KLASA 4
06.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Figury symetryczne Cel: - użyję ze zrozumieniem słów: oś symetrii, - wskażę, narysuję osie symetrii figury (jeśli istnieją), - wskażę w otaczającym świecie obiekty osiowosymetryczne. Zapis do zeszytu: „Figury, które mają jedną lub więcej osi symetrii nazywamy figurami osiowosymetrycznymi.” Materiał dla ucznia: Krótki film „Figury osiowosymetryczne” https://pistacja.tv/film/mat00493-figury-osiowosymetryczne?playlist=424 praca z podręcznikiem str. 38 i 39 zadania do wykonania : Ćwiczenia str. 92- zad.1, 3; str.93-zad.4 Dla chętnych: ćwiczenia str.92 – zad.2 |
Przyroda |
Temat: Składniki pokarmowe i ich rola w organizmie człowieka Cel lekcji: Uczeń zna składniki pokarmowe oraz ich rolę w organizmie człowieka. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 74 i przeczytaj rozdział: Istnieje kilka grup składników pokarmowych (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć). Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
- cukry; - tłuszcze; - białka; - witaminy; - sole mineralne; - woda.
Dużo witaminy A zawiera żółtko jaj.
Dużo tej witaminy jest w mięsie.
Dużo witaminy C zawiera cytryna.
Zapamiętaj wiadomości z notatki! |
Jezyk polski |
Temat: O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego. - podzielisz wypowiedzenia ze względu na intencję (cel)wypowiedzi. królem wioski. Makumba jest Zapisz wniosek:
W razie pytań i trudności – czekam na Was w edzienniku lub pod adresem e-mail: annatalaska@interia.pl |
07.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Koła i okręgi. Cel: -wyróżnię spośród figur płaskich koła i okręgi, -wykreślę okrąg i koło o podanym promieniu, -wykreślę promień, średnicę koła lub okręgu. Materiał dla ucznia: Praca z podręcznikiem str.43 zadania do wykonania : podręcznik str.44 –zad.1,3 (wykonaj zdjęcie i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl) ćwiczenia str.94- zad 1,2,3,4 . |
Język angielski |
Topic: Slap it! Czynności wykonywane w czasie wolnym Cel: Nazywanie czynności wykonywanych w czasie wolnym. Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 4 , Youtube
Następnie czytamy dialog ze str. 61 lub odsłuchujemy wcześniej pobranie nagrania na strefie ucznia na stronie wydawnictwa https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia Wyniki gry z dialogu zapisujemy w zeszycie.
https://www.youtube.com/watch?v=O07X1XLK4tM 3. Doskonalimy poznane słownictwo w zadaniach 1 i 2 na str. 44 |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej
|
08.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Co to jest skala? Cel: - wykreślę odcinki w podanej skali , - wykreślę prostokąty w podanej skali, - dobiera skalę do narysowanych przedmiotów. Materiał dla ucznia: 1.Wysłuchaj krótkiego filmu z lekcją: „Skala – wprowadzenie” https://www.youtube.com/watch?v=u77UY0LQb4U
w skali 3:1. b)Narysuj prostokąt o bokach 4cm i 8cm. Wykreśl ten prostokąt w skali 1:4. Zapisz wymiary przy bokach każdego prostokąta. Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl 4. Wykonaj zadania z ćwiczeń: zad. 1,2,3,4 – str.96 |
Język angielski |
Topic: I can sing, but I can’whistle. Cel: Uczniowie potrafią powiadać o swoich umiejętnościach i ich braku. Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 4 , Youtube
Can- umieć, móc, potrafić Can’t - nie umieć, nie móc, nie potrafić Czasownik CAN należy do grupy czasowników modalnych, które potrafią samodzielnie utworzyć pytanie poprzez zamianę miejsc z podmiotem (osobą), nazywa się to imwersja oraz potrafi tworzyć przeczenia za pomocą dodania not=nie
Po czasowniku can zawsze występuje kolejny czasownik bez zmienionej formy
She can jump. Can she jump? She can’t jump. Yes, she can / No, she can’t.
We can swim. Can we swim? We can’t swim. Yes, we can/ No, we can’t. Do ułatwienia wrzucam link z krótkim filmikiem : https://www.youtube.com/watch?v=i6EAdhFPw4A&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=9 Proszę przetłumaczyć zdania na j.ang wg. wzoru wyżej. Należy z każdego zdania utworzyć twierdzenie, pytanie, przeczenie i dwie odp z Yes i NO.
3. Oni potrafią wspinać się na drzewa. |
Plastyka |
Temat: Tworzę przez cały rok-Dekoracja na Wielkanoc Cel: -tworzę dekorację świąteczną według własnego pomysłu, którą można będzie udekorować stół na Wielkanoc. Materiał dla ucznia; w zależności od pomysłu uczeń samodzielnie dobiera materiały. Możesz przygotować tradycyjne pisanki lub naczynia i materiałowe serwetki pokryte świątecznymi wzorami, papierowe kwiaty do wazonu lub inne dekoracje. Proszę wykonać zdjęcia swoich prac :„Wiosenne kwiaty” i „Dekoracja na Wielkanoc” |
Informatyka |
Temat: Tworzymy tekst komputerowy – wyrównujemy akapity i stosujemy interlinię Cel: Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a nastepnie przeczytaj uważnie tekst na stronie 95 (punkt 3) o wyrównywaniu akapitów. Następnie wykonaj po kolei ćwiczenia 4 (str. 96) oraz ćwiczenia 5 i 6 (s. 97). |
09.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia | Wiosenna przerwa świąteczna |
Język polski | Wiosenna przerwa świąteczna |
Religia | Wiosenna przerwa świąteczna |
10.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski | Wiosenna przerwa świąteczna |
Technika | Wiosenna przerwa świąteczna |
Muzyka | Wiosenna przerwa świąteczna |
88-121 Chełmce
Chełmce 51