Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 04.05.2020 do 08.05.2020

KLASA 4

04.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Ułamki właściwe, niewłaściwe i liczby mieszane.

Cel:

- rozróżnię ułamki właściwe,  niewłaściwe i liczby mieszane

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj krótki film „ Ułamki właściwe, niewłaściwe i liczby mieszane”

https://www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg

  1. Zapisz w zeszycie informacje podane na końcu w filmie w części „Zapamiętaj”
  2. Do notatki z filmu dopisz zdanie:

„Ułamkami niewłaściwymi są również ułamki zwykłe, w których licznik jest równymi mianownikowi:

  1. Zapisz w zeszycie zadanie:

Z podanych liczb:   wypisz :

  1. ułamki właściwe,
  2. ułamki niewłaściwe
  3. liczby mieszane.
Przyroda

Temat: Układ oddechowy zapewnia wymianę gazową

Cel lekcji:

Uczeń zna budowę i działanie układu oddechowego człowieka.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 82  Układ oddechowy zapewnia wymianę gazową

(w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Oddychanie zachodzi we wszystkich komórkach organizmu i umożliwia uwalnianie energii z pokarmu. Proces ten wymaga dostarczenia tlenu
    i usuwania szkodliwego dwutlenku węgla.
  2. Przerysuj i opisz (tylko te pogrubione wyrazy) w zeszycie rysunek strona 83 Budowa układu oddechowego (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).
  3. Układ oddechowy zbudowany jest z płuc i dróg oddechowych.
  4. Powietrze, zanim dotrze do płuc, przechodzi kolejno przez drogi oddechowe: jama nosowa, gardło, krtań, tchawica i oskrzela.
  5. Gardło jest wspólnym odcinkiem układu oddechowego i pokarmowego.
  6. Krtań jest nie tylko odcinkiem dróg oddechowych, ale także narządem głosu.
  7. Płuca to właściwy narząd wymiany gazowej, zbudowane są z milionów pęcherzyków płucnych.
  8. W płucach odbywa się wymiana gazowa: Tlen wraz z wdychanym powietrzem poprzez drogi oddechowe dociera do płuc. W płucach tlen przenika przez ściany pęcherzyków do krwi. Krew transportuje go do wszystkich komórek ciała. Z komórek krew zabiera dwutlenek węgla i przenosi do płuc. Stąd podczas wydechu jest on usuwany na zewnątrz.
  9. Jak dbać o układ oddechowy?
    - często wietrzyć pomieszczenia;
    - oddychać nosem, a nie ustami ( w nosie powietrze jest oczyszczane, nawilżane i ogrzewane);
    - stosować nawilżacze powietrza w pomieszczeniach;
    - unikać dymu tytoniowego.

    POLECENIE:
    Zapamiętaj wiadomości z notatki!
Jezyk polski

Temat: Czy dobrze znam treść lektury „Magiczne drzewo”?

Cel:

wyszukasz informacje w tekście

Materiał dla ucznia:

Wybierz z poniższej grafiki 3 dowolne przedmioty i odgadnij, co przedstawia rysunek. Następnie napisz, z jaką sytuacją lub postacią z lektury ma on związek.

 

 

05.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy i odwrotnie.
 Cel
zamienię liczbę mieszaną na ułamki niewłaściwe;

zamienię ułamki niewłaściwe na liczbę mieszaną lub całość.                                                                             

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj krótki film :”Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy”.

https://www.youtube.com/watch?v=gH0bQD55eis

  1. Przeczytaj przykłady na stronie 85 i 86  w podręczniku.
  2. Wykonaj z podręcznika ze strony 87 zadanie 1:

Poziom A: a), d), h), i),

Poziom B: a), c), g), i),

Poziom C: a), b), c), d).

Zrób zdjęcie rozwiązanego zadania i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl
Język angielski

Topic:  It’s party time!

Cel: Uczniowie potrafią nazywać produkty spożywcze

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie przepisują wyrazy z podręcznika do zeszytu zad. 1 str.72 oraz wyrazy

 z zadania 1 str. 75. Proszę, aby te wyrazy były wypisane jeden pod drugim
 i przetłumaczone na j. polski- tłumaczenie str. 82

  • nowe wyrazy można odsłuchać na stronie wydawnictwa = strefa ucznia
  • poniżej wstawiam linki do uczenia się nowego słownictwa poprzez zabawę i fiszki

https://quizlet.com/pl/420779504/unit-6-food-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/420780035/unit-6-fruits-vegetables-and-others-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/462684/angielski/vegetables

https://wordwall.net/pl/resource/1890338/angielski/food-1

 

  • W zadaniu 1 na str. 75 znajduje się tabelka - proszę ją przerysować i podzielić produkty na kategorie.

    meat - mięso

    vegetables-

    warzywa

    fruit- owoce

    other - 

    inne

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    • z nowo poznanym słownictwem proszę wykonać zad. w ćwiczeniach:

    str. 52 zad. 1 i 2 , str. 54 zad. 1 i 2 oraz zad. 1 str. 56

     zadania domowego  z poprzedniej lekcji - czyli ćwiczenia str. 51 (proszę zrobić 1 zdj.) oraz zadanie domowe ze str. 69 1,2,3,4,5 - odpowiedzi z zeszytu (też zdj. ) . Proszę nie robić PDF, wysłać zdj. w załączniku. Zadanie będzie ocenione
Wychowanie fizyczne

Temat: Przepisy gry w mini piłkę koszykową.

Materiał dla ucznia:

http://www.kamil.gta.com.pl/Przepisy_minikoszykowki_2005.pdf

 

06.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Liczby mieszane na osi liczbowej.

Cel:

- zaznaczę liczby mieszane na osi liczbowej,

- odczytam liczby zaznaczone na osi liczbowej,

- porównam i uporządkuję liczby mieszane.

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj krótki film:” Liczby mieszane na osi liczbowej”. https://www.youtube.com/watch?v=cevoNal9jws
  2. Wykonaj z podręcznika zadania:
Strona 88 – zad. 4, 5, 6.
Język angielski

Topic:  There’s some ice-cream

Cel: Uczniowie potrafią zastosować wyrażenia z rzeczownikiem policzalnym
i niepoliczalnym

Materiał dla ucznia:

Podręcznik  i ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy

  • uczniowie przepisują notatkę do zeszytu:

Rzeczownik policzalny - countable - to taki, który możemy policzyć swobodnie- np. jabłko, pomidor, kiełbasa, ziemniak, paczka / kilogram soli, szklanka herbaty. Możemy utworzyć z nich liczę mnogą.

Rzeczownik niepoliczalny - uncountable- to taki, którego nie możemy policzyć swobodnie np. wszystkie produkty sypkie, płynne takie jak: sól, mąka, woda, mleko, kawa, chleb, ser, mięso.

  • Konstrukcji there is/are używamy do opisania gdzie coś się znajduje i w jakiej ilości. Zdania tworzymy tak jak z is/ are

There is- tam jest, znajduje się  

- używamy go, gdy jest liczba pojedyncza lub rzeczownik niepoliczalny, np. tam jest banan, tam jest mleko, tam jest cukier.

There are- tam są, znajdują się

- używamy go, gdy jest liczba mnoga

Konstrukcje te łączymy z wyrazami określającymi ilość, np. a lot of/  some / any, gdy jest liczba mnoga lub rzeczownik niepoliczalny.

a lot of - dużo

some - jakieś, kilka , trochę - (some piszemy tylko w zd. twierdzącym)

any- jakieś, żadne (piszemy tylko w zd. pytającym i przeczącym)

  1. Tam są jakieś banany. - banany są policzalne i jest liczba mnoga

There are some bananas.

Are there any bananas?

There aren’t any bananas.

Yes, there are / No, there aren’t.

  1. Tam jest trochę dżemu. - dżem jest niepoliczalny - nie ma liczby mnogiej

There is some jam.

Is there any jam?

There isn’t any jam.

Yes, there is / No, there isn’t.

  • Gdy występuje w zdaniu liczba pojedyncza czyli rzeczownik policzalny to wtedy piszemy a/ an.

a- przed spółgłoską

an- przed samogłoską

  1. Tam znajduje sie banan/ jabłko. - jeden banan /jedno jabłko

There is a banana / an apple.

Is there a banana / an apple?

There isn’t a banana / an apple.

Yes, there is

No, there isn’t

  • do utrwalenia i lepszego zrozumienia tematu proszę obejrzeć krótkie filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=GxvOkEDRCeo&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=PE--koVpvbM&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=13

https://www.youtube.com/watch?v=FBE0E9zq0iQ&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=14

proszę aby uczniowie wykonali zad. 5 ze str. 73 oraz zad. 2 ze str. 74- odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie.

Plastyka

Temat: Kolaż

Cel:
- potrafię wyjaśnić termin: „kolaż”,
-stosuję technikę kolażu, korzystając ze wskazówek zamieszczonych
 w podręczniku.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.54-55

Przeczytam informacje na temat: „Kolaż” .

Ćwiczenie: Wykonam techniką kolażu pracę plastyczną pod tytułem „ Nieznana planeta”.
Informatyka

Temat:  Metody stosowane w komputerowym pisaniu – listy wypunktowane i numerowane

Cel
- wiem, jak dodać numerowanie lub punktowanie do istniejącego tekstu,
- wiem, jak rozpocząć listę wypunktowaną lub numerowaną przed napisaniem tekstu.

Materiał dla ucznia:  

Przeczytaj tekst na stronie 105. Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a pod nim notatkę:

  1. Punktory to sybole stosowane do tworzenia listy wypunktowanej.
  2. Aby dodać punktory lub numerydo istniejącychakapitów, należy zaznaczyć tekst i kliknąć odpowiedni przycisk  punktowania lub numerowania na pasku narzędzi.

Wykonaj ćwiczenie 6 na str. 105.

Dopisz do notatki w zeszycie punkt:

  3. Aby rozpocząć listę wypunktowaną lub numerowaną przed napisaniem tekstu, należy kliknąć  odpowiedni przycisk  (punktowania lub numerowania) - spowoduje to utworzenie pierwszego punktu listy. Naciśnięcie klawisza Enter tworzy automatycznie kolejny punkt.

Wykonaj ćwiczenie 7 i 8 na str. 106.

 

07.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Jan Paweł II - papież pielgrzym.

Cel:

- poznam zainteresowania młodego Karola Wojtyły,

- dowiem się, dlaczego przeszedł do historii jako papież pielgrzym,

- poznam przebieg pontyfikatu Jana Pawła II.

Materiały dla ucznia:

Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym  - temat: Jan Paweł II - papież pielgrzym.  Następnie wykonaj notatkę o tym Wielkim Polaku. Możesz skorzystać z "To już wiem" na końcu tematu.

Zadanie domowe

Wykonaj pracę plastyczną tematycznie związaną z Janem Pawłem II. Format pracy A3, technika dowolna, może to być mapka podróży, papież w otoczeniu dzieci czy młodzieży, "złote myśli papieża," itp. 

To zadanie domowe do przesłania do 17 maja włącznie. Prace można wykonać
 z bliskimi z rodziny. Proszę o przesłanie zdjęć prac, a oryginały proszę zachować.
Język polski

Temat: Tę książkę warto przeczytać!

Cel:

uzasadnisz swoje zdanie

Materiał dla ucznia:

Napisz czy Twoim zdaniem warto sięgnąć po książkę Andrzeja Maleszki. Uzasadnij swoją odpowiedź w 6-7 zdaniach.

Zadanie dla chętnych:

Obejrzyj prezentację, rozszerz swoją wiedzę. Nie musisz wykonywać wszystkich zadań! Możesz wybrać jedno. Polecam quiz nt. magicznych przedmiotów w różnych książkach. Tego zadania mi nie odsyłaj!
https://view.genial.ly/5e80a3c1aafed90da9b2b3b3/presentation-untitled-genially?fbclid=IwAR3DyA9Bh3X6DmvmIZRU8CRfmCp5Mwc-eUYRNT6Eq-o20zb_Zzbx_JY12xk

Religia

Temat: Wierzę Panu Jezusowi

Cel: Ukazanie wiary jako warunku życia z Bogiem

Materiał dla ucznia:  Podręcznik do religii kl.4, str. 101. Przeczytaj uważnie tekst
w podręczniku Wiara darem i zadaniem na str. 101.

Pomódl się o pogłębienie wiary słowami modlitwy, którą znajdziesz w podr.
 na str.101 (tekst w ramce).

 

08.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

 Temat: Pożegnanie z czerwonym krzesłem.

Cel:

utrwalisz wiedzę o lekturze

Materiał dla ucznia:

Kończymy nasze spotkania z lekturą „Magiczne drzewo”. Jako podsumowanie rozwiąż krzyżówkę przesłaną na adres e-mail Twoich rodziców. Możesz ją wydrukować
lub przerysować do zeszytu.

Zadanie dla chętnych:

Wykonaj krzesło z papieru metodą origami. Instrukcję znajdziesz w poniższym filmiku. Nie jest to zadanie obowiązkowe! Możesz wysłać mi zdjęcie zrobionego krzesła

na adres annatalaska@interia.pl

Jak zrobić krzesło z papieru:

https://www.youtube.com/watch?v=iwSzhm6aLxQ&fbclid=IwAR0RJZLpSGxsSw_-cnqBzPntNbn5-R1TDHMkEC9pNDKa6B7usyS9Fsr_Hhs

Technika

Temat:   W podróży

Cel: 

- wiem, jak dbać o bezpieczeństwo podczas podróży środkami komunikacjipublicznej
- odnajduję w odpowiednich źródłach informacje dla podróżujących
- odczytuję i projektuję piktogramy
-  objaśniam zasady korzystania z rozkładu jazdy  pociągów

Materiał dla ucznia: 

Podręcznik jak to działa?

  1. Odczytaj tekst ze strony 68 "Bezpieczny pasażer" i wykonaj ćwiczenie 1.
  2. Określ, o czym informują znaki przedstawione w ćw. 2
  3. Zapoznaj sie z infografiką  przedstawiającą znaki spotykane na lotnisku (podręcznik, str. 69).
  4. Zapisz w zeszycie temat lekcji i  przepisz informacje o piktogramach (znajdują się pod tytułem "Podróżny dobrze poinformowany").
  5. Wykonaj polecenie 1  "Praca z infogafiką" - wyjaśnij znaczenie poszczególnych piktogramów.
  6. Przeczytaj tekst "podróż wg planu (podręcznik, str. 70.
  7. Wykonaj ćw, 3, str. 70 - zaplanuj podróż z Gdańska do Warszawy uwzględniając podane warunki.
Muzyka

Temat: Wiosna pełna muzyki. Muzyka ilustracyjna w słuchanych utworach.

Cel:
-
wiem, kim był Ludwig van Beethoven,

- znam termin: muzyka ilustracyjna,

- potrafię określić zjawiska przyrody ilustrowane muzyką w „Burzy”
 L.van Beethovena

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 96-99.

Przeczytaj tekst pt. „Dźwiękami malowane”.

Wykonaj zadania:

  1. Malarz wypowiada się za pomocą przyborów plastycznych.
  2. Poeta opowiada o świecie wierszem.
  3. Kompozytor posługuje się językiem muzyki.

Wykonaj ćwiczenie ze słuchawkami ze strony 97.

Przeczytaj notatkę o Ludwigu van Beethovenie i posłuchaj muzyki – ćwiczenie ze słuchawkami str. 99.
Data dodania: 2020-05-01 14:47:20
Data edycji: 2020-05-09 18:50:19
Ilość wyświetleń: 1374

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej