Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 01.06.2020 do 05.06.2020

KLASA 7

01.06.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Geografia

Temat: Handel.

Cel: - poznasz główne pojęcia związane z handlem zagranicznym;-  nauczysz się obliczać saldo bilansu handlu zagranicznego;  - dowiesz się , jakie znaczenie ma handel zagraniczny dla polskiej gospodarki.

Materiał dla ucznia: serwis internetowy YouTube,  podręcznik Oblicza geografii 6 ,.

Szukaj :  na  https://www.youtube.com/watch?v=V593Fj2BbUA obejrzyj film pt. Handel. Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się wykresami tam zamieszczonymi.. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: handel zagraniczny, eksport, import, saldo bilansu handlu zagranicznego. Aby obliczyć saldo bilansu handlu zagranicznego należy o wartości eksportu odjąć wartość importu. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-3 str. 98, 99.

Plastyka

Temat: Mój pomysł na mural

Cel: wymieniam ciekawe dzieła reprezentujące różne dziedziny i formy sztuki współczesnej, przygotowuję projekt muralu

Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!”, temat: Dzieła sztuki współczesnej, str. 84-85.

Wykonaj zadanie:

  1. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi dzieł reprezentujących różne dziedziny i formy sztuki współczesnej oraz galerią zdjęć w podręczniku.
  2. Zadanie dla chętnych: Wyobraź sobie, że zostałaś/-eś poproszony o zaprojektowanie muralu, który znajdzie się na jednej ze ścian z okazji Dnia Dziecka. Na kartce formatu A4 wykonaj projekt muralu, któremu będą przyświecać słowa Janusza Korczaka: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
  3. Efekty Twojej pracy prześlij na mój adres mailowy w formie zdjęcia lub skanu – adres poczty rodzicom przekazany został za pomocą edziennika.

Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością.

 

Matematyka

Temat:  Procenty - powtórzenie

Cel:
-  powtarzam i utrwalam wiadomości dotyczące  obliczania procentu liczby,

-  powtarzam i utrwalam wiadomości dotyczące  obliczania liczby na podstawie jej procentu.
Materiały dla ucznia:  

  1. Kliknij w link

https://pistacja.tv/film/mat00165-obliczanie-procentu-danej-liczby?playlist=275

i obejrzyj film.

2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

3. Wykonaj zad. 2 g) i h) na str. 74 w podręczniku.

4. Wykonaj zad. 3 c) i d) na str. 74 w podręczniku.

5. Kliknij w link

 

https://pistacja.tv/film/mat00167-obliczanie-liczby-gdy-dany-jest-jej-procent?playlist=275

i obejrzyj film.

6. Wykonaj zad. 1 ze str. 79 w podręczniku,
z poziomów A, B, C, rozwiąż przykłady d) i e).

Język polski

Temat: Zmagania z losem - przeniesienie utworu „Stary człowiek i morze” na ekran

Cel: znam pojęcia: adaptacja filmowej i ekranizacja, porównuję obejrzany film z jego pierwowzorem literackim

Materiał dla ucznia: https://www.youtube.com/watch?v=fSE-oC9cUoo

Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić  lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):

  1. Korzystając z dowolnego źródła informacji, wyjaśnij pojęcia: ekranizacja, adaptacja filmowa.
  2. Obejrzyj film „Stary człowiek i morze”, do którego link znajduje się w materiałach dla ucznia. Życzę Ci miłego seansu.
  3. Zastanów się, czy film jest ekranizacją, czy adaptacją opowiadania. Zwróć uwagę na to, czy akcja została skrupulatnie, wiernie odtworzona, czy wiele jest zmian w stosunku do literackiego pierwowzoru – jeśli są to jakie udało Ci się wychwycić?
   

 

 

02.06.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Chemia

Temat: Wodorotlenek sodu i wodorotlenek potasu

Cele lekcji: Uczeń wie:

- jak otrzymać wodorotlenek sodu i wodorotlenek potasu;

- właściwości fizyczne i chemiczne wodorotlenku sodu i wodorotlenku potasu;
- zastosowanie wodorotlenku sodu i wodorotlenku potasu.

Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę do zeszytu 

  1. Wodorotlenek sodu można otrzymać:
    a) w wyniku reakcji sodu z wodą
    2Na  + 2H2O → 2NaOH + H2
    b) w wyniku reakcji tlenku sodu z wodą

Na2O + H2O → 2NaOH

  1. Wodorotlenek potasu można otrzymać:
    a) w wyniku reakcji potasu z wodą
    2K  + 2H2O → 2KOH + H2
    b) w wyniku reakcji tlenku potasu z wodą

K2O + H2O → 2KOH

  1. Właściwości NaOH i KOH:
    - fizyczne:

substancje stale,

barwa biała,
dobrze rozpuszczają się w wodzie,
higroskopijne (silnie chłoną wodę)
- chemiczne: są żrące!

  1. Zastosowanie:
    - wodorotlenku sodu: :środki czystości, przemysł papierniczy, produkcja tworzyw sztucznych, do klejenia szkła i porcelany.
    - wodorotlenku potasu: w przemyśle spożywczym do produkcji wyrobów kakaowych i czekoladowych, w przemyśle kosmetycznym do produkcji mydła
    w płynie w elektronice do produkcji akumulatorów niklowo-kadmowych.

POLECENIE
Zapamiętaj wiadomości z notatki.

Matematyka

Temat:  Obliczenia procentowe  - powtórzenie

Cel:
-  umiem rozwiązywać zadania z procentami


Materiały dla ucznia:  

  1. Rozwiąż zadania 1, 2, 3 z zestawu 2 na str. 96 w podręczniku.
  2. Rozwiąż zadanie 6 na stronie 97 w podręczniku.
  3. Rozwiąż zadanie 7 na stronie 97 w podręczniku.

Pełne rozwiązania zadań prześlij na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl do 3.06.2020r.

 

Fizyka

TEMAT:Sprawdzian wiadomości z dynamiki.

Cel: Sprawdzisz wiadomości i umiejętności dotyczące poznanych zasad dynamiki, swobodnego spadania ciał oraz oporów ruchu.

Materiał dla ucznia:
 2 czerwca w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie sprawdzian z zakresu dynamiki.  Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika o godzinie 09.50. Odpowiedzi proszę odesłać w formie najbardziej dogodnej dla Was do godziny 10.35 za pomocą e-dziennika ,Messenger-a lub korzystając z poczty ( dorota.krzyminska@wp.pl )

W przypadku braku możliwości odczytu takiej wiadomości proszę mnie wcześniej powiadomić.

Muzyka

Temat: Viva la musica! - od starożytności do baroku

Cel;- znam historię muzyki od starożytności do baroku,

       - znam twórców muzyki z omawianych epok,

       - słucham i rozpoznaję muzykę danej epoki.

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str.123-131

  1. Przeczytam teksty od str.123 do str.131.
  2. Zaśpiewam kanon”Viva la musica!”

- wersja instrumentalna https://www.youtube.com/watch?v=HTqHMYOVqOg

- wersja wokalna  https://www.youtube.com/watch?v=SncfMDqfocw

  1. Posłucham muzyki z epok:

„Pieśń Seikilosa”-Starożytność

 https://www.youtube.com/watch?v=KjHNEbVKIGk

„Gaude, Mater Polonia”- Średniowiecze

https://www.youtube.com/watch?v=NmWPHOggw6A

Mikołaj Gomółka „Nieście chwałę, mocarze”- Renesans

https://www.youtube.com/watch?v=UAPXSc5UN6Y

Jan Sebastian Bach „Polonez z Suity orkiestrowej h-moll”- Barok

https://www.youtube.com/watch?v=YlnCrDRP8LU

 

03.06.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Biologia

Temat: Rozwój człowieka – od poczęcia aż do starości

Cele lekcji: Uczeń zna:

- etapy w rozwoju człowieka od poczęcia do narodzin;

- okresy w życiu człowieka od narodzin do starości.

Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę do zeszytu ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.

NOTATKA DLA UCZNIA

  1. Zycie człowieka rozpoczyna się w chwili zapłodnienia. Powstaje zygota, która rozwija się w zarodek. Zarodek otacza się 3 błonami płodowymi; omocznią, owodnią i kosmówką. Jest to okres zarodkowy. Okres płodowy zaczyna się
    po 9 tygodniach od zapłodnienia i kończy się porodem.
  2. Okresy w życiu człowieka od narodzin do starości:
    - noworodkowy – przystosowanie do życia poza organizmem matki;

- niemowlęcy – człowiek uczy się mówić i chodzić;
- dzieciństwo – okres silnego rozwoju umysłu powiązany z intensywnym zdobywaniem informacji;

- dojrzewania – rozwijają się narządy rozrodcze i cechy płciowe;

-dorosłość – człowiek jest w pełni dojrzały fizycznie, psychicznie i społecznie;

- przekwitania – stopniowy zanik funkcji rozrodczych;
- starość – stopniowe pogarszanie się sprawności.

POLECENIE
Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Język polski

Temat: Czy uważnie przeczytaliśmy opowiadanie „Stary człowiek i morze”?

Cel: znam treść opowiadania „Stary człowiek i morze”, omawiam elementy świata przedstawionego, zapisuję wydarzenia w formie równoważników zdań

Materiał dla ucznia: opowiadanie „Stary człowiek i morze” E. Hemingwaya

Wykonaj polecenia (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego):

Odpowiedz na pytania dotyczące treści lektury?

  1. Od ilu dni Santiago nie złowił ani jednej ryby?
  2. Co oznacza słowo „salao”?
  3. Dlaczego Manolin pływał ze starym rybakiem tylko przez czterdzieści dni?
  4. Gdzie Santiago łowił żółwie?
  5. Jak wyglądała chata starego rybaka? Z czego była zbudowana? Co się w niej znajdowało?
  6. W jaki sposób Manolin pomagał staremu rybakowi? Wymień 4 przykłady.
  7. Czym zajmował się Santiago, kiedy był w wieku Manolina?
  8. Kto i z jakiego powodu nazywa „morze” el mar, a kto – la mar?
  9. W jaki sposób Santiago zwracał się do złowionej ryby? Wymień określenia, którymi posługiwał się rybak?
  10. Jak wyglądał Santiago? Zapisz 6 informacji na temat bohatera.
  11. Co może świadczyć o tym, że Santiago nie był zamożnym człowiekiem? Podaj 4 przykłady.
  12. Kto odwiedził starego człowieka, kiedy udało mu się szczęśliwie wrócić do domu? Jak zachował się gość wobec Santiaga?
  13. Jak zareagowali rybacy, kiedy zobaczyli szkielet ryby złowionej przez Santiaga?

Zapisz podane wydarzenia w formie równoważników zdań, a następnie uporządkuj je zgodnie z treścią lektury:

Marlin ciągnie Santiaga w głąb morza.

Stado rekinów atakuje.

Wielka ryba łapie przynętę.

Zwabiony krwią marlina rekin atakuje.

Bohater wczesnym rankiem wypływa na połów.

Santiago wraca do portu.

Rybak łowi delfina.

Bohater walczy z rekinami o zdobycz, jednak traci harpun i nóż.

Santiago walczy z marlinem.

Santiago broni zdobyczy i zabija harpunem rekina.

Santiago obserwuje ptaki.

Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.

Język angielski

Topic: Grammar - zastosowanie czasownika modalnego- should

Cel:Uczniowie stosują czasowniki modalne

Materiały: Podręcznik, ćwiczenia  AllClear 7

 

  • uczniowie przepisują poniższą notatkę

 

Czasownika modalny should oznacza powinien i służy do daradzania lub prosimy o radę

  • osoba+ should + czasownik ( w bezokoliczniku- bez końcówek) +....
  • pytania tworzymy poprzez inwersję

Should + osoba + czasownik

  • przeczenia tworzymy poprzez dodanie not = shouldn’t

She should go to work. [Ona powinna iść do pracy.]

 

He should get up [Powinien wstać]

 

Should she stop eating so much sweets? [Czy ona powinna przestać jeść tyle słodyczy?]

 

Should we stay or should we go? [Powinniśmy iść czy zostać?]

 

She shouldn't (should not) go there. [Nie powinna tam iść]

 

You shouldn't (should not) talk to her. [Nie powinieneś z nią rozmawiać]

 

  • Proszę uzupełnić poniższe zdania odpowiednią formą should lub shouldn’t

 

1) You …………………….  so much. (smoke)

2) Maria ……………………… less to become fit.(eat)

3) We …………………… our environment. (protect)

4) You…………………… too much TV. (watch)

5) I think she ……………………classes on time. (attend )

6) We …………………….. environment. (pollute)

7) Julia ……………………….. late for the classes. (be)

8) Babies………………………left lonely at home. (be)

9) I think you ………………… your computer carefully. (use)

10) She ........................................cigarettes. (smoke)

Zadanie dodatkowe:

https://wordwall.net/pl/resource/1053739/angielski/should

https://wordwall.net/pl/resource/347521/should

 

Informatyka

Temat: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje - zadania

Cel:
- korzystając z arkusza kalkulacyjnego, rozwiązuję zadania rachunkowe z życia
codziennego

Materiał dla ucznia:

Wykonaj zadanie 1  (w dziale zadania) na stronie 186 w ebooku https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67

Wskazówki:

  1. Odpowiednio formatuj komórki (obramowanie) i tekst zawarty w nich (np. pogrubienie).
    Tabela powinna być taka sama, jak na rys. 6 (liczby możesz wpisać "swoje", pamietając, aby saldo było zerowe)
  2. Do komórki C15 wpisz odpowiednią formułę na sumę i skopiuj ją do komórek D15, E15 i F15.
    Do komórki G5 wpisz odpowiednią formułę na sumę i skopiuj ją do komórek od G6 do G14.
  3. Wpisz odpowiednią formułę na sumę do komórki G15.
  4. Wpisz odpowiednią formułę  do komórki G16 stosując adresowanie bezwzględne (ze znakiem $) dla komórki B1.
    Uwaga: saldo to różnica między kwotą budżetu a sumą planowanych wydatków. 

    Tabelę (jako plik Excela!) prześlij do jutra - 04.06.2020 godz.12.00 na adres waldeksobczak@poczta.onet.pl

 

04.06.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia 

Temat: Kształtowanie się granic  II  RP.

 

Cele:

- przedstawisz proces kształtowania się granic II  RP  z uwzględnieniem decyzji traktatu wersalskiego, Powstania Wielkopolskiego i powstań śląskich, 

- opiszesz wojnę polsko - bolszewicką, podasz jej skutki.

Zapoznaj się z materiałami poniżej:

https://epodreczniki.pl/a/wiem-gdzie-polska-jest-na-mapie-walka-o-granice-ii-rzeczypospolitej/Dq4U2UY3D

Następnie zapisz najważniejsze z tematu - mogą to być Twoje własne punkty lub skorzystaj ze s. 268  temat2 i temat 3.

Język polski

Temat: W portowym miasteczku z Ernestem Hemingwayem – autorem opowiadania na miarę Nagrody Nobla

Cel: znam genezę utworu, określam czas i miejsca wydarzeń; omawiam kompozycję opowiadania; określam typ narracji zastosowanej w opowiadaniu, gromadzę słownictwo potrzebne do napisania reportażu „Jeden dzień z życia mieszkańców portu rybackiego”

Materiał dla ucznia: opowiadanie „Stary człowiek i morze” E. Hemingwaya

Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pomocą aplikacji Teams dzisiaj o godz. 9.50, przygotuj materiały przewidziane na dzisiejsze zajęcia - w tym zeszyt przedmiotowy, przybory do pisania, miej też dostęp do zadań z karty pracy przewidzianych dziś do realizacji.

Wykonaj polecenia (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego) :

  1. Przedstaw krótko genezę utworu.
  2. Określ czas i miejsca wydarzeń opowiedzianych w tekście.
  3. Przedstaw na schemacie kompozycję opowiadania.
  4. Zgromadź informacje potrzebne do napisania reportażu „Jeden dzień z życia mieszkańców portu rybackiego”. W tym celu wyszukaj w tekście cytaty, które pomogą Ci odpowiedzieć na pytania: czym zajmowali się mieszkańcy portu?, jaka była atmosfera panująca w porcie?, jak wyglądał i jakie cechy miał Manolin?, jaką technikę połowów stosowali rybacy?, jak wyglądał port?, co inni sądzili na temat Santiago, jak go oceniali – np. rodzice chłopca czy starszy rybak?

 

Język angielski

Topic: Writing - zamawianie jedzenia

Cel:Uczniowie potrafią samodzielnie zamówić jedzenie

 

  • Proszę pod tematem przepisać zwroty służące do zamawiania jedzenia w restauracji i przetłumaczyć je. Następnie proszę tylko z tych zwrotów ułożyć dialog i odesłać mi to zadanie do sprawdzenia na monike_199@wp.pl

 

Anything to drink?

What can I get you?

I’ll have...

What could you recommend?

I’d like mineral water.

What kinds of pasta have you got?

Can I have the menu?

It was delicious.

Can I help you?

Would you like a dessert?

Did you enjoy the meal?

Are you ready to order?

Anything else?

Can I have the bill?

No, I’ll just have a coffee/tea

What would you like to start with?

Yes, I’d like chocolate cake / cheese cake / apple pie

 

Doradztwo zawodowe

Temat:Zawody wokół nas.

Cel:

Scharakteryzujesz zawody z Twojego otoczenia

Zastanowisz się jak może wyglądać rynek pracy w przyszłości i jakie zawody mogą się na nim pojawić

 

Materiał dla ucznia:

Ćwiczenie wprowadzające:

Wymień trzy zawody,  w których pracuje się  w nocy.

Wymień trzy zawody  związane z transportem.

Wymień trzy zawody, które pracują ze starszymi osobami.

Wymień trzy zawody,  w których trzeba  nosić mundur.

 

Czy domyślacie się, na czym polega praca w tych zawodach? Z poprzednich zajęć wiecie, gdzie szukać informacji o zawodach. Jeśli macie problem z wyjaśnieniem, na czym polega praca w danym zawodzie, poszukajcie informacji o nich.

Jak Wam się wydaje, czy Wasza praca będzie wyglądać podobnie do pracy Waszych rodziców?

Czy praca Waszych rodziców wygląda tak, jak wyglądała praca Waszych dziadków?

Jakie zmiany/trendy wokół siebie obserwujecie?

Czy mają one przełożenie na rynek pracy?

Poniżej znajdziesz kilka nagłówków artykułów, które ukazały się w ciągu ostatnich lat w popularnych serwisach internetowych lub w prasie. Nagłówki wskazują na pewne zjawiska przyrodnicze, społeczne i gospodarcze, które już istnieją lub pojawią się w bliskiej przyszłości.

ŚWIAT ZAWODÓW // JAK MOŻE WYGLĄDAĆ PRACA W PRZYSZŁOŚCI //

NAGŁÓWKI Z GAZET

Praca zdalna stanie się normą? Generacja Z dyktuje warunki pracodawcom www.pulshr.pl, 12 marca 2019

Carrefour wprowadza kasy samoobsługowe do kolejnych placówek www.wiadomoscihandlowe.pl,  18 lipca 2019

Debiut wirtualnego prezentera. Chińczykom wiadomości  przekaże robot 9 listopada 2018

Ekspert: sztuczne pompy są już częściej wszczepiane niż serca od dawców www.naukawpolsce.pap.pl, 17 lipca 2019

Owady pomogą zwalczyć głód na świecie? Pierwszy makaron z owadów  w niemieckim sklepie rp.pl, 2 marca 2018

Wizyta u lekarza bez wychodzenia z domu? Teraz to możliwe www.onet.pl, 1 lipca 2019

Druk 3D pozwolił stworzyć pierwszy polski motocykl elektryczny.  Będzie produkcja seryjna www.wnp.pl, 16 lipca 2019

Zastanów się, na jakie zawody będzie zapotrzebowanie w przyszłości? Niektóre z nich już istnieją, a może powstaną też nowe?

Aby poznać inne zawody przyszłości niż te, które już wymyśliliście, zajrzyjcie na stronę www.mapakarier.org

 

Religia

Temat: Wierni Jezusowi i Kościołowi

Cel: Zachęcenie do wierności Jezusowi i naśladowania Go  

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.7  Temat –  Wierni Jezusowi i Kościołowi, str.155  Przeczytaj uważnie tekst Prześladowania na str.155 oraz Męczennicy, str.156-157  Pomódl się słowami modlitwy św. Jana Pawła II (podręcznik str. 157)

 

05.06.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z drugiego semestru

Cel:
- rozwiązuję zadania dotyczące materiału z II semestru

Materiał dla ucznia:

Zapisz w zeszycie temat  lekcji. Rozwiąż  zadania:


Język niemiecki

Temat:Gehstdu mit der Mode?

Cel: Poznaję wypowiedzi nt. mody 

Materiał dla ucznia: podręcznik str. 103 zad. 10a – zapoznaj się z wypowiedziami osób nt mody, przyporządkuj opinie do osób.

Zeszyt ćwiczeń zad. 11 str. 69. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń   przeslij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl

Język polski

Temat: „Ale człowiek nie jest stworzony do klęski…” -przygotowujemy się do napisania charakterystyki Santiaga

Cel: gromadzę słownictwo potrzebne do charakterystyki bohatera, znam zasady redagowania charakterystyki

Materiał dla ucznia: opowiadanie „Stary człowiek i morze”

Wykonaj polecenie (możesz je wydrukować i wkleić  lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):

Zgromadź słownictwo, które pomoże Ci scharakteryzować bohatera opowiadania. Pamiętaj o kolejności informacji, które zawiera charakterystyka:

  1. Przedstawienie postaci, w tym: miejsce zamieszkania, stan rodzinny, wiek, przebieg pracy zawodowej.
  2. Opis wyglądu zewnętrznego.
  3. Cechy charakteru, usposobienie, stosunek do innych ludzi, zwierząt; praktyczne umiejętności, zainteresowania.
  4. Własna ocena postępowania bohatera.
Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia rozciągające.

https://www.hellozdrowie.pl/stretching-czyli-cwiczenia-rozciagajace-dla-poczatkujacych-i-dzieci/

 

 

Data dodania: 2020-05-30 00:46:45
Data edycji: 2020-06-05 05:53:23
Ilość wyświetleń: 1488

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej