Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 06.04.2020 do 08.04.2020

KLASA 6               

06.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Charakterystyka i rodzaje czworokątów.

Cel:

- rozpoznaje czworokąty i ich rodzaje,

- wskazuje boki, wierzchołki i przekątne  czworokąta,

-opisuje własności różnych rodzajów czworokątów,

Materiał dla ucznia:

 praca z podręcznikiem str.32, 33, 34,35

  1. Zapisz w zeszycie:

Czworokąt , to wielokąt o czterech kątach. Ma cztery boki i dwie przekątne.

Suma kątów czworokąta jest równa 360o.

  1. Zapoznaj się na stronie 33, 34 i 35 z własnościami : trapezu, równoległoboku, rombu, prostokąta i Sporządź notatkę o ich własnościach. Zrób zdjęcie z notatką i prześlij na mail: martatschul@wp.pl
  2. Wykonaj zadanie 1 str.36 podręcznik

Jeśli będziesz miał wolny czas, to w ramach powtórzenia wiadomości o własnościach czworokątów obejrzyj krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=Y8DX_eqZmAg

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie ryb

Cele lekcji: Uczeń zna:

- zróżnicowanie budowy i trybu życia ryb;

- znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka;

- sposoby ochrony ryb.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 87 i przeczytaj cały temat. Szczególnie uważnie przeczytaj rozdział W świecie ryb na stronie 88 i 89,
na pewno to Cię zainteresuje!

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Większość ryb ma opływowy kształt ciała, są to ryby szybko pływające. Ryby żyjące przy dnie zbiorników wodnych mają kształt ciała spłaszczony. Natomiast ryby żyjące wśród roślin wodnych mają ciało wydłużone.
  2. Znaczenie ryb w przyrodzie – ryby przyczyniają się do utrzymania równowagi przyrodzie. Zjadają rośliny i zwierzęta, odżywiają się planktonem i jednocześnie są pokarmem, najczęściej dla innych ryb, ptaków i ssaków.
  3. Znaczenie ryb dla człowieka – ryby są źródłem mięsa bogatego

w witaminy A i D, dostarczają kawiory (ikra łososia – kawior czerwony, ikra jesiotra – kawior czarny). Ponadto ryby są wykorzystywane do produkcji żelatyny i kleju oraz mączki rybnej. Niektóre ryby są wskaźnikami czystości wód. Niektóre ryby można hodować w akwariach. Są także ryby niebezpieczne dla człowieka, np. rekiny i skorpeny.

  1. Główne zagrożenia i sposoby ochrony ryb. Zagrożenia dla ryb stanowią zanieczyszczenia zbiorników wodnych, usuwanie ścieków, odłowy zbyt dużej ilości ryb.

Ochrona ryb polega na:

- ochronie gatunkowej (chronione są gatunki zagrożone wyginięciem);

- stosowaniu okresów ochronnych (nie wolno łowić ryb w czasie rozrodu);

- poprawie stanu czystości wód;

- kontrolowaniu ilości odławianych ryb.

Przeręble to otwory w lodzie mające na celu dostarczenie zimą tlenu

 dla ryb w zbiornikach wodnych.

Ławica to duża liczba szybko poruszających się ryb (służy to rozpraszaniu uwagi drapieżnika).

POLECENIE

Zapamiętaj wiadomości z notatki.

Zadanie domowe:

ZA TO ZADANIE DOMOWE OTRZYMASZ OCENĘ

Niektóre ryby głębinowe posiadają świecący wyrostek. W dowolnych źródłach wyszukaj informacje o jego funkcji. Odpowiedź prześlij na adres:  kolodziejskaurszula@wp.pl .Jeśli nie posiadasz swojego adresu mailowego, poproś rodziców o skopiowanie uzupełnionego tekstu i przesłanie przez edziennik do mnie. Zadanie wykonujemy w nieprzekraczalnym terminie

do 10 kwietnia 2020 roku.

Technika

Temat:  Rzuty aksometryczne

Cel: Poznam zasady rzutowania aksometrycznego oraz nauczę się rysowania  prostych brył w izometrii i dimetrii ukośnej

Materiał dla ucznia:  

Proszę przeczytaj zawartość akapitu "Rzutowanie w przestrzeni" (podr. str. 46) i napisz temat lekcji krótką notatkę.

Kliknij w poniższe linki. Są tam krótkie filmy dotyczące:

-dimetrii ukośnej 

https://www.youtube.com/watch?v=94OtakuDyZE

oraz

- izometrii

https://www.youtube.com/watch?v=UDb2H_78qVo

https://www.youtube.com/watch?v=wVYuHP03e2M

Następnie wykonaj ćw. 1 na str. 46   i  ćw. 4 na str. 47.

Dla chętnych ćw. 5 str. 47.

Informatyka

Temat:  Zabawy z algorytmami

Cel:

- co to jest algorytm
- wiem, na czym polega rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem algorytmów
- wiem, jak zapisać rozwiązanie problemu w postaci listy kroków

Materiał dla ucznia:  

Zapisz w zeszycie temat oraz wyjaśnienie pojęcia algorytmu :

 

Kliknij w link https://epodreczniki.pl/a/od-problemu-do-algorytmu/Di36L63Ll

i wykonaj ćwiczenia od 1 do 4.

 

07.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic: A food survey - posiłki

Cel: Nazywanie posiłków i ich składników

 

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 4 , ćwiczenia online

1.

Uczniowie pod tematem wypisują słownictwo z podręcznika ze str 58 z zad. 1. Wyrazy tłumaczymy - tłumaczenie znajduje się na str 68

Następnie czytamy teksty ze str 59 i odpowiadamy na pytania ze str 59 zad 3.

Dla chętnych: W linku znajdują się zabawy internetowe ze słownictwem z tego tematu.

https://wordwall.net/pl/resource/716432/esl-tefl/brainy-6-unit-5-food

 https://wordwall.net/pl/resource/696475/angielski/brainy-6-unit-5-meals-taste

Polecam również uczenie się przy pomocy fiszek

https://quizlet.com/pl/404216780/unit-5-meals-flash-cards/

2.

Wykonujemy zadanie ze słuchu -  zad 5 ze str. 59 a odpowiedzi zapisujemy w zeszycie

Pobieramy słuchanie ze strony wydawnictwa

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

3.

Na podstawie poznanego słownictwa wykonujemy zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na str 42

 

Język polski

Temat: Elementy baśniowe w „Bajce o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła” Stanisława Lema.
Cel: porządkuję wydarzenia i zapisuję je w formie równoważników zdań, wyszukuję w tekście potrzebne informacje, wskazuję w opowiadaniu Lema elementy baśniowe
Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony), tu tekst: S. Lem „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”. Przeczytaj tekst zamieszczony w podręczniku na stronach 44-48 i wykonaj zadania: zadanie 1 ze str. 48, zad. 9 str. 50 ( wskaż 4 cechy opowiadania Lema jako baśni) oraz zadania z karty pracy (odpowiedzi zapisuj w zeszycie przedmiotowym, a polecenia przepisz lub wklej wydruk).

KARTA PRACY - KLASA 6 
Stanisław Lem „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”
1. Odpowiedz pełnym zdaniem na pytania dotyczące treści utworu:
a) Kto rządził Kyberą?
b) Z kim władca prowadził walki?
c) Co stworzyli królewscy inżynierowie na Księżycu?
d) W jaki sposób stara maszyna cyfrowa zniszczyła elektrosmoka?
e) Co stało się z maszyną cyfrową po unicestwieniu elektrosmoka?
f) Co uświadomiła władcy walka z elektrosmokiem?
2. Scharakteryzuj Poleandra, w tym celu odpowiedz pełnym zdaniem na pytania:
a) Czym się zajmował?
b) W jaki sposób rozwijał swoje zainteresowania?
c) Jak oceniali go poddani?
d) Jak się zachowywał, gdy odebrał wiadomość od elektrosmoka?
e) Jak odnosił się do maszyny w chwili zagrożenia?
f) Jak chciał postąpić z maszyną, gdy pokonała elektrosmoka?
3. Uporządkuj wydarzenia zgodnie z kolejnością, wydarzenia we właściwej kolejności zapisz w zeszycie:
……Zrozumienie przez króla popełnionego błędu.
…...Chęć przejęcia tronu przez elektrosmoka.
……Podzielenie się przez siebie elektrosmoka.
……Król Kybery wielkim wojownikiem.
……Niezadowolenie poddanych z powodu zniszczonych osad.
……Znudzenie władcy.
……Wydanie przez króla polecenia maszynie.
……Wyłączenie maszyny.
……Uruchomienie maszyny strategicznej.
……Odjęcie siebie przez smoka.
……Zadanie smokowi trzech zadań matematycznych.
…… Wyciągnięcie z siebie pierwiastka przez smoka.
…….Bunt maszyny.
…….Zajęcie się władcy cybernetyką cywilną.
…….Zmiana maszyny w elektrosmoka.
…….Zmiana maszyny w elektrosmołę.
…….Śmierć elektrosmoka.
…….Wysłanie wyprawy zbrojnej w celu zgładzenia elektrosmoka.
……. Wydanie rozkazu wybudowania sztucznych wrogów.
……. Zbudowanie maszyny cyfrowej na Księżycu.
…….Marzenie króla o kosmicznej wojnie.
……. Podziękowanie maszynie przez władcę.

Geografia

Temat: Rozmieszczenie ludności . Starzenie się społeczeństw.

Cel:

- poznasz przyczyny i różnic w rozmieszczeniu ludności w Europie;

- nauczysz się obliczać gęstość zaludnienia;

- dowiesz się, czym jest piramida ludności;

- poznasz przyczyny i skutki starzenia się społeczeństwa.

Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 6, epodreczniki.pl

Wzór na obliczanie gęstości zaludnienia:

Liczba ludności kraju podzielona przez powierzchnię tego kraju. Wynik otrzymuje się w osobach na 1km kwadratowy (os./ km ²).

Szukaj: geografia ( szkoła podstawowa ) Zróżnicowanie ludnościowe i kulturowe współczesnej Europy. Zapoznaj się z punktem 5 – Struktura ludności Europy według wieku. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1, 3 str. 50, 52 .

Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej.

Ćwiczenia ramion:
- w lekkim rozkroku, ramiona w bok - odwracanie dłoni 1 min.
- w lekkim rozkroku - ramiona zgięte w łokciach - energiczne wyprosty przedramion 1 min.
- w lekkim rozkroku - krążenie PR do przodu i jednocześnie LR do tyłu, potem zmiana 2 min.
Ćwiczenie tułowia i mięśni brzucha:
- w rozkroku, ręce na karku - skłony w lewo kilkakrotnie, następnie zmiana kierunku
- siad rozkroczny, ręce na karku - kilkakrotny skręt tułowia w lewo i zmiana kierunku
- siad prosty z chwytem za stopy, unoszenie stóp w górę- powtórzyć 20x
- leżąc na plecach unosząc głowę i tułów, dostawiamy prawy łokieć i lewe kolano i potem zmiana lewy łokieć i prawe kolano, po 30 razy na każdą stronę
- leżąc tyłem ,,rowerek" 1 min.
- postawa rozkroczna: położyć woreczek(zamiast woreczka mogą być zwinięte skarpetki - CZYSTE :-)) na czole, skłonić się do tyłu i jednocześnie upuścić skarpetki za siebie - 5x
- postawa rozkroczna i skłon do przodu, ramiona między nogami. Podrzucić skarpetki między nogami na plecy - powstać 10x
Ćwiczenia szyi:
- postawa rozkroczna: przytrzymać skarpetki pod brodą i upuścić je - chwycić 5x
- siad prosty - skarpetki położyć na stopach, podrzucić skarpetki do góry i chwycić oburącz 20x

 

08.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Czworokąty.

Cel:

- rysuje czworokąty spełniające podane warunki,

- oblicza miary katów czworokąta.

Materiał dla ucznia:

1.Obejrzyj krótki film: Rysowanie równoległoboku i rombu (do 10 min ) https://www.youtube.com/watch?v=4W9_mjkp6F4

2.Wykonaj zadania z podręcznika

Str.36 – zad 2a), b);  str.37 – zad.13 a), b).

3.Przypomnij sobie informacje dotyczące kątów w poznanych czworokątach ( str.33 i 34 w podręczniku). Następnie wykonaj zad.4 a),b), c), d) – str.36/podręcznik  oraz zad. III- Czy już umiem- str.38/podręcznik.

4.Zadanie domowe (Wykonaj zdjęcie lub scan zadania domowego i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl

Ćwiczenia; str.82- zad.1,2

Dla chętnych 

Ćwiczenia : str.84 – zad.6

Plastyka

Temat: Czym jest architektura? Początki architektury nowoczesnej.
Cel: znam znaczenie pojęcia urbanistyka, wymieniam rodzaje architektury, przygotowuję projekt nietypowej budowli
Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Architektura, str. 82-93 (zapoznaj się z treściami zawartymi w rozdziale).
Wykonaj polecenie: Wyobraź sobie nietypową budowlę. Pomyśl o jej funkcji (czy będzie to budynek mieszkalny, a może dom handlowy czy biurowiec) i otoczeniu, w jakim się znajdzie. Przedstaw wymyślony przez Ciebie budynek na kartce formatu A3, pracę wykonaj kredkami lub pastelami.
Wykonaj zdjęcie swojej pracy i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik.

Religia

Temat: Z Najświętszą Maryją prosimy Boga o pomoc

Cel:  Utrwalenie podstawowych modlitw

Materiał dla ucznia: Proszę odmówić dziesiątkę Różańca z prośbą o zdrowie dla rodziny, ochronę przed chorobą i ustanie epidemii. Dziesiątkę różańca poprzedzamy modlitwą Ojcze nasz, na końcu odmawiamy Chwała Ojcu…

 

09.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski Wiosenna przerwa świąteczna
Język polski Wiosenna przerwa świąteczna
Muzyka Wiosenna przerwa świąteczna

 

10.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski Wiosenna przerwa świąteczna
Matematyka Wiosenna przerwa świąteczna
Historia Wiosenna przerwa świąteczna
Data dodania: 2020-04-03 08:27:27
Data edycji: 2020-04-05 04:14:03
Ilość wyświetleń: 1707

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej