KLASA 5
06.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Pole trójkąta Cel: - wiem, w jaki sposób obliczyć pole trójkata. Materiał dla ucznia:
Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem https://pistacja.tv/film/mat00239-wyprowadzenie-wzoru-na-pole-trojkata?playlist=392 Przepisz także dobrą radę ze strony 63.
https://pistacja.tv/film/mat00816-pole-trojkata-zadania?playlist=392 Wzorując się na przykładach ze strony 63, 64 i 65 rozwiąż zadanie 1 ze strony 65 i 66 (Z poziomów A, B, C, D punkty a) i b). Dla chętnych zadania "Czy już umiem" ze strony 69 Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie. Powodzenia! |
Język polski |
Temat: Spacerkiem wśród słowników… Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski). Szukaj: temat „Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych”, str. 148. Przepisz do zeszytu informacje z ramek na str. 149 („Przypomnij sobie!”) i 151 („Zapamiętaj!”). Wykonaj zadania: 4 ze str. 149, 5 ze str. 150, 9 ze str. 152 (skorzystaj z dowolnego źródła, by sprawdzić znaczenie wyrazów, definicje słów również przepisz do zeszytu), 10 ze str. 152 oraz zadania: 6 ze str.214 i 8 ze str. 215 (do zeszytu przepisz wszystkie uzupełnione brakującymi literami wyrazy). Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie przedmiotowym. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej. |
Informatyka |
Temat: Zadania projektowe - wycinane litery Cel: Umiem w programie Paint wykonać napis składający się z liter wypełnionych wybranym obrazem. Materiał dla ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 74 i wykonaj zadanie 3 (Wycinane litery), wzorując sie na przykładzie podanym poniżej treści zadania Podczas rysowania pamiętaj o ustawieniu koloru tła innego niż białe i wypełnieniu danej litery kolorem tła. Bardzo ważne jest ustawienie w pasku narządzi tła przezroczystego. Efekt końcowy powinien być taki, jak na obrazku poniżej:
|
07.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Pole trapezu Cel: - wiem, w jaki sposób obliczyć pole trapezu. Materiał dla ucznia:
Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem https://pistacja.tv/film/mat00241-wyprowadzenie-wzoru-na-pole-trapezu?playlist=392 Przepisz także dobrą radę ze strony 63.
https://pistacja.tv/film/mat00818-pole-trapezu-zadania?playlist=392 Dla chętnych zadania "Czy już umiem" ze strony 75 Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie. Powodzenia! |
Język polski |
Temat: Ćwiczenia doskonalące w zakresie analizy zdania pojedynczego |
Geografia |
Temat: Pierwsze podróże geograficzne. Cel: Materiał dla ucznia: Szukaj : geografia ( szkoła podstawowa) Wielkie odkrycia i ich bohaterowie. Przeczytaj punkt 1 – Najważniejsze wyprawy odkrywcze , zapoznaj się z treścią w podręczniku i wykonaj w ćwiczeniach zadania: 4, 5, 6 str. 56, 57. |
Technika |
Temat: Narzędzia do obróbki tworzyw sztucznych Cel: - wiem, jakie narzędzia służą do obróbki tworzyw sztucznych - umiem wykonać ekologicznego stworka z tworzyw sztucznych Materiał dla ucznia: Na podstawie ćwiczenia 4 ze strony 39 wypełnijcie poniższą tabelkę 3 w zeszycie przedmiotowym: Następnie wykonajcie:
lub taki jak na filmie Zdjęcie jednej pracy proszę przysłać na mój adres waldeksobczak@poczta.onet.pl do 10.04.2020r. Powodzenia! |
08.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Break time! Pomieszczenia w szkole, miejsca w otoczeniu szkoły Cel: Uczniowie poznają nowe słownictwo z tematu szkoła i potrafią je zastosować. Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, ćwiczenia online
ground floor- parter first floor - pierwsze piętro second floor - drugie piętro third floor - trzecie piętro
Poniżej wstawiam linki do uczenia się słówek poprzez zabawę https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/888610/angielski/brainy-5-unit-5-places-school-school-subjects |
Biologia |
Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi Cele lekcji: Uczeń zna: - rodzaje pędów; -funkcje łodygi; - przekształcenia łodyg. Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 102. Przeczytaj temat. Przepisz notatkę
- utrzymywanie liści, kwiatów i owoców; - przewodzenie wody i soli mineralnych od korzeni w górę rośliny; - przewodzenie substancji pokarmowych z liści do pozostałych organów rośliny, np. do kwiatów i owoców.
- pąk wierzchołkowy, w którym znajduje się stożek wzrostu łodygi; - węzły, z których wyrastają liście; - bezlistne międzywęźla.
- bulwa u ziemniaka, u dalii; - kłącza u imbiru, u kosaćca; - rozłogi u truskawki; - łodygi czepne u winorośli. Teraz wykonaj rysunki schematyczne ze strony 114 oraz 115
|
Plastyka |
Temat: Tworzę przez cały rok-Dekoracja na Wielkanoc Cel: -tworzę dekorację świąteczną według własnego pomysłu, którą można będzie udekorować stół na Wielkanoc. Materiał dla ucznia: w zależności od pomysłu uczeń samodzielnie dobiera materiały. Możesz przygotować tradycyjne pisanki lub naczynia i materiałowe serwetki pokryte świątecznymi wzorami, papierowe kwiaty do wazonu lub inne dekoracje. Proszę wykonać zdjęcia swoich prac : „Wiosenne kwiaty” i „Dekoracja na Wielkanoc” i przesłać na adres emilou@wp.pl |
09.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia | Wiosenna przerwa świąteczna |
Język angielski | Wiosenna przerwa świąteczna |
Język polski | Wiosenna przerwa świąteczna |
10.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka | Wiosenna przerwa świąteczna |
Matematyka | Wiosenna przerwa świąteczna |
Religia | Wiosenna przerwa świąteczna |
88-121 Chełmce
Chełmce 51