Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 11.05.2020 do 15.05.2020

KLASA 6               

11.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Sprawdzanie, czyli rozwiązanie równania bez rozwiązywania.

Cel:

- sprawdzę czy dana liczba jest rozwiązanie danego równania

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj 6 minut filmu :

https://www.youtube.com/watch?v=wCFS3A9h250

  1. Przeczytaj dodatkowo informacje z podręcznika ze strony 73.
  2. Zapisz w zeszycie zdania umieszczone w ramkach „Zapamiętaj” ze strony 73 z podręcznika.
  3. Wykorzystaj dobrą radę ze strony 74 z podręcznika oraz przeczytaj przykład 1, poziom C i D.
  4. Wykonaj z podręcznika ze strony 75

Zadanie 1:

Poziom A a), e), f),

Poziom B c),

Dla chętnych: Poziom C b), e)
Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie gadów

Cele lekcji: Uczeń zna:

- zróżnicowanie budowy i trybu życia gadów;

- gatunki gadów żyjące w Polsce oraz wie, czym rożni się zaskroniec

od żmii;

- znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka;

- sposoby ochrony gadów.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 107 i przeczytaj cały temat.

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Gady to zwierzęta, które dominowały na Ziemi ponad 300 milionów lat temu. Gady kopalne to: dinozaury żyły na lądzie, pterozaury – latały w powietrzu i ichtiozaury – żyły w wodzie.
  2. Różnorodność gadów:
    - jaszczurki – sprawnie biegają, skaczą , wspinają się, w chwili zagrożenia odrzucają ogon (potem im odrasta, ale nieco krótszy), lubią wygrzewać się w słońcu.

- węże – nie mają kończyn, ich ciało jest obłe.

- krokodyle – największe i najcięższe gady, kończyny ich są krótkie, a między palcami kończyn tylnych występuje błona pławna.

- żółwie – ich ciało okrywa gruby i ciężki pancerz, u żółwi morskich kończyny są podobne do wioseł.
3. Gady żyjące w Polsce: WSZYSTKIE GADY ŻYJĄCE W POLSCE SĄ OBJETE OCHRONĄ. Większość z nich to drapieżniki. Swoją ofiarę zabijają jadem lub duszą własnym ciałem i połykają w całości. Roślinożerne są tylko niektóre jaszczurki i niektóre żółwie.
4. W Polsce występują:
- węże:
wąż Eskulapa to symbol służby zdrowia (spotykasz go na napisach aptek, na receptach);
gniewosz plamisty – najmniejszy wąż w Polsce;

żmija zygzakowata – ma trójkątną głowę, ciemny zygzak wzdłuż całego ciała, jest jadowita. W przypadku ukąszenia przez żmiję trzeba udać się do szpitala w celu podania surowicy przeciwko jadowi żmii.
zaskroniec – ma 2 jaskrawo żółte plamy po bokach głowy, na skroniach, jego głowa jest owalna. Nie jest jadowity. Przestraszony udaje martwego.
- jaszczurki:
jaszczurka żyworodna (rodzi małe jaszczurki, a nie składa jaj);

jaszczurka zwinka;

padalec to jaszczurka bez nóg.
-żółwie

w Polsce występuje tylko żółw błotny (żyje około 120 lat!).

5. Znaczenie gadów:
- regulują liczebność zwierząt polując na drobne zwierzęta
lub same są pokarmem dla innych drapieżników;
- krokodyle i jadowite węże są zagrożeniem dla człowieka;
- jad węży służy do produkcji leków i kosmetyków;
- mięso węży, żółwi i krokodyli oraz jaja żółwi są pokarmem dla człowieka;
- skóra węży i krokodyli hodowanych na farmach służy do produkcji torebek, butów i pasków.

  1. Zagrożenia i sposoby ochrony gadów: Ludzie niszczą miejsca zamieszkiwane przez gady oraz polują na rzadkie gatunki. Należy dbać o miejsca, w których te gady żyją i rozmnażają się. Wszystkie gady żyjące w Polsce są objęte ochroną gatunkową.

    POLECENIE:
    Obejrzyj zdjęcia gadów w podręczniku na str. 107, 108, 109 110.
    Zapamiętaj szczególnie czym rożni się zaskroniec od żmii!

Zapamiętaj wiadomości z notatki!

Technika

Temat: Elementy elektroniki

Cele:

-     wyjaśniam, czym zajmuje się elektronika,

-     przedstawiam podział elementów elektronicznych,

-     podaję przykłady elementów elektronicznych,

-     rysuję symbole elementów elektronicznych,

Materiały dla ucznia:

 

 

Przeczytaj tekst  "Elektronika wokół nas" w podręczniku na stronie 54 " oraz tabelę "Przykłady elementów elektronicznych" na tej stronie.

Przeczytaj tekst "Rodzaje elementów elektronicznych" na stronie 55.

Zapisz temat lekcji i wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na stronie 55.

Przeczytaj ekowiadomość  i wykonaj polecenie "Mam pomysł" na str. 55.

 

Informatyka

Temat: Programujemy w języku Scratch

Cel: 
- umiem stworzyć program w języku Scratch, który oblicza sumę dwóch liczb
- umiem stworzyć program w języku Scratch, który oblicza średnią dwóch liczb

Materiały dla ucznia:

Na portalu epodreczniki proszę przeczytaj informacje dotyczące programu Scratch.
Kliknij w link
https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/D1FrMtOdo

Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online.

Można też go pobrać za darmo i zainstalować.

Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (lewy, dolny narożnik okna).

Otwórz ebooka dla klasy 6  https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66

Przeczytaj materiał na stronie 79 i 80, a następnie wykonaj ćwiczenia 6 i 7 na str. 81i 82.

Uwaga: Tworzysz dwa programy (tylko w języku Scratch) na sumę i średnią dwóch liczb o nazwach:

suma_dwoch_liczb

srednia_dwoch_liczb

Wskazówka: aby utworzyć skrypt dla średniej zmodyfikuj odpowiednio skrypty z rysunku 3a i 3b na stronie 80

Zapamiętaj:

- aby obliczyć średnią dwóch  liczb, należy zmiennej średnia przypisać wartość wyrażenia suma:2

- znak dzielenia w Scratchu to /

 

Zapisz projekty pod  nazwami podanymi powyżej  i prześlij na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl do 18.05.2020. Powodzenia!

UWAGA w podręczniku wkradł się błąd:

 

12.05.2020, WTOREK  

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Jezyk angielski

Topic: Past tense - czas przeszły

Cel: Uczniowie stosują czas przeszły

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy

  • proszę aby uczniowie uzupełnili poniższe zdania. Wszystkie zdania są z czasownikiem regularnym czyli dodajemy „ed“ w twierdzeniu a w pytaniu Did + czasownik w bezokoliczniku (bez końcówki ) oraz w przeczeniu didn’t + czasownik w bezokoliczniku (bez końcówki)
  1. I _________________ (work) in a bank for ten years.
  2. Where _________________ (you / live) when you were young?
  3. She _________________ (not / study) French at university.
  4. He _________________ (travel) through the Middle East last year.
  5. _________________ (they / visit) the Louvre in Paris?
  6. She _________________ (not / watch) TV yesterday.
  7. I _________________ (cook) steak last night.
  8. We _________________ (not / play) tennis yesterday.
  9. He _________________ (try) to lift the box but he couldn’t.
  10. What _________________ (you / prepare) for lunch?

     

    • proszę poniżej przepisać do zeszytu 3 tabelkę z czasownikami nieregularnymi ze str. 123 w podręczniku (ta dłuższa ) wraz z tłumaczeniem. Uczymy sie tego na pamięć  !!!
Język polski

Temat: Gdy złodzieje rozrabiają, detektywi pracę mają – utrwalamy wiadomości dotyczące przyimka

Cel: wiem, co nazywa przyimek, rozpoznaję przyimek w zdaniu

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (fioletowy), szukaj tematu: Przyimki, str. 89.

Wykonaj polecenia:

  1. Uważnie przeczytaj, a następnie przepisz do zeszytu przedmiotowego wiadomości dotyczące przyimka, zamieszczone na str. 92 (ramka „Przypomnij sobie!).
  2. Wykonaj zadania: 2 ze str. 90 (przepisz do zeszytu wyrażenia umieszczone na poszczególnych trasach, którymi będziesz się poruszał) oraz 4 ze str. 91 w podręczniku.

Powodzenia.

Geografia

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.

Cel:
- poznasz warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju rolnictwa w  tych krajach; - porównasz cechy rolnictwa Danii i Węgier;
- dowiesz się, jakie rośliny się  uprawia i jakie hoduje zwierzęta.

Materiał dla ucznia: serwis internetowy YouTube, podręcznik Oblicza geografii 6, zeszyt ćwiczeń.

Szukaj: w podręczniku zapoznaj się z wizytówkami Danii i Węgier str. 96, 97, zapamiętaj najważniejsze rzeczy. Wskaż te kraje i ich stolice na mapie Europy. Przeczytaj temat w podręczniku, zwróć uwagę na warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju rolnictwa oraz charakterystyczne cechy rolnictwa w tych krajach. Przeanalizuj zamieszczone w tym temacie mapy i diagramy. Na YouTube wpisz – Polecenia do tematu „Rolnictwo Danii i Węgier”, obejrzyj zamieszczone filmy (nie rób znajdujących się  tam poleceń). W ćwiczeniach wykonaj zadania 1-6 str. 65-67.
Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia na mięśnie brzucha i nóg.

https://www.youtube.com/watch?v=W26-IdZExlE

 

 

13.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Jak rozwiązać równanie z jedną niewiadomą?

Cel:

 - rozwiążę proste równanie korzystając z dodawania do obu stron równania ( odejmowania od obu stron równania ) tej samej liczby,

- rozwiążę równanie korzystając z mnożenia lub dzielenia obu stron równania przez tę samą liczbę różną od zera.

Materiał dla ucznia:

  1. Przeczytaj informacje, ze strony 80 z podręcznika, dotyczące metod rozwiązywania równań.
  2. Przeanalizuj ze strony 81 z podręcznika przykład 1 (poziom A i B)
  3. Pod tematem i celami zapisz w zeszycie notatkę:

Rozwiązując równanie, możemy:

- do obu stron równania dodać tę samą liczbę lub od obu stron równania odjąć tę samą liczbę,

Przykład 1

    X+8=10/-8

X+8-8=10-8

Plastyka

Temat: Iluzja przestrzeni w kompozycjach płaskich – perspektywa barwna

Cel: rozpoznaję perspektywę barwną i stosuję ją poprzez ekspresję twórczą

Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Perspektywa barwna, str. 31.

Wykonaj polecenie: Na kartce formatu A4 przedstaw wiosenny pejzaż, stosując poznane zasady dotyczące perspektywy barwnej. Pamiętaj, że to, co namalowane jest w barwach ciepłych, wywołuje wrażenie, jakby było położone bliżej Ciebie, a barwy zimne sprawiają, że przedmioty wydają się bardziej odległe. Pracę wykonaj farbami. Możesz skorzystać ze wzorów zamieszczonych poniżej.

Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci przyjemnej pracy i wielu pomysłów.

 

Religia

Temat: Najświętsza Maryja Matką Kościoła Chrystusowego

Cel:  Zachęcenie do modlitwy za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny w nabożeństwie majowym

Materiał dla ucznia: Odmów Litanię do Najświętszej Maryi Panny – Litania Loretańska (tekst litanii znajdziesz w książeczce do nabożeństwa)

 

14.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic: Past tense - czas przeszły

Cel: Uczniowie stosują czas przeszły

Materiał dla ucznia:

Podręcznik Brainy 6, zeszyt przedmioowy

 

  • proszę aby uczniowie uzupełnili poniższe zdania. Wszystkie zdania są z czasownikiem nieregularnym czyli używamy II formy czasownika nieregularnego z tabelki w twierdzeniu a w pytaniu Did + czasownik w bezokoliczniku ( I forma) oraz w przeczeniu didn’t + czasownik w bezokoliczniku ( I forma)
  •  
  1. He __________(steal) a car yesterday.
  2. I __________(hear) a new song on the radio.
  3. Peter  ____________    (read) three books last week.
  4. We  ____________ (leave) at 7 a.m..
  5. They __________________(buy) new clothes last weekend.
  6. My mother __________(forget) to buy some milk.
  7. Susan ___________ (have) a baby in August.
  8. We  __________(lose) our keys last Friday.
  9. They  __________ (swim) 500m yesterday afternoon.
  10. I _______(give) my mother a CD for her birthday.
  11. The children   ______________(sleep) in the car.
  12. They   __________________(fly) to Madrid.
  13. Peter ________________(tell) me that he lived in New York.
  14. They ________________(send) me an e-mail earlier.
  15. She   ______________(drink) too much coffee yesterday.
Język polski

Temat: Opisujemy dzieło sztuki

Cel: znam zasady redagowania opisu dzieła sztuki i stosuję je podczas samodzielnego ćwiczenia redakcyjnego

Materiał dla ucznia:  nowela „Janko Muzykant”, podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony), str. 126.

Wykonaj polecenia:

  1. Zapoznaj się z przykładowym opisem dzieła sztuki zamieszczonym poniżej – wydrukuj ten opis i wklej do zeszytu jako notatkę lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz.
  2. Przyjrzyj się dokładnie reprodukcjom obrazów zamieszczonym na str. 126 w podręczniku. Nawiązują one do noweli „Janko Muzykant”. Zastanów się, który z malarskich portretów bardziej, Twoim zdaniem, pasuje do głównego bohatera utworu i opisz wybrany obraz. Zastosuj słownictwo charakterystyczne dla opisu dzieła sztuki, skorzystaj z rad dla opisujących obraz ze str. 211 w podręczniku oraz z przykładowego opisu, który znajduje się w materiałach dla ucznia poniżej. Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij do sprawdzenia na moją skrzynkę mailową.

Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

Muzyka

Temat: Zaproszenie na koncert. Etykieta melomana. Filharmonia – pochodzenie słowa, galeria wybranych polskich filharmonii.

Cel:
- śpiewam pieśń „Funiculi funicula”

- wiem, co znaczy wyraz filharmonia

- wiem, jak znaleźć ofertę koncertowa w okolicy miejsca zamieszkania.

- umiem wytłumaczyć dwa znaczenia wyrazu „ koncert”.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.113-115

  1. Przeczytam teksty: „Zaproszenie na koncert” i „Wybrane sale koncertowe i filharmonie polskie”.
  2. Nagram swój występ z pieśnią „Funiculi, funicula” i wyślę nauczycielce muzyki, np. na adres emilou@wp.pl lub  przez Messengera do 20 maja.

 

15.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: „Co by on za to dał, gdyby mógł mieć takie skrzypki grające cienko”

Cel: określam funkcję, jaką pełniły skrzypce w noweli Sienkiewicza; nazywam środki poetyckie zastosowane do opisu skrzypiec

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony), szukaj: Motyw skrzypiec, str. 128, nowela „Janko Muzykant”

Wykonaj polecenia:

  1. Zacytuj z lektury fragment opisujący skrzypce, które znajdowały się w dworskim kredensie.
  2. Nazwij środki poetyckie zastosowane do opisu skrzypiec lokaja, wybierz spośród podanych odpowiednie nazwy środków poetyckich i zapisz je obok zacytowanych słów: zdrobnienie, metafora (przenośnia), epitet, porównanie.

 „wypukłe zgięcia”, „wcięte boki” –

„kołeczki”, „smyczek” –

„kołeczki przy niej świeciły jak robaczki świętojańskie” –

„z ciemności wyszedł dźwięk cichutki i płaczliwy” –

  1. W formie 2-3 zdań wyjaśnij, jaką funkcję mogą pełnić zastosowane środki poetyckie. Jak myślisz, dlaczego Henryk Sienkiewicz wykorzystał je w opisie skrzypiec?
  2. Wykonaj zadanie 26 ze str. 128 w podręczniku (w formie 3-4 zdań).

 

Matematyka

Temat: Rozwiązywanie równań z jedną niewiadomą.

Cel:

- rozwiążę proste równanie korzystając z dodawania do obu stron równania ( odejmowania od obu stron równania ) tej samej liczby,

- rozwiążę równanie korzystając z mnożenia lub dzielenia obu stron równania przez tę samą liczbę różną od zera.

Materiał dla ucznia:

  1. Przeanalizuj ze strony 82 z podręcznika przykład 1 (poziom C) .
  2. Możesz również obejrzeć dwa krótkie filmy, które mogą być  twoim wsparciem  przy rozwiązywaniu równań.

https://www.youtube.com/watch?v=NkOBdAY8DIg

https://www.youtube.com/watch?v=qdWyk3h6kF0

  1. A teraz rozwiąż równania z podręcznika z zadania 1 – str. 82

Poziom C e), h), a), b),

  1. Jeśli nie jesteś zmęczony/zmęczona spróbuj wykonać

zadanie 1-str. 82

Mistrz a), d).
Historia

Temat: Sprawdzian wiadomości - Od absolutyzmu do republiki

Cele:

- praktycznie zastosujesz opanowane wiadomości,

- poznasz poziom swojej wiedzy w praktyce.

Informacja o sprawdzianie i zakres materiału został przesłany rodzicom w wiadomości przez e-dziennik 7 maja (tydzień przed planowanym sprawdzianem)

Sprawdzian odbędzie się 15 maja w godz. 10.45 - 11.30 . Tego dnia wyślę przez e- dziennik  do rodziców wiadomość. Będzie ona zawierała pytania na sprawdzian. Proszę o zalogowanie się odpowiednio wcześniej. Odpowiedzi proszę udzielić przez e -dziennik  do 11.40 (można wysłać szybciej). 

Data dodania: 2020-05-09 08:01:26
Data edycji: 2020-05-11 08:38:09
Ilość wyświetleń: 3418

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej