KLASA 6
18.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Upraszczanie i rozwiązywanie równań. Cel: - uproszczę równanie, w których niewiadoma występuje po jednej stronie i rozwiążę to uproszczone równanie. Materiał dla ucznia:
|
Biologia |
Temat: Ptaki – kręgowce zdolne do lotu Cele lekcji: Uczeń zna: - środowisko życia ptaków; - cechy charakterystyczne ptaków; - przystosowanie ptaka do lotu; - budowa i rodzaje piór; - jak oddychają ptaki? Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6 Czynności ucznia: Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
Otwórz podręcznik na stronie 121, narysuj i opisz pióra puchowe, pokrywowe, sterówki i lotki. 7. Jak oddychają ptaki? Wykonaj rysunek ptaka i zaznacz na nim przystosowania do lotu, możesz wzorować się na podręczniku strona 120. Wykonany rysunek zeskanuj lub zrób zdjęcia i prześlij na adres: kolodziejskaurszula@wp.pl w nieprzekraczalnym terminie |
Technika |
Temat: Nowoczesny świat techniki Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj tekst na stronie 60 "W świecie robotów" i wykonaj ćw. 1 na tej stronie. Zapoznaj się z definicją pojęcia mechatronika zawartą w infografice na s. 61 podręcznika oraz przykładami zastosowania mechatroniki. Zapoznaj się z opisem zagrożeń wynikających z rozwoju technologicznego (s. 63 podręcznika), a następnie wykonaj ćw. 4 z tej samej strony - wymień wszystkie zagrożenia, z jakimi możesz się spotkać w swoim otoczeniu. Zadanie domowe Przerysuj tabelę do zeszytu. Zastanów się, w jakich dziedzinach życia roboty znajdą w przyszłości zastosowanie? Co będą robić? Uzupełnij tabelę według przykładu. Podaj również kilka własnych pomysłów. Zrób zdjęcie wypełnionej tabeli i wyślij je na mój adres mailowy do 25.05.2020. |
Informatyka |
Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy – umieszczamy duszki na scenie i zliczamy punkty Cel: Materiały dla ucznia: Otwórz ebooka dla klasy 6 https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 Przeczytaj materiał na stronie 65, a następnie wykonaj ćwiczenia 8 na tej stronie. Skorzystaj ze wskazówek na stronie 66. Wykonaj ćwiczenie 9 na stronie 66 i ćwiczenia: 10 i 11 na stronie 67. Przeczytaj wskazówkę do ćwiczenia 11, a nastepnie wykonaj ćwiczenia:
|
19.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||||
Jezyk angielski |
Topic: I feel sick. Cel: Uczniowie poznają choroby, objawy i sposoby leczenia Materiał dla ucznia: Podręcznik Brainy 6, zeszyt przedmiotowy
Zadanie dodatkowe: https://wordwall.net/pl/resource/1140380/angielski/injuries https://wordwall.net/pl/resource/1176126/angielski/brainy-6-unit-6-lesson-6 |
||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Rozmawiamy o uczuciach – na podstawie noweli „Janko Muzykant” Cel: nazywam uczucia bohatera, znam znaczenie związków wyrazowych dotyczących uczuć, redaguję krótką wypowiedź w imieniu bohatera tekstu Materiał dla ucznia: nowela „Janko Muzykant Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: 1. Połącz słowa z prawej i lewej kolumny tabeli tak, aby powstały poprawne związki wyrazowe. Wybierz 3 określenia i ułóż z nimi zdania dotyczące przeżyć bohatera noweli.
3. Ułóż krótką wypowiedź Janka Muzykanta (6-7 zdań), który po raz pierwszy usłyszał muzykę graną na skrzypcach. Zastosuj słownictwo nazywające uczucia i przeżycia bohatera – wykorzystaj określenia z zad. 1, 2 i 4 - oraz zewnętrzne oznaki świadczące o emocjach przeżywanych przez chłopca (np. zmiany zachowania). Pamiętaj, aby zastosować narrację pierwszoosobową. 4. Do podanych słów dopisz po 2 wyrazy pokrewne (pamiętaj, że są to słowa zawierające tę samą cząstkę znaczeniową i należące do tej samej rodziny wyrazów): fascynacja, smutek, trwoga, rozpacz, żal, cierpienie, zainteresowanie, ciekawość. Możesz wykonać zdjęcie lub skan wykonanych zadań i przesłać na adres mojej poczty elektronicznej, jeśli chcesz, bym sprawdziła ich poprawność. |
||||||||||||||||
Geografia |
Temat: Przemysł i usługi we Francji. Cel: Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 6, zeszyt ćwiczeń Internet. Szukaj: w przeglądarce wpisz – Przemysł i usługi we Francji i zapoznaj się z zamieszczonym tam materiałem oraz treścią w podręczniku. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: przemysł, usługi, rolnictwo, technopolie. Następnie w ćwiczeniach wykonaj zadania 1- 8 str. 69- 71. |
||||||||||||||||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Zdrowe odżywianie. https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/zdrowe-odzywianie-10-najwazniejszych-zasad-aa-BxiR-4hyV-P2Ek.html |
20.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Rozwiązywanie równań. Cel: - rozwiążę równanie, w których niewiadoma występuje po jednej stronie , Materiał dla ucznia:
Str.98 – zad. 1, Str.99 – zad.2 |
Plastyka |
Temat: Przygotowujemy się do realizacji projektu artystyczno – edukacyjnego „Wszędzie można znaleźć sztukę!” Cel: wykorzystuję wiedzę i umiejętności zdobyte na lekcjach plastyki w praktyczny sposób, łączę wiadomości z różnych dziedzin, wyszukuję informacje w różnych źródłach, podejmuję działania z zakresu estetycznego kształtowania otoczenia Wykonaj zadanie:
Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością, a dla Twoich bliskich – miłą niespodzianką. |
Religia |
Temat: Powierzeni Matce Bożej Cel: Kształtowanie zaufania do Maryi Matki Kościoła. Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.6 Przeczytaj uważnie tekst Matka Kościoła na str.132 i Macierzyństwo Maryi na str. 133 Odmów modlitwę Pod Twoją obronę (tekst jest w podręczniku na str. 133) |
21.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||
Język angielski |
Topic: Around the world - Culture: a great scientist Cel: Uczniowie poznają kulturę i wielkich naukowców Materiał dla ucznia: Podręcznik, ćwiczenia Brainy 6, zeszyt przedmiotowy
Odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie.
https://www.youtube.com/watch?v=1kPNqeSb4Kw&list=PLDee6s2yAuvu3l6HsOLne5ucQms8AB0Ey&index=6 |
||||||
Język polski |
Temat: Przez trudy do gwiazd! Nasze pożegnanie z bohaterami noweli Henryka Sienkiewicza „Janko Muzykant” Cel: znam cechy noweli jako gatunku literackiego, wiem, czym jest epilog, redaguję opowiadanie twórcze, zmieniając zakończenie tekstu Sienkiewicza. Materiał dla ucznia: nowela H. Sienkiewicza „Janko Muzykant” Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je: 1. Uzupełnij poniższy tekst, tworząc krótką notatkę na temat cech gatunkowych noweli (wybierz tylko te wyrazy, które są cechami noweli, nie wszystkie słowa podane poniżej wykorzystasz w swojej notatce): zwięzłej, rozbudowanej, kluczową, akcję, kulminacyjnym, dramatu, epiki, podrzędną, liryki, bohatera, wątku, zwrotnym, dialogi. Jeżeli nie jesteś pewna/pewien swoich odpowiedzi, skorzystaj z dowolnego źródła informacji, by sprawdzić ich poprawność:Nowela to gatunek .......................... obejmujący utwory o .......................... fabule, których treść ogranicza się do jednego ........................... Cechą charakterystyczną wielu nowel jest wprowadzenie motywu przewodniego spajającego .......................... i najczęściej odgrywającego .......................... rolę w punkcie ........................... . 2. Posegreguj informacje na trzy grupy i wpisz w odpowiednie miejsca tabeli : w pierwszym wierszu umieść te, które pojawiają się w typowych utworach nowelistycznych i są niezbędne, w drugim te, których pojawienie się nie jest konieczne, ale mogą w noweli wystąpić, a w trzecim te, które dotyczą utworów należących do innych gatunków (np. powieści): codzienne czynności opisywanej grupy społecznej, wątek główny skupiony wokół głównego bohatera, szczegółowy opis głównego bohatera, utwór jednowątkowy, charakterystyka drugoplanowych postaci, punkt kulminacyjny, główny bohater o wyrazistych cechach, tekst obszerny, bohater z nizin społecznych, duża liczba bohaterów, utwór wielowątkowy, kontrastujący ze sobą bohaterowie, zwięzła fabuła, tekst krótki, brak wątków pobocznych, przesłanie zachęcające do wspierania potrzebujących, ograniczona liczba bohaterów, tekst pisany prozą, występowanie dialogów
3. Do cech gatunkowych noweli dopisz przykłady z treści lektury, dzięki którym uzasadnisz, że tekst Henryka Sienkiewicza jest nowelą: - krótki, zwięzły tekst pisany prozą - występuje znaczący rekwizyt (napisz jaki i jaką pełni rolę w tekście) - wyraźnie zarysowany punkt kulminacyjny (napisz, jakie wydarzenie w utworze zmienia losy głównego bohatera oraz wywołuje szczególne napięcie i oczekiwanie czytelnika na to, co za chwilę się wydarzy) - utwór jednowątkowy (zapisz, co jest wątkiem głównym) - ograniczona liczba bohaterów (wymień bohaterów występujących w utworze) - występuje epilog (jakie wydarzenie należy do epilogu i w jaki sposób zostało wyodrębnione, oddzielone od reszty tekstu?) Epilog – końcowa część utworu literackiego, której treść nie jest bezpośrednio związana z akcją, zawiera informacje o dalszych losach bohaterów lub zamiarach twórczych autora 4. Do zeszytu przerysuj schemat budowy akcji noweli zamieszczony poniżej: Praca domowa: Losem utalentowanego chłopca mogliby zająć się państwo z dworu. Jednak ludzie, którzy zachwycają się utalentowanymi osobami spotkanymi we Włoszech, nie dostrzegli talentu wiejskiego chłopca, który żył w ich bliskim otoczeniu. Wymyśl pozytywne zakończenie noweli. Zastanów się, jak inaczej mogłyby potoczyć się losy Janka Muzykanta, gdyby właściciele dworu pomogli chłopcu. Napisz na ten temat opowiadanie twórcze. Twoja praca powinna liczyć minimum 18 zdań. Pamiętaj o podziale wypracowania na akapity. W swoim tekście odwołaj się do treści poznanej lektury, ale najważniejszą jego częścią musi być to, co wymyślisz samodzielnie. Skan lub zdjęcie zrealizowanego zadania prześlij na moją pocztę elektroniczną w terminie do 28.05.2020 r. |
||||||
Muzyka |
Temat: U naszych najbliższych sąsiadów. Rosja, Czechy-przypomnienie związków muzycznych z kajami (Piotr Czajkowski, balet, Bedrich Smetana). Cel: - umiem zaśpiewać piosenkę z towarzyszeniem gestów, - znam nazwiska kompozytorów: Piotr Czajkowski i Bedrich Smetana Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.118-121
kozaka https://www.youtube.com/watch?v=sudbr6NPt-E – str.120 Trepak z baletu „Dziadek do orzechów” Piotra Czajkowskiego – str.120 https://www.youtube.com/watch?v=4hYggMTfI2c .
PRZYPOMNIENIE : Nagram swój występ z pieśnią „Funiculi, funicula” w języku polskim i wyślę nauczycielce muzyki, np. na adres emilou@wp.pl lub przez Messengera do 20 maja. |
22.02.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Wkroczyć w językowy świat ze słownikiem za pan brat – pracujemy ze słownikiem poprawnej polszczyzny Cel: wiem, jakie informacje zawierają słowniki ogólne języka polskiego, wyszukuję informacje w haśle słownikowym, poprawnie tworzę związki wyrazowe z podanych słów, stosując odpowiednią formę przypadka Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia” (fioletowy), str. 192, słowniki online: http://www.edupedia.pl/map/dictionary/id/2_slownik_poprawnej_polszczyzny.html https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/slownik-poprawnej-polszczyzny;13395.html Wykonaj polecenia:
|
Matematyka |
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań. Cel: - przeanalizuję treść zadania tekstowego i ustalę wielkości dane i niewiadome, - ustalę kolejne kroki rozwiązania zadania tekstowego, - ułożę równanie do rozwiązania zadania tekstowego, - sprawdzę czy otrzymany wynik z rozwiązanego równania spełnia warunki zadania , - zapiszę odpowiedź do zadania. Materiał dla ucznia:
|
Historia |
Temat: Rzeczypospolita w II połowie XVIII w. Cele: - poznasz daty wydarzeń: utworzenie Komisji Edukacji Narodowej, obrady Sejmu Wielkiego, uchwalenie Konstytucji 3 maja, II rozbiór Polski, konfederacja targowicka, - dowiesz się, czym charakteryzował się styl polskiego oświecenia, - wymienisz ważniejsze reformy Sejmu Wielkiego i Konstytucji 3 maja, - poznasz przyczyny i skutki konfederacji targowickiej. materiał podręcznikowy s. 163 - 173 Do podanych dat dopisz wydarzenia: 1 . Ważne daty; 1773 1791 1788-1792 1792 1793 Zapoznaj się z tekstem i ilustracjami ze s. 165 i podaj
Wykorzystaj materiał e s. 167 i odpowiedz:
Następnie zapoznaj się z tekstem ze s. 169-170 i przepisz ze s. 173 (To już wiem) 2, 3 i 4 punkt jako kolejne w Twojej notatce.
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51