KLASA 6
11.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie równania bez rozwiązywania. Cel: - sprawdzę czy dana liczba jest rozwiązanie danego równania Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=wCFS3A9h250
Zadanie 1: Poziom A a), e), f), Poziom B c), Dla chętnych: Poziom C b), e) |
Biologia |
Temat: Przegląd i znaczenie gadów Cele lekcji: Uczeń zna: - zróżnicowanie budowy i trybu życia gadów; - gatunki gadów żyjące w Polsce oraz wie, czym rożni się zaskroniec od żmii; - znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka; - sposoby ochrony gadów. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6 Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 107 i przeczytaj cały temat. Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
- węże – nie mają kończyn, ich ciało jest obłe. - krokodyle – największe i najcięższe gady, kończyny ich są krótkie, a między palcami kończyn tylnych występuje błona pławna. - żółwie – ich ciało okrywa gruby i ciężki pancerz, u żółwi morskich kończyny są podobne do wioseł. żmija zygzakowata – ma trójkątną głowę, ciemny zygzak wzdłuż całego ciała, jest jadowita. W przypadku ukąszenia przez żmiję trzeba udać się do szpitala w celu podania surowicy przeciwko jadowi żmii. jaszczurka zwinka; padalec to jaszczurka bez nóg. w Polsce występuje tylko żółw błotny (żyje około 120 lat!). 5. Znaczenie gadów:
Zapamiętaj wiadomości z notatki! |
Technika |
Temat: Elementy elektroniki Cele: - wyjaśniam, czym zajmuje się elektronika, - przedstawiam podział elementów elektronicznych, - podaję przykłady elementów elektronicznych, - rysuję symbole elementów elektronicznych, Materiały dla ucznia:
Przeczytaj tekst "Elektronika wokół nas" w podręczniku na stronie 54 " oraz tabelę "Przykłady elementów elektronicznych" na tej stronie. Przeczytaj tekst "Rodzaje elementów elektronicznych" na stronie 55. Zapisz temat lekcji i wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na stronie 55. Przeczytaj ekowiadomość i wykonaj polecenie "Mam pomysł" na str. 55.
|
Informatyka |
Temat: Programujemy w języku Scratch Cel: Materiały dla ucznia: Na portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch. Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online. Można też go pobrać za darmo i zainstalować. Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (lewy, dolny narożnik okna). Otwórz ebooka dla klasy 6 https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 Przeczytaj materiał na stronie 79 i 80, a następnie wykonaj ćwiczenia 6 i 7 na str. 81i 82. Uwaga: Tworzysz dwa programy (tylko w języku Scratch) na sumę i średnią dwóch liczb o nazwach: suma_dwoch_liczb srednia_dwoch_liczb Wskazówka: aby utworzyć skrypt dla średniej zmodyfikuj odpowiednio skrypty z rysunku 3a i 3b na stronie 80 Zapamiętaj: - znak dzielenia w Scratchu to /
Zapisz projekty pod nazwami podanymi powyżej i prześlij na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl do 18.05.2020. Powodzenia! UWAGA w podręczniku wkradł się błąd: |
12.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Jezyk angielski |
Topic: Past tense - czas przeszły Cel: Uczniowie stosują czas przeszły Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy
|
Język polski |
Temat: Gdy złodzieje rozrabiają, detektywi pracę mają – utrwalamy wiadomości dotyczące przyimka Cel: wiem, co nazywa przyimek, rozpoznaję przyimek w zdaniu Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (fioletowy), szukaj tematu: Przyimki, str. 89. Wykonaj polecenia:
Powodzenia. |
Geografia |
Temat: Rolnictwo Danii i Węgier. Cel: Materiał dla ucznia: serwis internetowy YouTube, podręcznik Oblicza geografii 6, zeszyt ćwiczeń. Szukaj: w podręczniku zapoznaj się z wizytówkami Danii i Węgier str. 96, 97, zapamiętaj najważniejsze rzeczy. Wskaż te kraje i ich stolice na mapie Europy. Przeczytaj temat w podręczniku, zwróć uwagę na warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju rolnictwa oraz charakterystyczne cechy rolnictwa w tych krajach. Przeanalizuj zamieszczone w tym temacie mapy i diagramy. Na YouTube wpisz – Polecenia do tematu „Rolnictwo Danii i Węgier”, obejrzyj zamieszczone filmy (nie rób znajdujących się tam poleceń). W ćwiczeniach wykonaj zadania 1-6 str. 65-67. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia na mięśnie brzucha i nóg. https://www.youtube.com/watch?v=W26-IdZExlE
|
13.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Jak rozwiązać równanie z jedną niewiadomą? Cel: - rozwiążę proste równanie korzystając z dodawania do obu stron równania ( odejmowania od obu stron równania ) tej samej liczby, - rozwiążę równanie korzystając z mnożenia lub dzielenia obu stron równania przez tę samą liczbę różną od zera. Materiał dla ucznia:
Rozwiązując równanie, możemy: - do obu stron równania dodać tę samą liczbę lub od obu stron równania odjąć tę samą liczbę, Przykład 1 X+8=10/-8 X+8-8=10-8 |
Plastyka |
Temat: Iluzja przestrzeni w kompozycjach płaskich – perspektywa barwna Cel: rozpoznaję perspektywę barwną i stosuję ją poprzez ekspresję twórczą Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Perspektywa barwna, str. 31. Wykonaj polecenie: Na kartce formatu A4 przedstaw wiosenny pejzaż, stosując poznane zasady dotyczące perspektywy barwnej. Pamiętaj, że to, co namalowane jest w barwach ciepłych, wywołuje wrażenie, jakby było położone bliżej Ciebie, a barwy zimne sprawiają, że przedmioty wydają się bardziej odległe. Pracę wykonaj farbami. Możesz skorzystać ze wzorów zamieszczonych poniżej. Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci przyjemnej pracy i wielu pomysłów.
|
Religia |
Temat: Najświętsza Maryja Matką Kościoła Chrystusowego Cel: Zachęcenie do modlitwy za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny w nabożeństwie majowym Materiał dla ucznia: Odmów Litanię do Najświętszej Maryi Panny – Litania Loretańska (tekst litanii znajdziesz w książeczce do nabożeństwa) |
14.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Past tense - czas przeszły Cel: Uczniowie stosują czas przeszły Materiał dla ucznia: Podręcznik Brainy 6, zeszyt przedmioowy
|
Język polski |
Temat: Opisujemy dzieło sztuki Cel: znam zasady redagowania opisu dzieła sztuki i stosuję je podczas samodzielnego ćwiczenia redakcyjnego Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant”, podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony), str. 126. Wykonaj polecenia:
Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę. |
Muzyka |
Temat: Zaproszenie na koncert. Etykieta melomana. Filharmonia – pochodzenie słowa, galeria wybranych polskich filharmonii. Cel: - wiem, co znaczy wyraz filharmonia - wiem, jak znaleźć ofertę koncertowa w okolicy miejsca zamieszkania. - umiem wytłumaczyć dwa znaczenia wyrazu „ koncert”. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.113-115
|
15.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: „Co by on za to dał, gdyby mógł mieć takie skrzypki grające cienko” Cel: określam funkcję, jaką pełniły skrzypce w noweli Sienkiewicza; nazywam środki poetyckie zastosowane do opisu skrzypiec Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony), szukaj: Motyw skrzypiec, str. 128, nowela „Janko Muzykant” Wykonaj polecenia:
„wypukłe zgięcia”, „wcięte boki” – „kołeczki”, „smyczek” – „kołeczki przy niej świeciły jak robaczki świętojańskie” – „z ciemności wyszedł dźwięk cichutki i płaczliwy” –
|
Matematyka |
Temat: Rozwiązywanie równań z jedną niewiadomą. Cel: - rozwiążę proste równanie korzystając z dodawania do obu stron równania ( odejmowania od obu stron równania ) tej samej liczby, - rozwiążę równanie korzystając z mnożenia lub dzielenia obu stron równania przez tę samą liczbę różną od zera. Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=NkOBdAY8DIg https://www.youtube.com/watch?v=qdWyk3h6kF0
Poziom C e), h), a), b),
zadanie 1-str. 82 Mistrz a), d). |
Historia |
Temat: Sprawdzian wiadomości - Od absolutyzmu do republiki Cele: - praktycznie zastosujesz opanowane wiadomości, - poznasz poziom swojej wiedzy w praktyce. Informacja o sprawdzianie i zakres materiału został przesłany rodzicom w wiadomości przez e-dziennik 7 maja (tydzień przed planowanym sprawdzianem) Sprawdzian odbędzie się 15 maja w godz. 10.45 - 11.30 . Tego dnia wyślę przez e- dziennik do rodziców wiadomość. Będzie ona zawierała pytania na sprawdzian. Proszę o zalogowanie się odpowiednio wcześniej. Odpowiedzi proszę udzielić przez e -dziennik do 11.40 (można wysłać szybciej). |
88-121 Chełmce
Chełmce 51