KLASA 6
04.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Równania , czyli skąd my to znamy. Cel: - wskażę lewą i prawą stronę równania, - oznaczę niewiadomą za pomocą litery, - ułożę równanie do prostych zadań tekstowych Materiał dla ucznia:
https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-tresci-prostych-zadan-za-pomoca-rownan/D2fs2mq4m
|
Biologia |
Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd Cele lekcji: Uczeń zna: - środowisko życia gadów; - przystosowania gadów do życia na lądzie; - rozmnażanie się i rozwój gadów. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6 Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 103 i przeczytaj cały temat. Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
|
Technika |
Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych - ćwiczenia - znam i stosuję zasady wymiarowania rysunków technicznych Materiał dla ucznia: Napisz temat lekcji i przepisz do zeszytu zawartość ramki "Warto wiedzieć" str. 50. Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczenia 3, 4 i 5 na str. 50. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 6 na str. 51. W celu utrwalenia wiedzy o wymiarowaniu rysunków wykonaj ćwiczenie "Sprawdź się" - str. 50. |
Informatyka |
Temat: Gra platformowa Materiały dla ucznia: Na Portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch. Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online. Obejrzyj film, klikając w link: Następnie kliknij w link: http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Gra_platformowa i na podstawie przeczytanego materiału utwórz po kolei: - tła, Praca nie jest obowiązkowa do przesłania. Chętni jednak mogą gotowy projekt (lub jego fragment) w pliku Scratcha przesłać na mojego maila. Powodzenia! |
05.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Jezyk angielski |
Topic: Revision Workout 5 Cel: Uczniowie powtarzją wiadomości i umiejętności z rozdziału 5. Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy
poproszę o przesłanie na mojego maila monike_199@wp.pl wszystkich zadań z dzisiejszej lekcji. Proszę nie tworzyć PDF i wysłać zdj w załączniku. Zadanie będzie ocenione |
Język polski |
Temat: Ktoś, kto innych zastępuje, na szacunek zasługuje – zaimki i ich znaczenie Cel: rozpoznaję zaimek jako część mowy, wyróżniam zaimki: rzeczowne, przymiotne, liczebne i przysłowne Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (fioletowy), szukaj tematu: Zaimki i ich znaczenie, str. 81. Wykonaj polecenia:
|
Geografia |
Temat: Środowisko przyrodnicze i ludność Europy– podsumowanie. Cel: - utrwalenie wiadomości i umiejętności z danego działu . Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 8 , zeszyt ćwiczeń. Szukaj: Przeczytaj w podręczniku podsumowanie dotyczące tego działu na str. 91 .Na epodreczniki.pl proponuję temat „Zróżnicowanie typów klimatu w Europie”- zapoznanie się z tekstem, animacją i interaktywną mapą. „Sprawdź, czy potrafisz” – wykonaj wszystkie zadania w ćwiczeniach , str. 62-64. W razie trudności skorzystaj z map i materiału zamieszczonego w podręczniku – dział 3. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy gry w piłkę koszykową-utrwalenie wiadomości. https://www.plk.pl/internalfiles/fckfiles/file/dokumenty/regulaminy2018_19/Oficjalne%20Przepisy%20Gry%20w%20Koszyk%C3%B3wk%C4%99%202018.pdf |
06.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Zapisywanie treści prostych zadań za pomocą równań oraz treści zadań do podanego równania. Cel: - wskażę lewą i prawą stronę równania, - oznaczę niewiadomą za pomocą litery, - ułożę równanie do prostych zadań tekstowych, Materiał dla ucznia:
Na stronie 94 wykonaj zadanie 4 i 5. Na stronie 95 wykonaj zadanie 6 i 7.
|
Plastyka |
Temat: Mój pomysł na obraz Cel: tworzę obraz inspirowany fragmentem fotografii Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Tworzenie z natury, str. 66. Wykonaj polecenie: Przygotuj kartkę formatu A4 oraz dowolną fotografię czy ilustrację wyciętą z czasopisma. Przyklej do kartki fragment zdjęcia/ilustracji, który Cię najbardziej zainteresował i wydaje Ci się warty przedstawienia w pracy (w dowolnym miejscu), a następnie dokończ obraz według własnego pomysłu. Pamiętaj, że przyklejony fragment fotografii/ilustracji powinien wraz z tym, co narysujesz stanowić spójną całość. Pracę wykonaj pastelami. Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci przyjemnej pracy i wielu pomysłów.
|
Religia |
Temat: Pan miłosierdzia Cel: Utrwalenie wiadomości o miłosierdziu Bożym Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.6 Przeczytaj uważnie tekst Pan mój i Bóg mój, Boże miłosierdzie na str.116-117 Pomódl się słowami modlitwy św. Jana Pawła II – podręcznik str. 116 (tekst napisany czerwoną czcionką) |
07.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Past tense - czas przeszły Cel: Uczniowie doskonala znajomośc czasowników nieregularnych Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy
Past Simple jest to czas przeszły prosty, który opisuje przeszłość (czynności krótkie) - Zdania twierdzące: Osoba+ czasownik +ed/II + ..... - Zdania pytajace: Did+ osoba+ czasownik bez końcówki + ...? - Zdanie przeczące: Osoba + didn’t + czasownik bez końcówki+ ..... .
Did she go shopping? She didn’t go shopping. Yes, she did / No, she didn’t
Did he play basketball? He didn’t play basketball. Yes, he did No, he didn’t
|
Język polski |
Temat: Redagujemy charakterystykę bohatera noweli „Janko Muzykant” Cel: znam zasady pisania charakterystyki bohatera lektury, samodzielnie redaguję charakterystykę Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant”, budowa charakterystyki – notatka lekcyjna z dn. 30.04. Wykonaj polecenie, za które otrzymasz ocenę: Napisz charakterystykę Janka Muzykanta na podstawie noweli Henryka Sienkiewicza i zgromadzonego słownictwa. Pamiętaj, aby cechy bohatera uzasadniać przykładami jego zachowań. Twoja praca powinna liczyć minimum 17 zdań. Wykonaj zdjęcie lub skan napisanej pracy i prześlij na adres poczty elektronicznej Twojego nauczyciela polonisty. |
Muzyka |
Temat: Współcześni wirtuozi – poszukiwanie i słuchanie utworów. Cel -potrafię wymienić nazwiska kilku współczesnych wirtuozów. -śpiewam z pamięci pieśń pt. „Funiculi, funicula” Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.109-112
|
24.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Czarodzieje pędzla i pióra – uczymy się opisywać obraz Cel: znam zasady redagowania opisu dzieła sztuki Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony), szukaj: rad dla opisujących obraz, str. 211. Wykonaj polecenie: Zapoznaj się z radami dla opisujących obraz, a następnie przepisz je do zeszytu przedmiotowego – podręcznik, str. 211. |
Matematyka |
Temat: Zapisywanie treści prostych zadań za pomocą równań oraz treści zadań do podanego równania . Cel: - wskażę lewą i prawą stronę równania, - oznaczę niewiadomą za pomocą litery, - ułożę równanie do prostych zadań tekstowych, - ułożę zadanie tekstowe do danego równania. Materiał dla ucznia:
Wykonaj zadanie 1 i 2 ze strony 69 oraz 3 b), c; 5 ze strony 70 Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl
|
Historia |
Temat: Pierwszy rozbiór Polski. Cele: - poznam reformy, jakie przeprowadził król Stanisław August Poniatowski, - scharakteryzuję cele i konsekwencje konfederacji barskiej. Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym s.158-162. Na jego podstawie wykonaj starannie w zeszycie notatkę. (własnoręcznie lub komputerowo). - Przeczytaj materiał ze s. 158 . Podaj 5 przykładów reform.
- - - - - Przeczytaj tekst ze s. 159 i napisz, jakie prawa kardynalne uchwalono pod wpływem Rosji?
- - - Odpowiedz na pytanie: Kiedy, gdzie i dlaczego doszło do zawiązania przez szlachtę konfederacji? Zapisz 3 cele. 3 . W ……………. roku w ……………………. na Podolu szlachta zawiązał konfederację. Celem było...……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. .
Na podstawie tekstu i mapki. ze s. 160 zapisz kiedy i jakie państwa dokonały I rozbioru naszych ziem.
- Prusy - ...…………..………………………………….... - Rosja - …………………………………………....... - Austria - ………………………………........
Pracę wykonaj, ale potwierdzenia jej wykonania jeszcze nie wysyłaj. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51