KLASA 7
04.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||
Geografia |
Temat: Rolnictwo i przemysł Polski – powtórzenie. Cel: - utrwalenie wiadomości i umiejętności z danego działu. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 8 , zeszyt ćwiczeń. Szukaj: Przeczytaj w podręczniku podsumowanie dotyczące tego działu na str. 145 . „Sprawdź, czy potrafisz” – wykonaj zadania w ćwiczeniach , str. 90- 91.W razie trudności skorzystaj z map i materiału zamieszczonego w podręczniku w tym dziale. Następnie zrób zdjęcia tych 2 stron i wyślij do mnie na mój mail marzanna19@onet.pl ( zadanie na ocenę) .Termin: do 11 maja, powodzenia. Proszę o wiadomość (na edzienniku) od uczniów, którzy nie mają w domu ćwiczeń. Otrzymają wtedy inne zadania do zrobienia. |
||||||||||
Język angielski |
Topic: Future forms - will- formy przyszłe Cel:Uczniowie doskonalą zasady gramatyczne dotyczące przyszłości Materiały: Podręcznik AllClear 7, zeszyt przedmiotowy
Future Simple jest to czas przyszły prosty , który opisuje: - czynność która wydarzy się jednokrotnie w przyszłości. I'll tell you about it tomorrow. - gdy coś komuś obiecujemy. Don't worry, I won't tell him. I promis I will be here tomorrow. promis - obiecywać - gdy podejmujemy decyzję w momencie mówienia. I'll do it! - gdy wyrażamy przypuszczenie, osąd, obawę, nadzieję, wątpliwość, pewność. supose- przypuszczać Probably, I’ll go there Probably - prawdopodobnie I think she will never give my book back to me I think - myślę, że Gdy przewidujemy przyszłość. It will be sunny tomorrow.
osoba + will + czasownik ( w bezokoliczniku czyli bez końcówki)
Will + osoba + czasownik ( w bezokoliczniku czyli bez końcówki)
Osoba + won’t + czasownik ( w bezokoliczniku czyli bez końcówki) will+ not= won’t
tomorrow- jutro next - nastepny soon - wkrótce
She will come to us tomorrow. Will she come to us tomorrow? She won’t come to us tomorrow. Yes, she will / No, she won’t
I think, they will bake a cake. Will they bake a cake ? I think, they won’t bake a cake. Yes, they will / No, they won’t Proszę, aby uczniowie wykonali zadanie 1,2 i 3 na str 78 w podręczniku |
||||||||||
Matematyka |
Temat: Układ współrzędnych - powtórzenie i utrwalenie wiadomości Cele lekcji: - utwalam wiedzę dotyczącą układu współrzędnych - umiem obliczać zadania dotyczące układu współrzędnych Materiał dla ucznia: Wykonaj w zeszycie zadania: |
||||||||||
Język polski |
Temat: Literackie i malarskie wyobrażenie Emilii Plater Cel: wskazuję podobieństwa i różnice między literackim a malarskim wyobrażeniem Emilii Plater Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” - przypomnij sobie treść wiersza „Śmierć pułkownika” - str. 100, reprodukcja obrazu Jana Rosena „Emilia Plater na czele kosynierów w 1831 roku” - str. 101. Wykonaj polecenia:
2. Wpisz odpowiednie informacje we właściwe rubryki tabeli:
na niej koncentruje się uwaga (została przedstawiona w centrum obrazu), obydwa wizerunki łączy hart ducha bohaterki (w wierszu nie ujawnia słabości przed śmiercią, na obrazie przejawia pewność siebie jako dowódca – świadczy o tym np. uniesiona ręka), utwór Mickiewicza ukazuje moment śmierci bohaterki, obraz – jej udział w walce, ukazano ją w otoczeniu żołnierzy, artyści podkreślili jej żołnierskie cechy (w wierszu Emilia Plater umiera w wojennym rynsztunku, na obrazie jest dowódcą prowadzącym oddział), artyści ukazali bohaterkę jako kogoś wyjątkowego, obdarzonego charyzmą (na obrazie Emilia Plater wyraźnie góruje nad innymi żołnierzami – malarz ukazał ją na koniu), w obydwu dziełach został zastosowany kontrast 3. Podaj 3 przykłady zastosowania kontrastu na obrazie i w wierszu.
Jeśli będziesz mieć problem z realizacją zadań, poproś o pomoc swojego nauczyciela polonistę.
|
||||||||||
Plastyka |
Temat: Mój pomysł na martwą naturę Cel: wiem, czym w sztuce jest martwa natura; wykonuję rysunek martwej natury Materiały dla ucznia: Podręcznik „Do dzieła”, temat: Martwa natura, str. 68-69. Wykonaj zadanie: Ze swojego otoczenia wybierz przedmioty, które Cię zainteresowały i w jakiś sposób są ze sobą powiązane. Ustaw z nich martwą naturę. Zwróć uwagę na ich kształty, barwy, fakturę. Na kartce formatu A4 wykonaj szkic stworzonej kompozycji, a następnie kredkami lub pastelami dokończ pracę. Zastosuj światłocień. Możesz skorzystać ze wzorów umieszczonych w galerii zdjęć pod tabelą z tematami zajęć na ten tydzień. Zrób zdjęcie swojej pracy, zatytułuj ją i prześlij na adres mailowy nauczyciela plastyki – adres poczty rodzicom przekazany został za pomocą edziennika. Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością. |
05.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Chemia |
Temat: Stężenie procentowe roztworu Cele lekcji: Uczeń: - wie, co to jest stężenie procentowe roztworu; - zna wzór na stężenie procentowe roztworu i stosuje go w praktyce. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę wraz z rysunkami do zeszytu - ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.
|
Matematyka |
Temat: Utrwalenie wiadomości - układ współrzędnych Cel: Materiał dla ucznia: Następnie zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.
Przeczytaj przykłady tam się znajdujące w materiale, a następnie wykonaj ćwiczenia 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13.
Uwaga: Jeśli nie widzisz udostępnionego materiału kliknij w link https://moje.epodreczniki.pl/a-shared-owner/D14jFqrJB/1GLzYN34 |
Fizyka |
TEMAT:Trzecia zasada dynamiki Newtona. Cel:Poznasz trzecią zasadę dynamiki i jej praktyczne zastosowania. Dowiesz się, na czym polega odrzut i gdzie możesz go zaobserwować. Materiał dla ucznia: 5 maja w godzinach zgodnych z planem zajęć tj. o godz. 09.50napiszecie kartkówkę z pierwszej i drugiej zasady dynamiki. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika. |
Muzyka |
Temat: Elektroniczna orkiestra- paleta barw. Możliwości instrumentów elektronicznych Cel;- wiem, co to jest i jakie możliwości ma keyboard, - znam nazwiska kompozytorów muzyki elektronicznej, - doskonalę granie na instrumentach melodycznych, Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str.100-101.1.Przeczytam tekst: „ Instrumenty elektroniczne”. 2.Umieszczę w „Albumie…” informacje na temat kompozytorów muzyki elektronicznej: IsaoTomita, Jean-Michel Jarre, Vangelis. 3.Nadal doskonalę grę na instrumentach melodycznych: Partytura „Te Deum” str.97 ( przeczytam zapis nutowy dla fletu I lub fletu II lub dzwonków lub keyboardu- w zależności od tego, jaki instrument mam w domu). Spróbuję zagrać dźwięki z pięciolinii dla danego instrumentu. Przypominam, że ósemki gramy najszybciej, ćwierćnuty dłużej, ćwierćnutę z kropką dłużej o połowę od ćwierćnuty, a półnutę najdłużej. Przy kluczu wiolinowym jest krzyżyk, więc dźwięki f gramy jako fis . Podwyższony dźwięk (fis) pojawia się tylko w partii dla fletu II i dla keyboardu. Miłego grania. W maju poproszę Was o występ do kamery. |
06.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie wiadomości z klasy 7- pierwiastki Cel: Utrwalam wiadomości i umiejętności dotyczące działań na pierwiastkach Materiał dla ucznia: Obejrzyj filmik, który pokazuje jak obliczać pierwiastki kwadratowe z różnych liczb https://pistacja.tv/film/mat00323-pierwiastek-kwadratowy-przyklady?playlist=253 Obejrzyj filmik, który pokazuje jak obliczać pierwiastki sześcienne z różnych liczb https://pistacja.tv/film/mat00319-pierwiastek-szescienny-wprowadzenie?playlist=623 Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Zobaczysz udostępniony materiał "Własności pierwiastków". W oknie zaproszenia do pracy kliknij pokaż. Uwaga: Jeśli nie widzisz udostępnionego materiału kliknij w link https://moje.epodreczniki.pl/a-shared-owner/DIeVFfwio/bdFEPPv |
Biologia |
Temat: Zmysły powonienia, smaku i dotyku Cele lekcji: Uczeń wie: - gdzie znajdują się receptory zapachu; - gdzie znajdują się receptory dotyku. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia:
NOTATKA DLA UCZNIA
|
Język polski |
Temat: „Ojczyzna jest wspólną rodzicielką nas wszystkich” Cel: wiem, czym jest alegoria, odnajduję alegorie w kazaniu Piotra Skargi i określam ich funkcję Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, szukaj: Piotr Skarga „Kazania sejmowe” (kazanie wtóre), str. 44-45. Wykonaj polecenia:
Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zawsze zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty. |
Język angielski |
Topic: Future forms - be going to - formy przyszłe Cel:Uczniowie poznają konstrukcję dotyczącą przyszłości Materiały: zeszyt przedmiotowy
Be going to - ZAMIERZAM - jest to często używana konstrukcja w języku angielskim, dzięki której możemy mówić o naszych planach, które odnoszą się do przyszłości.
Aby utworzyć zdanie twierdzące potrzebujemy podmiot (I, you, Monica, we, they), odmienione 'be' (is, are) i oczywiście 'going to + czasownik zawsze bez końcówki Forma „to be“ tworzy pytania za pomocą inwersji oraz przeczenia poprzez I’m not / isn’t / aren’t. Zdanie twierdzące osoba + be going to + czasownik ( w bezokoliczniku) Zdanie pytające Be (Am, Is, Are) + osoba + going to + czasownik (w bezokoliczniku) Zdanie przeczące Osoba + To be + not + going to + czasownik ( w bezokoliczniku) Określenia czasu: tomorrow- jutro next - nastepny soon - wkrótce
Bob is going to walk home. Is Bob going to walk home? Bob is not (isn’t) going to walk home. Yes, she is / no, she isn’t
Tom is going to cook dinner. Is Tom going to cook dinner ? Tom isn’t going to cook dinner. Yes, she is / no szhe isn’t
1 you / to / tell / him / going / are / ?
2 going / him / I’m / tell / no / not / to
3 later / are / what / do / you / going / to / ?
4 watch / I’m / a / to / DVD / going
5 Adam / going / is / to / be / there / ?
6 going / to / what / wear / you / are / ?
7 wear / I’m / jeans / going / a / T-shirt / to / and
8 late / we / are / going / be / to
|
Informatyka |
Temat: Gra platformowa Materiały dla ucznia: Na Portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch. Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online. Obejrzyj film, klikając w link: Następnie kliknij w link: http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Gra_platformowa i na podstawie przeczytanego materiału utwórz po kolei: - tła, Praca nie jest obowiązkowa do przesłania. Chętni jednak mogą gotowy projekt (lub jego fragment) w pliku Scratcha przesłać na mojego maila. Powodzenia! |
07.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |
Historia |
Temat: Świat po I wojnie światowej. Cele: - opisuję kulturowe i cywilizacyjne następstwa wojny, - charakteryzuję postanowienia konferencji paryskiej oraz traktatu w Locarno, - oceniam funkcjonowanie Ligi Narodów i ładu wersalskiego. Materiał podręcznikowy: s.188- 191. Zapoznaj się z podanym materiałem podręcznikowym. Na jego podstawie wykonaj polecenia: (to będzie Twoja notatka, możesz też wykorzystać wiadomości ze s. 214, temat 1.)
Zadanie domowe (do przesłania do 10 maja włącznie)
-Traktat z Niemcami podpisano 26 czerwca 1919, - Decyzje w traktacie podejmowała Wielka Czwórka, - W czasie wojny zginęło ponad 8 mln żołnierzy, - Grypa hiszpanka spowodowała śmierć kilku milionów ludzi, - W wojnie największe straty poniosła Francja i Belgia.
…. Utworzenie Ligi Narodów …. Traktat w Locarno …. Traktat w Wersalu z Niemcami …. Koniec I wojny światowej.
………………………………………...……………………………………………………...…………………………………………………………...……………....…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………...…………………...…………………………............................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………...…………………………...…...…………………………………............................................................................
|
|
Język polski |
Temat: O sztuce skutecznego przemawiania na podstawie „Kazań sejmowych” Piotra Skargi Cel: uzasadniam, że „Kazania sejmowe” to przykład tekstu o charakterze retorycznym Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, szukaj: Piotr Skarga „Kazania sejmowe” (kazanie wtóre), str. 44-45. Wykonaj polecenia:
|
|
Doradztwo zawodowe |
Temat: Czy współpraca się opłaca? Materiał dla ucznia: Czym jest współpraca? Współpracę określić można jako oddziaływanie grupy, w której każdy z jej członków jest aktywnym uczestnikiem podejmowania decyzji i ustanawiania celów. Właściwie rozumiana twórcza współpraca stanowi najwyższą formę aktywności życiowej człowieka. Jej efektem jest synergia, czyli osiągnięcie przez grupę wyniku znacznie lepszego niż poszczególni członkowie byliby wstanie osiągnąć indywidualnie. Synergię obserwować możemy również w świecie przyrody i materii. Posadzone blisko siebie dwie rośliny rosnąć będą lepiej niż każda z nich osobno, ich korzenie wspólnie bardziej podwyższą jakość ziemi. Złożone dwa kawałki drewna podtrzymają większy ciężar, niż każdy z nich podtrzymałby osobno. W przypadku życia społecznego, aby możliwe było uruchomienie w grupie najgłębszych pokładów twórczości, praca musi odbywać się w atmosferze otwartości i zaufania, konieczny jest też życzliwy sposób komunikowania się oraz docenianie indywidualnych zdolności poszczególnych osób. Jeśli spełnione są te warunki, grupa zaczyna funkcjonować jako zgrany zespół, osiągając efekt synergii. Kto w klasie ma na to wpływ? Wszyscy: uczniowie, wychowawca, inni nauczyciele, całe grono pedagogiczne. Klasa funkcjonuje bowiem w większej strukturze. Na atmosferę klasową niewątpliwie ma również wpływ, na zasadzie naczyń połączonych, klimat emocjonalny panujący w szkole. Im bardziej sprzyjająca rozwojowi atmosfera panuje w całej szkole, tym łatwiej wychowawcy wytworzyć taką atmosferę w klasie. Czym różnią się osoby współpracujące ze sobą? Długoletnie badania w zakresie funkcjonowania ludzi w różnego typu grupach i zespołach zadaniowych prowadził R. MeredithBelbin. Obserwując ludzi podczas realizacji zadań, wyodrębnił on wkład, jaki wnoszą do zespołu poszczególne osoby, wyróżniając tym samym szereg ról zespołowych. Rola to określone zachowania mające istotny wkład w działanie zespołu. U podstaw zachowania związanego zdaną rolą leży osobowość osoby, jej zdolności, bieżące wartości i motywacje, a także osobiste doświadczenia i czynniki kulturowe. Wybrane, najbardziej charakterystyczne, wyróżnione przez Belbina role to: koordynator, myśliciel, realizator, krytyk wartościujący, dusza zespołu. Nie ma na świecie osoby, która doszła do czegoś zupełnie sama. Można osiągnąć swój cel tylko z pomocą innych ludzi.
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=eFaIE6Nczh0&list=PLHLGEQSnnAF6N_N65rwVselu8E1zeuFLx&index=4 Jaką rolę przyjmujesz w zespole? Sprawdź to! Wypełnij ćwiczenie 1 (załącznik) Załącznik 1 Kwestionariusz „Moja rola w zespole” Ludzie różnią się między sobą pod względem posiadanych cech i umiejętności. Poniżej znajdujesię5zestawówstwierdzeńdotyczącychróżnegotypuzachowań,któremogąujaw- niaćsięwsytuacjachwspółpracyzinnymi.Czytająckolejnestwierdzenia,wyobraźsobie, żeuczestniczyszwprzytaczanychsytuacjach.Postawxprzystwierdzeniach,zktórymisię zgadzasz i wydaje Ci się, że są zgodne z Twoim sposobemdziałania.
Grupa A Chętnie podejmuję się organizowania różnego typu przedsięwzięć — zbiórki pieniędzy na cele dobroczynne, wycieczki klasowej czy gry plenerowej w czasie wakacji. Moja klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie sali gimnastycznej na dyskotekę karna- wałową.Chętniezaangażowałbym/zaangażowałabymwtepracewszystkichmoichkolegów ikoleżanki. Kiedy robię coś wspólnie z moimi znajomymi, dbam o to, aby każdy mógł dzielić się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami. Trenerklubusportowego,doktóregonależę,poprosiłmnie,abymdwarazywrokupoprowa- dził/a zebranie dla nowych członków klubu. Robię to bardzochętnie. Jako klasa mamy podjąć decyzję, gdzie pojedziemy na trzydniową wycieczkę. Wyobrażam sobie,żedyskusjaklasowapowinnaprzebiegaćtak,żebykażdymógłbyzgłosićswojepomy- sły i jeuzasadnić.
Grupa B Rodzice nie chcą zgodzić się na psa w domu, co jest moim wielkim pragnieniem. Nie daję jednak za wygraną i ciągle różnymi sposobami próbuję przekonać ich do mojego pomysłu. Zprzyjaciółmirozpalamyogniskowlesie.Drewnojestmokre,niechcesiępalić,mamykło- potzutrzymaniemognia.Niedopuszczamjednakdosiebiemyśli,żemożesięnieudaćina podpałkę biorę inne dostępnemateriały. Lubię trudne sytuacje — sprawdziany, testy, ekstremalne wycieczki, wtedy w pełni się mo- bilizuję. Kiedyspędzającczaszeswoimiznajomymi,zaczynanamsięnudzić,wtedynajczęściejmam szalone pomysły, które wciągają nas bezreszty. Kiedy się uczę, lubię wymyślać różne atrakcyjne sposoby przyswajania wiedzy, nagrywam swój głos, robię niestandardowe notatki, szukam ciekawych opracowań danego tematu.
Grupa C Jeślitrzebacośzrobić,napisaćopowiadanie,sprzątnąćpokój,pójśćdosklepu,niezastana- wiamsię, nie zwlekam, po prostu torobię. Kiedyodrabiamlekcjelubwykonujęjakieśinneprace,dbam,abywokółmniebyłporządek. Naogółwiem,conależydomoichobowiązkówijakieoczekiwaniamająwobecmniedorośli — rodzice i nauczyciele. Przygotowując z kolegami prezentację, pilnuję czasu i dbam o to, aby zrobić to, na co się umawialiśmy. Kiedy zostaję w domu, sam/a potrafię wszystkiego dopilnować — zrobić coś do jedzenia, nakarmić psa, rozwiesićpranie.
Grupa D Kiedy rodzice i brat ekscytują się, planując wakacje, ja zwykle chłodno i rzeczowo oceniam ich pomysły. Podczas dyskusji w klasie o tym, czy będziemy obchodzić Mikołajki, dostrzegam zarówno plusy, jak i minusy tego przedsięwzięcia. Przed podjęciem decyzji kupienia telefonu, sprzętu sportowego czy innych wartościowych rzeczy, zbieram wcześniej informacje na ich temat, czytam o nich i pytam ekspertów. Przed wyjściem z domu, np. na basen, do kina czy na dyskotekę, wolę się wcześniej przy- gotować. Bardzo chcę mieć psa, ale wiedząc, ile obowiązków się z tym wiąże, wolę zrezygnować z jegoposiadania.
Grupa E Będącuczestnikiemkonfliktumiędzykolegami,potrafięichwysłuchaćizrozumiećargumen- ty każdego znich. Uważam, że podczas wykonywania wspólnych prac z rodziną, np. sprzątania mieszkania, strojeniachoinkiczywklasie,np.przygotowywaniaWigilii,organizowaniadniasportu,naj- ważniejsza jest przyjaznaatmosfera. Zwykle nie oceniam ludzi źle, każdy ma bowiem w sobie coś dobrego, do czego można się odwołać. Kiedy dzieje się coś ważnego, potrafię dużo dać z siebie innym. Kiedy przebywam z innymi osobami, zwykle zauważam, kiedy ktoś gorzej się czuje lub po- trzebujepomocy.
Spójrz,wktórychgrupachprzeważająuCiebieodpowiedzitwierdzące.Te,wktórychpostawi- łeś/aś najwięcej X, są to role, w których najprawdopodobniej najlepiej sięczujesz.
Pamiętaj, aby włożyć wypełniony kwestionariusz do swojej teczki w szkole. Masz na to tydzień!
Grupa A—Koordynator Suma X . . . . .. Koordynatorustalacele,planujedziałaniaikoordynujepracezespołu.Myślipozytywnieiwie, jakwykorzystaćpotencjałinnych.Sprawniesiękomunikuje,słuchapropozycjiinnych,zadaje pytania,podsumowujedyskusjeipodejmujestanowczedecyzjeodnośniecałegozespołu.Sła- bościąkoordynatoramożebyćtendencjadodecydowaniazainnych.Wklasiesątonajczęściej uczniowie wybierani do pełnienia funkcji gospodarza i chętnie się tego podejmują. Angażują się w wiele inicjatyw szkolnych, wciągając w nie również inneosoby.
Grupa B—Myśliciel Suma X . . . . .. Myśliciel jest osobą kreatywną, błyskotliwą, najczęściej ma dużo ciekawych pomysłów. W sy- tuacjachtrudnychpotrafizachowaćtrzeźwyumysłiznajdowaćnajlepszerozwiązania.Słabo- ścią myśliciela może być pomijanie szczegółów i czasami bycie zbyt zajętym, aby efektywnie porozumiewaćsięzinnymi.Naforumklasymyślicielesąnaogółmałowidoczni.Ichpotencjał ujawnia się w mniejszych grupach przy realizacji niestandardowychzadań.
Grupa C—Realizator Suma X . . . . .. Realizator to osoba praktyczna, konkretna, konsekwentna i sumienna. Jest nieoceniona we wcielaniupomysłówwżycie.Uważnieśledzi,codziejesięwzespole,dostosowującswojedzia- łaniadowspólnychustaleń.Organizujeiporządkujeprzestrzeńpotrzebnądopracy.Słabością realizatoramożebyćzbytwolnereagowanienazmiany.Realizatorzytonajczęściejuczniowie, którzy dobrze radzą sobie z wykonywaniem standardowych zadań, są sumienni, na ogół nie podają w wątpliwość wcześniejszychustaleń.
Grupa D — Krytyk wartościujący Suma X . . . . . . Krytyk wartościujący dokonuje analizy faktów, jest uważny i wnikliwy. Zwykle nie okazuje wielkiegoentuzjazmuizaangażowaniawpracezespołu,dziękiczemumożezdystansemspoj- rzećnapodejmowaneprzezinnychdziałaniairacjonalniejeocenić.Jegosłabościąmożebyć nadmiernykrytycyzm.Wklasiesątonajczęściejosobyzauważającewszelkieniedociągnięcia. Ich krytyczne komentarze mogą być w dłuższej perspektywie dość męczące dla otoczenia. Nieocenionesąjednakwsytuacjach,kiedypotrzebnajestspostrzegawczośćiwnikliwaanaliza.
Grupa E —Duszazespołu Suma X . . . . .. Duszazespołutoosoba,którazłatwościąnawiązujekontakty,wrażliwaiopiekuńcza,dobrze rozumierelacjemiędzyludzkie,wyczuwaemocjonalnyklimatpanującywzespole.Potrafiza- pobiegać konfliktom, a jeśli się pojawią, dyplomatycznie je rozwiązywać. Najczęściej jest to osoba lubiana przez większość, popularna, lojalna wobec całego zespołu. Słabością duszy zespołu może być niezdecydowanie. W klasie dusze zespołu łagodząobyczaje.
Każdyczłowiekmaindywidualnepreferencjedoprzyjmowaniaokreślonychról.Wynikająone z jego cech osobowości, zdolności, motywacji i osobistych doświadczeń. Nie ma ról lepszych igorszych,każdaznichjestpotrzebnadlaosiągnięciaprzezgrupęjaknajlepszegoefektuswo- jej pracy. Obserwuj siebie. Świadomość tego, które role najczęściej przyjmujesz i w których najlepiej się czujesz, stanie się dla Ciebie szczególnie istotna w III klasie, kiedy będziesz się zastanawiać nad tym, czym w przyszłości zajmować sięzawodowo.
|
|
Język angielski |
Topic: Future forms Cel:Uczniowie potrafią użyć i rozróżnić dwie formy dotyczące przyszłości Materiały: zasób internetowy
https://wordwall.net/pl/resource/1019629/ow4-future-simple
https://www.e-angielski.com/quiz-be-going-to https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/will_future_mix.htm |
|
Religia |
|
08.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||
Matematyka |
Temat: Powtórzenie wiadomości z klasy 7- potęgi Cel: Utrwalam wiadomości i umiejętności dotyczące działań na potęgach Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Zobaczysz udostępniony materiał "Iloczyn i iloraz potęg o takich samych wykładnikach". |
||
Język niemiecki |
Temat:MeineKlamotten Cel: Poznaję słownictwo związane z garderobą Materiał dla ucznia: podręcznik str. 99. Zapoznaj się ze słownictwem dot. odzieży (najlepiej włącz płytę i powtarzaj za lektorem). Wypisz do zeszytu słownictwo i pogrupuj rodzajami: der- …, die ……das…… die – (liczba mnoga)
Zeszyt ćwiczeń zad. 1 str. 66. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń przeslij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl |
||
Język polski |
Temat: Pojedyncze czy złożone – bez problemu określone Cel: rozpoznaję zdania pojedyncze i złożone, wskazuję w zdaniach orzeczenia, buduję zdania złożone, używając odpowiednich spójników Materiał dla ucznia: Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):
„Już był w ogródku, już witał się z gąską”. „Wtem chmura cienia chleb ziemi kraje,/ Listek listkowi krople podaje/ I mały deszczyk poszedł ukośnie,/ Zapłakał chłopczyk żałośnie. „Patrzy, a tu aniołowie zebrali się i na coś czekają”. „Fiknął kozła, plackiem spadł,/ Skoczył, zawiał, zaszybował,/ Świdrem w górę zakołował/ I przewrócił się, i wpadł/ Na szumiący senny sad”. „Ziemia się kręci/ w sekrecie”. „Kiedy nie miałem imienia, rozumiesz, biegałem tylko i najwyżej przeczuwałem to czy owo na temat tego czy owego, a wydarzenia trzepotały wokół mnie”.
2. Połącz podane pary zdań pojedynczych w jedno zdanie złożone. Wykorzystaj wybrane spójniki spośród podanych: albo, i, więc, ale, lub, dlatego, lecz. Wygrasz. Przegrasz. Wziąłem lekarstwa. Szybko wyzdrowieję. Dostałam gitarę. Nie gram na niej. Idą ulicą. Oglądają wystawy sklepowe. Denerwujemy się. Musimy czekać. 3. Ułóż 5 własnych zdań złożonych, wykorzystując podane słowa: ponieważ, żeby, który, kiedy, że. Pamiętaj o oddzielaniu zdań składowych w zdaniach złożonych przecinkami
4. Ułóżcie przysłowia. Wyjaśnijcie ich znaczenie, jeśli będziecie mieli z tym problem, skorzystajcie z dowolnego źródła informacji. Zastanówcie się, w jakiej sytuacji można ich użyć. Zakończenia przysłów do wykorzystania: a w sobotę łeb ucięli., ponieśli i wilka., od miecza ginie., karawana idzie dalej., matkę po sercu głaszcze., kto szybko daje., tym na starość trąci. Kto dziecko chwali, … Kto mieczem wojuje, … Dwa razy daje, … Czym skorupka za młodu nasiąknie, … Nosił wilk razy kilka, … Pies szczeka, … Indyk myślał o niedzieli, … Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę. |
||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną - utrwalenie wiadomości. PIŁKA NOŻNA
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51