Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 20.04.2020 do 24.04.2020

KLASA 4

20.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Sprawdzamy swoje wiadomości z figur geometrycznych

Cel:

- wykorzystam swoje umiejętności do rozwiązania testu podsumowującego wiadomości o figurach geometrycznych.

Materiał dla ucznia:

Test z zadaniami zamkniętymi .

Test zostanie wysłany na adres mailowy rodziców/prawnych opiekunów w danym dniu kiedy odbędzie się lekcja.
Przyroda

Temat: Trawienie i wchłanianie pokarmu w organizmie człowieka

Cel lekcji:

Uczeń zna budowę i działanie układu pokarmowego człowieka.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 76  Budowa układu pokarmowego (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

1.       Przerysuj i opisz (tylko te pogrubione wyrazy) w zeszycie rysunek strona 76 Budowa układu pokarmowego (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).
 Zapamiętaj:
jama ustna to miejsce, gdzie zęby rozdrabniają pokarm, a język miesza
go ze śliną, w której są enzymy trawienne;
gardło  to wspólna część układu pokarmowego i oddechowego. Gardło kieruje pokarm do przełyku;
przełyk transportuje pokarm z gardła do żołądka;
żołądek jest narządem, w którym odbywa się mieszanie i trawienie pokarmu;
jelito cienkie to narząd, w którym zachodzi ostatni etap trawienia, a także wchłanianie pokarmu do krwi;
jelito grube, w nim z niestrawionych resztek pokarmu powstaje kał;
odbyt to otwór kończący jelito grube, przez który usuwany jest kal.

2.       W skład układu pokarmowego wchodzą: przewód pokarmowy oraz narządy wspomagające trawienie.

3.       W skład przewodu pokarmowego wchodzą: jama ustna, gardło, przełyk, żołądek, jelito cienkie, jelito grube, odbyt.

4.       W trawieniu pokarmu uczestniczą enzymy. Składniki pokarmowe
w przewodzie pokarmowym są rozkładane na bardzo małe cząstki. Przemiany te nazywamy trawieniem. W trawieniu biorą udział enzymy trawienne.
Są to substancje wytwarzane przez ślinianki, żołądek jelito cienkie i trzustkę.

5.       Strawiony pokarm przenika przez ściany jelita cienkiego do krwi, potem wraz z krwią jest transportowany do wszystkich Komórek ciała. Tam pokarm wykorzystywany jest do budowy komórek ciała lub jako źródło energii.

6.       Do narządów wspomagających trawienie należą: ślinianki, wątroba , trzustka.

7.       Ślinianki wydzielają ślinę, która nawilża pokarm i ułatwia jego połykanie. Ponadto w ślinie znajdują się enzymy trawienne rozpoczynające trawienie cukrów.

8.       Wątroba pełni wiele funkcji. W niej rozpadają się substancje trujące,
 np. alkohol. Ponadto wytwarza żółć, która jest transportowana do jelita cienkiego i służy do trawienia tłuszczy. Nadmiar żółci jest magazynowany
w woreczku żółciowym.

9.       Trzustka wytwarza sok trzustkowy, który zawiera enzymy do trawienia białek, cukrów i tłuszczy. Jest on przekazywany do jelita cienkiego.

10.   Człowiek ma 32 zęby. Różnią się one pod względem budowy, ponieważ pełnią różne funkcje w rozdrabnianiu pokarmu: odcinają kęsy pokarmu, rozrywają lub miażdżą.

11.   Jak dbać o układ pokarmowy?

- myć ręce przed jedzeniem, aby uniknąć chorób układu pokarmowego;

- jeść warzywa, owoce i pieczywo gruboziarniste – pomagają one przesuwać pokarm w jelitach;

- jeść posiłki o stałych porach w higienicznych warunkach i milej atmosferze;
- rozdrabniać dokładnie pokarm w jamie ustnej, co ułatwia trawienie.

POLECENIE:

Zapamiętaj wiadomości z notatki!

Jezyk polski

Temat:  Andrzej Maleszka – autor serii książek o magicznym drzewie

Cel:

Znam biografię i najważniejsze dzieła Andrzeja Maleszki

Materiał dla ucznia:

Wyjaśnij pojęcie: „biografia”.

Sporządź krótką notatkę na temat autora książki i jego twórczości. Możesz skorzystać z notki biograficznej w „żółtym” podręczniku (s.182) lub innych źródeł.

 

 

21.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Ułamek jako część całości

Cel:

- określę część całości w postaci ułamka,

- wskażę licznik, mianownik i kreskę ułamkową,

- zapiszę ułamki cyframi i słownie.

Materiał dla ucznia:

1.Wysłuchaj krótkiego filmu z lekcją: „,Ułamek jako część figury” (około 10min)

https://www.youtube.com/watch?v=FKwCQ7c3SPQ

2. Zapisz do zeszytu informacje z filmu – Zapamiętaj.

3.Wykonaj zadania z podręcznika:

Str. 69 – zad. 1,2,

Str.70  – zad. 5

Język angielski

Topic:  Iggy the inventor: Episode 5 – What a mess!

Cel: Uczniowie czytają i wysłuchują historyjkę obrazkową.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, Ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy

  • proszę przeczytać i odsłuchać Episode 5 ze str 64 w podręczniku (nagranie znajduje się na stronie wydawnictwa)
  • proszę wykonać zadanie 1, 2, 3 oraz train your brain w ćwiczeniach na str 47

Zadanie dodatkowe:

https://wordwall.net/pl/resource/398587/angielski/brainy-4-unit-4-hair

https://wordwall.net/pl/resource/1002408/angielski/brainy-4-unit-5-verb-can
Wychowanie fizyczne

Temat: Przepisy i zasady gry w mini piłce siatkowej

https://sport.powiatbrzozow.pl/images/download/przepisy/mini_siatkowka.pdf

 

22.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Ułamek  na osi liczbowej

Cel:

- przedstawię ułamki zwykłe o tym samym mianowniku na osi liczbowej,

- odczytam ułamki zwykłe zaznaczone na osi liczbowej.

Materiał dla ucznia:

1.Obejrzyj krótki film: ‘Ułamek właściwy na osi liczbowej”

https://www.youtube.com/watch?v=nr6ggsWiyVs

  1. Wykonaj zadania:

Podręcznik  str. 71 – zad. 12

Ćwiczenia  str. 105 – zad. 9

oraz przepisz do zeszytu poniższe zadanie i je wykonaj

Zadanie:

Do każdego podpunktu narysuj oś liczbową. Podziel osie co centymetr.
W odpowiednim miejscu zaznacz zero i jeden w zależności od podpunktu. Zaznacz podane ułamki:

Język angielski

Topic:  On a school trip !

Cel: Uczniowie doskonalą pytania o pozwolenie, udzielanie i odmowę pozwolenia; podziękowania oraz wyrażanie rozczarowania

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, Ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie czytają i odsłuchują dialog „On a school trip “ na str 67 w zad. 1 (słuchanie w strefie ucznia na stronie wydawnictwa)
  • Wykonują zadania 1 i 3 w ćwiczeniach na str. 49 związane z przeczytanym i wysłuchanym dialogiem .
  • ponadto uczniowie czytają i odsłuchują krótkie teksty z podręcznika na str. 68

    Poniżej wklejam link do filmiku, który polecam obejrzeć, ponieważ przedstawia park z naszego zadania.

https://www.youtube.com/watch?v=RsDGzxlNSBA

Zadanie dodatkowe:

https://wordwall.net/pl/resource/1002801/angielski/brainy-4-unit-5-school-trip
Plastyka

Temat: Techniki mieszane – farby wodne i pastele

Cel:
- potrafię wyjaśnić termin: techniki mieszane,

 -wymieniam rodzaje technik mieszanych,

- tworzę pracę plastyczną w wybranej technice mieszanej (farby wodne i pastele), korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.52 Ćwiczenie  (Namaluj pracę ukazującą postać z baśni, komiksu lub filmu...).       
Informatyka

Temat:  Metody stosowane w komputerowym pisaniu – operacje na fragmencie tekstu

Cel

- wykonuję operacje na fragmencie tekstu: zaznaczanie, wycinanie, kopiowanie i wklejanie go w inne
miejsce w tym samym  dokumencie

Materiał dla ucznia:  

Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a nastepnie przeczytaj uważnie tekst  na stronie 101  oraz przykład 1 na stronie 102. Ze słowniczka przeczytaj wyjaśnienie terminu "menu kontekstowe".
Wykonaj ćwiczenie 1 na str. 102. 

Notatka do zeszytu: 

  1. Ułatwieniem, z którego można korzystać przy komputerowym pisaniu jest wykonywanie operacji na fragmentach tekstu (wycinanie, kopiowanie, wklejanie w tym samym dokumencie).
  2. Aby skopiować do Schowka fragment tekstu lub cały tekst, należy go wcześniej zaznaczyć.
    (Przypomnienie: aby zaznaczyć tekst, należy trzymająć wcisnięty lewy przycisk myszy, przeciągnąć kursor do miejsca, w którym zaznaczenie ma się skończyć. Tekst zostanie zacieniowany).
  3. Skróty klawiaturowe
    Ctrl + C  - kopiowanie fragmentu tekstu do Schowka
    Ctrl+ X    - wycinaniez dokumentu i umiszczanie w Schowku
    Ctrl +V    - wklejanie ze Schowka do dokumentu

 

23.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Józef Piłsudski i niepodległa Polska.

Cele: 

- wiem, kiedy Polska odzyskała niepodległość, kim był Józef Piłsudski,

- wymieniam przyczyny i skutki odzyskania niepodległości przez Polskę.

Materiały dla ucznia:
Proszę o zapoznanie się z materiałem podręcznikowym s. 112- 117.
Na jego podstawie wykonaj poniższe zadania:

Zapisz polecenia w zeszycie. Pod każdym z nich udziel odpowiedzi:

  1. Kiedy Polska odzyskała niepodległość, po ilu latach niewoli?
  2. Podaj 2 główne przyczyny walk Polaków o odzyskanie niepodległości.
  3. Wymień 2 najważniejsze skutki tych walk.
  4. Uzupełnij , wstawione wyrazy możesz zapisać zielonym kolorem.

Józef Piłsudski był …………………… I Brygady Legionów ………………….. . Po zakończeniu
I wojny światowej powierzono mu funkcje ………………………………………
i ……………………………………  - stanął na czele państwa i armii.

Zadanie wykonaj, ale nie odsyłaj. Odeślesz je z kolejnymi - podam wtedy termin
i co należy przesłać.
Język polski

Temat: Świat przedstawiony w książce Andrzeja Maleszki ”Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”.

Cel:  Wymieniam i charakteryzuję elementy świata przedstawionego w lekturze.

Materiał dla ucznia:

Przypomnij sobie elementy świata przedstawionego w utworze epickim (czas i miejsca akcji, bohaterowie, wydarzenia).

Pracując z tekstem lektury określ elementy świata przedstawionego.
Czas akcji:

Miejsca akcji:

Bohaterowie:

pierwszoplanowi (najważniejsi);

drugoplanowi;

epizodyczni (występują sporadycznie na kartach powieści).

Wydarzenia – plan wydarzeń zredagujesz na kolejnej lekcji.

Zadanie dla chętnych:

Jako podsumowanie dzisiejszej lekcji możesz ułożyć trimino, które prześlę na adres
e-mail Twoich Rodziców. Zasada układanki przypomina domino – tyle, że składa się
z trójkątów. Musisz rozciąć trójkąty i następnie dopasować hasła.

Religia

Temat: Przykazania kościelne

Cel:  Utrwalenie treści przykazań kościelnych

Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć pięć przykazań kościelnych (tekst jest

w książeczce do nabożeństwa i w podręczniku do religii).

 

24.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Redagujemy plan wydarzeń powieści „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”

Cel:  Napiszesz plan ramowy wydarzeń

Materiał dla ucznia:

sporządź ramowy plan wydarzeń (czyli najważniejszych wydarzeń). Zastosuj równoważniki zdań.

Notatkę z lekcji prześlij do sprawdzenia na adres: annatalaska@interia.pl (może być zdjęcie) lub na mojego messengera.
Technika

Temat: Jak dbać o Ziemię?

Cel: 
-
potrafię wykonać pracę plastyczną  techniką kolażu ze surowców wtórnych

Materiał dla ucznia:

Twoim zadaniem  jest stworzenie techniką kolażu pracy plastycznej pod tytułem „Miasto” . Do pracy możesz wykorzystać odpady takie jak: butelki po napojach, kartony, puszki, patyczki po lodach, zakrętki, słomki do napojów, sztućce plastikowe, itp. Potrzebne będą Ci nożyczki. Elementy kolażu umieść na sztywnym papierze, wykorzystując klej i zszywacze. Ważna jest pomysłowość i estetyka prac.
Zwróć uwagę na swoje bezpieczeństwo podczas pracy. W razie potrzeby poproś rodziców o pomoc. 

Zdjęcia gotowych kolaży przyślij na moją pocztę waldeksobczak@poczta.onet.pl do 08.05.2020r.

W mailu napisz, jakie odpady wykorzystałaś/eś w pracy.

Powodzenia!

Muzyka

Temat: Wiosenne tradycje. Regionalne zwyczaje związane z początkiem wiosny
 i Wielkanocą

Cel:
- śpiewam piosenkę pt. „Złoty kluczyk weź”,
 - znam kilka zwyczajów związanych z końcem zimy, początkiem wiosny i Wielkanocą.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” str. 92-95 (nauczę się na pamięć tekstu piosenki pt. „Złoty kluczyk weź”, obejrzę zdjęcia
 i przeczytam informacje na temat „Wiosenne zwyczaje”). Pobawię się w Zabawę muzyczną „Wypędzanie zimy” str. 93.

 

Data dodania: 2020-04-17 11:24:54
Data edycji: 2020-04-19 18:31:41
Ilość wyświetleń: 1910

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej