapisz w zeszycie rady dla piszących notatkę – str. 263. Zadanie dodatkowe dla chętnych: Posłuchaj piosenki promującej akcję „Cała Polska czyta dzieciom” – jej tekst znajdziesz na stronie 262, a interpretację muzyczną tu: https://www.youtube.com/watch?v=vsx_K_Uh7vE Wykonaj ustnie ćw. 3 str. 262. KOCHANI! Z okazji Waszego Święta życzę Wam dziś samych radosnych i przyjemnych chwil! Umilcie sobie ten dzień słuchając piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ |
02.06.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Ułamki dziesiętne – wprowadzenie. Cel: - odczytam i zapiszę ułamek dziesiętny - zamienię ułamek dziesiętny na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki - zamienię ułamek zwykły lub liczbę mieszaną na ułamek dziesiętny – proste przypadki Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=P7Dpxvv1DPg
|
Język angielski |
Topic: Around the world: CultureAround the world Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
https://www.youtube.com/watch?v=iDZIriLSjT8 https://www.youtube.com/watch?v=e0zwFPR5OVY
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia rozciągające dla dzieci. https://www.hellozdrowie.pl/stretching-czyli-cwiczenia-rozciagajace-dla-poczatkujacych-i-dzieci/ |
03.06.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Ułamków dziesiętne - ćwiczenia. Cel: - odczytam i zapiszę ułamek dziesiętny - zamienię ułamek dziesiętny na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki - zamienię ułamek zwykły lub liczbę mieszaną na ułamek dziesiętny – proste przypadki Materiał dla ucznia:
strona 114 zadanie 1 Poziom A: a), b), c), Poziom B: a), e), d), Poziom C: a), b),c), d), strona 115 zadanie 2. |
Język angielski |
Topic: Brainy park! Cel: Uczniowie poznają nazwy przygodowych gier komputerowych Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
|
Plastyka |
Temat: Wyjście w teren – rysowanie z natury Cel: |
Informatyka |
Temat: Sterujemy duszkiem na ekranie w języku Scratch Cel: umiem zmieniać kierunek poruszania się duszka na scenie Materiały dla ucznia: Na portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch. Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online. Wystarczy kliknąć w link https://scratch.mit.edu i kliknąć przycisk Rozpocznij trworzenie
Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (znak + w lewym, dolnym narożniku okna) i wybierz blok "pióro".
Przeczytaj materiał na stronie 83, a następnie wykonaj ćwiczenie 1 na str. 83. Przeczytaj materiał z punktu 2 (Sterujemy duszkiem wczterech kierunkach) na stronie 84, Uwaga: przeczytaj wskazówkę na na dole str. 85 |
04.06.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Zamki i rycerze. Cele: - poznasz znaczenie, uzbrojenie i obyczaje rycerskie. Zachęcam do zapoznania się z materiałem dotyczącym rycerzy w e-podręcznikach. Poniżej link: |
Język polski |
Temat: Zasypianie dnia. Poetycki opis zachodu słońca w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza. Cel: wskażesz w tekście środki poetyckie: epitety, metafory, uosobienie Materiał dla ucznia: Temat przeznaczony jest na dwie jednostki lekcyjne. Będziemy pracować z materiałami umieszczonymi na stronie epodręczniki.pl. Zapoznaj się z materiałami umieszczonymi na stronie. Wykonaj ćwiczenia: 1,2,3,5, 6,7, 12. Pamiętaj, by zadania rozłożyć na dwa dni. https://epodreczniki.pl/a/czy-mozna-malowac-slowem/D1TGTZqn4 Tekst znajdziesz też na str. 251 w „żółtym” podręczniku. Być może niektórzy potrzebują małej „ściągi” z przypomnieniem: Epitet – określenie rzeczownika (np. „cichy wieczór”) Metafora - inaczej przenośnia – coś, czego nie rozumiemy dosłownie (np. „słońce już gasło”) Uosobienie – inaczej personifikacja – nadanie przedmiotom martwym, zjawiskom cech człowieka (np. „słońce spuściło głowę”) |
Religia |
Temat: Jestem wybrany przez Boga Cel: Zapoznanie z poleceniem oraz obietnicą, którą otrzymali Apostołowie od Pana Jezusa po zmartwychwstaniu Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str. 118. Przeczytaj uważnie tekst |
05.06.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Czy można malować słowem? Opis zachodu słońca w „panu Tadeuszu” – ciąg dalszy. Cel: wskażesz w tekście środki poetyckie: epitety, metafory, uosobienie Materiał dla ucznia: Kontynuacja wczorajszego tematu. Zadanie domowe Jak wyobrażasz sobie zachód słońca opisany przez Adama Mickiewicza? Przedstaw Twoją wizję w pracy plastycznej wykonanej dowolną techniką. Czekam na zdjęcia prac do 12 czerwca! |
Technika |
Temat: Test na kartę rowerową Cel: Materiał dla ucznia: Pobierz test na kartę rowerową, który znajduje się pod tygodniowym planem lekcji. W razie potrzeby, poproś rodziców o pomoc. Rozwiąż test według zamieszczonej w nim krótkiej instrukcji. 1A
|
Muzyka |
Temat: Muzyka w dobrej formie Cel: - śpiewam piosenki poznane w klasie 4, - umiem określić budowę pieśni: zwrotka, refren, - znam budowę formy: AB,ABA,ABA’,ronda. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” str. 112-113
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51