Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 04.05.2020 do 08.05.2020

 KLASA  8

04.05.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Długość okręgu i pole koła - rozwiązywanie zadań

Cel:
- potrafię rozwiązywać zadania, w  których trzeba obliczyć długość okręgu,

- potrafię rozwiązywać zadania, w  których trzeba obliczyć pole koła

Materiał dla ucznia:

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji. 

Przeczytaj przykład 1  na stronie 278 i wykonaj ćwiczenie 1 na str. 278.

Przeczytaj przykład 2 na stronie 278.

Przeczytaj przykład 3 na str. 279 i wykonaj ćwiczenie 3 na str. 279.

Przeczytaj przykład 5.1 na str. 280 i wykonaj ćwiczenie 5 na str. 280.

Język angielski

Topic: Writing - zamawianie jedzenia

Cel: Uczniowie potrafią samodzielnie zamowić jedzenie

  • Proszę pod tematem przepisać zwroty

W czym mogę pomóc? - Can I help you?

- Czy mogę prosić kartę dań? - Can I have the menu?

- Czy już można przyjąć zamówienie? - Are you ready to order?

- Co mogę podać? - What can I get you?

- Co mógłby pan polecić? - What could you recommend?

- Od czego chciałby pan zacząć? - What would you like to start with?

- Jakie macie makarony? - What kinds of pasta have you got?

- Zacznę od... - I’ll start with ...

- A na główne danie? - And for the main course?

- Wezmę... - I’ll have...

- Coś do picia? - Anything to drink?

- Poproszę wodę mineralną. - I’d like mineral water.

- Czy mógłby mi pan przynieść? - Could you bring me ...?

- Czy coś jeszcze? - Anything else?

- Czy podać deser? - Would you like a dessert?

- Nie, poproszę tylko kawę./herbatę- No, I’ll just have a coffee/tea

- Tak, poproszę ciasto czekoladowe / sernik / szarlotkę - Yes, I’d like chocolate cake / cheese cake / apple pie

- Czy smakowało? - Did you enjoy the meal?

- Było pyszne. - It was delicious.

- Czy mogę prosić o rachunek? - Can I have the bill?

- Czy w cenę wliczona jest obsługa? - Is service included?

  • prosze napisać dialog w restauracji, zamówić obiad i deser.

Zadanie proszę przesłać na maila monike_199@wp.pl

Biologia

Temat: Materia i energia w ekosystemie

Cele lekcji: Uczeń zna:

-  rolę organizmów w obiegu materii;

-  przepływ energii przez ekosystem.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 125 i przeczytaj uważnie cały temat, następnie  zapisz w zeszycie notatkę.

  1. W ekosystemie pierwiastki krążą miedzy materia nieożywiona środowiska a materia znajdującą się w ciałach organizmów. Przebiega to w ten sposób, że producenci pobierają związki nieorganiczne ze środowiska. Następnie w procesie fotosyntezy wytwarzają z nich związki organiczne .Służą one między innymi do budowy ciał. Konsumenci I rzędu pozyskują związki organiczne z ciał producentów, a konsumenci II rzędu – z ciał konsumentów I rzędu. Wszystkie organizmy, gdy umierają, stają się martwą materią organiczną. Żywią się nią destruenci – przekształcają związki organiczne w związki nieorganiczne, które mogą być wykorzystane przez producentów. Proces ten nazywamy krążeniem materii.
  2. Ekosystem wymaga stałego dopływu energii w postaci energii świetlnej. Producenci w procesie fotosyntezy przekształcają tę energię w energię wiązań chemicznych. Konsumenci I rzędu pozyskują ją przez zjadanie producentów, a konsumenci II rzędu przez zjadanie konsumentów I rzędu. Na wszystkich poziomach troficznych większość tej energii jest zużywana do przeprowadzania procesów życiowych oraz rozprasza się w postaci ciepła. Z tego powodu na każdy kolejny poziom dociera coraz mniej energii.  Proces ten jest nazywany przepływem energii.

Zapamiętaj wiadomości z notatki.

Wiedza o społeczeństwie

Temat: Organizacje obywatelskie.

Cele:

- wyjaśniam, na czym polega swoboda zrzeszania się,

- odróżniam fundacje od stowarzyszeń,

- wyjaśniam, na czym polega wolontariat,

- omawiam uprawnienia i zadania związków zawodowych.

Materiał podręcznikowy  - 152-155.

 Odpowiedz na pytania/ wykonaj polecenie:

  1. Na czym polega swoboda zrzeszania się?
  2. Czym różni się stowarzyszenie od fundacji?
  3. Wyjaśnij, na czym polega wolontariat.
  4. Podaj główne zadanie związków zawodowych. Wymień 2 przykłady ich praw.

 Odpowiedzi na te 4 zadania wyślij 5 maja 2020r. 

 

05.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Mowa zależna i niezależna – przypomnienie wiadomości.

Cel: Rozpoznaję mowę niezależną i zależną.

Potrafię przekształcić mowę niezależną w zależną i odwrotnie.

Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Wybierz lekcję zatytułowaną „To już umiem 1”. Wykonaj kolejno w zeszycie zadania zawarte w materiale. Te ćwiczenia  przygotowują cię do egzaminu. Zadanie domowe wykonaj  na platformie.
Chemia

Temat: Kwas metanowy i kwas etanowy

Cele lekcji: Uczeń zna:

- wzory sumaryczne i strukturalne kwasu metanowego i etanowego;

- właściwości fizyczne i chemiczne oraz zastosowanie kwasu metanowego
i kwasu etanowego.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii dla klasy 8

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik papierowy do chemii na stronie 161 (Kwas metanowy) oraz na stronie164 (Kwas etanowy), a następnie wykonaj notatkę
w zeszycie według punktów:

  1. Wzór sumaryczny i strukturalny kwasu metanowego.
  2. Właściwości fizyczne i chemiczne kwasu metanowego.
  3. Zastosowanie kwasu metanowego.
  4. Wzór sumaryczny i strukturalny kwasu etanowego.
  5. Otrzymywanie kwasu etanowego w wyniku fermentacji octowej (zapisz reakcję).
    Fermentacja octowa to proces utleniania etanolu do kwasu etanowego pod wpływem enzymów wytwarzanych przez bakterie octowe.
  6. Właściwości fizyczne i chemiczne kwasu etanowego.
  7. Zastosowanie kwasu etanowego.

POLECENIE

Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Matematyka

Temat: Oś symetrii i środek symetrii

Cel:
- wiem, co to jest oś symetrii figury
- wiem, co to jest środek symetrii   figury

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link 

https://www.youtube.com/watch?v=8bD_c0EVWc8

i obejrzyj film.

Przeczytaj w podreczniku materiał na stronie 285 i 286.

Zapisz w zeszycie temat lekcji  i w punkcie 1 zapisz:

  1. Figura, która ma co najmniej jedną oś symetrii, to figura osiowosymetryczna.
    Wykonaj ćwiczenie1 str. 286

Przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 287.

Kliknij w link 

https://www.youtube.com/watch?v=ALHL_FBzJyk

i obejrzyj film.

Przeczytaj w podreczniku materiał na stronie 287 

Przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 288.

Wykonaj ćwiczenie 2 str. 288

Wychowanie fizyczne
Temat: Przepisy gry w piłkę koszykową-utrwalenie wiadomości.
Informatyka

Temat: Nagranie zawartości ekranu i podstawowy montaż filmu oraz dodawanie multimediów do prezentacji

- wstawiam nagranie zawartości ekranu do prezentacji multimedialnej,
- znam podstawowe możliwości programu do obróbki filmu,
- poddaje nagrany film podstawowej obróbce, 
- wstawiam film do prezentacji

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link ebooka dla klasy VIII

https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68

Przeczytaj od str. 151  punkt 3 o nagraniu zawartości ekranu. Wykonaj ćwiczenie 14 na stronie 153.

Przeczytaj od str. 153  punkt 4 o podstawowym montażu filmu. 

Przeczytaj od str. 155  punkt 5 o dodawaniu do prezentacji dźwięków i filmów. 
Wykonaj ćwiczenie 16 i 17  na stronie 156.

 

 

06.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Dla pokrzepienia serc – fragment powieści H. Sienkiewicza pt.  „Krzyżacy”.

Cel: Dokonam analizy i interpretacji fragmentu powieści.

Materiał dla ucznia: Dziś na platformie epodreczniki.pl wybierz materiał zatytułowany „ Powieść Krzyżacy”.  Przeczytaj udostępniony materiał, wysłuchaj załączonego utworu, wykonaj zadanie domowe. Odpowiedzi na pytania zapisuj w zeszycie.
Religia

Temat: Najświętsza Maryja Matką Kościoła

Cel:  Zachęcenie do modlitwy za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny w nabożeństwie majowym
 Materiał dla ucznia: Odmów Litanię do Najświętszej Maryi Panny – Litania Loretańska (tekst litanii znajdziesz w książeczce do nabożeństwa)

Matematyka

Temat: Oś symetrii i środek symetrii - zadania

Cel:
- umiem rozwiązywać zadania, w których występuje oś symetrii figury i środek symetrii  figury

Materiał dla ucznia:
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2 i  3   na str. 110.

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie  4 na str. 111.

Dla chętnych w zeszycie ćwiczeń zadania zad. 5 i 6 na str. 111.

Język angielski

Topic: To eat or not to eat

Cel: Uczniowie doskonalą zadania z czytania i słuchania

Materiały ucznia: Podręcznik repetytorium

 

  • Proszę wykonać zad. 1 na str. 180 w podręczniku repetytorium, należy przeczytać opisy dań i dopasować je do zdjęć a odpowiedzi zapisać w zeszycie
  • Proszę wykonać zadania ze słuchania 3, 4 i 5 ze str. 180

Zadanie do odsłuchania na stronie wydawnictwa - strefa ucznia

 

Geografia

Temat: Ludność i gospodarka Australii.

Cel: - poznasz zróżnicowanie i rozmieszczenie ludności Australii oraz cechy australijskiej gospodarki..

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, Oblicza geografii 8

Szukaj: na epodreczniki odszukaj – „Australia- środowisko przyrodnicze i cechy gospodarki”. Przeczytaj punkt 3 i zapoznaj się z tematem w podręczniku .W zeszycie zapisz nazwy najważniejszych miast tego kraju ( skorzystaj z mapy na str. 152 w podręczniku).  Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1- 5  strona 75,76. 

 

07.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Malarska metafora bitwy pod Grunwaldem.

Cel: Odczytuję symbole na obrazie.

Materiał dla ucznia: Lekcja na dziś na platformie to „Spotkanie ze sztuką”. Zapoznaj się z informacjami o Janie Matejko. Przyjrzyj się dokładnie reprodukcji, kopiując załączony link i obejrzyj prezentacje obrazu w wersji 3D. Odpowiedzi na polecenia zapisz w zeszycie. Jeśli będziesz potrzebował konsultacji, napisz do mnie na czacie w aplikacji Teams. Pozdrawiam.

Matematyka

Temat: Symetralna odcinka i dwusieczna kąta

Cel:
- wiem, co to jest symetralna odcinka 
- wiem, co to jest i dwusieczna kąta

Materiał dla ucznia:

     Przeczytaj w podręczniku materiał na stronie 294 o symetralnej odcinka.

Zapisz w zeszycie temat lekcji .

Z ramki "Zapamiętaj" (str. 294)  przepisz definicję symetralnej i przerysuj rysunek z podręcznika (znajduje się na górze strony 294).

Zapoznaj się z udostępnionym materiałem pt. "Symetralna odcinka",  znajdującym się na portalu epodręczniki  i wykonaj ćwiczenia 1, 3, 4 i 7.

Przeczytaj w podręczniku materiał na stronie 295 o dwusiecznej kąta.

Z ramki "Zapamiętaj" (str.295)  przepisz definicję dwusiecznej kąta  i przerysuj rysunek z podręcznika (znajduje się nad ramką).

Zapoznaj sie z udostęnionym materiałem pt. "Dwusieczna kąta", znajdującym się na portalu epodręczniki  i wykonaj ćwiczenia: 2 i 3.

Historia

Temat: Stan wojenny i schyłek PRL

Cele:

- wyjaśniam przyczyny wprowadzenia stanu wojennego, opisuje jego przebieg i konsekwencje,

- przedstawiam postawy Polaków wobec stanu wojennego , fenomen oporu społecznego.

 

Zapoznaj się z tematem "Stan wojenny i schyłek PRL" (podręcznik przedmiotowy). Następnie wykonaj starannie

w zeszycie przedmiotowym notatkę . Uwzględnij poniższe pytania:

- Jakie były powody wprowadzenia stanu wojennego (5)?

- Kiedy został wprowadzony?

- Czym był WRON?

- Jakie były skutki wprowadzenia stanu wojennego (8)?

- Jak zareagowało społeczeństwo na wprowadzenie  stanu wojennego (5)?

  1. W pierwszym zadaniu należy podać 5 powodów (podpunkty/od myślnika)

Wykonane zadanie wyślij 12 maja 2020r.

Fizyka

Temat:   Fale dźwiękowe.

Cel: Dowiesz się, co jest źródłem dźwięku, jak powstają fale dźwiękowe i jakie wielkości fizyczne je opisują oraz od czego zależą.

Materiał dla ucznia:
Korzystając z podręcznika str. 177-181 oraz podanej prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=qROXb3AdSt8  zapoznaj się z materiałem dotyczącym fal akustycznych. Na koniec wykonaj zad.  1 i 2 str. 181. Zachęcam również do zrobienia notatki.

Doradztwo zawodowe

Temat: Oferta szkół ponadpodstawowych – gdzie szukać informacji?

Cel:

przeanalizujesz kryteria rekrutacyjne do wybranych szkół w kontekście rozpoznanych własnych zasobów

wyszukasz ważne informacje w ofercie wybranej szkoły;

przeanalizujesz przygotowaną ofertę szkół pod względem możliwości jej wyboru

Materiał dla ucznia:

Przypomnij sobie schemat systemu edukacji w Polsce (prezentacja pod planem lekcji).

Zastanów się:

Co w szkole piszczy, czyli co szkoły oferują uczniom?

Dlaczego poznanie oferty szkół jest ważnym zadaniem na drodze do trafnego wyboru ścieżki dalszego kształcenia?

Co chcielibyście wiedzieć o szkołach i dlaczego?

Co jeszcze warto wiedzieć?  Jakich informacji, brakuje w ofercie, a które są ważne z punktu widzenia ucznia?

Dziś źródłem informacji o szkołach są przede wszystkim strony internetowe. Otwórz stronę szkoły, którą chcesz wybrać i opracuj kartę szkoły, zawierającą: nazwę szkoły, adres i dane kontaktowe, ofertę klas, 3 atuty szkoły, inne ważne informacje

 

08.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język niemiecki

 

Temat: Gute Reise

Cel: Poznaję słownictwo zwiazane z podróżowaniem

Materiał dla ucznia: podręcznik str. 77 /2 . Zapoznaj  się ze słownictwem dot. środków lokomocji. Przepisz je do zeszytu i przetłumacz. Napisz po 2 zdania np. Womit fÄhrst du zur Schule? Zur Schule fahre ich mit dem Bus. (czym jeżdzisz do szkoły. Do szkoły jeżdżę autobusem)

Zeszyt ćwiczeń zad. 1,2 str.46. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń   prześlij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl

Język polski

Temat: Wielką czy małą literą?.

Cel: Stosuję właściwą zasadę ortograficzną.

Materiał dla ucznia: Na koniec tygodnia proponuję relaks z ortografią. Materiał na platformie ma taki sam tytuł jak temat lekcji. Wykonuj ćwiczenia tylko na platformie, a twoje odpowiedzi będą dla mnie widoczne. Miłego weekendu.
Język angielski

Topic: Listening - słuchanie

Cel: Uczniowie doskonalą zadania ze słuchu

Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium

  • Proszę aby uczniowie wykonali zadania ze słuchu 1 i 2 na str 104 oraz 3 i 4 na str 105 z zestawu egzaminacyjnego 4
  • odsłuchujemy zadania ze strony ucznia na stronie wydawnictwa

Odpowiedzi bardzo proszę zapisać w zeszycie 

Edukacja dla bezpieczeństwa

Temat: Zagrożenia powodziowe.

Cel: : Dowiesz się, jak postępować podczas powodzi i jak można jej zapobiec.

Materiał dla ucznia: Proszę, abyś zapoznał/a się z tematem z podręcznika na str. 131 i po zapoznaniu się z jego treścią zapisał/a w zeszycie notatkę według załączonych punktów.

  1. Powódź- przejściowe wezbranie wód powodujące zatopienie znacznych obszarów lądu, będące zagrożeniem dla ludzi, zwierząt, powodujące straty materialne.
  2. Przyczyny powodzi:
    - nadmierne opady deszczu
    - wiosenne roztopy
    - zatory lodowe

-  sztormowe fale oraz silny północny wiatr
- awarie urządzeń hydrotechnicznych

  1. Ochrona przeciwpowodziowa:
    - wały przeciwpowodziowe
    - zbiorniki retencyjne
    - kanały i rowy melioracyjne
    - zalesianie możliwie największych obszarów wzdłuż rzek
  2. W czasie zagrożenia powodziowego należy:
    -
    -
    -
    -
    -
  3. W czasie powodzi należy:
    -
    -
    -
    -
    -
  4. W czasie powodzi nie wolno:
    -
    -
    -
    -
    -

Dla chętnych możliwość zapoznania się z wiadomościami dostępnymi na platformie edukacyjnej MEN epodreczniki.pl.

Link poniżej:

https://epodreczniki.pl/a/zagrozenia-naturalne---powodzie/D6mCFMlbh
Data dodania: 2020-05-01 15:17:35
Data edycji: 2020-05-07 02:26:58
Ilość wyświetleń: 682

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej