Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 04.05.2020 do 08.05.2020

KLASA 5

04.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Średnia arytmetyczna - zadania

Cel:
-  umiem rozwiązywać zadania ze  średnią arytmetyczną liczb

Materiały dla ucznia:  

Zapisz w zeszycie temat lekcji.

Obejrzyj, klikając na link
https://pistacja.tv/film/mat00426-srednia-arytmetyczna-zadania?playlist=555

Następnie    rozwiąż  zadania z podręcznika:

- 6   na stronie  106,
- 8   na stronie 107,
- 10 na stronie 107.
Dla chętnych "Czy już umiem " -zad I i II, str. 107.

Następnie przeczytaj przykłady ze strony 104 i 105 z podręcznika
i wykonaj zadania ze str. 105:

- 1 poziom A przykład a)
- 1 poziom B przykład a)
- 1 poziom C przykład a)
- 2 i 3 oraz
 zadanie 4 ze str. 106.
Dla chętnych str. 107 Czy już umiem? zad. I

Język polski

Temat: Redagujemy charakterystykę bohatera noweli „Janko Muzykant”

Cel: znam zasady pisania charakterystyki bohatera lektury, samodzielnie redaguję charakterystykę

Materiał dla ucznia:  nowela „Janko Muzykant”

Wykonaj polecenie, za które otrzymasz ocenę: Napisz charakterystykę Janka Muzykanta na podstawie noweli Henryka Sienkiewicza i zgromadzonego wcześniej słownictwa. Pamiętaj, aby cechy bohatera uzasadniać przykładami jego zachowań. Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Wykonaj zdjęcie lub skan napisanej pracy i prześlij na adres poczty elektronicznej Twojego nauczyciela polonisty.

Wychowanie fizyczne

Temat: Przepisy gry w mini piłkę koszykową

http://www.kamil.gta.com.pl/Przepisy_minikoszykowki_2005.pdf
Informatyka

Temat:  Wirusy i inne zagrożenia związane z Internetem

Cel:
-  znam zagrożenia związane z Internetem

Materiały dla ucznia:  

 Proszę w zeszycie zapisz temat lekcji.

W ebooku pod linkiem

https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65 

 przeczytaj tekst na stronie 63 oraz informacje ze słowniczka (po prawej stronie).

Wykonaj ćwiczenie 6  na stronie 64. 

Zapisz w zeszycie w punktach informacje zawarte w "Warto zapamiętać" - str. 64 i 65.

 

 

 

05.05.2020, WTOREK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Liczby dodatnie i ujemne

Cel:
-  odczytuje temperaturę z termometru
-  podaje liczbę przeciwną do danej liczby
-  porównuje liczby całkowite
- porządkuje liczby w zbiorze liczb całkowitych
- odczytuje liczby całkowite z osi liczbowej
- zaznacza liczby całkowite na osi liczbowej
- podaje praktyczne przykłady zastosowania liczb
ujemnych
- rozwiązuje zadania dotyczące liczb całkowitych

Materiały dla ucznia:  

Obejrzyj film, klikając na link
https://pistacja.tv/film/mat00154-liczby-calkowite-wprowadzenie?playlist=432

Zapisz w zeszycie temat lekcji i notatkę:






Wykonaj w zeszycie ćwiczeń  zadania 1, 2, 3 str. 132 oraz zadania 5, 8 i 9 na str. 133.

Język polski

Temat: Rozmawiamy o uczuciach – na podstawie noweli „Janko Muzykant”

Cel: nazywam uczucia bohatera, znam znaczenie związków wyrazowych dotyczących uczuć, redaguję krótką wypowiedź w imieniu bohatera tekstu

Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant"

Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:

Połącz słowa z prawej i lewej kolumny tabeli tak, aby powstały poprawne związki wyrazowe. Wybierz 3 określenia i ułóż z nimi zdania będące opisem przeżyć bohatera noweli.

bezgraniczny

ciekawością

czarna

pęka z żalu

pogrążyć się

pokusie

serce

rozpacz

ulec

smutek

wiedziony

w marzeniach

 

Przyporządkuj wyrazy z prawej kolumny do różnych znaczeń wyrazu „marzenie” umieszczonych w lewej kolumnie:

Wytwór czyjejś wyobraźni

 

 

 

Fantazja

Halucynacja

Mrzonka

Ochota

Pasja

Przywidzenie

Utopia

Złudzenie

Żądza

 

Przedmiot pragnień

 

 

 

Niemożliwy do zrealizowania projekt

Ułóż krótką wypowiedź Janka Muzykanta (5-6 zdań), który po raz pierwszy usłyszał muzykę graną na skrzypcach. Zastosuj słownictwo nazywające uczucia i przeżycia bohatera oraz zewnętrzne oznaki świadczące o emocjach przeżywanych przez chłopca (np. zmiany zachowania). Pamiętaj, aby zastosować narrację pierwszoosobową.

Do podanych słów dopisz po 2 wyrazy pokrewne (pamiętaj, że są to słowa zawierające tę samą cząstkę znaczeniową i należące do tej samej rodziny wyrazów): fascynacja, smutek, trwoga, rozpacz, żal, cierpienie.

 

Możesz wykonać zdjęcie lub skan wykonanych zadań i przesłać na adres mojej poczty elektronicznej, jeśli chcesz, bym sprawdziła ich poprawność.

Geografia

Temat: Pogoda a klimat - obliczenia.

Cel: -  będziesz ćwiczyć odczytywanie informacji z klimatogramów; - nauczysz się obliczać średnią roczną temperaturę powietrza, roczną sumę opadów atmosferycznych oraz średnią roczną amplitudę temperatury powietrza.

Materiał dla ucznia:  podręcznik Oblicza geografii 5, zeszyt ćwiczeń

Szukaj : W podręczniku na str. 104- 105 zapoznaj się z materiałem zamieszczonym na zielonym tle, z cyklu - Nic trudnego. Przypomnisz sobie jak czytać klimatogram. Nauczysz się obliczać średnią roczną amplitudę temperatury powietrza ( od najwyższej miesięcznej  temperatury powietrza w danym roku odejmujemy – najniższą), średnią roczną temperaturę powietrza ( dodajemy średnie miesięczne temperatury, otrzymaną sumę dzielimy przez liczbę miesięcy, czyli 12) oraz  roczną sumę opadów atmosferycznych (dodajemy do siebie sumy opadów ze wszystkich miesięcy).Wykonajcie w ćwiczeniach zadania 3 i 4 str.62, 63. Do obliczeń użyjcie kalkulatora. Uważajcie na liczby ujemne. Zróbcie zdjęcia tych 2 stron i przyślijcie na mój mail marzanna19@onet.pl Poproście o pomoc mamę i tatę. Termin- do 12 maja. W razie wątpliwości proszę pytać na edzienniku. Życzę powodzenia.

Technika

Temat: Elementy rysunku technicznego

Cel:
- znam formaty arkuszy rysunkowych
- znam rodzaje linii rysunkowych

Materiał dla ucznia

Przeczytaj fragment tekstu w podręczniku na stronie 53 mówiący o  "Normalizacji wrysunku technicznym"
Zapisz w zeszycie temat lekcji, a następnie wykonaj ćwiczenie 2 na stronie 53.

Przeczytaj "To ciekawe" na stronie 54 i wykonaj ćwiczenie 3 na str. 54.

Przeczytaj fragment tekstu w podręczniku na stronie 54 mówiący o  "Rodzajach linii rysunkowych i ich zasosowaniu"
Wykonaj ćwiczenie 4 na stronie 55.

 

 

06.05.2020, ŚRODA      

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic:  Around the world

Cel: Uczniowie doskonalą czytanie i rozumienie tekstu

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy

  1. uczniowie czytają teksty w podręczniku na str 68 w zad 1 i dopasowują nagłówki do tekstów a odpowiedzi zapisują w zeszycie.
  2. uczniowie ogladają filmik dotyczący naszego tematu

https://www.youtube.com/watch?v=qSOiMd3i4AU&list=PLDee6s2yAuvsgr5H9Z15E4Gdn_xQvyE26&index=5

uczniowie czytają kolejne teksty w ćwiczeniach na str 50 zad 2 i dopasowują pytania do fragmentów tekstu iraz wykonują zad 3 na str 50 w ćwiczeniach
Biologia

Temat: Jak rozmnażają się paprocie?

Cele lekcji: Uczeń:

- wie, w jaki sposób rozmnaża się paproć;

- zna znaczenie paproci w przyrodzie i gospodarce człowieka.

Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej.

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.

  1. Rozmnażanie paproci: Latem na spodniej stronie liści rozwijają się zarodnie, w których powstają i dojrzewają zarodniki. Kiedy zarodniki opadną na ziemię, kiełkują w rośliny nazywane przedroślami. Przedrośle ma sercowaty kształt i wielkość około
    1 cm. Na jego spodniej stronie powstają rodnie i plemnie. Zapłodnienie zachodzi tylko w obecności wody i prowadzi
    do powstania zygoty, z której rozwija się paproć.
  2. Otwórz podręcznik na stronie 124 – narysuj i opisz cykl rozmnażania się paproci.
  3. Znaczenie paprotników w przyrodzie: w lesie to miejsce życia
    i schronienia dla zwierząt, a także pokarm dla zwierząt.
  4. Znaczenie paprotników dla człowieka: przed milionami lat paprocie, skrzypy i widłaki miały postać ogromnych drzew. Zostały zasypane ziemia i z nich powstały złoża węgla kamiennego. Świadczą o tym odciski liści w bryłkach węgla (pokażę Wam w szkole, mam taki odcisk).
  5. Otwórz podręcznik na stronie 1245– narysuj i opisz odcisk liści dawnych paproci.
  6. Ponadto obecnie paprotniki są źródłem substancji leczniczych,
    skrzyp na włosy i paznokcie, niektóre paprocie używa się
    do dekoracji. Są tez paprotniki jako uciążliwe chwasty, np. skrzypy na polach

    POLECENIE:

    Zapamiętaj wiadomości z notatki, także rysunki.
Plastyka

Temat: Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu

Cel: - znam cechy kompozycji statycznej,

        - sytuuję epokę w czasie,

        -wymieniam cechy wytworów sztuki klasycystycznej

        - podaję przykłady dzieł sztuki klasycyzmu,

        - tworzę w wybranej technice plastycznej pracę inspirowaną sztuką klasycyzmu.

Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki dla klasy V „Do dzieła!”str. 58-59  Przeczytam informacje na temat „Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu” oraz „Sztuka klasycyzmu w Luwrze w Paryżu” i „W Polsce”.

Wykonam pracę plastyczną – Ćwiczenie  str. 58 (Wykonaj kompozycję statyczną, nawiązując do stylu klasycystycznego. W tym celu wykorzystaj fragmenty zdjęć wybranych dzieł sztuki i budowli. Układaj elementy i przyklejaj je na kartce w pionie i poziomie. Możesz też użyć farb, flamastrów albo przestrzennych obiektów dla urozmaicenia pracy).

Przypominam uczniom, którzy nie przesłali jeszcze żadnej pracy plastycznej mój adres; emilou@wp.pl

 

07.05.2020, CZWARTEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Kim byli Słowianie? Początki państwa polskiego – rządy Mieszka I.

Cele:

 - określam czas i miejsce powstania państwa pierwszych Piastów,

- wymieniam ważniejsze plemiona zamieszkujące pradawne ziemie polskie,

- rozróżniam przyczyny od skutków chrztu Polski.

Przeczytaj tekst „Przybycie Słowian do Europy” s. 161 i na jego podstawie uzupełnij zdania (to punkt 1. Notatki):

  1. Słowianie ze wschodu przybyli na tereny …………………. , …………………………. I ………………….. Europy między ….. a …….. wiekiem. Zajmowali się ………………………… , ……………………….. , ………………………………… . Wierzyli w ……………. bogów (politeizm), oddawali cześć ……………… przyrody.

Przeczytaj tekst „Słowianie na ziemiach Polski” s. 163, na jego podstawie wykonasz 2.  punkt notatki:

  1. Ważniejsze plemiona zamieszkujące ziemie polskie:

- Wiślanie – okolice ………………. i Wiślicy; utworzyli ………. Państwo,

- …………………………… - okolice …………………….; w ……. wieku utworzyli silne ………………………,

- ………………………………….. – nad Bałtykiem,

- Wolinianie - ……………………………………,

- Mazowszanie - ………………………………..,

- ………………………. – okolice Opola

- ……………………………- okolice Ślęży.

Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym s. 165-167. Uzupełnij kolejne punkty notatki:

3.      Kolejni władcy z dynastii Piastów to:

- …………………………..

-………………………………

- ………………………….

  1. Ok. 960 r. władzę objął ……………………………… .  Podporządkował sobie …………………………., ………………………. , ……………………………….. i ……………………………………... .

Następnie zapisz informacje o chrzcie Polski – wykorzystaj schemat ze s. 167. To będzie punkt piąty .

Notatkę wykonaj starannie, a punkty 1,2,3,4 będą później podlegały ocenie.


Język angielski

Topic:  Revision workout  5

Cel: Uczniowie powtarzają zagadnienia z rozdziału 5

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy

 

  • Uczniowie wykonują zadania podsumowujące rozdział na str. 69 w podręczniku zad. 1, 2, 4, 5 i zapisują odpowiedzi w zeszycie.
  • Uczniowie wykonują zadania podsumowujące rozdział na str. 51 w ćwiczeniach zad. 1, 2 i 3
o 9.00 spotykamy się wszyscy na naszej grupie Fb
Język polski

Temat: Kim jesteś? Gdzie się znajdujesz? To o odmianie polszczyzny decyduje

Cel: odróżniam oficjalną i nieoficjalną odmianę języka polskiego

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), szukaj tematu: Odmiany polszczyzny, str. 162.

 

Wykonaj polecenia:

Przepisz informacje dotyczące oficjalnej i nieoficjalnej oraz mówionej i pisanej odmiany polszczyzny  - ramka „Zapamiętaj”, str. 163 w podręczniku.

Wykonaj zad. 3 ze str. 163 (przepisz do zeszytu wypowiedzi i obok zdań napisz, które mogły być wygłoszone w sytuacji oficjalnej, a które – nieoficjalnej).

Pamiętaj, że możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty, jeśli realizacja zadań sprawi Ci trudność.

 

08.05.2020, PIĄTEK     

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Muzyka

Temat: Instrumenty dęte drewniane. Budowa i brzmienie fletu poprzecznego, oboju, klarnetu i fagotu. Jazz-improwizacja na dźwiękach skali.

 

Cel: - znam nazwy instrumentów dętych drewnianych: flet poprzeczny, obój, klarnet, fagot i potrafię je rozpoznać na ilustracji.

       - znam nazwiska kompozytorów: Antonio Vivaldi, George Gershwin, Johann Sebastian Bach.

       - wiem, co to jest jazz,

       - buduję proste instrumenty stroikowe według instrukcji w podręczniku.

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 97 – 100

Przeczytam tekst „Instrumenty dęte drewniane” od str. 97 do str.100  i wykonam ćwiczenia.

Ćwiczenie 12 str.97-zagram gamę C-dur (do, re, mi. Fa, sol, la, si, do) na flecie podłużnym.

Zabawa muzyczna str.100 , wykonaj prosty instrument 1, 2 lub 3 i zagraj na nim. Przeczytaj też wskazówki 14 i 15, które pomogą Ci lepiej wykonać zadanie.

Nagraj swój występ – gama na flecie lub zagraj na zrobionym przez siebie instrumencie z liścia lub słomki. Na filmik czekam do 20 maja.

Matematyka

Temat:  Dodawanie liczb całkowitych

Cel: 
- wiem, jak do liczby dodatniej dodać liczbę ujemną,
- wiem, jak do liczby ujemnej dodać liczbę dodatnią,
- wiem, jak dodawać do siebie liczby ujemne

Materiały dla ucznia:  

Obejrzyj film, klikając na link
https://pistacja.tv/film/mat00158-dodawanie-liczb-calkowitych?playlist=466

 

Przeczytaj materiał z podręcznika "Na dobry początek" (str. 116) oraz
przykłady na str. 117 i 116.

W oparciu o te przykłady wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2, 3, 4, 5  na str. 135 oraz

6 i 7 na str. 136. Dla chętnych - zad. 8, str. 136.

Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a pod nim "Dobrą radę" (podręcznik str. 118) oraz dwa zdania, które znajdują się pod nią.

Religia

Temat: Czynię miłosierdzie

Cel: Kształtowanie postawy miłosierdzia wobec innych osób

Materiał dla ucznia:  Podręcznik do religii kl.5, str. 99. Przeczytaj uważnie tekst Miłosierdzie

Zeszyt ćwiczeń str.79, wykonaj ćwiczenie 2 (zadanie domowe).  Podczas wykonywania zadania korzystaj z tekstu w podr. na str. 99  Zadanie będzie ocenione. Proszę, by rodzice zrobili zdjęcie wykonanego przez dzieci zadania i przesłali na  d.malicki@wp.pl do 15.05.2020 r.

 

Data dodania: 2020-05-01 14:51:39
Data edycji: 2020-05-08 07:11:01
Ilość wyświetleń: 1143

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej