Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 04.05.2020 do 08.05.2020

KLASA 6               

04.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Równania , czyli skąd my to znamy.

Cel:

- wskażę lewą i prawą stronę równania,

- oznaczę niewiadomą za pomocą  litery,

- ułożę równanie do prostych zadań tekstowych

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiaj będziesz pracował na portalu e podręczniki poniżej podaję link

 https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-tresci-prostych-zadan-za-pomoca-rownan/D2fs2mq4m

  1. W podanym temacie przeanalizuj przykłady: 1,2,3 – układanie prostych równań.
  2. Następnie wykonaj ćwiczenie interaktywne 1 i 2.
  3. Kolejne ćwiczenie, numer 3 - dotyczy umiejętności dobierania równań do treści zadania.
  4. Na zakończenie tej lekcji wykonaj ćwiczenie 4,5,6 – również ono jest interaktywne.
Biologia

Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd

Cele lekcji: Uczeń zna:

- środowisko życia gadów;

- przystosowania gadów do życia na lądzie;

- rozmnażanie się i rozwój gadów.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 103 i przeczytaj cały temat.

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Gady to pierwsza grupa zwierząt kręgowych, która w pełni przystosowała się do życia na lądzie. Są to zwierzęta zmiennocieplne - temperaturę ciała regulują poprzez wygrzewanie się w słońcu lub wchodzenie do zbiorników wodnych. Na zimę zapadają w stan odrętwienia.
  2. Otwórz podręcznik na stronie 104, przerysuj jaszczurkę i opisz przystosowania do życia na lądzie (możesz wykorzystać te z notatki powyżej z punktu 4).
  3. Rozmnażanie się i rozwój gadów: Gady w większości to zwierzęta jajorodne, niektóre są żyworodne. U gadów występuje zapłodnienie wewnętrzne, czyli do połączenia komórki jajowej
    z plemnikiem dochodzi we wnętrzu organizmu samicy. Gady składają jaja na lądzie, wybierają miejsca dobrze nasłonecznione, niektóre składają jaja w wykopanych norach lub przygotowanych gniazdach. Z jaj wylęgają się młode podobne do rodziców,
    czyli nie ma postaci larwalnej (jak u płazów i ryb). Większość gadów nie opiekuje się ani jajami, ani potomstwem.
  4. Do czego służą błony płodowe? (obejrzyj - podręcznik strona 106)
    Błony płodowe występują u gadów, ptaków i ssaków – umożliwiają one rozmnażanie w środowisku lądowym. Do błon płodowych zaliczamy:
    a) owodnia – tworzy komorę wypełniona płynem, w której zanurzony jest rozwijający się organizm;
    b) omocznia – gromadzi niepotrzebne i szkodliwe substancje wytwarzane przez rozwijający się organizm;
    c) kosmówka – uczestniczy w wymianie gazowej między rozwijającym się organizmem a środowiskiem zewnętrznym;
    d) pęcherzyk żółtkowy – otacza dużą kulę żółtka. Żółtko stanowi pokarm dla rozwijającego się zarodka.
  5. POLECENIE:
    Zapamiętaj wiadomości z notatki!
Technika

Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych  - ćwiczenia

- znam i stosuję zasady wymiarowania rysunków technicznych

Materiał dla ucznia:

Napisz temat lekcji i przepisz do zeszytu zawartość ramki "Warto wiedzieć" str. 50.

Następnie  wykonaj w zeszycie ćwiczenia 3, 4 i 5 na str. 50.

 Wykonaj w zeszycie  ćwiczenie 6 na str. 51.

W celu utrwalenia wiedzy o wymiarowaniu rysunków wykonaj ćwiczenie "Sprawdź się" - str. 50.

Informatyka

Temat: Gra platformowa
Cel:
- dowiem się, jak ułożyć skrypt dowolnej gry platformowej typu Mario w programie Scratch

Materiały dla ucznia:  

Na Portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch.
Kliknij w link
https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/D1FrMtOdo

Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online.

Obejrzyj film, klikając w link:

https://youtu.be/2fGMt7hk2ng

Następnie kliknij w link:

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Gra_platformowa

i na podstawie przeczytanego  materiału utwórz po kolei:

- tła,
- duszka- planszę,
- duszka - głównego bohatera, 
oraz odpowiednie do tych elementów skrypty. 
Na tym etapie tworzenia nie musisz stosować efektów dodatkowych (np. przewijania - jest o nim mowa w materiale powyżej).

Praca nie jest obowiązkowa do przesłania.

Chętni jednak  mogą gotowy projekt (lub jego fragment) w pliku Scratcha  przesłać na mojego maila. 

Powodzenia!

 

05.05.2020, WTOREK  

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Jezyk angielski

Topic:  Revision Workout 5

Cel: Uczniowie powtarzją wiadomości i umiejętności z rozdziału 5.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy

  • proszę aby uczniowie wykonali powtórzenie wiadomości z podręcznika str 67 zad 1, 2, 3, 4, i 5 i zapisali odpowiedzi w zeszycie oraz revision z ćwiczeń str 49 zad 1,2,4 i 5.

poproszę o przesłanie na mojego maila monike_199@wp.pl

 wszystkich zadań z dzisiejszej lekcji. Proszę nie tworzyć PDF i wysłać zdj w załączniku. Zadanie będzie ocenione

Język polski

Temat: Ktoś, kto innych zastępuje, na szacunek zasługuje – zaimki i ich znaczenie

Cel: rozpoznaję zaimek jako część mowy, wyróżniam zaimki: rzeczowne, przymiotne, liczebne i przysłowne

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (fioletowy), szukaj tematu: Zaimki i ich znaczenie, str. 81.

 Wykonaj polecenia:

  1. Zapoznaj się z wiadomościami na temat zaimka – podręcznik, str. 82, a następnie przepisz do zeszytu przedmiotowego informacje z ramki „Zapamiętaj!”.
  2. Wykonaj zadania: 3 ze str. 82 oraz 4 i 5 ze str. 83 (swoje odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie przedmiotowym).
Geografia

Temat: Środowisko przyrodnicze i ludność Europy– podsumowanie.

Cel: - utrwalenie wiadomości i umiejętności z danego działu .

Materiał dla ucznia:  epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 8 , zeszyt ćwiczeń.

Szukaj: Przeczytaj w podręczniku  podsumowanie dotyczące tego działu  na str. 91 .Na epodreczniki.pl  proponuję temat „Zróżnicowanie typów klimatu w Europie”- zapoznanie się z tekstem, animacją i interaktywną mapą.   „Sprawdź, czy potrafisz” – wykonaj wszystkie  zadania w ćwiczeniach , str. 62-64. W  razie trudności skorzystaj z map i  materiału zamieszczonego w podręczniku –  dział 3.
Wychowanie fizyczne

Temat: Przepisy gry w piłkę koszykową-utrwalenie wiadomości.

https://www.plk.pl/internalfiles/fckfiles/file/dokumenty/regulaminy2018_19/Oficjalne%20Przepisy%20Gry%20w%20Koszyk%C3%B3wk%C4%99%202018.pdf

 

06.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Zapisywanie treści prostych zadań za pomocą równań oraz treści zadań do podanego równania.

Cel:

 - wskażę lewą i prawą stronę równania,

- oznaczę niewiadomą za pomocą  litery,

- ułożę równanie do prostych zadań tekstowych,

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiaj będziesz pracował / pracowała w ćwiczeniach.

Na stronie 94 wykonaj zadanie 4 i 5.

Na stronie 95 wykonaj zadanie 6 i 7.

 

Plastyka

Temat: Mój pomysł na obraz

Cel: tworzę obraz inspirowany fragmentem fotografii

Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Tworzenie z natury, str. 66.

Wykonaj polecenie: Przygotuj kartkę formatu A4 oraz  dowolną fotografię czy ilustrację wyciętą z czasopisma. Przyklej do kartki fragment zdjęcia/ilustracji, który Cię najbardziej zainteresował i wydaje Ci się warty przedstawienia w pracy (w dowolnym miejscu), a następnie dokończ obraz według własnego pomysłu. Pamiętaj, że przyklejony fragment fotografii/ilustracji powinien wraz z tym, co narysujesz stanowić spójną całość. Pracę wykonaj pastelami.

Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci przyjemnej pracy i wielu pomysłów.

 

Religia

Temat: Pan miłosierdzia

Cel:  Utrwalenie wiadomości o miłosierdziu Bożym

Materiał dla ucznia:  Podręcznik do religii kl.6  Przeczytaj uważnie tekst Pan mój i Bóg mój, Boże miłosierdzie na str.116-117

Pomódl się słowami modlitwy św. Jana Pawła II – podręcznik str. 116 (tekst napisany czerwoną czcionką)

 

07.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic: Past tense - czas przeszły

Cel: Uczniowie doskonala znajomośc czasowników nieregularnych

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy

 

  • proszę aby uczniowie przepisali poniższą notatkę

 

Past Simple jest to czas przeszły prosty, który opisuje przeszłość (czynności krótkie)

- Zdania twierdzące:

Osoba+ czasownik +ed/II + .....

- Zdania pytajace:

Did+ osoba+ czasownik bez końcówki + ...?

- Zdanie przeczące:

Osoba + didn’t + czasownik bez końcówki+ ..... .

  1.  
  2. She went shoppning. (go) - czasownik nieregularny więc II forma

Did she go shopping? 

She didn’t go shopping.

Yes, she did / No, she didn’t

 

  1. He played basketball. (play) - czasownik regularny więc „ed“

Did he play basketball?

He didn’t play basketball.

Yes, he did

No, he didn’t

  • określenia czasu:

    yesterday - wczoraj

    last - zeszły

    ago - temu

    • poniższy link prezentuje użycie tego czasu

    https://www.youtube.com/watch?v=fkE_w8RRe-s&list=PLDee6s2yAuvsOsQr0ZCe1pXWTVDELxw62&index=11

     

    • proszę poniżej przepisać do zeszytu 2 tabelki z czasownikami nieregularnymi ze str. 123 w podręczniku ( pierwsze dwie- te mniejsze) wraz z tłumaczeniem. Uczymy się tego na pamięć  !!!
    • proszę wykonać zad 1 i 2 z ćwiczeń na str. 51
Język polski

Temat: Redagujemy charakterystykę bohatera noweli „Janko Muzykant”

Cel: znam zasady pisania charakterystyki bohatera lektury, samodzielnie redaguję charakterystykę

Materiał dla ucznia:  nowela „Janko Muzykant”, budowa charakterystyki – notatka lekcyjna z dn. 30.04.

Wykonaj polecenie, za które otrzymasz ocenę: Napisz charakterystykę Janka Muzykanta na podstawie noweli Henryka Sienkiewicza i zgromadzonego słownictwa. Pamiętaj, aby cechy bohatera uzasadniać przykładami jego zachowań. Twoja praca powinna liczyć minimum 17 zdań. Wykonaj zdjęcie lub skan napisanej pracy i prześlij na adres poczty elektronicznej Twojego nauczyciela polonisty.

Muzyka

Temat: Współcześni wirtuozi – poszukiwanie i słuchanie utworów.

Cel -potrafię wymienić nazwiska kilku współczesnych wirtuozów.

       -śpiewam z pamięci pieśń pt. „Funiculi, funicula”

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.109-112

  1. Przeczytam tekst „ Galeria współczesnych wirtuozów” str.109 oraz informacje na temat polskiego kompozytora i pianisty jazzowego Krzysztofa Komedy str. 112.
  2. Umieszczę sylwetki wirtuozów w „Albumie z kompozytorami”.
  3. Nauczę się na pamięć pieśni pt. „Funiculi, funicula” zaśpiewanej po włosku przez Dariusza Stachurę.

    https://www.youtube.com/watch?v=Mm2eKEHEoTo

    Proszę nagrać swój śpiew i filmik przesłać do mnie do 20 maja. Można będzie też wystąpić przed kamerą „na żywo”.

 

24.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Czarodzieje pędzla i pióra – uczymy się opisywać obraz

Cel: znam zasady redagowania opisu dzieła sztuki

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony), szukaj: rad dla opisujących obraz, str. 211.

Wykonaj polecenie:

Zapoznaj się z radami dla opisujących obraz, a następnie przepisz je do zeszytu przedmiotowego – podręcznik, str. 211.

Matematyka

Temat: Zapisywanie treści prostych zadań za pomocą równań oraz treści zadań do podanego równania .

Cel:

- wskażę lewą i prawą stronę równania,

- oznaczę niewiadomą za pomocą  litery,

- ułożę równanie do prostych zadań tekstowych,

- ułożę zadanie tekstowe do danego równania.

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiaj będziesz pracował / pracowała z podręcznikiem.

Wykonaj zadanie 1  i 2 ze strony 69 oraz 3 b), c; 5 ze strony 70

Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl

 

Historia

Temat: Pierwszy rozbiór Polski.

Cele:

- poznam reformy, jakie przeprowadził król Stanisław August Poniatowski,

- scharakteryzuję cele i konsekwencje konfederacji barskiej.

Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym s.158-162. Na jego podstawie wykonaj starannie w zeszycie notatkę. (własnoręcznie lub komputerowo).

- Przeczytaj materiał ze s. 158 . Podaj 5 przykładów reform.

  1. Pierwsze reformy nowego króla:

-

-

-

-

Przeczytaj tekst ze s. 159 i napisz,  jakie prawa kardynalne uchwalono pod wpływem Rosji?

  1. Pod naciskiem Rosji polscy posłowie:

-

-

-

 Odpowiedz na pytanie: Kiedy, gdzie i dlaczego doszło do zawiązania przez szlachtę konfederacji? Zapisz 3 cele.

3 . W ……………. roku w ……………………. na Podolu szlachta zawiązał konfederację. Celem było...……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. .

 

Na podstawie tekstu i mapki. ze s. 160 zapisz kiedy i jakie państwa dokonały I rozbioru naszych ziem.

  1. W ……….. r. sąsiedzi Polski dokonali I rozbioru naszych ziem. Nasze straty terytorialne na ich rzecz to:

- Prusy  - ...…………..…………………………………....

- Rosja - ………………………………………….......

- Austria - ………………………………........

 

Pracę wykonaj, ale potwierdzenia jej wykonania jeszcze nie wysyłaj.

Data dodania: 2020-05-01 15:01:21
Data edycji: 2020-05-04 10:42:56
Ilość wyświetleń: 1077

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej