KLASA 4
25.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną. Cel: - pomnożę ułamki przez liczby naturalne, - rozwiążę proste zadanie tekstowe z zastosowaniem mnożenia ułamków przez liczby naturalne Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=nwZOJhgdpeU
strona 101 i 102 - zadanie 1: Poziom A a), b), c), Poziom B d), e), f), Poziom D a), d), e), f), strona 102 - zadanie 2 i 3. Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl |
Przyroda |
Temat: Las ma budowę warstwową Cel lekcji: - warstwy lasu; Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
- podszyt – młode drzewa i krzewy, np. bez, jałowiec; zwierzęta – owady, ptaki, jelenie dziki, wilki - runo leśne - grzyby, konwalie, borówki, mchy, trawy; zwierzęta – żmija, borsuk, motyle - ściółka – pokrywa glebę, składa się z opadłych liści (igieł), martwych owadów. W ściółce nic nie rośnie. - nie zostawiaj śmieci; - nie spuszczaj psa ze smyczy. 4. Drzewa iglaste: sosna zwyczajna, świerk pospolity, jodła pospolita, modrzew europejski (gubi igły na zimę!), cis pospolity. 5. Drzewa liściaste: lipa, klon, grab, dąb, buk, brzoza. 6. Typy lasów: - łęgi to lasy rosnące wzdłuż rzek i strumieni, wiosną po stopnieniu śniegu drzewa stoją w wodzie - dąbrowa to las, w którym rosną dęby; - ols to las, w którym rosną olchy. |
Jezyk polski |
Temat: Chodzić z głową w chmurach. Józef Ratajczak „Obłoki”. Cel: wskażę w tekście epitety dowiem się co to jest porównanie Materiał dla ucznia: Przeczytaj wiersz zamieszczony w „żółtym” podręczniku na str. 224 Opowiedz (ustnie), jaka sytuacja została ukazana w utworze. Przypomnij sobie, co to są epitety: Epitety to określenia rzeczownika np. „słomkowe kapelusze” (jakie?). Wypisz z wiersza jeszcze trzy epitety. Wykonaj ćw. 2 str. 225 Przeczytaj wiadomość z ramki „Zapamiętaj!”. Zapisz: Porównanie to środek poetycki polegający na porównaniu jednej rzeczy do drugiej. Charakterystyczne słówka to: „jak”, „jakby”, „niby”, „niczym”, „na wzór”. Spróbuj odnaleźć w wierszu porównanie. Na pewno Ci się udało. Sprawdź poprawną odpowiedź: (obłoki) „płyną w górze niczym słomkowe kapelusze”. Wykonaj ćw. 4 str. 225. |
26.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Utrwalenie działań na ułamkach zwykłych. Cel: - zastosuję poznane działania na ułamkach zwykłych o tym samym mianowniku Materiał dla ucznia:
|
Język angielski |
Topic: Do you go out? Cel: Uczniowie poznają teorię czasu teraźniejszego Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
Pamiętaj: W zdaniu twierdzącym tylko w osobie he, she , it dodajemy s lub es. Pytanie zadajemy za pomocą Do lub Does, a następnie czasownik |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie. https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/aktywnosc-fizyczna-a-zdrowie-czlowieka,3912,n,2673 |
27.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||
Matematyka |
Temat: Powtórzenie – działania na ułamkach zwykłych o tym samym mianowniku. Cel: - dodam, odejmę ułamki zwykłe o tym samym mianowniku i liczby mieszane, - pomnożę ułamek zwykły przez liczbę naturalną, - rozszerzę i skrócę ułamki zwykłe. Materiał dla ucznia:
https://www.eduelo.pl/prezentacja/poziom-iv/matematyka/ulamki-zwykle/815/
strona 104 - zadanie 5, strona 105 - zadanie 9; 12 a), c); 15, strona 106 - zadanie 16a), b). Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij na adres mailowy martatschurl@wp.pl |
||||||||||
Język angielski |
Topic: On a mid-term trip Cel: Uczniowie uczą się podawać czas i pytanie o godzinę Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 4, zasób internetowy
What time is it? - Która jest godzina ? It’s late - jest późno in the morning - rano in the afternoon - popołudniu
|
||||||||||
Plastyka |
Temat: Zabytki małych ojczyzn- praca plastyczna dowolną techniką Cel: - tworzę pracę plastyczną w dowolnej technice, korzystając z wiadomości zdobytych podczas nauki w klasie czwartej. Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.58-59 ZADANIE: Wykonaj w dowolnej technice pracę plastyczną ukazującą jedenz zabytków znajdujących się w Twojej okolicy. |
||||||||||
Informatyka | Temat: Wyszukujemy informacje w Internecie – sztuczki ułatwiające szukanie i zasady bezpieczeństwa Cel: - znam kilka sztuczek ułatwiających wyszukiwanie informacji w Internecie, m.in. wiem, jak wyszukać grafikę, znaleźć tekst piosenki; - wymieniam zagrożenia ze strony Internetu (m.in. strony obrażające godność osobistą, propagujące treści niezgodne z zasadami właściwego zachowania, zawierające obraźliwe i wulgarne teksty, propagujące przemoc, pomagające nawiązywać niewłaściwe kontakty; - wyszukuję informacje w Internecie, korzystając z wyszukiwarki i portali internetowych Materiał dla ucznia:
|
28.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Solidarność i jej bohaterowie Cele: - wiem, kiedy powstała Solidarność, - wyjaśniam pojęcie "związek zawodowy" - wiem, kim byli: Anna Walentynowicz, Lech Wałęsa Na postawie materiału podręcznikowego odpowiedz na pytania/wykonaj polecenia, 1 Co było przyczyna protestów robotniczych w Polsce (3)?
|
Język polski |
Temat: Niezwykłe spotkania słów. O poetyckiej przenośni. Cel: wiem co to jest przenośnia, wskazuję w tekście przykład przenośni Materiał dla ucznia: Przeczytaj wiersz ze strony 227 w „żółtym” podręczniku. Wykonaj ustnie ćw. 2 str. 227 Zapoznaj się z wiadomością „Zapamiętaj!” str. 228. Zapisz w zeszycie co to jest przenośnia. Wykonaj pisemnie ćw. 3 i 6 str. 228 Wykonaj ustnie 7 i 8 str. 229 Wyślij na mój adres mailowy TYLKO ćwiczenie 6 ze str. 228. |
Religia |
Temat: Potrzebuję błogosławieństwa Pana Boga Cel: Kształtowanie postawy wiary i zaufania w to, że Pan Bóg nie pozostawia człowieka samego i zawsze udziela mu swego błogosławieństwa. Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str. 112. Przeczytaj uważnie tekst w swoim życiu. Odmów modlitwę „Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu…" 3x. |
29.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Co wiatrom w duszy gra… Julian Tuwim „Dwa wiatry”. Cel: wiem co to są synonimy, wypiszę z wiersza środki poetyckie: epitety i przenośnie Materiał dla ucznia: Przeczytaj wiersz ze str. 230 z „żółtego” podręcznika. Przypomnij sobie: synonimy to wyrazy bliskoznaczne (np. prezent – podarunek, upominek). Wykonaj pisemnie ćw. 1,2 i 4 str. 231 Wypisz z tekstu po dwa przykłady środków poetyckich:
|
Technika |
Temat: To takie proste - tekturowa ramka na zdjęcie Cel: - umiem wykonać tekturową ramkę na zdjęcie Materiał dla ucznia: Wykonaj tekturową ramkę na zdjęcie według poleceń w zadaniu "Czy już potrafisz?" na str. 75. Zdjęcie pracy prześlij na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl w terminie do 05.06.2020r. |
Muzyka |
Temat: Muzyka ludowa. Folklor muzyczny – regionalne przyśpiewki i tańce. Cel: - wiem, kim był Oskar Kolberg, - rozumiem terminy: etnografia, etnograf, folklor muzyczny. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki dla klasy IV „Klucz do muzyki” Przeczytam tekst pt. „Tradycja i sztuka ludowa”. Zobaczę na mapie Polski (str. 103), jak wyglądają stroje ludowe różnych regionów. Poszukam w innych źródłach, jak wygląda strój kujawski. Przeczytam informacje na temat wybitnego polskiego etnografa Oskara Kolberga |
88-121 Chełmce
Chełmce 51