Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 06.04.2020 do 08.04.2020

KLASA 4

06.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Figury symetryczne

Cel:

- użyję ze zrozumieniem słów: oś symetrii,

- wskażę, narysuję osie symetrii figury (jeśli istnieją),

- wskażę w otaczającym świecie obiekty osiowosymetryczne.

Zapis do zeszytu:

„Figury, które mają jedną lub więcej osi symetrii nazywamy figurami osiowosymetrycznymi.”

Materiał dla ucznia:

Krótki film „Figury osiowosymetryczne”

https://pistacja.tv/film/mat00493-figury-osiowosymetryczne?playlist=424

praca z podręcznikiem str. 38 i 39

zadania do wykonania :

Ćwiczenia str. 92- zad.1, 3; str.93-zad.4

Dla chętnych: ćwiczenia str.92 – zad.2

Przyroda

Temat: Składniki pokarmowe i ich rola w organizmie człowieka

Cel lekcji:

Uczeń zna składniki pokarmowe oraz ich rolę w organizmie człowieka.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 74 i przeczytaj rozdział: Istnieje kilka grup składników pokarmowych (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Zadaniem układu pokarmowego jest pobieranie i trawienie pokarmu.
  2. Składniki pokarmowe to:

- cukry;

- tłuszcze;

- białka;

- witaminy;

- sole mineralne;

- woda.

  1. Cukry dostarczają energii potrzebnej do wykonywania wszystkich czynności, np. rośnięcie, uczenie się, praca. Produkty zawierające dużo cukrów to: ziemniaki, pieczywo, kasza, makaron (wcale nie muszą być słodkie).
  2. Tłuszcze dostarczają energii oraz umożliwiają wchłanianie niektórych witamin. Tłuszcze są materiałem zapasowym. Podskórna warstwa tłuszczu chroni przed utratą ciepła. Produkty zawierające dużo tłuszczów to: smalec, słonina, masło, olej.
  3. Białka budują ciało człowieka oraz umożliwiają transport niektórych substancji. Produkty bogate w białko to: mięso, jaja, mleko i jego przetwory,
    a także nasiona roślin strączkowych, np. fasoli i soi.
  4. Witaminy regulują pracę organizmu. Witaminy oznaczane są wielkimi literami, np. A, B, C, D, E, K. Część witamin występuje w tych samych pokarmach tak, jak witaminy z grupy B, dlatego każda z nich oznaczana jest liczbą: B1,B2,B
  5. Witamina A odpowiada za właściwe widzenie o zmierzchu.

Dużo witaminy A zawiera żółtko jaj.

  1. Witamina B12 pobudza wytwarzanie niektórych składników krwi.

Dużo tej witaminy jest w mięsie.

  1. Witamina C zwiększa zdolność organizmu do zwalczania chorób.

Dużo witaminy C zawiera cytryna.

  1. Witamina D odpowiada za prawidłowy rozwój kości i zębów.
    Bogate w witaminę D są mleko i przetwory mleczne.
  2. Witamina K wpływa na krzepnięcie krwi.
    Dużo witaminy K jest w sałacie.
  3. Sole mineralne pełnia funkcję budulcową oraz regulują pracę organizmu.
    Sole wapnia i magnezu budują kości i zęby oraz opowiadają za prawidłową pracę mięśni. Dużo wapnia zawierają: jaja. mleko i przetwory mleczne, fasola. Dużo magnezu jest w orzechach, migdałach, pestkach dyni.
  4. Woda jest głównym składnikiem budowy organizmu, stanowi ponad połowę masy ciała. Woda jest konieczna do życia, ponieważ w obecności wody zachodzą wszystkie procesy w organizmie. Człowiek może żyć bez wody zaledwie kilka dni, potem umiera. Człowiek w ciągu dnia powinien wypić półtora litra wody (litr i pół litra). Źródłem wody są wszystkie płyny oraz soczyste warzywa i owoce.
    POLECENIE:

Zapamiętaj wiadomości z notatki!

Jezyk polski

Temat: O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego.
Cel:
- dowiesz się, co to jest wypowiedzenie;

- podzielisz wypowiedzenia ze względu na intencję (cel)wypowiedzi. 

Materiał dla ucznia:

1. Podane wyrazy ułóż tak, by wypowiedzenie miało sens.

królem wioski. Makumba jest

Zapisz wniosek:
Wniosek: wypowiedzenie to ciąg wyrazów logicznie uporządkowanych i powiązanych ze sobą gramatycznie. 
2. Przeanalizuj podane wypowiedzenia. Co chciałam osiągnąć mówiąc je do Was?
a) Dziś jest poniedziałek.
b) Jak się czujecie?
c) Otwórzcie zeszyty!

(a.-przekazanie informacji; b. - pytanie; c.- rozkaz)

Przerysujcie jako wniosek schemat ze strony 125 o rożnych typach wypowiedzeń (oznajmujące, pytające, rozkazujące).

3. Wyświetlcie prezentację klikając w link podany na końcu. Będziemy się nią posługiwać przez kilka lekcji. Materiał na dziś to slajdy od 1 do 8. Przesuwajcie je strzałką w prawo.
Na slajdach znajdziecie materiał podsumowujący, a także ćwiczenia utrwalające.

 

https://docs.google.com/presentation/d/1fEIqzUdiu69u9bHAKKSN5xoUiG1ia8U3LPGotZX04DQ/present?ueb=true&slide=id.p

  1. Jako zadanie domowe wykonajcie ćw. 4 str. 125 podręcznik.

W razie pytań i trudności – czekam na Was w edzienniku lub pod adresem e-mail: annatalaska@interia.pl

 

 

07.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Koła i okręgi.

Cel:

-wyróżnię spośród figur płaskich koła i okręgi,

-wykreślę okrąg i koło o podanym promieniu,

-wykreślę promień, średnicę koła lub okręgu.

Materiał dla ucznia:                                                                                            

Praca z podręcznikiem str.43

zadania do wykonania :

podręcznik str.44 –zad.1,3 (wykonaj zdjęcie i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl)

ćwiczenia  str.94- zad 1,2,3,4 .

Język angielski

Topic: Slap it! Czynności wykonywane w czasie wolnym

Cel: Nazywanie czynności wykonywanych w czasie wolnym.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, ćwiczenia Brainy 4 , Youtube

  1. Pod tematem uczniowie wypisują czasowniki z podręcznika ze str. 60
    zad. 1 oraz tłumaczą je (tłumaczenie na str. 70 w słowniczku)

Następnie czytamy dialog ze str. 61  lub odsłuchujemy wcześniej pobranie nagrania na strefie ucznia na stronie wydawnictwa https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Wyniki gry z dialogu zapisujemy w zeszycie.

  1. Ponadto oglądają filmik na Youtube przypominający poprzedni temat
    „At a friends house“. - W domu u przyjaciół.

https://www.youtube.com/watch?v=O07X1XLK4tM

3. Doskonalimy poznane słownictwo w zadaniach 1 i 2 na str. 44
w ćwiczeniach.

Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej

Ćwiczenia ramion:
- w lekkim rozkroku, ramiona w bok - odwracanie dłoni 1 min.
- w lekkim rozkroku - ramiona zgięte w łokciach - energiczne wyprosty przedramion 1 min.
- w lekkim rozkroku - krążenie PR do przodu i jednocześnie LR do tyłu, potem zmiana 2 min.


Ćwiczenie tułowia i mięśni brzucha:
- w rozkroku, ręce na karku - skłony w lewo kilkakrotnie, następnie zmiana kierunku
- siad rozkroczny, ręce na karku - kilkakrotny skręt tułowia w lewo i zmiana kierunku
- siad prosty z chwytem za stopy, unoszenie stóp w górę- powtórzyć 8x
- leżąc na plecach unosząc głowę i tułów, dostawiamy prawy łokieć i lewe kolano
 i potem zmiana lewy łokieć i prawe kolano, po 10 razy na każdą stronę
- leżąc tyłem ,,rowerek" 1 min.

 

08.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Co to jest skala?

Cel:

- wykreślę odcinki w podanej skali ,

- wykreślę prostokąty w podanej skali,

- dobiera skalę do narysowanych przedmiotów.

Materiał dla ucznia:

1.Wysłuchaj krótkiego filmu z lekcją: „Skala – wprowadzenie”
(około10 min)

https://www.youtube.com/watch?v=u77UY0LQb4U

  1. Przeczytaj temat w podręczniku str.48 i 49.
  2. Zapisz w zeszycie treści zadań i wykonaj zgodnie z poleceniem:
  3. a) Narysuj odcinek o długości 4cm. Narysuj ten odcinek w skali: 1 : 2 oraz

w skali 3:1.

b)Narysuj prostokąt o bokach 4cm i 8cm. Wykreśl ten prostokąt w skali 1:4. Zapisz wymiary przy bokach każdego prostokąta.

Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl

4. Wykonaj zadania z ćwiczeń: zad. 1,2,3,4 – str.96

Język angielski

Topic: I can sing, but I can’whistle.

Cel: Uczniowie potrafią powiadać o swoich umiejętnościach i ich braku.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, ćwiczenia Brainy 4 , Youtube

  1. Uczniowie zapisują notatkę w zeszycie.

Can- umieć, móc, potrafić

Can’t - nie umieć, nie móc, nie potrafić

Czasownik CAN należy do grupy czasowników modalnych, które potrafią samodzielnie utworzyć pytanie poprzez zamianę miejsc z podmiotem (osobą), nazywa się to imwersja oraz potrafi tworzyć przeczenia za pomocą dodania not=nie

  1. can + not= can’t

Po czasowniku can zawsze występuje kolejny czasownik bez zmienionej formy
(bez żadnej końcówki) np.

  1. Ona potrafi skakać.

She can jump.

Can she jump?

She can’t jump.

Yes, she can / No, she can’t.

  1. My potrafimy pływać.

We can swim.

Can we swim?

We can’t swim.

Yes, we can/ No, we can’t.

Do ułatwienia wrzucam link z krótkim filmikiem :

https://www.youtube.com/watch?v=i6EAdhFPw4A&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=9

Proszę przetłumaczyć zdania na  j.ang wg. wzoru wyżej. Należy z każdego zdania utworzyć twierdzenie, pytanie, przeczenie i dwie odp z Yes i NO.

  1. Ty potrafisz mówić po chińsku.
  2. On potrafi jeździć rowerem.

3. Oni potrafią wspinać się na drzewa.

Plastyka

Temat: Tworzę przez cały rok-Dekoracja na Wielkanoc

Cel: -tworzę dekorację świąteczną według własnego pomysłu, którą można będzie udekorować stół na Wielkanoc.

Materiał dla ucznia; w zależności od pomysłu uczeń samodzielnie dobiera materiały. Możesz przygotować tradycyjne pisanki lub naczynia i materiałowe serwetki pokryte świątecznymi wzorami, papierowe kwiaty do wazonu lub inne dekoracje. Proszę wykonać zdjęcia swoich prac :„Wiosenne kwiaty” i „Dekoracja na Wielkanoc”
i przesłać na adres: emilou@wp.pl

Informatyka

Temat:  Tworzymy tekst komputerowy – wyrównujemy akapity i stosujemy interlinię

Cel: 
- umiem stosować wyrównywanie do środka, do lewej i do prawej oraz justowanie;
- umiem zmieniać odstęp między akapitami i stosować interlinię

Materiał dla ucznia: 

 Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a nastepnie przeczytaj uważnie tekst  na stronie 95 (punkt 3) o wyrównywaniu akapitów.
W przykładzie 2 (str. 96) jest wyjaśnione jak zaznaczać fragment tekstu. 

Następnie wykonaj  po kolei ćwiczenia 4 (str. 96) oraz ćwiczenia 5 i 6 (s. 97).

 

09.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia Wiosenna przerwa świąteczna
Język polski Wiosenna przerwa świąteczna
Religia Wiosenna przerwa świąteczna

 

10.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski Wiosenna przerwa świąteczna
Technika Wiosenna przerwa świąteczna
Muzyka Wiosenna przerwa świąteczna

 

Data dodania: 2020-04-03 08:49:48
Data edycji: 2020-04-04 23:29:36
Ilość wyświetleń: 1153

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej