KLASA 7
11.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Geografia |
Temat: Usługi w Polsce. Transport lądowy i przesyłowy. Cele: - poznasz wybrane rodzaje usług; - dowiesz się, jaką rolę odgrywają transport kolejowy, samochodowy i przesyłowy w gospodarce Polski; - zrozumiesz wpływ komunikacji na jakość życia mieszkańców i gospodarkę kraju. Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl , Oblicza geografii 7, ćwiczenia Szukaj: na epodreczniki. pl geografia ( szkoła podstawowa) odszukaj temat „Rozwój usług w Polsce” , i zapoznaj się z nim. Przeczytaj temat w podręczniku ( strony 148, 149 oraz 151 tylko transport przesyłowy). Przeanalizuj mapy , wykresy i tabele. Wyjaśnij i zapisz w zeszycie pojęcia: usługi, komunikacja, transport i łączność. W ćwiczeniach wykonaj zad. 1,2 str.92 . |
Język angielski | Konsultacje |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie wiadomości z klasy 7- wyrażenia algebraiczne Cel: Utrwalam wiadomości i umiejętności dotyczące wyrażeń algebraicznych Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Zobaczysz udostępniony materiał "Wyrażenia algebraiczne". |
Język polski |
Temat: „Ikar znad Dunajca” – rozmawiamy o obecności motywu ikaryjskiego w kulturze Cel: poznaję treść utworu nawiązującego do mitu o Ikarze, wiem, czym jest motyw ikaryjski, wyszukuję w tekście potrzebne informacje, wyrażam swoją opinię i losy bohatera tekstu zestawiam z własnymi doświadczeniami Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” , tekst: „Ikar znad Dunajca” Aleksandra Minorskiego, str. 192-194. Wykonaj polecenia:
Jeśli będziesz mieć problem z realizacją zadań, poproś o pomoc swojego nauczyciela polonistę.
|
Plastyka |
Temat: Przygotowujemy się do realizacji projektu artystyczno – edukacyjnego „Wszędzie można znaleźć sztukę!” Cel: wykorzystuję wiedzę i umiejętności zdobyte na lekcjach plastyki w praktyczny sposób, łączę wiadomości z różnych dziedzin, wyszukuję informacje w różnych źródłach, podejmuję działania z zakresu estetycznego kształtowania otoczenia Materiały dla ucznia: Podręcznik „Do dzieła”, temat: Projekt artystyczno-edukacyjny, str. 80-83. Wykonaj zadanie:
Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością, a dla Twoich bliskich – miłą niespodzianką.
|
12.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Chemia |
Temat: Tlenki metali niemetali Cele lekcji: Uczeń: - wie, co to są tlenki; - odróżnia tlenki metali od tlenków niemetali; - zna sposoby otrzymywania tlenków; - zna zastosowanie wybranych tlenków; - wie, co katalizator. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę wraz z rysunkami do zeszytu - ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.
|
Matematyka |
TEMAT: Powtórzenie wiadomości z klasy 7 - twierdzenie Pitagorasa Cel: Utrwalam wiadomości i umiejętności związane z twierdzeniem Pitagorasa Materiał dla ucznia: Spotkanie online w godzinach 8.55 do 9.40 z wykorzystaniem aplikacji TEAMS. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1 i 2 na stronie 96.
|
Fizyka |
TEMAT: Swobodne spadanie ciał. Cel: Dowiem się, w jaki sposób ciała spadają i co wpływa na ich ruch. Poznam definicję swobodnego spadania ciał. Materiał dla ucznia: Obejrzyj prezentację https://www.youtube.com/watch?v=pH6wkUAjbDY , a następnie odpowiedz na trzy pierwsze pytania znajdujące się na końcu filmu. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. |
Muzyka |
Temat: Kabaret-muzyka rozśmiesza. Cel;- wiem, co to jest kabaret, - ćwiczę granie na instrumentach melodycznych, - znam nazwisko Henryk Wars. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 108-109.
|
13.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Biologia |
Temat: Męski układ rozrodczy Cele lekcji: Uczeń zna: - budowę męskiego układu rozrodczego; - męskie hormony płciowe. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia:
NOTATKA DLA UCZNIA
|
Język polski |
Temat: Zdania złożone są różnie podzielone – doskonalimy umiejętności dotyczące zdań złożonych Cel: wskazuję orzeczenia w zdaniach, wyznaczam granicę między zdaniami składowymi, rysuję wykresy zdań współrzędnie złożonych Materiał dla ucznia: platforma epodreczniki.pl Wykonaj polecenia:
Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.
|
Język angielski |
Topic: First conditional Cel:Uczniowie stosują pierwszy tryb warunkowy. Materiały: zeszyt przedmiotowy
First Conditional - Pierwszy tryb warunkowy
Konstrukcja:
(Jeżeli ) + osoba + s/es w czasowniku w he,she, it , osoba+ will + czasownik w bezokoliczniku (Jeżeli ) + osoba + czasowniku bez końcówki w I, you, we, they, osoba+ will + czasownik w bezokoliczniku lub
If you drop this glass, will it break? Will it break if f you drop this glass?
If you don’t drop this glass, it won’t break
https://wordwall.net/pl/resource/953560/angielski/first-conditional https://wordwall.net/pl/resource/611561/first-conditional
1.If you...............(clean) the window, I .............(hung) the curtain.
|
Informatyka |
Temat: Stosowanie funkcji arkuszakalkulacyjnego - funkcja JEŻELI Cel: umiem stosować w arkuszu kalkulacyjnym funkcję JEŻELI Materiały dla ucznia: Uwaga: Jak znaleźć funkcję JEŻELI jest napisane w szarej ramce na stronie 172. Wykonaj ćwiczenie 8 na stronie 175. Gotowe ćwiczenie prześlij w pliku excela na adres waldeksobczak@poczta.onet.pl do 20.05.2020r. |
14.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||
Historia |
Temat: Sprawdzian wiadomości - I wojna światowa. Cele: - praktycznie zastosujesz opanowane wiadomości, - poznasz poziom swojej wiedzy w praktyce.
Informacja o sprawdzianie i zakres tematów został wysłany w wiadomości do rodziców w dniu 7 maja (z tygodniowym wyprzedzeniem). Sprawdzian odbędzie się 14 maja w godz. 8.55 - 9.40 . Tego dnia wyślę przez e- dziennik do rodziców wiadomość. Będzie ona zawierała pytania na sprawdzian. Proszę o zalogowanie się odpowiednio wcześniej. Odpowiedzi proszę udzielić przez e -dziennik do 9.50 (można wysłać szybciej). Wszelkie wątpliwości proszę wyjaśnić ze mną przez e-dziennik do 13 maja włącznie. Zakres tematów: - I wojna światowa - przyczyny i skutki, - Sprawa polska podczas I wojny światowej, - Rewolucje w Rosji, - Świat po I wojnie światowej.
|
||||
Język polski |
Temat: O co i jak walczyli obrońcy reduty Ordona? – nasze rozważania na podstawie utworu Adama Mickiewicza Cel: poznaję genezę utworu Mickiewicza, porządkuję wydarzenia opowiedziane w tekście, charakteryzuję osobę mówiącą w utworze Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, szukaj: A. Mickiewicz „Reduta Ordona”, str. 102-105. Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pomocą aplikacji Teams dzisiaj o godz. 9.50, przygotuj materiały przewidziane na dzisiejsze zajęcia (w tym podręcznik i zeszyt), zajęcia będą dotyczyć tekstu „Reduta Ordona”. Wykonaj polecenia (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego) :
4. Uporządkuj wydarzenia zgodnie z treścią poznanego utworu (od 1 do 16): ……… Nieugięta postawa Polaków. ……… Obrońcy reduty symbolem walki o wolność. ……… Widok pola bitwy. ……… Spustoszenie oddziału spowodowane wybuchem granatu. ……… Wspólna mogiła. ……… Opis wojsk rosyjskich. ……… Atak Moskali na szańce. ……… Wygląd reduty. ……… Tyrania cara. ……… Podbój świata w imię cara. ……… Działania atakujących żołnierzy. ……… Śmiertelne żniwo kuli. ……… Wspomnienie wcześniejszych walk. ……… Upadek reduty. ……… Rozpaczliwa obrona Polaków. ……… Wysadzenie reduty przez Ordona. 5. Połącz daty z wydarzeniami (w przypadku trudności sprawdź poprawność w dowolnym źródle informacji), a następnie narysuj oś czasu i nanieś na nią wydarzenia z tabelki:
6. Scharakteryzuj osobę mówiącą w utworze. W tym celu uzupełnij tekst brakującymi informacjami: Osobą mówiącą jest……………………………………………… (Jan Umiński, który dowodził obroną Warszawy w czasie walk w 1831 r.). Świadczy o tym ……………………………………, czyli dodatkowa formuła umieszczona po tytule utworu, rozszerzająca i uściślająca zawarte w nim informacje. Wypowiada się w …………………….. osobie (jest to zatem narracja ……………………………………………….), czego dowodzą użyte formy czasowników i zaimków, np.: ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… Dowodzi to osobistego zaangażowania, osoba mówiąca (jest/ nie jest) ………………. uczestnikiem wydarzeń. Używa także form liczby mnogiej, co świadczy o ………………………. …………………………………………………....…………., np.: ………………………………………………………………………………….....................................................…………………….. Osoba mówiąca obserwuje redutę (z bliska/ z pewnej odległości)………………………………….. …………………….. , dlatego widzi całe pole walki: „…………………………………………….. ……………………………………………………………………..”. Ma szerszą perspektywę, ale nie dostrzega szczegółów. 7. Kto jest uczestnikiem opowiedzianych w utworze wydarzeń? 8. O co toczą się walki? |
||||
Język angielski |
Topic: First conditional Cel: Uczniowie stosują pierwszy tryb warunkowy. Materiały: zeszyt przedmiotowy
|
||||
Doradztwo zawodowe |
Temat 5: Kompetencje na rynku pracy. Cel: wskażesz różnice między kompetencjami i kwalifikacjami Materiał dla ucznia: Na początek zastanówmy się czym różnią się kompetencje i kwalifikacje zawodowe. Ciekawy artykuł na ten temat znajdziecie w linku poniżej. Podsumowując: Kwalifikacje zawsze potwierdzone są dyplomem, certyfikatem lub świadectwem. Kompetencje natomiast to pewne nasze cechy, umiejętności, predyspozycje do danej pracy. Unia Europejska wyróżniła tak zwane kompetencje kluczowe, tzn. takie, które są przydatne człowiekowi w jego życiu, także zawodowym. O nich także przeczytaliście w powyższym artykule. Te kompetencje są potrzebne człowiekowi, który wkracza na rynek pracy. Ale co to w ogóle jest ten rynek pracy? Najogólniej mówiąc to pewien obszar, w którym spotykają się pracownicy i pracodawcy. Każdy z nich ma pewną „ofertę” – pracownik pewne swoje kompetencje i kwalifikacje, a pracodawca – pracę. Jakich kompetencji i kwalifikacji wymagają dziś pracodawcy? Ma to pewien związek z tym, co dzieje się na rynku pracy – z pewnymi tendencjami. Ale o tym – za tydzień . |
||||
Religia |
|
15.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||
Matematyka |
Temat: Powtórzenie wiadomości z klasy 7- równania Cel: Utrwalam wiadomości i umiejętności dotyczące równań Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Zobaczysz udostępniony materiał "Rozwiązywanie równań".
|
||||
Język niemiecki |
Temat: Was hast duheutean ? –Co masz dzisiaj na sobie ? Cel: Utrwalam słownictwo związane z garderobą. Materiał dla ucznia: podręcznik str. 100 zad. 3a – przepisz do zeszytu odmianę czasownika anhaben ( mieć na sobie).Napisz 3 zdania wzorując się na zad. 3b. Zad. 6 – przeczytaj 2 teksty ( przetłumacz dla siebie) Który opis pasuje do zdjęcia? Zeszyt ćwiczeń zad. 3 str. 66. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń prześlij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl |
||||
Język polski |
Temat: Moc poetyckiego słowa – poetycki opis bitwy na podstawie „Reduty Ordona” Adama Mickiewicza Cel: nazywam środki poetyckie użyte w utworze i określam ich funkcję Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, szukaj: A. Mickiewicz „Reduta Ordona”, str. 102-105. Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):
2. Liczne środki poetyckie zastosowane przez Adama Mickiewicza w opisie obrony reduty Ordona dynamizują obraz, uplastyczniają i oddziałują na emocje czytelnika. Niezwykle przejmujący i dynamiczny jest opis wysadzenia reduty. Do podanych funkcji środków poetyckich zastosowanych w tym fragmencie dopisz przykłady z tekstu - po jednym do każdego podpunktu (dotyczy fragmentu rozpoczynającego się od słów: „lecz śród najgęstszych kłębów dymu ileż razy”, a kończącego słowami: „Dusze gdzie? Nie wiem…”): - Rozpoczynające fragment jednosylabowe słowa dynamizujące opis - Porównania i wyrazy dźwiękonaśladowcze oddające gwałtowność wybuchu - Kontrast oddający gwałtowność zmieniającej się sytuacji - Przenośnie, uosobienia ukazujące bezpośrednie skutki wybuchu, jego ogrom i siłę - Wyliczenia i porównania w dramatyczny sposób oddające obraz reduty po wybuchu - Kończące fragment epitety o charakterze metaforycznym podkreślające tragizm wydarzeń i ich skutków Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.
|
||||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia na mięśnie brzucha i nóg. https://www.youtube.com/watch?v=W26-IdZExlE
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51