KLASA 5
01.06.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Figury przestrzenne - powtórzenie wadomości Cel: • powtarzam wiadomości dotyczące figur przestrzennych Materiał dla ucznia:
|
Język polski |
Temat: Raj utracony – poznajemy genezę (okoliczności powstania) wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny” Cel: znam genezę wiersza J. Słowackiego, wyjaśniam znaczenie pojęć: geneza, emigracja, biografia, nostalgia, idealizacja Materiał dla ucznia: https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pamietniku-zofii-bobrowny.pdf Wykonaj polecenia: Zapoznaj się z treścią wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny” Zad. 1, 2 , 4 i 5 z kart pracy znajdujących się poniżej (możesz wydrukować karty pracy, uzupełnić i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz polecenia i odpowiedzi do zeszytu). Skorzystaj z dowolnego źródła informacji i wyjaśnij znaczenie pojęć: emigracja, nostalgia, biografia, idealizacja. Policz, ile lat do czasu napisania wiersza poeta był poza ojczyzną. Wypisz z wiersza słowa, które mówią o wyjeździe z kraju. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia rozciągające dla dzieci. https://www.hellozdrowie.pl/stretching-czyli-cwiczenia-rozciagajace-dla-poczatkujacych-i-dzieci/ |
Informatyka |
Temat: Tworzymy grę dla jednego gracza w języku Scratch Cel: Materiały dla ucznia:
Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (lewy, dolny narożnik okna). 2. Otwórz ebooka dla klasy 5 https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65 3. Przeczytaj materiał z punktu 5 na stronie 88 oraz w szarej ramce i na str. 89. 4. Przeczytaj przykład 4 na stronie 89 i wykonaj ćwiczenia 11 na tej stronie. 5. Przeczytaj wskazówki na str. 89. 6. Wykonaj ćwiczenie12 na stronie 90. |
02.06.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |
Matematyka |
Temat: Utrwalenie wiadomości Cel: utrwalam wiedzę o figurach przestrzennych Materiał dla ucznia: Uwaga! Aby dołączyć do spotkania online:
|
|
Język polski |
Temat: Kto i do kogo mówi w wierszu Juliusza Słowackiego „W pamiętniku Zofii Bobrówny”? Cel: analizuję tekst wiersza, wyszukuję epitety w tekście i określam ich funkcję, wskazuję, kto jest podmiotem lirycznym i adresatem jego słów Materiał dla ucznia: https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pamietniku-zofii-bobrowny.pdf Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: Przypomnij sobie treść wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny”. Zad. 6, 7, 8 i 9 z kart pracy znajdujących się poniżej. Z wiersza wypisz 5 przykładów zdrobnień. Wyjaśnij, w jaki sposób wpływają one, Twoim zdaniem, na poetycki przekaz. |
|
Geografia |
Temat: Krajobraz pustyni gorącej i pustyni lodowej. Cel: Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5, zeszyt ćwiczeń oraz serwis internetowy YouTube Szukaj: obejrzyj film dotyczący pustyni gorącej na https://www.youtube.com/watch?v=vF4ygaBxT6U oraz film o pustyni lodowej na https://www.youtube.com/watch?v=9Oo-fInwMc8 Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapami przedstawiającymi rozmieszczenie tych pustyń na kuli ziemskiej oraz z zamieszczonymi klimatogramami. Naucz się tabeli ze str.133, która zawiera podobieństwa i różnice pomiędzy tymi strefami roślinnymi. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: pustynia, oaza, dzień polarny, noc polarna. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-5 str. 76-78. |
|
Technika |
Temat: Sprawdź, co jesz Cel: Materiał dla ucznia:
|
03.06.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Past tense - czas przeszły Cel: Uczniowie stosują czas przeszły Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy
Uczymy sie tego na pamięć !!! |
Biologia |
Temat: Jak rozmnażają się rośliny okrytonasienne? Cele lekcji: Uczeń zna: - etapy powstawania owocu u roślin okrytonasiennych; - sposoby zapylania roślin; Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. Czynności ucznia: Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki. Jak rozmnaża się roślina okrytonasienna? Kwitnienie – dojrzała roślina wytwarza kwiaty; Zapylenie –ziarno pyłku zostaje przeniesione przez owady Zapłodnienie – ziarno pyłku wytwarza łagiewkę, która transportuje komórki plemnikowe do zalążka. Jedna Komorka plemnikowa łączy się z komórką jajową; Powstawanie owocu – zalążek przekształca się w nasienie, a ściany zalążni w owocnię. Pozostałe części kwiatu obumierają. Sposoby zapylania roślin: i sypki; Duże kwiaty występują pojedynczo, natomiast kwiaty drobne tworzą grupy zwane kwiatostanami. Polecenie Zapamiętaj wiadomości z notatki. Postaraj się znaleźć w otoczeniu domu kwiatostan koniczyny, obejrzyj go dokładnie. |
Plastyka |
Temat: Okolica domu w szkicach – zajęcia w plenerze. Cel: - znam pojęcie: szkic, - tworzę szkic okolicy Materiał dla ucznia; Sztaluga lub deska, blok rysunkowy, ołówek. Narysuję szkic terenu wokół domu. |
04.06.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Zjednoczenie Polski. Czasy Kazimierza Wielkiego. Cele: - scharakteryzujesz proces zjednoczenia państwa polskiego na przełomie XIII i XIV wieku, wskażesz rolę Władysława Łokietka, - dokonasz analizy działań Kazimierza Wielkiego w dziedzinie polityki wewnętrznej i polityki zagranicznej. Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym s. 200 i 201, odpowiedz na pytania:
Przepisz jako punkt3. notatki punkt 3. ze s. 202. Zapoznaj się z tematem "Czasy Kazimierza Wielkiego", zapisz w zeszycie daty i wydarzenia z osi czasu s. 203. Po przeczytaniu s. 204-206 podaj 5 przykładów dokonań Kazimierza Wielkiego, możesz skorzystać ze s. 207. (małe podpowiedzi)
- założenie................................. - ujednolicenie ................................ - rozwój ............................................. - budowa wielu ............................ - sprowadzanie o......................... z E.................. Możesz zapisać inne, własne przykłady. |
Język angielski |
Topic: Past tense - czas przeszły Cel: Uczniowie stosują czas przeszły Materiał dla ucznia: Podręcznik Brainy 6, zeszyt przedmioowy
proszę aby uczniowie uzupełnili poniższe zdania. Wszystkie zdania są z czasownikiem nieregularnym czyli używamy II formy czasownika nieregularnego z tabelki w twierdzeniu a w pytaniu Did + czasownik w bezokoliczniku ( I forma) oraz w przeczeniu didn’t + czasownik w bezokoliczniku ( I forma) obejrzyj filmik zanim uzupełnisz zdania https://www.youtube.com/watch?v=gxwcWlrOWGU&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=14
|
Język polski |
Temat: Utrwalamy zasady użycia znaków interpunkcyjnych Cel: znam zasady używania znaków interpunkcyjnych i stosuję je w praktyce Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), str. 231. Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: Przepisz do zeszytu informacje zawarte w ramkach: „Przypomnij sobie!” ze str. 232 i „Zapamiętaj!” ze str. 234, a następnie uważnie je przeczytaj, by utrwalić zasady dotyczące stosowania znaków interpunkcyjnych. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania: 6 ze str. 233 oraz 9 ze str. 235 (wszystkie znaki interpunkcyjne zapisz kolorem). |
01.06.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka |
Temat: Grające kamienie i tańczący ogień- gramy i tańczymy. Cel: - gram na nietypowym instrumencie, - tworzę układ choreograficzny do muzyki. Materiał dla ucznia; Podręcznik do muzyki dla klasy V „Klucz do muzyki” str.116-117.
|
Matematyka |
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości - rozwiązywanie zadań dotyczących figur przestrzennych Cel: umiem rozwiązywać zadania dotyczące figur przestrzennych Materiał dla ucznia: Zapisz temat lekcji. Rozwiąż w zeszycie następujące zadania: |
Religia |
Temat: Pan Jezus wstąpił do nieba Cel: Ukazanie prawdy o wniebowstąpieniu Pana Jezusa Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.5, str.128. Przeczytaj uważnie tekst Pan Jezus wstąpił do nieba na str.128 oraz Siedzi po prawicy Ojca, str. 129 Pomódl się słowami modlitwy na str. 129 (tekst w ramce) |
88-121 Chełmce
Chełmce 51