KLASA 6
13.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka | Wiosenna przerwa świąteczna |
Biologia | Wiosenna przerwa świąteczna |
Technika | Wiosenna przerwa świąteczna |
Informatyka | Wiosenna przerwa świąteczna |
14.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Jezyk angielski | Wiosenna przerwa świąteczna |
Język polski | Wiosenna przerwa świąteczna |
Geografia | Wiosenna przerwa świąteczna |
Wychowanie fizyczne | Wiosenna przerwa świąteczna |
15.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Obliczanie pola prostokąta i kwadratu. Cel: - obliczę pole prostokąta i kwadratu, - obliczę pole kwadratu przy danym jego obwodzie. Materiał dla ucznia: 1.Zapisz w zeszycie informacje umieszczone w ramce na stronie 40 w podręczniku – Pole prostokąta i kwadratu.
|
Plastyka | Temat: Projektuję wyjątkowy mebel do wymarzonego pokoju – sztuka użytkowa Cel: wiem, czym jest sztuka użytkowa i jakie są etapy tworzenia dzieł sztuki użytkowej Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Sztuka użytkowa (szczególnie podrozdziały: Czym jest sztuka użytkowa? Oraz Etapy tworzenia dzieł sztuki użytkowej, str. 94-98). Wykonaj zadanie: Wyobraź sobie jakiś wyjątkowy mebel lub przedmiot do Twojego wymarzonego pokoju (np. biurko, fotel, krzesło, wazon, lampę). Zaprojektuj ten przedmiot/mebel (zastanów się, jaki powinien mieć kolor, z jakiego tworzywa powinien być wykonany, czy będzie to bryła jednorodna, czy złożona z różnych elementów), swój projekt przedstaw w formie rysunku na kartce formatu A4. Wykonaj zdjęcie swojej pracy i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci wielu pomysłów podczas realizacji zadania. |
Religia |
Temat: Wyznaję wiarę w Boga Cel: Utrwalenie słów modlitwy Wierzę w Boga Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć i odmówić modlitwę Wierzę w Boga (teksty są w książeczce do nabożeństwa i w podręczniku do religii) |
16.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: It was delicious! Czas Past Simple- Verb be Cel: Poznaję zasady tworzenia zdań w czasie przeszłym
Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 4 , ćwiczenia online Uczniowie pod tematem zapisują : „be - in the past“ - czasownik być w przeszłości I was - ja byłem You were - ty byłeś He was - on był She was - ona była It was - ono, to było We were - my byliśmy You were - wy byliście They were - oni byli
Czasownik ten tworzy za pomocą was i were twierdzenia, pytania i przeczenia. Zdanie pytające tworzy poprzez zamianę miejsc z podmiotem (inwersja) a przeczenia poprzez dodanie not= nie was + not= wasn’t were + not= weren“t np.
Was she in the cinema? She wasn’t in the cinema. Yes, she was / No, she wasn’t
Were they at school? They weren’t at school. Yes, they were / No, they weren’t.
Proszę wymyśleć samodzielnie 5 zdań z użyciem was/were i stworzyć z każdego zdanie twierdzące, pytające, przeczące i dwie odp Yes i No (tak jak wyżej)
Dodatkowo załączam linki do obejrzenia - pomoc w zrozumieniu tematu. https://www.youtube.com/watch?v=cObTGdK6Bkw&list=PLDee6s2yAuvsOsQr0ZCe1pXWTVDELxw62&index=9
|
Język polski | Temat: Redagujemy list oficjalny Cel: samodzielnie redaguję list oficjalny, znam zasady rozmieszczenia tekstu na stronie, stosuję oficjalną odmianę polszczyzny Materiał dla ucznia: W imieniu mieszkańców Kybery napisz list oficjalny do króla Poleandra. Przedstaw w swoim tekście skutki działań władcy oraz ich wpływ na życie poddanych. Odwołaj się do treści poznanego tekstu S. Lema „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”. Zastosuj zasady dotyczące pisania listu oficjalnego, pamiętaj o stosowaniu oficjalnej odmiany polszczyzny. Twoja praca powinna liczyć przynajmniej 16 zdań. Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadań, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę. ![]() |
Muzyka |
Temat: Eksperymenty kompozytorów XX wieku Cel: - potrafię bawić się twórczo, - znam piosenkę pt. „Wiosna – ach to ty” Marka Grechuty, - słucham piosenek Marka Grechuty i utworu Krzysztofa Pendereckiego Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.88-93, treść piosenki Marka Grechuty pt. „Wiosna – ach to ty”, słucham utworu Krzysztofa Pendereckiego pt. „Ofiarom Hiroszimy”, przeczytam informacje na temat instrumentów preparowanych, techniki aleatorycznej, techniki sonorystycznej. Wykonam ćwiczenie ze słuchawkami ze str. 90, ćw. 2 str.90, ćw. 3. str. 91- siódma kropka (szczoteczka do zębów i piórko). Miłej zabawy! |
10.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski | Temat: Redagujemy list oficjalny Cel: samodzielnie redaguję list oficjalny, znam zasady rozmieszczenia tekstu na stronie, stosuję oficjalną odmianę polszczyzny Materiał dla ucznia: W imieniu mieszkańców Kybery napisz list oficjalny do króla Poleandra. Przedstaw w swoim tekście skutki działań władcy oraz ich wpływ na życie poddanych. Odwołaj się do treści poznanego tekstu S. Lema „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”. Zastosuj zasady dotyczące pisania listu oficjalnego, pamiętaj o stosowaniu oficjalnej odmiany polszczyzny. Twoja praca powinna liczyć przynajmniej 16 zdań. Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadań, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę. |
Matematyka |
Temat: Pole równoległoboku. Cel: - wskaże wysokości równoległoboku, - obliczy pole równoległoboku. Materiał dla ucznia: 1. Zapisz w zeszycie informacje umieszczone w ramce na stronie 40 w podręczniku – Pole równoległoboku.
https://www.youtube.com/watch?v=usHZ4jnyaIk 4. Wykonaj z ćwiczeń zadanie 2 i 3 str. 85. |
Historia |
Temat: Stany Zjednoczone Ameryki. Cele: - omawiam przyczyny i skutki amerykańskiej wojny o niepodległość, - wymieniam instytucje ustrojowe Stanów Zjednoczonych (trójpodział władzy), - wymieniam Polaków walczących o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
Proszę o zapoznanie się z materiałem podręcznikowym s. 143-147. Punkt 1. notatki - s. 144 schemat ze strzałkami - przepisać Punkt 2. - s. 147 punkt 3. Punkt 3. - s. 147 punkt 4. Punkt 4. Trójpodział władzy w Stanach Zjednoczonych: - władza ustawodawcza - Kongres - władza wykonawcza - prezydent - władza sądownicza- niezależne sądy.
Zadanie domowe (DO ODESŁANIA RAZEM Z TABELĄ REFORM W ROSJI, PRUSACH I ROSJI Z POPRZEDNIEJ LEKCJI - DO 23 KWIETNIA WŁĄCZNIE) Określ wartość logiczną zdań , zapisz na końcu każdego z nich P lub F:
10.. Gwiazdy na fladze Stanów Zjednoczonych symbolizują , ile lat trwała wojna.
Można zrobić zdjęcie pracy i wysłać - dwa zadania razem) W przypadku wątpliwości proszę o kontakt - grazynapaczkowska@o2.pl. W tytule wiadomości piszemy imię i nazwisko ucznia, klasę , i np. zadanie z 16.04. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51