KLASA 4
11.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Ułamek jako iloraz. Cel: - przedstawię ułamek zwykły jako iloraz liczb naturalnych; - przedstawię iloraz liczb naturalnych jako ułamek zwykły. Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=TxGufRsCFWo
|
Przyroda |
Temat: Szkielet i mięśnie umożliwiają ruch Cel lekcji: - co to jest układ ruchu; - różne kształty kości; Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 85 Szkielet i mięśnie umożliwiają ruch (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć). Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
|
Jezyk polski |
Temat: Podmiot i orzeczenie – związek główny w zdaniu. Cel: Wskażesz w zdaniu podmiot i orzeczenie. Wiesz, że podmiot i orzeczenie tworzą w zdaniu związek główny. Materiał dla ucznia: Otwórz „zielony” podręcznik na str. 134. Wykonaj ustnie „na rozgrzewkę” ćw. 1 str. 134. Zapoznaj się z informacjami na str. 136 – ramka „Zapamiętaj!”. Zrób krótka notatkę do zeszytu. Wykonaj pisemnie ćw.6 str. 137 oraz ćw. 9 str. 138. W razie pytań możesz się ze mną skontaktować przez e-maila lub e-dziennik. Powodzenia! |
12.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Dodawanie ułamków zwykłych o tym samym mianowniku. Cel: - dodam ułamki zwykłe o tym samym mianowniku Materiał dla ucznia:
https://epodreczniki.pl/a/dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-jednakowych-mianownikach/D19LLwabk
Ćwiczenie: str. 115 – zad.1, 3,4.(możesz wysłać zdjęcie tych wykonanych zadań). |
Język angielski |
Topic: There’s some ice-cream Cel: Uczniowie potrafią zastosować wyrażenia z rzeczownikiem policzalnym i niepoliczalnym. Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
1.There _____________ many animals in the zoo.
Przypominam, że a/an tylko w l. poj., a some/any w l. mn. oraz rzeczownikach niepoliczalnych.
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Kształtowanie prawidłowej postawy. |
13.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Dodawanie liczb mieszanych Cel: - dodam dwie lub więcej liczb mieszanych, przy których występują ułamki o tym samym mianowniku Materiał dla ucznia:
https://epodreczniki.pl/a/dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-jednakowych-mianownikach/D19LLwabk
|
Język angielski |
Topic: Around the world: Culture Cel: Uczniowie poznają potrawy z różnych krajów Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
|
Plastyka |
Temat: Fotokolaż Cel: - tworzę pracę plastyczną w technice fotokolażu korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku. Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str. 56 Ćwiczenie 2. |
Informatyka |
Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – sztuczki ułatwiające komputerowe pisanie Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj sztuczkę 1 na stronie 106 i wykonaj ćwiczenie 9 na stronie 107. Wskazówka: aby podzielić tekst na akapity,należy umieścić kursor na końcu zdania (po kropce) i kliknąć Enter Przeczytaj sztuczkę 2 na stronie 106 i wykonaj ćwiczenie 10 na stronie 107. Przeczytaj sztuczki: 3, 4 , 5 i 6. Zapisz w zeszycie temat lekcji i przepisz w punktach "Warto zapamiętać" - str. 108. Wyjaśnienie: Menu kontekstowe otwiera się prawym przyciskiem myszy. |
14.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Zośka, Alek i Rudy - bohaterscy harcerze. Cele: - znam prawdziwe imiona Zośki, Alka i Rudego, - wiem, czym była AK i Szare Szeregi, - wymieniam 3 przykłady, jak okupanci postępowali wobec Polaków.
Na podstawie materiału podręcznikowego (i innych źródeł jeśli chcesz,) wykonaj poniższe zadania. Zapisz je starannie w zeszycie - to będzie Twoja notatka:
Na podstawie fr. tekstu "Polska pod okupacją" odpowiedz na pytanie: Jak niemieccy okupanci postępowali wobec Polaków? (to będzie 2. punkt notatki, podaj w nim
- "Alek" - - "Zośka" - - "Rudy" - |
Język polski |
Temat: Zdania pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte. Cel: umiesz rozwinąć zdanie nierozwinięte. Materiał dla ucznia: Wiesz już co to jest podmiot i orzeczenie. Dziś poznasz zdanie pojedyncze. Wykonaj ustnie ćw. 1 str. 139 w podręczniku. Zapisz notatkę w zeszycie: Zdanie pojedyncze to takie, które posiada tylko jedno orzeczenie. Zdania pojedyncze dzielimy na: Wykonaj pisemnie w zeszycie ćw. 8 str. 142 w podręczniku. Obejrzyj prezentację, z której już kiedyś korzystaliśmy– tym razem slajdy od 9 do 46.
|
Religia |
Temat: Maj miesiącem poświeconym Matce Bożej Cel: Zachęcenie do modlitwy za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny |
15.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia. Cel: Wskażesz w zdaniu grupę podmiotu i grupę orzeczenia. Materiał dla ucznia: Rozwiń zdania – wykonaj w tym celu ustnie ćw. 2 str. 144 w podręczniku. Zapisz notatkę: Liście dębu zazieleniły się wczoraj. Podmiot: liście Orzeczenie: zazieleniły się Określenie podmiotu: dębu (jakie liście?) Określenie orzeczenia: wczoraj (kiedy zazieleniły się?) Grupę podmiotu tworzą podmiot i jego określenia.
Grupę orzeczenia tworzą orzeczenie i jego określenia.
Przeanalizuj podany niżej przykład z ćw. 3 str. 144. Spróbuj wypisać określenia podmiotu i orzeczenia. Moja ogrodowa forsycja obsypała się kwiatami. Podmiot: forsycja Orzeczenie: obsypała się Określenia podmiotu: ………………. (jaka?) ……………….(jaka?) Określenie orzeczenia: …………………(czym?) Grupa podmiotu: ……………………………….. Grupa orzeczenia: ………………………………… Teraz sprawdź samodzielnie, czy dobrze wykonałeś (-aś) zadanie: Określenia podmiotu: moja (jaka?) ogrodowa (jaka?) Określenie orzeczenia: kwiatami (czym?) Grupa podmiotu: moja ogrodowa forsycja Grupa orzeczenia: obsypała się kwiatami Na pewno poszło Ci świetnie! Brawo! |
Technika |
Temat: Piesza wycieczka Cele: − planuję pieszą wycieczkę, − pakuję plecak w przemyślany, racjonalny sposób, − odczytuję informacje przekazywane przez znaki umieszczane na terenach kąpielisk, − wyjaśniam, w jaki sposób są oznaczane piesze szlaki turystyczne. Materiał dla ucznia: Podręcznik jak to działa?
|
Muzyka |
Temat: Nastroje wiosenne. Muzyka ilustracyjna. Instrumenty strunowe -harfa Cel: - śpiewam piosenkę pt. „Złoty kluczyk weź”, - wiem, co to jest muzyka ilustracyjna, - wiem, jak wygląda harfa. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” str. 97-102 (nauczę się na pamięć tekstu piosenki pt. „Złoty kluczyk weź”, obejrzę zdjęciai przeczytam informacje na temat harfy str. 101-102. Zadanie – bawię się w kompozytora-zaśpiewam piosenkę „Złoty kluczyk weź” z własną melodią. Nagram swój występ i prześlę do nauczycielki muzyki na adres emilou@wp.pl lub przez Messengera. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51