Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 08.06.2020 do 10.06.2020

KLASA 4

10.06.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.

Cel:

- porównam ułamki dziesiętne

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj dwa filmy dotyczące porównywania ułamków dziesiętnych.

https://www.youtube.com/watch?v=fhrAjgVNh2Y

https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y

  1. Zapisz do zeszytu.

                              0,4000 = 0,400 = 0,40 = 0,4

Zapis tych czterech liczb różni się tylko zerami na końcu części dziesiętnych. Okazuje się, że w liczbie dziesiętnej możemy na końcu dopisywać lub opuszczać zera, a liczba się nie zmieni.

  1. Wykonaj z ćwiczeń zadanie 1, 2,3 - strona 125.
  2. Jeśli będziesz umiał możesz zrobić zadanie 4 i 5 ze strony 126.
  3. Zrób zdjęcie wykonanych zadań na dzisiejszej lekcji i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl
Przyroda

Temat: Warunki życia w wodzie

Cel lekcji:
Uczeń zna:

- porównanie warunków życia w wodzie i na lądzie;
- przystosowanie zwierząt do życia w wodzie;
- grupy roślin wodnych przytwierdzonych do podłoża i ich cechy charakterystyczne;

- pojęcie plankton.

Materiał dla ucznia: Notatka przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Porównanie warunków życia w wodzie i na lądzie

  2. Przystosowanie zwierząt do życia w wodzie:
    - opływowy kształt ciała,
    - pokrycie ciała śluzem,
    - obecność płetw lub palców spiętych błoną pławną,
    -  pobieranie tlenu za pomocą skrzeli lub całą powierzchnią ciała.
  3. Głębokość wody, do jakiej dociera światło, stanowi granicę występowania organizmów przeprowadzających fotosyntezę.
  4.  Grupy roślin wodnych przytwierdzonych do podłoża i ich cechy charakterystyczne:



  5. Zimą w głębokich rzekach i jeziorach woda nie zamarza do dna, co umożliwia przetrwanie żyjącym w niej organizmom.
  6. Plankton to drobne rośliny i zwierzęta, które swobodnie unoszą się na wodzie. Plankton stanowi pokarm dla ryb.
Jezyk polski

Temat: W raju łakomczuchów. Opis miejsca. (R. Dahl „Charlie i fabryka czekolady” - fragment).

Cel:

Wiem, jak napisać opis miejsca

Materiał dla ucznia:

Temat przeznaczony na dwie jednostki lekcyjne. Rozłóż materiał na dwie lekcje, pracuj w swoim tempie. Pamiętaj, że zbliża się termin oddawania podręczników do szkoły. Polecenie do zadania (zadań) na kolejną lekcję możesz przepisać lub sfotografować.

Przeczytaj tekst zamieszczony na str. 233-235 w „żółtym” podręczniku.

Wykonaj ustnie ćw.  4,6 i 7 str. 236.

Przeczytaj „rady dla opisujących miejsce” – str. 237. Sporządź krótka notatkę.

Wykonaj ćw. 2 str. 235

 

 

11.06.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych.

Cel:

- dodam w pamięci lub pisemnie dwa ułamki dziesiętne.

Materiał dla ucznia:

  1. Na początek obejrzyj fragment (3min30sek.) filmu „Dodawanie i odejmowanie liczb dziesiętnych”

https://www.youtube.com/watch?v=2BtFTM7mCxg

  1. Następnie wykonaj zadanie 1, 2, 3, 4 z ćwiczeń ze strony 129.
  2. Jeśli znajdziesz czas możesz powtórzyć materiał rozwiązując poniższy quiz matematyczny

https://www.eduelo.pl/quiz/475/czesc/1/

Język angielski

Topic:  I’m fighting a dinosaur!

Cel: Uczniowie potrafią opisać czynności wykonywane w danej chwili

Materiał dla ucznia:

zeszyt przedmiotowy

  • uczniowie pod tematem przepisują teorię czasu

Present Continuous jest to czas teraźniejszy ciągły, który opisuje czynności wykonywane teraz lub w tej chwili. Jest to czynność długa.

zdanie twierdzaące:

Osoba+odmniana To Be + czasownik + ing

She is reading a book.

Zdanie pytające:

To Be + osoba + czasownik + ing ...?

Is she reading a book?

Zdanie przeczące:

Osoba + to be + not + czasownik + ing

She isn’t reading a book.

Przypominam TO BE = I am, you are, he is. she is, it is, we are, you are, they are

Co to jest TO Be + not ???

I am + not= I’m not

 is + not= isn’t

are + not= aren’t

Określniki czasu:

Now - teraz

today - dzisiaj

at the moment- w tym momencie

Listen ! - słuchaj

Look! - spójrz

Ssssh! - cicho

Wszystkie te określenia piszemy zawsze na końcu zdania.

  1. Oni teraz oglądają film.

They are watching TV now.

Are they watching TV now?

The aren’t watching TV now.

Yes, they are / No, they aren’t

  1. Wy w tym momencie jeździcie rowerem .

You are riding bikes at the moment.

Are you riding bikes at the moment?

I’m not riding bikes at the moment.

Yes, I am / No, I’m not

  • uczniowie oglądają filmik na YouTube aby lepiej zrozumieć temat

https://www.youtube.com/watch?v=MqmbwTI0n00&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=18

Zadanie domowe:

Nauczę się teorię czasu Present Continuous na pamięć
Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie zdolności motorycznych.

https://www.wychowaniefiz.pl/artykul/skocznosciowe-zdolnosci-motoryczne-w-szkoleniu-dzieci-i-mlodziezy

 

10.06.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Cel:

- odejmę w pamięci lub pisemnie dwa ułamki dziesiętne

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj pozostała część filmu z lekcji wtorkowej

https://www.youtube.com/watch?v=2BtFTM7mCxg

  1. Wykonaj z ćwiczeń zadanie 2 – strona 131
  2. Zapisz do zeszytu zadanie:

Oblicz.

  1. 1,5 – 1,2=
  2. 25,16 – 25,12=
  3. 0,17 – 0,11 =
  4. Wykonaj z ćwiczeń zadanie 7 ze strony 132.
  5. Na koniec podsumuj swoje umiejętności rozwiązując zadania https://www.eduelo.pl/quiz/476/czesc/1/
Język angielski

Topic:  Train your brain 8

Cel: Uczniowie doskonalą tworzenie czasu teraźniejszego.

Materiał dla ucznia:

Ćwiczenia Brainy 4,

 

  • uczniowie wykonują zadanie 1, 2 i 3 w ćwiczeniach na str. 73
  • uczniowie oglądają filmik na YouTube, aby lepiej zrozumieć temat

https://www.youtube.com/watch?v=vCYy1tGrIRY&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=19

Plastyka

Temat: Praca plastyczna na temat; „Moje bezpieczne wakacje”

Cel;
-
utrwalam wiadomości z całego roku.

Materiał dla ucznia; Blok, farby, kredki, ołówek i inne.

Wykonam pracę plastyczną w dowolnej technice poznanej w klasie 4.
Informatyka

Temat: Rysujemy duszka-robota i tworzymy grę

Cel:
- umiem narysować duszka,
- umiem utworzyć prostą grę

Materiały dla ucznia:

Otwórz ebook dla klasy 4 klikając w link

  https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64

Przeczytaj materiał na stronie 86, a następnie wykonaj ćwiczenie 6 na str. 86.
Przeczytaj uważnie zdanie na górze strony 87 i wykonaj ćwiczenia: 7 i 8

Przeczytaj materiał z punktu 4 (Tworzymy grę - duszek robot w tunelu) na stronie 87,
a następnie wykonaj ćwiczenie 9  na str. 87.

Przeczytaj "Przykład 1" na str. 88 i wykonaj  ćwiczenie 10  na str. 88. 

Jeżeli jakieś ćwiczenie sprawi Ci kłopoty, nie przejmuj się, wrócimy do niego w przyszłym roku szkolnym.

 

11.06.2020, CZWARTEK 

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Język polski Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Religia Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych

 

12.06.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Technika Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Muzyka Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Data dodania: 2020-06-06 14:27:24
Data edycji: 2020-06-10 07:40:32
Ilość wyświetleń: 788

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej