Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 25.05.2020 do 29.05.2020

KLASA 5

25.05.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Objętość prostopadłościanu - rozwiązywanie zadań

Cel:
- umiem rozwiązywać  zadania związane z objętością prostopadłościanu,

Materiały dla ucznia:  

Wykonaj ćwiczenia: 3 i 4 na str. 147 w zeszycie ćwiczeń.

Wykonaj zad. 5 na str.153 w podręczniku.
Wskazówka: 1l = 1 dm3  , więc wyraź najpierw wymiary prostopadlościanu w decymetrach.
 
Wykonaj zad. 6 na str.154 w podręczniku.
Narysuj prostopadłościan, a następnie przy krawędziach zapisz ich długości zgodnie z treścią w zadaniu.

Wykonaj zad. 8 na str.154 w podręczniku.
Dla chętnych: zadanie 11 str. 155.

Język polski

Temat: Przez trudy do gwiazd! Nasze pożegnanie z bohaterami noweli Henryka Sienkiewicza „Janko Muzykant”

Cel: znam cechy noweli jako gatunku literackiego, wiem, czym jest epilog, redaguję opowiadanie twórcze, zmieniając zakończenie tekstu Sienkiewicza.

Materiał dla ucznia:  nowela H. Sienkiewicza „Janko Muzykant”

Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:

Uzupełnij poniższy tekst, tworząc krótką notatkę na temat cech gatunkowych noweli (wybierz tylko te wyrazy, które są cechami noweli, nie wszystkie słowa podane poniżej wykorzystasz w swojej notatce): zwięzłej, rozbudowanej, kluczową, akcję, kulminacyjnym, dramatu, epiki, podrzędną, liryki, bohatera, wątku, zwrotnym, dialogi. Jeżeli nie jesteś pewna/pewien swoich odpowiedzi, skorzystaj z dowolnego źródła informacji, by sprawdzić ich poprawność:

 

Nowela to gatunek .......................... obejmujący utwory o .......................... fabule, których treść ogranicza się do jednego ........................... Cechą charakterystyczną wielu nowel jest wprowadzenie motywu przewodniego spajającego .......................... i najczęściej odgrywającego .......................... rolę w punkcie ........................... .

 

 

Do cech gatunkowych noweli dopisz przykłady z treści lektury, dzięki którym uzasadnisz, że tekst Henryka Sienkiewicza jest nowelą:

 - krótki, zwięzły tekst pisany prozą (ile liczy stron?)

-  występuje znaczący rekwizyt (napisz jaki i jaką pełni rolę w tekście)

-  wyraźnie zarysowany punkt kulminacyjny (napisz, jakie wydarzenie w utworze zmienia losy głównego bohatera oraz wywołuje szczególne napięcie i oczekiwanie czytelnika na to, co za chwilę się wydarzy)

-  utwór jednowątkowy (zapisz, co jest wątkiem głównym)

-  ograniczona liczba bohaterów (wymień bohaterów występujących w utworze)

-  występuje epilog (jakie wydarzenie należy do epilogu i w jaki sposób zostało wyodrębnione, oddzielone od reszty tekstu?)

Epilog – końcowa część utworu literackiego, której treść nie jest bezpośrednio związana z akcją, zawiera informacje o dalszych losach bohaterów lub zamiarach twórczych autora

Do zeszytu przerysuj schemat budowy akcji noweli zamieszczony poniżej:

Praca domowa: Losem utalentowanego chłopca mogliby zająć się państwo z dworu. Jednak ludzie, którzy zachwycają się utalentowanymi osobami spotkanymi we Włoszech, nie dostrzegli talentu wiejskiego chłopca, który żył w ich bliskim otoczeniu.

Wymyśl pozytywne zakończenie noweli. Zastanów się, jak inaczej mogłyby potoczyć się losy Janka Muzykanta, gdyby właściciele dworu pomogli chłopcu. Napisz na ten temat opowiadanie twórcze. Twoja praca powinna liczyć minimum 16 zdań. Pamiętaj o podziale wypracowania na akapity. W swoim tekście odwołaj się do treści poznanej lektury, ale najważniejszą jego częścią musi być to, co wymyślisz samodzielnie. Skan lub zdjęcie zrealizowanego zadania prześlij na moją pocztę elektroniczną w terminie do 31.05.2020 r.

Wychowanie fizyczne

Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie.

https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/aktywnosc-fizyczna-a-zdrowie-czlowieka,3912,n,2673
Informatyka

Temat: Programujemy historyjkę w języku Scratch 

Cel: 
- umiem zmienić tło wprogramie Scratch
- umiem dodać nowe duszki w programie Scratch

Materiały dla ucznia:

Uruchom program Scratch.

Uwaga: jeżeli nie widzisz jakiegoś bloku: np. pisaka, to kliknij "dodaj rozszerzenie" (lewy, dolny narożnik okna).

Otwórz ebooka dla klasy 5  https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65

Przeczytaj i obejrzyj materiał na stronie 86 (w szarej ramce i na rys. 9) , a następnie wykonaj ćwiczenie 8 na na tej stronie (zapoznaj się ze wskazówką i dobrą radą na stronie 87).

Przeczytaj przykład 2 na stronie 87 i wykonaj ćwiczenia 9  na tej stronie.
Przeczytaj przykład 3 na stronie 88 i wykonaj ćwiczenia 10 na tej stronie.
Przeczytaj treść Uwagi! na stronie 88.

 

26.05.2020, WTOREK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Siatki prostopadłościanów

Cel:

• rysuję siatkę sześcianu o podanej długości krawędzi,
• rysuję siatkę prostopadłościanu o podanych długościach krawędzi,
• oceniam, czy rysunek przedstawia siatkę prostopadłościanu,
• dobieram siatkę do modelu prostopadłościanu,
• rozwiązuję zadania dotyczące siatki prostopadłościanu,
• odczytuję wymiary prostopadłościanu na podstawie siatki.

Materiał dla ucznia:

  1. Przeczytaj w podręczniku materiał na stronach 158 i 159.
  2. Kliknij na link
    https://pistacja.tv/film/mat00246-siatka-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
     i obejrzyj film
  3. Wykonaj zadania 1 i 2 na str. 149  w zeszycie ćwiczeń.
  4. Wykonaj zadania 3 i 4 na str. 150  w zeszycie ćwiczeń.
  5. Dla chętnych:
    Proszę  wykonać zadania 1 i 2 (w zeszycie), które znajdują się na stronie160 w podręczniku.
Język polski

Temat: Spacerkiem przez wieki, czyli z wizytą u Piasta

Cel: znam treść podania o Piaście,  wyodrębniam elementy świata przedstawionego w tekście, znam cechy gatunkowe utworu jako podania, wyjaśniam znaczenie przysłów dotyczących gościnności

Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (pomarańczowy), szukaj: Cecylia Niewiadomska „Piast”, str. 184-187.

 

Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pośrednictwem aplikacji Teams dzisiaj o godz. 8.55. Przygotuj podręcznik do literatury, materiały ze strony internetowej szkoły przewidziane na dzisiejsze zajęcia (ale nie rozwiązuj zadań przed lekcją) i zeszyt przedmiotowy oraz przybory do pisania – długopis, ołówek.

 

Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:

Zapoznaj się z treścią podania.

Przytocz fragment utworu informujący o czasie i miejscu wydarzeń, a następnie uzupełnij wniosek:

czas zdarzeń:

miejsce zdarzeń:

wniosek: Baśnie cechowały się ……………………………………………………………… ………………………………………………………………………………….., natomiast w utworze „Piast” wydarzenia rozgrywają się niedaleko …………………………………., w miejscu (fantastycznym/rzeczywistym) ………………………………………….., które można znaleźć na mapie.

ze str. 187 w podręczniku przepisz informacje dotyczące podania jako gatunku literackiego (ramka „Zapamiętaj!).

Uzupełnij schemat informacjami dotyczącymi bohaterów podania:


Jakie wartości podkreślają słowa zacytowanej w podaniu pieśni?

„Pośród Kruszwicy spokojnych wieśniaków” -

„Był Piast, co bogów i ludzi miłował” -

„Dom jego szczupły, ale zewsząd czysty” –

Na podstawie treści podania, w tym tego, jak oceniali go sąsiedzi,  zapisz 6 cech Piasta jako gospodarza.

 

Wyjaśnij krótko, na czym polegał obrzęd postrzyżyn, a następnie uporządkuj kolejne etapy uroczystości – zgodnie z treścią podania:

Nadanie chłopcu imienia i udzielenie błogosławieństwa.

Obcinanie chłopcu pasemek włosów przez gości.

Nałożenie synowi na głowę wieńca ze świeżych ziół.

Podniesienie chłopca z klęczek.

Wprowadzenie dziecka do izby przez matkę.

Zbieranie przez kobiety włosów obciętych chłopcu w celu zakopania ich w ziemi.

Przybycie zaproszonych gości.

Skropienie źródlaną wodą.

Śpiewanie pieśni obrzędowych.

Uklęknięcie syna przed ojcem.

Zabawa połączona z ucztowaniem.

Obcięcie synowi przez ojca pukla włosów.

Wizyta na cmentarzu w celu uczczenia duchów przodków.

Wykonaj zad. 12 ze str. 189 w podręczniku.

Zredaguj w imieniu Piasta i Rzepichy zaproszenie, jakie mogliby wysłać Popielowi na uroczystość postrzyżyn swojego syna. Pamiętaj o poprawnej pisowni bezpośrednich zwrotów do adresata oraz o niezbędnych informacjach, które musisz zawrzeć w tej formie wypowiedzi.

 

Geografia

Temat: Krajobraz sawanny i stepu.

Cel: - poznasz położnie, klimat, rośliny, zwierzęta i życie ludzi na sawannie i stepie.

Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 5, zeszyt ćwiczeń oraz serwis internetowy YouTube

Szukaj:  obejrzyj film na https://www.youtube.com/watch?v=dvW34NoWYA8  Krajobraz sawanny i stepu | klasa 5 + Asystentka. Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapami przedstawiającymi rozmieszczenie sawann i stepów na kuli  ziemskiej oraz z  zamieszczonymi klimatogramami. Naucz się tabeli ze str.126, która zawiera podobieństwa i różnice pomiędzy tymi strefami roślinnymi. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: sawanna, step, preria, pampa oraz jurta. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1-7 str. 72-74.
Technika

Temat: Zdrowie na talerzu

Cel:

  • wymieniam składniki odżywcze znajdujące się w pożywieniu,
  • dzielę składniki odżywcze na budulcowe, energetyczne i regulujące,
  • wymieniam produkty żywnościowe, w których znajdują się białka, cukry, tłuszcze, witaminy i składniki mineralne,
  • określam zapotrzebowanie energetyczne właściwe dla wieku, płci oraz charakteru wykonywanych zajęć,
  • komponuję pełnowartościowy zestaw obiadowy o określonej wartości energetycznej,
  • wyjaśniam, dlaczego pożywienie powinno być zróżnicowane,
  • opisuję piramidę zdrowego żywienia i wyjaśnia, dlaczego produkty żywnościowe zostały ułożone w piramidzie w określony sposób.

Materiał dla ucznia

  1. Przeczytaj  tekst w podręczniku na stronie 64. 
  2. Wykonaj ćwiczenia 1 na stronie 64.
  3. Przeczytaj  tekst w podręczniku na stronie 65. 
  4. Wykonaj ćwiczenia 2 na stronie 65.
  5. Zapisz w zeszycie temat lekcji i punkty.
    1. Rodzaje i funkcje składników odżywczych.
    2. Wartość energetyczna produktów.
    3. Zasady zdrowego żywienia.
  6. Wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 66.
  7. Przeczytaj tekst "Zdrowe żywienie"na stronie 66.
  8. Wykonaj (w zeszycie) ćwiczenie 3 na stronie 67.

 

27.05.2020, ŚRODA      

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic: A taxi is more expensive than a coach.

Cel: Uczniowie poznają nazwy środków transportu

Materiał dla ucznia:

Podręcznik, ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy

 

Biologia

Temat: Budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej

Cele lekcji: Uczeń zna:

- formy roślin okrytonasiennych;

- budowę kwiatu rośliny okrytonasiennej;
- budowę pręcika;

- budowę słupka.

Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej.

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.

  1. Formy roślin okrytonasiennych:
  2. Drzewa – maja grubą łodygę zwaną pniem;
  3. Krzewy – maja krótka łodygę, której rozgałęzienia tworzą się nisko nad ziemią;
  4. Krzewinki – przypominają krzewy, ale są od nich mniejsze;
  5. Rośliny zielne – maja cienka, zieloną łodygę.
  6. Cechy roślin okrytonasiennych: nasiona mają okryte, czyli otoczone ścianą owocu, np. brzoskwinia, wiśnia, jabłoń (nasiono, czyli pestka jest schowana pod warstwą owocu). Kwiaty roślin okrytonasiennych mają złożoną budowę.
  7. Większość roślin okrytonasiennych ma kwiaty obupłciowe, czyli kwiaty, które zawierają równocześnie elementy rozrodcze żeńskie (słupki) oraz elementy rozrodcze męskie (pręciki).
  8. Zadaniem kwiatu rośliny okrytonasiennej jest rozmnażanie płciowe.
  9. Budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej:
    Zewnętrzną część kwiatu stanowi okwiat, który składa się
    z zielonego kielicha i barwnych płatków korony. Okwiat wyrasta
    z dna kwiatowego.

             Części wewnętrzne kwiatu:
            - pręciki – w nich powstają ziarna pyłku, które są konieczne do zapylenia;
            - słupek – służy do wychwytywania ziaren pyłku (część górna, czyli znamię)                                         

              oraz do wytwarzania i ochrony zalążków (część dolna).

Otwórz podręcznik na stronie 138, przerysuj i opisz kwiat.

  1. Budowa pręcika: Pręcik zbudowany jest z nitki i główki (główka zawiera pylniki wypełnione ziarnami pyłku).
    Otwórz podręcznik na stronie 138, przerysuj i opisz pręcik.
  2. Budowa słupka:

- znamię słupka;
- szyjka;
- zalążnia z zalążkami.
Otwórz podręcznik na stronie 138, przerysuj i opisz słupek.

POLECENIE

Znajdź kwiat, najlepiej tulipan, a może być inny, odszukaj w nim płatki korony, pręciki, słupek, działki kielicha, dno kwiatowe (posłuż się rysunkiem kwiatu z podręcznika). Nie lekceważ polecenia, gdyż przyda to Ci się na następną lekcję.
Plastyka

Temat: Polskie zabytki z XII – XVIII w.

Cel:

- podaję przykłady różnych zabytków na terenie mojego regionu,

- wykonuję pracę plastyczną pt. „Mój ulubiony zabytek”

Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki dla klasy V „Do dzieła!”str. 66-67. ZADANIE : Wykonam pracę plastyczną – „Mój ulubiony zabytek”.

 

28.05.2020, CZWARTEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Rządy Bolesława Krzywoustego. Rozbicie dzielnicowe.

Cele: 

- poznasz dokonania Bolesława Krzywoustego,

- opiszesz jego konflikt z Cesarstwem Niemieckim,

- umieścisz w czasie i przestrzeni Polskę rozbicia dzielnicowego,

- opiszesz przyczyny i skutki rozbicia dzielnicowego,

- poznasz zagrożenia z czasów rozbicia dzielnicowego - konflikt z Krzyżakami, najazdy Tatarów.

Przeczytaj tekst ze s. 179 podręcznika, następnie zapisz punkt 1 i 3 ze s. 182. Dalej zapoznaj się z informacjami ze s. 180-181, zapisz punkt 4 i 5 ze s. 182.

Zapoznaj się z mapką ze s. 194, następnie zapisz co otrzymali synowie Krzywoustego (kolejny punkt notatki):

Mieszko III Stary - Wielkopolska z Poznaniem

Bolesław Kędzierzawy - Mazowsze i część Kujaw

Kazimierz Sprawiedliwy - nic, bo urodził się po śmierci ojca

Henryk Sandomierski - ziemia sandomierska

Władysław Wygnaniec - Śląsk i ziemia krakowska (dzielnica senioralna).

Zadanie domowe (do przesłania w dniu 28 .05.2020)

  1. Kto, kiedy i dlaczego (2) sprowadził Krzyżaków do Polski?

  2. Podaj 2 tego skutki.

  3. Kiedy (wiek) Mongołowie najechali polskie ziemie? W którym roku była bitwa pod Legnicą?

  4. Jakie były powody rozbicia dzielnicowego (2)? Podaj 5 skutków.

PROSZĘ O CZYTELNĄ INFORMACJĘ ZWROTNĄ. KTO CHCE MOŻE JĄ WYDRUKOWAĆ I WKLEIĆ DO ZESZYTU.



Język angielski

Topic: Past tense - czas przeszły

Cel: Uczniowie doskonalą znajomość czasowników nieregularnych

Materiał dla ucznia:

Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 5, zasób internetowy

 

  1. proszę aby uczniowie przepisali poniższą notatkę

 

Past Simple jest to czas przeszły prosty, który opisuje przeszłość (czynności krótkie)

- Zdania twierdzące:

Osoba+ czasownik +ed/II + .....

- Zdania pytajace:

Did+ osoba+ czasownik bez końcówki + ...?

- Zdanie przeczące:

Osoba + didn’t + czasownik bez końcówki+ ..... .

  1.  
  2. She went shoppning. (go) - czasownik nieregularny więc II forma

Did she go shopping? 

She didn’t go shopping.

Yes, she did / No, she didn’t

 

  1. He played basketball. (play) - czasownik regularny więc „ed“

Did he play basketball?

He didn’t play basketball.

Yes, he did

No, he didn’t

  1. określenia czasu:

yesterday - wczoraj

last - zeszły

ago - temu

  1. poniższy link prezentuje użycie tego czasu

https://www.youtube.com/watch?v=w0JUIPtyqnM&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=13

proszę poniżej przepisać do zeszytu  czasowniki nieregularne ze str. 96 w podręczniku wraz z tłumaczeniem . Uczymy sie na pamięć pierwszych 10 czasowników wraz z odmianą !!!

Język polski

Temat: Koncert na dwa stawy i ptaków kapele – na podstawie fragmentu „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza

Cel: znam treść fragmentu utworu, rozpoznaję epitety i onomatopeje w wierszu, określam nastrój wiersza, wskazuję elementy wpływające na rytmiczność tekstu, wyszukuję potrzebne informacje w utworze

Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (pomarańczowy), szukaj: Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” (fragmenty – „Koncert wieczorny”), str.251-252.

Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:

Przeczytaj uważnie fragment utworu.

Wyodrębnij trzy części opisanego koncertu (przy dworku, w polu, nad stawami), a następnie dopasuj obrazy do miejsc koncertu (obrazy wybierz spośród reprodukcji ze str. 252 – 253 w podręczniku); • wymień muzyków, instrumenty; • nadaj tytuły kolejnym częściom opisu; • określ nastrój wiersza (np. krzykliwy, nerwowy, nieprzyjemny, niespokojny, podniosły, rzewny, uroczysty, z nutą żałości) – pierwsza kolumna tabeli została wypełniona jako wzór, dwie pozostałe uzupełnij samodzielnie:

Część koncertu

I

II

III

Dzieło malarskie pasujące do miejsc kolejno przedstawionych w tekście

Bronisław Rychter Janowska ”Przed dworkiem”

 

 

Tytuły nadane przez Ciebie kolejnym częściom wiersza

”Szmery i szepty”

 

 

Cytaty potwierdzające wybór obrazów odpowiadających częściom utworu

„na poddaszu dworu”, „lecą pod dom, gdzie szyby okien, twarze ludzi świecą”

 

 

Muzycy

puszczyk, nietoperze, ćmy, owady (m.in. muchy, komary)

 

 

Instrumenty, wydawane dźwięki, odgłosy

jęki puszczyka, szepty skrzydeł nietoperza, gwar wirującego roju owadów, bzyczenia much i komarów

 

 

Nastrój wiersza

niespokojny, pełen niepokoju, nerwowy

 

 



Wyszukaj w tekście onomatopeje, czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze, które naśladują dźwięki natury, przypominają odgłosy wydawane przez zwierzęta, kojarzą się z szumem drzew, traw, np. „jęcząc” - minimum 5 przykładów.

Zapamiętaj, czym jest onomatopeja.

W tekście obecne są elementy wpływające na rytmiczność utworu:

wypisz 4 pary rymujących się wyrazów

sprawdź, czy wersy mają jednakową długość – w tym celu policz, ile sylab znajduje się w wersach: 1, 13 i 18, a następnie zapisz, ilu sylab się doliczyłaś/-eś (pamiętaj, że jeden wers to jedna linijka tekstu).

Wypisz z tekstu po 5 przykładów epitetów (pamiętaj, że epitet to określenie rzeczownika w wierszu, nazywające cechy i właściwości danej rzeczy, osoby, rośliny, zwierzęcia…).

Epitety precyzujące informacje o wyglądzie kogoś lub

czegoś

Epitety, które mają charakter oceniający

 

Wzór: białym (strojem)

 

 

 

 

Wzór: uroczysty (jęk)

 

 

 

 

 

29.05.2020, PIĄTEK     

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Muzyka

Temat: Serwetki Tadeusza Kościuszki – utrwalenie form muzycznych.  

Cel:

- utrwalam  piosenkę pt. „Na majówkę, na wędrówkę”,

- wiem, kim był Tadeusz Kościuszko,

- znam termin da capo al fine

Materiał dla ucznia; Różne formy muzyczne. Przeczytam tekst i przeanalizuję schematy form muzycznych. Podręcznik do muzyki dla klasy V „Klucz do muzyki” str.103-104.  Utrwalę tekst piosenki „Na majówkę, na wędrówkę”

 https://www.youtube.com/watch?v=kFyZxZjPgjw

Przeczytam informacje na temat Tadeusza Kościuszki str.110-112,

Zapoznam się z definicją terminu Da capo al fine – str.112.

Matematyka

Temat: Siatki graniastosłupów

Cel:

• nazywam graniastosłupy na podstawie ich siatek
• oceniam, czy rysunek przedstawia siatkę graniastosłupa
• dobieram siatkę do modelu graniastosłupa
• rysuję siatki graniastosłupów
• rozwiązuję zadania dotyczące siatek graniastosłupów

Materiał dla ucznia:

  1. Wykonaj ćwiczenie Siatki graniastosłupów ze s. 164 z podręcznika.
  2. Obejrzyj kilka przykładowych siatek graniastostosłupów - str. 164.
  3. Napisz temat lekcji i zapisz w zeszycie "Dobrą radę" -str. 165
  4. Wykonaj zadania 1 i 2 na str. 152  w zeszycie ćwiczeń.
  5. Wykonaj zadania: 3, 4, 5 i 6 na str. 153  w zeszycie ćwiczeń.

    Dla chętnych: 
    Wykonaj zadanie 7 na str. 154  w zeszycie ćwiczeń.
Religia

Temat: Wierzę w grzechów odpuszczenie

Cel: Kształtowanie postawy wiary w Bożą moc przebaczenia grzechów

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.5, str.112. Przeczytaj uważnie tekst Wierzę w grzechów odpuszczenie na str.112 oraz Słowa i czyny, str. 101 Pomódl się o pogłębienie wiary i przebaczenie grzechów - odmów modlitwę Ojcze nasz i Wierzę w Boga

Data dodania: 2020-05-23 15:17:48
Data edycji: 2020-05-29 06:35:55
Ilość wyświetleń: 5248

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej