KLASA 7
01.06.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Geografia |
Temat: Handel. Cel: - poznasz główne pojęcia związane z handlem zagranicznym;- nauczysz się obliczać saldo bilansu handlu zagranicznego; - dowiesz się , jakie znaczenie ma handel zagraniczny dla polskiej gospodarki. Materiał dla ucznia: serwis internetowy YouTube, podręcznik Oblicza geografii 6 ,. Szukaj : na https://www.youtube.com/watch?v=V593Fj2BbUA obejrzyj film pt. Handel. Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się wykresami tam zamieszczonymi.. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: handel zagraniczny, eksport, import, saldo bilansu handlu zagranicznego. Aby obliczyć saldo bilansu handlu zagranicznego należy o wartości eksportu odjąć wartość importu. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-3 str. 98, 99. |
Plastyka |
Temat: Mój pomysł na mural Cel: wymieniam ciekawe dzieła reprezentujące różne dziedziny i formy sztuki współczesnej, przygotowuję projekt muralu Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!”, temat: Dzieła sztuki współczesnej, str. 84-85. Wykonaj zadanie:
Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością.
|
Matematyka |
Temat: Procenty - powtórzenie Cel: - powtarzam i utrwalam wiadomości dotyczące obliczania liczby na podstawie jej procentu.
https://pistacja.tv/film/mat00165-obliczanie-procentu-danej-liczby?playlist=275 i obejrzyj film. 2. Zapisz w zeszycie temat lekcji. 3. Wykonaj zad. 2 g) i h) na str. 74 w podręczniku. 4. Wykonaj zad. 3 c) i d) na str. 74 w podręczniku. 5. Kliknij w link
https://pistacja.tv/film/mat00167-obliczanie-liczby-gdy-dany-jest-jej-procent?playlist=275 i obejrzyj film. 6. Wykonaj zad. 1 ze str. 79 w podręczniku, |
Język polski |
Temat: Zmagania z losem - przeniesienie utworu „Stary człowiek i morze” na ekran Cel: znam pojęcia: adaptacja filmowej i ekranizacja, porównuję obejrzany film z jego pierwowzorem literackim Materiał dla ucznia: https://www.youtube.com/watch?v=fSE-oC9cUoo Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):
|
02.06.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Chemia |
Temat: Wodorotlenek sodu i wodorotlenek potasu Cele lekcji: Uczeń wie: - jak otrzymać wodorotlenek sodu i wodorotlenek potasu; - właściwości fizyczne i chemiczne wodorotlenku sodu i wodorotlenku potasu; Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę do zeszytu
Na2O + H2O → 2NaOH
K2O + H2O → 2KOH
substancje stale, barwa biała,
POLECENIE |
Matematyka |
Temat: Obliczenia procentowe - powtórzenie Cel:
Pełne rozwiązania zadań prześlij na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl do 3.06.2020r.
|
Fizyka |
TEMAT:Sprawdzian wiadomości z dynamiki. Cel: Sprawdzisz wiadomości i umiejętności dotyczące poznanych zasad dynamiki, swobodnego spadania ciał oraz oporów ruchu. Materiał dla ucznia: W przypadku braku możliwości odczytu takiej wiadomości proszę mnie wcześniej powiadomić. |
Muzyka |
Temat: Viva la musica! - od starożytności do baroku Cel;- znam historię muzyki od starożytności do baroku, - znam twórców muzyki z omawianych epok, - słucham i rozpoznaję muzykę danej epoki. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str.123-131
- wersja instrumentalna https://www.youtube.com/watch?v=HTqHMYOVqOg - wersja wokalna https://www.youtube.com/watch?v=SncfMDqfocw
„Pieśń Seikilosa”-Starożytność https://www.youtube.com/watch?v=KjHNEbVKIGk „Gaude, Mater Polonia”- Średniowiecze https://www.youtube.com/watch?v=NmWPHOggw6A Mikołaj Gomółka „Nieście chwałę, mocarze”- Renesans https://www.youtube.com/watch?v=UAPXSc5UN6Y Jan Sebastian Bach „Polonez z Suity orkiestrowej h-moll”- Barok https://www.youtube.com/watch?v=YlnCrDRP8LU |
03.06.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Biologia |
Temat: Rozwój człowieka – od poczęcia aż do starości Cele lekcji: Uczeń zna: - etapy w rozwoju człowieka od poczęcia do narodzin; - okresy w życiu człowieka od narodzin do starości. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę do zeszytu ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ. NOTATKA DLA UCZNIA
- niemowlęcy – człowiek uczy się mówić i chodzić; - dojrzewania – rozwijają się narządy rozrodcze i cechy płciowe; -dorosłość – człowiek jest w pełni dojrzały fizycznie, psychicznie i społecznie; - przekwitania – stopniowy zanik funkcji rozrodczych; Zapamiętaj wiadomości z notatki. |
Język polski |
Temat: Czy uważnie przeczytaliśmy opowiadanie „Stary człowiek i morze”? Cel: znam treść opowiadania „Stary człowiek i morze”, omawiam elementy świata przedstawionego, zapisuję wydarzenia w formie równoważników zdań Materiał dla ucznia: opowiadanie „Stary człowiek i morze” E. Hemingwaya Wykonaj polecenia (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego): Odpowiedz na pytania dotyczące treści lektury?
Zapisz podane wydarzenia w formie równoważników zdań, a następnie uporządkuj je zgodnie z treścią lektury: Marlin ciągnie Santiaga w głąb morza. Stado rekinów atakuje. Wielka ryba łapie przynętę. Zwabiony krwią marlina rekin atakuje. Bohater wczesnym rankiem wypływa na połów. Santiago wraca do portu. Rybak łowi delfina. Bohater walczy z rekinami o zdobycz, jednak traci harpun i nóż. Santiago walczy z marlinem. Santiago broni zdobyczy i zabija harpunem rekina. Santiago obserwuje ptaki. Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty. |
Język angielski |
Topic: Grammar - zastosowanie czasownika modalnego- should Cel:Uczniowie stosują czasowniki modalne Materiały: Podręcznik, ćwiczenia AllClear 7
Czasownika modalny should oznacza powinien i służy do daradzania lub prosimy o radę
Should + osoba + czasownik
She should go to work. [Ona powinna iść do pracy.]
He should get up [Powinien wstać]
Should she stop eating so much sweets? [Czy ona powinna przestać jeść tyle słodyczy?]
Should we stay or should we go? [Powinniśmy iść czy zostać?]
She shouldn't (should not) go there. [Nie powinna tam iść]
You shouldn't (should not) talk to her. [Nie powinieneś z nią rozmawiać]
1) You ……………………. so much. (smoke) 2) Maria ……………………… less to become fit.(eat) 3) We …………………… our environment. (protect) 4) You…………………… too much TV. (watch) 5) I think she ……………………classes on time. (attend ) 6) We …………………….. environment. (pollute) 7) Julia ……………………….. late for the classes. (be) 8) Babies………………………left lonely at home. (be) 9) I think you ………………… your computer carefully. (use) 10) She ........................................cigarettes. (smoke) Zadanie dodatkowe: https://wordwall.net/pl/resource/1053739/angielski/should https://wordwall.net/pl/resource/347521/should
|
Informatyka |
Temat: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje - zadania Materiał dla ucznia: Wykonaj zadanie 1 (w dziale zadania) na stronie 186 w ebooku https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 Wskazówki:
|
04.06.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Kształtowanie się granic II RP.
Cele: - przedstawisz proces kształtowania się granic II RP z uwzględnieniem decyzji traktatu wersalskiego, Powstania Wielkopolskiego i powstań śląskich, - opiszesz wojnę polsko - bolszewicką, podasz jej skutki. Zapoznaj się z materiałami poniżej: Następnie zapisz najważniejsze z tematu - mogą to być Twoje własne punkty lub skorzystaj ze s. 268 temat2 i temat 3. |
Język polski |
Temat: W portowym miasteczku z Ernestem Hemingwayem – autorem opowiadania na miarę Nagrody Nobla Cel: znam genezę utworu, określam czas i miejsca wydarzeń; omawiam kompozycję opowiadania; określam typ narracji zastosowanej w opowiadaniu, gromadzę słownictwo potrzebne do napisania reportażu „Jeden dzień z życia mieszkańców portu rybackiego” Materiał dla ucznia: opowiadanie „Stary człowiek i morze” E. Hemingwaya Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pomocą aplikacji Teams dzisiaj o godz. 9.50, przygotuj materiały przewidziane na dzisiejsze zajęcia - w tym zeszyt przedmiotowy, przybory do pisania, miej też dostęp do zadań z karty pracy przewidzianych dziś do realizacji. Wykonaj polecenia (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego) :
|
Język angielski |
Topic: Writing - zamawianie jedzenia Cel:Uczniowie potrafią samodzielnie zamówić jedzenie
Anything to drink? What can I get you? I’ll have... What could you recommend? I’d like mineral water. What kinds of pasta have you got? Can I have the menu? It was delicious. Can I help you? Would you like a dessert? Did you enjoy the meal? Are you ready to order? Anything else? Can I have the bill? No, I’ll just have a coffee/tea What would you like to start with? Yes, I’d like chocolate cake / cheese cake / apple pie
|
Doradztwo zawodowe |
Temat:Zawody wokół nas. Cel: Scharakteryzujesz zawody z Twojego otoczenia Zastanowisz się jak może wyglądać rynek pracy w przyszłości i jakie zawody mogą się na nim pojawić
Materiał dla ucznia: Ćwiczenie wprowadzające: Wymień trzy zawody, w których pracuje się w nocy. Wymień trzy zawody związane z transportem. Wymień trzy zawody, które pracują ze starszymi osobami. Wymień trzy zawody, w których trzeba nosić mundur.
Czy domyślacie się, na czym polega praca w tych zawodach? Z poprzednich zajęć wiecie, gdzie szukać informacji o zawodach. Jeśli macie problem z wyjaśnieniem, na czym polega praca w danym zawodzie, poszukajcie informacji o nich. Jak Wam się wydaje, czy Wasza praca będzie wyglądać podobnie do pracy Waszych rodziców? Czy praca Waszych rodziców wygląda tak, jak wyglądała praca Waszych dziadków? Jakie zmiany/trendy wokół siebie obserwujecie? Czy mają one przełożenie na rynek pracy? Poniżej znajdziesz kilka nagłówków artykułów, które ukazały się w ciągu ostatnich lat w popularnych serwisach internetowych lub w prasie. Nagłówki wskazują na pewne zjawiska przyrodnicze, społeczne i gospodarcze, które już istnieją lub pojawią się w bliskiej przyszłości. ŚWIAT ZAWODÓW // JAK MOŻE WYGLĄDAĆ PRACA W PRZYSZŁOŚCI // NAGŁÓWKI Z GAZET Praca zdalna stanie się normą? Generacja Z dyktuje warunki pracodawcom www.pulshr.pl, 12 marca 2019 Carrefour wprowadza kasy samoobsługowe do kolejnych placówek www.wiadomoscihandlowe.pl, 18 lipca 2019 Debiut wirtualnego prezentera. Chińczykom wiadomości przekaże robot 9 listopada 2018 Ekspert: sztuczne pompy są już częściej wszczepiane niż serca od dawców www.naukawpolsce.pap.pl, 17 lipca 2019 Owady pomogą zwalczyć głód na świecie? Pierwszy makaron z owadów w niemieckim sklepie rp.pl, 2 marca 2018 Wizyta u lekarza bez wychodzenia z domu? Teraz to możliwe www.onet.pl, 1 lipca 2019 Druk 3D pozwolił stworzyć pierwszy polski motocykl elektryczny. Będzie produkcja seryjna www.wnp.pl, 16 lipca 2019 Zastanów się, na jakie zawody będzie zapotrzebowanie w przyszłości? Niektóre z nich już istnieją, a może powstaną też nowe? Aby poznać inne zawody przyszłości niż te, które już wymyśliliście, zajrzyjcie na stronę www.mapakarier.org
|
Religia |
Temat: Wierni Jezusowi i Kościołowi Cel: Zachęcenie do wierności Jezusowi i naśladowania Go Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.7 Temat – Wierni Jezusowi i Kościołowi, str.155 Przeczytaj uważnie tekst Prześladowania na str.155 oraz Męczennicy, str.156-157 Pomódl się słowami modlitwy św. Jana Pawła II (podręcznik str. 157) |
05.06.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z drugiego semestru Cel: Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat lekcji. Rozwiąż zadania: |
Język niemiecki |
Temat:Gehstdu mit der Mode? Cel: Poznaję wypowiedzi nt. mody Materiał dla ucznia: podręcznik str. 103 zad. 10a – zapoznaj się z wypowiedziami osób nt mody, przyporządkuj opinie do osób. Zeszyt ćwiczeń zad. 11 str. 69. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń przeslij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl |
Język polski |
Temat: „Ale człowiek nie jest stworzony do klęski…” -przygotowujemy się do napisania charakterystyki Santiaga Cel: gromadzę słownictwo potrzebne do charakterystyki bohatera, znam zasady redagowania charakterystyki Materiał dla ucznia: opowiadanie „Stary człowiek i morze” Wykonaj polecenie (możesz je wydrukować i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego): Zgromadź słownictwo, które pomoże Ci scharakteryzować bohatera opowiadania. Pamiętaj o kolejności informacji, które zawiera charakterystyka:
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia rozciągające. https://www.hellozdrowie.pl/stretching-czyli-cwiczenia-rozciagajace-dla-poczatkujacych-i-dzieci/
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51