KLASA 6
20.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Pole rombu Cel: - obliczę pole rombu o podanych długościach przekątnych, - obliczę pole rombu o podanym długościach boku i wysokości Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=Wajwv5NRfGw warto wiedzieć, że pole rombu jest równe: Przez litery: d1, d2 oraz e, f można oznaczać długości przekątnych rombu Natomiast a – bok rombu, h – wysokość rombu 2. Zapisz do zeszytu Zapamiętaj ze str. 41 oraz Przez litery: d1,d2 oraz e, f można oznaczać długości przekątnych rombu Natomiast a – bok rombu, h – wysokość rombu Str. 86 – zad 4, 5 a) |
Biologia |
Temat: Płazy – zwierzęta wodno-lądowe Cele lekcji: Uczeń zna: - środowisko życia płazów; - przystosowanie płazów do życia w wodzie i na ladzie; - rozmnażanie i rozwój płazów. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6 Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 93 i przeczytaj cały temat. Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
|
Technika |
Temat: Rodzaje rysunków technicznych Cel: Materiał dla ucznia: Proszę przeczytaj zawartość akapitu "Dokumentacja techniczna" (podr. str. 40) i napisz temat lekcji. Pod tematem zapisz, co zawiera dokumentacja techniczna. Nastepnie wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 str. 40. Obejrzyj ilustracje rysunku rysunku złożeniowego regału i rysunku wykonawczego ścianki bocznej (str. 41) i wykonaj w zeszycie zadanie zad. 1 str. 41. |
Informatyka |
Temat: Zastosowanie komputerów Cel: -znam podstawowe obszary zastosowań komputerów Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat zajęć. Kliknij w link https://epodreczniki.pl/a/komputery-wokol-nas/DIcZ7tgp7 i wykonaj ćwiczenie 1 o nieco zmodyfikowanej treści, a mianowicie: Następnie wykonaj ćwiczenie 2. W zeszycie zapisz w punktach najważniejsze przykłady zastosowań komputerów. |
21.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Jezyk angielski |
Topic: Train your brain! Cel: Ćwiczenie poznanego materiału poprzez różne umiejętności Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6 , ćwiczenia online
Do poćwiczenia was / were wrzucam link: https://wordwall.net/pl/resource/1000783/angielski/brainy-6-unit-5-past |
Język polski |
Temat: Raj utracony – poznajemy okoliczności powstania wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny” |
Geografia |
Temat: Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje Cel: - poznasz terminy dotyczące migracji, grupy ludów zamieszkujących Europę oraz religie przeważające na naszym kontynencie. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 6, epodreczniki.pl Szukaj: geografia (szkoła podstawowa) Zróżnicowanie ludnościowe i kulturowe współczesnej Europy. Zapoznaj się z punktami 1 - 4. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Przepisy gry w piłkę siatkową – utrwalenie wiadomości Materiał dla ucznia: http://www.grabowiec.edu.pl/strony_nauczycieli/wf/przepisy_siatkowka.htm |
22.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Pole trapezu Cel: - obliczę pole trapezu o podanych długościach podstaw i wysokości Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=9n8pZzbHs54
|
Plastyka |
Temat: Secesyjne dzieła sztuki użytkowej - wzornictwo |
Religia |
Temat: Zawierzam swoje życie Matce Bożej Cel: Utrwalenie modlitwy Pod Twoją obronę Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć i odmówić modlitwę Pod Twoją obronę |
23.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: Was the knife on the table? Cel: Uczniowie poznają słownictwo z wyposażenia kuchni. Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, ćwiczenia online
Zadania dodatkowe do poćwiczenia słownictwa :
https://wordwall.net/pl/resource/904977/angielski/food-kitchen-equipments-taste https://wordwall.net/pl/resource/947468/angielski/kitchen-brainy-6 |
Język polski | Temat: Kto i do kogo mówi w wierszu Juliusza Słowackiego „W pamiętniku Zofii Bobrówny”? Cel: analizuję tekst wiersza, wyszukuję epitety w tekście i określam ich funkcję, wskazuję, kto jest podmiotem lirycznym i adresatem jego słów Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: J. Słowacki „W pamiętniku Zofii Bobrówny”, str. 113. Przypomnij sobie treść wiersza i wykonaj polecenia: • Zad. 6, 7, 8 i 9 z kart pracy znajdujących się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji zdalnych (możesz wydrukować karty pracy, uzupełnić i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz polecenia i odpowiedzi do zeszytu). • Zad. 6 str. 115 z podręcznika (5 przykładów zdrobnień). Pamiętaj, że jeśli napotkasz na trudności podczas wykonywania zadań, możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty. |
Muzyka |
Temat: Ocalić od zapomnienia. Sylwetka Witolda Lutosławskiego jako jednego z najwybitniejszych współczesnych kompozytorów polskich i jego inspiracje muzyką Rzeszowszczyzny Cel: -znam nazwy regionów folklorystycznych wschodniej Polski: Podlasie, Lubelszczyzna, Rzeszowszczyzna, -potrafię wymienić i wiem, jak wyglądają instrumenty ludowe: harmonia, suka biłgorajska, cymbały, - wiem, kim był Witold Lutosławski. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str. 99 – 101
4. Umieszczę sylwetkę czołowego polskiego kompozytora W. Lutosławskiego w „Albumie z kompozytorami”. |
24.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski | Temat: Doskonalimy umiejętność redagowania opisu przeżyć wewnętrznych Cel: znam zasady dotyczące redagowania opisu przeżyć wewnętrznych i stosuję je podczas samodzielnego ćwiczenia redakcyjnego Materiał dla ucznia: Przypomnij sobie zasady dotyczące redagowania opisu przeżyć wewnętrznych z podręcznika „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony) – str. 130. Przepisz do zeszytu „Rady dla opisujących przeżycia” ze str. 130. Wykonaj polecenie (za to zadanie otrzymasz ocenę): W formie opisu przeżyć wewnętrznych opisz uczucia i przeżycia towarzyszące Ci w obecnym czasie. Napisz, czy miniony miesiąc spowodował zmiany w twoim zachowaniu. Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela polonisty, podaną rodzicom przez edziennik. Powodzenia. |
Matematyka |
Temat: Obliczanie pól i obwodów wielokątów Cel: - zastosuję poznane metody do obliczania pól i obwodów wielokątów Materiał dla ucznia:
|
Historia |
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów Cele: - omawiam przyczyny i przejawy kryzysu państwa polskiego w epoce saskiej, - charakteryzuję projekty reform ustrojowych Stanisława Leszczyńskiego i Stanisława Konarskiego, - oceniam pozycję międzynarodową Rzeczypospolitej w czasach saskich. Materiał podręcznikowy s. 152 – 157. Proszę się z nim zapoznać. Poniżej notatka i zadania do wykonania. Wykonasz je na podstawie materiału podręcznikowego. Zadań 1-3 proszę jeszcze nie wysyłać. Uzupełnij odpowiednimi wyrazami.
zostały połączone unią ………………………………………………. . Po śmierci Augusta II Mocnego królem Polski został …………………………………………………………. .
W każdej z par wyrażeń skreśl błędny wyraz. August II chciał wzmocnić/osłabić swoją władzę w Polsce. ucieczce władcą wybrano Stanisława Leszczyńskiego/ Stefana Batorego. Oceń wartość logiczną zdań. Na końcu każdego wpisz literę P lub F. W 1717 r. odbył się sejm zwany niemym. Między zwolennikami Augusta III i Stanisława Leszczyńskiego wybuchła wojna pałacowa. Pałac Saski to rezydencja to rezydencja Augusta II i Augusta III. Ogród Saski był otwarty dla każdego, kto chciał tam wypocząć. Decyzje sejmu niemego:
a) zerwana większość sejmów, brak ważnych reform, anarchia, ingerowanie państw sąsiednich w sprawy Polski rozwój kultury – budowa Operalni, rozbudowa Zamku Królewskiego, remont Wawelu, stypendia dla zdolnych studentów. Projekty reform Rzeczypospolitej: b) Stanisław Konarski – O skutecznym rad sposobie – zniesienie liberum veto, decyzje sejmowe zapadać mają większością głosów; założył Collegium Nobilium – szkoła kształcąca w poczuciu obywatelskiej odpowiedzialności za losy kraju.
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51