KLASA 5
20.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka | Temat: Kalendarz i zegar Cel: Materiały dla ucznia: Wykonaj ćwiczenie "Cudowny eliksir" według instrukcji ze s. 92–93 z podręcznika. Obejrzyj film, który jest pod linkiem https://pistacja.tv/film/mat00134-obliczenia-zegarowe?playlist=98 Następnie przeczytaj przykłady na stronie 94 i wykonaj zadanie 1 i 2 ze strony 96 (z każdego poziomu przyklad a) - łącznie 6 zadań).
|
Język polski |
Temat: „Dano mu wtedy imię Ostry Wiatr” – przygotowujemy się do napisania charakterystyki bohatera tekstu „Biały Mustang” Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, przypomnij sobie treść tekstu „Biały Mustang” ze str. 222-225. Zgromadź słownictwo potrzebne do charakterystyki Ostrego Wiatru, a następnie sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym – według podanego planu:
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy gry w mini piłce siatkowej - doskonalenie https://sport.powiatbrzozow.pl/images/download/przepisy/mini_siatkowka.pdf |
Informatyka |
Temat: Zadania projektowe - komiks Cel: potrafię przygotować komiks na zadany temat Materiały dla ucznia: Wykonaj zadanie 2 (str. 74 w podręczniku) z dodatkowych zadań projektowych "Utwórz komiks (trzy obrazy) ilustrujący zasady, których powinien przestrzegać pieszy, mający zamiar przejść przez jezdnię". Chmurki, w których umieścimy odpowiednie zasady znajdziemy w Wordzie w zakładce Wstawianie ---> Kształty---> Objaśnienia Kto chce, może przesłać komiksy do sprawdzenia zapisane w pliku w Wordzie . |
21.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Kalendarz i zegar - zadania Cel: Materiały dla ucznia: Obejrzyj film pod linkiem https://pistacja.tv/film/mat00136-obliczenia-kalendarzowe?playlist=98 Przeczytaj przykład "Ile to dni?" na str. 95 i wykonaj zadanie 3 na stronie 97. Następnie wykorzystując informacje o godzinach otwarcia ogrodu zoologicznego umieszczone na stronie 97, wykonaj zadania 4 i 5 na tej samej stronie . Dla chętnych zadanie Czy już umiem? str. 99. |
Język polski |
Temat: Redagujemy charakterystykę bohatera tekstu „Biały Mustang” Wykonaj polecenie, za które otrzymasz ocenę: Napisz charakterystykę Ostrego Wiatru na podstawie fragmentu tekstu „Biały Mustang” i zgromadzonego słownictwa. Pamiętaj, aby cechy bohatera uzasadniać przykładami jego zachowań. Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Wykonaj zdjęcie lub skan napisanej pracy i prześlij na adres poczty elektronicznej Twojego nauczyciela polonisty. |
Geografia |
Temat: Lądy i oceany na Ziemi - podsumowanie Cel: - powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności z danego działu. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5, zeszyt ćwiczeń Szukaj: Przeczytaj w podręczniku podsumowanie dotyczące działu „ Lądy i oceany na Ziemi” na str. 98 . „Sprawdź, czy potrafisz” – wykonaj zadania w ćwiczeniach , str. 59- 60. W razie trudności skorzystaj z map i materiału zamieszczonego w podręczniku – dział „ Lądy i oceany na Ziemi”. |
Technika |
Temat: Jak powstaje rysunek techniczny? Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj fragment tekstu w podręczniku na stronie 48 mówiący o roli rysunku w technice. Zapisz w zeszycie temat lekcji, a następnie wykonaj ćwiczenie 2 na stronie 48 oraz ćwiczenia 3 i 4 na str. 49. Wykonaj ćwiczenia 5 i 7 na stronie 50.
|
22.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Math is more difficult than English Cel: Uczniowie poznają nazewnictwo przedmiotów szkolnych. Materiał dla ucznia: Podręcznik , Ćwiczenia Brainy 5,
difficult - trudny easy - łatwy interesting - interesujący important - ważny
Proszę napisać aktualny wasz plan lekcji w języku angielskim. Proszę to zrobić na osobnej kartce, forma dowolna. Proszę przesłać na maila Zadania dodatkowe pomagające opanować słownictwo: https://quizlet.com/pl/420913537/unit-5-school-subjects-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/888610/angielski/brainy-5-unit-5-places-school-school-subjects
https://wordwall.net/pl/resource/781781/angielski/brainy-5-unit-5-places-school |
Biologia |
Temat: Poznajemy mchy Cele lekcji: Uczeń zna: - środowisko występowanie mchów; - budowę mchu; - rozmnażanie mchów; - znaczenie mchów w przyrodzie i gospodarce człowieka. Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 115. Przeczytaj temat. Przepisz notatkę
– są organami pionierskimi, czyli rosną tam, gdzie nie mogą rosnąć rośliny, np. na skalach, na nieużytkach; 7. Gatunki mchów: mech płonnik; mech torfowiec, gajnik lśniący, torfowiec błotny, widłoząb miotlasty. 8. Mchy to rośliny zarodnikowe, bo rozmnażają się przez zarodniki. |
Plastyka |
Temat: Kompozycja statyczna i dynamiczna –„Wnętrze wulkanu” Cel: - znam cechy kompozycji statycznej i dynamicznej, - wskazuję przykłady kompozycji statycznej i dynamicznej w reprodukcjach wybranych dzieł, - tworzę kompozycję dynamiczną za pomocą poznanych środków wyrazu, korzystając ze wskazówek zawartych w podręczniku. Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki dla klasy V „Do dzieła!”str. 52-55 ( Przypomnę sobie informacje na temat kompozycji statycznej i dynamicznej). Wykonam pracę plastyczną –str.55 ćw. 5. (Stwórz kompozycję dynamiczną „Wnętrze wulkanu”, zastosuj technikę mieszaną: pastele, farby rozdmuchane słomką). |
23.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Historia |
Temat: Kościół w średniowieczu Materiał dla ucznia:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zapisz P przy zdaniach prawdziwych, F przy zdaniach fałszywych: - W średniowieczu duchowni podlegali bezpośrednio władcy kraju, w którym żyli. …………. - Asceza polega na wyrzeczeniu się wygód, a nawet zadawaniu sobie cierpienia. ……………. - Zakon to wspólnota religijna żyjąca według ustalonych zasad. …………… - W średniowieczu do zakonu mogli wstępować tylko mężczyźni. ………… Podkreśl wyrażenia określające zajęcia średniowiecznych zakonników :
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język angielski |
Topic: Sporty Sue: Episode 5 – Sue isn’t listening! Cel: Uczniowie odsłuchują historyjkę obrazkową Materiał dla ucznia: Podręcznik , Ćwiczenia Brainy 5,
https://wordwall.net/pl/resource/481459/brainy-5-sporty-sue-unit-5 https://wordwall.net/pl/resource/481464/brainy-5-sporty-sue-unit-5-expressions
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Zacznij dzień od uśmiechu – doskonalimy umiejętności z zakresu podziału wyrazów na litery i głoski
1. Podziel podane wyrazy najpierw na litery, a potem na głoski: morze, śmieszny, poziomka, złocisty, kształt, wrzeszczy, ciepło, szczelina, piramida, pasztecik, krasnoludek, korzeń. WZÓR: dzieło: d-z-i-e-ł-o, dzi-e-ł-o wizyta: w-i-z-y-t-a, w’-i-z-y-t-a 2. Wyrazy z zadania 1. uporządkuj zgodnie z kolejnością alfabetyczną. 3. Przeczytaj fragment wiersza „Ptasie radio” ze str. 27 z podręcznika i wykonaj zadanie II (Ptasia piramida). Treść zadań i swoje odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym. Pamiętaj, że możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty, jeśli realizacja zadań sprawi Ci trudność. |
24.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka |
Temat: Głos w różnych barwach. Podstawowe głosy ludzkie: sopran, alt, tenor, bas Cel: - wiem, jak dbać o głos, - potrafię zaśpiewać piosenkę pt. „Rozkołysz pieśnią świat”, - znam nazwy głosów ludzkich i potrafię je rozpoznać. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy V „Klucz do muzyki” str.88-89, nauczę się na pamięć słów piosenki „Rozkołysz pieśnią świat’’, str. 92- 93 (Przeczytam informacje na temat „Barwy głosu ludzkiego” oraz wywiad z Jadwigą Rappe-wybitną polską śpiewaczką.) |
Matematyka |
Temat: Miary, wagi i pieniądze Cel: Materiały dla ucznia: W ćwiczeniach na stronie 126 wykonaj ćwiczenia 1i 2. W podręczniku przeczytaj przykład na stronie 100 i wykonaj zadanie 1 na stronie 101. Następnie przeczytaj przykład ze strony 101 i wykonaj zadania 3 i 4 na stronie 101. |
Religia |
Temat: Przestrzegam przykazań Bożych Cel: Utrwalenie znajomości Dekalogu – 10 przykazań Bożych Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć treść Dekalogu – Dziesięć przykazań Bożych (tekst jest w książeczce do nabożeństwa i w podręczniku do religii) |
88-121 Chełmce
Chełmce 51