KLASA 4
04.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Ułamki właściwe, niewłaściwe i liczby mieszane. Cel: - rozróżnię ułamki właściwe, niewłaściwe i liczby mieszane Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg
„Ułamkami niewłaściwymi są również ułamki zwykłe, w których licznik jest równymi mianownikowi:
Z podanych liczb:
|
Przyroda |
Temat: Układ oddechowy zapewnia wymianę gazową Cel lekcji: Uczeń zna budowę i działanie układu oddechowego człowieka. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 82 Układ oddechowy zapewnia wymianę gazową (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć). Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
|
Jezyk polski |
Temat: Czy dobrze znam treść lektury „Magiczne drzewo”? Cel: wyszukasz informacje w tekście Materiał dla ucznia: Wybierz z poniższej grafiki 3 dowolne przedmioty i odgadnij, co przedstawia rysunek. Następnie napisz, z jaką sytuacją lub postacią z lektury ma on związek. |
05.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||||
Matematyka |
Temat: Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy i odwrotnie. zamienię ułamki niewłaściwe na liczbę mieszaną lub całość. Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=gH0bQD55eis
Poziom A: a), d), h), i), Poziom B: a), c), g), i), Poziom C: a), b), c), d). Zrób zdjęcie rozwiązanego zadania i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl |
||||||||||||||||
Język angielski |
Topic: It’s party time! Cel: Uczniowie potrafią nazywać produkty spożywcze Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
z zadania 1 str. 75. Proszę, aby te wyrazy były wypisane jeden pod drugim
https://quizlet.com/pl/420779504/unit-6-food-flash-cards/ https://quizlet.com/pl/420780035/unit-6-fruits-vegetables-and-others-flash-cards/ https://wordwall.net/pl/resource/462684/angielski/vegetables https://wordwall.net/pl/resource/1890338/angielski/food-1
|
||||||||||||||||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy gry w mini piłkę koszykową. Materiał dla ucznia: http://www.kamil.gta.com.pl/Przepisy_minikoszykowki_2005.pdf |
06.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Liczby mieszane na osi liczbowej. Cel: - zaznaczę liczby mieszane na osi liczbowej, - odczytam liczby zaznaczone na osi liczbowej, - porównam i uporządkuję liczby mieszane. Materiał dla ucznia:
|
Język angielski |
Topic: There’s some ice-cream Cel: Uczniowie potrafią zastosować wyrażenia z rzeczownikiem policzalnym Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy
Rzeczownik policzalny - countable - to taki, który możemy policzyć swobodnie- np. jabłko, pomidor, kiełbasa, ziemniak, paczka / kilogram soli, szklanka herbaty. Możemy utworzyć z nich liczę mnogą. Rzeczownik niepoliczalny - uncountable- to taki, którego nie możemy policzyć swobodnie np. wszystkie produkty sypkie, płynne takie jak: sól, mąka, woda, mleko, kawa, chleb, ser, mięso.
There is- tam jest, znajduje się - używamy go, gdy jest liczba pojedyncza lub rzeczownik niepoliczalny, np. tam jest banan, tam jest mleko, tam jest cukier. There are- tam są, znajdują się - używamy go, gdy jest liczba mnoga Konstrukcje te łączymy z wyrazami określającymi ilość, np. a lot of/ some / any, gdy jest liczba mnoga lub rzeczownik niepoliczalny. a lot of - dużo some - jakieś, kilka , trochę - (some piszemy tylko w zd. twierdzącym) any- jakieś, żadne (piszemy tylko w zd. pytającym i przeczącym)
There are some bananas. Are there any bananas? There aren’t any bananas. Yes, there are / No, there aren’t.
There is some jam. Is there any jam? There isn’t any jam. Yes, there is / No, there isn’t.
a- przed spółgłoską an- przed samogłoską
There is a banana / an apple. Is there a banana / an apple? There isn’t a banana / an apple. Yes, there is No, there isn’t
https://www.youtube.com/watch?v=GxvOkEDRCeo&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=4 https://www.youtube.com/watch?v=PE--koVpvbM&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=13 https://www.youtube.com/watch?v=FBE0E9zq0iQ&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=14 proszę aby uczniowie wykonali zad. 5 ze str. 73 oraz zad. 2 ze str. 74- odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie. |
Plastyka |
Temat: Kolaż Cel: Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.54-55 Przeczytam informacje na temat: „Kolaż” . Ćwiczenie: Wykonam techniką kolażu pracę plastyczną pod tytułem „ Nieznana planeta”. |
Informatyka |
Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – listy wypunktowane i numerowane Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj tekst na stronie 105. Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a pod nim notatkę:
Wykonaj ćwiczenie 6 na str. 105. Dopisz do notatki w zeszycie punkt: Wykonaj ćwiczenie 7 i 8 na str. 106. |
07.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Jan Paweł II - papież pielgrzym. Cel: - poznam zainteresowania młodego Karola Wojtyły, - dowiem się, dlaczego przeszedł do historii jako papież pielgrzym, - poznam przebieg pontyfikatu Jana Pawła II. Materiały dla ucznia: Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym - temat: Jan Paweł II - papież pielgrzym. Następnie wykonaj notatkę o tym Wielkim Polaku. Możesz skorzystać z "To już wiem" na końcu tematu. Zadanie domowe Wykonaj pracę plastyczną tematycznie związaną z Janem Pawłem II. Format pracy A3, technika dowolna, może to być mapka podróży, papież w otoczeniu dzieci czy młodzieży, "złote myśli papieża," itp. To zadanie domowe do przesłania do 17 maja włącznie. Prace można wykonaćz bliskimi z rodziny. Proszę o przesłanie zdjęć prac, a oryginały proszę zachować. |
Język polski |
Temat: Tę książkę warto przeczytać! Cel: uzasadnisz swoje zdanie Materiał dla ucznia: Napisz czy Twoim zdaniem warto sięgnąć po książkę Andrzeja Maleszki. Uzasadnij swoją odpowiedź w 6-7 zdaniach. Zadanie dla chętnych: Obejrzyj prezentację, rozszerz swoją wiedzę. Nie musisz wykonywać wszystkich zadań! Możesz wybrać jedno. Polecam quiz nt. magicznych przedmiotów w różnych książkach. Tego zadania mi nie odsyłaj! |
Religia |
Temat: Wierzę Panu Jezusowi Cel: Ukazanie wiary jako warunku życia z Bogiem Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str. 101. Przeczytaj uważnie tekst na str.101 (tekst w ramce). |
08.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Pożegnanie z czerwonym krzesłem. Cel: utrwalisz wiedzę o lekturze Materiał dla ucznia: Kończymy nasze spotkania z lekturą „Magiczne drzewo”. Jako podsumowanie rozwiąż krzyżówkę przesłaną na adres e-mail Twoich rodziców. Możesz ją wydrukować Zadanie dla chętnych: Wykonaj krzesło z papieru metodą origami. Instrukcję znajdziesz w poniższym filmiku. Nie jest to zadanie obowiązkowe! Możesz wysłać mi zdjęcie zrobionego krzesła na adres annatalaska@interia.pl Jak zrobić krzesło z papieru: |
Technika |
Temat: W podróży Cel: - wiem, jak dbać o bezpieczeństwo podczas podróży środkami komunikacjipublicznej Materiał dla ucznia: Podręcznik jak to działa?
|
Muzyka |
Temat: Wiosna pełna muzyki. Muzyka ilustracyjna w słuchanych utworach. Cel: - znam termin: muzyka ilustracyjna, - potrafię określić zjawiska przyrody ilustrowane muzyką w „Burzy” Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 96-99. Przeczytaj tekst pt. „Dźwiękami malowane”. Wykonaj zadania:
Wykonaj ćwiczenie ze słuchawkami ze strony 97. Przeczytaj notatkę o Ludwigu van Beethovenie i posłuchaj muzyki – ćwiczenie ze słuchawkami str. 99. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51