KLASA 7
13.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Geografia | Wiosenna przerwa świątczna |
Język angielski | Wiosenna przerwa świątczna |
Matematyka | Wiosenna przerwa świątczna |
Język polski | Wiosenna przerwa świątczna |
14.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Chemia | Wiosenna przerwa świątczna |
Matematyka | Wiosenna przerwa świątczna |
Fizyka | Wiosenna przerwa świątczna |
Muzyka | Wiosenna przerwa świątczna |
15.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||
Matematyka |
Temat: Trójkąt równoboczny i jego połowa - zadania Cel:
Materiały dla ucznia:
2. W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść zawartość ramki "Zapamiętaj"
3. Przeczytaj poniższy przykład 3.2 4. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3 Rozwiąż w zeszycie zadanie 1.
Dla chętnych - "Czy już umiem?" - str. 292
|
||
Biologia |
Temat: Budowa i funkcjonowanie układu nerwowego Cele lekcji: Uczeń zna: -zadania układu nerwowego; - budowę układu nerwowego; - łuk odruchowy; - rodzaje odruchów; - choroby układu nerwowego. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela, podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 7. Jeśli pozostawiłeś książki w szkole, wszystkie potrzebne informacje do tej lekcji możesz znaleźć w Internecie lub innym źródle wiedzy biologicznej. Czynności ucznia: Przepisz notatkę do zeszytu i wykonaj zawarte w niej polecenie. NOTATKA ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ. Zapamiętaj wiadomości z notatki.
NOTATKA DLA UCZNIA
POLECENIE Z podręcznika na stronie 175 przerysuj i opisz budowę neuronu .ZAPAMIETAJ!Dendryty – liczne, krótkie wypustki które odbierają bodźce i przewodzą je do ciała komórki. Akson(neuryt) – długa wypustka która przewodzi impulsy od ciała komórki do innych neuronów lub do narządów wykonawczych (gruczoł lub miesień). Jeśli podręcznik pozostawiłeś w szkole, znajdź rysunek w dowolnym źródle wiedzy biologicznej. |
||
Język polski |
Temat: Potęga rozumu, czyli o tym, na czym polegały metody pracy detektywa Herkulesa Poirot Cel: uzasadniam cechy bohatera przykładami z tekstu, czytam tekst ze zrozumieniem, dostrzegam podobieństwa między postawą Herkulesa Poirot i bohatera mitu Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” (tu tekst: A. Christie „Dwanaście prac Herkulesa”, str. 228-242). Przypomnij sobie treść opowiadania „Hydra lernejska” i wykonaj polecenia dotyczące przeczytanego tekstu (polecenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, polecenia możesz wydrukować i wkleić do zeszytu). Pracuj, dostosowując tempo pracy do swoich możliwości. Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc swojego polonistę. 1. Detektyw Herkules Poirot różnymi sposobami zdobywał potrzebne mu informacje. Do podanych metod pracy detektywa dopisz przykłady z opowiadania, odpowiadając na pytania umieszczone w nawiasach:a)
2. Korzystając z dowolnego źródła informacji, wyjaśnij czym jest „dedukcja” (posługując się tą właśnie metodą, detektyw Poirot rozwiązywał zagadki) i co oznacza „dedukować”. 3. Uzasadnij cechy detektywa Herkulesa Poirot, do każdej grupy cech dopisując po jednym cytacie:
|
||
Język angielski |
Topic: Vocabulary: extreme adjectives Cel: Poznaję przymiotniki o wysokim stopniu natężenia danej cechy. Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia All Clear 7 , zasób internetowy
Zrobione zadania tylko z ćwiczeń proszę przesłać do kontroli na mój adres: monike_199@wp.pl
https://wordwall.net/pl/resource/1003733/angielski/all-clear-kl-7-u6-extreme-adjectives https://wordwall.net/pl/resource/990213/all-clear-7-unit-6-extreme-adjectives |
||
Informatyka |
Temat: Internet jako źródło informacji – fakenewsy Materiał dla ucznia: https://www.press.pl/magazyn-press/artykul/55061,krotki-przewodnik-po-fake-newsach
|
16.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |
Historia |
Temat: Sprawa polska w czasie I wojny światowej. Cele: - wymieniam orientacje w społeczeństwie polskim w obliczu wojny, - wiem, jak państwa biorące udział w wojnie postrzegały sprawę polską, - wyjaśniam, na czym polegał "kryzys przysięgowy", - wymieniam postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie polskiej. Proszę o zapoznanie się z materiałem podręcznikowym "I wojna światowa na ziemiach polskich" i "Sprawa polska w czasie I wojny światowej". Notatka do wydrukowania i wklejenia (ew. przepisania) została już przesłana. Proszę o przesyłanie wykonania zadań, które będą miały informację:
|
|
Język polski |
Temat: „Dwanaście prac Herkulesa” jako powieść kryminalna/detektywistyczna Cel: wymieniam cechy powieści detektywistycznej Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” (tu tekst: A. Christie „Dwanaście prac Herkulesa”, str. 228-242). Przypomnij sobie treść opowiadania „Hydra lernejska” i wykonaj polecenia dotyczące przeczytanego tekstu (notatkę podaną poniżej, polecenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, polecenia możesz wydrukować i wkleić do zeszytu). Powodzenia, pamiętaj, że możesz poprosić o wsparcie swojego nauczyciela polonistę. 1.Herkules Poirot był znanym w środowisku londyńskim prywatnym detektywem, który chciał wycofać się z zawodu i zakończyć działalność, jednak postanowił podjąć się ostatnich dwunastu zleceń na wzór mitycznego Heraklesa. Były to wyzwania nietypowe, ciekawe, a detektyw był przywiązany do swojej pracy i mógł poczuć satysfakcję z rozwikłanych zagadek. 2. Do każdej z cech powieści detektywistycznej/ kryminalnej dopisz po jednym przykładzie (własnymi słowami) z treści opowiadania „Hydra lernejska”, uzasadniającym te cechy:
3. Sformułuj 6 rad (zastosuj czasowniki w trybie rozkazującym, np. pamiętaj, nie bierz, zrób), w których zawrzesz wskazówki, jak powinien postępować dobry detektyw. 4. Wykonaj zadania 6 i 7 ze str. 243 ( na podstawie tych zadań sformułuj jedną spójną wypowiedź, która będzie liczyć 7-8 zdań). |
|
Język angielski |
Topic: Writing: a description of a journey. Cel: Stosuję wyrażenia określające kolejność zdarzeń. Materiał dla ucznia: Podręcznik All Clear 7 , zasób internetowy Uczniowie przepisują notatkę do zeszytu „A description of a journey.“ - opis podróży PLAN
- gdzie byłeś, gdzie jechałeś - I was in...../ I was going to .... - jaka była podróż (ogólna opinia) The journey was awesome / great / fantastic/ interesting/ terrible- okropny/ bad / not interesting /
- opisz co się tam wydarzyło
- podsumuj jak było / jak zakończyła się ta podróż Przy opisywaniu przeszłości używamy czasy Past Simple i Past Continuous . Linkers - wyrazy łączące: First - po pierwsze, najpierw Then - następnie, potem, wówczas Next - następny, kolejny After that - po tym Finally - w końcu, ostatecznie, na koniec
Napisz gdzie pojechałeś/aś - wyraż swoje zdanie - opisz co tam się wydarzyło - napisz jak zakończyła się podróż. Użyj wyrazy łączące. Min 50-100 słów. Praca na ocenę. Proszę przesłać pracę na adres monike_199@wp.pl |
|
Religia |
|
17.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości - trójkąty prostokątne Cel: - utrwalenie wiadomości o trójkącie prostokątnym Materiały dla ucznia:
|
|
Język niemiecki |
Temat: ImEiscafe Cel: Poznanie zwrotu: Ich mÖchte- Chciałbym Materiał dla ucznia: Przepisz do zeszytu odmianę czasownika mÖchten –chcieć Ich mÖchte Du mÖchtest Er,Się, Es mÖchte Wir mÖchten Ihr mÖchtet Sie,siemÖchten podręcznikstr.91 zad. 10a. Przeczytaj kartę menu Kawiarni Pinola i napisz 3 przykłady zdań z wykorzystaniem czasownika nehmen( wziąć) i mÖchten ( chcieć)np. Ich mÖchteeinMinerawasser . Ich nehmeeinenApfelkuchen.Zrób zdjęcie i prześlij na mail jagodzinska4u@wp.pl Zeszyt ćwiczeń str. 61 zad. 18
|
|
Język polski |
Temat: Opisujemy rzeźbę – ćwiczenia redakcyjne Cel: gromadzę słownictwo potrzebne do opisu rzeźby Materiały dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, str. 245 (tu ilustracja przedstawiająca rzeźbę „Myśliciel”). Przeczytaj informacje zawarte w ramce „Odkrywam sztukę” na str. 246 i wykonaj polecenia ze str. 246: 1, 2, 3, 6 (5-6 zdań). Jeśli będziesz mieć problem z realizacją zadań, poproś o pomoc swojego nauczyciela polonistę. |
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej.
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51