KLASA 5
04.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Średnia arytmetyczna - zadania Cel: Zapisz w zeszycie temat lekcji. Obejrzyj, klikając na link Następnie rozwiąż zadania z podręcznika: - 6 na stronie 106, Następnie przeczytaj przykłady ze strony 104 i 105 z podręcznika - 1 poziom A przykład a) |
Język polski |
Temat: Redagujemy charakterystykę bohatera noweli „Janko Muzykant” Cel: znam zasady pisania charakterystyki bohatera lektury, samodzielnie redaguję charakterystykę Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant” Wykonaj polecenie, za które otrzymasz ocenę: Napisz charakterystykę Janka Muzykanta na podstawie noweli Henryka Sienkiewicza i zgromadzonego wcześniej słownictwa. Pamiętaj, aby cechy bohatera uzasadniać przykładami jego zachowań. Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Wykonaj zdjęcie lub skan napisanej pracy i prześlij na adres poczty elektronicznej Twojego nauczyciela polonisty. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy gry w mini piłkę koszykową http://www.kamil.gta.com.pl/Przepisy_minikoszykowki_2005.pdf |
Informatyka |
Temat: Wirusy i inne zagrożenia związane z Internetem Cel: Proszę w zeszycie zapisz temat lekcji. W ebooku pod linkiem https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65 przeczytaj tekst na stronie 63 oraz informacje ze słowniczka (po prawej stronie). Wykonaj ćwiczenie 6 na stronie 64. Zapisz w zeszycie w punktach informacje zawarte w "Warto zapamiętać" - str. 64 i 65.
|
05.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||||
Matematyka |
Temat: Liczby dodatnie i ujemne Cel: Obejrzyj film, klikając na link Zapisz w zeszycie temat lekcji i notatkę: Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2, 3 str. 132 oraz zadania 5, 8 i 9 na str. 133. |
||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Rozmawiamy o uczuciach – na podstawie noweli „Janko Muzykant” Cel: nazywam uczucia bohatera, znam znaczenie związków wyrazowych dotyczących uczuć, redaguję krótką wypowiedź w imieniu bohatera tekstu Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant" Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: Połącz słowa z prawej i lewej kolumny tabeli tak, aby powstały poprawne związki wyrazowe. Wybierz 3 określenia i ułóż z nimi zdania będące opisem przeżyć bohatera noweli.
Przyporządkuj wyrazy z prawej kolumny do różnych znaczeń wyrazu „marzenie” umieszczonych w lewej kolumnie:
Ułóż krótką wypowiedź Janka Muzykanta (5-6 zdań), który po raz pierwszy usłyszał muzykę graną na skrzypcach. Zastosuj słownictwo nazywające uczucia i przeżycia bohatera oraz zewnętrzne oznaki świadczące o emocjach przeżywanych przez chłopca (np. zmiany zachowania). Pamiętaj, aby zastosować narrację pierwszoosobową. Do podanych słów dopisz po 2 wyrazy pokrewne (pamiętaj, że są to słowa zawierające tę samą cząstkę znaczeniową i należące do tej samej rodziny wyrazów): fascynacja, smutek, trwoga, rozpacz, żal, cierpienie.
Możesz wykonać zdjęcie lub skan wykonanych zadań i przesłać na adres mojej poczty elektronicznej, jeśli chcesz, bym sprawdziła ich poprawność. |
||||||||||||||||
Geografia |
Temat: Pogoda a klimat - obliczenia. Cel: - będziesz ćwiczyć odczytywanie informacji z klimatogramów; - nauczysz się obliczać średnią roczną temperaturę powietrza, roczną sumę opadów atmosferycznych oraz średnią roczną amplitudę temperatury powietrza. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5, zeszyt ćwiczeń Szukaj : W podręczniku na str. 104- 105 zapoznaj się z materiałem zamieszczonym na zielonym tle, z cyklu - Nic trudnego. Przypomnisz sobie jak czytać klimatogram. Nauczysz się obliczać średnią roczną amplitudę temperatury powietrza ( od najwyższej miesięcznej temperatury powietrza w danym roku odejmujemy – najniższą), średnią roczną temperaturę powietrza ( dodajemy średnie miesięczne temperatury, otrzymaną sumę dzielimy przez liczbę miesięcy, czyli 12) oraz roczną sumę opadów atmosferycznych (dodajemy do siebie sumy opadów ze wszystkich miesięcy).Wykonajcie w ćwiczeniach zadania 3 i 4 str.62, 63. Do obliczeń użyjcie kalkulatora. Uważajcie na liczby ujemne. Zróbcie zdjęcia tych 2 stron i przyślijcie na mój mail marzanna19@onet.pl Poproście o pomoc mamę i tatę. Termin- do 12 maja. W razie wątpliwości proszę pytać na edzienniku. Życzę powodzenia. |
||||||||||||||||
Technika |
Temat: Elementy rysunku technicznego Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj fragment tekstu w podręczniku na stronie 53 mówiący o "Normalizacji wrysunku technicznym" Przeczytaj "To ciekawe" na stronie 54 i wykonaj ćwiczenie 3 na str. 54.
|
06.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Around the world Cel: Uczniowie doskonalą czytanie i rozumienie tekstu Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy
https://www.youtube.com/watch?v=qSOiMd3i4AU&list=PLDee6s2yAuvsgr5H9Z15E4Gdn_xQvyE26&index=5 uczniowie czytają kolejne teksty w ćwiczeniach na str 50 zad 2 i dopasowują pytania do fragmentów tekstu iraz wykonują zad 3 na str 50 w ćwiczeniach |
Biologia |
Temat: Jak rozmnażają się paprocie? Cele lekcji: Uczeń: - wie, w jaki sposób rozmnaża się paproć; - zna znaczenie paproci w przyrodzie i gospodarce człowieka. Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. Czynności ucznia: Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.
|
Plastyka |
Temat: Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu Cel: - znam cechy kompozycji statycznej, - sytuuję epokę w czasie, -wymieniam cechy wytworów sztuki klasycystycznej - podaję przykłady dzieł sztuki klasycyzmu, - tworzę w wybranej technice plastycznej pracę inspirowaną sztuką klasycyzmu. Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki dla klasy V „Do dzieła!”str. 58-59 Przeczytam informacje na temat „Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu” oraz „Sztuka klasycyzmu w Luwrze w Paryżu” i „W Polsce”. Wykonam pracę plastyczną – Ćwiczenie str. 58 (Wykonaj kompozycję statyczną, nawiązując do stylu klasycystycznego. W tym celu wykorzystaj fragmenty zdjęć wybranych dzieł sztuki i budowli. Układaj elementy i przyklejaj je na kartce w pionie i poziomie. Możesz też użyć farb, flamastrów albo przestrzennych obiektów dla urozmaicenia pracy). Przypominam uczniom, którzy nie przesłali jeszcze żadnej pracy plastycznej mój adres; emilou@wp.pl |
07.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Kim byli Słowianie? Początki państwa polskiego – rządy Mieszka I. Cele: - określam czas i miejsce powstania państwa pierwszych Piastów, - wymieniam ważniejsze plemiona zamieszkujące pradawne ziemie polskie, - rozróżniam przyczyny od skutków chrztu Polski. Przeczytaj tekst „Przybycie Słowian do Europy” s. 161 i na jego podstawie uzupełnij zdania (to punkt 1. Notatki):
Przeczytaj tekst „Słowianie na ziemiach Polski” s. 163, na jego podstawie wykonasz 2. punkt notatki:
- Wiślanie – okolice ………………. i Wiślicy; utworzyli ………. Państwo, - …………………………… - okolice …………………….; w ……. wieku utworzyli silne ………………………, - ………………………………….. – nad Bałtykiem, - Wolinianie - ……………………………………, - Mazowszanie - ……………………………….., - ………………………. – okolice Opola - ……………………………- okolice Ślęży. Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym s. 165-167. Uzupełnij kolejne punkty notatki: - ………………………….. -……………………………… - ………………………….
Następnie zapisz informacje o chrzcie Polski – wykorzystaj schemat ze s. 167. To będzie punkt piąty . |
Język angielski |
Topic: Revision workout 5 Cel: Uczniowie powtarzają zagadnienia z rozdziału 5 Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy
|
Język polski |
Temat: Kim jesteś? Gdzie się znajdujesz? To o odmianie polszczyzny decyduje Cel: odróżniam oficjalną i nieoficjalną odmianę języka polskiego Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), szukaj tematu: Odmiany polszczyzny, str. 162.
Wykonaj polecenia: Przepisz informacje dotyczące oficjalnej i nieoficjalnej oraz mówionej i pisanej odmiany polszczyzny - ramka „Zapamiętaj”, str. 163 w podręczniku. Wykonaj zad. 3 ze str. 163 (przepisz do zeszytu wypowiedzi i obok zdań napisz, które mogły być wygłoszone w sytuacji oficjalnej, a które – nieoficjalnej). Pamiętaj, że możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty, jeśli realizacja zadań sprawi Ci trudność. |
08.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka |
Temat: Instrumenty dęte drewniane. Budowa i brzmienie fletu poprzecznego, oboju, klarnetu i fagotu. Jazz-improwizacja na dźwiękach skali.
Cel: - znam nazwy instrumentów dętych drewnianych: flet poprzeczny, obój, klarnet, fagot i potrafię je rozpoznać na ilustracji. - znam nazwiska kompozytorów: Antonio Vivaldi, George Gershwin, Johann Sebastian Bach. - wiem, co to jest jazz, - buduję proste instrumenty stroikowe według instrukcji w podręczniku. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 97 – 100 Przeczytam tekst „Instrumenty dęte drewniane” od str. 97 do str.100 i wykonam ćwiczenia. Ćwiczenie 12 str.97-zagram gamę C-dur (do, re, mi. Fa, sol, la, si, do) na flecie podłużnym. Zabawa muzyczna str.100 , wykonaj prosty instrument 1, 2 lub 3 i zagraj na nim. Przeczytaj też wskazówki 14 i 15, które pomogą Ci lepiej wykonać zadanie. Nagraj swój występ – gama na flecie lub zagraj na zrobionym przez siebie instrumencie z liścia lub słomki. Na filmik czekam do 20 maja. |
Matematyka |
Temat: Dodawanie liczb całkowitych Cel: Materiały dla ucznia: Obejrzyj film, klikając na link
Przeczytaj materiał z podręcznika "Na dobry początek" (str. 116) oraz W oparciu o te przykłady wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2, 3, 4, 5 na str. 135 oraz 6 i 7 na str. 136. Dla chętnych - zad. 8, str. 136. Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a pod nim "Dobrą radę" (podręcznik str. 118) oraz dwa zdania, które znajdują się pod nią. |
Religia |
Temat: Czynię miłosierdzie Cel: Kształtowanie postawy miłosierdzia wobec innych osób Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.5, str. 99. Przeczytaj uważnie tekst Miłosierdzie Zeszyt ćwiczeń str.79, wykonaj ćwiczenie 2 (zadanie domowe). Podczas wykonywania zadania korzystaj z tekstu w podr. na str. 99 Zadanie będzie ocenione. Proszę, by rodzice zrobili zdjęcie wykonanego przez dzieci zadania i przesłali na d.malicki@wp.pl do 15.05.2020 r. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51