Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 08.06.2020 do 12.06.2020

KLASA 5

08.06.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Utrwalenie wiadomości -  figury przestrzennych

Cel: utrwalam materiał dotyczący figur przestrzennych

Materiał dla ucznia:  

W dalszym ciągu utrwalaj materiał dotyczący figur przestrzennych

Wykonaj zadania od 1 do 4 na stronie 155 w zeszycie ćwiczeń.
Wykonaj zadania 5 i 6  na stronie 156 w zeszycie ćwiczeń.

Dla chętnych zadanie 7 str. 156.

Język polski

Temat: Nadstaw ucha! Co ja słyszę?... – oznaczanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych

Cel: piszę poprawnie pod względem ortograficznym, wiem, czym jest głoska, wskazuję pary głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych

Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), str.  16 oraz 216 - 218

Wykonaj polecenia:

Przypomnij sobie wiadomości dotyczące podziału głosek na dźwięczne i bezdźwięczne na podstawie tabelki ze str. 16 w podręczniku – do zeszytu przepisz pary głosek różniących się dźwięcznością, pamiętaj, że wszystkie samogłoski są dźwięczne.

Ze str. 217 i 218 przepisz wiadomości zawarte w ramkach „Przypomnij sobie!” oraz „Zapamiętaj!”, a następnie uważnie je przeczytaj.

Wykonaj zadania: 2 ze str. 216, 3 ze str. 217 oraz 6, 7 ze str. 218.

Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie zdolności motorycznych.

https://www.wychowaniefiz.pl/artykul/skocznosciowe-zdolnosci-motoryczne-w-szkoleniu-dzieci-i-mlodziezy
Informatyka

Temat: Bezpieczna przeglądarka i jej ochrona
Cel: 
- dowiem się, jak działa ochrona przeglądarki i jakie są cechy bezpiecznej przeglądarki.

Materiał dla ucznia:
Zaloguj się na portal epodreczniki. Zobaczysz udostępniony materiał pt "Ochrona przeglądarki".

Zapoznaj się z materiałem.

Zapisz temat lekcji i zapisz w zeszycie  zawartość "Zapamiętaj" udostepnionego materiału.

 

09.06.2020, WTOREK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Dodawnie i odejmowanie  ułamków zwkłych - utrwalenie wiadomości

Cel:
-  powtarzam i utrwalam wiadomości dotyczące dodawnia i odejmowaniea ułamków zwkłych


Materiały dla ucznia:  

  1. Kliknij w link

https://pistacja.tv/film/mat00169-dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-roznych-mianownikach?playlist=269

i obejrzyj film.

2. Kliknij w link

https://pistacja.tv/film/mat00170-odejmowanie-ulamkow-o-roznych-mianownikach?playlist=269

i obejrzyj film.

3. Kliknij w link

https://pistacja.tv/film/mat00171-dodawanie-liczb-mieszanych-o-roznych-mianownikach-w-czesci-ulamkowej?playlist=269

i obejrzyj film.

Język polski

Temat: Dźwięczna czy bezdźwięczna? – ćwiczenia doskonalące

Cel: piszę poprawnie pod względem ortograficznym, wiem, czym jest głoska, wskazuję pary głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, szukaj tematu: Dźwięczna czy bezdźwięczna?

Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:

Wejdź na platformę epodreczniki.pl, w kształceniu ogólnym odszukaj temat z języka polskiego: Dźwięczna czy bezdźwięczna?

Wykonaj na platformie zadania: 2, 3 i 5, sprawdź poprawność, a następnie rozwiązania zadań zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Powodzenia!
Geografia

Temat: Krajobraz śródziemnomorski.

Cel: - poznasz położnie, klimat, rośliny, zwierzęta i życie ludzi w strefie śródziemnomorskiej.

Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5 , zeszyt ćwiczeń oraz serwis internetowy YouTube

Szukaj:  obejrzyj film dotyczący krajobrazu śródziemnomorskiego na https://www.youtube.com/watch?v=nobp_1JmCdM .Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapą przedstawiającą rozmieszczenie tego typu krajobrazu na kuli  ziemskiej oraz z  zamieszczonym  klimatogramem ( w miarę możliwości). W zeszycie wyjaśnij , czym jest makia, i podaj, gdzie występuje. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-4 str.80,81. W  razie trudności ponownie  skorzystaj z e-materiału lub skontaktuj się z nauczycielem.

Technika

Temat: Jak przygotować zdrowy posiłek?

Cele: 

  • świadomie wybieram nieprzetworzone produkty do przygotowania posiłków,
  • wymieniam metody konserwowania żywności,
  • wyjaśniam, na czym polega wstępna obróbka żywności,
  • dobieram odpowiedni sposób konserwacji do różnych produktów spożywczych,
  • wyjaśniam negatywny i pozytywny wpływ różnych rodzajów bakterii na żywność,
  • wyjaśniam wpływ aktywności ruchowej na zdrowie i samopoczucie człowieka.

Materiał dla ucznia:

  1.  Zapoznaj się z tekstem „Zanim produkty trafią do garnka...”  na s. 71 w podręczniku.
  2. Zapisz temat lekcji i wykonaj ćw.1 na str. 71.
  3. Zapoznaj się z tekstem „Pod działaniem wysokiej temperatury”  na s. 72 w podręczniku.
  4. Wykonaj ćw. 2 na str. 72. Poproś o pomoc mamę lub babcię.
  5. Zapoznaj się z tekstem „Podstawowe metody konserwacji żywności”  na s. 72 w podręczniku.
  6. Wykonaj ćw. 3 na str. 73.
  7. Zapoznaj się z tekstem „W zdrowym ciele zdrowy duch”  na s. 71 w podręczniku.
  8. Wykonaj ćw. 5 na str. 73.

 

10.06.2020, ŚRODA      

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic: When is your birthday!

Cel: Uczniowie stosują daty i liczebniki porządkowe

Materiał dla ucznia:  zeszyt przedmiotowy, zeszyt ćwiczeń

 

uczniowie przepisują poniższe informacje do zeszytu

Months - miesiące

January - styczeń

February - luty

March - marzec

April - kwiecień

May - maj

June - czerwiec

July - lipiec

August - sierpień

September - wrzesień

October - październik

November - listopad

December - grudzień

 

Jak prawidłowo odczytać rok po angielsku? To bardzo proste. W większości wypadków dzielimy rok na dwie części i odczytujemy je oddzielnie, np.

1981 - nineteen eighty-one

1754 - seventeen fifty-four

1147 - eleven forty-seven

1824 - eighteen twenty-four

1663 - sixteen sixty-three

 

Czy tak samo wygląda to z rokiem 2000? Tutaj możemy wybrać jeden z dwóch sposobów:

2024 - two thousand twenty-four lub twenty twenty-four

2015 - two thousand fifteen lub twenty fifteen

2006 - two thousand and six lub two thousand oh-six (zwróć uwagę, że zero odczytywane jest jako “o”)

2000 - sam rok dwutysięczny odczytamy po prostu two thousand

Ale:

1900 - nineteen hundred

1800 - eighteen hundred

1700 - seventeen hundred

1600 - sixteen hundred,..................itd.

 

  • Liczebniki porządkowe od 1 do 3

Pierwsze trzy liczebniki porządkowe tworzone są w sposób nieregularny. W zapisie liczbowym dodajemy dwie ostatnie litery liczebnika:

1st - the first - pierwszy

2nd - the second - drugi

3rd - the third - trzeci

Liczebniki porządkowe od 4 do 19

 

  • Tutaj jest już łatwiej. Poza kilkoma niewielkimi zmianami w pisowni, liczebniki porządkowe od 4 do 19 tworzone są przez dodanie końcówki -th. Pojawia się ona także w zapisie liczbowym.

 

4th - the fourth      - czwarty

5th - the fifth  -  piąty - zwróć uwagę na zmianę “v” na “f” w pisowni!

6th - the sixth     - szósty.....

7th - the seventh   - siódmy

8th - the eighth   - ósmy

9th - the ninth - zwróć uwagę na brak “e”!

10th - the tenth

11th - the eleventh

12th - the twelfth - zwróć uwagę na zmianę “v” na “f” w pisowni!

13th - the thirteenth

14th - the fourteenth

15th - the fifteenth

16th - the sixteenth

17th - the seventeenth

18th - the eighteenth

19th - the nineteenth

 

  • Liczebniki porządkowe z liczbami dziesiętnymi

Dziesiątki zmieniają się w liczebniki porządkowe, zamieniając końcówkę -ty na -tieth.

20th- the twentieth

30th - the thirtieth

40th - the fortieth

50th - the fiftieth

60th - the sixtieth

70th - the seventieth

80th - the eightieth

90th - the ninetieth

 

Ciekawie zaczyna się robić, kiedy do dziesiątki dodamy liczbę pojedynczą. W języku polskim obydwa elementy są liczebnikami porządkowymi. Mówimy np. dwudziesty drugi. W języku angielskim liczba dziesiętna pozostaje liczebnikiem głównym, a liczba pojedyncza ma formę liczebnika porządkowego, np.: 22nd - the twenty-second.

 

Oto kilka dodatkowych przykładów:

23rd - the twenty third

34th - the thirty-fourth

45th - the forty-fifth

56th - the fifty-sixth

67th - the sixty-seventh

78th - the eighty-eighth

89th - the eighty-ninth

91st - the ninety-first

 

  • Brytyjczycy korzystają z takiego samego formatu jak Polacy. Najpierw piszą dzień, potem miesiąc, a na końcu rok. Pamiętaj jednak, że przed każdym liczebnikiem porządkowym ( dniem tygodnia) piszemy zawsze „the“

 

  1. 12.2020 - the eleventh of December, 2020( two thousand and twenty)

23.04.1999 - the twenty-third of April, 1999 (nineteen ninety- nine)

Biologia

Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych

Cele lekcji: Uczeń zna:

-budowę i różnorodność owoców;

-sposoby rozprzestrzeniania się owoców;
-budowę i kiełkowanie nasion;
- sposoby wegetatywnego rozmnażania się roślin.

Materiał dla ucznia: Notatka przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.

  1. Owoce zbudowane są z owocni i nasion. Nasion może być kilka,
    u grochu lub jedno, np. u wiśni. Obie te części powstają

z dolnej części słupka nazywanej zalążnią. Ze ścian zalążni powstaje owocnia,  a z zalążków powstają nasiona. Wykonaj rysunek.

Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych

Cele lekcji: Uczeń zna:

-budowę i różnorodność owoców;

-sposoby rozprzestrzeniania się owoców;
-budowę i kiełkowanie nasion;
- sposoby wegetatywnego rozmnażania się roślin.

Materiał dla ucznia: Notatka przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.

  1. Owoce zbudowane są z owocni i nasion. Nasion może być kilka,
    u grochu lub jedno, np. u wiśni. Obie te części powstają

z dolnej części słupka nazywanej zalążnią. Ze ścian zalążni powstaje owocnia,  a z zalążków powstają nasiona. Wykonaj rysunek.

2. Owocnia spełnia dwa zadania: chroni nasiona i pomaga w ich rozsiewaniu. W zależności od tego, czy podczas dojrzewania owocnia wysycha czy pozostaje soczysta, owoce dzielimy na suche, np. orzechy
i mięsiste, np. brzoskwinia, jabłko.

3. Sposoby roznoszenia owoców w zależności od ich budowy: (przepisz tabelę)

 

4. Budowa nasienia
Zarodek to zawiązek przyszłej rośliny
Tkanka odżywcza nazywana bielmem to substancje odżywcze dla rozwijającego się zarodka.
Łupina nasienna chroni zarodek.
Wykonaj rysunek

5. Aby nasiona kiełkowały potrzebna jest woda, tlen i odpowiednia temperatura. Nasienie kiełkuje dając początek nowej roślinie nazywanej siewką. Z nasienia najpierw wyrasta korzeń, a potem łodyga. Wykonaj rysunek.

6. Rozmnażanie wegetatywne polega na powstawaniu nowych roślin
fragmentów rośliny rodzicielskiej. Mogą to być:
a) rozłogi, np. u truskawki;
b) kłącza, np. u imbiru;
c) bulwy, np. u ziemniaka;
d) cebule, np. u tulipana.
POLECENIE

Zapamiętaj wiadomości z notatki

Plastyka

Temat: Praca plastyczna na temat; „Moje bezpieczne wakacje”

Cel;- utrwalam wiadomości z całego roku.

Materiał dla ucznia; Blok, farby, kredki, ołówek i inne.

Wykonam pracę plastyczną w dowolnej technice poznanej w klasie 5

 

11.06.2020, CZWARTEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Język angielski Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Język polski Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych

 

12.06.2020, PIĄTEK     

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Muzyka Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Matematyka Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Religia Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Data dodania: 2020-06-06 14:32:00
Data edycji: 2020-06-13 14:15:53
Ilość wyświetleń: 1129

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej