KLASA 8
01.06.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Obliczenia procentowe – powtórzenie. Obliczanie procentu danej liczby Cele: Materiał dla ucznia: 2. Zobaczysz udostępniony materiał: "Obliczanie procentu danej liczby". Wykonaj interaktywne ćwiczenia: 1, 4, 5, 7, 8.
|
Język angielski |
Cel: Uczniowie doskonalą zadania ze znajomości środków językowych Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium
https://wordwall.net/pl/resource/468315/angielski/sentence-paraphrasing-egzamin-%c3%b3smoklasisty
|
Biologia |
Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną - zanieczyszczenia środowiska i wprowadzanie obcych gatunków Cele lekcji: Uczeń zna: - wpływ człowieka na różnorodność biologiczną poprzez zanieczyszczenia środowiska, wprowadzanie obcych gatunków i niszczenie siedlisk. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 144 i przeczytaj uważnie tekst, a następnie zapisz w zeszycie notatkę.
i nawozy sztuczne, metale ciężkie, ropa naftowa;
|
Wiedza o społeczeństwie |
Temat: Problemy współczesnego świata. Cele: - sformułujesz sądy w sprawach wybranych problemów społecznych współczesnego świata, - rozważysz propozycje działań w kierunku poprawy warunków życia innych ludzi na świecie.
Odpowiedzi zapisz starannie w zeszycie przedmiotowym (na podst. s. 184 - 189 podr.)
|
02.06.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Wokół wiersza W.Szymborskiej „W biały dzień”. Cel: Interpretuję utwór i odpowiadam na pytania z nim związane. Znam zasady pisowni cząstki –by. Materiał dla ucznia: Zgodnie z naszymi ustaleniami nadal doskonalimy umiejętności przed egzaminem. Zadanie na dziś znajduje się w aplikacji TEAMS w zakładce zadania. Zapisz w aplikacji odpowiedzi do zadań 4, 5 i 10 c. |
Chemia |
Temat: Poznajemy aminokwasy Cele lekcji: Uczeń wie: - jak się tworzy nazwy aminokwasów; - jakie właściwości mają aminokwasy; - zastosowanie aminokwasów; -przebieg reakcji kondensacji; - co to jest wiązanie peptydowe; - jak powstają peptydy; Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii oraz notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie182, przeczytaj cały temat, a następnie zapisz notatkę do zeszytu.
|
Matematyka |
Temat: Obliczenia procentowe – powtórzenie. Obliczanie liczby na podstawie jej procentu. Cele: Materiał dla ucznia:
Termin wykonania ćwiczeń 03.06.2020. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia rozciągające.
|
Informatyka |
Temat: Tworzenie strony internetowej – poprawiamy wygląd strony - wiem, jak wstawić hiperłącza do innych stron, Materiał dla ucznia: Kliknij w link ebooka dla klasy VIII https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68 Przeczytaj tekst na str. 214 i 215 dotyczący formatowania tekstu. Przeczytaj tekst z punktu 4.2 na str. 216 dotyczący wypunktowania i tabel. Przeczytaj tekst z punktu 4.3 na str. 216 dotyczący hiperłącz do innych stron. Przeczytaj tekst z punktu 4.4 na str. 217 dotyczący wstawiania grafiki Efekt końcowy (wygląd strony) powinien być taki, jak na rysunku 2 na str. 218. |
03.06.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Spontaniczność czy rozwaga – piszemy rozprawkę. Cel: Redaguję rozprawkę liczącą 200 słów. Argumentuję, odwołując się do lektury obowiązkowej i do innego utworu. Dbam o poprawność ortograficzną , interpunkcyjną i językową. Materiał dla ucznia: Na dzisiejszą lekcję on-line zapraszam na TEAMS godzina 8.55. Wspólnie będziemy pisać wypracowanie na temat: Spontaniczność czy rozwaga – co bardziej pomaga człowiekowi w życiu? Napisz rozprawkę, w której rozważysz ten problem. Odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej oraz do innego utworu literackiego. Twoja praca powinna liczyć 200 słów. |
Religia |
Temat: Bóg broni dobrego imienia człowieka Cel: Zapoznanie z obowiązkami wynikającymi z VIII przykazania Bożego Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii dla kl.8 Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku W obronie prawdy na str.188-189. Pomódl się słowami modlitwy, która jest w podręczniku na str.189 (tekst w ramce) |
Język angielski |
Topic: Zadania egzaminacyjne Cel: Uczniowie doskonalą wypowiedź pisemną Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium
Zadanie będzie ocenione |
Geografia |
Temat: Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce. Cel: dowiesz się: Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 8 Szukaj: na epodreczniki odszukaj temat „Pustynia lodowa”. Zapoznaj się z punktem 2 – Ludność i działalność stacji polarnych oraz tematem w podręczniku .W zeszycie zapisz nazwiska osób, które jako pierwsze dotarły na biegun północny i biegun południowy oraz nazwiska Polaków biorących udział w badaniach obszarów polarnych. Zwróć uwagę na sytuację prawną Arktyki i Antarktyki. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1- 8 strona 83, 84. |
04.06.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Pisownia wyrazów z ą,ę,om,em,on,en – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości. Cel: Dbam o poprawność ortograficzną. Stosuję zasady pisowni z ą,ę,om,em,on,en. Materiał dla ucznia: W zadaniach (TEAMS) znajdziesz teorię dotyczącą zasad pisowni z tematu lekcji. Przypomnij je sobie, następnie rozwiąż przygotowane zadania testowe. |
Matematyka |
Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Cele:
Będziemy rozwiązywać zadania z arkusza egzaminacyjnego.
|
Historia |
Temat: Wyzwania współczesnego świata. Cele: - poznasz wyzwania, jakie stawia XXI wiek przed światem, - podasz propozycje rozwiązań tych problemów. Po zapoznaniu się z materiałem podręcznikowym odpowiedz na pytania/wykonaj polecenia:
- demografii, - struktury społecznej, - zdrowia, - prawa, - ekologii.
Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym. |
Fizyka |
TEMAT: Sprawdzian wiadomości z zakresu drgań i fal. Cel: Sprawdzisz wiadomości i umiejętności dotyczące ruchu drgającego, fal mechanicznych i elektromagnetycznych.
Materiał dla ucznia: W przypadku braku możliwości odczytu takiej wiadomości proszę mnie wcześniej powiadomić. |
05.06.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język niemiecki |
Temat: Urlaubserinnerungen – wspomnienia z wakacji Podręcznik str. 82/10a zapoznaj się z wyrażeniami dot. pogody przepisz do zeszytu i przetłumacz. Podręcznik zad 10 b- wypisz pory roku, napisz dwa dialogi np. Wie ist das Wetter im Sommer? Im Sommer ist es sonnig Zeszyt ćwiczeń str. 50/23 Bardzo proszę odesłać zadania na mój e mail jagodzinska4u@wp.pl |
Język polski |
Temat: Wypowiedzenia złożone – przypomnienie wiadomości. Cel: Utrwalam swoją wiedzę i umiejętności w zakresie zdań złożonych. Materiał dla ucznia: Dziś załączyłam ci materiał teoretyczny przypominający rodzaje zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie. Przeczytaj te wiadomości. Wykonaj zadania, zapisując odpowiedzi w aplikacji (TEAMS – Zadania). |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Temat: Ewakuacja z terenów zagrożonych. Cel: Dowiem się, jak poprawnie przeprowadzić ewakuację, jak zachować się podczas ewakuacji ze szkoły, z domu i innych obiektów. Materiał dla ucznia: Przeczytaj temat z podręcznika na str. 156 lub zapoznaj się z materiałami dostępnymi na platformie edukacyjnej epodreczniki.pl https://epodreczniki.pl/a/ewakuacja-ludnosci-i-zwierzat/D185kbwKz, a następnie sporządź krótką notatkę w zeszycie przedmiotowym. Nie odsyłaj. Warto zapamiętać:
https://www.youtube.com/watch?v=JmUwvA_AMPY&list=PLxNROirAL6w50Vo4HESyvfPZmq4xs3TxP
https://www.youtube.com/watch?v=3mUK_KtDBlg W razie pytań, proszę o kontakt przez edziennik lub mailowo. Spotkanie online na Teams (zespół EDB) o godz. 11.50. Pozdrawiam! |
88-121 Chełmce
Chełmce 51