Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 06.04.2020 do 08.04.2020

 KLASA  8

06.04.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Powtórzenie wiadomości ze szkoły podstawowej - proporcjonalność prosta

Cel: Utrwalam wiadomości i   umiejętności dotyczące proporcjonalności prostej

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link 
https://pistacja.tv/film/mat00374-proporcja-prosta?playlist=573

i obejrzyj film utrwalający wiedzę na temat proporcjonalności prostej.


Następnie zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.
Zobaczysz  udostępniony materiał:

   "Wielkości wprost proporcjonalne". Przeczytaj przykłady 1 i 2 i wykonaj interaktywne  ćwiczenia 1, 2.

Następnie w zeszycie zapisz temat lekcji i  napisz rozwiązania ćwiczeń 6, 7, 8 z tej strony internetowej.

Dla chętnych: zad. 19 i 20 str. 243 (podręcznik)

Język angielski

Topic: Świat przyrody: Ćwiczenia leksykalne w zakresie tematu: Świat przyrody

Cel: Uczniowie poszerzają słownictwo z zakresu przyrody oraz przypominają zagadnienia gramatyczne.

Materiał dla ucznia: Repetytorium ósmoklasisty - podręcznik i ćwiczenia, internet - YouTube, karta pracy - zasób internetowy

  • Uczniowie wykonują zadania egzaminacyjne otwarte z podręcznika repetytorim na str. 115 zad. 5, 7 oraz zad 5 na str 117.
  • Ponadto na str 113 w zad 7 wykonujemy zadanie ze słuchu

Nagranie pobieramy na stronie wydawnictwa.

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

  • uczymy się słówek z tematu Świat przyrody na str 119- Pogoda/ pory roku/ rośliny / zwierzęta

Poniżej wstawiam linki z fiszkami  do nauki słownictwa

https://quizlet.com/pl/277492569/unit-13-animals-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/277492339/unit-13-plants-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/277490835/unit-13-the-weather-flash-cards/

Biologia

Temat: Antagonistyczne i nieantagonistyczne zależności występujące między organizmami

Cele lekcji: Uczeń wymienia:

-  rodzaje oddziaływań między organizmami;

-  antagonistyczne oddziaływania miedzy organizmami i podaje przykłady;

- nieantagonistyczne oddziaływania miedzy organizmami i podaje przykłady.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8

Czynności ucznia:

Zapisz w zeszycie

  1. Oddziaływania między organizmami dzielimy na:
  2. a) antagonistyczne – ujemne, jedna ze stron ponosi stratę. Są to; konkurencja, drapieżnictwo, roślinożerność, pasożytnictwo.
  3. b) nieantagonistyczne – dodatnie, przynajmniej jedna ze stron czerpie korzyści, ale żadna nie ponosi straty. Są to: symbioza, protokooperacja, komensalizm.
  4. Przerysuj tabelę do zeszytu, a następnie posługując się podręcznikiem (strona 130) uzupełnij opisy oddziaływań i podaj przynajmniej
    po 1 przykładzie.

Rodzaj

oddziaływania

Typ zależności

Krótki opis, przykład

antagonistyczne

konkurencja

 

drapieżnictwo

 

roslinożerność

 

pasożytnictwo

 

nieantagonistyczne

symbioza

 

protokooperacja

 

komensalizm

 

 

3. Zapamiętaj wiadomości z lekcji.

Wiedza o społeczeństwie

Temat: Rola sejmu, senatu i konstytucji w państwie. 

Cele:

- wyjaśniam zasady wyborów do sejmu i senatu RP, 

- wyjaśniam kompetencje izb parlamentu,

- podaję inf. nt. aktualnie obowiązującej konstytucji (ile rozdziałów, ile artykułów. zasady ustroju RP zawarte w konstytucji; kiedy uchwalona, kiedy zatwierdzona; preambułą).

Materiał dla ucznia:  

Proszę zapoznać się z materiałem podręcznikowym s. 130-131, 134-135. 

Notatkę wykonujecie na podst. pracy z tekstem uwzględniając w niej cele zajęć.

 

07.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Jak napisać podanie?

Cel: Potrafię napisać podanie.

Materiał dla ucznia: Od tej lekcji zaczynamy cykl związany z pismami urzędowymi, które będą Ci potrzebne w życiu. Zaczynamy od podania. Na kolejnych lekcjach poznasz CV i list motywacyjny. Wszystkie pisma będą przeze mnie ocenione po ich omówieniu. Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Znajdziesz tam udostępniony materiał z takim samym tematem lekcji. Na jego podstawie zapisz notatkę w zeszycie według następujących punktów:

  1. Podanie to …
  2. Stałe elementy podania…
  3. Graficzny układ podania (możesz wkleić, jeśli masz możliwość drukowania).
  4. Wzór podania (ćw.1 z załączonego materiału).

Zadanie: Na papierze A4 napisz podanie z prośbą o przyjęcie do wybranej szkoły średniej. Wklej je do zeszytu. Osoby chętne mogą przesłać podanie do sprawdzenia (jeszcze bez oceny) na mój adres e-mailowy.

Chemia

Temat: Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe – część II

Cele lekcji: Uczeń zna:

- wzory sumaryczne i strukturalne metanolu i etanolu;

- właściwości fizyczne i chemiczne metanolu i etanolu;

- zastosowanie metanolu i etanolu;

- wpływ etanolu na organizm człowieka.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii dla klasy 8

Czynności ucznia:

  1. Otwórz podręcznik papierowy do chemii na stronie 142, uważnie przeczytaj cały temat, a następnie zapisz w zeszycie:
  2. Wzór sumaryczny i strukturalny metanolu;

Zapamiętaj! Alkohol metylowy jest silna trucizną! Powoduje ślepotę i śmierć organizmu!

  1. Wzór sumaryczny i strukturalny etanolu;
  2. Właściwości fizyczne i chemiczne metanolu;
  3. Właściwości fizyczne i chemiczne etanolu;
  4. Podaj 4 przykłady zastosowania metanolu;
  5. Podaj 4 przykłady zastosowania etanolu;
  6. Napisz jak alkohol etylowy wpływa na organizm człowieka.
  7. Zapamiętaj wiadomości z notatki.
  8. Wykonaj zadanie domowe.

Zadanie domowe:

ZA TO ZADANIE DOMOWE OTRZYMASZ OCENĘ

Na podstawie wiadomości zawartych w podręczniku opisz na czym polega proces fermentacji alkoholowej (co jest potrzebne, w jakich warunkach zachodzi, co otrzymujemy, schemat przebiegu fermentacji alkoholowej  przedstaw za pomocą reakcji chemicznej). Uzupełniony tekst prześlij
na adres:  kolodziejskaurszula@wp.pl . Jeśli nie posiadasz swojego adresu mailowego, poproś rodziców o skopiowanie uzupełnionego tekstu
i przesłanie przez edziennik do mnie. Zadanie wykonujemy
w nieprzekraczalnym terminie do 14 kwietnia 2020 roku.

Matematyka

Temat: Powtórzenie wiadomości ze szkoły podstawowej - równania

Cel:
- utrwalam wiadomości i   umiejętności dotyczące równań

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link 

https://pistacja.tv/film/mat00384-rozwiazywanie-rownan-rozwiazanie-w-dwoch-krokach?playlist=281

Następnie zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.
Zobaczysz  udostępniony materiał: "Rozwiązywanie równań"

Wykonaj ćwiczenia 1,6,9,10,13.

Kliknij w link 
https://pistacja.tv/film/mat00385-rozwiazywanie-rownan-rownania-z-nawiasami?playlist=281

i obejrzyj film utrwalający wiedzę dotyczącą rozwiązywania równań z nawiasami, a następnie rozwiąż równanie z zadania 10 a) (podręcznik str. 242)

Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej.

Ćwiczenia ramion:
- w lekkim rozkroku, ramiona w bok - odwracanie dłoni 1 min.
- w lekkim rozkroku - ramiona zgięte w łokciach - energiczne wyprosty przedramion 1 min.
- w lekkim rozkroku - krążenie PR do przodu i jednocześnie LR do tyłu, potem zmiana 2 min.
Ćwiczenie tułowia i mięśni brzucha:
- w rozkroku, ręce na karku - skłony w lewo kilkakrotnie, następnie zmiana kierunku
- siad rozkroczny, ręce na karku - kilkakrotny skręt tułowia w lewo i zmiana kierunku
- siad prosty z chwytem za stopy, unoszenie stóp w górę- powtórzyć 20x
- leżąc na plecach unosząc głowę i tułów, dostawiamy prawy łokieć i lewe kolano i potem zmiana lewy łokieć i prawe kolano, po 30 razy na każdą stronę
- leżąc tyłem ,,rowerek" 1 min.
- postawa rozkroczna: położyć woreczek(zamiast woreczka mogą być zwinięte skarpetki - CZYSTE :-)) na czole, skłonić się do tyłu i jednocześnie upuścić skarpetki za siebie - 5x
- postawa rozkroczna i skłon do przodu, ramiona między nogami. Podrzucić skarpetki między nogami na plecy - powstać 10x
Ćwiczenia szyi:
- postawa rozkroczna: przytrzymać skarpetki pod brodą i upuścić je - chwycić 5x
- siad prosty - skarpetki położyć na stopach, podrzucić skarpetki do góry i chwycić oburącz 20x

Informatyka

Temat: Historia i rozwój informatyki

Cel: wiem, jak przez lata następował rozwój informatyki

Materiał dla ucznia:

Proszę obejrzeć film klikając w link

https://www.youtube.com/watch?v=N-m0SY2JhWI

Następnie  korzystając z zasobów Internetu realizujesz zadanie szczegółowe do  projektu pt. "Historia i rozwój informatyki" .

Numer tego zadania jest zgodny z Twoim numerem w dzienniku.
 Na przykład Wiktor realizuje zadanie 13, bo ma 13-ty numer w dzienniku.

Wykaz zadań szczegółowych:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czas realizacji zadań szczegółowych 16.04.2020.
Prace proszę przesłać na adres waldeksobczak@poczta.onet.pl

 

 

08.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Kompetencje oczekiwane na rynku pracy. Poznaję pisma urzędowe – CV i list motywacyjny.

Cel:

 1. Zapoznam się z przebiegiem edukacji w Polsce.

  1. Rozpoznaję elementy i funkcje CV oraz listu motywacyjnego.

Materiał dla ucznia: Lekcja ta jest wprowadzeniem do samodzielnego pisania CV i listu motywacyjnego. Udostępniłam Ci materiał na platformie epodreczniki.pl (zaloguj się). Przeczytaj wprowadzenie. Następnie obejrzyj film. Wykonaj interaktywne ćwiczenia 8, 9 i 10. Zapisz notatkę w zeszycie według punktów:

  1. CV (czytaj: si wi;curriculum vitae) – oznacza bieg życia, przebieg życia. Jest to skrócona forma życiorysu, w której w punktach, w układzie problemowych zapisujemy informacje o sobie.
  2. Przykład CV (przepisz ćw. 9 z udostępnionego materiału).
  3. Przykład listu motywacyjnego (przepisz list z ćw. 10 z udostępnionego materiału).
Religia

Temat: Proszę Boga o pomoc  za wstawiennictwem Maryi

Cel:  Utrwalenie podstawowych modlitw chrześcijańskich

Materiał dla ucznia: Proszę odmówić dziesiątkę Różańca z prośbą o zdrowie dla rodziny i ustanie epidemii. Dziesiątkę różańca poprzedzamy modlitwą Ojcze nasz, na końcu odmawiamy Chwała Ojcu… 

Matematyka

Temat: Powtórzenie wiadomości ze szkoły podstawowej - układ współrzędnych

Cel:
- utrwalam wiadomości i   umiejętności dotyczące układu współrzędnych

Materiał dla ucznia:

Kliknij w linki 

https://pistacja.tv/film/mat00403-odczytywanie-i-zaznaczanie-punktow-w-ukladzie-wspolrzednych?playlist=610

https://pistacja.tv/film/mat00838-dlugosc-i-srodek-odcinka-w-ukladzie-wspolrzednych?playlist=610

i obejrzyj filmy utrwalające wiedzę dotyczącą układu współrzędnych

Następnie zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.
Zobaczysz  udostępniony materiał:

  1. "Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie"

Wykonaj ćwiczenia 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13

W zeszycie  pod tematem lekcji przepisz i przerysuj zawartość żółtej ramki pod nazwą "Układ współrzędnych" (podręcznik str. 245).

 Następnie  rozwiąż zadania 4, 5 str. 245 i zadanie 8 str. 246.

Język angielski

Topic: Świat przyrody - doskonalenie funkcji językowych

Cel: Uczniowie poszerzają słownictwo oraz poprawne użycie funkcji językowych.

Materiał dla ucznia: Repetytorium ósmoklasisty - podręcznik, internet - fiszki, karta pracy - zasób internetowy

  • Uczniowie doskonalą funkcje językowe w zasobach internetowych. Proszę uszeregować prośby, ofert pomocy, podziękowania i odpowiedzi na prośby. Zadanie wykonujemy kilka razy aż do uzyskania 100%

https://wordwall.net/pl/resource/702639/angielski/repetytorium-%c3%b3smoklasisty-unit-9-funkcje

https://wordwall.net/pl/resource/550652/angielski/unit-1functions

 

  • uczymy się 2 części słówek z tematu Świat przyrody na str 119- Krajobrazy/ochrona środowiska

Poniżej wstawiam linki z fiszkami  do nauki słownictwa

https://quizlet.com/pl/277494045/unit-13-landscape-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/277497697/unit-13-protecting-the-environment-flash-cards/

 

Geografia

Temat: Stany Zjednoczone Ameryki ( USA) – światowa potęga gospodarcza.

Cel: Określicie cechy gospodarki USA. Dowiecie się , jaką rolę w gospodarce USA odgrywa przemysł wysokiej technologii.

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl

Szukaj: geografia ( szkoła podstawowa) Stany Zjednoczone Ameryki ( USA) – światowa potęga gospodarcza. Przeczytaj zagadnienie 3. Stany Zjednoczone Ameryki- gospodarka oraz podsumowanie. Wykonaj online  zad. 7-11 i sprawdź.

 

09.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Wiosenna przerwa  świateczna

Matematyka Wiosenna przerwa  świateczna
Historia

Wiosenna przerwa  świateczna

Fizyka

Wiosenna przerwa  świateczna

 

10.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język niemiecki Wiosenna przerwa  świateczna
Język polski

Wiosenna przerwa  świateczna

Język angielski

 

Wiosenna przerwa  świateczna

Edukacja dla bezpieczeństwa

Wiosenna przerwa  świateczna

Data dodania: 2020-04-03 07:38:41
Data edycji: 2020-04-06 06:27:00
Ilość wyświetleń: 1379

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej