Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 15.04.2020 do 17.04.2020

KLASA 6               

13.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka Wiosenna przerwa świąteczna
Biologia Wiosenna przerwa świąteczna
Technika Wiosenna przerwa świąteczna
Informatyka Wiosenna przerwa świąteczna

 

14.04.2020, WTOREK  

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Jezyk angielski Wiosenna przerwa świąteczna
Język polski Wiosenna przerwa świąteczna
Geografia Wiosenna przerwa świąteczna
Wychowanie fizyczne Wiosenna przerwa świąteczna

 

15.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Obliczanie pola prostokąta i kwadratu.

Cel:

- obliczę pole prostokąta i kwadratu,

- obliczę pole kwadratu przy danym jego obwodzie.

Materiał dla ucznia:

1.Zapisz w zeszycie informacje umieszczone w ramce na stronie 40 w podręczniku – Pole prostokąta i kwadratu.

  1. Obejrzyj krótki film: „Pole prostokąta i kwadratu” https://www.youtube.com/watch?v=yVG2uLeJwNc
  2. Wykonaj zadanie 1 z podręcznika ze strony 43 oraz zadanie 6 str.45.
Plastyka Temat: Projektuję wyjątkowy mebel do wymarzonego pokoju – sztuka użytkowa
Cel: wiem, czym jest sztuka użytkowa i jakie są etapy tworzenia dzieł sztuki użytkowej
Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Sztuka użytkowa (szczególnie podrozdziały: Czym jest sztuka użytkowa? Oraz Etapy tworzenia dzieł sztuki użytkowej, str. 94-98).
Wykonaj zadanie: Wyobraź sobie jakiś wyjątkowy mebel lub przedmiot do Twojego wymarzonego pokoju (np. biurko, fotel, krzesło, wazon, lampę). Zaprojektuj ten przedmiot/mebel (zastanów się, jaki powinien mieć kolor, z jakiego tworzywa powinien być wykonany, czy będzie to bryła jednorodna, czy złożona z różnych elementów), swój projekt przedstaw w formie rysunku na kartce formatu A4.
Wykonaj zdjęcie swojej pracy i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci wielu pomysłów podczas realizacji zadania.

Religia

 Temat: Wyznaję wiarę w Boga

Cel:  Utrwalenie słów modlitwy Wierzę w Boga

Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć i odmówić modlitwę Wierzę w Boga (teksty są w książeczce do nabożeństwa i w podręczniku do religii)

 

16.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic: It was delicious!  Czas Past Simple- Verb be

Cel: Poznaję zasady tworzenia zdań w czasie przeszłym

 

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 4 , ćwiczenia online

Uczniowie pod tematem zapisują :

„be - in the past“ - czasownik być w przeszłości

I was - ja byłem

You were - ty byłeś

He was - on był

She was - ona była

It was - ono, to było

We were - my byliśmy

You were - wy byliście

They were - oni byli

 

Czasownik ten tworzy za pomocą was i were twierdzenia, pytania i przeczenia. Zdanie pytające tworzy poprzez zamianę miejsc z podmiotem (inwersja) a przeczenia poprzez dodanie not= nie

was + not= wasn’t

were + not= weren“t

np.

  1. She was in the cinema.

Was she in the cinema?

She wasn’t in the cinema.

Yes, she was / No, she wasn’t

  1. They were at school.

Were they at school?

They weren’t at school.

Yes, they were / No, they weren’t.

  1. To zadanie będzie ocenione, proszę aby wszyscy przesłali zdania na maila najpóźniej do 17.04- piatek : monike_199@wp.pl

 

Proszę wymyśleć samodzielnie 5 zdań z użyciem was/were i stworzyć z każdego  zdanie twierdzące, pytające, przeczące i dwie odp Yes i No  (tak jak wyżej)

 

Dodatkowo załączam linki do obejrzenia - pomoc w zrozumieniu tematu.

https://www.youtube.com/watch?v=cObTGdK6Bkw&list=PLDee6s2yAuvsOsQr0ZCe1pXWTVDELxw62&index=9

 

https://www.youtube.com/watch?v=uwMSHn51mmg

Język polski Temat: Redagujemy list oficjalny
Cel: samodzielnie redaguję list oficjalny, znam zasady rozmieszczenia tekstu na stronie, stosuję oficjalną odmianę polszczyzny
Materiał dla ucznia: W imieniu mieszkańców Kybery napisz list oficjalny do króla Poleandra. Przedstaw w swoim tekście skutki działań władcy oraz ich wpływ na życie poddanych. Odwołaj się do treści poznanego tekstu S. Lema „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”. Zastosuj zasady dotyczące pisania listu oficjalnego, pamiętaj o stosowaniu oficjalnej odmiany polszczyzny. Twoja praca powinna liczyć przynajmniej 16 zdań. Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadań, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.
Muzyka

Temat: Eksperymenty kompozytorów XX wieku

Cel: - potrafię bawić się twórczo,

        - znam piosenkę pt. „Wiosna – ach to ty” Marka Grechuty,

        - słucham piosenek Marka Grechuty i utworu Krzysztofa   Pendereckiego

 

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.88-93, treść piosenki Marka Grechuty pt. „Wiosna – ach to ty”, słucham utworu Krzysztofa Pendereckiego pt. „Ofiarom Hiroszimy”, przeczytam informacje na temat instrumentów preparowanych, techniki aleatorycznej, techniki sonorystycznej. Wykonam ćwiczenie ze słuchawkami  ze str. 90, ćw. 2 str.90, ćw. 3. str. 91- siódma kropka (szczoteczka do zębów i piórko). Miłej zabawy!

 

10.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski Temat: Redagujemy list oficjalny
Cel: samodzielnie redaguję list oficjalny, znam zasady rozmieszczenia tekstu na stronie, stosuję oficjalną odmianę polszczyzny
Materiał dla ucznia: W imieniu mieszkańców Kybery napisz list oficjalny do króla Poleandra. Przedstaw w swoim tekście skutki działań władcy oraz ich wpływ na życie poddanych. Odwołaj się do treści poznanego tekstu S. Lema „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”. Zastosuj zasady dotyczące pisania listu oficjalnego, pamiętaj o stosowaniu oficjalnej odmiany polszczyzny. Twoja praca powinna liczyć przynajmniej 16 zdań. Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadań, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

Matematyka

Temat: Pole równoległoboku.

Cel:

- wskaże wysokości równoległoboku,

- obliczy pole równoległoboku.

Materiał dla ucznia:

1. Zapisz w zeszycie informacje umieszczone w ramce na stronie 40 w podręczniku – Pole równoległoboku.

  1. Przeczytaj w podręczniki na str. 41 przykład 1 i na str. 40 informacje dotyczące wysokości i pola równoległoboku.
  2. Obejrzyj krótki film o obliczaniu pola równoległoboku.

https://www.youtube.com/watch?v=usHZ4jnyaIk

4. Wykonaj z ćwiczeń zadanie 2 i 3 str. 85.

Historia

Temat:  Stany Zjednoczone Ameryki.

Cele:

- omawiam przyczyny i skutki amerykańskiej wojny o niepodległość,

- wymieniam instytucje ustrojowe Stanów Zjednoczonych (trójpodział władzy),

- wymieniam Polaków walczących o niepodległość Stanów Zjednoczonych.

 

Proszę o zapoznanie się z materiałem podręcznikowym s. 143-147.

Punkt 1. notatki   - s. 144 schemat ze strzałkami - przepisać

Punkt 2.  - s. 147 punkt 3.

Punkt 3. - s. 147 punkt 4.

Punkt 4. Trójpodział władzy w Stanach Zjednoczonych:

- władza ustawodawcza - Kongres

- władza wykonawcza  - prezydent

- władza sądownicza-  niezależne sądy.

 

Zadanie domowe (DO  ODESŁANIA  RAZEM  Z TABELĄ  REFORM  W  ROSJI, PRUSACH  I ROSJI  Z POPRZEDNIEJ LEKCJI  - DO 23  KWIETNIA  WŁĄCZNIE)

Określ wartość logiczną zdań , zapisz na końcu każdego z nich  P  lub  F:

  1. Konstytucja Stanów Zjednoczonych została uchwalona w 1787 r.
  2. Izba Reprezentantów to izba wyższa Kongresu.
  3. Prezydent był wybierany na 5 letnią kadencję.
  4. Pierwszy prezydent Stanów Zjednoczonych to Jerzy Waszyngton.
  5. Kazimierz Pułaski i Tadeusz Kościuszko walczyli o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
  6. Przeciwko Wielkiej Brytanii zbuntowało się 10 kolonii.
  7. Deklaracja niepodległości została uchwalona 4 lipca 1776 r.
  8. Brytyjczycy przegrali pod Yorktown w 1781 r.
  9. W 1783 r.  podpisano pokój pomiędzy kolonistami a Brytyjczykami.

10.. Gwiazdy na fladze Stanów Zjednoczonych symbolizują , ile lat trwała wojna.

 

Można zrobić zdjęcie pracy i wysłać - dwa zadania razem)

W przypadku wątpliwości proszę o kontakt - grazynapaczkowska@o2.pl. W tytule wiadomości piszemy imię i nazwisko ucznia, klasę , i np. zadanie z 16.04.

Data dodania: 2020-04-13 13:01:37
Data edycji: 2020-04-13 19:16:37
Ilość wyświetleń: 2607

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej