KLASA 5
11.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||
Matematyka |
Temat: Dodawanie liczb całkowitych - rozwiązywanie zadań Cel: Zapisz w zeszycie temat lekcji. Wykonaj zadania z podręcznika ze str. 119: - 1 poziom A przykład a) Następnie rozwiąż w podręczniku na stronie 120 zadania 6 i 7. |
||||
Język polski |
Temat: „Co by on za to dał, gdyby mógł mieć takie skrzypki grające cienko” Cel: określam funkcję, jaką pełniły skrzypce w noweli Sienkiewicza; nazywam środki poetyckie zastosowane do opisu skrzypiec Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant” Wykonaj polecenia (wydrukuj kartę pracy i wklej wypełnioną lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz zadania do zeszytu i w zeszycie udziel odpowiedzi) : Zacytuj z lektury fragment opisujący skrzypce, które znajdowały się w dworskim kredensie. Wyjaśnij w formie 3-4 zdań, jaką funkcję w noweli „Janko Muzykant” pełnią skrzypce. Odpowiadając, użyj określeń: bohater tytułowy, główny bohater, skrzypce to element sprawczy tragicznego wydarzenia, przedmiot marzeń bohatera. Przypomnij sobie środki poetyckie. Jeżeli nie pamiętasz, jak je rozpoznajemy, poszukaj informacji w dowolnym źródle, a następnie połącz nazwę środka poetyckiego z jego definicją:
Nazwij środki poetyckie zastosowane do opisu skrzypiec lokaja, wybierz spośród podanych odpowiednie nazwy środków poetyckich i zapisz je obok zacytowanych słów: zdrobnienie, metafora (przenośnia), epitet, porównanie. „wypukłe zgięcia”, „wcięte boki” – „kołeczki”, „smyczek” – „kołeczki przy niej świeciły jak robaczki świętojańskie” – „z ciemności wyszedł dźwięk cichutki i płaczliwy” – Środki poetyckie stosowane są zazwyczaj w wierszach. Henryk Sienkiewicz jednak zdecydował się w swoim tekście również ich użyć, aby opisać |
||||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia na mięśnie brzucha i nóg. |
||||
Informatyka |
Temat: Programujemy w języku Scratch Cel: umiem programować w języku Scratch Materiały dla ucznia: Na portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch. Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online. Można też go pobrać za darmo i zainstalować Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (lewy, dolny narożnik okna). Otwórz ebooka dla klasy 5 https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65 Przeczytaj materiał na stronie 80, a następnie wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str. 81. Przeczytaj przykład 1 na stronie 82 i wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 82. |
12.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: O ile różnią się liczby Cel: Materiały dla ucznia: Na rozgrzewkę wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na stronie 137 w zeszycie ćwiczeń. Przeczytaj przykłady na stronie 123. Wykonaj zadania 1 i 4 i 5 na stronie 124. |
Język polski |
Temat: Jak rozpoznać zdanie złożone – lekcja wprowadzająca Cel: wskazuję podmioty i orzeczenia w zdaniu, odróżniam zdanie rozwinięte od nierozwiniętego oraz pojedyncze od złożonego Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), str. 129. Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: Ze str. 129 w podręczniku przepisz wiadomości dotyczące zdania nierozwiniętego i rozwiniętego (ramka „Przypomnij sobie!”). Wykonaj zad. 1, 2 i 3 ze str. 129 (zdania przepisz do zeszytu, podmioty podkreślaj jedną linią, a orzeczenia dwiema liniami). Przepisz ze str. 131 z podręcznika wiadomości dotyczące zdania pojedynczego i złożonego (ramka „Zapamiętaj!”). Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pośrednictwem aplikacji Teams dzisiaj o godz. 8.55. Przygotuj podręcznik do nauki o języku i zeszyt przedmiotowy. |
Geografia |
Temat: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe. Cel: dowiesz się: Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 5, zeszyt ćwiczeń. Szukaj: na stronie gov.pl zdalne nauczanie ( szkoła podstawowa) odszukaj temat „Przegląd stref krajobrazowych Ziemi”. Skorzystaj z zamieszczonego tam audiobooka:1. Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe. 2. Cechy stref krajobrazowych. Zapoznaj się z tematem w podręczniku, przeanalizuj mapy. Wyjaśnij i zapisz w zeszycie pojęcia: strefy klimatyczne, strefy krajobrazowe, klimat górski, klimat morski, klimat kontynentalny. Wykonaj w ćwiczeniach zadania 1, 2 str. 65 oraz zad. 6 str. 67. |
Technika |
Temat: Elementy rysunku technicznego - zasady wykonywania rysunków Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj fragment tekstu w podręczniku na stronie 55 mówiący o "zasadach wykonywania rysunków". Przeczytaj „Warto wiedzieć” na stronie 55.
|
13.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: My town Cel: Uczniowie poznają nazwy sklepów w mieście Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy Uczniowie przepisują nowe słownictwo z zad. 1 na str. 72 do zeszytu wraz z tłumaczeniem, które znajduje się na 82 stronie. proszę nazwać sklepy znajdujące się na str. 72 i uzupełnić zad. 2 na str. 73 w podręczniku ponadto uczniowie wykonują zad. 1 na str. 52 w ćwiczeniach Zadanie dodatkowe https://wordwall.net/pl/resource/765806/angielski/places-town-created-my-student-sandra https://wordwall.net/pl/resource/993359/angielski/unit-6-my-town-steps-5 |
Biologia |
Temat: Cechy roślin nagonasiennych Cele lekcji: Uczeń: - wie, że kwiaty i nasiona to organy roślin nagonasiennych; - zna środowisko życia oraz budowę roślin nagonasiennych. Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. Czynności ucznia: Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.
|
Plastyka |
Temat: Kompozycja rytmiczna Cel: - znam cechy kompozycji rytmicznej, - wskazuję przykłady kompozycji rytmicznej w reprodukcjach wybranych dzieł, - tworzę kompozycję rytmiczna za pomocą poznanych środków wyrazu, korzystając ze wskazówek zawartych w podręczniku. Materiał dla ucznia;Podręcznik do plastyki dla klasy V „Do dzieła!” str. 60-62. Wykonam pracę plastyczną – str. 62 ćw. 1. (Stwórz kompozycję rytmiczną). |
14.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||
Historia |
Temat: Polska Bolesława Chrobrego. - poznasz przyczyny i skutki zjazdu w Gnieźnie, - dowiesz się, kiedy Bolesław Chrobry został królem Polski, - poznasz ziemie, które przyłączył Chrobry do swojego państwa. Na podstawie materiału podręcznikowego s. 170 - 173 wykonaj zadania:
- 992-1025 - - 997 - - 1000 - - 1025 (podaj dwa wydarzenia) -
- Bolesław Chrobry - Otton III - św. Wojciech. |
||||||||||||||
Język angielski |
Topic: Past Simple - czasownik być Cel: Uczniowie poznają nową formę i jej zastosowanie Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy
W czasie przeszłym występuje czasownik „być“ , który ma również swoją odmianę za pomocą was/ were I was - ja byłem/am You were - ty byłeś He was - on był She was - ona była It was - ono/to było We were- my byliśmy You were - wy byliście They were - oni byli
was not = wasn’t were not = weren’t
|
||||||||||||||
Język polski |
Temat: Przygotowujemy się do opisania dzieła sztuki Cel: znam zasady redagowania opisu dzieła sztuki Materiał dla ucznia: przykładowy opis dzieła sztuki oraz słownictwo charakterystyczne dla tej formy wypowiedzi – załączniki Wykonaj polecenia: Zapoznaj się z przykładowym opisem dzieła sztuki zamieszczonym poniżej oraz planem opisu dzieła sztuki i zgromadzonym słownictwem – wydrukuj ten opis oraz plan opisu i wklej do zeszytu jako notatkę lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz. Do podanych w tabeli wyrażeń przydatnych w opisie dzieła sztuki dopisz określenia przeciwstawne (jedno lub więcej):
Na kartce formatu A4 wykonaj ilustrację, którą można byłoby zamieścić na okładce noweli „Janko Muzykant” – technika pracy dowolna. Wykonaj zdjęcie lub skan swojej pracy i prześlij na adres mojej poczty elektronicznej – za zadanie otrzymasz ocenę. Życzę Ci wielu pomysłów i tego, aby praca twórcza była dla Ciebie przyjemnością. Pamiętaj, że możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty, jeśli realizacja zadań sprawi Ci trudność. |
15.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka |
Temat: Odmieniony świat. Tworzenie wariacji na temat przysłowia ludowego. Cel: - potrafię ułożyć wariacje do przysłowia. Materiał dla ucznia; Podręcznik do muzyki dla klasy V „Klucz do muzyki” str.101-105. Wykonam zadanie 1 ,4 , 6 ze str.102 oraz po dokładnym przeczytaniu informacji na temat wariacji wykonaj „Wariacje z kurnika”.emat: Odmieniony świat. Tworzenie wariacji na temat przysłowia ludowego. |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu "Matematyka i my" Cel: Materiał dla ucznia:
|
Religia |
Temat: Najświętsza Maryja Matką Kościoła Cel: Zachęcenie do modlitwy za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny w nabożeństwie majowym Materiał dla ucznia: Odmów Litanię do Najświętszej Maryi Panny – Litania Loretańska (tekst litanii znajdziesz w książeczce do nabożeństwa) |
88-121 Chełmce
Chełmce 51