KLASA 4
20.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Sprawdzamy swoje wiadomości z figur geometrycznych Cel: - wykorzystam swoje umiejętności do rozwiązania testu podsumowującego wiadomości o figurach geometrycznych. Materiał dla ucznia: Test z zadaniami zamkniętymi . Test zostanie wysłany na adres mailowy rodziców/prawnych opiekunów w danym dniu kiedy odbędzie się lekcja. |
Przyroda |
Temat: Trawienie i wchłanianie pokarmu w organizmie człowieka Cel lekcji: Uczeń zna budowę i działanie układu pokarmowego człowieka. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 76 Budowa układu pokarmowego (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć). Przepisz NOTATKĘ do zeszytu: 1. Przerysuj i opisz (tylko te pogrubione wyrazy) w zeszycie rysunek strona 76 Budowa układu pokarmowego (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć). 2. W skład układu pokarmowego wchodzą: przewód pokarmowy oraz narządy wspomagające trawienie. 3. W skład przewodu pokarmowego wchodzą: jama ustna, gardło, przełyk, żołądek, jelito cienkie, jelito grube, odbyt. 4. W trawieniu pokarmu uczestniczą enzymy. Składniki pokarmowe 5. Strawiony pokarm przenika przez ściany jelita cienkiego do krwi, potem wraz z krwią jest transportowany do wszystkich Komórek ciała. Tam pokarm wykorzystywany jest do budowy komórek ciała lub jako źródło energii. 6. Do narządów wspomagających trawienie należą: ślinianki, wątroba , trzustka. 7. Ślinianki wydzielają ślinę, która nawilża pokarm i ułatwia jego połykanie. Ponadto w ślinie znajdują się enzymy trawienne rozpoczynające trawienie cukrów. 8. Wątroba pełni wiele funkcji. W niej rozpadają się substancje trujące, 9. Trzustka wytwarza sok trzustkowy, który zawiera enzymy do trawienia białek, cukrów i tłuszczy. Jest on przekazywany do jelita cienkiego. 10. Człowiek ma 32 zęby. Różnią się one pod względem budowy, ponieważ pełnią różne funkcje w rozdrabnianiu pokarmu: odcinają kęsy pokarmu, rozrywają lub miażdżą. 11. Jak dbać o układ pokarmowy? - myć ręce przed jedzeniem, aby uniknąć chorób układu pokarmowego; - jeść warzywa, owoce i pieczywo gruboziarniste – pomagają one przesuwać pokarm w jelitach; - jeść posiłki o stałych porach w higienicznych warunkach i milej atmosferze; POLECENIE: Zapamiętaj wiadomości z notatki! |
Jezyk polski |
Temat: Andrzej Maleszka – autor serii książek o magicznym drzewie Cel: Znam biografię i najważniejsze dzieła Andrzeja Maleszki Materiał dla ucznia: Wyjaśnij pojęcie: „biografia”. Sporządź krótką notatkę na temat autora książki i jego twórczości. Możesz skorzystać z notki biograficznej w „żółtym” podręczniku (s.182) lub innych źródeł. |
21.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Ułamek jako część całości Cel: - określę część całości w postaci ułamka, - wskażę licznik, mianownik i kreskę ułamkową, - zapiszę ułamki cyframi i słownie. Materiał dla ucznia: 1.Wysłuchaj krótkiego filmu z lekcją: „,Ułamek jako część figury” (około 10min) https://www.youtube.com/watch?v=FKwCQ7c3SPQ 2. Zapisz do zeszytu informacje z filmu – Zapamiętaj. 3.Wykonaj zadania z podręcznika: Str. 69 – zad. 1,2, Str.70 – zad. 5 |
Język angielski |
Topic: Iggy the inventor: Episode 5 – What a mess! Cel: Uczniowie czytają i wysłuchują historyjkę obrazkową. Materiał dla ucznia: Podręcznik, Ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy
Zadanie dodatkowe: https://wordwall.net/pl/resource/398587/angielski/brainy-4-unit-4-hair https://wordwall.net/pl/resource/1002408/angielski/brainy-4-unit-5-verb-can |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy i zasady gry w mini piłce siatkowej https://sport.powiatbrzozow.pl/images/download/przepisy/mini_siatkowka.pdf |
22.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Ułamek na osi liczbowej Cel: - przedstawię ułamki zwykłe o tym samym mianowniku na osi liczbowej, - odczytam ułamki zwykłe zaznaczone na osi liczbowej. Materiał dla ucznia: 1.Obejrzyj krótki film: ‘Ułamek właściwy na osi liczbowej” https://www.youtube.com/watch?v=nr6ggsWiyVs
Podręcznik str. 71 – zad. 12 Ćwiczenia str. 105 – zad. 9 oraz przepisz do zeszytu poniższe zadanie i je wykonaj Zadanie: Do każdego podpunktu narysuj oś liczbową. Podziel osie co centymetr. |
Język angielski |
Topic: On a school trip ! Cel: Uczniowie doskonalą pytania o pozwolenie, udzielanie i odmowę pozwolenia; podziękowania oraz wyrażanie rozczarowania Materiał dla ucznia: Podręcznik, Ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
https://www.youtube.com/watch?v=RsDGzxlNSBA Zadanie dodatkowe: https://wordwall.net/pl/resource/1002801/angielski/brainy-4-unit-5-school-trip |
Plastyka |
Temat: Techniki mieszane – farby wodne i pastele Cel: -wymieniam rodzaje technik mieszanych, - tworzę pracę plastyczną w wybranej technice mieszanej (farby wodne i pastele), korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku. Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.52 Ćwiczenie (Namaluj pracę ukazującą postać z baśni, komiksu lub filmu...). |
Informatyka |
Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – operacje na fragmencie tekstu Cel: - wykonuję operacje na fragmencie tekstu: zaznaczanie, wycinanie, kopiowanie i wklejanie go w inne Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a nastepnie przeczytaj uważnie tekst na stronie 101 oraz przykład 1 na stronie 102. Ze słowniczka przeczytaj wyjaśnienie terminu "menu kontekstowe". Notatka do zeszytu:
|
23.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Józef Piłsudski i niepodległa Polska. Cele: - wiem, kiedy Polska odzyskała niepodległość, kim był Józef Piłsudski, - wymieniam przyczyny i skutki odzyskania niepodległości przez Polskę. Materiały dla ucznia: Zapisz polecenia w zeszycie. Pod każdym z nich udziel odpowiedzi:
Józef Piłsudski był …………………… I Brygady Legionów ………………….. . Po zakończeniu i co należy przesłać. |
Język polski |
Temat: Świat przedstawiony w książce Andrzeja Maleszki ”Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”. Cel: Wymieniam i charakteryzuję elementy świata przedstawionego w lekturze. Materiał dla ucznia: Przypomnij sobie elementy świata przedstawionego w utworze epickim (czas i miejsca akcji, bohaterowie, wydarzenia). Pracując z tekstem lektury określ elementy świata przedstawionego. Miejsca akcji: Bohaterowie: pierwszoplanowi (najważniejsi); drugoplanowi; epizodyczni (występują sporadycznie na kartach powieści). Wydarzenia – plan wydarzeń zredagujesz na kolejnej lekcji. Zadanie dla chętnych: Jako podsumowanie dzisiejszej lekcji możesz ułożyć trimino, które prześlę na adres |
Religia |
Temat: Przykazania kościelne Cel: Utrwalenie treści przykazań kościelnych Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć pięć przykazań kościelnych (tekst jest w książeczce do nabożeństwa i w podręczniku do religii). |
24.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Redagujemy plan wydarzeń powieści „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” Cel: Napiszesz plan ramowy wydarzeń Materiał dla ucznia: sporządź ramowy plan wydarzeń (czyli najważniejszych wydarzeń). Zastosuj równoważniki zdań. Notatkę z lekcji prześlij do sprawdzenia na adres: annatalaska@interia.pl (może być zdjęcie) lub na mojego messengera. |
Technika |
Temat: Jak dbać o Ziemię? Cel: Materiał dla ucznia: Twoim zadaniem jest stworzenie techniką kolażu pracy plastycznej pod tytułem „Miasto” . Do pracy możesz wykorzystać odpady takie jak: butelki po napojach, kartony, puszki, patyczki po lodach, zakrętki, słomki do napojów, sztućce plastikowe, itp. Potrzebne będą Ci nożyczki. Elementy kolażu umieść na sztywnym papierze, wykorzystując klej i zszywacze. Ważna jest pomysłowość i estetyka prac. Zdjęcia gotowych kolaży przyślij na moją pocztę waldeksobczak@poczta.onet.pl do 08.05.2020r. W mailu napisz, jakie odpady wykorzystałaś/eś w pracy. Powodzenia! |
Muzyka |
Temat: Wiosenne tradycje. Regionalne zwyczaje związane z początkiem wiosny Cel: i przeczytam informacje na temat „Wiosenne zwyczaje”). Pobawię się w Zabawę muzyczną „Wypędzanie zimy” str. 93. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51