KLASA 8
08.06.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka | Temat: Własności figur geometrycznych na płaszczyźnie – powtórzenie. Cechy przystawania trójkątów
Cel: -powtórzę wiadomości z zakresu trzech cech przystawania trójkątów i ich zastosowań do rozwiązywania zadań. Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Wykonaj ćwiczenia; 9, 11, 17 i 24. |
Język angielski |
Topic: Zwroty do maila cz. I Cel: Uczniowie poszerzają słownictwo dotyczące pisania wiadomości w j. angielskim
WstępI am writing to tell you that .... Piszę aby powiedzieć Ci, że ... I am writing to you with regard to… Piszę do Pana/Pani w sprawie… I am writing in connection with… Piszę w związku z… With reference to our correspondence, I would like to… Nawiązując do naszej korespondencji, chciałbym/abym… I am writing to you on behalf of… Piszę do Państwa w imieniu… I am writing to enquire about… Piszę, aby zapytać o…
Nawiązanie do poprzedniego kontaktu
Thank you for your quick response. Dziękuję za szybką odpowiedź. With reference to your email… Nawiązując do Pana/i maila… Following our phone conversation… W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej… Kontakt z polecenia
Your name was given to me by… Otrzymałam Pana/i dane od… My colleague, Adam Smith, suggested that I write to you concerning… Mój kolega Adam Smith zasugerował abym napisał/a do Pana/i w sprawie… Email z prośbą (request email)
Could you please let me know if… Czy mogliby Państwo dać nam znać czy… Would you be so kind as to… Czy byliby Państwo tak uprzejmi… I would be (most) grateful if you could… Byłbym/Byłabym wdzięczna gdybyście Państwo… We would appreciate it if you could… Bylibyśmy wdzięczni gdybyście Państwo mogli… Could we possibly arrange a meeting? Czy moglibyśmy może umówić się na spotkanie? Would it be possible for you to send me…? Czy mogliby Państwo wysłać nam…? We would like to know… Chcielibyśmy wiedzieć…
Email podający informacje
We are interested in… Jesteśmy zainteresowani… We are happy to inform… Z radością informujemy… We regret to inform you that… Z przykrością informujemy, że… Please be informed that… Informujemy, iż… It might be interesting for you to know that… Przydatną może się okazać informacja, że… In reply to your question W odpowiedzi na Państwa zapytanie…
Email z przeprosinami
We would like to apologize for any inconvenience caused. Chcielibyśmy przeprosić za powstałe niedogodności. Please accept our apologies for the delay. Proszę przyjąć nasze przeprosiny za opóźnienie. I am writing to offer my sincerest apologies. Piszę, aby wyrazić moje najszczersze przeprosiny. Please accept our sincerest apology. Proszę przyjąć nasze najszczersze przeprosiny. It was not our intention to… Nie było naszą intencją, żeby… We will make sure that this won’t happen again. Upewnijmy się, że taka sytuacja się nie powtórzy. |
Biologia |
Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody Cele lekcji: Uczeń zna: - wyczerpalne i wyczerpywane i niewyczerpywane zasoby przyrody; - odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody; - skutki niewłaściwej eksploatacji zasobów przyrody i przykłady działań w ramach zrównoważonego rozwoju. Materiał dla ucznia: 8 Notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Zapisz w zeszycie notatkę.
|
Wiedza o społeczeństwie |
Temat: Współpraca i konflikt, czyli jak przeżyć wśród ludzi.
Cele:
- poznasz propozycje rozwiązań wybranych problemów społecznych współczesnego świata,
- wykorzystasz swą wiedzę do interpretacji wydarzeń.
Poniżej link do zadań :
|
09.06.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: O czym to było… Cel: Utrwalam wiadomości z lektur obowiązkowych. Przypominam sobie słownictwo z epiki jako gatunku literackiego. Materiał dla ucznia: Zaloguj się do aplikacji TEAMS. W zadaniach odnajdziesz materiał, który należy przeczytać. Dzięki temu przypomnisz sobie i utrwalisz problematykę dwóch lektur: „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza i „Syzyfowe prace” S .Żeromskiego. |
Chemia |
Temat: Poznajemy tłuszcze Cele lekcji: Uczeń wie: - jak otrzymać tłuszcze; - jak zapisać wzór ogólny tłuszczów; - rodzaje tłuszczów ze względu na pochodzenie lub występowanie; - właściwości tłuszczów: rozpuszczalność tłuszczów, odróżnianie tłuszczy roślinnych od zwierzęcych; - zastosowanie tłuszczy; Materiał dla ucznia: Materiał udostępniony na platformie epodreczniki.pl Czynności ucznia: Zapoznaj się z udostępnionym materiałem na platformie epodreczniki.pl, następnie przepisz do zeszytu notatkę, która jest poniżej
|
Matematyka |
Temat: Odcinki i wielokąty w układzie współrzędnychCel: Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Wykonaj ćwiczenia; 9, 10, 11, 14 i 25. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Kształtowanie zdolności motorycznych.
|
Informatyka |
Temat: Systemy zarządzania treścią - wiem, co to są sytemy zarządzania treścią Materiał dla ucznia: Kliknij w link ebooka dla klasy VIII https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68 Przeczytaj tekst na str. 221 dotyczący tworzenia prostych blogów. |
10.06.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Zanim ich poznacie. Cel: Czytam fragment książki „Z Polską w sercu” Olgierda Budrewicza. Rozwiązuję zadania testowe. Materiał dla ucznia: Na dzisiejszą lekcję on-line zapraszam na TEAMS godzina 8.55. Wspólnie będziemy rozwiązywać zadania załączone w aplikacji do dzisiejszej lekcji, więc uszykujcie je. Do zobaczenia. |
Religia |
Temat: Kościół świętuje miłość Boga do ludzi Cel: Kształtowanie postawy wiary w obecność Chrystusa w Najświętszym Sakramencie Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii dla kl.8 Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na str.222-223. Pomódl się słowami modlitwy, która jest w podręczniku na str.224 (tekst w ramce) |
Matematyka | |
Język angielski |
Topic: Zwroty do maila cz. II Cel: Uczniowie poszerzają słownictwo dotyczące pisania wiadomości w j. angielskim
Email z zażaleniem, skargą
I am writing to express my dissatisfaction with… Piszę, żeby wyrazić moje niezadowolenie z powodu…
I regret to say that I’m not fully satisfied with… Z przykrością stwierdzam, że nie jestem w pełni usatysfakcjonowany/a z…
I would like to draw your attention to… Chciałbym/Chciałabym zwrócić Państwa uwagę na…
I’m writing to express my concern about the fact that… Piszę, aby wyrazić swoje obawy na temat…
I would be grateful if you could send me a full refund as soon as possible. Będę wdzięczny/wdzięczna gdybyście mogli Państwo wysłać mi pełny zwrot kosztów tak szybko jak to tylko możliwe.
I feel that you should consider an appropriate refund. Uważam, że powinniście Państwo rozważyć odpowiedni zwrot kosztów.
Email z zaproszeniem
We would like to invite you to… Chcielibyśmy Państwa zaprosić na…
Would you like to join us for…? Czy chcieliby Państwo towarzyszyć nam podczas…?
Would you be so kind as to join me…? Czy byłby/byłaby Pan/Pani tak uprzejmy/uprzejma towarzyszyć mi podczas…?
It would be my pleasure if you would… To byłaby przyjemność gdybyś…
Wyrażenia na zakończenie
Should you have any questions, don’t hesitate to contact me. Jeśli mają Państwo jakieś pytania, proszę się ze mną skontaktować.
Let me know if you need anything. Proszę dać mi znać jeśli czegoś Państwo potrzebują.
Please let me know if I can be of assistance. Proszę dać mi znać czy mogę jakoś pomóc.
We hope you can settle this matter to our satisfaction. Mam nadzieję, że rozwiążą Państwo tę sprawę z korzyścią dla nas.
I look forward to hearing from you. Czekam na Państwa odpowiedź.
Zwroty na zakończenie
All the best – Wszystkiego najlepszego Sincerely – Z poważaniem Regards – Pozdrawiam Best regards – Pozdrawiam serdecznie Thank you – Dziękuję Warm wishes – Najlepsze życzenia See you soon - do zobaczenia wkrótce
|
Geografia |
Temat: Obszary okołobiegunowe – powtórzenie. Cel: - utrwalenie wiadomości i umiejętności z działu- Obszary okołobiegunowe . Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl oraz podręcznik Oblicza geografii 8 , zeszyt ćwiczeń. Szukaj: Przeczytaj w podręczniku podsumowanie dotyczące Arktyki i Antarktyki na str. 185 ( w miarę możliwości). „Sprawdź, czy potrafisz” – wykonaj zadania 1- 3 w ćwiczeniach na str.86. Wróć do tematu „Pustynia lodowa” znajdującego się na stronie epodreczniki.pl i wykonaj zadania się tam znajdujące, a następnie je sprawdzić , korzystając z klucza odpowiedzi. W razie trudności skorzystaj z e-materiału lub skontaktuj się z nauczycielem. |
11.06.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Matematyka | Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Historia | Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Fizyka |
Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
12.06.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język niemiecki | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Język polski | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Język angielski | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Dzień wolny od zajęć dydaktycznych |
88-121 Chełmce
Chełmce 51