KLASA 5
08.06.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Utrwalenie wiadomości - figury przestrzennych Cel: utrwalam materiał dotyczący figur przestrzennych Materiał dla ucznia: W dalszym ciągu utrwalaj materiał dotyczący figur przestrzennych Wykonaj zadania od 1 do 4 na stronie 155 w zeszycie ćwiczeń. Dla chętnych zadanie 7 str. 156. |
Język polski |
Temat: Nadstaw ucha! Co ja słyszę?... – oznaczanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych Cel: piszę poprawnie pod względem ortograficznym, wiem, czym jest głoska, wskazuję pary głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), str. 16 oraz 216 - 218 Wykonaj polecenia: Przypomnij sobie wiadomości dotyczące podziału głosek na dźwięczne i bezdźwięczne na podstawie tabelki ze str. 16 w podręczniku – do zeszytu przepisz pary głosek różniących się dźwięcznością, pamiętaj, że wszystkie samogłoski są dźwięczne. Ze str. 217 i 218 przepisz wiadomości zawarte w ramkach „Przypomnij sobie!” oraz „Zapamiętaj!”, a następnie uważnie je przeczytaj. Wykonaj zadania: 2 ze str. 216, 3 ze str. 217 oraz 6, 7 ze str. 218. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Kształtowanie zdolności motorycznych. |
Informatyka |
Temat: Bezpieczna przeglądarka i jej ochrona
|
09.06.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Dodawnie i odejmowanie ułamków zwkłych - utrwalenie wiadomości Cel:
https://pistacja.tv/film/mat00169-dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-roznych-mianownikach?playlist=269 i obejrzyj film. 2. Kliknij w link https://pistacja.tv/film/mat00170-odejmowanie-ulamkow-o-roznych-mianownikach?playlist=269 i obejrzyj film. 3. Kliknij w link i obejrzyj film. |
Język polski |
Temat: Dźwięczna czy bezdźwięczna? – ćwiczenia doskonalące Cel: piszę poprawnie pod względem ortograficznym, wiem, czym jest głoska, wskazuję pary głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, szukaj tematu: Dźwięczna czy bezdźwięczna? Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: Wejdź na platformę epodreczniki.pl, w kształceniu ogólnym odszukaj temat z języka polskiego: Dźwięczna czy bezdźwięczna? Wykonaj na platformie zadania: 2, 3 i 5, sprawdź poprawność, a następnie rozwiązania zadań zapisz w zeszycie przedmiotowym. Powodzenia! |
Geografia |
Temat: Krajobraz śródziemnomorski. Cel: - poznasz położnie, klimat, rośliny, zwierzęta i życie ludzi w strefie śródziemnomorskiej. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5 , zeszyt ćwiczeń oraz serwis internetowy YouTube Szukaj: obejrzyj film dotyczący krajobrazu śródziemnomorskiego na https://www.youtube.com/watch?v=nobp_1JmCdM .Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapą przedstawiającą rozmieszczenie tego typu krajobrazu na kuli ziemskiej oraz z zamieszczonym klimatogramem ( w miarę możliwości). W zeszycie wyjaśnij , czym jest makia, i podaj, gdzie występuje. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-4 str.80,81. W razie trudności ponownie skorzystaj z e-materiału lub skontaktuj się z nauczycielem. |
Technika |
Temat: Jak przygotować zdrowy posiłek? Cele:
Materiał dla ucznia:
|
10.06.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: When is your birthday! Cel: Uczniowie stosują daty i liczebniki porządkowe Materiał dla ucznia: zeszyt przedmiotowy, zeszyt ćwiczeń
uczniowie przepisują poniższe informacje do zeszytu Months - miesiące January - styczeń February - luty March - marzec April - kwiecień May - maj June - czerwiec July - lipiec August - sierpień September - wrzesień October - październik November - listopad December - grudzień
Jak prawidłowo odczytać rok po angielsku? To bardzo proste. W większości wypadków dzielimy rok na dwie części i odczytujemy je oddzielnie, np. 1981 - nineteen eighty-one 1754 - seventeen fifty-four 1147 - eleven forty-seven 1824 - eighteen twenty-four 1663 - sixteen sixty-three
Czy tak samo wygląda to z rokiem 2000? Tutaj możemy wybrać jeden z dwóch sposobów: 2024 - two thousand twenty-four lub twenty twenty-four 2015 - two thousand fifteen lub twenty fifteen 2006 - two thousand and six lub two thousand oh-six (zwróć uwagę, że zero odczytywane jest jako “o”) 2000 - sam rok dwutysięczny odczytamy po prostu two thousand Ale: 1900 - nineteen hundred 1800 - eighteen hundred 1700 - seventeen hundred 1600 - sixteen hundred,..................itd.
Pierwsze trzy liczebniki porządkowe tworzone są w sposób nieregularny. W zapisie liczbowym dodajemy dwie ostatnie litery liczebnika: 1st - the first - pierwszy 2nd - the second - drugi 3rd - the third - trzeci Liczebniki porządkowe od 4 do 19
4th - the fourth - czwarty 5th - the fifth - piąty - zwróć uwagę na zmianę “v” na “f” w pisowni! 6th - the sixth - szósty..... 7th - the seventh - siódmy 8th - the eighth - ósmy 9th - the ninth - zwróć uwagę na brak “e”! 10th - the tenth 11th - the eleventh 12th - the twelfth - zwróć uwagę na zmianę “v” na “f” w pisowni! 13th - the thirteenth 14th - the fourteenth 15th - the fifteenth 16th - the sixteenth 17th - the seventeenth 18th - the eighteenth 19th - the nineteenth
Dziesiątki zmieniają się w liczebniki porządkowe, zamieniając końcówkę -ty na -tieth. 20th- the twentieth 30th - the thirtieth 40th - the fortieth 50th - the fiftieth 60th - the sixtieth 70th - the seventieth 80th - the eightieth 90th - the ninetieth
Ciekawie zaczyna się robić, kiedy do dziesiątki dodamy liczbę pojedynczą. W języku polskim obydwa elementy są liczebnikami porządkowymi. Mówimy np. dwudziesty drugi. W języku angielskim liczba dziesiętna pozostaje liczebnikiem głównym, a liczba pojedyncza ma formę liczebnika porządkowego, np.: 22nd - the twenty-second.
Oto kilka dodatkowych przykładów: 23rd - the twenty third 34th - the thirty-fourth 45th - the forty-fifth 56th - the fifty-sixth 67th - the sixty-seventh 78th - the eighty-eighth 89th - the eighty-ninth 91st - the ninety-first
23.04.1999 - the twenty-third of April, 1999 (nineteen ninety- nine) |
Biologia |
Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych Cele lekcji: Uczeń zna: -budowę i różnorodność owoców; -sposoby rozprzestrzeniania się owoców; Materiał dla ucznia: Notatka przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.
z dolnej części słupka nazywanej zalążnią. Ze ścian zalążni powstaje owocnia, a z zalążków powstają nasiona. Wykonaj rysunek. Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych Cele lekcji: Uczeń zna: -budowę i różnorodność owoców; -sposoby rozprzestrzeniania się owoców; Materiał dla ucznia: Notatka przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.
z dolnej części słupka nazywanej zalążnią. Ze ścian zalążni powstaje owocnia, a z zalążków powstają nasiona. Wykonaj rysunek. 2. Owocnia spełnia dwa zadania: chroni nasiona i pomaga w ich rozsiewaniu. W zależności od tego, czy podczas dojrzewania owocnia wysycha czy pozostaje soczysta, owoce dzielimy na suche, np. orzechy 3. Sposoby roznoszenia owoców w zależności od ich budowy: (przepisz tabelę)
4. Budowa nasienia 6. Rozmnażanie wegetatywne polega na powstawaniu nowych roślin Zapamiętaj wiadomości z notatki |
Plastyka |
Temat: Praca plastyczna na temat; „Moje bezpieczne wakacje” Cel;- utrwalam wiadomości z całego roku. Materiał dla ucznia; Blok, farby, kredki, ołówek i inne. Wykonam pracę plastyczną w dowolnej technice poznanej w klasie 5 |
11.06.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia | Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Język angielski | Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Język polski | Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
12.06.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Matematyka | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Religia | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
88-121 Chełmce
Chełmce 51