KLASA 8
04.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Długość okręgu i pole koła - rozwiązywanie zadań Cel: Materiał dla ucznia: 1. Zapisz w zeszycie temat lekcji. Przeczytaj przykład 1 na stronie 278 i wykonaj ćwiczenie 1 na str. 278. Przeczytaj przykład 2 na stronie 278. Przeczytaj przykład 3 na str. 279 i wykonaj ćwiczenie 3 na str. 279. Przeczytaj przykład 5.1 na str. 280 i wykonaj ćwiczenie 5 na str. 280. |
Język angielski |
Topic: Writing - zamawianie jedzenia Cel: Uczniowie potrafią samodzielnie zamowić jedzenie
W czym mogę pomóc? - Can I help you? - Czy mogę prosić kartę dań? - Can I have the menu? - Czy już można przyjąć zamówienie? - Are you ready to order? - Co mogę podać? - What can I get you? - Co mógłby pan polecić? - What could you recommend? - Od czego chciałby pan zacząć? - What would you like to start with? - Jakie macie makarony? - What kinds of pasta have you got? - Zacznę od... - I’ll start with ... - A na główne danie? - And for the main course? - Wezmę... - I’ll have... - Coś do picia? - Anything to drink? - Poproszę wodę mineralną. - I’d like mineral water. - Czy mógłby mi pan przynieść? - Could you bring me ...? - Czy coś jeszcze? - Anything else? - Czy podać deser? - Would you like a dessert? - Nie, poproszę tylko kawę./herbatę- No, I’ll just have a coffee/tea - Tak, poproszę ciasto czekoladowe / sernik / szarlotkę - Yes, I’d like chocolate cake / cheese cake / apple pie - Czy smakowało? - Did you enjoy the meal? - Było pyszne. - It was delicious. - Czy mogę prosić o rachunek? - Can I have the bill? - Czy w cenę wliczona jest obsługa? - Is service included?
Zadanie proszę przesłać na maila monike_199@wp.pl |
Biologia |
Temat: Materia i energia w ekosystemie Cele lekcji: Uczeń zna: - rolę organizmów w obiegu materii; - przepływ energii przez ekosystem. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 125 i przeczytaj uważnie cały temat, następnie zapisz w zeszycie notatkę.
Zapamiętaj wiadomości z notatki. |
Wiedza o społeczeństwie |
Temat: Organizacje obywatelskie. Cele: - wyjaśniam, na czym polega swoboda zrzeszania się, - odróżniam fundacje od stowarzyszeń, - wyjaśniam, na czym polega wolontariat, - omawiam uprawnienia i zadania związków zawodowych. Materiał podręcznikowy - 152-155. Odpowiedz na pytania/ wykonaj polecenie:
Odpowiedzi na te 4 zadania wyślij 5 maja 2020r. |
05.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Mowa zależna i niezależna – przypomnienie wiadomości. Cel: Rozpoznaję mowę niezależną i zależną. Potrafię przekształcić mowę niezależną w zależną i odwrotnie. Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Wybierz lekcję zatytułowaną „To już umiem 1”. Wykonaj kolejno w zeszycie zadania zawarte w materiale. Te ćwiczenia przygotowują cię do egzaminu. Zadanie domowe wykonaj na platformie. |
Chemia |
Temat: Kwas metanowy i kwas etanowy Cele lekcji: Uczeń zna: - wzory sumaryczne i strukturalne kwasu metanowego i etanowego; - właściwości fizyczne i chemiczne oraz zastosowanie kwasu metanowego Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii dla klasy 8 Czynności ucznia: Otwórz podręcznik papierowy do chemii na stronie 161 (Kwas metanowy) oraz na stronie164 (Kwas etanowy), a następnie wykonaj notatkę
POLECENIE Zapamiętaj wiadomości z notatki. |
Matematyka |
Temat: Oś symetrii i środek symetrii Cel: Materiał dla ucznia: Kliknij w link https://www.youtube.com/watch?v=8bD_c0EVWc8 i obejrzyj film. Przeczytaj w podreczniku materiał na stronie 285 i 286. Zapisz w zeszycie temat lekcji i w punkcie 1 zapisz:
Przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 287. Kliknij w link https://www.youtube.com/watch?v=ALHL_FBzJyk i obejrzyj film. Przeczytaj w podreczniku materiał na stronie 287 Przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 288. Wykonaj ćwiczenie 2 str. 288 |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy gry w piłkę koszykową-utrwalenie wiadomości.
|
Informatyka |
Temat: Nagranie zawartości ekranu i podstawowy montaż filmu oraz dodawanie multimediów do prezentacji - wstawiam nagranie zawartości ekranu do prezentacji multimedialnej, Materiał dla ucznia: Kliknij w link ebooka dla klasy VIII https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68 Przeczytaj od str. 151 punkt 3 o nagraniu zawartości ekranu. Wykonaj ćwiczenie 14 na stronie 153. Przeczytaj od str. 153 punkt 4 o podstawowym montażu filmu. Przeczytaj od str. 155 punkt 5 o dodawaniu do prezentacji dźwięków i filmów.
|
06.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Dla pokrzepienia serc – fragment powieści H. Sienkiewicza pt. „Krzyżacy”. Cel: Dokonam analizy i interpretacji fragmentu powieści. Materiał dla ucznia: Dziś na platformie epodreczniki.pl wybierz materiał zatytułowany „ Powieść Krzyżacy”. Przeczytaj udostępniony materiał, wysłuchaj załączonego utworu, wykonaj zadanie domowe. Odpowiedzi na pytania zapisuj w zeszycie. |
Religia |
Temat: Najświętsza Maryja Matką Kościoła Cel: Zachęcenie do modlitwy za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny w nabożeństwie majowym |
Matematyka |
Temat: Oś symetrii i środek symetrii - zadania Cel: Materiał dla ucznia: Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 4 na str. 111. Dla chętnych w zeszycie ćwiczeń zadania zad. 5 i 6 na str. 111. |
Język angielski |
Topic: To eat or not to eat Cel: Uczniowie doskonalą zadania z czytania i słuchania Materiały ucznia: Podręcznik repetytorium
Zadanie do odsłuchania na stronie wydawnictwa - strefa ucznia
|
Geografia |
Temat: Ludność i gospodarka Australii. Cel: - poznasz zróżnicowanie i rozmieszczenie ludności Australii oraz cechy australijskiej gospodarki.. Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, Oblicza geografii 8 Szukaj: na epodreczniki odszukaj – „Australia- środowisko przyrodnicze i cechy gospodarki”. Przeczytaj punkt 3 i zapoznaj się z tematem w podręczniku .W zeszycie zapisz nazwy najważniejszych miast tego kraju ( skorzystaj z mapy na str. 152 w podręczniku). Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1- 5 strona 75,76. |
07.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Malarska metafora bitwy pod Grunwaldem. Cel: Odczytuję symbole na obrazie. Materiał dla ucznia: Lekcja na dziś na platformie to „Spotkanie ze sztuką”. Zapoznaj się z informacjami o Janie Matejko. Przyjrzyj się dokładnie reprodukcji, kopiując załączony link i obejrzyj prezentacje obrazu w wersji 3D. Odpowiedzi na polecenia zapisz w zeszycie. Jeśli będziesz potrzebował konsultacji, napisz do mnie na czacie w aplikacji Teams. Pozdrawiam. |
Matematyka |
Temat: Symetralna odcinka i dwusieczna kąta Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj w podręczniku materiał na stronie 294 o symetralnej odcinka. Zapisz w zeszycie temat lekcji . Z ramki "Zapamiętaj" (str. 294) przepisz definicję symetralnej i przerysuj rysunek z podręcznika (znajduje się na górze strony 294). Zapoznaj się z udostępnionym materiałem pt. "Symetralna odcinka", znajdującym się na portalu epodręczniki i wykonaj ćwiczenia 1, 3, 4 i 7. Przeczytaj w podręczniku materiał na stronie 295 o dwusiecznej kąta. Z ramki "Zapamiętaj" (str.295) przepisz definicję dwusiecznej kąta i przerysuj rysunek z podręcznika (znajduje się nad ramką). Zapoznaj sie z udostęnionym materiałem pt. "Dwusieczna kąta", znajdującym się na portalu epodręczniki i wykonaj ćwiczenia: 2 i 3. |
Historia |
Temat: Stan wojenny i schyłek PRL Cele: - wyjaśniam przyczyny wprowadzenia stanu wojennego, opisuje jego przebieg i konsekwencje, - przedstawiam postawy Polaków wobec stanu wojennego , fenomen oporu społecznego.
Zapoznaj się z tematem "Stan wojenny i schyłek PRL" (podręcznik przedmiotowy). Następnie wykonaj starannie w zeszycie przedmiotowym notatkę . Uwzględnij poniższe pytania: - Jakie były powody wprowadzenia stanu wojennego (5)? - Kiedy został wprowadzony? - Czym był WRON? - Jakie były skutki wprowadzenia stanu wojennego (8)? - Jak zareagowało społeczeństwo na wprowadzenie stanu wojennego (5)?
Wykonane zadanie wyślij 12 maja 2020r. |
Fizyka |
Temat: Fale dźwiękowe. Cel: Dowiesz się, co jest źródłem dźwięku, jak powstają fale dźwiękowe i jakie wielkości fizyczne je opisują oraz od czego zależą. Materiał dla ucznia: |
Doradztwo zawodowe |
Temat: Oferta szkół ponadpodstawowych – gdzie szukać informacji? Cel: przeanalizujesz kryteria rekrutacyjne do wybranych szkół w kontekście rozpoznanych własnych zasobów wyszukasz ważne informacje w ofercie wybranej szkoły; przeanalizujesz przygotowaną ofertę szkół pod względem możliwości jej wyboru Materiał dla ucznia: Przypomnij sobie schemat systemu edukacji w Polsce (prezentacja pod planem lekcji). Zastanów się: Co w szkole piszczy, czyli co szkoły oferują uczniom? Dlaczego poznanie oferty szkół jest ważnym zadaniem na drodze do trafnego wyboru ścieżki dalszego kształcenia? Co chcielibyście wiedzieć o szkołach i dlaczego? Co jeszcze warto wiedzieć? Jakich informacji, brakuje w ofercie, a które są ważne z punktu widzenia ucznia? Dziś źródłem informacji o szkołach są przede wszystkim strony internetowe. Otwórz stronę szkoły, którą chcesz wybrać i opracuj kartę szkoły, zawierającą: nazwę szkoły, adres i dane kontaktowe, ofertę klas, 3 atuty szkoły, inne ważne informacje |
08.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język niemiecki |
Temat: Gute Reise Cel: Poznaję słownictwo zwiazane z podróżowaniem Materiał dla ucznia: podręcznik str. 77 /2 . Zapoznaj się ze słownictwem dot. środków lokomocji. Przepisz je do zeszytu i przetłumacz. Napisz po 2 zdania np. Womit fÄhrst du zur Schule? Zur Schule fahre ich mit dem Bus. (czym jeżdzisz do szkoły. Do szkoły jeżdżę autobusem) Zeszyt ćwiczeń zad. 1,2 str.46. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń prześlij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl |
Język polski |
Temat: Wielką czy małą literą?. Cel: Stosuję właściwą zasadę ortograficzną. Materiał dla ucznia: Na koniec tygodnia proponuję relaks z ortografią. Materiał na platformie ma taki sam tytuł jak temat lekcji. Wykonuj ćwiczenia tylko na platformie, a twoje odpowiedzi będą dla mnie widoczne. Miłego weekendu. |
Język angielski |
Topic: Listening - słuchanie Cel: Uczniowie doskonalą zadania ze słuchu Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium
Odpowiedzi bardzo proszę zapisać w zeszycie |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Temat: Zagrożenia powodziowe. Cel: : Dowiesz się, jak postępować podczas powodzi i jak można jej zapobiec. Materiał dla ucznia: Proszę, abyś zapoznał/a się z tematem z podręcznika na str. 131 i po zapoznaniu się z jego treścią zapisał/a w zeszycie notatkę według załączonych punktów.
- sztormowe fale oraz silny północny wiatr
Dla chętnych możliwość zapoznania się z wiadomościami dostępnymi na platformie edukacyjnej MEN epodreczniki.pl. Link poniżej: https://epodreczniki.pl/a/zagrozenia-naturalne---powodzie/D6mCFMlbh |
88-121 Chełmce
Chełmce 51