Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 25.05.2020 do 29.05.2020

KLASA 4

25.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną.

Cel:

- pomnożę ułamki przez liczby naturalne,

- rozwiążę proste zadanie tekstowe z zastosowaniem mnożenia ułamków przez liczby naturalne

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj krótki filmy „Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną”

https://www.youtube.com/watch?v=nwZOJhgdpeU

  1. Przeczytaj uważnie informacje z podręcznika ze strony 100 i 101 dotyczące mnożenia ułamka przez liczbę.
  2. Zapisz w zeszycie temat, cele oraz „Dobrą radę” z podręcznika ze strony    101 .
  3. Wykonaj zadania z podręcznika:

strona 101 i 102 -  zadanie 1:

Poziom A a), b), c),

Poziom B d), e), f),

Poziom D  a), d), e), f),

strona 102 -  zadanie 2 i 3.

Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl
Przyroda

Temat: Las ma budowę warstwową

Cel lekcji:
Uczeń zna:

-  warstwy lasu;
- rośliny i zwierzęta występujące w poszczególnych warstwach lasu;
- zasady zachowania w lesie;
- rodzaje lasów;
- drzewa iglaste i liściaste występujące w lesie;
- typy lasów;
- znaczenie lasów w przyrodzie i gospodarce człowieka.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Warstwy lasu:
- korony drzew; zwierzęta - ptaki
- podszyt – młode drzewa i krzewy, np. bez, jałowiec; zwierzęta – owady, ptaki, jelenie dziki, wilki

- runo leśne -   grzyby, konwalie, borówki, mchy, trawy; zwierzęta – żmija, borsuk, motyle

- ściółka – pokrywa glebę, składa się  z opadłych liści (igieł), martwych owadów. W ściółce nic nie rośnie.

2. Jak się zachować w lesie?
- nie hałasuj;
-  nie dotykaj zwierząt;
-  poruszaj się po wytyczonych szlakach;
-  nie niszcz drzew, krzewów, nie zrywaj niepotrzebnie roślin i grzybów;
-  nie rozgarniaj ściółki;

-  nie zostawiaj śmieci;
-  nie rozpalaj ognisk;

-  nie spuszczaj psa ze smyczy.
3. Rodzaje lasów; lasy liściaste, lasy iglaste, lasy mieszane.

4. Drzewa iglaste: sosna zwyczajna, świerk pospolity, jodła pospolita, modrzew europejski (gubi igły na zimę!), cis pospolity.

5. Drzewa liściaste: lipa, klon, grab, dąb, buk, brzoza.

6. Typy lasów:
- grądy to lasy liściaste rosnące na żyznych glebach;

- łęgi to lasy rosnące wzdłuż rzek i strumieni, wiosną po stopnieniu śniegu drzewa stoją w wodzie
- bór to las iglasty;

- dąbrowa to las, w którym rosną dęby;
- buczyna to las, w którym rosną buki;

- ols to las, w którym rosną olchy.
7. Znaczenie lasów w przyrodzie i gospodarce człowieka:
Las wytwarza tlen, a pochłania dwutlenek węgla.
Las chroni przed gwałtownym wiatrem i przed powodzią.
Latem w lesie jest chłodniej, a zima w lesie jest cieplej, dlatego zwierzęta maja tam schronienie.
Las dostarcza drewna na papier i meble.

8. Otwórz podręcznik na stronie 102 i narysuj tak jak potrafisz poszczególne warstwy lasu.

Jezyk polski

Temat: Chodzić z głową w chmurach. Józef Ratajczak „Obłoki”.

Cel:

wskażę w tekście epitety

dowiem się co to jest porównanie

Materiał dla ucznia:

Przeczytaj wiersz zamieszczony w „żółtym” podręczniku na str. 224

Opowiedz (ustnie), jaka sytuacja została ukazana w utworze.

Przypomnij sobie, co to są epitety:

Epitety to określenia rzeczownika np. „słomkowe kapelusze” (jakie?).

Wypisz z wiersza jeszcze trzy epitety.

Wykonaj ćw. 2 str. 225

Przeczytaj wiadomość z ramki „Zapamiętaj!”.

Zapisz:

Porównanie to środek poetycki polegający na porównaniu jednej rzeczy do drugiej. Charakterystyczne słówka to: „jak”, „jakby”, „niby”, „niczym”, „na wzór”.

Spróbuj odnaleźć w wierszu porównanie. Na pewno Ci się udało. Sprawdź poprawną odpowiedź: (obłoki) „płyną w górze niczym słomkowe kapelusze”.

Wykonaj ćw. 4 str. 225.

 

 

26.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Utrwalenie działań na ułamkach zwykłych.

Cel:

- zastosuję poznane działania na ułamkach zwykłych o tym samym mianowniku
 do obliczania prostych wyrażeń arytmetycznych.

Materiał dla ucznia:

  1. Dzisiaj rozpoczniesz pracę w ćwiczeniu. Uzupełnij graf w zadaniu 7 na stronie 119, potem wykonaj zadanie 5 na stronie 118.
  2. Na zakończenie skorzystaj z platformy eduelo.pl i rozwiąż dwa quizy

https://www.eduelo.pl/quiz/455/czesc/1/

https://www.eduelo.pl/quiz/452/czesc/1/

Język angielski

Topic: Do you go out? 

Cel: Uczniowie poznają teorię czasu teraźniejszego

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie wykonują zad. 3, 4 i 5 z podręcznika na str. 91 na podstawie teorii czasu Present Simple z poprzedniej lekcji. Zadania proszę wpisać
     do zeszytu.
  • uczniowie wykonują również zadania w ćwiczeniach na str. 65 zad. 1,2
    oraz 3.

Pamiętaj:

W zdaniu twierdzącym tylko w osobie he, she , it dodajemy s lub es.

Pytanie zadajemy za pomocą Do lub Does, a następnie czasownik
bez końcówki.

Przeczenie tworzymy poprzez don’t lub doesn’t .
Wychowanie fizyczne

Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie.

https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/aktywnosc-fizyczna-a-zdrowie-czlowieka,3912,n,2673

 

27.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Powtórzenie – działania na ułamkach zwykłych o tym samym mianowniku.

Cel:

- dodam, odejmę ułamki zwykłe o tym samym mianowniku i liczby mieszane,

- pomnożę ułamek zwykły przez liczbę naturalną,

- rozszerzę i skrócę ułamki zwykłe.

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj poniższą prezentację

 https://www.eduelo.pl/prezentacja/poziom-iv/matematyka/ulamki-zwykle/815/

  1. Wykonaj z podręcznika z „Powtórzenie przed klasówką”

strona 104 - zadanie 5,

strona   105 -  zadanie 9; 12 a), c);  15,

strona   106  - zadanie 16a), b).

Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl 
Język angielski

Topic: On a mid-term trip

Cel: Uczniowie uczą się podawać czas i pytanie o godzinę

Materiał dla ucznia:

Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy

  • uczniowie przepisują poniższą notatkę:

What time is it? - Która jest godzina ?

It’s late - jest późno

in the morning - rano

in the afternoon - popołudniu

o’clock - pełna godzina

It’s six o’clock - 6.00

It’s eleven o’clock - 11.00

quarter past - 15 min po

It’s quarter past three - 3.15

It’s quarter past seven - 7.15

quarter to - za 15 min

It’s quarter to three - 2.45

It’s quarter to seven - 6.45

half past - 30 min

It’s half past nine - 9.30

It’s half past one - 1.30

past - po

It’s twenty past four - 4.20

It’s five past ten - 10.05



  • proszę aby uczniowie odsłuchali dialog na str. 93 w zad .1 i na podstawie dialogu wykonali również zad. 2 na tej samej stronie.
  • Następnie uczniowie odsłuchują zad. 3 na str. 93 w podręczniku
    i dopasowują zadania do zegarów.
ponadto uczniowie wykonują zad. 1 i 2 w ćwiczeniach na stronie 67.
Plastyka

Temat: Zabytki małych ojczyzn- praca plastyczna dowolną techniką

Cel:
- potrafię wyjaśnić termin: zabytek,

- tworzę pracę plastyczną w dowolnej technice, korzystając z wiadomości zdobytych podczas nauki w klasie czwartej.

Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.58-59

ZADANIE: Wykonaj w dowolnej technice pracę plastyczną ukazującą jeden
z zabytków znajdujących się w Twojej okolicy.
Informatyka Temat: Wyszukujemy informacje w Internecie – sztuczki ułatwiające szukanie i zasady bezpieczeństwa

Cel:

- znam kilka sztuczek ułatwiających wyszukiwanie informacji w Internecie, m.in.
wiem, jak wyszukać grafikę, znaleźć tekst piosenki;
- wymieniam zagrożenia ze strony Internetu (m.in. strony obrażające godność osobistą, propagujące treści niezgodne z zasadami właściwego zachowania, zawierające obraźliwe i wulgarne teksty, propagujące przemoc, pomagające nawiązywać niewłaściwe kontakty;
- wyszukuję informacje w Internecie, korzystając z wyszukiwarki i portali internetowych

Materiał dla ucznia:

  1. Otwórz podręcznik na stronie 116 i zapoznaj się ze sztuczkami (1-7) ułatwiającymi szukanie informacji w Internecie.
  2. Przeczytaj przyklad 4 na stronie 117.
  3. Przeczytaj sztuczkę  8 na stronie 118.
  4. Zapoznaj się  z zasadami bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu (str. 118).
  5. Zapisz temat lekcji i  krótko pięć zasad bezpiecznego korzystania z  Internetu. 
    (korzystaj z wiadomości w tabeli na str. 118)

 

28.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Solidarność i jej bohaterowie

Cele:

- wiem, kiedy powstała Solidarność,

- wyjaśniam pojęcie "związek zawodowy"

- wiem, kim byli: Anna Walentynowicz, Lech Wałęsa 

Na postawie materiału podręcznikowego odpowiedz na pytania/wykonaj polecenia,
a odpowiedzi zapisz w zeszycie:

1 Co było przyczyna protestów robotniczych w Polsce (3)?

  1. Wyjaśnij pojęcie "związek zawodowy".
  2. Kiedy utworzono NSZZ "Solidarność", wymień 2 osoby z nią związane.
Język polski

Temat: Niezwykłe spotkania słów. O poetyckiej przenośni.

Cel:

wiem co to jest przenośnia,

wskazuję w tekście przykład przenośni

Materiał dla ucznia:

Przeczytaj wiersz ze strony 227 w „żółtym” podręczniku. Wykonaj ustnie ćw. 2 str. 227

Zapoznaj się z wiadomością „Zapamiętaj!” str. 228. Zapisz w zeszycie co to jest przenośnia.

Wykonaj pisemnie ćw. 3 i 6 str. 228

Wykonaj ustnie 7 i 8 str. 229

Wyślij na mój adres mailowy TYLKO ćwiczenie 6 ze str. 228.
Religia

Temat: Potrzebuję błogosławieństwa Pana Boga

Cel: Kształtowanie postawy wiary i zaufania w to, że Pan Bóg nie pozostawia człowieka samego i zawsze udziela mu swego błogosławieństwa. 

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str. 112. Przeczytaj uważnie tekst
w podręczniku na str.112 i 113.

Okaż Panu Bogu wdzięczność za Jego błogosławieństwo, którego doświadczasz
w swoim życiu. Odmów modlitwę „Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu…" 3x.

 

29.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Co wiatrom w duszy gra… Julian Tuwim „Dwa wiatry”.

Cel:

wiem co to są synonimy,

wypiszę z wiersza środki poetyckie: epitety i przenośnie

Materiał dla ucznia:

Przeczytaj wiersz ze str. 230 z „żółtego” podręcznika.

Przypomnij sobie: synonimy to wyrazy bliskoznaczne (np. prezent – podarunek, upominek).

Wykonaj pisemnie ćw. 1,2 i 4 str. 231

Wypisz z tekstu po dwa przykłady środków poetyckich:

  1. epitety
przenośnie
Technika

Temat: To takie proste - tekturowa ramka na zdjęcie

Cel:

- umiem wykonać tekturową ramkę na zdjęcie

Materiał dla ucznia:

Wykonaj tekturową ramkę na zdjęcie według poleceń w zadaniu "Czy już potrafisz?" na str. 75.
Wskazówka: Możesz dodatkowo zaprojektować i wykonać "nóżkę" do ramki. Zamocuj ją z tyłu ramki. Dzięki temu, będziesz mógł/mogła ramkę postawić na stole.

Zdjęcie pracy prześlij na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl  w terminie do 05.06.2020r.

Muzyka

Temat: Muzyka ludowa. Folklor muzyczny – regionalne przyśpiewki i tańce.
Postać najsłynniejszego etnografa – Oskara Kolberga.

Cel:

- wiem, kim był Oskar Kolberg,

- rozumiem terminy: etnografia, etnograf, folklor muzyczny.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki”
str. 103- 107.

Przeczytam tekst pt. „Tradycja i sztuka ludowa”.

Zobaczę na mapie Polski (str. 103), jak wyglądają stroje ludowe różnych regionów.

Poszukam w innych źródłach, jak wygląda strój kujawski.

Przeczytam informacje na temat wybitnego polskiego etnografa Oskara Kolberga
(str. 104).

Zobaczę na zdjęciach (str. 107), jak wyglądają niektóre instrumenty ludowe.
Data dodania: 2020-05-23 15:15:13
Data edycji: 2020-05-29 07:28:23
Ilość wyświetleń: 786

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej