Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 01.06.2020 do 05.06.2020

KLASA 5

01.06.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Figury przestrzenne - powtórzenie  wadomości

Cel:

• powtarzam  wiadomości dotyczące figur przestrzennych
• umiem rozwiązać zadania dotyczące figur przestrzennych

Materiał dla ucznia:

  1. Napisz temat lekcji.
  2. Wykonaj zadanie 1 na str. 170  w podręczniku.
    Patrz str. 137.
  3. Wykonaj zadanie 2 na str. 170  w podręczniku.
    Patrz str. 137.
  4. Wykonaj zadanie 3 na str. 170  w podręczniku.
    Patrz str. 151.
  5. Wykonaj zadanie 4 na str. 170  w podręczniku.
    Patrz str. 137.
  6. Wykonaj zadanie 5 na str. 170  w podręczniku.
    Patrz str. 138.
  7. Wykonaj zadanie  6 na str. 170 w podręczniku.
    Patrz str.159

    Dla chętnych: 
    Wykonaj zadanie 7 na str. 170  w podręczniku.
Język polski

Temat: Raj utracony – poznajemy genezę (okoliczności powstania) wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny”

Cel: znam genezę wiersza J. Słowackiego, wyjaśniam znaczenie pojęć: geneza, emigracja, biografia, nostalgia, idealizacja

Materiał dla uczniahttps://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pamietniku-zofii-bobrowny.pdf

Wykonaj polecenia:

Zapoznaj się z treścią wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny”

Zad. 1, 2 , 4 i 5 z kart pracy znajdujących się poniżej (możesz wydrukować karty pracy, uzupełnić i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz polecenia i odpowiedzi do zeszytu).

Skorzystaj z dowolnego źródła informacji i wyjaśnij znaczenie pojęć: emigracja, nostalgia, biografia, idealizacja.

Policz, ile lat do czasu napisania wiersza poeta był poza ojczyzną. Wypisz z wiersza słowa, które mówią o wyjeździe z kraju.

Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia rozciągające dla dzieci.

https://www.hellozdrowie.pl/stretching-czyli-cwiczenia-rozciagajace-dla-poczatkujacych-i-dzieci/

Informatyka

Temat: Tworzymy grę dla jednego gracza w języku Scratch 

Cel: 
- umiem stosowaćpolecenie warunkowe
- umiem sterować duszkiem w czterech kierunkach

Materiały dla ucznia:

  1. Uruchom program Scratch.

Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (lewy, dolny narożnik okna).

2. Otwórz ebooka dla klasy 5  https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65

3. Przeczytaj materiał z punktu 5 na stronie 88 oraz  w szarej ramce i na str. 89.

4. Przeczytaj przykład 4 na stronie 89 i wykonaj ćwiczenia 11  na tej stronie.

5. Przeczytaj wskazówki na str. 89.

6. Wykonaj ćwiczenie12 na stronie 90.

 

02.06.2020, WTOREK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Utrwalenie wiadomości

Cel: utrwalam wiedzę o figurach przestrzennych

Materiał dla ucznia:  
Dzisiaj spotykamy się o godz. 8.55. na lekcji online za pośrednictwem aplikacji Teams.
Przygotuj podręcznik do matematyki, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy oraz przybory do pisania – długopis, ołówek. W dalszym ciągu będziemy utrwalać wiedzę dotyczącą figur przestrzennych.

Uwaga! Aby dołączyć do spotkania online:

  1. Spójrz do kalendarza w aplikacji Teams
  2. Wybierz spotkanie pt. "Matematyka kl.5"
  3. Kliknij w przycisk "Dołącz"
    Do zobaczenia!
Język polski

Temat: Kto i do kogo mówi w wierszu Juliusza Słowackiego „W pamiętniku Zofii Bobrówny”?

Cel: analizuję tekst wiersza, wyszukuję epitety w tekście i określam ich funkcję, wskazuję, kto jest podmiotem lirycznym i adresatem jego słów

Materiał dla uczniahttps://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pamietniku-zofii-bobrowny.pdf

Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:

Przypomnij sobie treść wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny”.

Zad. 6, 7, 8 i 9 z kart pracy znajdujących się poniżej.

Z wiersza wypisz 5 przykładów zdrobnień. Wyjaśnij, w jaki sposób wpływają one, Twoim zdaniem, na poetycki przekaz.



Geografia

Temat: Krajobraz pustyni gorącej i pustyni lodowej.

Cel:
- poznasz położenie, klimat, rośliny, zwierzęta i życie ludzi na  pustyni gorącej i pustyni lodowej.

Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5, zeszyt ćwiczeń oraz serwis internetowy YouTube

Szukaj:  obejrzyj film dotyczący pustyni gorącej na https://www.youtube.com/watch?v=vF4ygaBxT6U oraz film o pustyni lodowej na  https://www.youtube.com/watch?v=9Oo-fInwMc8  Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapami przedstawiającymi rozmieszczenie tych pustyń na kuli  ziemskiej oraz z  zamieszczonymi klimatogramami. Naucz się tabeli ze str.133, która zawiera podobieństwa i różnice pomiędzy tymi strefami roślinnymi. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: pustynia, oaza, dzień polarny, noc polarna. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-5 str. 76-78.
Technika

Temat: Sprawdź, co jesz

Cel:
- wymieniam nazwy dodatków do żywności,
- wyjaśniam symbole dodatków do żywności,
- porównuję produkty żywnościowe pod kątem zawartości dodatków i wybieram te o najmniejszej zawartości sztucznych dodatków,
- uzasadniam potrzebę konserwowania żywności,
- wskazuję wodę jako najzdrowszy napój.

Materiał dla ucznia:

  1. Zapoznaj się z tekstem „Co się kryje w pożywieniu?” i tabelką ze s. 68 podręcznika.
  2. Wykonaj  zadanie 1 z karty pracy.

    Karta pracy Sprawdź, co jesz

    1. Na zamieszczonych poniżej etykietach produktów podkreśl:
      • na pomarańczowo – symbole barwników,
      • na niebiesko – symbole środków konserwujących,
      • na żółto – symbole przeciwutleniaczy,
      • na zielono – symbole stabilizatorów,
      • na czerwono – symbole innych substancji, np. wzmacniających smak lub zapach

        Odpowiedz na pytania:

        • Czy wszystkie produkty zawierają chemiczne dodatki?
        • Czy na etykietach znalazły się nazwy, których nie znasz?
        • Dlaczego powinniśmy czytać etykiety?


          2.   Wypisz jak najwięcej argumentów, które przekonają Twoich kolegów, że należy pić wodę.






    3. Wykonaj ćw. 2–5 ze s. 69. Do ćw. 2 będą potrzebne etykiety z dżemu, serka topionego i pieczywa.

    4. Odczytaj informacje „To ciekawe” i „Ekowiadomość”. 

    5. Wykonaj ćw. 6 i 7 ze s. 70 podręcznika

    6. Odczytaj Warto wiedzieć ze str. 70 oraz wykonaj zadanie 2 z Karty pracy.

      •  

 

03.06.2020, ŚRODA      

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic: Past tense - czas przeszły

Cel: Uczniowie stosują czas przeszły

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy

 

  1. proszę aby uczniowie uzupełnili poniższe zdania. Wszystkie zdania są z czasownikiem regularnym czyli dodajemy „ed“ w twierdzeniu a w pytaniu Did + czasownik w bezokoliczniku (bez końcówki ) oraz w przeczeniu didn’t + czasownik w bezokoliczniku ( bez końcówki )

 

  1. I _________________ (work) in a bank for ten years.
  2. Where _________________ (you / live) when you were young?
  3. She _________________ (not / study) French at university.
  4. He _________________ (travel) through the Middle East last year.
  5. _________________ (they / visit) the Louvre in Paris?
  6. She _________________ (not / watch) TV yesterday.
  7. I _________________ (cook) steak last night.
  8. We _________________ (not / play) tennis yesterday.
  9. He _________________ (try) to lift the box but he couldn’t.
  10. What _________________ (you / prepare) for lunch?
Proszę nauczyć się reszty czasowników nieregularnych ze strony 96. 
Uczymy sie tego na pamięć  !!!
Biologia

Temat: Jak rozmnażają się rośliny okrytonasienne?

Cele lekcji: Uczeń zna:

- etapy powstawania owocu u roślin okrytonasiennych;

- sposoby zapylania roślin;
- pojęcie kwiatostan, przykłady kwiatostanów.

Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej.

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.

Jak rozmnaża się roślina okrytonasienna?

Kwitnienie – dojrzała roślina wytwarza kwiaty;

Zapylenie –ziarno pyłku zostaje przeniesione przez owady
(u roślin owadopylnych) lub przez wiatr (u roślin wiatropylnych) z pręcika na znamię słupka;

Zapłodnienie – ziarno pyłku wytwarza łagiewkę, która transportuje komórki plemnikowe do zalążka. Jedna Komorka plemnikowa łączy się z komórką jajową;

Powstawanie owocu – zalążek przekształca się w nasienie,

a ściany zalążni w owocnię. Pozostałe części kwiatu obumierają.
Otwórz podręcznik na stronie 139, przerysuj schemat rozmnażania i opisz cyferki 1-6 (tylko te ciemne wyrazy).

Sposoby zapylania roślin:
- przez wiatr – kwiaty są zielone, pręciki są długie, a pyłek lekki

i sypki;
- przez owady – kwiaty są barwne, pyłek ciężki, lepki. Kwiaty wydzielają intensywny zapach wabiący owady.
Przeczytaj tekst na stronie 140 i 141, na pewno to Cię zainteresuje.

Duże kwiaty występują pojedynczo, natomiast kwiaty drobne tworzą grupy zwane kwiatostanami.
Kwiatostan to zbiór kwiatów. Przykładem kwiatostanu może być koszyczek u słonecznika lub główka u koniczyny.

Otwórz podręcznik na stronie 142, przerysuj schemat kwiatostanu koszyczka i główki (tylko te białe z kropek), a następnie je podpisz.
Polecenie
Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Postaraj się znaleźć w otoczeniu domu kwiatostan koniczyny,
obejrzyj go dokładnie.
Plastyka

Temat: Okolica domu w szkicach – zajęcia w plenerze.

Cel:

        - znam pojęcie: szkic,

        - tworzę szkic okolicy

Materiał dla ucznia; Sztaluga lub deska, blok rysunkowy, ołówek. Narysuję szkic terenu wokół domu.

 

04.06.2020, CZWARTEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Zjednoczenie Polski. Czasy Kazimierza Wielkiego. 

Cele:

- scharakteryzujesz proces zjednoczenia państwa polskiego na przełomie XIII i XIV wieku, wskażesz rolę Władysława Łokietka,

- dokonasz analizy działań Kazimierza Wielkiego w dziedzinie polityki wewnętrznej i polityki zagranicznej.

Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym s. 200 i 201, odpowiedz na pytania:

  1. Jakie były przyczyny i skutki koronacji Władysława Łokietka? Kiedy to było?

  2. Gdzie i kiedy miała miejsce bitwa z Krzyżakami za jego rządów?

Przepisz jako punkt3. notatki punkt 3. ze s. 202.

Zapoznaj się z tematem "Czasy Kazimierza Wielkiego", zapisz w zeszycie daty i wydarzenia z osi czasu s. 203.

Po przeczytaniu s. 204-206 podaj 5 przykładów dokonań Kazimierza Wielkiego, możesz skorzystać ze s. 207. (małe podpowiedzi)

  1. Dokonania Kazimierza Wielkiego:

- założenie.................................

- ujednolicenie ................................

- rozwój .............................................

- budowa wielu ............................

- sprowadzanie o......................... z E..................

Możesz zapisać inne, własne przykłady.

Język angielski

Topic: Past tense - czas przeszły

Cel: Uczniowie stosują czas przeszły

Materiał dla ucznia:

Podręcznik Brainy 6, zeszyt przedmioowy

 

proszę aby uczniowie uzupełnili poniższe zdania. Wszystkie zdania są z czasownikiem nieregularnym czyli używamy II formy czasownika nieregularnego z tabelki w twierdzeniu a w pytaniu Did + czasownik w bezokoliczniku ( I forma) oraz w przeczeniu didn’t + czasownik w bezokoliczniku ( I forma)

obejrzyj filmik zanim uzupełnisz zdania

https://www.youtube.com/watch?v=gxwcWlrOWGU&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=14

 

  1. He (steal) a car yesterday.
  2. I (hear) a new song on the radio.
  3. Peter               (read) three books last week.
  4. We  (leave) at 7 a.m..
  5. They __________________(buy) new clothes last weekend.
  6. My mother    (forget) to buy some milk.
  7. Susan              (have) a baby in August.
  8. We  (lose) our keys last Friday.
  9. They                (swim) 500m yesterday afternoon.
  10. I (give) my mother a CD for her birthday.
  11. The children (sleep) in the car.
  12. They  (fly) to Madrid.
  13. Peter (tell) me that he lived in New York.
  14. They              (send) me an e-mail earlier.
  15. She (drink) too much coffee yesterday.
Język polski

Temat: Utrwalamy zasady użycia znaków interpunkcyjnych

Cel: znam zasady używania znaków interpunkcyjnych i stosuję je w praktyce

Materiał dla ucznia:  podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), str. 231.

Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:

Przepisz do zeszytu informacje zawarte w ramkach: „Przypomnij sobie!” ze str. 232 i „Zapamiętaj!” ze str. 234, a następnie uważnie je przeczytaj, by utrwalić zasady dotyczące stosowania znaków interpunkcyjnych.

Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania: 6 ze str. 233 oraz 9 ze str. 235 (wszystkie znaki interpunkcyjne zapisz kolorem).

 

01.06.2020, PIĄTEK     

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Muzyka

Temat: Grające kamienie i tańczący ogień- gramy i tańczymy.

Cel: - gram na nietypowym instrumencie,

        - tworzę układ choreograficzny do muzyki.

Materiał dla ucznia; Podręcznik do muzyki dla klasy V „Klucz do muzyki” str.116-117.

  1. Przeczytam teksty: „Zabawa muzyczna”.
  2. Zaśpiewam ulubioną piosenkę z akompaniamentem kamieni.
3. Posłucham muzyki (ćwiczenie ze słuchawkami str.116) i zaimprowizuję dynamiczny taniec.
Matematyka

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości - rozwiązywanie zadań dotyczących figur przestrzennych

Cel: umiem rozwiązywać zadania dotyczące figur przestrzennych

Materiał dla ucznia:  

Zapisz temat lekcji. Rozwiąż w zeszycie następujące zadania:







Religia

Temat: Pan Jezus wstąpił do nieba

Cel: Ukazanie prawdy o wniebowstąpieniu Pana Jezusa

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.5, str.128. Przeczytaj uważnie tekst  Pan Jezus wstąpił do nieba na str.128 oraz Siedzi po prawicy Ojca, str. 129 Pomódl się słowami modlitwy na str. 129 (tekst w ramce)
Data dodania: 2020-05-30 00:39:14
Data edycji: 2020-06-05 05:53:19
Ilość wyświetleń: 2930

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej