Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 15.06.2020 do 19.06.2020

 KLASA  8

15.06.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty
Cel:
- na tej lekcji powtórzę niezbędne informacje związane z egzaminem ósmoklasisty z matematyki,
- zapoznam się z przykładowymi arkuszami egzaminacyjnymi.

Materiały dla ucznia:

Rozwiąż dwa test, które sprawdzają Twoją wiedzę i umiejętności z matematyki przed Egzaminem ósmoklasisty.

Kliknij w link

https://epodreczniki.pl/a/test-1/D10qxhK32

Wykonaj ćwiczenia:    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 17, 19, 23 i 24 z Testu 1.

Kliknij w link

https://epodreczniki.pl/a/test-2/DCGAve9lc

Wykonaj ćwiczenia:  1, 2, 3, 9, 11, 13, 16, 17, 20 z Testu 2.

Przypomnij sobie wzory na pola  figur płaskich.

Język angielski

Topic: Tworzenie wypowiedzi pisemnej

Cel: Uczniowie poszerzają zwroty potrzebne do pisania wiadomości

 

  • Proszę, aby uczniowie przepisali lub wydrukowali poniższe zwroty i poczytali. Być może poniższe gotowe wzory przydadzą się na egzaminie.

 

  1. Jesteś na szkolnej wymianie międzynarodowej. Poinformuj jak spędzasz czas wolny w obcym kraju.

Every day I learn English here and go to the town.

 

  1. Opisz co zamierzasz zwiedzić na wycieczce w Londynie.

Our teacher has planned to sightsee some interesting places.

 

  1. Poinformuj kolegę/koleżankę jak długo zostaniesz w Londynie.

We stay there for 3 days.

 

  1. Napisz koledze/koleżance z kim i kiedy jedziesz na wakacje.

I’m going with my parents.

 

  1. Opisz jakie masz plany na najbliższą przyszłość

I help my parents with moving house.

 

  1. W wolnym czasie pomagasz w schronisku dla psów. Wyjaśnij, dlaczego zdecydowałeś(-aś) się pomagać w tym miejscu.

I decided to help in the dog shelter because I like animals and they are very nice.

 

  1. Organizujesz przyjęcie w ogrodzie. Opisz jakie atrakcje zaplanowałeś (-aś).

We’re going to have a barbecue in the garden.

 

  1. Zaproś kolegę z Anglii na imprezę sylwestrową.

Would you like to come to the party?

 

  1. Opisz jak przebiegła podróż

I spent 4 hours in the car.

 

  1. Opisz ciekawe wydarzenie, które miało miejsce podczas twoich wakacji.

We took part in a holiday festival. It was amazing.

 

  1. Zapytaj kolegę/koleżankę o jego/jej wakacje.

How was your holiday?

  1. Właśnie wróciłeś z kina. Wyraź swoje zdanie o filmie.

This animated film was very good.

 

  1. Obejrzałeś film z przyjaciółmi. Opisz, co zrobiło na tobie największe wrażenie,

I really like the action and music in this film. Special effects were the best.

 

  1. Jesteś u rodziny w Kanadzie. Opisz dom, w którym gościsz.

You should see their house! My room has huge windows and a balcony.

 

  1. Napisz, jakie zwyczaje rodziny, u której mieszkasz, najbardziej Ci się podobają.

After dinner they play board games.

 

  1. W wolnym czasie działasz w wolontariacie. Napisz czym się zajmujesz.

Twice a week I go to the animal shelter.

 

  1. Wygrałeś w szkolnym konkursie. Poinformuj kolegę/koleżankę jaka była nagroda.

I’ve won the first prize, a trip to Manchester.

 

  1. Wziąłeś(-aś) udział w konkursie. Napisz co musiałeś(-aś) zrobić.

The competition was about the most interesting country. I had to make a project.

 

  1. Opisz następny konkurs, w którym zamierzasz wziąć udział.

I take part in talent show.

 

  1. Zamierzasz wziąć udział akcji charytatywnej. Poinformuj kolegę/koleżankę co to za akcja charytatywna.

I will organize charity action. We will raise some money.

 

  1. Poinformuj kolegę/koleżankę jak zamierzasz zebrać pieniądze dla fundacji.

I’m going to organize a garage sale.

 

  1. Zapytaj kolegę/koleżankę jak dojechać do wyznaczonego miejsca.

How to get there?

 

  1. Napisz o swoim nowym hobby.

I took up doing karate.

 

  1. Poleć koledze/ koleżance sklep, w którym ostatnio kupiłeś nowego laptopa.

This new computer store is great.

 

  1. Napisz czego nauczyłeś(-aś) się na wakacyjnym obozie

On survival camp I learned to put up a tent.

 

  1. Spędzasz ferie zimowe w górach. Napisz koledze/koleżance dlaczego wybrałeś to miejsce.

I wanted to see the mountains.

 

  1. Opisz warunki pogodowe.

It’s sunny and a little windy.

 

  1. Organizujesz występ w szkole dla grupy uczniów z Anglii. Napisz w gazetce szkolnej jakiego rodzaju przedstawienie się odbędzie.

It will be singing competition.

 

  1. Napisz gdzie występ będzie miał miejsce.

The show will be at our primary school.

 

  1. Poproś kolegę/koleżankę o radę jak poprawić umiejętności językowe.

Do you know how I can improve my English skills?

 

 

 

POWODZENIA !!!

 

 

Biologia

Temat: Sposoby ochrony przyrody

Cele lekcji: Uczeń zna:

- przedmioty ochrony oraz formy ochrony obszarowej, indywidualnej

oraz gatunkowej;
- pojęcia ochrona ścisła i ochrona częściowa.

Materiał dla ucznia: 8 Notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia: Zapisz w zeszycie notatkę.

  1. Przedmioty ochrony oraz formy ochrony obszarowej, indywidualnej oraz gatunkowej:
  2. Rodzaje ochrony gatunkowej:
    a) ochrona ścisła – przedstawicieli chronionych gatunków nie wolno zbierać, uszkadzać, zabijać ani hodować;
    b) ochrona częściowa – możliwe jest wykorzystywanie przedstawicieli chronionych gatunków w stopniu określonym przepisami,
    np. w określonych miesiącach roku.
Wiedza o społeczeństwie
Temat: Polska we współczesnym świecie - utrwalenie wiadomości.
Cele:
- utrwalisz wiadomości na temat:
  • jaką pozycję ma Polska na arenie międzynarodowej;

  • jak zmieniała się polska polityka zagraniczna po 1989 r.;

  • do jakich organizacji międzynarodowych należy Polska;

  • jaką rolę odgrywają ambasady i konsulaty.

 
Zachęcam do zapoznania się z materiałem:

 

16.06.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Chemia Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Matematyka Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Wychowanie fizyczne Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Informatyka Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego

 

17.06.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski Egzamin ósmoklasisty z matematyki
Religia Egzamin ósmoklasisty z matematyki
Matematyka Egzamin ósmoklasisty z matematyki
Język angielski Egzamin ósmoklasisty z matematyki
Geografia Egzamin ósmoklasisty z matematyki

 

18.06.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego

Matematyka Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Historia Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Fizyka

Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego

 

19.06.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język niemiecki

Temat: Powtórzenie wiadomości

Przepisz pytania do zeszytu i odpowiedz na nie

Wohin fährst du im Sommer?
Was ist dein Lieblingsfach?

Wie ist das Wetter heute?

Wie heisst dein Freund/Freundin?

Hast du ein Tier?

Bardzo proszę odesłać zdania na mój e mail:      jagodzinska4u@wp.pl

Język polski

Temat: W planach na jutro.

Cel: Interpretuję utwór i wykonuję związane z nim zadania.

Materiał dla ucznia: Już prawie wakacje, na które być może snujecie plany. Temat dzisiejszej lekcji wprowadzi Was w wakacyjny nastrój. Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl ,wybierz materiał zatytułowany „W planach na jutro” i wykonaj kolejno zadania, które na pewno sprawią Ci przyjemność. Miłej pracy :)

Edukacja dla bezpieczeństwa

Temat: Zagrożenia terrorystyczne.

Cel: Dowiem się, czym charakteryzuje się terroryzm, jakie miejsca są potencjalnie zagrożone terroryzmem i jak postępować w czasie ataku.

Materiał dla ucznia: Zapoznaj się z wiadomościami w podręczniku na str. 160. Zachęcam do skorzystania z zasobów e-podręczników:

https://epodreczniki.pl/a/terroryzm/DhoYevUZW

Na podstawie poznanych wiadomości sporządź krótką notatkę zeszycie.

Data dodania: 2020-06-13 13:01:53
Data edycji: 2020-06-17 06:52:58
Ilość wyświetleń: 1884

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej