KLASA 7
06.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Geografia |
Temat: Zmiany w polskim przemyśle. Cel: poznanie specyfiki polskiej gospodarki i przemysłu po 1989 roku. Materiały dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 7, epodreczniki.pl Szukaj: geografia ( szkoła podstawowa) Przemiany w przemyśle po 1989 roku. Po zapoznaniu się z treścią nagrania oraz materiałem w podręczniku wykonaj zadania w ćwiczeniach: 1- 4 str. 84, 85. Osoby, które nie mają ćwiczeń zrobią następujące zadanie w zeszycie:
|
Język angielski |
Temat: Grammar: Present Perfect and Past Simple Cel: Rozpoznawanie różnic w stosowaniu czasów present perfect i past simple. Materiały dla ucznia: Ćwiczenia All Clear 7 , Youtube
https://wordwall.net/pl/resource/413338/past-simple-vs-present-perfect https://wordwall.net/pl/resource/679247/past-simple-vs-present-perfect |
Matematyka |
Temat: Kwadrat i jego połowa Cel: - umiem wyprowadzić wzór na przekątną kwadratu, Materiał dla ucznia:
W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść zawartość ramki "Zapamiętaj": Następnie wykonaj na podstawie przykładu 1.2 ćwiczenie 1 a), d). Dla chętnych: b), c) i e). i wykonaj ćwiczenie 2. |
Język polski |
Temat: Herakles kontra Herkules – przygotowujemy się do omawiania opowiadań Agathy Christie. Cel: znam treść mitu o Heraklesie, wymieniam zadania zlecone Heraklesowi, wyjaśniam znaczenie związku frazeologicznego „stajnia Augiasza” Materiały dla ucznia: zapoznaj się z treścią mitu „Dwanaście prac Heraklesa” – zdjęcia treści mitu w galerii zdjęć pod tabelą z tematami lekcji zdalnych, w zeszycie przedmiotowym wykonaj zadania z karty pracy (od 1 do 6), kartę pracy jako część notatki wklej do zeszytu lub przepisz zadania, jeśli nie masz możliwości wydruku. Dwanaście prac Heraklesa – karta pracy
Herakles w Rzymie nazywany był ………………………. . Jest to syn ……………………. i królowej ………………………. . Przyszedł na świat w …………………………. . Można o nim przeczytać w …………………………………. . Herakles to heros, tzn. ……………………………………………………….………..…………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… 2. Zapisz 7 informacji na temat wyglądu Heraklesa: ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. 3. Do podanych bohaterów mitu dopisz informacje, jaką rolę odegrali w życiu Heraklesa. Podkreśl tych spośród nich, którzy byli Heraklesowi niechętni:
4. Wytłumacz, czym dla starożytnych Greków mogły być potwory (co miało tłumaczyć ich pojawienie się w mitach), z którymi walczył Herakles, a jakie znaczenie można przypisać jabłkom, które zdobył? …………………………………………………………………………………………………………………………………….......................................... .............................................................................................................................................................................................. ..............................................................................................................................................................................................
5. Uporządkuj zadania, które musiał wykonać Herakles: …... Przepędzenie ptaków stymfalijskich. …… Przyniesienie złotych jabłek z ogrodu Hesperyd. …… Oczyszczenie stajni Augiasza. …… Schwytanie byka kreteńskiego. …… Sprowadzenie Cerbera z Tartaru. …… Zabicie lwa z Nemei. …… Złapanie dzika erymantejskiego. …… Ujęcie klaczy Diomedesa. …… Zabicie hydry lernejskiej. …… Zdobycie pasa Hipolity. …… Schwytanie łani ceryntejskiej. …… Uprowadzenie wołów Gerionesa.
6. Wyjaśnij, co dosłownie, a co w znaczeniu przenośnym oznacza wyrażenie „stajnia Augiasza”. Ułóż z tym związkiem frazeologicznym zdanie złożone.
|
Plastyka |
Temat: Asamblaż i jego odmiany Cel: wiem, czym jest asamblaż i tworzę trójwymiarowy kolaż złożony z różnych przedmiotów Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!” (szukaj tematu: Asamblaż i jego odmiany, str. 35 oraz 38-39, zapoznaj się z treściami zawartymi w rozdziale, które wyjaśniają, na czym polega tworzenie asamblażu). Wykonaj zadanie: Skorzystaj z materiałów dostępnych w domu, ułóż je lub umocuj na podłożu zgodnie z własnym pomysłem, możesz je pomalować, przyciąć, zmienić w taki sposób, by odpowiadały Twojej wizji. Stwórz asamblaż, któremu będzie można nadać tytuł „Moja pasja – moja przyszłość”. Litery tworzące tytuł pracy wykonaj za pomocą dowolnej techniki plastycznej (wyklej, namaluj, narysuj), ale niech będą nimi przedmioty codziennego użytku, np. „o” – talerzyk. Wyobraźnia podsunie Ci zapewne rozmaite rozwiązania. Zrób zdjęcie wykonanej pracy (wraz z napisem) i prześlij je na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki – adres poczty przesłany został rodzicom poprzez edziennik.
|
07.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Chemia |
Temat: Prawo zachowania masy Cel: Uczeń: - wie, jak brzmi prawo zachowania masy; - potrafi zastosować prawo zachowania masy w prostych zadaniach. Materiały dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia:
Prawo zachowania masy brzmi Masa wszystkich substratów wziętych do reakcji jest równa masie wszystkich produktów otrzymanych w wyniku reakcji czyli: masa substratów = masa produktów
ZA TO ZADANIE DOMOWE OTRZYMASZ OCENĘ Posługując się układem okresowym pierwiastków chemicznych w podręczniku lub w dowolnym źródle (np. w Internecie), oblicz masę substratów i masę produktów w podanych poniżej reakcjach. Odpowiedź prześlij na adres: kolodziejskaurszula@wp.pl . Jeśli nie posiadasz swojego adresu mailowego, poproś rodziców o skopiowanie tekstu i przesłanie przez edziennik do mnie. Zadanie wykonujemy Oblicz masę substratów i masę produktów w reakcjach według wzoru: 2H2 + O2 → 2H2O m 2H2 + m O2 = m2H2O 4*1u + 2*16u = 2* (2u+16u) 4u +32u = 2*18u 36u = 36u
CaO + CO2 → CaCO3 |
Matematyka |
Temat: Kwadrat i jego połowa - zadania Cel: - umiem stosować wzór na przekątną kwadratu do rozwiązywania zadań Materiał dla ucznia:
eszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść zawartość ramki "Zapamiętaj"
i wykonaj ćwiczenie 3 a) i c). Dla chętnych: ćw. 3 b) i d). Rozwiąż zadania I i II z "Czy już umiem?" Dla chętnych:- III
|
Fizyka |
Temat: Analiza wykresów ruchów prostoliniowych: jednostajnego i jednostajnie zmiennego. Cel: Utrwalam umiejętności analizowania wykresów opisujących ruch oraz odczytywania i przetwarzania danych przedstawianych w postaci tabel i wykresów. Materiały dla ucznia: Obejrzyj raz jeszcze prezentację wpisując w przeglądarce „Fizyka od podstaw – wykresy opisujące ruch” lub kliknij link https://www.youtube.com/watch?v=otygcFsgwAk Skorzystaj z podręcznika str.150 ( to najważniejsze) i sporządź notatkę, a następnie wykonaj zad. 1 str.150 oraz 5,6 str.151. |
Muzyka |
Temat: Dźwięki jak barwy. Kolorystyka różnych zespołów Cel: - nauka piosenki „Pod jabłonią”, - utrwalenie wiadomości o zespole kameralnym smyczkowym, - rozpoznaję instrumenty smyczkowe, dęte drewniane i blaszane. Materiały dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 94-97, tekst piosenki „Pod jabłonią”, tekst „Instrumentalna paleta barw’ Przeczytać teksty, wykonać zadanie ze słuchawkami str.97. |
08.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||
Matematyka |
Temat: Trójkąt równoboczny i jego połowa Cel: Materiały dla ucznia:
Zobacz film, który pokazuje wyprowadzenie wzoru na wysokość trójkąta równobocznego https://www.youtube.com/watch?v=8yEqNUsRXWo (od 2min 31 s do 6min 53 s tego filmu) W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść zawartość ramki "Zapamiętaj" Następnie na podstawie przykładu 1.2 wykonaj ćwiczenie 1 a), d). Dla chętnych: ćw. 1 b), c), e), f). 2. Zobacz film, który pokazuje wyprowadzenie wzoru na pole trójkąta równobocznego https://www.youtube.com/watch?v=VsD1kdoNIWI (od 1min 50 s do 3min 25s tego filmu) W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść zawartość ramki "Zapamiętaj"
Przeczytaj poniższy przykład:
Następnie wykonaj ćwiczenie 2 a) Dla chętnych: ćw. 2 b). Ćwiczenie 2 Oblicz pole trójkata równobocznego o danym boku a lub wysokości h. a) a=2cm b) h=2 cm |
||||||||||||
Biologia |
Temat: Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego Cel: Uczeń: - zna pojęcia: gruczoł dokrewny, hormon; - wymienia gruczoły dokrewne; - wymienia hormony i ich funkcje; - zna niektóre zaburzenia powodowane niewłaściwym funkcjonowaniem układu dokrewnego; - zna rozmieszczenie gruczołów dokrewnych w organizmie człowieka. Materiały dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela, podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 7. Jeśli pozostawiłeś książki w szkole, wszystkie potrzebne informacje do tej lekcji możesz znaleźć w Internecie lub innym źródle wiedzy biologicznej. Czynności ucznia:
NOTATKA DLA UCZNIA Układ hormonalny (dokrewny) zawdzięcza swoją drugą nazwę funkcji, którą pełni – hormony przezeń wytwarzane docierają do krwi. Gruczoły dokrewne są gruczołami wewnątrzwydzielnymi. Produkują one hormony, które są przekazywane do krwi. Hormony dostosowują szybkość pracy tych gruczołów do obecnych potrzeb organizmu. Pojedynczy hormon wpływa na pracę tylko niektórych narządów. Do gruczołów dokrewnych zaliczamy: przysadkę, tarczycę, przytarczyce, nadnercza, trzustkę, jajniki, jądra, szyszynkę. 1.PRZYSADKA - wytwarza dwa hormony: - hormon wzrostu, pobudzający podział komórek; - hormony tropowe, wpływające na działalność innych gruczołów dokrewnych.
- kortyzol, regulujący przemiany cukrów; - adrenalina, przyspieszająca pracę serca i oddychanie, podnosi ciśnienie krwi.
- insulina, przyspieszająca transport glukozy do komórek oraz magazynowanie jej nadmiaru w wątrobie, przez co obniża jej poziom we krwi. Skutkiem niedoboru insuliny lub defektu jej działania w organizmie jest występowanie choroby zwanej cukrzycą; - glukagon – powoduje wyzwolenie glukozy z wątroby do krwi, podnosząc tym samym jej poziom we krwi. Jak łatwo zauważyć, działanie glukagonu jest odwrotne do działania insuliny. 6.A. JAJNIKI (hormony wyłącznie żeńskie) - estrogeny, odpowiadające za powstawanie żeńskich cech płciowych. 6.B. JĄDRA (hormony męskie) - testosteron – jest to hormon odpowiadający za powstanie męskich cech płciowych, ale występuje także u kobiet.
POLECENIE Z podręcznika na stronie 166 przerysuj schemat rozmieszczenia gruczołów dokrewnych w organizmie kobiety i mężczyzny, rysunek opisz. Jeśli podręcznik pozostawiłeś w szkole, znajdź rysunek w dowolnym źródle wiedzy biologicznej. |
||||||||||||
Język polski |
Temat: Mitologiczne inspiracje – na podstawie opowiadania A. Christie „Hydra lernejska” Cel: znam treść opowiadania, formułuję argumenty, dostrzegam związek między mitem o Heraklesie i pracą detektywa Herkulesa Poirot Materiały dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” (tu tekst: A. Christie „Dwanaście prac Herkulesa”, str. 228-242). Zapoznaj się z treścią opowiadania i odpowiedz na pytania sprawdzające zrozumienie przeczytanego tekstu (pytania i odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, pytania możesz wydrukować i wkleić do zeszytu):
Wykonaj polecenie 9 ze str. 243 z podręcznika (notatkę sporządź w formie 7-8 zdań). |
||||||||||||
Język angielski |
Temat: Quantity - stosowanie określeń ilości z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi. Cel: Potrafię zastosować określenia ilości. Materiały dla ucznia: Podręcznik All Clear 7 , Youtube
Rzeczowniki dzielimy na policzalne (takie, które możemy swobodnie policzyć ( a banana- banan, a sandwich - kanapka, a cup of tea - filiżanka herbaty, a bottle of water - butelka wody ) i niepoliczalne (takie, których nie można swobodnie policzyć np. produkty sypkie (salt - sól, sugar - cukier,flour- mąka), produkty płynne (coffee- kawa , tea- herbata, water- woda) oraz inne bread- chleb, cheese- ser, meat- mięso.
Zadanie online w formie zabawy- z prawej strony okna można zmieniać formę szablonu na test, teleturniej lub ruletkę https://wordwall.net/pl/resource/946522/angielski/all-clear-7-quantity
|
||||||||||||
Informatyka |
Temat: Internet jako źródło informacji – wyszukiwanie informacji w Internecie Cel: Potrafię wyszukać w Internecie informacje na określony temat Materiał dla ucznia:
Przeczytaj informacje o wyszukiwarkach, katalogach, internetowych serwisach (portalach). Zapoznaj się z treścią materiału na temat zaawansowanych metod wykorzystania zasobów Internetu, a nastepnie wykonuj kolejno ćwiczenia 1,2,3. W zeszycie przedmiotowym zapisz temat zajęć oraz w punktach wyjaśnienie pojęć: przeglądarka internetowa, wyszukiwarka, portal internetowy, portal edukacyjny, katalogi internetowe, wortal, Wyjaśnienia znajdziesz w materiale powyżej i tu: https://epodreczniki.pl/a/slowniczek/DDPcRAJxs |
09.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia | Wiosenna przerwa świątczna |
Język polski | Wiosenna przerwa świątczna |
Język angielski | Wiosenna przerwa świątczna |
Religia | Wiosenna przerwa świątczna |
10.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Wiosenna przerwa świątczna |
Język niemiecki |
Wiosenna przerwa świątczna |
Język polski |
Wiosenna przerwa świątczna |
Wychowanie fizyczne |
Wiosenna przerwa świątczna |
88-121 Chełmce
Chełmce 51