Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 20.04.2020 do 24.04.2020

KLASA 7

20.04.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Geografia              

Temat: Energetyka.

Cel: - dowiesz się, czym są OZE, jakie mają znaczenie dla gospodarki Polski oraz określisz lokalizację najważniejszych elektrowni w kraju.

Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 7, zeszyt ćwiczeń

Szukaj: Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapą  „ Elektrownie w Polsce”  oraz przeanalizuj wykresy. Zapamiętaj znaczenie pojęć: elektrociepłownia, wody termalne, geotermie. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1, 2 i 3 str. 86. Osoby, które nie mają ćwiczeń zapiszą w zeszycie znaczenie wyżej wymienionych pojęć.

 

Język angielski

Topic: Culture Reading: Culture Shock.

Cel: Uczniowie poznają zjawisko szoku kulturowegooraz doskonalą czytanie.

Materiały: Podręcznik AllClear 7

 

  1. Uczniowie czytaja i odsłuchują teksty kulturowe na str 69 (słuchanie znajdziecie na wcześniej pobranych plikach ze słuchania ze strefy ucznia a stronie wydawnictwa)

Postarajcie się przeczytać kila razy tak aby było płynnie.

 

  1. Proszę obejrzeć filmik o różnicach kulturowych w Anglii

https://www.youtube.com/watch?v=zLdAPZoACXw

Matematyka

Temat: Geometria kartki w kratkę

Cel:
- umiem przerysować na kartce w kratkę wielokąty o wierzchołkach w punktach kratowych

Materiał dla ucznia

Przeczytaj poniższy przykład:

Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1

Przeczytaj przykład 2:

 

Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2

Przeczytaj przykład 3:

Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3

Uwaga! zawartość ekranu można powiększyć naciskając kombinację klawiszy ctrl + +

Język polski

Temat: Proszę, rozkazuję, za pomocą słów wyrażam uczucia – intencje wypowiedzi

Cel: formułuję wypowiedzi zgodnie z intencją, nazywam uczucia nadawców podanych wypowiedzi, piszę list prywatny

Materiał dla ucznia: podręcznik „Myśli i słowa”, przypomnij sobie informacje dotyczące intencji wypowiedzi zamieszczone na str. 319. Wykonaj polecenia:

  • Zad. 3 str. 319 (na każde pytanie udziel odpowiedzi w formie 2-3 zdań, pytania również zapisz w zeszycie)
  • Zad. 13 str. 321 (zdania z zadania także przepisz do zeszytu)
  • Zad. 14 str. 321 (treść podpunktów zapisz również w zeszycie)
  • Praca domowa (otrzymasz za nią ocenę): Napisz do wybranej osoby ( swojej sympatii, kolegi/koleżanki, przyjaciółki/przyjaciela, rodzica, siostry/brata…) list, w którym opiszesz swoje uczucia i przeżycia związane z sytuacją, w której się teraz znajdujesz. W swojej pracy zastosuj też zdania wykrzyknikowe. Twoja wypowiedź powinna liczyć minimum 17 zdań. Wykonaj zdjęcie swojej pracy i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela polonisty, podaną rodzicom przez edziennik.
  • Zadanie dla chętnych: na kartce formatu A4 zilustruj 2 wybrane przez siebie zdania z zad. 13 ze str. 321, pod rysunkami zapisz, jakich zdań dotyczą Twoje ilustracje.
  • Jeśli będziesz mieć problem z realizacją zadań, poproś o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

                                     

Plastyka

Temat: Słowa również mogą stać się dziełem sztuki…

Cel: znam różne formy i rodzaje dzieł sztuki

Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!” (szukaj tematu: ABC sztuki, str. 6-9).

Wykonaj zadanie: Na kartce formatu A4 zrealizuj temat, będący słowami jednej z piosenek: „Wszystko się może zdarzyć, gdy głowa pełna marzeń”. Zastosuj dowolną technikę plastyczną (wyklejanie, rysowanie, malowanie, kolaż), w pracy ukryj litery tworzące temat. Realizując zadanie, skorzystaj z niewyczerpanych pokładów swojej wyobraźni, puść wodze fantazji, a wtedy na pewno wpadniesz na ciekawy pomysł. Zrób zdjęcie wykonanej pracy (wraz z napisem) i prześlij je na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki – adres poczty przesłany został rodzicom poprzez dziennik.

 

 

21.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Chemia

Temat: Obliczenia stechiometryczne

Cele lekcji: Uczeń:

- wie, co to są obliczenia stechiometryczne i w jakim celu są wykonywane;

- potrafi zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązania zadania.

Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

  1. Przepisz notatkę do zeszytu - ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.
  2. Dokładnie przeanalizuj treść notatki.
  3. Wykonaj zadanie 1 w zeszycie przedmiotowym
  4. NOTATKA DLA UCZNIA
  5. Obliczenia stechiometryczne  to obliczenia, w których interpretuje się równanie reakcji chemicznej z wykorzystaniem prawa zachowania masy;
  6. Z obliczeń stechiometrycznych korzysta się np. wtedy, gdy podczas przeprowadzania doświadczeń chcemy się dowiedzieć:
    - jakiej ilości każdego z substratów należy użyć, aby przereagowały całkowicie;
    - jakiej ilości substratu należy użyć, aby otrzymać taką masę produktu, jaką potrzebujemy.
  7. Przeanalizuj poniższy przykład i przepisz go do zeszytu: 
  8. ZADANIE do wykonania w zeszycie:
    Wzorując się na podanym przykładzie spróbuj wykonać samodzielnie zadanie:
     Oblicz, ile gramów siarczku glinu powstanie w reakcji 108 gram glinu z siarką. Reakcja przebiega według równania:

    2Al + 3S  -  Al2S3
Matematyka

Temat: Geometria kartki w kratkę- równoległoboki w kratkach

Cel:
- umiem znaleźć na kartce w kratkę czwarty wierzchołek równoległoboku 

Materiał dla ucznia

Przeczytaj poniższy przykład:

   

Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4

Dla chętnych zadania 1 i  2 

Fizyka

TEMAT:: Pierwsza zasada dynamiki Newtona - bezwładność.

Cel:: Dowiem się, jakie znaczenie ma równoważenie się sił działających na ciało. Poznam pojęcie bezwładności, jej rolę w przyrodzie oraz życiu codziennym.

Materiał dla ucznia: Obejrzyj prezentację https://www.youtube.com/watch?v=ItkC3FEpH_Q  Przypomni Ci ona warunek równowagi sił, pozwoli  zrozumieć czym jest bezwładność ciał  oraz czego dotyczy pierwsza z zasad dynamiki Newtona.  Sporządź notatkę, udzielając odpowiedzi na następujące pytania

  1. Kiedy siły się równoważą? (możesz to przedstawić również w postaci rysunku tak jak na filmie)
  2. O czym mówi pierwsza zasada dynamiki?
  3. Co to jest bezwładność?
  4. Co jest miarą bezwładności ciał?

Na koniec wykonaj zad. 2 str.168 ( podręcznik)

Muzyka

Temat: Duet, Tercet, Kwartet, Kwintet…Muzykowanie wielogłosowe.

Cel;- nauczę sięna pamięć piosenki „Pod jabłonią”,

       - ćwiczę granie na instrumentach melodycznych,

   - rozpoznaję duet, tercet, kwartet i  kwintet.

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 94-97, tekst piosenki „Pod jabłonią”, tekst „Instrumentalna paleta barw”, partytura „Te Deum” str.97 ( przeczytam zapis nutowy dla fletu I lub fletu II lub dzwonków lub keyboardu- w zależności od tego, jaki instrument mam w domu). Spróbuję zagrać dźwięki z jednej pięciolinii. Przypominam, że ósemki gramy najszybciej, ćwierćnuty dłużej, ćwierćnutę z kropką dłużej o połowę od ćwierćnuty, a półnutę najdłużej. Przy kluczu wiolinowym jest krzyżyk, więc dźwięki f gramy jako fis . Podwyższony dźwięk (fis) pojawia się tylko w partii dla fletu II i dla keyboardu. Miłego grania. W maju poproszę Was o występ do kamery. 

 

22.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Punkty w układzie współrzędnych

Cele lekcji: 
- znajduję współrzędne danych (na rysunku) punktów kratowych w układzie wspłrzędnych na płaszczyźnie,
- zaznaczam na płaszczyźnie punkty kratowe o danych współrzędnych całkowitych (dowolnego znaku)

Materiał dla ucznia

Kliknij w link i obejrzyj film wprowadzający do tematyki układu współrzędnych

https://pistacja.tv/film/mat00402-uklad-wspolrzednych-wprowadzenie?playlist=610

Następnie obejrzyj pierwsze   5 min 40 s filmu  znajdującego się pod linkiem:

https://pistacja.tv/film/mat00403-odczytywanie-i-zaznaczanie-punktow-w-ukladzie-wspolrzednych?playlist=610

 

Wykonaj w zeszycie ćwiczenia z podręcznika: 

- 1 ze str. 310
- 3 ze str.  311 

Dla chętnych zad. Czy już umiem? str. 313

Biologia

Temat: Budowa i działanie narządu wzroku

Cele lekcji: Uczeń:

- zna budowę oka;
- wie, jak powstaje obraz w ludzkim oku;

- wie, co to jest akomodacja oka;
- wymienia wady wzroku.

Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

  1. Przepisz notatkę do zeszytu ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.
  2. Wykonaj polecenie (na końcu notatki).
  3. Zapamiętaj wiadomości z notatki.

 

NOTATKA DLA UCZNIA

  1. Narządem wzroku jest oko. Jego główne elementy budowy to gałka oczna i aparat ochronny. W skład aparatu ochronnego wchodzą: gruczoł łzowy, powieki i spojówka. Gałka oczna to właściwy narząd wzroku.
  2. Przerysuj do zeszytu i opisz schemat budowy oka 

Jeśli posiadasz w domu podręcznik do biologii, to na stronie 196 znajdziesz schemat budowy oka.

3. Powstawanie obrazu w ludzkim oku:

Światło odbite od przedmiotów przechodzi przez rogówkę i wpada do oka przez źrenicę. Im ciemniejsze światło tym źrenica jest bardziej rozszerzona. Szerokość źrenicy dopasowuje się zatem do jasności światła. Następnie światło przechodzi przez soczewkę, która je załamuje. Załamane światło pada na siatkówkę, na której powstaje obraz odwrócony. Siatkówka przetwarza impulsy świetlne na odpowiednie sygnały nerwowe, które poprzez nerw wzrokowy wędrują do mózgu. Tu kończy się rola oka, a zaczyna rola mózgu. Obraz, który widzimy nie powstaje w oku, tylko w mózgu! Mózg przetwarza sygnały dostarczone mu przez oko za pomocą nerwu wzrokowego, a następnie na podstawie tych sygnałów tworzy obraz.

  1. Akomodacja oka to zmiana kształtu soczewki oka, pozwala nam na ostre widzenie przedmiotów znajdujących się w rożnej odległości.
  2. Wady wzroku:
    - krótkowzroczność  - obraz powstaje przed siatkówką;
    - dalekowzroczność – obraz powstaje za siatkówką;

- daltonizm – nieodróżnianie barw, najczęściej zielonej od czerwonej;

- astygmatyzm – widziane obrazy są rozmyte lub zniekształcone;

- zez – nieprawidłowe ustawienie gałek ocznych.

POLECENIE
W dostępnych źródłach wiedzy biologicznej poszukaj informacji na czym polega higiena oka.
Język polski

Temat: Kiedy „dzień dobry”, a kiedy „siema”? – oficjalna i nieoficjalna odmiana polszczyzny

Cel: odróżniam oficjalną odmianę polszczyzny od nieoficjalnej, wskazuję sytuacje stosowania każdej z nich

Materiał dla ucznia: zapoznaj się z definicjami oficjalnej i nieoficjalnej odmiany polszczyzny, a następnie przepisz do zeszytu informacje z niebieskiej ramki „Zapamiętaj”. Wykonaj polecenie 7  (przepisz rozwiązanie do zeszytu, kolorem zaznacz te fragmenty, które są właściwe dla polszczyzny oficjalnej), zad. 1 z karty pracy nr 97 oraz zad. 1 z karty pracy nr 8 – karty pracy znajdują się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji na ten tydzień (możesz je wydrukować, uzupełnić  i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, treści na nich zawarte przepisz do zeszytu).

Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zawsze zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.

 

Język angielski 

Topic: Revision units 4−6

Cel: Powtórzenie materiału gramatycznego i leksykalnego z rozdziałów 4−6.

Materiały: Podręcznik AllClear 7

  • Proszę zrobić ćwiczenia podsumowujące cały rozdział- ćw. 1, 2, 3, 4 i 5 na str 71 w podręczniku
  • Odpowiedzi bardzo proszę zapisać w zeszycie
  • Ponieżej wstawiłam linki wspomagające naukę - proszę dopasować słownictwo do obrazków oraz dopasować polski odpowiednik do angielskiego . Po zakończeniu sprawdzamy wyniki.

https://wordwall.net/pl/resource/939021/angielski/travel-all-clear-7

https://wordwall.net/pl/resource/1352566/angielski/all-clear-7-unit-6-ex-1-p62

Informatyka

Temat: Sposoby komunikowania się i wymiany informacji za pomocą Internetu
Cel:
- usystematyzuję i rozszerzę wiedzę na temat różnych form komunikowania się za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych
- uświadomię sobie niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem poprzez Internet kontaktów z nieznajomymi osobami.

Materiały dla ucznia:

Zapoznaj sie z materiałem przedstawionym poniżej:

Zapisz w zeszycie temat lekcji.

Wykonaj ćwiczenie 1 punkt 2 oraz ćwiczenie 2.

W powyższym tekście poznałeś kilka sposobów porozumiewania się przez Internet. Przedstaw w tabeli w zeszycie podobieństwa i różnice między nimi, uwzględniając m.in. adresata, sposób przekazywania wiadomości, warunki korzystania z danej usługi. Dwa sposoby już są w tabeli umieszczone.

 

 

23.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia 

Temat: Sprawa polska w I wojnie światowej.

Cele:

- wymieniam orientacje  w społeczeństwie polskim w obliczu wojny,

- omawiam, jak państwa biorące udział w wojnie postrzegały sprawę polską,

- wyjaśniam na czym polegał kryzys przysięgowy,

- wymieniam, co postanawiał traktat wersalski w sprawie polskiej.

Proszę zapisać temat i cele w zeszycie przedmiotowym i zapoznać się z treścią tematu nr 3 s. 170-174 z podręcznika. 

NOTATKA 

SPRAWA    POLSKA   W   CZASIE   I   WOJNY

  1. W obliczu wojny w polskim społeczeństwie ukształtowały się 2 orientacje

Koncepcja odzyskania niepodległości przez Polskę

Największym wrogiem Polaków jest Rosja. Polskie wysiłki należy oprzeć na Austro - Węgrzech

Największym wrogiem Polaków są Niemcy. Polacy powinni w nadchodzącym konflikcie poprzeć Rosję

orientacja

proaustriacka

prorosyjska

ugrupowanie (partia)

PPS – Frakcja Rewolucyjna

endecja

przywódca

Józef Piłsudski

Roman Dmowski

 

  1. Polskie formacje wojskowe

Nazwa formacji

Czas tworzenia

Opis

Kompania Kadrowa

1914

Jej celem było wzniecenie antyrosyjskiego powstania na terenie Królestwa Polskiego

Legiony Polskie

1914/1915

Walczyły po stronie państw centralnych przeciw Rosji

Legion Puławski

1914/1915

Te formację utworzyli zwolennicy orientacji prorosyjskiej

Polska Organizacja Wojskowa

1914

Jej celem było przygotowanie powstania oraz działania wywiadowcze i zbrojne na terenach  kontrolowanych przez wojska rosyjskie

Błękitna Armia

1917

Wojsko powstałe we Francji pod dowództwem gen. Józefa Hallera

 

  1. Kryzys przysięgowy:

W 1917 r. Józef Piłsudski wraz z większością polskich żołnierzy odmówił złożenia nowej przysięgi wierności na rzecz państw centralnych, co doprowadziło do rozwiązania tych Brygad i osadzenia Józefa Piłsudskiego w Magdeburgu.

  1. Stanowiska państw w sprawie niepodległości Polski

państwo

nazwa dokumentu

rok

stanowisko

Niemcy ,

Austro - Węgry

Akt 5 listopada wydany przez cesarzy Niemiec i Austro – Węgier (manifest dwóch cesarzy)

1916

Proklamowano utworzenie Królestwa Polskiego (dziedziczna monarchia konstytucyjna; utworzenie wojska polskiego pod dowództwem Niemiec i Austro - Węgier

Rosja carska

zapowiedź cara Mikołaja  II

XII 1916

Utworzenie państwa polskiego złożonego z 3 zaborów

Rosja po obaleniu caratu

stanowisko Rządu Tymczasowego

1917

Utworzenie państwa polskiego połączonego sojuszem wojskowym z Rosją

Rosja po obaleniu caratu

stanowisko Rady Delegatów Robotniczych i Żołnierskich

1917

Potwierdzenie prawa Polaków do niepodległości i własnego państwa

Stany Zjednoczone

13 punkt orędzia prezydenta W. Wilsona

8 I 1918

Utworzenie samodzielnej i niepodległej Polski z szerokim dostępem do morza

 

  1. Rzeczywiste dążenia Polaków odzwierciedlało orędzie W. Wilsona.
  2. Postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie polskiej:

-  Polska odzyskuje Pomorze i Wielkopolskę,

- Gdańsk Wolnym Miastem pod kontrolą międzynarodową,

- o przynależności Dolnego i Górnego Śląska, Warmii oraz Mazur zdecydują plebiscyty

Język polski

Temat: W sprawach najwyższej wagi – uczymy się redagować list oficjalny.

Cel: znam zasady pisania listu oficjalnego

Materiał dla ucznia: Przepisz do zeszytu schemat listu oficjalnego zamieszczony jako załącznik w galerii zdjęć pod tabelką z tematami zajęć zdalnych na ten tydzień (rady dla piszących list oficjalny) i wklej jako część notatki przykładowy list oficjalny – zdjęcie przykładowego listu znajduje się również w galerii zdjęć (jeśli nie masz możliwości wydrukowania listu, przepisz go do zeszytu).

 

Język angielski

Topic: Vocabulary-  Films

Cel: Uczniowie poznają słownictwo z tematu - świat filmu

Materiały: Podręcznik, ćwiczenia AllClear 7

 

  1. Uczniowie pod tematem w zeszycie przepisują wyrazy z zadania 1 ze str 76 wraz z tłumaczeniem, które znajduje się na stronie 125
  2. Uczniowie wykonują zadanie 2 ze str 76, przepisują tabelkę do zeszytu i segregują wyrazy do odpowiedniej ramki

People - ludzie

 

verbs related to films -

czasowniki związane z filmami

other film words-

inne słownictwo związane z filmami

 

 

 

 

 

 

 

  1. Z nowo poznanym słownictwem uczniowie wykonują zadania 1,2,3 i 4 w ćwiczeniach na str 44
  2. Dodatkowo wklejam linki pomocne w nauce słownictwa poprzez dopasowywanie oraz naukę z fiszkami:

https://wordwall.net/pl/resource/938749/angielski/film-all-clear-7

https://quizlet.com/pl/498198736/unit-7-films-flash-cards/

 

 

Religia

Temat: Wierzę w Boga Ojca

Cel:  Utrwalenie słów Wyznania wiary - Credo

Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć i odmówić modlitwę Wyznanie wiary – Credo

 

24.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Długości i pola w układzie układzie współrzędnych

Cele lekcji: 

- obliczam długość odcinka, którego końce są danymi punktami kratowymi w układzie współrzędnych 

- obliczam pola wielokątów, których wierzchołki są danymi punktami kratowymi w układzie współrzędnych

Materiał dla ucznia

Obejrzyj film od  5 minuty i  40 s znajdujący się pod linkiem:

https://pistacja.tv/film/mat00403-odczytywanie-i-zaznaczanie-punktow-w-ukladzie-wspolrzednych?playlist=610

 

Wykonaj w zeszycie ćwiczenia z podręcznika: 

- 1 ze str. 315 (pomoc przyklad 1 na tej stronie)
- 4 ze str.  317 (pomoc przykład 4 na tej stronie)

Dla chętnych zad. Czy już umiem? str. 320

Język niemiecki

Temat:Gerichte aus den Dachl-LÄndern

Cel: Poznanie  potraw typowych dla krajów niemieckojęzycznych

Materiał dla ucznia: Podręcznik str.92. Przepisz do zeszytu nazwy potraw i napisz z jakiego kraju niemieckojęzycznego się wywodzą. Informacje znajdziesz w Internecie.

Zeszyt ćwiczeń str. 62/22

Wykonane zadania prześlij na maila jagodzinska4u@wp.pl

Język polski

Temat: Redagujemy list oficjalny

Cel: samodzielnie redaguję list oficjalny, znam zasady rozmieszczenia tekstu na stronie, stosuję oficjalną odmianę polszczyzny

Materiał dla ucznia: Przypomnij sobie treść poznanego opowiadania A. Christie „Hydra lernejska”. Wykonaj polecenie (otrzymasz za nie ocenę): W imieniu  doktora Oldfielda napisz list oficjalny do detektywa Herkulesa Poirot. Przedstaw w swoim tekście okoliczności towarzyszące sprawie, którą chcesz powierzyć detektywowi. Odwołaj się  do treści poznanego tekstu. Zastosuj zasady dotyczące pisania listu oficjalnego, pamiętaj o stosowaniu oficjalnej odmiany polszczyzny. Twoja praca powinna liczyć przynajmniej 17 zdań. Powodzenia. Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

Pamiętaj, że: Herkules Poirot jest prywatnym detektywem znanym w środowisku londyńskim, doktor  mieszka w Market Loughborough w Berkshire, a wydarzenia opisane w opowiadaniu rozgrywają się na początku XX w. - te informacje na pewno będą Ci przydatne podczas pisania listu oficjalnego.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Przepisy gry w piłce siatkowej-utrwalenie wiadomości.

 

http://www.grabowiec.edu.pl/strony_nauczycieli/wf/przepisy_siatkowka.htm

 

Data dodania: 2020-04-17 12:10:27
Data edycji: 2020-04-20 19:20:49
Ilość wyświetleń: 2272

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej