Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 11.05.2020 do 15.05.2020

KLASA 4

11.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Ułamek jako iloraz.

Cel:

- przedstawię ułamek zwykły jako iloraz liczb naturalnych;

- przedstawię iloraz liczb naturalnych jako ułamek zwykły.

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj krótki film: ”Ułamek jako iloraz”

https://www.youtube.com/watch?v=TxGufRsCFWo

  1. Następnie wykonaj ze strony 113 z ćwiczeń zadanie: 1, 2, 3.
  2. Jeśli nie będziesz zmęczony skorzystaj z poniższego linku i wykonaj quiz: „Ułamek jako dzielenie”.
https://www.eduelo.pl/quiz/444/czesc/1/
Przyroda

Temat: Szkielet i mięśnie umożliwiają ruch

Cel lekcji:
Uczeń wie:

- co to jest układ ruchu;
- co to są stawy;
- z czego zbudowany jest szkielet;
- funkcje szkieletu;

- różne kształty kości;
- jak dbać o układ ruchu?

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 85  Szkielet i mięśnie umożliwiają ruch (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Układ ruchu tworzą szkielet i mięśnie.
  2. Szkielet jest zbudowany z kości. Niektóre kości są z sobą zrośnięte, inne są połączone ruchomo. Takie ruchome polaczenia kości nazywamy stawami.
  3. W szkielecie wyróżniamy: czaszkę, kręgosłup, klatkę piersiową, kości kończyn górnych i kości kończyn dolnych.
  4. Kości mogą mieć rożne kształty (obejrzyj w podręczniku na str.85): Kość krotka (np. w palcach), kość długa (np. kość udowa), kość płaska (np. łopatka), kość różnokształtna (np. kości kręgów).
  5. Funkcje szkieletu: stanowi rusztowanie ciała oraz chroni narządy wewnętrzne, np. czaszka chroni mózg, a klatka piersiowa chroni płuca i serce.
  6. Mięśnie są przytwierdzone do kości za pomocą ścięgien.
  7. Jak dbać o układ ruchu?
    - systematycznie uprawiać ćwiczenia fizyczne;
    - nosić odpowiednie obuwie;
    - przy podnoszeniu z ziemi ciężkich przedmiotów należy przykucnąć,
    a nie nachylać się;
    - nos plecak zamiast torby na ramię;
    - jedz produkty bogate w wapń, fosfor i witaminę D.

    POLECENIE
    Postaraj się zapamiętać wiadomości z notatki.
Jezyk polski

Temat: Podmiot i orzeczenie – związek główny w zdaniu.

Cel:

Wskażesz w zdaniu podmiot i orzeczenie.

Wiesz, że podmiot i orzeczenie tworzą w zdaniu związek główny.

Materiał dla ucznia:

Otwórz „zielony” podręcznik na str. 134.

Wykonaj ustnie „na rozgrzewkę” ćw. 1 str. 134.

Zapoznaj się z informacjami na str. 136 – ramka „Zapamiętaj!”. Zrób krótka notatkę do zeszytu.

Wykonaj pisemnie ćw.6 str. 137 oraz ćw. 9 str. 138.

W razie pytań możesz się ze mną skontaktować przez e-maila lub e-dziennik.

Powodzenia!

 

 

12.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Dodawanie  ułamków zwykłych o tym samym mianowniku.

Cel:

- dodam ułamki zwykłe o tym samym mianowniku

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiaj będziesz pracował/ pracowała na platformie epodreczniki, oto link

https://epodreczniki.pl/a/dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-jednakowych-mianownikach/D19LLwabk

  1. Przeanalizuj słownie wstęp do tematu oraz ćwiczenie 1 i 2.
  2. Przeczytaj i zapamiętaj wszystkie informacje zawarte w Ważne! (tylko
    do ćwiczenia 5).
  3. Następnie przepisz do zeszytu po cztery przykłady z ćwiczenia 3, 4, 5 
    i wykonaj. Na tym zakończ pracę z tą platformą.
  4. Dla chętnych

Ćwiczenie: str. 115 – zad.1, 3,4.(możesz wysłać zdjęcie tych wykonanych zadań).

Język angielski

Topic:  There’s some ice-cream

Cel: Uczniowie potrafią zastosować wyrażenia z rzeczownikiem policzalnym

i niepoliczalnym.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie przepisują poniższe zdania do zeszytu i uzupełniają je odpowiednią formą.
  • Uzupełnij zdania odpowiednią formą there is/ are

1.There _____________ many animals in the zoo. 

  1. There _____________ a snake in the window.
  2. There _____________ a zebra in the grass.
  3. There _____________ lions in the zoo, too.
  4. There _____________ many baby lions near their parents.
  5. There _____________ many monkeys in the trees.
  6. There _____________ an elephant in the zoo.
  7. There _____________ some water in the lake near the elephants.
  8. There _____________ birds in the zoo.
  • Uzupełnij zdania some / any lub a/an

Przypominam, że a/an tylko w l. poj., a some/any w l. mn. oraz rzeczownikach niepoliczalnych.

  1. There is ___________ juice.
  2. There´s ___________ meat in the dish.
  3. Has she got ___________ map?
  4. Have you got ___________ money?
  5. He needs ___________ snack.
  6. It´s ___________ Italian pizza.
  7. There are ___________ mosquitoes in my bedroom.
  8. There are ___________ sandwiches on my party.
  9. She eats ___________ bananas for breakfast.
10. She drinks ___________ milk with her cereal.
Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie prawidłowej postawy.
Materiał dla ucznia:

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

13.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Dodawanie liczb mieszanych

Cel:

- dodam dwie lub więcej liczb mieszanych, przy których występują ułamki o tym samym mianowniku

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiaj będziecie kontynuowali pracę na platformie epodreczniki, oto link

https://epodreczniki.pl/a/dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-jednakowych-mianownikach/D19LLwabk

  1. Rozpocznijcie od zagadnienia „Dodawanie liczb mieszanych”, przeczytaj ćwiczenie 6.
  2. Przepisz do zeszytu informacje Ważne!, które umieszczone są
    pod ćwiczeniem 6.
Przepisz do zeszytu ćwiczenie 7 i wykonaj wszystkie przykłady. Na tym zakończ pracę z tą platformą.
Język angielski

Topic:  Around the world: Culture

Cel: Uczniowie poznają potrawy z różnych krajów

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie czytają teksty ze str. 80 zad. 1 i zastanawiają się, w którym kraju jedzenie i napoje są najsmaczniejsze. To zadanie można odsłuchać na stronie wydawnictwa - Strefa ucznia.
  • uczniowie czytają kolejne teksty w zeszycie ćwiczeń na str. 58 zad. 2
    i podpisują nazwę kraju, z którego pochodzi dana potrawa.
  • ponadto uczniowie oglądają filmik na YouTube o „Healthy and unhealthy Food,“ czyli zdrowym i niezdrowym jedzeniu
https://www.youtube.com/watch?v=uqcDTgVeUxA&list=PLDee6s2yAuvtYirBeV4Yrc5-EcP_tHBWM&index=6
Plastyka

 Temat: Fotokolaż

Cel:
- potrafię wyjaśnić termin: fotokolaż,

- tworzę pracę plastyczną w technice fotokolażu  korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str. 56 Ćwiczenie 2.
Informatyka

Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – sztuczki ułatwiające komputerowe pisanie

Cel:
- wiem jak zastosować Malarza formatów (Kopiowania formatu)
- wiem, jak łączyć akapity
- wiem jaks "przykleić spójnik do wyrazu"

Materiał dla ucznia:

Przeczytaj sztuczkę 1 na stronie 106  i wykonaj ćwiczenie 9 na stronie 107. 

Wskazówka: aby podzielić tekst na akapity,należy umieścić kursor na końcu zdania (po kropce) i kliknąć Enter

Przeczytaj sztuczkę 2 na stronie 106  i wykonaj ćwiczenie 10 na stronie 107.

Przeczytaj sztuczki: 3, 4 , 5 i 6.

Zapisz w zeszycie temat lekcji i przepisz w punktach  "Warto zapamiętać" - str. 108.

Wyjaśnienie: Menu kontekstowe otwiera się prawym przyciskiem myszy.


14.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Zośka, Alek i Rudy - bohaterscy harcerze.

Cele:

- znam prawdziwe imiona Zośki, Alka i Rudego, 

- wiem, czym była AK i Szare Szeregi, 

- wymieniam 3 przykłady, jak okupanci postępowali wobec Polaków.

 

Na podstawie materiału podręcznikowego (i innych źródeł jeśli chcesz,) wykonaj poniższe zadania. Zapisz je starannie w zeszycie - to będzie Twoja notatka:

  1. Wyjaśnij skrót AK, podaj czym zajmowała się ta organizacja i kiedy ją utworzono. To. przecież patron naszej szkoły

Na podstawie fr. tekstu "Polska pod okupacją" odpowiedz na pytanie: Jak niemieccy okupanci postępowali wobec Polaków? (to będzie 2. punkt notatki, podaj w nim
3 przykłady).

  1. Do podanych pseudonimów dopisz prawdziwe imiona i nazwiska:

- "Alek" - 

- "Zośka" - 

- "Rudy" - 
Język polski

Temat: Zdania pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.

Cel:

umiesz rozwinąć zdanie nierozwinięte.

Materiał dla ucznia:

Wiesz już co to jest podmiot i orzeczenie. Dziś poznasz zdanie pojedyncze.

Wykonaj ustnie ćw. 1 str. 139 w podręczniku.

Zapisz notatkę w zeszycie:

Zdanie pojedyncze to takie, które posiada tylko jedno orzeczenie.

Zdania pojedyncze dzielimy na:
a) nierozwinięte – składają się tylko z podmiotu i orzeczenia, np. Kot miauczy.
(„kot” to podmiot; „miauczy” to orzeczenie)
b) rozwinięte – oprócz podmiotu i orzeczenia posiadają tez inne wyrazy – tzw. określenia, np. Szary kot miauczy głośno.

Wykonaj pisemnie w zeszycie ćw. 8 str. 142 w podręczniku.

Obejrzyj prezentację, z której już kiedyś korzystaliśmy– tym razem slajdy od 9 do 46.

https://docs.google.com/presentation/d/1fEIqzUdiu69u9bHAKKSN5xoUiG1ia8U3LPGotZX04DQ/present?ueb=true&slide=id.p

 

Religia

Temat: Maj miesiącem poświeconym Matce Bożej

Cel:  Zachęcenie do modlitwy za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny
w nabożeństwie majowym.

Materiał dla ucznia: Odmów Litanię do Najświętszej Maryi Panny – Litania Loretańska (tekst litanii znajdziesz w książeczce do nabożeństwa).

 

15.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

 

Temat: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.

Cel:

Wskażesz w zdaniu grupę podmiotu i grupę orzeczenia.

Materiał dla ucznia:

Rozwiń zdania – wykonaj w tym celu ustnie ćw. 2 str. 144 w podręczniku.

Zapisz notatkę:

Liście dębu zazieleniły się wczoraj.

Podmiot: liście

Orzeczenie: zazieleniły się

Określenie podmiotu: dębu (jakie liście?)

Określenie orzeczenia: wczoraj (kiedy zazieleniły się?)

Grupę podmiotu tworzą podmiot i jego określenia.

  1. liście dębu.

Grupę orzeczenia tworzą orzeczenie i jego określenia.

  1. zazieleniły się wczoraj.

Przeanalizuj podany niżej przykład z ćw. 3 str. 144. Spróbuj wypisać określenia podmiotu i orzeczenia.

Moja ogrodowa forsycja obsypała się kwiatami.

Podmiot: forsycja

Orzeczenie: obsypała się

Określenia podmiotu: ………………. (jaka?) ……………….(jaka?)

Określenie orzeczenia: …………………(czym?)

Grupa podmiotu: ………………………………..

Grupa orzeczenia: …………………………………

Teraz sprawdź samodzielnie, czy dobrze wykonałeś (-aś) zadanie:

Określenia podmiotu: moja (jaka?) ogrodowa (jaka?)

Określenie orzeczenia: kwiatami (czym?)

Grupa podmiotu: moja ogrodowa forsycja

Grupa orzeczenia: obsypała się kwiatami

Na pewno poszło Ci świetnie! Brawo!

Technika

Temat: Piesza wycieczka

Cele:

− planuję pieszą wycieczkę,

− pakuję plecak w przemyślany, racjonalny sposób,

− odczytuję informacje przekazywane przez znaki umieszczane na terenach kąpielisk,

− wyjaśniam, w jaki sposób są oznaczane piesze szlaki turystyczne.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik jak to działa?

  1. Odczytaj tekst ze strony 71 "Jak przygotować sie do wycieczki" i wykonaj ćwiczenie 1.
  2. Zapoznaj sie z infografiką  "jak spakować plecak" (podręcznik, str. 72).
  3. W dalszej kolejności  wykonaj polecenie 1 z „Pracy z infografiką”.
  4. Przeczytaj tekst „Nad wodą” ze s. 73 podręcznika. 
  5. Wykonaj ćw. 2 ze s. 73 podręcznika, sprawdzające znajomość znaków. 



    Znaki obowiązujące na terenach kąpielisk

  6. Wykonaj ćw. 3 ze s. 73 podręcznika
  7. Zapoznaj się z oznaczeniem pieszych szlaków turystycznch

 

Muzyka

Temat: Nastroje wiosenne. Muzyka ilustracyjna. Instrumenty strunowe -harfa

Cel:

- śpiewam piosenkę pt. „Złoty kluczyk weź”,

- wiem, co to jest muzyka ilustracyjna,

- wiem, jak wygląda harfa.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” str. 97-102 (nauczę się na pamięć tekstu piosenki pt. „Złoty kluczyk weź”, obejrzę zdjęcia
i przeczytam informacje na temat harfy str. 101-102. Zadanie – bawię się
 w kompozytora-zaśpiewam piosenkę „Złoty kluczyk weź” z własną melodią. Nagram swój występ i prześlę do nauczycielki muzyki na adres emilou@wp.pl
lub przez Messengera.
Data dodania: 2020-05-09 07:56:10
Data edycji: 2020-05-15 07:22:19
Ilość wyświetleń: 1072

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej