KLASA 4
18.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych o tym samym mianowniku i liczb mieszanych. Cel: -odejmę ułamki o tych samych mianownikach, - odejmę ułamek od całości, - odejmę liczby mieszane. Materiał dla ucznia: 1. Przeczytaj z podręcznika ze strony 95 przykłady: poziom A, B, C 2. Wykonaj z podręcznika ze strony 96 i 97 zadanie 2: Poziom A d), e), f), h) Poziom B a), c), e), Poziom C a), b), g), h). Nie musisz robić sprawdzenia. Zrób zdjęcie wykonanych przykładów i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl |
Przyroda |
Temat: Układ rozrodczy umożliwia wydawanie na świat potomstwa Cel lekcji: - jak zbudowany jest żeński układ rozrodczy; - zapłodnienie jest początkiem nowego życia; Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 94 Układ rozrodczy umożliwia wydawanie na świat potomstwa (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć). Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
Postaraj się zapamiętać wiadomości z notatki. |
Jezyk polski |
Temat: Nazywam się Jan Paweł II… Cel: poznasz postać wielkiego Polaka Jana Pawła II, wyszukasz informacje w tekście. Materiał dla ucznia: Dziś jest 18 maja. Analizujemy tekst z serii „Nazywam się…”. Poświęcony on będzie wielkiemu Polakowi Janowi Pawłowi II. Poszukaj informacji nt. tego dlaczego dziś zajmujemy się tą postacią. Odpowiedź zapisz w punkcie pierwszym w zeszycie. Przeczytaj fragment, który przesłałam na adres mailowy Twojego rodzica. Ułóż pięć pytań do tekstu. Zapisz je i odpowiedzi! Powodzenia! |
19.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych o tym samym mianowniku i liczb mieszanych. Cel: - odejmę ułamki o tych samych mianownikach, - odejmę ułamek od całości, - odejmę liczby mieszane. Materiał dla ucznia:
w ćwiczeniach. Wykonaj z ćwiczeń: ze strony 115 zadanie 2; ze strony 116 zadanie 5 i 6. |
Język angielski |
Topic: Ruby’s busy week Cel: Uczniowie poznają nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
w ćwiczeniach i podpisują czynności widoczne na nich. Zadanie dodatkowe: https://wordwall.net/pl/resource/1775627/brainy-4-unit-7-free-time https://wordwall.net/pl/resource/1217416/brainy-klasa-4-rozdzia%C5%82-7-free-time |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Zdrowe odżywianie. https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/zdrowe-odzywianie-10-najwazniejszych-zasad-aa-BxiR-4hyV-P2Ek.html |
20.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Odejmowanie liczb mieszanych Cel: - odejmę liczby mieszane z ułamkami o tym samym mianowniku. Materiał dla ucznia:
|
Język angielski |
Topic: Do you go out? Cel: Uczniowie poznają teorię czasu teraźniejszego Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy
Present Simple - jest to czas teraźniejszy prosty, które opisuje czynności powtarzające się każdego dnia, czynności regularnie powtarzające się. Zdanie twierdzące: osoba + czasownik + s/es + .....(końcówka s/es dodajemy tylko w osobach he, she, it- jeżeli jest inna osoba to piszemy zwykły czasownik bez żadnej końcówki). Zdanie pytające: Do / Does + osoba + czasownik (bez końcówki) .....? Do - I, you, we, they Does - he, she, it Zdanie przeczące: Osoba + don’t/ doesn’t + czasownik bez końcówki do + not= don’t - do osób I , you, we, they does + not= doesn’t - do osób he , she, it
Określenia czasu: (słówka, które występują w tym czasie) always- zawsze usually - zwykle/zazwyczaj often - często sometimes - czasami hardly ever - prawie nigdy never - nigdy every day/month - każdego dnia / miesiąca
Do we usually play football? We don’t usually play football. Yes, we do No, we don’t
Does she often play tennis? She doesn’t often play tennis. Yes, she does No, she doesn’t
https://www.youtube.com/watch?v=N1SztLeNmFs&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=15 https://www.youtube.com/watch?v=38IQFo8Euqs&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=16 |
Plastyka |
Temat: Tworzę przez cały rok. Prezent dla Mamy i Taty Cel: - tworzę pracę plastyczną w wybranej technice , korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku. Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.60 Prezenty dla mamy i taty. |
Informatyka |
Temat: Wyszukujemy informacje w Internecie – wprowadzenie do Internetu i metody szukania informacji w Internecie Cel: - podaję przykłady zagadnień, na temat których można znaleźć informacje w Internecie; |
21.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Pilecki i "Inka" - żołnierze niezłomni. Cele: - poznasz znaczenie wyrażenia "żołnierze niezłomni", - dowiesz się , kim byli: Witold Pilecki i Inka Siedzikówna. Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym. Następnie wykonaj poniższe zadania - zapisz je w zeszycie. Możesz wykorzystać też materiał z "To już wiem" z tego tematu.
|
Język polski |
Temat: Związki wyrazów w zdaniu. Cel: wskażesz związek główny i związki poboczne w zdaniu Materiał dla ucznia: Wykonaj ćw. 1 str. 147 w „zielonym” podręczniku. Wiesz już, że podmiot i orzeczenie tworzą w zdaniu związek główny. Zapoznaj się z wiadomościami w ramce – str. 148. Zrób notatkę. Wykonaj ćw. 6 str. 150-151 przykłady a,b,c Wykonaj ćw. 7 str. 152 (trzy „kropki”) |
Religia |
Temat: Naśladuję Pana Jezusa Cel: Ukazanie znaczenia czynów miłości. Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str. 102. Przeczytaj uważnie tekst |
22.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Jak się porozumiewamy? Cel: dowiesz się kto jest nadawcą i odbiorcą komunikatu, dowiesz się co to jest mowa werbalna i niewerbalna. Materiał dla ucznia: Przeanalizuj materiał wysłany na adres twoich rodziców. Na podstawie grafiki napisz, kto to jest nadawcą komunikatu, a kto jest odbiorcą. Spójrz na drugą grafikę – komunikaty mogą być przekazywane w różny sposób. Zapisz: Wyróżniamy komunikację werbalną, czyli za pomocą słów (mowy) i niewerbalną Wykonaj ustnie ćw. 1-4 z przesłanego materiału. Wykonaj pisemnie ćw. 6 str. 168 oraz ćw. 4 str. 171 z „zielonego” podręcznika. Powodzenia! |
Technika |
Temat: To umiem! Cel: Materiał dla ucznia: Zapisz temat lekcji. Uwaga: Przerysuj do zeszytu znaki z ćwiczenia 1. |
Muzyka |
Temat: Marzenia i życzenia. Projekt muzyczny na Święto Mamy i Taty Cel: - śpiewam ulubioną piosenkę mamy lub taty, - przygotuję występ (niespodziankę) dla rodzica. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” str. 114 (nauczę się na pamięć tekstu piosenki pt. „ Pioseneczka o marzeniach”, https://www.youtube.com/watch?v=aAMPlfl-lFE . Zadanie na ocenę – bawię się w kompozytora-zaśpiewam piosenkę „Złoty kluczyk weź” z własną melodią. Nagram swój występ i prześlę do końca maja do nauczycielki muzyki, na adres emilou@wp.pl lub przez Messengera. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51