Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 06.03.2020 do 08.04.2020

KLASA 5

06.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Pole trójkąta

Cel:  

- wiem, w jaki sposób obliczyć pole trójkata.

Materiał dla ucznia

  1. Przeczytaj proszę w podręczniku materiał ze strony 62.

Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem

https://pistacja.tv/film/mat00239-wyprowadzenie-wzoru-na-pole-trojkata?playlist=392

Zapisz  w zeszycie temat,  przepisz i przerysuj do zeszytu zawartość ramek,  które znajdują się na dole strony 62.

Przepisz także dobrą radę ze strony 63.

  1. Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem

https://pistacja.tv/film/mat00816-pole-trojkata-zadania?playlist=392

Wzorując się na przykładach ze strony 63, 64 i 65 rozwiąż zadanie 1 ze strony 65 i 66 (Z poziomów A, B, C, D punkty a) i b).

Dla chętnych zadania  "Czy już umiem" ze strony 69

Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie.

Powodzenia!  

Język polski

Temat: Spacerkiem wśród słowników…

Cel: pracuję ze słownikami: ortograficznym, języka polskiego, wyrazów bliskoznacznych i wyrazów obcych

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski). Szukaj: temat „Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych”, str. 148.

Przepisz do zeszytu informacje z ramek na str. 149 („Przypomnij sobie!”) i 151 („Zapamiętaj!”). Wykonaj zadania: 4 ze str. 149, 5 ze str. 150, 9 ze str. 152 (skorzystaj z dowolnego źródła, by sprawdzić znaczenie wyrazów, definicje słów również przepisz do zeszytu), 10 ze str. 152 oraz zadania: 6 ze str.214 i 8 ze str. 215 (do zeszytu przepisz wszystkie uzupełnione brakującymi literami wyrazy). Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej.

Ćwiczenia ramion:
- w lekkim rozkroku, ramiona w bok - odwracanie dłoni 1 min.
- w lekkim rozkroku - ramiona zgięte w łokciach - energiczne wyprosty przedramion 1 min.
- w lekkim rozkroku - krążenie PR do przodu i jednocześnie LR do tyłu, potem zmiana 2 min.
Ćwiczenie tułowia i mięśni brzucha:
- w rozkroku, ręce na karku - skłony w lewo kilkakrotnie, następnie zmiana kierunku
- siad rozkroczny, ręce na karku - kilkakrotny skręt tułowia w lewo i zmiana kierunku
- siad prosty z chwytem za stopy, unoszenie stóp w górę- powtórzyć 10x
- leżąc na plecach unosząc głowę i tułów, dostawiamy prawy łokieć i lewe kolano i potem zmiana lewy łokieć i prawe kolano, po 15 razy na każdą stronę
- leżąc tyłem ,,rowerek" 1 min.
- postawa rozkroczna: położyć woreczek(zamiast woreczka mogą być zwinięte skarpetki - CZYSTE :-)) na czole, skłonić się do tyłu i jednocześnie upuścić skarpetki za siebie - 5x
- postawa rozkroczna i skłon do przodu, ramiona między nogami. Podrzucić skarpetki między nogami na plecy - powstać 5x
Ćwiczenia szyi:
- postawa rozkroczna: przytrzymać skarpetki pod brodą i upuścić je - chwycić 5x
- siad prosty - skarpetki położyć na stopach, podrzucić skarpetki do góry i chwycić oburącz 10x

Informatyka

Temat: Zadania projektowe - wycinane litery

Cel:  Umiem w programie Paint wykonać napis składający się z liter wypełnionych wybranym obrazem.

Materiał dla ucznia

Otwórz podręcznik na stronie 74 i wykonaj zadanie 3 (Wycinane litery), wzorując sie na przykładzie podanym poniżej treści zadania

Podczas rysowania  pamiętaj o ustawieniu koloru tła innego niż białe i wypełnieniu danej litery kolorem tła. Bardzo ważne jest ustawienie w pasku narządzi tła przezroczystego.

Efekt końcowy powinien być taki, jak na obrazku poniżej:

 

 

07.04.2020, WTOREK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Pole trapezu

Cel:  

- wiem, w jaki sposób obliczyć pole trapezu.

Materiał dla ucznia

  1. Przeczytaj proszę w podręczniku materiał ze strony 70.

Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem

https://pistacja.tv/film/mat00241-wyprowadzenie-wzoru-na-pole-trapezu?playlist=392

Zapisz  w zeszycie temat,  przepisz i przerysuj do zeszytu zawartość ramek,  które znajdują się na dole strony 70.

Przepisz także dobrą radę ze strony 63.

  1. Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem

https://pistacja.tv/film/mat00818-pole-trapezu-zadania?playlist=392

Wzorując się na przykładach ze strony 71 rozwiąż zadanie 1 ze strony 72 i 73 (Z poziomów A, B, C, D punkt a).

Dla chętnych zadania  "Czy już umiem" ze strony 75

Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie.

Powodzenia!  

Język polski

Temat: Ćwiczenia doskonalące w zakresie analizy zdania pojedynczego

Cel: nazywam części mowy i części zdania, rysuję wykres zdania pojedynczego

Materiał dla ucznia: Wykonaj zadania od 1 do 3 na karcie pracy – kartę pracy wraz z rozwiązaniami zadań wklej do zeszytu przedmiotowego lub jeśli nie masz możliwości wydruku, przepisz do zeszytu.

KLASA 5 – KARTA PRACY, ZDANIE POJEDYNCZE
1. Nazwij części mowy (przymiotnik, czasownik, rzeczownik, przysłówek, liczebnik, przyimek, spójnik) i części zdania (podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik, dopełnienie), a następnie narysuj wykres zdania:
a) Waleczny rycerz pokonał groźnego smoka.
b) W płaszczu brakuje dwóch czerwonych guzików.
c) Ania wykonała poprawnie pracę domową.
d) Wczoraj wysłuchaliśmy interesującego wykładu.
2. Podkreśl w zdaniach liczebniki i nazwij je (główny, porządkowy):
a) Ania ma trzy siostry.
b) Usiedliśmy w siódmym rzędzie.
c) W moim pokoju znajdują się dwie lampy.
d) Zajęliśmy pierwsze miejsce w konkursie.
e) Urodziłem się dwudziestego maja.
3. Wyszukaj w zdaniach czasowniki, podkreśl je i określ ich: czas, osobę, liczbę, rodzaj:
a) Plastycy założyli koło zainteresowań.
b) Burmistrz nagrodził artystów.
c) Ania ryzuje portret mamy.
d) Kasia wróciła do domu.
e) Wczoraj ze szkoły odebrała mnie mama, choć zawsze przed szkołą czeka na mnie babcia.

Geografia

Temat: Pierwsze podróże geograficzne.

Cel:
- wymienisz wielkich podróżników i odkrywców oraz ich ważniejsze dokonania.

Materiał dla ucznia:

epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 5

Szukaj : geografia ( szkoła podstawowa) Wielkie odkrycia i ich bohaterowie.

Przeczytaj punkt 1 – Najważniejsze wyprawy odkrywcze ,  zapoznaj się z treścią w podręczniku i wykonaj w ćwiczeniach zadania: 4, 5, 6 str. 56, 57.

Technika

Temat: Narzędzia do obróbki tworzyw sztucznych

Cel:

-  wiem, jakie narzędzia służą do obróbki tworzyw sztucznych

- umiem wykonać ekologicznego stworka z tworzyw sztucznych

Materiał dla ucznia

Na podstawie ćwiczenia 4 ze strony 39 wypełnijcie poniższą tabelkę 3 w zeszycie przedmiotowym:

Następnie wykonajcie:


"Ekologicznego stworka", korzystając z instrukcji na na stronach 40 i 41
 lub
pojazd przyszłości taki jak na stronie 41 "Czy już potrafisz" ,

lub

taki jak na filmie 

https://www.dlanauczyciela.pl/zasoby/reforma-2017-szkola-podstawowa-klasy-4-8/technika/jak-to-dziala/klasa-5/materialy-i-ich-zastosowanie/swiat-tworzyw-sztucznych

Zdjęcie jednej  pracy  proszę przysłać na  mój adres waldeksobczak@poczta.onet.pl  do 10.04.2020r. Powodzenia!

 

08.04.2020, ŚRODA      

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic:  Break time! Pomieszczenia w szkole, miejsca w otoczeniu szkoły

Cel: Uczniowie poznają nowe słownictwo z tematu szkoła i potrafią je zastosować.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, ćwiczenia online

  1. uczniowie pod tematem przepisują do zeszytu nowe słownictwo z podręcznika ze str 60 zad 1 oraz tłumaczą je (tłumaczenie na str. 70), a ponadto zapisują dodatkowo:

ground floor- parter

first floor - pierwsze piętro

second floor - drugie piętro

third floor - trzecie piętro

  1. uczniowie wykonują zadanie 1,2 oraz 3 ze słuchania (nagranie na stronie wydawnictwa w strefie ucznia) na str. 44 w ćwiczeniach, należy zastosować nowe słownictwo
  2. Zadanie dodatkowe:

Poniżej wstawiam linki do uczenia się słówek poprzez zabawę

https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/

 

https://wordwall.net/pl/resource/888610/angielski/brainy-5-unit-5-places-school-school-subjects

Biologia

Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi

Cele lekcji: Uczeń zna:

- rodzaje pędów;
- budowę łodygi;

-funkcje łodygi;

- przekształcenia łodyg.

Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 102. Przeczytaj temat. Przepisz notatkę
i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.

  1. U roślin wyróżniamy 2 rodzaje pędów: pęd nadziemny i pęd podziemny.
  2. Pęd nadziemny wystaje nad ziemię i jest zbudowany z łodygi, liści, kwiatów i owoców.
  3. Niektóre rośliny oprócz pędu nadziemnego wykształcają pęd podziemny, np. w postaci cebuli.
  4. Teraz narysuj i opisz rysunek ze strony 102 – papryka i żonkil oraz narysuj i opisz rysunek ze strony 102 pęd podziemny w postaci cebuli.
  5. Budowa łodygi: u roślin zielnych łodygi są cienkie, zielone, soczyste, natomiast u drzew są grube i pokryte korą.
  6. Funkcje łodygi:

- utrzymywanie liści, kwiatów i owoców;

- przewodzenie wody i soli mineralnych od korzeni w górę rośliny;

- przewodzenie substancji pokarmowych z liści do pozostałych organów rośliny, np. do kwiatów i owoców.

  1. Budowa zewnętrzna łodygi – narysuj i opisz rysunek pokrzywy ze strony 103.
  2. W budowie zewnętrznej łodygi wyróżniamy:

- pąk wierzchołkowy, w którym znajduje się stożek wzrostu łodygi;

- węzły, z których wyrastają liście;

- bezlistne międzywęźla.

  1. Przekształcenia łodyg – u niektórych roślin łodygi ulegają przekształceniom. Dzięki temu mogą one pełnić dodatkowe funkcje, np. uczestniczyć w rozmnażaniu wegetatywnym.
  2. Rozmnażanie wegetatywne to rozmnażanie bezpłciowe, w którym z kawałka pędu lub kawałka korzenia powstaje nowa roślina.
    W rezultacie każda nowa roślina jest taka sama jak ta, z której powstała.
  3. Do najczęściej spotykanych przekształceń łodyg należą:

- bulwa u ziemniaka, u dalii;

- kłącza u imbiru, u kosaćca;

- rozłogi u truskawki;

- łodygi czepne u winorośli.

Teraz wykonaj rysunki schematyczne ze strony 114 oraz 115
(te opisane).

  1. Naucz się notatki i wykonywania rysunków schematycznych z pamięci.
  2. U zbóż i traw łodyga jest pusta w środku i nazywa się źdźbło.
  3. Jeśli w przyszłości chcesz brać udział w konkursach przerysuj do zeszytu i opisz ze strony 103 Jak wygląda łodyga od środka   (tylko rysunek i opis).Zapisz w zeszycie i zapamiętaj dodatkowo rodzaje łodyg:

    - wzniesiona , np. u kukurydzy; słonecznika

    - płożąca, np. u dyni; ogórka

    - wijąca, np. u grochu, fasoli, powoju

    Zadanie domowe

    ZA TO ZADANIE DOMOWE OTRZYMASZ OCENĘ

    Na podstawie wiadomości zawartych w podręczniku na stronie 104
     i 105 oraz wiadomości z lekcji odpowiedz pisemnie w zeszycie
    na pytanie 3 strona 105.  Odpowiedź prześlij na adres:  kolodziejskaurszula@wp.pl
    Jeśli nie posiadasz swojego adresu mailowego, poproś rodziców o skopiowanie tekstu i przesłanie przez edziennik
    do mnie. Zadanie wykonujemy w nieprzekraczalnym terminie
    do 10 kwietnia 2020 roku.

Plastyka

Temat: Tworzę przez cały rok-Dekoracja na Wielkanoc

Cel:

-tworzę dekorację świąteczną według własnego pomysłu, którą można będzie udekorować stół na Wielkanoc.

Materiał dla ucznia:  w zależności od pomysłu uczeń samodzielnie dobiera materiały. Możesz przygotować tradycyjne pisanki lub naczynia i materiałowe serwetki pokryte świątecznymi wzorami, papierowe kwiaty do wazonu lub inne dekoracje. Proszę wykonać zdjęcia swoich prac : „Wiosenne kwiaty” i „Dekoracja na Wielkanoc” i przesłać na adres emilou@wp.pl

 

09.04.2020, CZWARTEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia Wiosenna przerwa świąteczna
Język angielski Wiosenna przerwa świąteczna
Język polski Wiosenna przerwa świąteczna

 

10.04.2020, PIĄTEK     

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Muzyka Wiosenna przerwa świąteczna
Matematyka Wiosenna przerwa świąteczna
Religia Wiosenna przerwa świąteczna

  

Data dodania: 2020-04-03 08:39:34
Data edycji: 2020-04-05 22:20:27
Ilość wyświetleń: 1983

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej