Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 15.04.2020 do 17.04.2020

KLASA 7

13.04.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Geografia Wiosenna przerwa świątczna
Język angielski Wiosenna przerwa świątczna
Matematyka Wiosenna przerwa świątczna
Język polski Wiosenna przerwa świątczna
   

 

 

14.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Chemia Wiosenna przerwa świątczna
Matematyka Wiosenna przerwa świątczna
Fizyka Wiosenna przerwa świątczna
Muzyka Wiosenna przerwa świątczna

 

15.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Trójkąt równoboczny i jego połowa - zadania

Cel: 
- umiem stosować wzór na wysokość trójkąta równobocznego do rozwiązywania zadań

 

Materiały dla ucznia:

  1. Przeczytaj poniższe przykład:

2. W zeszycie przedmiotowym wpisz temat i umieść  zawartość ramki "Zapamiętaj"

 

3. Przeczytaj poniższy przykład 3.2 

4. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3

Rozwiąż w zeszycie zadanie 1.

 

Dla chętnych - "Czy już umiem?" - str. 292

 

Biologia

Temat: Budowa i funkcjonowanie układu nerwowego

Cele lekcji: Uczeń zna:

-zadania układu nerwowego;

- budowę układu nerwowego;

- łuk odruchowy;

- rodzaje odruchów;

- choroby układu nerwowego.

Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela,

podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 7. Jeśli pozostawiłeś książki w szkole, wszystkie potrzebne informacje do tej lekcji możesz znaleźć  w Internecie lub innym źródle wiedzy biologicznej.

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę do zeszytu i wykonaj zawarte w niej polecenie. NOTATKA ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.

Zapamiętaj wiadomości z notatki.

 

NOTATKA DLA UCZNIA

  1. Zadania układu nerwowego to: odbieranie bodźców płynących z narządów wewnętrznych oraz ze środowiska zewnętrznego, wywoływanie odpowiednich reakcji organizmu, koordynowanie i kontrolowanie pracy wszystkich pozostałych układów.
  1. Ze względu na budowę układ nerwowy dzieli się na ośrodkowy i obwodowy, natomiast pod względem sposobu działania układ nerwowy dzielimy na somatyczny, czyli prawie zawsze zależny od naszej woli oraz autonomiczny, który wpływa na procesy niezależne od naszej woli.
  2. Ośrodkowy układ nerwowy kontroluje pracę wszystkich narządów człowieka. Składa się z mózgowia i rdzenia kręgowego.
    Mózgowie składa się z mózgu, móżdżka i pnia mózgu. Mózg odpowiada za wykonywanie świadomych czynności. Móżdżek nadzoruje równowagę i koordynację ruchów. Pień mózgu wpływa na czynności, które nie zależą od naszej woli, np. oddychanie, trawienie.
    Rdzeń kręgowy przewodzi informacje z różnych części ciała do mózgu i z powrotem.
  3. Obwodowy układ nerwowy jest zbudowany z nerwów. Przewodzi on impulsy nerwowe między ośrodkowym układem nerwowym
    a resztą ciała. Składa się z 12 par nerwów czaszkowych wychodzących z mózgu oraz 31 par nerwów rdzeniowych, które zaczynają się w rdzeniu kręgowym.
  4. Łuk odruchowy to droga, którą pokonuje impuls nerwowy
    w organizmie. W łuku odruchowym wyróżniamy: receptor, neurony – czuciowy, pośredni i ruchowy – efektor.
  5. Odruchy to automatyczne reakcje organizmu na bodźce pochodzące z otoczenia. Odruchy mogą być bezwarunkowe i warunkowe.
  1. Odruchy bezwarunkowe, czyli wrodzone zachodzą bez naszej woli, np. odruch kolanowy.
  2. Odruchy warunkowe, czyli nabyte zależą od naszej woli.
  3. Choroby układu nerwowego: depresja, udar mózgu, zapalenie opon mózgowych i zapalenie mózgu, padaczka, autyzm, stwardnienie rozsiane, choroba Alzheimera

 POLECENIE

Z podręcznika na stronie 175 przerysuj i opisz budowę neuronu .ZAPAMIETAJ!
Dendryty – liczne, krótkie wypustki które odbierają bodźce i przewodzą je do ciała komórki. 
Akson(neuryt) – długa wypustka która przewodzi impulsy od ciała komórki do innych neuronów lub do narządów wykonawczych (gruczoł lub miesień). 
Jeśli podręcznik pozostawiłeś w szkole, znajdź rysunek w dowolnym źródle wiedzy biologicznej.
Język polski

Temat: Potęga rozumu, czyli o tym, na czym polegały metody pracy detektywa Herkulesa Poirot

Cel: uzasadniam cechy bohatera przykładami z tekstu, czytam tekst ze zrozumieniem, dostrzegam podobieństwa między postawą Herkulesa Poirot i bohatera mitu

Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” (tu tekst: A. Christie „Dwanaście prac Herkulesa”, str. 228-242). Przypomnij sobie treść opowiadania „Hydra lernejska” i  wykonaj polecenia dotyczące przeczytanego tekstu (polecenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, polecenia możesz wydrukować i wkleić do zeszytu). Pracuj, dostosowując tempo pracy do swoich możliwości. Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc swojego polonistę.

1. Detektyw Herkules Poirot różnymi sposobami zdobywał potrzebne mu informacje. Do podanych metod pracy detektywa dopisz przykłady z opowiadania, odpowiadając na pytania umieszczone w nawiasach:a)

  • Rozmowy ze świadkami (z kim rozmawiał?)
  • Analiza zachowania podejrzanych (czyje zachowanie analizował, co wzbudzało jego podejrzenia w zachowaniu tych osób?)
  • Śledzenie podejrzanych (kogo zlecił śledzić i co wykazało śledztwo?)
  • Wyciąganie wniosków ( co pomogło detektywowi znaleźć sprawcę zbrodni?)
  • Uzupełnianie wiedzy ( w jaki sposób zdobywał brakujące informacje?)

2. Korzystając z dowolnego źródła informacji, wyjaśnij czym jest „dedukcja” (posługując się tą właśnie metodą, detektyw Poirot rozwiązywał zagadki) i co oznacza „dedukować”.

3. Uzasadnij cechy detektywa Herkulesa Poirot, do każdej grupy cech dopisując po jednym cytacie:

  • Inteligentny, dociekliwy, bystry, błyskotliwy
  • Dokładny, uważny, skrupulatny
  • Sprytny, pomysłowy
  • Dumny, pewny siebie, wytrwały
  • W postawie Heraklesa i detektywa Poirot można dostrzec wiele podobieństw (np. determinacja w działaniu, chęć naprawiania świata, wyjątkowość, niezwykłe umiejętności, Herakles – siła mięśni, Herkules Poirot – siła rozumu). W nawiązaniu do tych podobieństw wyjaśnij znaczenie słów: „A jednak między Herkulesem Poirot a Herkulesem starożytnym istniało pewne podobieństwo – i jeden, i drugi miał bez wątpienia znaczny udział w uwalnianiu świata od chwastów… I jednego, i drugiego można by nazwać dobroczyńcą społeczności, w której przyszło mu żyć”. W swojej odpowiedzi odwołaj się do treści poznanego mitu oraz treści opowiadania (5-6 zdań).
Język angielski

Topic: Vocabulary: extreme adjectives

Cel: Poznaję przymiotniki o wysokim stopniu natężenia danej cechy.

Materiał dla ucznia:  Podręcznik i ćwiczenia  All Clear 7 , zasób internetowy

  • Uczniowie przepisują do zeszytu słownictwo z podręcznika ze str 66 zad 1 i uczą się te wyrazy.
  • Wykonują zad 3 i 4 związane z przymiotnikami
  • Z nowo poznanym słownictwem wykonujemy zadania w ćwiczeniach 4, 5, 6, 7 na str 39

Zrobione zadania tylko z ćwiczeń proszę przesłać do kontroli na mój adres: monike_199@wp.pl

  • Dodatkowo poniżej wrzucam pomoc w nauce słówek :

https://wordwall.net/pl/resource/1003733/angielski/all-clear-kl-7-u6-extreme-adjectives

https://wordwall.net/pl/resource/990213/all-clear-7-unit-6-extreme-adjectives

Informatyka

Temat:  Internet jako źródło informacji – fakenewsy
Cel:
- dowiem się, czym są fakenewsy i jak je rozpoznawać.

Materiał dla ucznia:
Przeczytaj artykuł, który dotyczy fakenewsów i sporządź notatkę na ich temat w zeszycie przedmiotowym.

https://www.press.pl/magazyn-press/artykul/55061,krotki-przewodnik-po-fake-newsach

 

 

16.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia 

Temat: Sprawa polska w czasie I wojny światowej.

Cele:

- wymieniam orientacje w społeczeństwie polskim w obliczu wojny,

- wiem, jak państwa biorące udział w wojnie postrzegały sprawę polską,

- wyjaśniam, na czym polegał "kryzys przysięgowy",

- wymieniam postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie polskiej.

Proszę o zapoznanie się z materiałem podręcznikowym "I wojna światowa na ziemiach polskich" i "Sprawa polska w czasie I wojny światowej".

Notatka do wydrukowania i wklejenia  (ew. przepisania) została już przesłana.

Proszę o przesyłanie wykonania zadań, które będą miały informację:

  1. Wykonaj zadanie …. ze strony ….   (…) i prześlij je przez e-dziennik. W tytule wiadomości  imię i nazwisko ucznia, klasa
Język polski

Temat: „Dwanaście prac Herkulesa” jako powieść kryminalna/detektywistyczna

Cel: wymieniam cechy powieści detektywistycznej

Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa” (tu tekst: A. Christie „Dwanaście prac Herkulesa”, str. 228-242). Przypomnij sobie treść opowiadania „Hydra lernejska” i  wykonaj polecenia dotyczące przeczytanego tekstu (notatkę podaną poniżej, polecenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, polecenia możesz wydrukować i wkleić do zeszytu). Powodzenia, pamiętaj, że możesz poprosić o wsparcie swojego nauczyciela polonistę.

1.Herkules Poirot był znanym w środowisku londyńskim prywatnym detektywem, który chciał wycofać się z zawodu i zakończyć działalność, jednak postanowił podjąć się ostatnich dwunastu zleceń na wzór mitycznego Heraklesa. Były to wyzwania nietypowe, ciekawe, a detektyw był przywiązany do swojej pracy i mógł poczuć satysfakcję z rozwikłanych zagadek.

2. Do każdej z cech powieści detektywistycznej/ kryminalnej dopisz po jednym przykładzie (własnymi słowami) z treści opowiadania „Hydra lernejska”, uzasadniającym te cechy:

  • tematem jest śledztwo zmierzające do wykrycia sprawcy zbrodni
  • bohaterem jest inteligentny detektyw stojący na straży postępowania zgodnego z zasadami moralnymi
  • nastrój utworu jest tajemniczy, zagadkowy, mroczny
  • występują liczne retrospekcje (odwoływanie się do wydarzeń wcześniejszych, np. w formie wspomnień)
  • odwrócony porządek fabuły, czyli najpierw czytelnik dowiaduje się o popełnionej zbrodni, a potem następuje powolne dochodzenie do rozwiązania zagadki
  • akcja jest dynamiczna, trzyma w napięciu, następują liczne zwroty akcji

3. Sformułuj 6 rad (zastosuj czasowniki w trybie rozkazującym, np. pamiętaj, nie bierz, zrób), w których zawrzesz wskazówki, jak powinien postępować dobry detektyw.

4. Wykonaj zadania 6 i 7 ze str. 243 ( na podstawie tych zadań sformułuj jedną spójną wypowiedź, która będzie liczyć 7-8 zdań).

Język angielski

Topic: Writing: a description of a journey.

Cel: Stosuję wyrażenia określające kolejność zdarzeń.

Materiał dla ucznia:  Podręcznik  All Clear 7 , zasób internetowy

Uczniowie przepisują notatkę do zeszytu

„A description of a journey.“ - opis podróży

PLAN

  1. Introduction - wstęp

- gdzie byłeś, gdzie jechałeś - I was in...../ I was going to ....

- jaka była podróż (ogólna opinia) The journey was awesome / great / fantastic/ interesting/ terrible- okropny/ bad / not interesting /

  1. Description - opis

- opisz co się tam wydarzyło

  1. Closing phrase - podumowanie

- podsumuj jak było / jak zakończyła się ta podróż

Przy opisywaniu przeszłości używamy czasy Past Simple i Past Continuous .

Linkers - wyrazy łączące:

First - po pierwsze, najpierw

Then - następnie, potem, wówczas

Next - następny, kolejny

After that - po tym

Finally - w końcu, ostatecznie, na koniec

  • Uczniowie czytają opis podróży na str 68 zad 1 w podręczniku i układaja wydarzenia w odpowiedniej kolejności.
  • Wykonują zad 3 na str 68 a odp zapisują w zeszycie
  • Proszę opisać podróż wg podanego planu.

Napisz gdzie pojechałeś/aś - wyraż swoje zdanie - opisz co tam się wydarzyło - napisz jak zakończyła się podróż. Użyj wyrazy łączące. Min 50-100 słów.

Praca na ocenę. Proszę przesłać pracę na adres monike_199@wp.pl

Religia

Temat: Zawierzam swoje życie Matce Bożej

Cel:  Utrwalenie modlitwy Pod Twoją obronę

Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć i odmówić modlitwę  Pod Twoją obronę

 

17.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości  - trójkąty prostokątne

Cel: 

- utrwalenie wiadomości o trójkącie prostokątnym

Materiały dla ucznia:

  1. Proszę rozwiązać zadania:  1,  2,  4, 5, 7, 9,10 z ZESTAWU 1 na str. 293.
Język niemiecki

Temat: ImEiscafe

Cel: Poznanie zwrotu: Ich mÖchte- Chciałbym

Materiał dla ucznia: Przepisz do zeszytu odmianę czasownika mÖchten –chcieć

 Ich mÖchte

Du mÖchtest

Er,Się, Es mÖchte

Wir mÖchten

Ihr mÖchtet

Sie,siemÖchten

podręcznikstr.91 zad. 10a. Przeczytaj kartę menu Kawiarni Pinola i napisz 3 przykłady zdań z wykorzystaniem czasownika nehmen( wziąć) i mÖchten ( chcieć)np. Ich mÖchteeinMinerawasser .

Ich nehmeeinenApfelkuchen.Zrób zdjęcie i prześlij na mail jagodzinska4u@wp.pl

Zeszyt ćwiczeń str. 61 zad. 18

 

Język polski

Temat: Opisujemy rzeźbę – ćwiczenia redakcyjne

Cel: gromadzę słownictwo potrzebne do opisu rzeźby

Materiały dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, str. 245 (tu ilustracja przedstawiająca rzeźbę „Myśliciel”). Przeczytaj  informacje zawarte w ramce „Odkrywam sztukę” na str. 246 i wykonaj polecenia ze str. 246: 1, 2, 3, 6 (5-6 zdań). Jeśli będziesz mieć problem z realizacją zadań, poproś o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

Wychowanie fizyczne

Temat: Kształtowanie koordynacji ruchowej.

Ćwiczenia ramion:
- w lekkim rozkroku, ramiona w bok - odwracanie dłoni 1 min.
- w lekkim rozkroku - ramiona zgięte w łokciach - energiczne wyprosty przedramion 1 min.
- w lekkim rozkroku - krążenie PR do przodu i jednocześnie LR do tyłu, potem zmiana 2 min.
Ćwiczenie tułowia i mięśni brzucha:
- w rozkroku, ręce na karku - skłony w lewo kilkakrotnie, następnie zmiana kierunku
- siad rozkroczny, ręce na karku - kilkakrotny skręt tułowia w lewo i zmiana kierunku
- siad prosty z chwytem za stopy, unoszenie stóp w górę- powtórzyć 20x
- leżąc na plecach unosząc głowę i tułów, dostawiamy prawy łokieć i lewe kolano i potem zmiana lewy łokieć i prawe kolano, po 30 razy na każdą stronę
- leżąc tyłem ,,rowerek" 1 min.
- postawa rozkroczna: położyć woreczek(zamiast woreczka mogą być zwinięte skarpetki - CZYSTE :-)) na czole, skłonić się do tyłu i jednocześnie upuścić skarpetki za siebie - 5x
- postawa rozkroczna i skłon do przodu, ramiona między nogami. Podrzucić skarpetki między nogami na plecy - powstać 10x
Ćwiczenia szyi:
- postawa rozkroczna: przytrzymać skarpetki pod brodą i upuścić je - chwycić 5x
- siad prosty - skarpetki położyć na stopach, podrzucić skarpetki do góry i chwycić oburącz 20x

 

 

Data dodania: 2020-04-13 13:03:21
Data edycji: 2020-04-15 01:41:42
Ilość wyświetleń: 2025

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej