KLASA 8
18.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Obliczanie prawdopodobieństwa Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj przykład 1 na str. 319. Wykonaj ćwiczenie 1 na tej stronie. Przeczytaj przykład 2 na str. 319. Wykonaj ćwiczenie 2 na stronie 320. Przeczytaj przykład 3 na str. 320. Wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 321. |
Język angielski |
Topic: Zadania egzaminacyjne Cel: Uczniowie doskonalą wypowiedź pisemną Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium
Zadanie będzie oceniane - proszę zrobić je samodzielnie |
Biologia |
Temat: Naturalne czynniki kształtujące różnorodność biologiczną Cele lekcji: Uczeń zna: - naturalne czynniki kształtujące różnorodność biologiczną ; - nagłe zjawiska prowadzące do wymarcia gatunku. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 140 i przeczytaj uważnie tekst do strony 142, następnie zapisz w zeszycie notatkę.
i sukcesja.
i epidemie. Wymarcie, czyli śmierć wszystkich osobników danego gatunku prowadzi do zaburzenia równowagi ekosystemu. Każdy POLECENIE Zapamiętaj wiadomości z notatki. |
Wiedza o społeczeństwie |
Temat: Organizacje międzynarodowe - ONZ, NATO, Unia Europejska. Cele: - wymieniam cele ONZ, NATO i UE, - podaję przykłady działalności tych organizacji, - podaję korzyści z obecności Polski w UE, - przedstawiam działalność Polski w ONZ , NATO , UE Notatka z zajęć powinna uwzględnić w/w cele. W jej wykonaniu oprócz podręcznika należy skorzystać również z innych dostępnych źródeł wiedzy. Najlepiej będzie narysować tabelę, podzielić na 3 kolumny, do każdej wpisać dany skrót. Następnie w każdej z kolumn wyjaśnić skrót, podać rok utworzenia organizacji, zapisać główne cele bądź cel, zapisać 1-2 przykłady działań tej organizacji, podać rok, w którym Polska do danej organizacji wstąpiła. |
19.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Analiza i interpretacja utworu – przypomnienie wiadomości. Cel: Znam „Treny” Jana Kochanowskiego. Analizuję utwór i utrwalam wiadomości z liryki. Formułuję argumenty. Materiał dla ucznia: Kolejne dni przeznaczymy na przypomnienie sobie omówionych już zagadnień związanych z wybranymi utworami literackimi. Zaczynamy od szybkiej powtórki z „Trenów” J. Kochanowskiego. Wszystkie zadania testowe znajdziesz w aplikacji TEAMS w zakładce zadania. Strony z zadaniami możesz drukować albo zapisywać odpowiedzi w zeszycie. W razie problemów, wątpliwości podczas ich rozwiązywania przypominam, że będę dostępna na czacie (TEAMS) w środę od godziny 8.00 – 8.45. |
Chemia |
Temat: Porównanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych Cele lekcji: Uczeń zna: - rodzaje kwasów karboksylowych; - zależność między właściwościami kwasów karboksylowych a liczbą atomów węgla w cząsteczce ; - właściwości kwasów karboksylowych; - zastosowanie kwasów organicznych występujących w przyrodzie. Materiał dla ucznia: Notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: zapisz notatkę do zeszytu
|
Matematyka |
Temat: Kombinatoryka a prawdopodobieństwo Cel: Materiał dla ucznia: Kliknij w link Przeczytaj przykład 1 na str. 324. Wykonaj ćwiczenie 1 na tej stronie. Przeczytaj przykłady: 2.1 na str. 324 oraz 2.2 na str. na str. 325. Wykonaj ćwiczenie 2 na stronie 325. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Zdrowe odżywianie. https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/zdrowe-odzywianie-10-najwazniejszych-zasad-aa-BxiR-4hyV-P2Ek.html |
Informatyka |
Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego - realizuję algorytm liniowy, z warunkami i iteracyjny w arkuszu kalkulacyjnym; Materiał dla ucznia: Kliknij w link ebooka dla klasy VIII https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68 Przeczytaj na str. 199 punkt 1 o wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego do realizacji algorytmów Przeczytaj na str. 201 punkt 2 o badaniu ruchu jednostajnego. Przeczytaj na str. 202 punkt 3 o przygotowaniu referatu o województwach w Polsce. |
20.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Analiza i interpretacja utworu – J. Iwaszkiewicz „Ikar”. Cel: Czytam ze zrozumieniem tekst opowiadania. Odwołuję się do mitu o Dedalu i Ikarze oraz do opowiadania „Ikar” J. Iwaszkiewicza. Utrwalam wiadomości z epiki. Materiał dla ucznia: Dziś spotykamy się online o godzinie 8.45 (TEAMS). Materiał do dzisiejszej lekcji znajduje się w aplikacji TEAMS w zakładce zadania. Do zobaczenia. |
Religia |
Temat: Bóg umacnia więzi rodzinne Cel: Zapoznanie z obowiązkami wynikającymi z IV przykazania Bożego Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii dla kl.8 Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku Obowiązki wynikające z czwartego przykazania na str. 170. Pomódl się w intencji swojej rodziny słowami modlitwy na str. 170 w podręczniku. |
Język angielski |
Topic: Zadania egzaminacyjne Cel: Uczniowie doskonalą wypowiedź pisemną
Anything else? Are you in the queue? Can I help you? Can I pay in cash/by credit card? Can I try it on? Can you wrap it? Could I have a receipt, please? Could I have a refund? Could I have? Could I speak to the manager? Could you tell me where the... is? Do you have this item in stock? Do you take credit cards? Does it comes with a guarantee? Have you got a receipt? Have you got this in my size? How much are these? How much does it cost? How much is this? I will pay by card. I will pay in cash. I would like to buy I'd lik to change this for a different size. I'd like to return this. It doesn't fit. It doesn't work. Next, please. No, it's not what I'm looking for What times are you open? Where can I find the...? Where is the fitting room? Would you like a bag? Would you be able to gift wrap it fir me.
|
Geografia |
Temat: Obszary okołobiegunowe- Arktyka, Antarktyka i Antarktyda. Cel: Materiał dla ucznia: film na YouTube, podręcznik Oblicza geografii 8, zeszyt ćwiczeń. Szukaj: Obejrzyj na YouTube krótki film- Arktyka? Antarktyka? Antarktyda?- Nie mylmy!, który pomoże zrozumieć różnice pomiędzy tymi pojęciami oraz ukaże położenie tych obszarów na kuli ziemskiej. Zapoznajcie się z materiałem i mapami w podręczniku str. 170, 171. Następnie w zeszycie wyjaśnijcie pisemnie znaczenie pojęć: Arktyka, Antarktyka i Antarktyda. W ćwiczeniach zróbcie zadanie 1 str. 80. |
21.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Analiza i interpretacja utworu – przypomnienie wiadomości z dramatu „Dziady cz. II” A. Mickiewicza. Cel: Znam utwór A Mickiewicza pt. „Dziady cz. II”. Analizuję wypowiedzi bohaterów i odpowiadam na pytania. Redaguję zaproszenie. Materiał dla ucznia: Dzisiejsze zadania pozwolą ci przypomnieć sobie problematykę kolejnej lektury obowiązkowej. Przeczytaj fragment lektury, wykonuj kolejne polecenia. Zapisz w zakładce zadania w aplikacji TEAMS odpowiedź na zadanie 5. Jeśli nie uda ci się tego zrobić, wyślij mi odpowiedź drogą mailową. |
Matematyka |
Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Rozwiązywanie zadań zamkniętych Cele: Dziś spotykamy się online w aplikacji TEAMS o godz. 9.50.
|
Fizyka |
Temat: Fale elektromagnetyczne Cel: Dowiesz się, jak powstają fale elektromagnetyczne, jakie są rodzaje tych fal, od czego zależą ich właściwości oraz jakie mają zastosowania. Materiał dla ucznia: |
Historia |
Temat: Początek III Rzeczypospolitej.
Cele:
- wyjaśnisz przyczyny zawarcia porozumienia "okrągłego stołu"
- przedstawisz głównych jego uczestników
- wymienisz postanowienia okrągłego stołu.
Na podstawie pracy z tekstem s. 226 - 229 odpowiedz pisemnie w zeszycie przedmiotowym na pytania:
1. Co było powodem podjęcia rozmów przez rządzących z protestującymi?
2. Kiedy przebiegały obrady?
3. Kto reprezentował rząd, a kto opozycję?
4. Jakie podjęto decyzje?
|
Doradztwo zawodowe |
Temat: Uczymy się przez całe życie! Cel: - podasz przykłady świadczące o związku uczenia się ze współczesnym rynkiem pracy; - uzasadnisz znaczenie edukacji ustawicznej w życiu człowieka; Materiał dla ucznia: Czy koniec szkoły oznacza koniec nauki? Gdyby nauka w szkole nie była obowiązkowa, to kto z Was chodziłby do szkoły i dlaczego? Świat dynamicznie się zmienia, nic nie jest pewne, technika szybko idzie na przód, musimy nadążać za zmianami… Czy człowiek, który pracuje 20 lat musi się jeszcze uczyć? Dlaczego? Czy ktoś chciałby iść do fryzjera, który skończył szkołę 20 lat temu i przez ten czas nie uzupełniał wiedzy, nie szkolił z nowych technik w koloryzacji, strzyżeniu włosów, nie wie, jakie są aktualne trendy w modzie itp.? Czy ktoś z Was poszedłby do lekarza, który nie aktualizuje swojej wiedzy zgodnie z nowymi osiągnięciami nauk medycznych i leczy starymi metodami, lekami? Jak myślicie, jak Wy będziecie się długo uczyć? Gdzie będziecie się uczyć? Podajcie przykłady miejsc, w których można się uczyć i dokształcać. Podsumowując: zmiana pracy może wiązać się z podwyższeniem swoich kwalifikacji, przekwalifikowaniem się. Dlatego dostępne są różne pozaszkolne formy kształcenia, np. kursy, szkolenia. Do przemyślenia: Kiedy człowiek zaczyna się uczyć, a kiedy kończy? Uczenie całożyciowe obejmuje wszystkich, we wszystkich okresach i obszarach życia; oznacza także, że oferta edukacyjna nie koncentruje się tylko na edukacji szkolnej i zawodowej, ale także proponuje zajęcia związane z np.: wspieraniem zainteresowań, zdrowego stylu życia, kompetencji społecznych oraz międzykulturowych, rekreacji i innych sfer życia. 4 filary edukacji – korzyści/cele jakie można odnieść, ucząc się w każdym wieku wg J. Delorsa w raporcie „Edukacja – jest w niej ukryty skarb”: Uczyć się, aby działać - edukacja ma pomóc zrozumieć nam otaczający świat, ulepszać go, kształtować. Należy posiadać umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce. Trudno byłoby ludziom funkcjonować w zawodzie bez dokształcania się, uaktualniania zdobytych w szkole informacji, umiejętności. • Powinniśmy wiedzieć, jak się uczyć, by móc korzystać z możliwości cywilizacyjnych. Edukacja daje nam możliwość realizowania się w rożnych sferach, nie tylko zawodowej, np. znając podstawy prawa, możemy pełniej korzystać ze swoich praw obywatelskich. Uczyć się, aby wiedzieć - edukacja ma pomóc zrozumieć nam otaczający świat. Gdyby nie podstawowa wiedza z różnych dziedzin, trudno byłoby nam zrozumieć niektóre wiadomości prezentowane w TV lub zrozumieć przeczytaną informację, np. w prasie. Powinniśmy uczyć się poznawać otaczający nas świat dla własnej radości poznawania, odkrywania. Uczymy się, aby być otwartym na kulturę i inne dyscypliny wiedzy. Uczymy się, aby posiadać informacje aktualne do postępu wiedzy oraz móc korzystać z możliwości, jakie stwarza nam edukacja całożyciowa. Uczyć się, aby żyć wspólnie - edukacja ma pomóc człowiekowi rozwijać i zdobywać umiejętności niezbędne do współpracy z innymi ludźmi w życiu codziennym i zawodowym, np. współpraca w zespole, komunikacja interpersonalna (werbalna i pozawerbalna). Edukacja przyczynia się do tego, by wśród ludzi nie narastały konflikty i przemoc, żeby rozwiązywać je na drodze pokojowej, musimy posiadać wiedzę o innych (np. mniejszości etniczne, uchodźcy, emigranci, równość płci), o ich kulturze i religijności. Trudno byłoby nam żyć z innymi ludźmi bez znania zasad współpracy z nimi, bez znajomości języków obcych, np. wymiany zagraniczne uczniów, pracy i nauki za granicą. Aby uzmysłowić sobie właściwy obraz świata, np. Inny nie znaczy gorszy, musimy najpierw poznać dobrze samego siebie (adekwatnie do swoich możliwości, bez przeceniania), by móc wczuć się w sytuację drugiego człowieka (empatycznie). Wspólnemu podejmowaniu działań przyświeca jeden cel, a spory i konflikty wygaszają się, np. zawody sportowe, działania społeczne, np. akcje w wolontariacie, projekty edukacyjne, mistrzostwa (EURO, olimpiady). Uczyć się, aby być - człowiek powinien dążyć do wszechstronnego rozwoju. Edukacja pozwala nam wykorzystywać szanse, jakie pojawiają się na naszej drodze. To my jesteśmy odpowiedzialni, czy po ukończeniu szkoły będziemy bezczynnie czekać na pracę, czy podejmiemy wysiłek, aby przez całe życie dokształcać się, poszerzać swoje umiejętności. Brak edukacji jest jedną z podstawowych przyczyn wykluczenia społecznego i bezrobocia. Edukacja ma pomóc nam żyć godnie i mądrze. W szybko zmieniającym się świecie dużą rolę odgrywa innowacja, rozwijać powinniśmy zatem wyobraźnię i kreatywność poprzez, np. przeżycia artystyczne, sportowe, kulturalne i społeczne. Aby osiągnąć pełny rozwój osobowości, powinniśmy rozwijać swój ukryty potencjał. Do przemyślenia: Jakie mogą być korzyści z uczenia się przez całe życie? Kochani! Na zakończenie naszych zajęć polecam Wam film: „Cyrk motyli”. https://www.youtube.com/watch?v=a4KeipGwkKk Warto obejrzeć! Życzę Wam, byście w swoich przyszłych szkołach – i w życiu zawodowym – rozwinęli skrzydła – jak motyle z filmu oraz byście – tak jak bohater filmu – uwierzyli, że nie ma rzeczy niemożliwych! Trzymam kciuki! Powodzenia! |
22.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język niemiecki |
Temat: Gebote und Verbote- Nakazy i zakazy Cel: Poznaję wyrażenia dotyczące zakazów. Materiał dla ucznia
|
Język polski |
Temat: Kształcenie językowe – powtarzam wiadomości ze składni. Cel: Wskazuję orzeczenie w zdaniu. Przekształcam równoważnik na zdanie. Znam rodzaje wypowiedzeń pojedynczych i złożonych. Materiał dla ucznia: Rozwiąż zadania ze składni, które odnajdziesz w zakładce zadania (przypominam TEAMS). |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Zapraszam na Teams (zespół EDB) na godz. 11.50 Temat: Zagrożenia związane z działalnością człowieka.. Cel: Dowiem się, jakie są rodzaje zagrożeń, jak postępować, kiedy nastąpią i nie ulec panice. Materiał dla ucznia: Zapoznaj się z tematem w podręczniku na str. 145 –150 lub skorzystaj z zasobu portalu edukacyjnego, do którego link umieściłam poniżej: https://epodreczniki.pl/a/wypadki-komunikacyjne-awarie-i-katastrofy/DGLa188uF (dla chętnych: rozwiąż ćwiczenia z linku w celu sprawdzenia własnej wiedzy) Zapisz notatkę w zeszycie według punktów:
- - - -
- szkolenie w zakresie zachowania się w sytuacjach szczególnych, - właściwe kierowanie akcją ratowniczą - stosowanie się do poleceń prowadzącego ewakuacją - pełne informowanie o charakterze i skutkach zagrożenia - nawiązywanie kontaktu(uspokajanie, udzielanie wsparcia) - jednoznaczne określenie i oznakowanie dróg ewakuacyjnych Materiał dla chętnych– zagrożenia https://epodreczniki.pl/a/wszechobecne-zagrozenia/DVDf9Pi2e W razie pytań jestem dostępna na e-dzienniku. Pozdrawiam! |
88-121 Chełmce
Chełmce 51