KLASA 7
20.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Geografia |
Temat: Energetyka. Cel: - dowiesz się, czym są OZE, jakie mają znaczenie dla gospodarki Polski oraz określisz lokalizację najważniejszych elektrowni w kraju. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 7, zeszyt ćwiczeń Szukaj: Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapą „ Elektrownie w Polsce” oraz przeanalizuj wykresy. Zapamiętaj znaczenie pojęć: elektrociepłownia, wody termalne, geotermie. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1, 2 i 3 str. 86. Osoby, które nie mają ćwiczeń zapiszą w zeszycie znaczenie wyżej wymienionych pojęć.
|
Język angielski |
Topic: Culture Reading: Culture Shock. Cel: Uczniowie poznają zjawisko szoku kulturowegooraz doskonalą czytanie. Materiały: Podręcznik AllClear 7
Postarajcie się przeczytać kila razy tak aby było płynnie.
|
Matematyka |
Temat: Geometria kartki w kratkę Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj poniższy przykład: Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 Przeczytaj przykład 2:
Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2 Przeczytaj przykład 3: Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3 Uwaga! zawartość ekranu można powiększyć naciskając kombinację klawiszy ctrl + + |
Język polski |
Temat: Proszę, rozkazuję, za pomocą słów wyrażam uczucia – intencje wypowiedzi Cel: formułuję wypowiedzi zgodnie z intencją, nazywam uczucia nadawców podanych wypowiedzi, piszę list prywatny Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, przypomnij sobie informacje dotyczące intencji wypowiedzi zamieszczone na str. 319. Wykonaj polecenia:
|
Plastyka |
Temat: Słowa również mogą stać się dziełem sztuki… Cel: znam różne formy i rodzaje dzieł sztuki Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!” (szukaj tematu: ABC sztuki, str. 6-9). Wykonaj zadanie: Na kartce formatu A4 zrealizuj temat, będący słowami jednej z piosenek: „Wszystko się może zdarzyć, gdy głowa pełna marzeń”. Zastosuj dowolną technikę plastyczną (wyklejanie, rysowanie, malowanie, kolaż), w pracy ukryj litery tworzące temat. Realizując zadanie, skorzystaj z niewyczerpanych pokładów swojej wyobraźni, puść wodze fantazji, a wtedy na pewno wpadniesz na ciekawy pomysł. Zrób zdjęcie wykonanej pracy (wraz z napisem) i prześlij je na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki – adres poczty przesłany został rodzicom poprzez dziennik. |
21.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Chemia |
Temat: Obliczenia stechiometryczne Cele lekcji: Uczeń: - wie, co to są obliczenia stechiometryczne i w jakim celu są wykonywane; - potrafi zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązania zadania. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia:
|
Matematyka |
Temat: Geometria kartki w kratkę- równoległoboki w kratkach Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj poniższy przykład: Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 Dla chętnych zadania 1 i 2 |
Fizyka |
TEMAT:: Pierwsza zasada dynamiki Newtona - bezwładność. Cel:: Dowiem się, jakie znaczenie ma równoważenie się sił działających na ciało. Poznam pojęcie bezwładności, jej rolę w przyrodzie oraz życiu codziennym. Materiał dla ucznia: Obejrzyj prezentację https://www.youtube.com/watch?v=ItkC3FEpH_Q Przypomni Ci ona warunek równowagi sił, pozwoli zrozumieć czym jest bezwładność ciał oraz czego dotyczy pierwsza z zasad dynamiki Newtona. Sporządź notatkę, udzielając odpowiedzi na następujące pytania
Na koniec wykonaj zad. 2 str.168 ( podręcznik) |
Muzyka |
Temat: Duet, Tercet, Kwartet, Kwintet…Muzykowanie wielogłosowe. Cel;- nauczę sięna pamięć piosenki „Pod jabłonią”, - ćwiczę granie na instrumentach melodycznych, - rozpoznaję duet, tercet, kwartet i kwintet. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 94-97, tekst piosenki „Pod jabłonią”, tekst „Instrumentalna paleta barw”, partytura „Te Deum” str.97 ( przeczytam zapis nutowy dla fletu I lub fletu II lub dzwonków lub keyboardu- w zależności od tego, jaki instrument mam w domu). Spróbuję zagrać dźwięki z jednej pięciolinii. Przypominam, że ósemki gramy najszybciej, ćwierćnuty dłużej, ćwierćnutę z kropką dłużej o połowę od ćwierćnuty, a półnutę najdłużej. Przy kluczu wiolinowym jest krzyżyk, więc dźwięki f gramy jako fis . Podwyższony dźwięk (fis) pojawia się tylko w partii dla fletu II i dla keyboardu. Miłego grania. W maju poproszę Was o występ do kamery. |
22.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Punkty w układzie współrzędnych Cele lekcji: Materiał dla ucznia: Kliknij w link i obejrzyj film wprowadzający do tematyki układu współrzędnych https://pistacja.tv/film/mat00402-uklad-wspolrzednych-wprowadzenie?playlist=610 Następnie obejrzyj pierwsze 5 min 40 s filmu znajdującego się pod linkiem:
Wykonaj w zeszycie ćwiczenia z podręcznika: - 1 ze str. 310 |
Biologia |
Temat: Budowa i działanie narządu wzroku Cele lekcji: Uczeń: - zna budowę oka; - wie, co to jest akomodacja oka; Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia:
NOTATKA DLA UCZNIA
Jeśli posiadasz w domu podręcznik do biologii, to na stronie 196 znajdziesz schemat budowy oka. 3. Powstawanie obrazu w ludzkim oku: Światło odbite od przedmiotów przechodzi przez rogówkę i wpada do oka przez źrenicę. Im ciemniejsze światło tym źrenica jest bardziej rozszerzona. Szerokość źrenicy dopasowuje się zatem do jasności światła. Następnie światło przechodzi przez soczewkę, która je załamuje. Załamane światło pada na siatkówkę, na której powstaje obraz odwrócony. Siatkówka przetwarza impulsy świetlne na odpowiednie sygnały nerwowe, które poprzez nerw wzrokowy wędrują do mózgu. Tu kończy się rola oka, a zaczyna rola mózgu. Obraz, który widzimy nie powstaje w oku, tylko w mózgu! Mózg przetwarza sygnały dostarczone mu przez oko za pomocą nerwu wzrokowego, a następnie na podstawie tych sygnałów tworzy obraz.
- daltonizm – nieodróżnianie barw, najczęściej zielonej od czerwonej; - astygmatyzm – widziane obrazy są rozmyte lub zniekształcone; - zez – nieprawidłowe ustawienie gałek ocznych. POLECENIEW dostępnych źródłach wiedzy biologicznej poszukaj informacji na czym polega higiena oka. |
Język polski |
Temat: Kiedy „dzień dobry”, a kiedy „siema”? – oficjalna i nieoficjalna odmiana polszczyzny Cel: odróżniam oficjalną odmianę polszczyzny od nieoficjalnej, wskazuję sytuacje stosowania każdej z nich Materiał dla ucznia: zapoznaj się z definicjami oficjalnej i nieoficjalnej odmiany polszczyzny, a następnie przepisz do zeszytu informacje z niebieskiej ramki „Zapamiętaj”. Wykonaj polecenie 7 (przepisz rozwiązanie do zeszytu, kolorem zaznacz te fragmenty, które są właściwe dla polszczyzny oficjalnej), zad. 1 z karty pracy nr 97 oraz zad. 1 z karty pracy nr 8 – karty pracy znajdują się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji na ten tydzień (możesz je wydrukować, uzupełnić i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, treści na nich zawarte przepisz do zeszytu). Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zawsze zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.
|
Język angielski |
Topic: Revision units 4−6 Cel: Powtórzenie materiału gramatycznego i leksykalnego z rozdziałów 4−6. Materiały: Podręcznik AllClear 7
https://wordwall.net/pl/resource/939021/angielski/travel-all-clear-7 https://wordwall.net/pl/resource/1352566/angielski/all-clear-7-unit-6-ex-1-p62 |
Informatyka |
Temat: Sposoby komunikowania się i wymiany informacji za pomocą Internetu Materiały dla ucznia: Zapoznaj sie z materiałem przedstawionym poniżej: Zapisz w zeszycie temat lekcji. Wykonaj ćwiczenie 1 punkt 2 oraz ćwiczenie 2. W powyższym tekście poznałeś kilka sposobów porozumiewania się przez Internet. Przedstaw w tabeli w zeszycie podobieństwa i różnice między nimi, uwzględniając m.in. adresata, sposób przekazywania wiadomości, warunki korzystania z danej usługi. Dwa sposoby już są w tabeli umieszczone.
|
23.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Historia |
Temat: Sprawa polska w I wojnie światowej. Cele: - wymieniam orientacje w społeczeństwie polskim w obliczu wojny, - omawiam, jak państwa biorące udział w wojnie postrzegały sprawę polską, - wyjaśniam na czym polegał kryzys przysięgowy, - wymieniam, co postanawiał traktat wersalski w sprawie polskiej. Proszę zapisać temat i cele w zeszycie przedmiotowym i zapoznać się z treścią tematu nr 3 s. 170-174 z podręcznika. NOTATKA SPRAWA POLSKA W CZASIE I WOJNY
W 1917 r. Józef Piłsudski wraz z większością polskich żołnierzy odmówił złożenia nowej przysięgi wierności na rzecz państw centralnych, co doprowadziło do rozwiązania tych Brygad i osadzenia Józefa Piłsudskiego w Magdeburgu.
- Polska odzyskuje Pomorze i Wielkopolskę, - Gdańsk Wolnym Miastem pod kontrolą międzynarodową, - o przynależności Dolnego i Górnego Śląska, Warmii oraz Mazur zdecydują plebiscyty |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język polski |
Temat: W sprawach najwyższej wagi – uczymy się redagować list oficjalny. Cel: znam zasady pisania listu oficjalnego Materiał dla ucznia: Przepisz do zeszytu schemat listu oficjalnego zamieszczony jako załącznik w galerii zdjęć pod tabelką z tematami zajęć zdalnych na ten tydzień (rady dla piszących list oficjalny) i wklej jako część notatki przykładowy list oficjalny – zdjęcie przykładowego listu znajduje się również w galerii zdjęć (jeśli nie masz możliwości wydrukowania listu, przepisz go do zeszytu).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język angielski |
Topic: Vocabulary- Films Cel: Uczniowie poznają słownictwo z tematu - świat filmu Materiały: Podręcznik, ćwiczenia AllClear 7
https://wordwall.net/pl/resource/938749/angielski/film-all-clear-7 https://quizlet.com/pl/498198736/unit-7-films-flash-cards/
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Religia |
|
24.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Długości i pola w układzie układzie współrzędnych Cele lekcji: - obliczam długość odcinka, którego końce są danymi punktami kratowymi w układzie współrzędnych - obliczam pola wielokątów, których wierzchołki są danymi punktami kratowymi w układzie współrzędnych Materiał dla ucznia: Obejrzyj film od 5 minuty i 40 s znajdujący się pod linkiem:
Wykonaj w zeszycie ćwiczenia z podręcznika: - 1 ze str. 315 (pomoc przyklad 1 na tej stronie) |
Język niemiecki |
Temat:Gerichte aus den Dachl-LÄndern Cel: Poznanie potraw typowych dla krajów niemieckojęzycznych Materiał dla ucznia: Podręcznik str.92. Przepisz do zeszytu nazwy potraw i napisz z jakiego kraju niemieckojęzycznego się wywodzą. Informacje znajdziesz w Internecie. Zeszyt ćwiczeń str. 62/22 Wykonane zadania prześlij na maila jagodzinska4u@wp.pl |
Język polski |
Temat: Redagujemy list oficjalny Cel: samodzielnie redaguję list oficjalny, znam zasady rozmieszczenia tekstu na stronie, stosuję oficjalną odmianę polszczyzny Materiał dla ucznia: Przypomnij sobie treść poznanego opowiadania A. Christie „Hydra lernejska”. Wykonaj polecenie (otrzymasz za nie ocenę): W imieniu doktora Oldfielda napisz list oficjalny do detektywa Herkulesa Poirot. Przedstaw w swoim tekście okoliczności towarzyszące sprawie, którą chcesz powierzyć detektywowi. Odwołaj się do treści poznanego tekstu. Zastosuj zasady dotyczące pisania listu oficjalnego, pamiętaj o stosowaniu oficjalnej odmiany polszczyzny. Twoja praca powinna liczyć przynajmniej 17 zdań. Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę. Pamiętaj, że: Herkules Poirot jest prywatnym detektywem znanym w środowisku londyńskim, doktor mieszka w Market Loughborough w Berkshire, a wydarzenia opisane w opowiadaniu rozgrywają się na początku XX w. - te informacje na pewno będą Ci przydatne podczas pisania listu oficjalnego.
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy gry w piłce siatkowej-utrwalenie wiadomości.
http://www.grabowiec.edu.pl/strony_nauczycieli/wf/przepisy_siatkowka.htm |
88-121 Chełmce
Chełmce 51