KLASA 6
01.06.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Bryły - wprowadzenie Cel: - rozpoznam ostrosłupy i graniastosłupy proste, - podam liczbę wierzchołków, krawędzi, ścian graniastosłupa i ostrosłupa o danej podstawie, - narysuje rzut graniastosłupa prostego, - wskażę poszczególne elementy ostrosłupa i graniastosłupa prostego.
Materiał dla ucznia:
„Przykłady graniastosłupów prostych” https://www.youtube.com/watch?v=1xmNtfmJh2o „Figury przestrzenne” https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g
strona 111 - zadanie 1 strona 112 – zadanie 3, 4, 5 |
Biologia |
Temat: Przegląd i znaczenie ptaków Cele lekcji: Uczeń zna: - zróżnicowanie budowy zewnętrznej ptaków; - znaczenie ptaków w przyrodzie i gospodarce człowieka; Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6 Czynności ucznia: Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
- rozsiewają nasiona roślin; - z ptasich odchodów powstaje nawóz;
POLECENIE Zapamiętaj wiadomości z notatki |
Technika |
Temat: Sprawdzian - ABC współczesnej techniki Cel: Materiały dla ucznia: Dzisiaj napiszesz sprawdzian z działu ABC współczesnej techniki. Pod planem lekcji na ten tydzień jest umieszcony plik ze sprawdzianem w Wordzie. Proszę go uzupełnić wg poleceń i przesłać, też jako plik Worda, dzisiaj do godziny 17.00 na mojego maila waldeksobczak@poczta.onet.pl . |
Informatyka |
Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy – dodajemy dźwięki Cel: Materiały dla ucznia:
|
02.06.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |||||||||||||||||||
Jezyk angielski |
Topic: Present Perfect Cel: Uczniowie poznają zastosowanie czasu teraźniejszego.
Present Perfect jest to czas teraźniejszy dokonany. Czas ten jest połączeniem przeszłości z teraźniejszością, nawiązuje do przeszłości, określa skutki, konsekwencje, które wciąż są odczuwalne w teraźniejszości. Czyli opisuje coś co wydarzyło się w przeszłości lecz skutki są widoczne dziś.
- Zdania twierdzące: Osoba+ have / has + czasownik +ed /III+ ..... - Zdania pytajace: Have/ Has + osoba+ czasownik + ed /III...? - Zdanie przeczące: Osoba + haven’t/ hasn’t + czasownik ed /III+ ..... . have not = haven’t has not = hasn’t 1. She has just gone home (go) - czasownik nieregularny więc III forma Has she just gone home? She hasn’t gone home yet. Yes, she has / No, she hasn’t
|
|||||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha – poznajemy przypowieść o siewcy Cel: znam treść przypowieści ewangelicznej o siewcy, opowiadam o wydarzeniach, określam tematykę i problematykę utworu, objaśniam znaczenia dosłowne i przenośne oraz wskazuję i omawiam dwie warstwy znaczeniowe w przypowieści Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: Przypowieść o siewcy, str. 83-84 Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:
|
|||||||||||||||||||
Geografia |
Temat: Turystyka w Europie Południowej. Cel: Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 6 ,. Szukaj : na epodreczniki. pl geografia ( szkoła podstawowa) odszukaj temat „Europa Południowa- kultura śródziemnomorska, turystyka” i zapoznaj się z punktem 3 e-materiału. Przeczytaj temat w podręczniku, dokonaj analizy map i wykresów.. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: walory przyrodnicze, walory kulturowe, infrastruktura turystyczna. Postaraj się zapamiętać te pojęcia. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1- 3 str.76- 78. |
|||||||||||||||||||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia rozciągające. https://www.hellozdrowie.pl/stretching-czyli-cwiczenia-rozciagajace-dla-poczatkujacych-i-dzieci/ |
03.06.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Obliczanie objętości graniastosłupa prostego. Cel: - obliczę objętość bryły zbudowanej z sześcianów jednostkowych - obliczę objętość sześcianu o danej długości krawędzi - obliczę objętość prostopadłościanu o wymiarach podanych w tej samej jednostce - obliczę objętość graniastosłupa prostego przy danych polu podstawy i wysokości bryły.
Materiał dla ucznia:
|
Plastyka |
Temat: Czym jest malarstwo? – portret i martwa natura Cel: wiem, czym jest malarstwo; wymieniam rodzaje malarstwa; tworzę obraz – martwą naturę, portret Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!”, temat: Czym jest malarstwo?, str. 44-51. Wykonaj zadanie (wybierz to spośród dwóch zaproponowanych przeze mnie, które bardziej Ci odpowiada – martwą naturę lub portret):
Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością. |
Religia |
Temat: Dawca nowego życia Cel: Zapoznanie z wydarzeniem Zesłania Ducha Świętego Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.6 Przeczytaj uważnie tekst Obietnica Ducha Świętego, str.122 oraz Uroczystość Zesłania Ducha Świętego na str.123 Odmów modlitwę do Ducha Świętego (tekst jest w podręczniku na str.123 w ramce) |
04.06.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||
Język angielski |
Topic: Present Perfect Cel: Uczniowie stosują czas teraźniejszy.
_______________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
Jeżeli ktoś nie potrafi zrobić tych zadań samodzielnie, proszę się kontaktować z nauczycielem j. ang. podczas konsultacji. |
||||
Język polski |
Temat: Mieć olej … w głowie – przesłanie przypowieści ewangelicznej o pannach roztropnych i nierozsądnych Cel: czytam tekst ze zrozumieniem, formułuję wnioski na podstawie przesłanek zawartych w tekście i wyrażam własne zdanie, wyjaśniam ukryte, przenośne znaczenia zawarte w utworze, buduję plan wydarzeń w formie równoważników zdań Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych, str. 86-87. Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:
Podstawowym błędem panien nieroztropnych było (zabranie lamp bez zapasu oliwy/ niezabranie lamp oliwnych). Mogły zaczekać na (pana młodego/ króla odwiedzającego miasto) z wygasającymi lampami i prosić, by mogły dołączyć do orszaku, zdecydowały się (odejść/ pozostać) – niewłaściwie oceniły, co jest ważne w danym momencie. Panny roztropne wzięły (odpowiedni dla siebie zapas oliwy/ za mało oliwy) i (odmówiły jej nierozsądnym/podzieliły się oliwą z nierozsądnymi pannami), kiedy te poprosiły o użyczenie oliwy. Panny roztropne i nierozsądne ukazane zostały na zasadzie (podobieństw/kontrastu).
6. Przypowieść ma charakter uniwersalny, to znaczy ważny, aktualny w każdym czasie. Wyjaśnij w formie 3-4 zdań, czego, Twoim zdaniem, może uczyć współczesnego czytelnika i jakie nieść przesłanie. 7.Połącz podane związki frazeologiczne z ich znaczeniami: Chować coś pod korcem pokazać coś, co było tajemnicą Rzucać nowe światło na coś zajmować wysokie stanowisko, być kimś ważnym Ujrzeć światło dzienne mówić o kimś dobrze/ źle Zapalić zielone światło pojawić się publicznie, ukazać się Stać na świeczniku ujawnić nową stronę czegoś Wydobywać na światło dzienne ukrywać coś przed innymi Stawiać kogoś w dobrym/ złym świetle umożliwić wykonanie czegoś, zezwolić na coś
|
||||
Muzyka |
Temat: Gorąca Grecja, deszczowa Anglia. Cel: - znam charakterystyczne kroki tańca sirtaki, - Umiem zaśpiewać angielską piosenkę. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.125-127
https://www.youtube.com/watch?v=f16cwfdSuOQ -str.125
|
05.06.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Opowieść z podwójnym dnem – rozmawiamy o przeżyciach bohaterów przypowieści o miłosiernym Samarytaninie Cel: znam znaczenie słowa: miłosierny, rozpoznaję i nazywam przeżycia bohaterów przypowieści oraz krótko ich charakteryzuję, zapisuję wydarzenia w formie równoważników zdań, opisuję krótko uczucia bohatera, stosując narrację pierwszoosobową, wyrażam własną opinię, Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie, str. 88-89 Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:
Jeżeli chcesz, możesz przesłać do sprawdzenia zrealizowane w tym tygodniu zadania na moją skrzynkę mailową. Powodzenia. |
Matematyka |
Temat: Obliczanie objętości graniastosłupa prostego. Cel: - obliczę objętość graniastosłupa prostego , - rozwiążę proste zadanie dotyczące objętości i pojemności. Materiał dla ucznia:
|
Historia |
Temat: Rewolucja francuska. Francja republiką. Cele: - scharakteryzujesz zmiany polityczne e Europie w okresie napoleońskimi i przemiany społeczno - gospodarcze. Zapoznaj się z tematem "Rewolucja francuska", następnie w zeszycie: - zapisz daty i wydarzenia z osi czasu, - w kolejnym punkcie (2.) napisz :Stany społeczne we Francji w XVIII w.: (s. 185) a)................... b).................... c)................. - w 3. punkcie zapisz : Przyczyny i skutki rewolucji francuskiej: (s. 188) - 4. Republika to (s. 220) - jako 5., 6., 7. wykorzystaj wiadomości z "To już wiem" s. 193
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51