Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 01.06.2020 do 05.06.2020

 KLASA  8

01.06.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Obliczenia procentowe – powtórzenie. Obliczanie procentu danej liczby

Cele:  
- powtórzę wiadomości z zakresu obliczania procentu danej liczby 

Materiał dla ucznia:
1. Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.

2. Zobaczysz  udostępniony materiał:

   "Obliczanie procentu danej liczby".

 Wykonaj interaktywne  ćwiczenia: 1, 4, 5, 7, 8. 


Termin wykonania ćwiczeń 03.06.2020.

Język angielski

 

Cel: Uczniowie doskonalą zadania ze znajomości środków językowych

Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium

 

  • Proszę aby uczniowie wykonali zadania 10 na str 113 oraz 11 i 12 na str 114 z zestawu egzaminacyjnego 5 w ćwiczeniach repetytorium

 

  • Zadanie dodatkowe:

 

https://wordwall.net/pl/resource/468315/angielski/sentence-paraphrasing-egzamin-%c3%b3smoklasisty

 

Biologia

Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną - zanieczyszczenia środowiska i wprowadzanie obcych gatunków

Cele lekcji: Uczeń zna:

- wpływ człowieka na różnorodność biologiczną poprzez  zanieczyszczenia środowiska, wprowadzanie obcych gatunków i niszczenie siedlisk.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 144 i przeczytaj uważnie tekst, a następnie  zapisz w zeszycie notatkę.

  1. Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną w wyniku zanieczyszczenia środowiska:
  2. a) zanieczyszczenia powietrza: kwaśne opady, dziura ozonowa, smog i globalne ocieplenie;
  3. b) zanieczyszczenia wód: zanieczyszczenia termiczne, ścieki

 i nawozy sztuczne, metale ciężkie, ropa naftowa;

  1. c) degradacja gleb: nadmierne nawożenie, osuszanie terenów podmokłych, stosowanie monokultur, używanie ciężkich maszyn rolniczych, wypalanie traw.
  2. Niszczenie siedlisk poprzez wycinanie lasów, stosowanie monokultur leśnych, stosowanie związków chemicznych w celu niszczenia szkodników.
  3. Wprowadzanie obcych gatunków może prowadzić do wymierania gatunków rodzimych wskutek konkurencji, zjadania lub niszczenia gatunków rodzimych, zmian w środowisku spowodowanych przez obce gatunki.
    POLECENIE
Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Wiedza o społeczeństwie

Temat: Problemy współczesnego świata.

Cele:

- sformułujesz sądy w sprawach wybranych problemów społecznych współczesnego świata,

- rozważysz propozycje działań w kierunku poprawy  warunków życia innych ludzi na świecie.

  1. Co nazywamy globalizacją?
  2. Jakie zależności występują między  " bogatą"  Północą a" biednym" Południem?
  3. Pozytywne i negatywne skutki globalizacji.
  4. Jakie potrzeby w zakresie gospodarki, edukacji i opieki zdrowotnej mają kraje Południa?

Odpowiedzi zapisz starannie w zeszycie przedmiotowym (na podst. s. 184 - 189 podr.)

 

 

02.06.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Wokół wiersza W.Szymborskiej „W biały dzień”.

Cel: Interpretuję utwór i odpowiadam na pytania z nim związane.

Znam zasady pisowni cząstki –by.

Materiał dla ucznia: Zgodnie z naszymi ustaleniami nadal doskonalimy umiejętności przed egzaminem. Zadanie na dziś znajduje się w aplikacji TEAMS w zakładce zadania. Zapisz w aplikacji odpowiedzi do zadań 4, 5 i 10 c.
Chemia

Temat: Poznajemy aminokwasy

Cele lekcji: Uczeń wie:
- co to są aminokwasy;

- jak się tworzy nazwy aminokwasów;

- jakie właściwości mają aminokwasy;

- zastosowanie aminokwasów;

-przebieg reakcji kondensacji;

- co to jest wiązanie peptydowe;

- jak powstają peptydy;
- co to są polipeptydy.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii oraz notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie182, przeczytaj cały temat, a następnie zapisz notatkę do zeszytu.

  1. Aminokwasy to związki organiczne, których cząsteczki zawierają dwie grupy funkcyjne: grupę aminową i grupę karboksylową



  2. Nazwy systematyczne aminokwasów tworzy się przez dodanie przedrostka amino- do nazwy kwasu karboksylowego, od którego pochodzi dany aminokwas, np. aminokwas pochodzący od kwasu etanowego:

  3. Właściwości aminokwasów na przykładzie kwasu amnioetanowego, czyli glicyny (nazwa zwyczajowa): 
    właściwości fizyczne: substancja stała, bezbarwna, dobrze rozpuszcza się w wodzie;
    właściwości chemiczne: odczyn obojętny wynikający z obecności dwóch grup funkcyjnych.
  4. Zastosowanie aminokwasów: w przemyśle spożywczym (słodzik) i w przemyśle kosmetycznym (składnik kremów).
  5. Kondensacja aminokwasów to reakcja łączenia się co najmniej dwóch cząsteczek aminokwasów z wydzieleniem cząsteczki wody:

  6. Wiązanie peptydowe tworzą: węgiel, tlen, azot i wodór. Ma ono postać:

  7. Peptydy powstają w wyniku reakcji kondensacji aminokwasów. Gdy połączą się 2 aminokwasy powstaje dipeptyd, a jeśli
    3 aminokwasy – powstaje tripeptyd.
  8. Polipeptydy to związki chemiczne zbudowane z dużej liczby fragmentów aminokwasowych. Polipeptydy o dużych cząsteczkach nazywamy białkami.

    POLECENIE
    Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Matematyka

Temat:  Obliczenia procentowe – powtórzenie. Obliczanie liczby na podstawie jej procentu.

Cele:  
- powtórzę wiadomości z zakresu obliczania liczby na podstawie jej procentu.

Materiał dla ucznia:

  1. Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.
  2.  Zobaczysz  udostępniony materiał:

     "Obliczanie  liczby na podstawie jej danego procentu. Część 1".
    Obejrzyj 3 krótkie filmy.

     Wykonaj interaktywne  ćwiczenia: 1, 4, 5, 6. 

  3.  Zobaczysz  udostępniony materiał:

     "Obliczanie  liczby na podstawie jej danego procentu. Część 2".
    Obejrzyj 3 krótkie filmy.

     Wykonaj interaktywne  ćwiczenia: 1, 2, 3.

 Termin wykonania ćwiczeń 03.06.2020.

Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia rozciągające.
Informatyka

Temat: Tworzenie strony internetowej – poprawiamy wygląd strony
Cel:  

- wiem, jak formatować tekst na stronie, 

- wiem, jak wstawić hiperłącza do innych stron,
- wiem, jak wstawić grafikę

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link ebooka dla klasy VIII

https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68

Przeczytaj tekst na str.  214 i 215 dotyczący formatowania tekstu.
Wykonaj ćwiczenie 4  na stronie 215.

Przeczytaj   tekst z punktu 4.2 na str. 216 dotyczący wypunktowania i tabel.
Wykonaj ćwiczenia 5  i 6 na stronie 216.

Przeczytaj   tekst z punktu 4.3 na str. 216 dotyczący hiperłącz do innych stron.
Wykonaj ćwiczenie 7  na stronie 217.

Przeczytaj   tekst z punktu 4.4 na str. 217 dotyczący wstawiania grafiki
Wykonaj ćwiczenie 8  na stronie 217.

Efekt końcowy (wygląd strony) powinien być taki, jak na rysunku 2 na str.  218.

 

03.06.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Spontaniczność czy rozwaga – piszemy rozprawkę.

Cel: Redaguję rozprawkę liczącą 200 słów.

Argumentuję, odwołując się do lektury obowiązkowej i do innego utworu.

Dbam o poprawność ortograficzną , interpunkcyjną i językową.

Materiał dla ucznia: Na dzisiejszą lekcję on-line zapraszam na TEAMS godzina 8.55. Wspólnie będziemy pisać wypracowanie na temat: Spontaniczność czy rozwaga – co bardziej pomaga człowiekowi w życiu? Napisz rozprawkę, w której rozważysz ten problem. Odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej oraz do innego utworu literackiego. Twoja praca powinna liczyć 200 słów.
Religia

Temat: Bóg broni dobrego imienia człowieka

Cel:  Zapoznanie z obowiązkami wynikającymi z VIII przykazania Bożego

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii dla kl.8  Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku W obronie prawdy na str.188-189. Pomódl się słowami modlitwy, która jest w podręczniku na str.189 (tekst w ramce)

Język angielski

Topic: Zadania egzaminacyjne

Cel: Uczniowie doskonalą wypowiedź pisemną

Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium

 

  • Proszę aby uczniowie napisali e-mail wg wskazówek w zad 14 na str 115 w ćwiczeniach repetytorium

 

Zadanie będzie ocenione

Geografia

Temat: Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.

Cel: dowiesz się:
- jaki jest status prawny Arktyki i Antarktyki;
- jakie są najważniejsze zakresy badań prowadzonych na obszarach okołobiegunowych;
- jaki jest wkład Polaków w badania tych obszarów.

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 8

Szukaj: na epodreczniki odszukaj  temat „Pustynia lodowa”. Zapoznaj się z  punktem 2 – Ludność i działalność stacji polarnych oraz  tematem w podręczniku .W zeszycie  zapisz nazwiska osób, które jako pierwsze dotarły na biegun północny i biegun południowy oraz nazwiska Polaków biorących udział w badaniach obszarów polarnych. Zwróć uwagę na sytuację prawną Arktyki i  Antarktyki. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1- 8  strona 83, 84.

 

04.06.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Pisownia wyrazów z ą,ę,om,em,on,en – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości.

Cel: Dbam o poprawność ortograficzną.

Stosuję zasady pisowni z ą,ę,om,em,on,en.

Materiał dla ucznia: W zadaniach (TEAMS) znajdziesz teorię dotyczącą zasad pisowni z tematu lekcji. Przypomnij je sobie, następnie rozwiąż przygotowane zadania testowe.

Matematyka

Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym.

Cele:  
- powtarzam i utrwalam wiadomości i umiejętności  z matematyki pod kątem egzaminu,
- doskonalę strategie rozwiązywania zadań  z arkusza egzaminacyjnego.

Materiał dla ucznia: 


Dzisiaj spotykamy się na lekcji online o godz. 9.50

Będziemy rozwiązywać zadania  z  arkusza egzaminacyjnego.

 

Historia

Temat: Wyzwania współczesnego świata.

Cele:

- poznasz wyzwania, jakie stawia XXI wiek przed światem, 

- podasz propozycje rozwiązań tych problemów.

Po zapoznaniu się z materiałem podręcznikowym odpowiedz na pytania/wykonaj polecenia:

  1. Jakie problemy współczesnego świata dostrzega się w zakresie:

- demografii, 

- struktury społecznej,

- zdrowia,

- prawa,

- ekologii.

  1. Podaj propozycje rozwiązań z wybranego zakresu (stosowane obecnie w świecie; możesz dodać własne, jeśli chcesz).

Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Fizyka

TEMAT: Sprawdzian wiadomości z zakresu drgań i fal.

Cel: Sprawdzisz wiadomości i umiejętności dotyczące ruchu drgającego, fal mechanicznych i elektromagnetycznych.

 

Materiał dla ucznia:
 4 czerwca w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie sprawdzian z zakresu drgań i fal. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika o godzinie 10.45. Odpowiedzi proszę odesłać w formie najbardziej dogodnej dla Was do godziny 11.30 za pomocą e-dziennika , Messenger-a lub korzystając z poczty ( dorota.krzyminska@wp.pl )

W przypadku braku możliwości odczytu takiej wiadomości proszę mnie wcześniej powiadomić.

 

05.06.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język niemiecki

Temat: Urlaubserinnerungen – wspomnienia z wakacji

Podręcznik str. 82/10a zapoznaj się z wyrażeniami dot. pogody przepisz do zeszytu i przetłumacz.

Podręcznik zad 10 b- wypisz pory roku, napisz dwa dialogi np. Wie ist das Wetter im Sommer?  Im Sommer ist es sonnig

Zeszyt ćwiczeń str. 50/23 Bardzo proszę odesłać zadania na mój e mail

jagodzinska4u@wp.pl
Język polski

Temat: Wypowiedzenia złożone – przypomnienie wiadomości.

Cel: Utrwalam swoją wiedzę i umiejętności w zakresie zdań złożonych.

Materiał dla ucznia: Dziś załączyłam ci materiał teoretyczny przypominający rodzaje zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie. Przeczytaj te wiadomości. Wykonaj zadania, zapisując odpowiedzi w aplikacji (TEAMS – Zadania).
Edukacja dla bezpieczeństwa

Temat: Ewakuacja z terenów zagrożonych.

Cel: Dowiem się, jak poprawnie przeprowadzić ewakuację, jak zachować się podczas ewakuacji ze szkoły, z domu i innych obiektów.

Materiał dla ucznia: Przeczytaj temat z podręcznika na str. 156 lub zapoznaj się z materiałami dostępnymi na platformie edukacyjnej epodreczniki.pl https://epodreczniki.pl/a/ewakuacja-ludnosci-i-zwierzat/D185kbwKz, a następnie sporządź krótką notatkę w zeszycie przedmiotowym. Nie odsyłaj.

Warto zapamiętać:

  1. Ewakuacja – opuszczenie w zorganizowany sposób miejsc niebezpiecznych i przemieszczanie się do określonego bezpiecznego regionu w wypadku wystąpienia niebezpieczeństwa dla ludzi w zagrożonym terenie.
  2. Podczas ewakuacji w czasie pożaru nie wolno korzystać z kanałów, dźwigów, wind i innych urządzeń zasilanych energią elektryczną
  3. W razie zagrożenia należy kierować się znakami ewakuacyjnymi (na zielonym tle) aby dotrzeć w bezpieczną strefę
  4. Bezwzględnie należy podporządkować się służbom prowadzącym ewakuację.
  5. Zasady postępowania podczas ewakuacji z domu:
    • Zadbać o bezpieczeństwo własne i członków rodziny
    • Zabrać ze sobą najpotrzebniejsze rzeczy(dokumenty, leki, telefon, ciepłe ubranie, picie, jedzenie)
    • Pamiętać o wszystkich, którzy potrzebują pomocy(dzieci, osoby starsze, niepełnosprawne), o zwierzętach
    • Wyłączyć prąd, gaz, wodę
    • Udać się w bezpieczne, wcześniej wyznaczone miejsce
  6. Zasady postępowania podczas ewakuacji z budynku szkoły w czasie pożaru- str.158 oraz film instruktażowy z linku poniżej:
    • Ewakuacja szkoły

https://www.youtube.com/watch?v=JmUwvA_AMPY&list=PLxNROirAL6w50Vo4HESyvfPZmq4xs3TxP

  •   Ewakuacja szkoły. Jak się zachować w sytuacji pożaru.

https://www.youtube.com/watch?v=3mUK_KtDBlg

W razie pytań,  proszę o kontakt przez edziennik lub mailowo. Spotkanie online  na Teams (zespół EDB) o godz. 11.50. Pozdrawiam!

Data dodania: 2020-05-30 00:53:24
Data edycji: 2020-06-04 06:54:19
Ilość wyświetleń: 1294

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej