Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 06.04.2020 do 08.04.2020

KLASA 7

06.04.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Geografia

Temat:  Zmiany w polskim przemyśle.

Cel: poznanie specyfiki polskiej gospodarki i przemysłu po 1989 roku.

Materiały dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 7, epodreczniki.pl 

Szukaj: geografia ( szkoła podstawowa) Przemiany w przemyśle po 1989 roku. Po zapoznaniu się z treścią nagrania oraz materiałem w podręczniku wykonaj zadania w ćwiczeniach: 1- 4 str. 84, 85. Osoby, które nie mają ćwiczeń zrobią następujące  zadanie w zeszycie:

  1. Podaj kilka cech gospodarki i przemysłu przed 1989 r. i po 1989 r.( po 5).
Język angielski

Temat:  Grammar: Present Perfect and Past Simple

Cel: Rozpoznawanie różnic w stosowaniu czasów present perfect i past simple.

Materiały dla ucznia: Ćwiczenia  All Clear 7 , Youtube

  • Uczniowie wykonują zadania w ćwiczeniach na str. 40 zad. 1,3, 5, 7 oraz 8.
  • Zadania dodatkowe online dla chętnych:

https://wordwall.net/pl/resource/413338/past-simple-vs-present-perfect

https://wordwall.net/pl/resource/679247/past-simple-vs-present-perfect

Matematyka

Temat:  Kwadrat i jego połowa

Cel:

- umiem wyprowadzić wzór na przekątną kwadratu,
- umiem stosować wzór na przekątną kwadratu do rozwiązywania zadań
-  umiem usuwać niewymierność z mianownika

 Materiał dla ucznia:

  1. Przeczytaj poniższe przykłady:

W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść  zawartość ramki "Zapamiętaj":

Następnie wykonaj na podstawie przykładu 1.2 ćwiczenie 1 a), d).

Dla chętnych: b), c) i e).

i wykonaj ćwiczenie 2.

Język polski

Temat:  Herakles kontra Herkules – przygotowujemy się do omawiania opowiadań Agathy Christie.

Cel: znam treść mitu o Heraklesie, wymieniam zadania zlecone Heraklesowi, wyjaśniam znaczenie związku frazeologicznego „stajnia Augiasza”

Materiały dla ucznia:  zapoznaj się z treścią mitu „Dwanaście prac Heraklesa” – zdjęcia treści mitu w galerii zdjęć pod tabelą z tematami lekcji zdalnych, w zeszycie przedmiotowym wykonaj zadania z karty pracy (od 1 do 6), kartę pracy jako część notatki wklej do zeszytu lub przepisz zadania, jeśli nie masz możliwości wydruku.

Dwanaście prac Heraklesa – karta pracy

  1. Uzupełnij informacje na temat Heraklesa:

Herakles w Rzymie nazywany był ………………………. . Jest to syn ……………………. i królowej ………………………. . Przyszedł na świat w …………………………. . Można o nim przeczytać w …………………………………. . Herakles to heros, tzn. ……………………………………………………….………..…………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………

2. Zapisz 7 informacji na temat wyglądu Heraklesa:

.............................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................................

3. Do podanych bohaterów mitu dopisz informacje, jaką rolę odegrali w życiu Heraklesa. Podkreśl tych spośród nich, którzy byli Heraklesowi niechętni:

  1. Apollo - ………………………………………………………….
  2. Atena - …………………………………………………………...
  3. Hera - …………………………………………………………….
  4. Hefajstos - ……………………………………………………….
  5. Hermes - …………………………………………………………
  6. Eurysteus - ………………………………………………………
  7. Diomedes - ………………………………………………………
  8. Hipolita - ………………………………………………………... 
  9. Atlas - ……………………………………………………………
  10. Dionizos - ……………………………………………………….
  11. Pytia - ……………………………………………………………

 4. Wytłumacz, czym dla starożytnych Greków mogły być potwory (co miało tłumaczyć ich pojawienie się w mitach), z którymi walczył Herakles, a jakie znaczenie można przypisać jabłkom, które zdobył?

……………………………………………………………………………………………………………………………………..........................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

 

5. Uporządkuj zadania, które musiał wykonać Herakles:

…...  Przepędzenie ptaków stymfalijskich.

…… Przyniesienie złotych jabłek z ogrodu Hesperyd.

…… Oczyszczenie stajni Augiasza.

…… Schwytanie byka kreteńskiego.

…… Sprowadzenie Cerbera z Tartaru.

…… Zabicie lwa z Nemei.

…… Złapanie dzika erymantejskiego.

…… Ujęcie klaczy Diomedesa.

…… Zabicie hydry lernejskiej.

…… Zdobycie pasa Hipolity.

…… Schwytanie łani ceryntejskiej.

…… Uprowadzenie wołów Gerionesa.

 

6Wyjaśnij, co dosłownie, a co w znaczeniu przenośnym oznacza wyrażenie „stajnia Augiasza”. Ułóż z tym związkiem frazeologicznym zdanie złożone.

 

 

Plastyka

Temat:  Asamblaż i jego odmiany

Cel: wiem, czym jest asamblaż i tworzę trójwymiarowy kolaż złożony z różnych przedmiotów

Materiały dla ucznia: 

podręcznik „Do dzieła!” (szukaj tematu: Asamblaż i jego odmiany, str. 35 oraz 38-39, zapoznaj się z treściami zawartymi w rozdziale, które wyjaśniają, na czym polega tworzenie asamblażu).

Wykonaj zadanie: Skorzystaj z materiałów dostępnych w domu, ułóż je lub umocuj na podłożu zgodnie z własnym pomysłem, możesz je pomalować, przyciąć, zmienić w taki sposób, by odpowiadały Twojej wizji.  Stwórz asamblaż, któremu będzie można nadać tytuł „Moja pasja – moja przyszłość”. Litery tworzące tytuł pracy wykonaj za pomocą dowolnej techniki plastycznej (wyklej, namaluj, narysuj), ale niech będą nimi przedmioty codziennego użytku, np. „o” – talerzyk. Wyobraźnia podsunie Ci zapewne rozmaite rozwiązania. Zrób zdjęcie wykonanej pracy (wraz z napisem) i prześlij je na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki – adres poczty przesłany został rodzicom poprzez edziennik.

 

 

 

07.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Chemia

Temat:  Prawo zachowania masy

Cel: Uczeń:

- wie, jak brzmi prawo zachowania masy;

- potrafi zastosować prawo zachowania masy w prostych zadaniach.

Materiały dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

  1. Przepisz notatkę do zeszytu - ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.
  2. Dokładnie przeanalizuj treść notatki.
  3. Wykonaj zadanie domowe, za które otrzymasz ocenę.
  4. NOTATKA DLA UCZNIA

Prawo zachowania masy brzmi

Masa wszystkich substratów wziętych do reakcji jest równa masie wszystkich produktów otrzymanych w wyniku reakcji czyli:

masa substratów = masa produktów


Zadanie domowe

ZA TO ZADANIE DOMOWE OTRZYMASZ OCENĘ

Posługując się układem okresowym pierwiastków chemicznych w podręczniku lub w dowolnym źródle (np. w Internecie), oblicz masę substratów i masę produktów w podanych poniżej reakcjach.

Odpowiedź prześlij na adres:  kolodziejskaurszula@wp.pl . Jeśli nie posiadasz swojego adresu mailowego, poproś rodziców  o skopiowanie tekstu

i przesłanie przez edziennik do mnie. Zadanie wykonujemy
w nieprzekraczalnym terminie do 10 kwietnia 2020 roku.

Oblicz masę substratów i masę produktów w reakcjach według wzoru:

 2H2  + O→ 2H2O

m 2H2  + m O2 = m2H2O

 4*1u + 2*16u = 2* (2u+16u)

4u +32u = 2*18u

36u  = 36u

 

  1. C + O2 → CO2
  2. 2NO2→ 2NO + O2

CaO + CO2 → CaCO3

Matematyka

TematKwadrat i jego połowa - zadania

Cel:

- umiem stosować wzór na przekątną kwadratu do rozwiązywania zadań

 Materiał dla ucznia:

  1. Przeczytaj poniższy przykład:

eszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść  zawartość ramki "Zapamiętaj"

  1. Przeczytaj poniższy przykład:

i wykonaj ćwiczenie 3 a) i c).

Dla chętnych: ćw. 3 b) i d).

Rozwiąż zadania I i II z "Czy już umiem?"

Dla chętnych:- III

 

Fizyka

Temat:  Analiza wykresów ruchów prostoliniowych: jednostajnego i jednostajnie zmiennego.

Cel: Utrwalam umiejętności analizowania wykresów opisujących ruch oraz odczytywania i przetwarzania danych przedstawianych  w postaci tabel i wykresów.

Materiały dla ucznia: Obejrzyj raz jeszcze prezentację wpisując w przeglądarce „Fizyka od podstaw – wykresy opisujące ruch” lub kliknij link https://www.youtube.com/watch?v=otygcFsgwAk Skorzystaj z podręcznika str.150 ( to najważniejsze) i sporządź notatkę, a następnie wykonaj zad. 1 str.150 oraz 5,6 str.151.
Rozwiązania zadań prześlij w postaci zdjęcia za pomocą messenger-a do 10 kwietnia.

Muzyka

Temat: Dźwięki jak barwy. Kolorystyka różnych zespołów

Cel: - nauka piosenki „Pod jabłonią”,

       - utrwalenie wiadomości o zespole kameralnym smyczkowym,

       - rozpoznaję instrumenty smyczkowe, dęte drewniane i blaszane.

Materiały dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 94-97, tekst piosenki „Pod jabłonią”, tekst „Instrumentalna paleta barw’ Przeczytać teksty, wykonać zadanie ze słuchawkami str.97.

 

08.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Trójkąt równoboczny i jego połowa

Cel: 
- wyprowadzić wzór na wysokość trójkąta równobocznego
- wyprowadzić wzór na pole trójkąta równobocznego

Materiały dla ucznia:

  1. Przeczytaj poniższe przykłady:

Zobacz film, który pokazuje wyprowadzenie wzoru  na wysokość trójkąta równobocznego

https://www.youtube.com/watch?v=8yEqNUsRXWo  (od 2min 31 s  do 6min 53 s tego filmu)

W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść  zawartość ramki "Zapamiętaj"

Następnie  na podstawie przykładu 1.2 wykonaj ćwiczenie 1 a), d).

Dla chętnych: ćw. 1 b), c), e), f).

2.  Zobacz film, który pokazuje wyprowadzenie wzoru  na pole  trójkąta równobocznego

https://www.youtube.com/watch?v=VsD1kdoNIWI (od 1min 50 s  do 3min 25s tego filmu)

W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść  zawartość ramki "Zapamiętaj"

 

 

Przeczytaj poniższy przykład:

 

Następnie wykonaj  ćwiczenie 2 a)

Dla chętnych: ćw. 2 b).

Ćwiczenie 2

 Oblicz pole trójkata równobocznego o danym boku a lub wysokości h.

a) a=2cm            b) h=2 cm

Biologia

Temat:  Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego

Cel: Uczeń:

- zna pojęcia: gruczoł dokrewny, hormon;

- wymienia gruczoły dokrewne;

- wymienia hormony i ich funkcje;

- zna niektóre zaburzenia powodowane niewłaściwym funkcjonowaniem układu dokrewnego;

- zna rozmieszczenie gruczołów dokrewnych w organizmie człowieka.

Materiały dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela,

podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 7. Jeśli pozostawiłeś książki w szkole, wszystkie potrzebne informacje do tej lekcji możesz znaleźć  w Internecie lub innym źródle wiedzy biologicznej.

Czynności ucznia:

  1. Przepisz notatkę do zeszytu i wykonaj zawarte w niej polecenie. NOTATKA ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.
  2. Zapamiętaj wiadomości z notatki.

NOTATKA DLA UCZNIA

 Układ hormonalny (dokrewny) zawdzięcza swoją drugą nazwę funkcji, którą pełni – hormony przezeń wytwarzane docierają do krwi.

 Gruczoły dokrewne są gruczołami wewnątrzwydzielnymi.  Produkują one hormony, które są przekazywane do krwi. Hormony dostosowują szybkość pracy tych gruczołów do obecnych potrzeb organizmu.

  Pojedynczy hormon wpływa na pracę tylko niektórych narządów.

Do gruczołów dokrewnych zaliczamy: przysadkę, tarczycę, przytarczyce, nadnercza, trzustkę, jajniki, jądra, szyszynkę.

  1.PRZYSADKA - wytwarza dwa hormony:

- hormon wzrostu, pobudzający podział komórek;

- hormony tropowe, wpływające na działalność innych gruczołów dokrewnych.

  1. TARCZYCA - wytwarza jeden hormon zwany tyroksyną. Tyroksynareguluje przemianę materii.
  2. PRZYTARCZYCE- tyroksyna, regulująca przemianę materii.
  3. NADNERCZA  - wytwarzają dwa hormony:

  - kortyzol, regulujący przemiany cukrów;

  - adrenalina, przyspieszająca pracę serca i oddychanie, podnosi ciśnienie krwi.

  1. TRZUSTKA - wytwarzają dwa hormony:

  - insulina, przyspieszająca transport glukozy do komórek oraz magazynowanie jej nadmiaru w wątrobie, przez co obniża jej poziom we krwi. Skutkiem niedoboru insuliny lub defektu jej działania w organizmie jest występowanie choroby zwanej cukrzycą;

  - glukagon – powoduje wyzwolenie glukozy z wątroby do krwi, podnosząc tym samym jej poziom we krwi. Jak łatwo zauważyć, działanie glukagonu jest odwrotne do działania insuliny.

6.A. JAJNIKI (hormony wyłącznie żeńskie) - estrogeny, odpowiadające za powstawanie żeńskich cech płciowych.

  6.B. JĄDRA (hormony męskie) - testosteron – jest to hormon odpowiadający za powstanie męskich cech płciowych, ale występuje także u kobiet.

  1. SZYSZYNKA - melatonina, jej brak  powoduje uczucie senności i ogólne zmęczenie.

POLECENIE

Z podręcznika na stronie 166 przerysuj schemat rozmieszczenia gruczołów dokrewnych w organizmie kobiety i mężczyzny, rysunek opisz. Jeśli podręcznik pozostawiłeś w szkole, znajdź rysunek w dowolnym źródle wiedzy biologicznej.

Język polski

Temat:  Mitologiczne inspiracje – na podstawie opowiadania A. Christie „Hydra lernejska”

Cel: znam treść opowiadania, formułuję argumenty, dostrzegam związek między mitem o Heraklesie i pracą detektywa Herkulesa Poirot

Materiały dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” (tu tekst: A. Christie „Dwanaście prac Herkulesa”, str. 228-242). Zapoznaj się z treścią opowiadania i odpowiedz na pytania sprawdzające zrozumienie przeczytanego tekstu (pytania i odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, pytania możesz wydrukować i wkleić do zeszytu):

  1. Z jaką sprawą do detektywa przybył lekarz Charles Oldfield?
  2. Co nagle zmieniło się w zachowaniu innych wobec lekarza i dlaczego? (wymień 4 przykłady)
  3. Dlaczego plotkę Herkules Poirot porównał do hydry lernejskiej?
  4. Co było przyczyną śmierci żony doktora według jego wiedzy?
  5. W jakim wieku była pani Oldfield i jak długo z doktorem byli małżeństwem?
  6. Jaki majątek zostawiła żona lekarza i kto był spadkobiercą?
  7. Dlaczego pani Oldfield bywała drażliwa?
  8. Kim była panna Jean Moncrieffe i jak długo pracowała u państwa Oldfield?
  9. Kogo pan Oldfield darzył prawdziwym uczuciem?
  10. Z kim najpierw rozmawiał detektyw Poirot po podjęciu się zadania rozwikłania zagadki?
  11. W jakiej sprawie panna Moncrieffe miała napisać list do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych?
  12. Kogo panna Moncrieffe uważała za największą plotkarkę w miasteczku?
  13. O czym detektyw rozmawiał z panną Leatheran i o co ją prosił?
  14. Jaki zawód wykonywała siostra Harrison?
  15. Kto, zdaniem pani Harrison, zaczął plotkować w miasteczku i dlaczego?
  16. O czym opowiedziała detektywowi Beatrice King?
  17. Kim był doktor Alan Garcia?
  18. O czym powiedziała siostra Harrison detektywowi podczas rozmowy w zajeździe?
  19. Jaki przedmiot przyniósł do zajazdu detektyw sierżant Grey?
  20. Kim był Georges?
  21. O czym opowiedział zebranym Georges?
  22. Kto naprawdę był źródłem plotek w miasteczku?
  23. Co sprawiło, że detektyw zaczął podejrzewać panią Harrison?
  24. Dlaczego pani Harrison zaczęła plotkować?
  25. Z kim (kolejno) rozmawiał detektyw Poirot na temat śmierci pani Oldfield?

Wykonaj polecenie 9 ze str. 243 z podręcznika (notatkę sporządź w formie 7-8 zdań).

Język angielski

Temat:  Quantity - stosowanie określeń ilości z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi.

Cel: Potrafię zastosować określenia ilości.

Materiały dla ucznia: Podręcznik All Clear 7 , Youtube

  • Uczniowie przepisują notatkę do zeszytu

Rzeczowniki dzielimy na policzalne (takie, które możemy swobodnie policzyć ( a banana- banan, a sandwich - kanapka, a cup of tea - filiżanka herbaty, a bottle of water - butelka wody ) i niepoliczalne (takie, których nie można swobodnie policzyć np. produkty sypkie (salt - sól, sugar - cukier,flour-  mąka),  produkty płynne (coffee- kawa , tea- herbata, water- woda) oraz inne bread- chleb, cheese- ser, meat- mięso.

 

Countable

-policzalne

Uncountable-

 niepoliczalne

 

twierdzenia

a lot of - dużo 

some- jakieś, kilka, trochę

few - mało

a few - kilka

many - wiele

 

a lot of - dużo 

some - jakieś, kilka, trochę

little - mało

a little - trochę

much - wiele

pytania

How many - ile ..?

 

W pytaniach some zamieniamy na any - jakieś ?

How much - ile ...?

 

W pytaniach some zamieniamy na any - jakieś ?

 

przeczenia

W przeczeniach some zamieniamy na any - żadne

 

W przeczeniach some zamieniamy na any - żadne

 

 

  • some (jakieś, kilka, trochę) - piszemy tylko w zdaniach twierdzących a w pyt. i przecz. some zamieniamy na any (jakieś lub żadne).
  • Uczniowie wykonują zad 9, 10 ,11 z podręcznika na str 65 a odpowiedzi zapisują w zeszycie.

 

 

  • Zadanie dodatkowe:

Zadanie online w formie zabawy- z prawej strony okna można zmieniać formę szablonu na test, teleturniej lub ruletkę

https://wordwall.net/pl/resource/946522/angielski/all-clear-7-quantity

 

Informatyka

Temat: Internet jako źródło informacji – wyszukiwanie informacji w Internecie

Cel: Potrafię wyszukać w Internecie informacje na określony temat

Materiał dla ucznia:

  1. Proszę kliknij w link https://epodreczniki.pl/a/metody-przeszukiwania-zasobow-internetu/DcscWeiCa

 Przeczytaj informacje o wyszukiwarkach, katalogach, internetowych serwisach (portalach).

  1. Kliknij w link https://epodreczniki.pl/a/zaawansowane-wykorzystywanie-zasobow-internetu/DHNlTRaDY

Zapoznaj się z treścią materiału na temat zaawansowanych metod wykorzystania zasobów Internetu, a nastepnie wykonuj kolejno ćwiczenia 1,2,3.

W zeszycie przedmiotowym zapisz temat zajęć oraz w punktach wyjaśnienie pojęć:

przeglądarka internetowa, wyszukiwarka, portal internetowy, portal edukacyjny,  katalogi internetowe, wortal,

 Wyjaśnienia znajdziesz w materiale powyżej i tu: https://epodreczniki.pl/a/slowniczek/DDPcRAJxs

 

09.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia Wiosenna przerwa świątczna
Język polski Wiosenna przerwa świątczna
Język angielski Wiosenna przerwa świątczna
Religia Wiosenna przerwa świątczna

 

10.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Wiosenna przerwa świątczna

Język niemiecki

Wiosenna przerwa świątczna

Język polski

Wiosenna przerwa świątczna

Wychowanie fizyczne

Wiosenna przerwa świątczna

 

Data dodania: 2020-04-03 08:00:13
Data edycji: 2020-04-07 04:19:01
Ilość wyświetleń: 2212

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej