Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 18.05.2020 do 22.05.2020

KLASA 4

18.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych o tym samym mianowniku i liczb mieszanych.

Cel:

-odejmę ułamki o tych samych mianownikach,

- odejmę ułamek od całości,

- odejmę liczby mieszane.

Materiał dla ucznia:

1.       Przeczytaj z podręcznika ze strony  95 przykłady: poziom A, B, C

2.       Wykonaj z podręcznika ze strony 96 i 97  zadanie 2:

Poziom A d), e), f), h)

Poziom B a), c), e),

Poziom C a), b), g), h).

Nie musisz robić sprawdzenia.

Zrób zdjęcie wykonanych przykładów i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl

Przyroda

Temat: Układ rozrodczy umożliwia wydawanie na świat potomstwa

Cel lekcji:
Uczeń wie:

- jak zbudowany jest żeński układ rozrodczy;
- jakie zadanie pełni żeński układ rozrodczy;
- jak zbudowany jest męski układ rozrodczy;
- jakie zadanie pełni męski układ rozrodczy;

- zapłodnienie jest początkiem nowego życia;
- jak długo trwa ciąża;
- jak dbać o układ rozrodczy?

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 94 Układ rozrodczy umożliwia wydawanie na świat potomstwa (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. W skład żeńskiego układu rozrodczego wchodzą:
    - jajniki – wytwarzają komórki jajowe;
    - jajowody– służą do wyprowadzania komórek jajowych z jajników do macicy;
    - macica – w niej rozwija się nowy organizm;
    - pochwa - -jest przewodem do którego dostają się plemniki.
  2. Otwórz podręcznik na stronie 94 i przerysuj oraz opisz budowę żeńskiego układu rozrodczego.
  3. Zadaniem żeńskiego układu rozrodczego jest wytwarzanie komórek jajowych.
  4. W skład męskiego układu rozrodczego wchodzą:
    - jadra – wytwarzają plemniki;
    - nasieniowody – przewodzą plemniki w kierunku cewki moczowej;
    - worek mosznowy – chroni jądra;
    - prącie – wprowadza plemniki do narządów rozrodczych kobiety.
  5. Zadaniem męskiego układu rozrodczego jest wytwarzanie plemników.
  6. Otwórz podręcznik na stronie 95 i przerysuj oraz opisz budowę męskiego układu rozrodczego.
  7. Zapłodnienie to połączenie komórki jajowej z plemnikiem. Jest ono początkiem nowego życia. Powstaje zarodek, który rozwija się w macicy.
  8. Ciąża trwa 9 miesięcy i kończy się porodem.
  9. Jak dbać o układ rozrodczy?
    - zmienić jak najszybciej mokry kostium kąpielowy na suche ubranie;
    - starannie myć intymne części ciała;
    - nie siadać w miejskich toaletach bezpośrednio na desce sedesowej;
    - w podroży używać chusteczek do higieny intymnej.
POLECENIE
Postaraj się zapamiętać wiadomości z notatki.
Jezyk polski

Temat: Nazywam się Jan Paweł II…

Cel:

poznasz postać wielkiego Polaka Jana Pawła II,

wyszukasz informacje w tekście.

Materiał dla ucznia:

Dziś jest 18 maja. Analizujemy tekst z serii „Nazywam się…”. Poświęcony on będzie wielkiemu Polakowi Janowi Pawłowi II.  Poszukaj informacji nt. tego dlaczego dziś zajmujemy się tą postacią. Odpowiedź zapisz w punkcie pierwszym w zeszycie.

Przeczytaj fragment, który przesłałam na adres mailowy Twojego rodzica. Ułóż pięć pytań do tekstu. Zapisz je i odpowiedzi!

Powodzenia!

 

 

19.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych o tym samym mianowniku i liczb mieszanych.                                                                                                       

 Cel:

- odejmę ułamki o tych samych mianownikach,

- odejmę ułamek od całości,

- odejmę liczby mieszane.

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiaj będziesz utrwalał poznane wczoraj umiejętności pracując

 w ćwiczeniach.

Wykonaj z ćwiczeń: ze strony 115 zadanie 2; ze strony 116 zadanie 5 i 6.

Język angielski

Topic: Ruby’s busy week

Cel: Uczniowie poznają nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie przepisują do zeszytu wyrazy opisujące czynności wykonywane każdego dnia w zad. 1 na str. 86 w podręczniku oraz zapisują ich tłumaczenie w j. polskim, które znajduje się na str. 96
  • uczniowie czytają krótki tekst na str. 86 w zad. 2 oraz przerysowują tabelkę do zeszytu. Uzupełniają ją na podstawie czytanki. Zadanie można również odsłuchać na str. wydawnictwa - strefa ucznia
  • z nowo poznanym słownictwem uczniowie zaznaczają właściwy wyraz
    w zad. 1 na str. 62 oraz przyglądają się ilustracjom w zad. 2 na str. 62

w ćwiczeniach i podpisują czynności widoczne na nich.

Zadanie dodatkowe:

https://wordwall.net/pl/resource/1775627/brainy-4-unit-7-free-time

https://wordwall.net/pl/resource/1217416/brainy-klasa-4-rozdzia%C5%82-7-free-time
Wychowanie fizyczne

Temat: Zdrowe odżywianie.

https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/zdrowe-odzywianie-10-najwazniejszych-zasad-aa-BxiR-4hyV-P2Ek.html

 

20.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Odejmowanie liczb mieszanych

Cel:

- odejmę liczby mieszane z ułamkami o tym samym mianowniku.

Materiał dla ucznia:

  1. Przeczytaj z podręcznika ze strony 95 przykłady D i E
  2. Wykonaj ze strony 116 z ćwiczeń zadanie 7.
  3. Korzystając z jednego ze sposobów opisanych w przykładzie E,

    wykonaj z podręcznika ze strony  97  zadanie 2.

    Poziom E a), b), d), e).
Język angielski

Topic: Do you go out? 

Cel: Uczniowie poznają teorię czasu teraźniejszego

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy

  • uczniowie przepisują poniższą notatkę do zeszytu

Present Simple - jest to czas teraźniejszy prosty, które opisuje czynności powtarzające się każdego dnia, czynności regularnie powtarzające się.

Zdanie twierdzące:

osoba + czasownik + s/es + .....(końcówka s/es dodajemy tylko w osobach he, she, it- jeżeli jest inna osoba to piszemy zwykły czasownik bez żadnej końcówki).

Zdanie pytające:

Do / Does + osoba + czasownik (bez końcówki) .....?

Do - I, you, we, they

Does - he, she, it

Zdanie przeczące:

Osoba + don’t/ doesn’t + czasownik bez końcówki

do + not= don’t - do osób I , you, we, they

does + not= doesn’t - do osób he , she, it

 

Określenia czasu: (słówka, które występują w tym czasie)

always- zawsze

usually - zwykle/zazwyczaj

often - często

sometimes - czasami

hardly ever - prawie nigdy

never - nigdy

every day/month - każdego dnia / miesiąca

  1. We usually play football.

Do we usually play football?

We don’t usually play football.

Yes, we do

No, we don’t

  1. She often plays tennis.

Does she often play tennis?

She doesn’t often play tennis. 

Yes, she does

No, she doesn’t

  • aby łatwiej zrozumieć temat wstawiam filmik

https://www.youtube.com/watch?v=N1SztLeNmFs&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=15

https://www.youtube.com/watch?v=38IQFo8Euqs&list=PLDee6s2yAuvuwPnbeI_RGelVg0iMsy8RS&index=16

Plastyka

Temat: Tworzę przez cały rok. Prezent dla Mamy i Taty

Cel:
- potrafię wykonać prezent dla Rodziców,

- tworzę pracę plastyczną w wybranej technice , korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku.

Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.60  Prezenty dla mamy

 i taty.
Informatyka

Temat: Wyszukujemy informacje w Internecie – wprowadzenie do Internetu i metody szukania informacji w Internecie

Cel:

- podaję przykłady zagadnień, na temat których można znaleźć informacje w Internecie;
- wyszukuję stronę internetową o wskazanym adresie;
- otwieram i przeglądam wskazane strony internetowe w przeglądarce;
- korzystam z wyszukiwarki internetowej – wyszukuję strony zawierające określone słowo i kilka słów;
- wyszukuję hasła w encyklopedii internetowej;
- wyszukuję informacje w Internecie, korzystając z wyszukiwarki internetowej

Materiał dla ucznia:

W podręczniku na stronie 110 przeczytaj tekst dotyczący historii Internetu. 
Przeczytaj tekst na stronie 111. 
W zeszycie zapisz temat lekcji i w punkcie 1 przepisz definicję Internetu (słowniczek, str. 111).
Zobacz, jaka jest budowa okna strony internetowej otwartej w przeglądarce internetowej  (rys.  str. 112).
W zeszycie w punkcie 2 przepisz definicję przeglądarki internetowej  (słowniczek, str. 112).
Korzystając z przykładu1 na str. 113, wykonaj ćwiczenie 2 na str. 113 (w pasku adresu przeglądarki) wpisz adres www.sieciaki.pl 
W razie potrzeby poproś o pomoc rodzica.
Przeczytaj o metodach szukania informacji w Internecie (str. 113).
Wykonaj przykład 2 i ćw. 3 na str. 114
Wykonaj przykład 3 na str.114 i ćw. 4  na str. 115.

 

21.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Pilecki i "Inka" - żołnierze niezłomni.

Cele:

- poznasz znaczenie wyrażenia "żołnierze niezłomni",

- dowiesz się , kim byli: Witold Pilecki i Inka Siedzikówna.

Zapoznaj się z materiałem podręcznikowym. Następnie wykonaj poniższe zadania - zapisz je w zeszycie. Możesz wykorzystać też materiał z "To już wiem" z tego tematu.

  1. Kiedy zakończyła się II wojna światowa?
  2. Kogo określamy wyrażeniem "żołnierze niezłomni"?
  3.  Zapisz najważniejsze informacje na temat Witolda Pileckiego i Inki Siedzikówny - lata życia, pseudonimy, czym się zajmowali, z czego zasłynęli.
Język polski

 Temat: Związki wyrazów w zdaniu.

Cel:

wskażesz związek główny i związki poboczne w zdaniu

Materiał dla ucznia:

Wykonaj ćw. 1 str. 147 w „zielonym” podręczniku.

Wiesz już, że podmiot i orzeczenie tworzą w zdaniu związek główny.

Zapoznaj się z wiadomościami w ramce – str. 148. Zrób notatkę.

Wykonaj ćw. 6 str. 150-151 przykłady a,b,c

Wykonaj ćw. 7 str. 152 (trzy „kropki”)
Religia

Temat: Naśladuję Pana Jezusa

Cel: Ukazanie znaczenia czynów miłości.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str. 102. Przeczytaj uważnie tekst
w podręczniku Naśladuję Pana Jezusa na str.102 oraz Decyduję o swojej przyszłości, str.103

Pomódl się słowami modlitwy, którą znajdziesz w podr. na str.103 (tekst w ramce).

 

22.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Jak się porozumiewamy?

Cel:

dowiesz się kto jest nadawcą i odbiorcą komunikatu,

dowiesz się co to jest mowa werbalna i niewerbalna.

Materiał dla ucznia:

Przeanalizuj materiał wysłany na adres twoich rodziców. Na podstawie grafiki napisz, kto to jest nadawcą komunikatu, a kto jest odbiorcą.

Spójrz na drugą grafikę – komunikaty mogą być przekazywane w różny sposób.

Zapisz:

Wyróżniamy komunikację werbalną, czyli za pomocą słów (mowy) i niewerbalną
(np. znaki, sygnały świetlne, mimika twarzy, gesty, metki na ubraniach).

Wykonaj ustnie ćw. 1-4 z przesłanego materiału.

Wykonaj pisemnie ćw. 6 str. 168 oraz ćw. 4 str. 171 z „zielonego” podręcznika.

Powodzenia!

Technika

Temat: To umiem!

Cel: 
- powtarzam i utrwalam wiadomości z techniki z klasy 4

Materiał dla ucznia:

Zapisz temat lekcji.
Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4, 5 na stronie 76 w podręczniku. Właściwe odpowiedzi do ćwiczeń zapisz w zeszycie.

Uwaga: Przerysuj do zeszytu znaki z ćwiczenia 1.

Muzyka

Temat: Marzenia i życzenia. Projekt muzyczny na Święto Mamy i Taty

Cel:

- śpiewam ulubioną piosenkę mamy lub taty,

- przygotuję występ (niespodziankę) dla rodzica.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” str. 114  (nauczę się na pamięć tekstu piosenki pt. „ Pioseneczka

o marzeniach”, https://www.youtube.com/watch?v=aAMPlfl-lFE .

 Zadanie na ocenę – bawię się w kompozytora-zaśpiewam piosenkę „Złoty kluczyk weź” z własną melodią. Nagram swój występ i prześlę do końca maja do nauczycielki muzyki, na adres emilou@wp.pl lub przez Messengera.
Data dodania: 2020-05-16 14:05:50
Data edycji: 2020-05-22 04:36:19
Ilość wyświetleń: 1365

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej