KLASA 5
18.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Figury przestrzenne - bryły Cel: Na ilustracji w podręczniku na stronie 137 został przypomniany z klasy IV podział brył. Obejrzyj go. Na tej samej stronie przeczytaj jakie bryły nazywamy graniastosłupami. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz notatkę (2 punkty).
Na stronie 138 przeczytaj, jakie cechy charakterystyczne mają ostrosłupy. Wykonaj zadania: 1 i 2 na str. 141 z Zeszytu ćwiczeń oraz 3 i 4 na stronie 142. Przeczytaj w podręczniku na stronach 138, 139 i 140 materiał o rysowaniu brył. Następnie wykonaj w Zeszycie ćwiczeń zadanie 5 na str. 142 oraz zadanie 7 na stronie 143. |
Język polski |
Temat: Opisujemy dzieło sztuki Cel: znam zasady redagowania opisu dzieła sztuki i stosuję je podczas samodzielnego ćwiczenia redakcyjnego Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant”, reprodukcja obrazu „Skrzypek” – udostępniona w załączonym linku: http://cyfrowe.mnw.art.pl/dmuseion/docmetadata?showContent=true&id=5065 Wykonaj polecenia: Przypomnij sobie przykładowy opis dzieła sztuki (na podstawie lekcji z poprzedniego tygodnia) oraz słownictwo charakterystyczne dla tej formy wypowiedzi. Przyjrzyj się dokładnie reprodukcji obrazu, do którego link zamieszczony został powyżej w materiałach dla ucznia. Obraz nawiązuje do noweli „Janko Muzykant”. Zastanów się, które elementy malarskiego portretu najbardziej, Twoim zdaniem, pasują do głównego bohatera utworu i opisz obraz. Zastosuj słownictwo charakterystyczne dla opisu dzieła sztuki, skorzystaj z przykładowego opisu, z którym zapoznałaś/eś się w minionym tygodniu. Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij do sprawdzenia na moją skrzynkę mailową. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Zdrowe odżywianie. https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/zdrowe-odzywianie-10-najwazniejszych-zasad-aa-BxiR-4hyV-P2Ek.html |
Informatyka |
Temat: Programujemy w języku Scratch Cel: Materiały dla ucznia: Uruchom program Scratch. Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (lewy, dolny narożnik okna). Otwórz ebooka dla klasy 5 https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65 Przeczytaj materiał na stronie 83, a następnie wykonaj ćwiczenia 4 na na tej stronie. Przeczytaj tekst na stronie 84 i wykonaj ćwiczenia: 5 i 6 na tej stronie. |
19.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Objętość i pojemność Cel: Kliknij w link https://pistacja.tv/film/mat00248-objetosc-i-jednostki-objetosci-wprowadzenie?playlist=510 i obejrzyj film. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz notatkę (3 punkty). Wykonaj zadania: 1, 2 i 3 na str. 144 z Zeszytu ćwiczeń oraz 4 na stronie 145. Dla chętnych: zad. 5 str.145 w Zeszycie ćwiczeń. |
Język polski |
Temat: Łączą, przeczą, coś wynika – taka zdań tych specyfika. Poprawnie buduję zdania współrzędnie złożone Cel: rozpoznaję zdania współrzędnie złożone i ich typy, łączę zdania pojedyncze w zdania złożone za pomocą odpowiednich spójników Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (niebieski), str. 133. Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pośrednictwem aplikacji Teams dzisiaj o godz. 8.55. Przygotuj podręcznik do nauki o języku i zeszyt przedmiotowy oraz przybory do pisania – długopis, ołówek. Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: Wykonaj w zeszycie zadania: 1 i 2 ze str. 133. Przekształć podany niżej tekst w taki sposób, aby składał się wyłącznie ze zdań złożonych. Aby sprawdzić, które wypowiedzenia są zdaniami pojedynczymi, podkreśl we wszystkich zdaniach orzeczenia, a następnie połącz kolejne zdania pojedyncze za pomocą spójników: a, i, ale. Filip przetarł oczy ze zdumienia. Następnie rozejrzał się dokoła. Las spowijała taka mgła, że prawie nic nie było widać. Chłopiec nasłuchiwał. Jedynym dźwiękiem okazało się złowieszcze pohukiwanie sów. Nagle największe z drzew poruszyło się. Powoli kroczyło w stronę Filipa. Chłopiec bardzo się przestraszył. Mocniej zabiło mu serce. W tym momencie jednak się obudził. Złowrogi las zniknął. Jeszcze przez kilka kolejnych dni podekscytowany Filip opowiadał o swoim śnie kolegom. Po miesiącu już nawet nie pamiętał o tym wydarzeniu. Ze str. 135 w podręczniku uważnie przepisz do zeszytu informacje dotyczące zdań współrzędnie złożonych i ich typów ( ramka „Zapamiętaj!). To, co w podręczniku zapisane zostało za pomocą pogrubionej czcionki, w zeszycie zapisz kolorem. Utrwal nazwy czterech poznanych zdań współrzędnie złożonych oraz to, w jaki sposób je rozpoznajemy. W zeszycie przedmiotowym wykonaj zadania: 8 i 9 z podręcznika ze str. 137. |
Geografia |
Temat: W wilgotnym lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej. Cel: - poznasz klimat, rośliny, zwierzęta i życie ludzi w wilgotnym lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5 , zeszyt ćwiczeń oraz serwis internetowy YouTube Szukaj: Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapami przedstawiającymi rozmieszczenie tych lasów na Ziemi oraz zamieszczonymi klimatogramami. Naucz się tabeli ze str. 119, która zawiera podobieństwa i różnice pomiędzy tymi strefami roślinnymi. Zachęcam do obejrzenia filmów na YouTube : 1) LASY TROPIKALNE- cały film oraz Życie lasu- bogactwo przyrodnicze. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-6 str. 68- 70. |
Technika |
Temat: Szkice techniczne Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj tekst "Do czego służy szkic techniczny?) w podręczniku na stronie 57.
|
20.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Past Simple - czasownik być Cel: Uczniowie potrafią zastosować formę przeszłą Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy Uczniowie uzupełniają zad 2, 3, i 4 na str. 74 w podręczniku oraz zad 1, 2 i 4 na str. 53 w ćwiczeniach |
Biologia |
Temat: Jak rozmnażają się rośliny nagonasienne? Cele lekcji: Uczeń zna: - sposób rozmnażania się roślin nagonasiennych; - rolę roślin nagonasiennych w przyrodzie; - znaczenie roślin nagonasiennych dla człowieka; Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. Czynności ucznia: Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.
- sosna zwyczajna; - świerk pospolity;
– kosodrzewina (sosna w postaci krzewu). Zadanie domowe w nieprzekraczalnym terminie do 23 maja 2020 roku. |
Plastyka |
Temat: Układy form w naturze Cel: Materiał dla ucznia: |
21.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Kryzys i odbudowa państwa polskiego w XI wieku. - scharakteryzujesz kryzys monarchii polskiej za Mieszka II, - poznasz przykłady odbudowy i rozwoju państwa Piastów za rządów Kazimierza Odnowiciela i Bolesława Śmiałego, - poznasz życie społeczeństwa Polski pierwszych Piastów. Po zapoznaniu się z tematem "Kryzys i odbudowa państwa polskiego" odpowiedz na pytania, odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym:
Proszę o przesłanie wykonania zadań 1-4 z dnia 7.05. oraz wykonanie zadania 1. ze "Sprawdź się" s. 187 (w jednej wiadomości) |
Język angielski |
Topic: Past Simple - czasownik być Cel: Uczniowie potrafią zastosować formę przeszłą Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy Uczniowie uzupełniają poniższe zdania odpowiednią formą was/ were a odpowiedzi przesyłają na mjego maila monike_199@wp.pl Zadanie będzie ocenione
Wypełnione zadanie uczniowie przesyłają na mojego maila monike_199@wp.pl Zadanie będzie ocenione |
Język polski |
Temat: Zdanie współrzędnie złożone – ćwiczenia doskonalące Cel: rozpoznaję typy zdań współrzędnie złożonych, łączę zdania pojedyncze w zdania złożone za pomocą odpowiednich spójników, oddzielam przecinkami zdania składowe Materiał dla ucznia: platforma epodreczniki.pl (szukaj tematu z języka polskiego: Pojedyncze czy złożone – bez problemu określone oraz Zdanie złożone współrzędnie a zdania złożone podrzędnie. Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: Wejdź na platformę epodreczniki.pl, w kształceniu ogólnym dla szkoły podstawowej poszukaj tematu z języka polskiego: Pojedyncze czy złożone – bez problemu określone, a następnie wykonaj ćwiczenie 2 i przepisz je do zeszytu. Nadal pracuj z wykorzystaniem platformy epodreczniki.pl, poszukaj tematu: Zdanie złożone współrzędnie a zdania złożone podrzędnie. Przepisz do zeszytu informacje dotyczące spójników używanych w poszczególnych typach zdań współrzędnie złożonych (kolorowe ramki), a następnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 – możesz wykonać je online, sprawdzić poprawność zrealizowanego zadania, a potem przepisz do zeszytu jako notatkę. Rysując wykresy do zdań w zeszycie, rysuj je zgodnie ze wzorem z niebieskim podręcznika w wersji papierowej ze str. 135, gdyż wykresy umieszczone na platformie epodreczniki.pl nieco różnią się od tych poznanych przez Ciebie na lekcji wtorkowej. Wykonując ćwiczenia utrwalaj typy zdań współrzędnie złożonych i spójniki, które łączą zdania składowe. Powodzenia! Jeżeli chcesz, abym sprawdziła poprawność zrealizowanych przez Ciebie zadań, możesz przesłać je na moją pocztę elektroniczną. |
22.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka |
Temat: Majówka w dobrej formie. Śpiewam piosenkę „Na majówkę, na wędrówkę” Cel: - potrafię zaśpiewać piosenkę. Materiał dla ucznia: |
Matematyka |
Temat: Objętość prostopadłościanu Cel: - umiem obliczyć objętość sześcianu, znając jego wymiary, Przeczytaj tekst na stronie 151 (od góry do "objętość prostopadłościanu"). Wykonaj ćwiczenia: 1 i 2 na str. 146 w zeszycie ćwiczeń. Kliknij w link https://pistacja.tv/film/mat00249-objetosc-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510 i obejrzyj film. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz notatkę (3 punkty)
Przeczytaj przykład na stronie 152 i na jego podstawie wykonaj zad. 1 a) i b) na str.153. Wykonaj ćw. 4 a) i b) na str. 153. |
Religia |
Temat: Dzielę się wiarą Cel: Kształtowanie odpowiedzialności za pogłębianie własnej wiary Materiał dla ucznia:Podręcznik do religii kl.5, str.100. Przeczytaj uważnie tekst Dzielę się wiarą na str. 100 oraz Światłość dla świata, str. 101. Pomódl się o pogłębienie wiary otrzymanej na Chrzcie św. - odmów modlitwę Ojcze nasz i Zdrowaś Maryjo |
88-121 Chełmce
Chełmce 51