Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 08.06.2020 do 12.06.2020

 KLASA  8

08.06.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka Temat: Własności figur geometrycznych na płaszczyźnie – powtórzenie. Cechy przystawania trójkątów 

Cel: 

-powtórzę wiadomości z zakresu trzech cech przystawania trójkątów i ich zastosowań do rozwiązywania zadań.

Materiał dla ucznia:

Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.
Zobaczysz  udostępniony materiał: "Cechy przystawania trójkątów"
Obejrzyj krótki film zawarty w materiale utrwalający wiedzę o cechach przystawania trójkątów.

Wykonaj ćwiczenia; 9, 11, 17 i 24.

Język angielski

Topic: Zwroty do maila cz. I

Cel: Uczniowie poszerzają słownictwo dotyczące pisania wiadomości w j. angielskim

 

  • Proszę aby uczniowie przepisali lub wydrukowali poniższe zwroty do tworzenia wiadomości pisemnej.

Wstęp

I am writing to tell you that ....

Piszę aby powiedzieć Ci, że ...

I am writing to you with regard to…

Piszę do Pana/Pani w sprawie…

I am writing in connection with…

Piszę w związku z…

With reference to our correspondence, I would like to…

Nawiązując do naszej korespondencji, chciałbym/abym…

I am writing to you on behalf of…

Piszę do Państwa w imieniu…

I am writing to enquire about…

Piszę, aby zapytać o…

 

Nawiązanie do poprzedniego kontaktu

 

Thank you for your quick response.

Dziękuję za szybką odpowiedź.

With reference to your email…

Nawiązując do Pana/i maila…

Following our phone conversation…

W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej…

Kontakt z polecenia

 

Your name was given to me by…

Otrzymałam Pana/i dane od…

My colleague, Adam Smith, suggested that I write to you concerning…

Mój kolega Adam Smith zasugerował abym napisał/a do Pana/i w sprawie…

Email z prośbą (request email)

 

Could you please let me know if…

Czy mogliby Państwo dać nam znać czy…

Would you be so kind as to…

Czy byliby Państwo tak uprzejmi…

I would be (most) grateful if you could…

Byłbym/Byłabym wdzięczna gdybyście Państwo…

We would appreciate it if you could…

Bylibyśmy wdzięczni gdybyście Państwo mogli…

Could we possibly arrange a meeting?

Czy moglibyśmy może umówić się na spotkanie?

Would it be possible for you to send me…?

Czy mogliby Państwo wysłać nam…?

We would like to know…

Chcielibyśmy wiedzieć…

 

Email podający informacje

 

We are interested in…

Jesteśmy zainteresowani…

We are happy to inform…

Z radością informujemy…

We regret to inform you that…

Z przykrością informujemy, że…

Please be informed that…

Informujemy, iż…

It might be interesting for you to know that…

Przydatną może się okazać informacja, że…

In reply to your question

W odpowiedzi na Państwa zapytanie…

 

Email z przeprosinami

 

We would like to apologize for any inconvenience caused.

Chcielibyśmy przeprosić za powstałe niedogodności.

Please accept our apologies for the delay.

Proszę przyjąć nasze przeprosiny za opóźnienie.

I am writing to offer my sincerest apologies.

Piszę, aby wyrazić moje najszczersze przeprosiny.

Please accept our sincerest apology.

Proszę przyjąć nasze najszczersze przeprosiny.

It was not our intention to…

Nie było naszą intencją, żeby…

We will make sure that this won’t happen again.

Upewnijmy się, że taka sytuacja się nie powtórzy.

 

Biologia

Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody

Cele lekcji: Uczeń zna:

- wyczerpalne i wyczerpywane i niewyczerpywane zasoby przyrody;

- odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody;

- skutki niewłaściwej eksploatacji zasobów przyrody i przykłady działań

 w ramach zrównoważonego rozwoju.

Materiał dla ucznia: 8 Notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia: Zapisz w zeszycie notatkę.

  1. Zasoby niewyczerpywane to takie zasoby przyrody, z których człowiek może korzystać bez ograniczeń, ponieważ się nie wyczerpią, np. energia słoneczna, energia wiatru.
  2. Zasoby wyczerpywane mogą się wyczerpać.



  3. Skutki niewłaściwej eksploatacji zasobów przyrody i przykłady działań w ramach zrównoważonego rozwoju



Wiedza o społeczeństwie
Temat: Współpraca i konflikt, czyli jak przeżyć wśród ludzi.
Cele:
- poznasz propozycje rozwiązań wybranych problemów społecznych współczesnego świata,
- wykorzystasz swą wiedzę do interpretacji wydarzeń.
Poniżej link do zadań :

 

09.06.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: O czym to było…

Cel: Utrwalam wiadomości z lektur obowiązkowych.

Przypominam sobie słownictwo z epiki jako gatunku literackiego.

Materiał dla ucznia:  Zaloguj się do aplikacji TEAMS. W zadaniach odnajdziesz materiał, który należy przeczytać. Dzięki temu przypomnisz sobie i utrwalisz problematykę dwóch lektur: „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza i „Syzyfowe prace” S .Żeromskiego.
Chemia

Temat: Poznajemy tłuszcze

Cele lekcji: Uczeń wie:
- co to są tłuszcze;

- jak otrzymać tłuszcze;

- jak zapisać wzór ogólny tłuszczów;

- rodzaje tłuszczów ze względu na pochodzenie lub występowanie;

- właściwości tłuszczów: rozpuszczalność tłuszczów, odróżnianie tłuszczy roślinnych od zwierzęcych;

- zastosowanie tłuszczy;
- funkcje tłuszczy w organizmie człowieka.

Materiał dla ucznia: Materiał udostępniony na platformie epodreczniki.pl

 Czynności ucznia: Zapoznaj się z udostępnionym materiałem na platformie epodreczniki.pl, następnie przepisz do zeszytu notatkę, która jest poniżej
i wykonaj wszystkie ćwiczenia interaktywne. 09 czerwca po godzinie 16.00 sprawdzę Twoją aktywność.

  1. Tłuszcze są estrami glicerolu i wyższych kwasów karboksylowych.
  2. Tłuszcze można podzielić – ze względu na stan skupienia – na stałe i ciekłe.
  3. Tłuszcze dzielimy – ze względu na pochodzenie – na roślinne i zwierzęce.
  4. Tłuszcze roślinne zawierają głównie związki nienasycone, a tłuszcze zwierzęce – związki nasycone.
  5. Tłuszcze roślinne (ciekłe) odbarwiają wodę bromową. Wpływ na to ma obecność wiązania wielokrotnego.
  6. Tłuszcze nie rozpuszczają się w wodzie, ale dobrze rozpuszczają się w rozpuszczalnikach niepolarnych, np. w benzynie.
Tłuszcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Matematyka

Temat: Odcinki i wielokąty w układzie współrzędnych 

Cel:
- powtórzę, jak obliczać długości odcinków i boków wielokątów oraz wyznaczać współrzędne środka odcinka w układzie współrzędnych.

Materiał dla ucznia:

Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl.
Zobaczysz  udostępniony materiał: "Cechy przystawania trójkątów"
zapoznaj się  z nim

Wykonaj ćwiczenia; 9, 10, 11, 14 i 25.

Wychowanie fizyczne
Temat: Kształtowanie zdolności motorycznych.
Informatyka

Temat: Systemy zarządzania treścią

- wiem, w jaki sposób tworzyć prosty blog

- wiem, co to są sytemy zarządzania treścią

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link ebooka dla klasy VIII

https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68

Przeczytaj tekst na str.  221 dotyczący tworzenia prostych blogów.
Wykonaj ćwiczenie na str. 222.
Przeczytaj tekst na str.  222 i 223 pt. "Czym są sytemy zarządzania treścią"

 

10.06.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Zanim ich poznacie.

Cel: Czytam fragment książki „Z Polską w sercu” Olgierda Budrewicza.

Rozwiązuję zadania testowe.

Materiał dla ucznia: Na dzisiejszą lekcję on-line zapraszam na TEAMS godzina 8.55. Wspólnie będziemy rozwiązywać zadania załączone w aplikacji do dzisiejszej lekcji, więc uszykujcie je. Do zobaczenia.
Religia

Temat: Kościół świętuje miłość Boga do ludzi

Cel:  Kształtowanie postawy wiary w obecność Chrystusa w Najświętszym Sakramencie

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii dla kl.8  Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na str.222-223. Pomódl się słowami modlitwy, która jest w podręczniku na str.224 (tekst w ramce)

Matematyka  
Język angielski

Topic: Zwroty do maila cz. II

Cel: Uczniowie poszerzają słownictwo dotyczące pisania wiadomości w j. angielskim

  • Proszę aby uczniowie przepisali lub wydrukowali poniższe zwroty do tworzenia wiadomości pisemnej.

 

Email z zażaleniem, skargą

 

I am writing to express my dissatisfaction with…

Piszę, żeby wyrazić moje niezadowolenie z powodu…

 

I regret to say that I’m not fully satisfied with…

Z przykrością stwierdzam, że nie jestem w pełni usatysfakcjonowany/a z…

 

I would like to draw your attention to…

Chciałbym/Chciałabym zwrócić Państwa uwagę na…

 

I’m writing to express my concern about the fact that…

Piszę, aby wyrazić swoje obawy na temat…

 

I would be grateful if you could send me a full refund as soon as possible.

Będę wdzięczny/wdzięczna gdybyście mogli Państwo wysłać mi pełny zwrot kosztów tak szybko jak to tylko możliwe.

 

I feel that you should consider an appropriate refund.

Uważam, że powinniście Państwo rozważyć odpowiedni zwrot kosztów.

 

Email z zaproszeniem

 

We would like to invite you to…

Chcielibyśmy Państwa zaprosić na…

 

Would you like to join us for…?

Czy chcieliby Państwo towarzyszyć nam podczas…?

 

Would you be so kind as to join me…?

Czy byłby/byłaby Pan/Pani tak uprzejmy/uprzejma towarzyszyć mi podczas…?

 

It would be my pleasure if you would…

To byłaby przyjemność gdybyś…

 

Wyrażenia na zakończenie

 

Should you have any questions, don’t hesitate to contact me.

Jeśli mają Państwo jakieś pytania, proszę się ze mną skontaktować.

 

Let me know if you need anything.

Proszę dać mi znać jeśli czegoś Państwo potrzebują.

 

Please let me know if I can be of assistance.

Proszę dać mi znać czy mogę jakoś pomóc.

 

We hope you can settle this matter to our satisfaction.

Mam nadzieję, że rozwiążą Państwo tę sprawę z korzyścią dla nas.

 

I look forward to hearing from you.

Czekam na Państwa odpowiedź.

 

Zwroty na zakończenie

 

All the best – Wszystkiego najlepszego

Sincerely – Z poważaniem

Regards – Pozdrawiam

Best regards – Pozdrawiam serdecznie

Thank you – Dziękuję

Warm wishes – Najlepsze życzenia

See you soon - do zobaczenia wkrótce

 

Geografia

Temat: Obszary okołobiegunowe – powtórzenie.

Cel: - utrwalenie wiadomości i umiejętności z działu- Obszary okołobiegunowe .

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl oraz  podręcznik Oblicza geografii 8 , zeszyt ćwiczeń.

Szukaj: Przeczytaj w podręczniku  podsumowanie dotyczące Arktyki  i Antarktyki na str. 185 ( w miarę możliwości).  „Sprawdź, czy potrafisz” – wykonaj zadania 1- 3 w ćwiczeniach na str.86. Wróć do tematu „Pustynia lodowa” znajdującego się na stronie epodreczniki.pl i wykonaj  zadania się tam znajdujące, a następnie je sprawdzić , korzystając z klucza odpowiedzi. W  razie trudności skorzystaj z e-materiału lub skontaktuj się z nauczycielem.

 

11.06.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych

Matematyka Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Historia Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Fizyka

Boże Ciało - dzień wolny od zajęć dydaktycznych

 

12.06.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język niemiecki Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Język polski Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Język angielski Dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Edukacja dla bezpieczeństwa

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych

Data dodania: 2020-06-06 14:49:35
Data edycji: 2020-07-06 12:39:44
Ilość wyświetleń: 678

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej