Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 20.04.2020 do 24.04.2020

KLASA 6               

20.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Pole rombu

Cel:

- obliczę pole rombu o podanych długościach przekątnych,

-  obliczę pole rombu o podanym długościach boku i wysokości

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj 7,5 minuty filmu - Pole rombu

https://www.youtube.com/watch?v=Wajwv5NRfGw

warto wiedzieć, że pole rombu jest równe:

Przez litery: d1, d2 oraz e, f można oznaczać długości przekątnych rombu

Natomiast a – bok rombu, h – wysokość rombu

2. Zapisz do zeszytu Zapamiętaj ze str. 41

oraz

Przez litery: d1,d2 oraz e, f można oznaczać długości przekątnych rombu

Natomiast a – bok rombu, h – wysokość rombu

3. Wykonaj zadanie z ćwiczeń

Str. 86 – zad 4, 5 a)

Biologia

Temat: Płazy – zwierzęta wodno-lądowe

Cele lekcji: Uczeń zna:

- środowisko życia płazów;

- przystosowanie płazów do życia w wodzie i na ladzie;

- rozmnażanie i rozwój płazów.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 93 i przeczytaj cały temat.

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Płazy to zwierzęta wodno-lądowe, ponieważ żyją na lądzie,  ale na czas rozrodu wędrują do wody.
  2. Płazy są zwierzętami zmiennocieplnymi, ponieważ ich temperatura zmienia się wraz temperaturą otoczenia.
  3. Płazy żyjące w klimacie umiarkowanym na okres zimy zapadają w stan odrętwienia, czyli spowalniają procesy życiowe. Niektóre przebywają na dnie zbiorników wodnych, inne zimują na lądzie

    w norach lub pod gałęziami.

  4. Przystosowanie płazów do życia w wodzie:

    - cienka, wilgotna skora bez łusek umożliwia wymianę gazową

    i wchłanianie wody;

    - palce połączone błoną pławną umożliwiają pływanie;
    - gruba warstwa śluzu na skórze umożliwia pokonywanie oporów wody;

    - nozdrza umieszczone po górnej stronie głowy umożliwiają oddychanie tlenem podczas pływania

    - kończyny tylne są dłuższe niż przednie, co ułatwia pływanie.

  5. Przystosowanie płazów do życia na lądzie:

    - cienka, wilgotna skora bez łusek umożliwia wymianę gazową

    i wchłanianie wody;

    - kończyny tylne są dłuższe niż przednie, co umożliwia skakanie

    na lądzie;

    - powieki chronią oczy przed uszkodzeniem, oczyszczają i nawilżają.

  6. Płuca płazów są słabo pofałdowane i mają małą powierzchnię, dlatego dorosłe płazy oddychają płucami i przez skórę, natomiast młode żyjące w wodzie oddychają skrzelami i przez skórę.
  7. Płazy to zwierzęta jajorodne. Rozmnażanie i rozwój zawsze przebiega w wodzie. Samica żab składa do wody tysiące jaj zwane skrzekiem, a samiec polewa je płynem zawierającym plemniki. Jest to zapłodnienie zewnętrzne. Płazy przechodzą rozwój złożony, oznacza to, że z zapłodnionych jaj wylęgają się larwy zwane kijankami. Kijanki żyją w wodzie, oddychają skrzelami i przez skórę, posiadają ogon jako narząd ruchu, odżywiają się roślinami.
    Z czasem ogon zanika, wyrastają kończyny, zanikaj skrzela,
    a wyrastają płuca. Dorosłe żaby są owadożerne. Większość płazów nie opiekuje się potomstwem.
  8. POLECENIE
    w udostępnionym materiale na platformie epodreczniki pod hasłem Płazy zwierzęta wodno-lądowe wykonaj w Zadaniach ćwiczenie nr1 do dnia 25 kwietnia 2020 roku. Szczegółowe informacje na ten temat przekazałam rodzicom przez edziennik.
  9. POLECENIE
    w udostępnionym materiale na platformie epodreczniki pod hasłem Płazy zwierzęta wodno-lądowe wykonaj w Zadaniach ćwiczenie nr1 do dnia 25 kwietnia 2020 roku. Szczegółowe informacje na ten temat przekazałam rodzicom przez edziennik.
Technika

Temat:  Rodzaje rysunków technicznych

Cel: 
-
wiem, co to jest dokumentacja techniczna
- wiem, jaka jest różnica między rysunkiem złożeniowyym i wykonawczym

Materiał dla ucznia:  

Proszę przeczytaj zawartość akapitu "Dokumentacja techniczna" (podr. str. 40) i napisz temat lekcji. Pod tematem zapisz, co zawiera dokumentacja techniczna. Nastepnie  wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 str. 40.

Obejrzyj ilustracje rysunku rysunku złożeniowego regału i rysunku wykonawczego ścianki bocznej (str. 41) i wykonaj w zeszycie zadanie zad. 1 str. 41.

Informatyka

Temat: Zastosowanie komputerów

Cel:

-znam podstawowe obszary zastosowań komputerów

Materiał dla ucznia:  

Zapisz w zeszycie temat zajęć.

Kliknij w link https://epodreczniki.pl/a/komputery-wokol-nas/DIcZ7tgp7

i wykonaj ćwiczenie  1 o nieco zmodyfikowanej treści, a mianowicie:
"Wyszukaj w informacje na temat historii komputerów. Zebrane wiadomości zapisz w edytorze tekstów np. Wordzie w pliku pod nazwą "Historia komputerów" i porównaj z danymi na interaktywnej osi czasu w e‑podręczniku. Niech inspiracją do twoich działań będzie ilustracja komputera sprzed ponad 70 lat".

Następnie wykonaj  ćwiczenie 2.

W zeszycie zapisz w punktach najważniejsze przykłady zastosowań komputerów.

 

21.04.2020, WTOREK  

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Jezyk angielski

Topic:  Train your brain!

Cel: Ćwiczenie poznanego materiału poprzez różne umiejętności

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6 , ćwiczenia online

 

  • Proszę, aby uczniowie na podstawie nowo poznanej formy was/were wykonali zadania utrwalające w podręczniku ze str. 60 zad 2 i 3 - odpowiedzi zapisujemy w zeszycie
  • ponadto uczniowie wykonują zad 1 i 2 w ćwiczeniach na str. 43

Do poćwiczenia was / were wrzucam link:

https://wordwall.net/pl/resource/1000783/angielski/brainy-6-unit-5-past
Język polski

Temat: Raj utracony – poznajemy okoliczności powstania wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny”
Cel: znam genezę wiersza J. Słowackiego, wyjaśniam znaczenie pojęć: geneza, emigracja, biografia, nostalgia, idealizacja
Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: J. Słowacki „W pamiętniku Zofii Bobrówny”, str. 113. Zapoznaj się z treścią wiersza i wykonaj polecenia:
• Zad. 1, 2 , 4 i 5 z kart pracy znajdujących się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji zdalnych (możesz wydrukować karty pracy, uzupełnić i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz polecenia i odpowiedzi do zeszytu).
• Ze str. 114 z podręcznika przepisz kolorem pojęcia i ich definicje zawarte w „Słowniczku”, utrwal znaczenie tych pojęć.
• Zad. 2 ze str. 114 z podręcznika.

Geografia

Temat: Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje

Cel:

- poznasz terminy dotyczące migracji,  grupy ludów zamieszkujących Europę oraz religie przeważające na naszym kontynencie.

Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 6, epodreczniki.pl

Szukaj: geografia (szkoła podstawowa) Zróżnicowanie ludnościowe i kulturowe współczesnej Europy. Zapoznaj się z punktami 1 - 4.  
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1, 2, 3, 4 str. 54, 55.

Wychowanie fizyczne

Temat: Przepisy gry w piłkę siatkową – utrwalenie wiadomości

Materiał dla ucznia:

http://www.grabowiec.edu.pl/strony_nauczycieli/wf/przepisy_siatkowka.htm

 

22.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Pole trapezu

Cel:

- obliczę pole trapezu o podanych długościach podstaw i wysokości

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj krótki film - wprowadzenie pole trapezu

https://www.youtube.com/watch?v=9n8pZzbHs54 

  1. Zapisz w zeszycie informacje z ramki – zapamiętaj, str. 42
Plastyka

Temat: Secesyjne dzieła sztuki użytkowej - wzornictwo
Cel: wymieniam typowe cechy wytworów sztuki secesyjnej, tworzę pracę inspirowaną sztuką secesji
Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła”, temat: Secesyjne dzieła sztuki użytkowej oraz Secesyjne wzornictwo w Austriackim Muzeum Sztuk Stosowanych i Sztuki Współczesnej w Wiedniu.
Zadanie: Na kartce formatu A4 wykonaj szkic wazonu, filiżanki lub czajnika, który może mieć nietypowy kształt, a następnie zaprojektuj wzory, którymi ten przedmiot będzie ozdobiony. Zainspiruj się sztuką secesyjną, a więc wzory niech nawiązują do motywów roślinnych, owadów, długich, wijących się linii. Do wykonania pracy wykorzystaj kredki, pisaki, cienkopisy, pastele.
Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci przyjemnej pracy i wielu pomysłów.

Religia

Temat: Zawierzam swoje życie Matce Bożej

Cel:  Utrwalenie modlitwy Pod Twoją obronę

Materiał dla ucznia: Proszę przypomnieć i odmówić modlitwę  Pod Twoją obronę

 

23.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic:  Was the knife on the table?

Cel: Uczniowie poznają słownictwo z wyposażenia kuchni.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, ćwiczenia online

  • proszę przepisać do zeszytu słownictwo ( 12 wyrazów) z podręcznika z wyposażenia kuchni zad 1 str 61  i przetłumaczyć je. Tłumaczenie jest na str 68
  • Czytamy opis przedmiotów kuchennych i odgadujemy co to jest w zad 3 na str 61 - odp zapisujemy w zeszycie.
  • ponadto z nowo poznanym słownictwem wykonujemy zad 1 , 2 i 3 ze str 44 w ćwiczeniach.
  •  

Zadania dodatkowe do poćwiczenia słownictwa :

 

https://wordwall.net/pl/resource/904977/angielski/food-kitchen-equipments-taste

https://wordwall.net/pl/resource/947468/angielski/kitchen-brainy-6

Język polski Temat: Kto i do kogo mówi w wierszu Juliusza Słowackiego „W pamiętniku Zofii Bobrówny”?
Cel: analizuję tekst wiersza, wyszukuję epitety w tekście i określam ich funkcję, wskazuję, kto jest podmiotem lirycznym i adresatem jego słów
Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: J. Słowacki „W pamiętniku Zofii Bobrówny”, str. 113. Przypomnij sobie treść wiersza i wykonaj polecenia:
• Zad. 6, 7, 8 i 9 z kart pracy znajdujących się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji zdalnych (możesz wydrukować karty pracy, uzupełnić i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz polecenia i odpowiedzi do zeszytu).
• Zad. 6 str. 115 z podręcznika (5 przykładów zdrobnień).
Pamiętaj, że jeśli napotkasz na trudności podczas wykonywania zadań, możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.
Muzyka

Temat: Ocalić od zapomnienia. Sylwetka Witolda Lutosławskiego jako jednego z najwybitniejszych współczesnych kompozytorów polskich i jego inspiracje muzyką Rzeszowszczyzny

Cel: -znam nazwy regionów folklorystycznych wschodniej Polski: Podlasie, Lubelszczyzna, Rzeszowszczyzna,

        -potrafię wymienić i wiem, jak wyglądają instrumenty ludowe: harmonia, suka biłgorajska, cymbały,

        - wiem, kim był Witold Lutosławski.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str. 99 – 101

  1. Przeczytam tekst „Na wschodzie Polski” .
  2. Obejrzę zdjęcia przedstawiające instrumenty ludowe i przeczytam informacje o nich.
  3. Przeczytam informację na temat Witolda Lutosławskiego.

4. Umieszczę sylwetkę czołowego polskiego kompozytora W. Lutosławskiego w „Albumie z kompozytorami”.

 

24.04.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski Temat: Doskonalimy umiejętność redagowania opisu przeżyć wewnętrznych
Cel: znam zasady dotyczące redagowania opisu przeżyć wewnętrznych i stosuję je podczas samodzielnego ćwiczenia redakcyjnego
Materiał dla ucznia: Przypomnij sobie zasady dotyczące redagowania opisu przeżyć wewnętrznych z podręcznika „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (czerwony) – str. 130. Przepisz do zeszytu „Rady dla opisujących przeżycia” ze str. 130.
Wykonaj polecenie (za to zadanie otrzymasz ocenę): W formie opisu przeżyć wewnętrznych opisz uczucia i przeżycia towarzyszące Ci w obecnym czasie. Napisz, czy miniony miesiąc spowodował zmiany w twoim zachowaniu.
Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela polonisty, podaną rodzicom przez edziennik. Powodzenia.


Matematyka

Temat: Obliczanie pól i obwodów  wielokątów

Cel:

- zastosuję poznane metody do obliczania pól  i obwodów wielokątów

Materiał dla ucznia:
Dzisiaj będziesz pracował z podręcznikiem. Wykonaj w zeszycie ze strony 57 następujące zadania: 2, 3, 4. Wykonaj zdjęcie rozwiązanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl

 

Historia

TematRzeczpospolita pod rządami Wettinów

Cele:

- omawiam przyczyny i przejawy kryzysu państwa polskiego w epoce saskiej,

- charakteryzuję projekty reform ustrojowych  Stanisława Leszczyńskiego i Stanisława Konarskiego,

- oceniam pozycję międzynarodową Rzeczypospolitej w czasach saskich.

Materiał podręcznikowy s. 152 – 157. Proszę się z nim zapoznać.  Poniżej notatka i zadania do wykonania. Wykonasz je na podstawie materiału podręcznikowego. Zadań 1-3 proszę jeszcze nie wysyłać.

     Uzupełnij odpowiednimi wyrazami.

  1. W 1697 r. na tronie Polski zasiadł ……………………………………………………. z dynastii …………………………………………. . …………………………………………………………. i Saksonia

zostały połączone unią ………………………………………………. . Po śmierci Augusta II Mocnego królem Polski został …………………………………………………………. .

 

W każdej z par wyrażeń skreśl błędny wyraz.

August II chciał wzmocnić/osłabić swoją władzę w Polsce. 
Z powodu polityki prowadzonej przez króla Rzeczypospolita została wciągnięta w wojnę zachodnią/północną.  Po jego

ucieczce władcą wybrano Stanisława Leszczyńskiego/ Stefana Batorego.

Oceń wartość logiczną zdań. Na końcu każdego wpisz literę P lub F.

Po śmierci Augusta II na tronie zasiadł jego syn August III Sas .

W 1717 r. odbył się sejm zwany niemym.

Między zwolennikami Augusta III i Stanisława Leszczyńskiego wybuchła wojna pałacowa.

Pałac Saski to rezydencja to rezydencja Augusta II i Augusta III.

Ogród Saski był otwarty dla każdego, kto chciał tam wypocząć.

Decyzje sejmu niemego:

  • Uchwalenie podatków na rzecz stałej armii,
  • Ograniczenie liczby stałego wojska,
  • Ograniczenie władzy senatu i hetmanów,
  • Król bez zgody sejmu nie może rozpocząć wojny i wyjechać na długo z kraju,
  • Usunięcie większości saskich urzędników,
  • Zakaz wznoszenia innych świątyń niż katolickie.

    Rządy Augusta III:

a) zerwana większość sejmów, brak ważnych reform, anarchia, ingerowanie państw sąsiednich w sprawy Polski
b) czas pokoju; odbudowa gospodarki - wzrost produkcji rolnej, ożywiony handel zagraniczny;

rozwój kultury – budowa Operalni, rozbudowa Zamku Królewskiego, remont Wawelu, stypendia dla zdolnych studentów.

Projekty reform Rzeczypospolitej:

a) Stanisław Leszczyński – Głos wolny wolność ubezpieczający – ograniczenie liberum veto , powiększenie liczebności armii do 100 tys., kompetentni urzędnicy państwowi, wolność osobista chłopów i zamiana pańszczyzny na czynsz,

b) Stanisław Konarski – O skutecznym rad sposobie – zniesienie liberum veto, decyzje sejmowe zapadać mają większością głosów; założył Collegium Nobilium – szkoła kształcąca w poczuciu obywatelskiej odpowiedzialności za losy kraju.

 

Data dodania: 2020-04-17 12:05:16
Data edycji: 2020-04-22 11:54:08
Ilość wyświetleń: 1575

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej