KLASA 8
11.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Symetralna odcinka i dwusieczna kąta - zadania Cel: Materiał dla ucznia: Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 5 i 6 na str. 113. Dla chętnych w zeszycie ćwiczeń zadanie zad. 10 na str. 115. |
Język angielski |
Topic: Zadania egzaminacyjne Cel: Uczniowie doskonalą zadania zredagowania językowego oraz rozumienia tekstów pisanych Materiały dla ucznia: ćwiczenia repetytorium
https://wordwall.net/pl/resource/935256/angielski/reakcje-j%c4%99zykowe-kl8 |
Biologia |
Temat: Poziomy różnorodności biologicznej Cele lekcji: Uczeń zna: - pojęcie różnorodność biologiczna; - wymienia poziomy różnorodności biologicznej (ekosystemowi, gatunkowa, genetyczna). Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 137 i przeczytaj uważnie tekst do strony 139, następnie zapisz w zeszycie notatkę.
Różnorodność genetyczna – dotyczy różnic występujących między osobnikami tego samego gatunku. Jej poziom zależy kolodziejskaurszula@wp.pl . Jeśli nie posiadasz swojego adresu mailowego, poproś rodziców o skopiowanie tekstu i przesłanie przez edziennik do mnie. Zadanie wykonujemy |
Wiedza o społeczeństwie |
Temat: Media i opinia publiczna.
Cele:
- dowiesz się, co nazywamy opinią publiczną,
- poznasz funkcje sondaży, mediów i reklamy.
Materiał podręcznikowy: s. 158-161.
Na podstawie w/w źródła udziel odpowiedzi na poniższe pytania, zapisz je starannie w zeszycie przedmiotowym
1. Co nazywamy opinią publiczna?
2. Jakie są funkcje sondaży?
3. Jakie są funkcje mediów?
4. Jakie są funkcje reklamy?
|
12.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Rozwiązujemy przykładowy arkusz egzaminacyjny – część 1. Cel: Doskonalę swoje umiejętności w zakresie czytania ze zrozumieniem. Rozumiem pojęcia: eufemizm, zdanie, równoważnik zdania. Materiał dla ucznia: Ten tydzień przeznaczymy na doskonalenie naszych umiejętności, którymi będziesz musiał/ musiała wykazać się w czerwcu podczas egzaminu ósmoklasisty. Arkusz podzieliłam na 4 części. Zaczniemy od zadań testowych, które zakończymy w piątek redagowaniem przemówienia. Poszczególne części arkusza będą Ci wysyłać przez aplikację TEAMS za pomocą czatu. Pracuj w swoim tempie, staraj się nie zostawiać nierozwiązanych zadań. Nie musisz drukować arkusza, odpowiedzi zapisuj na kartce lub w zeszycie. W środę spotykamy się lekcji online (w aplikacji TEAMS w kalendarzu odnajdziesz datę spotkania, którą możesz mi potwierdzić/zaakceptować). Miło mi będzie się z Wami spotkać. Do zobaczenia |
Chemia |
Temat: Wyższe kwasy karboksylowe Cele lekcji: Uczeń: - wie, co to są wyższe kwasy karboksylowe; - zna wzory i nazwy wyższych kwasów karboksylowych; - zna właściwości wyższych kwasów karboksylowych; - odróżnia kwas oleinowy od kwasu stearynowego lub palmitynowego -zna wynik reakcji wyższych kwasów karboksylowych z metalami i tlenkami metali; - zna reakcję otrzymywania mydła, Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii dla klasy, notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik papierowy do chemii na stronie 169 i przeczytaj cały temat,
3. Odróżniania kwasu oleinowego od kwasu stearynowego lub palmitynowego na podstawie reakcji wyższych kwasów karboksylowych z woda bromową lub manganianem (VII) potasu. Wynik: Można zaobserwować, że wodę bromową lub rozcieńczony manganian (VII) potasu odbarwia tylko kwas oleinowy, jednocześnie zmieniając swój stan skupienia z ciekłego na stały. 4. Wyższe kwasy karboksylowe nie reagują z metalami i tlenkami metali (przeanalizuj Doświadczenie 35 w podręczniku na stronie 171). 5. Reakcja kwasu stearynowego z zasadą sodową – powstawanie mydła: (przeanalizuj Doświadczenie 36 w podręczniku na stronie 172). Zatem mydła to sole wyższych kwasów karboksylowych. Mydła, które dobrze rozpuszczają się w wodzie to sole sodowe i potasowe kwasu palmitynowego, stearynowego lub oleinowego. POLECENIE Zapamiętaj wiadomości z notatki. |
Matematyka |
Temat: Reguła mnożenia Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj w podręczniku materiał na stronie 305 „Co to jest kombinatoryka”. Przeczytaj przykład 1 str. 305 Wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 305 Zapisz w zeszycie temat lekcji. Przepisz ramkę "Zapamiętaj" (str. 306). Przeczytaj przykład 2 i wykonaj ćwiczenie 2 na str. 306. Przeczytaj przykład 3 i wykonaj ćwiczenie 3 na str. 307. Wykonaj zad 1, 2, 3 na stronie 307. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia na mięśnie brzucha i nóg.
|
Informatyka |
Temat: Projekt prezentacji multimedialnej na wybrany temat Cel: Materiał dla ucznia: Utwórz prezentację multimedialną na jeden 13 z tematów, które się znajdują na stronie 158 w ebooku: https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68 |
13.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Rozwiązujemy przykładowy arkusz egzaminacyjny – część 2. Cel: Doskonalę swoje umiejętności w zakresie czytania ze zrozumieniem. Materiał dla ucznia: Kolejna część arkusza to zadania 9 i 10 do tekstu „Ziele na kraterze” oraz tekst Jerzego Bralczyka pt. „Język na sprzedaż” i kilka pytań do niego. Tak jak wczoraj arkusz odnajdziesz w aplikacji Teams na czacie. Wyślij za pomocą czatu do mnie wiadomość, że arkusz odebrałeś/odebrałaś. Pamiętaj, odpowiedzi zapisuj w zeszycie lub na kartce. Wytrwałości w pracy. |
Religia | Temat: Katolik czci Boga z Maryją
Cel: Kształtowanie postawy zaufania Bogu na wzór Maryi Materiał dla ucznia: Podręcznik i zeszyt ćwiczeń do religii. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku Z Maryją w drodze do wieczności na str. 158 -161. Na podstawie przeczytanego tekstu z podręcznika, wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 90 - 91. |
Język angielski |
Topic: Zadania egzaminacyjne Cel: Uczniowie doskonalą zadania ze znajomości środków językowych Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium
https://wordwall.net/pl/resource/1080238/angielski/reakcje-j%c4%99zykowe-8th-grade |
Geografia |
Temat: Australia i Oceania – powtórzenie. Cel: - utrwalenie wiadomości i umiejętności z działu Australia i Oceania. Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl oraz podręcznik Oblicza geografii 8 , zeszyt ćwiczeń. Szukaj: Przeczytaj w podręczniku podsumowanie dotyczące Australii i Oceanii na str. 168 . „Sprawdź, czy potrafisz” – wykonaj zadania 1- 6 w ćwiczeniach , str.78, 79 . W razie trudności skorzystaj z map i materiału zamieszczonego w podręczniku – dział Australia i Oceania. Proponuję wrócić do tematu „Australia- środowisko przyrodnicze i cechy gospodarki” znajdującego się na stronie epodreczniki.pl i wykonać zadania się tam znajdujące, a następnie je sprawdzić korzystając z klucza odpowiedzi. |
14.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Analiza plakatu reklamowego – arkusz próbny część 3. Cel: Doskonalę swoje umiejętności w zakresie czytania ze zrozumieniem. Rozpoznaję cechy reklamy na plakacie. Materiał dla ucznia: Dziś 3 dzień zmagań z arkuszem. Nie poddawaj się. Rozwiązuj dalej. Kolejny fragment testu odnajdziesz w aplikacji Teams na czacie. Wyślij za pomocą czatu do mnie wiadomość, że arkusz odebrałeś/odebrałaś. Pamiętaj, odpowiedzi zapisuj w zeszycie lub na kartce. Rusz umysł, pracuj. |
Matematyka |
TEMAT: Zastosowania reguły mnożenia Cel: - umiem stosować regułę dodawania i mnożenia do zliczania par elementów w sytuacjach wymagających rozważenia kilku przypadków Materiał dla ucznia: Spotkanie online w godzinach 9.50 do 10.35 z wykorzystaniem aplikacji TEAMS. Wykonaj ćwiczenie 2 na stronie 312 w podręczniku (Uwaga: można wykonać graf podobny do rysunku dróg w przykładzie 2). Wykonaj zadania: 1 i 2 na str. 120 w Zeszycie ćwiczeń. Dla chętnych: zadanie 3 str. 120 Chętni mogą przesłać rozwiązane zadania na mojego maila. |
Historia |
Temat: Rozpad bloku wschodniego.
Cele:
- wymieniam przyczyny i skutki rozpadu ZSRR,
- lokalizuję to wydarzenie w czasie,
- podaję przykłady przemian społeczno - politycznych w Europie Środkowo - Wschodniej w latach 1989-1991.
Na podstawie materiału podręcznikowego (i innych źródeł jeśli chcesz) wykonaj poniższe zadania, zapisz je starannie w zeszycie:
1. Jakie były powody rozpadu ZSRR (5)?
2. Wyjaśnij pojęcia: "pieriestrojka", "głasnost", "uskorienie".
3. Kim byli: Michaił Gorbaczow, Borys Jelcyn.
4. Kiedy ZSRR uległ ostatecznej likwidacji?
5. Wymień republiki, które ogłosiły swoją niepodległość państwową w 1991 r.
6. Czym była "Jesień Ludów", które państwa w jej wyniku obaliły władzę komunistyczną?
|
Fizyka |
TEMAT: Wysokość i głośność dźwięku Cel: Dowiem się, jakie wielkości fizyczne opisują głośność i wysokość dźwięków. Materiał dla ucznia: Obejrzyj prezentację https://www.youtube.com/watch?v=Gmj0jJNCyu4, a następnie odpowiedz na pytania znajdujące się na końcu filmu. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
|
Doradztwo zawodowe |
Temat: Znaczenie pracy w życiu człowieka. Cel: Scharakteryzujesz ważne dla Ciebie wartości z uwzględnieniem wartości pracy i etyki zawodowej. Materiał dla ucznia: 1. Zapisz wielkimi literami słowo WARTOŚCI
http://www.zarzyccy.pl/p_piramida-potrzeb-maslowa.html Maslow stał na stanowisku, że wejście na kolejny szczebel piramidy, jest możliwe tylko po zaspokojeniu potrzeb niższego rzędu. Jak myślisz, gdzie na piramidzie można umieścić pracę? Pamiętaj, że każdy może każdy może umieścić tę wartość gdzie indziej.
ZAŁĄCZNIK 1 Co wybiorę? Koledzy chcą, abym był liderem w projekcie edukacyjnym (zadaniu grupowym): 1. zostanę liderem, 2. nie lubię być liderem i na pewno nim nie zostanę� Kolega poprosił mnie o pomoc w nauce, to pilna sprawa: 1. pomogę, skoro to umiem, trudno, zmienię plany, 2. niestety, nie pomogę, zaplanowałem na dziś basen� Mamy do wykonania w grupie makietę osiedla: 1. zrobię ją sam, to dla mnie łatwiejsze, 2. zrobię ją z kolegami, choć to dla mnie trudniejsze� Za chwilę zaczyna się impreza u znajomych: 1. kończę więc zadanie domowe, trudno, będzie niedopracowane, 2. muszę dokończyć zadanie, chcę, aby było wykonane dobrze� Kolega namawia mnie na opuszczenie lekcji: 1. idę z nim, 2. tłumaczę mu, że nie chce wagarować� Jestem świadkiem rozmowy koleżanek, które obgadują jedną z uczennic: 1. zwracam im uwagę, 2. przyłączam się do nich i głośno śmiejemy się razem� Jestem świadkiem na ulicy bójki dwóch osób: 1. odchodzę z miejsca, patrząc z ciekawością, 2. wzywam policję�
|
15.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język niemiecki |
Temat: Wie komme ich zum Bahnhof? Cel: Poznaję wyrażenia dotyczące opisu drogi Materiał dla ucznia - zeszyt cwiczeń str. 47/7. Przepisz wyrażenia do zeszytu wraz z tłumaczeniem. Podręcznik str. 78, zad. 4. Przeczytaj dialogi i dopasuj do nich rysunki. Przetłumacz dialog 3. Bardzo proszę odesłać zadanie na mój email jagodzinska4u@wp.pl |
Język polski |
Temat: Piszę przemówienie – arkusz próbny część 4. Cel: Doskonalę umiejętność redagowania przemówienia. Potrafię argumentować i przywołać wybraną lekturę obowiązkową. Materiał dla ucznia: Zostało Ci już ostatnie zadanie w tym tygodniu. Napisz przemówienie skierowane do rodziców i/ lub nauczycieli, w którym przekonasz ich o potrzebie słuchania dzieci. W argumentacji odwołaj się do przywołanego aforyzmu oraz wybranej lektury obowiązkowej. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów. Oto aforyzm: Pisarz Robert Brault stwierdził: „Dziecko rzadko potrzebuje dobrego mówcy, częściej dobrego słuchacza”. Liczę na to, że znajdą się chętne osoby, które prześlą mi prace do przeczytania. Służę oczywiście radą i pomocą, więc piszcie do mnie lub dzwońcie (możliwości macie teraz kilka). |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Temat: Zagrożenia pożarowe. Cel: Dowiesz się, jakie są przyczyny pożarów, w jaki sposób im zapobiegać i jak postępować w przypadku pożaru. Materiał dla ucznia: Proszę o zapoznanie się z tematem w podręczniku na str. 138 lub z zasobu dostępnego poniżej: https://epodreczniki.pl/a/zagrozenie-pozarem/DJlu1lmpB Wyszukaj informacji i zapisz w zeszycie notatkę według załączonych punktów:
Czworokąt spalania: materiał palny, tlen, wysoka temperatura, reakcje chemiczne
-
Ewakuacja z budynku w razie pożaru – link poniżej: |
88-121 Chełmce
Chełmce 51