KLASA 6
25.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych. Cel: - przeanalizuję treść zadania tekstowego i ustalę wielkości dane i niewiadome, - ustalę kolejne kroki rozwiązania zadania tekstowego, - ułożę równanie do rozwiązania zadania tekstowego, - sprawdzę czy otrzymany wynik z rozwiązanego równania spełnia warunki zadania , - zapiszę odpowiedź do zadania. Materiał dla ucznia:
https://www.youtube.com/watch?v=wcTxjLrX2s4 Film pokazuje w jaki sposób możemy rozwiązywać zadania tekstowe z wykorzystaniem równań i pomocniczych rysunków (schematów).
Podręcznik str. 98 – zad. 10. Prześlij zdjęcie z wykonanymi zadaniami na adres mailowy martatschurl@wp.pl |
Biologia |
Temat: Rozmnażanie i rozwój ptaków Cele lekcji: Uczeń zna: - sposób rozmnażania ptaków; -opiekę nad potomstwem; - budowę jaja ptaka; - cele wędrówek ptaków. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6 Czynności ucznia: Przepisz NOTATKĘ:
- komora powietrzna zawiera powietrze, którym zarodek oddycha. do Afryki pokonując około 10 tysięcy kilometrów. |
Technika |
Temat: To umiem! Podsumowanie wiadomości z elektoniki i mechatroniki. Cel: Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat lekcji. 2. Połącz opisy z pasującymi do nich nazwami elementów elektronicznych. 3. Zdjęcie przedstawia prosty układ elektroniczny. Nazwij wskazane elementy elektroniczne.
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 2 na str. 64
|
Informatyka |
Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy – dodajemy drugi poziom gry Cel: Materiały dla ucznia: Otwórz ebooka dla klasy 6 https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 Przeczytaj materiał na stronie 69 i 70 (dwie szare ramki, rys. 11 i rys. 12), a następnie wykonaj ćwiczenia 14 na str. 70 i przeczytaj tekst pod nim. Wykonaj ćwiczenie 15 na stronie 71. |
26.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Jezyk angielski |
Topic: Revision Workout 6 Cel: Uczniowie powtarzją wiadomości i umiejętności z rozdziału 5.
Materiał dla ucznia: zeszyt przedmiotowy
Proszę o przesłanie zdań lub tylko odpowiedzi na mojego maila Proszę nie tworzyć PDF i wysłać zdj w załączniku. Zadanie będzie ocenione |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Język polski |
Cel: znam treść fragmentu Księgi Rodzaju, czytam tekst ze zrozumieniem i wyszukuję w nim potrzebne informacje, odczytuję znaczenia przenośne Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: fragment Księgi Rodzaju (początki świata i ludzkości), str. 161-162. Nagranie: https://youtu.be/7cK8Nfo012M Wykonaj polecenia – możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:
Biblia przedstawia historię świata, od momentu stworzenia do wizji apokalipsy. Ukazuje sens życia ludzkiego, zawiera uniwersalny kodeks postępowania. Stanowi źródło gatunków i rodzajów literackich oraz związków frazeologicznych używanych w języku polskim, jest inspiracją dla artystów kolejnych pokoleń.
Każde działanie Boga poprzedzało Jego słowo, będące wprowadzeniem do dokonywanego aktu stworzenia i poprzedzające wypowiadanie nazw poszczególnych elementów wszechświata. Zacytuj dwa fragmenty, które potwierdzą powyższe stwierdzenie.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Geografia |
Temat: Energetyka w Europie. Cel: -poznasz odnawialne i nieodnawialne źródła energii elektrycznej;- dowiesz się, jakie są rodzaje elektrowni oraz jakie mają one zalety i wady; - poznasz strukturę produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach Europy oraz czynniki przyrodnicze, od których ona zależy. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 6 , zeszyt ćwiczeń Internet. Szukaj: na https://www.youtube.com/watch?v=ZcYwML1DJZ0 obejrzyj film dotyczący produkcji energii w Europie. Przeczytaj temat w podręczniku, zapoznaj się z mapą Europy ( rodzaje elektrowni) i wykresami (struktura produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach). W ćwiczeniach wykonaj zadania 1- 5 strona 73 i 74. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie. https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/aktywnosc-fizyczna-a-zdrowie-czlowieka,3912,n,2673 |
27.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie przed klasówką - równania Cel: - rozwiążę równanie z jedną niewiadomą, - sprawdzę czy dana liczba jest rozwiązaniem równania, - rozwiążę zadanie tekstowe za pomocą równania. Materiał dla ucznia:
strona 100 – zad. 2a), 5a), 3, 1, 4, 7
|
Plastyka |
Temat: Nasze prawa do korzystania z dzieł sztuki, czyli o tym, czym jest własność intelektualna Cel: wiem, czym są prawa autorskie, co to jest domena publiczna, plagiat i własność intelektualna; w dowolnej technice tworzę własną pracę inspirowaną oryginalnym dziełem sztuki Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!”, temat: Nasze prawa do korzystania z dzieł sztuki, str. 10 – 13; załączone poniżej skany z przykładowymi realizacjami tematu w formie zdjęć Wykonaj zadanie:
Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością. |
Religia |
Temat: Jezus Panem wszechświata Cel: Kształtowanie postawy wiary w życie wieczne. Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.6 Przeczytaj uważnie tekst Z Jezusem na zawsze, str.120 oraz Nadzieja życia wiecznego na str. 121 Odmów modlitwę Wszechmogący Boże (tekst jest w podręczniku na str.121) |
28.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |||||||||||||||
Język angielski |
Topic: Recycle your old computer! Cel: Uczniowie poznają słownictwo dotyczące korzystania z komputera i urządzeń elektronicznych Materiał dla ucznia: Podręcznik i ćwiczenia Brainy 6, zeszyt przedmioowy
Zadanie dodatkowe: https://quizlet.com/pl/404211754/unit-7-computer-equipment-flash-cards/ https://wordwall.net/pl/resource/847389/angielski/computer-equipment-using-computers |
|||||||||||||||
Język polski |
Temat: Do „Czasu Snu”, do początku początków – powstanie świata i człowieka według starożytnych Greków Cel: znam treść mitu przedstawiającego powstanie świata i człowieka; wskazuję podobieństwa i różnice między biblijną i mitologiczną wersją stworzenia Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: Jan Parandowski „Narodziny świata”, str. 155-157. Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:
|
|||||||||||||||
Muzyka |
Temat: Na południe Europy. Austria i Włochy. Rossini, Vivaldi, lutnicy. Cel: - umiem zaśpiewać piosenkę z towarzyszeniem gestów, - znam nazwiska kompozytorów: G.Rossini, A.Vivaldi, - znam termin jodłowanie. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.118, 122-124
https://www.youtube.com/watch?v=GWLeWQqtNUA
Dowiem się na czym polega jodłowanie - ćwiczenie ze słuchawkami str.122. 3. Przeczytam informacje na temat muzyków włoskich str. 123 -124. |
29.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||
Język polski |
Temat: Odkrywamy prawdę o talentach na podstawie przypowieści biblijnej Cel: znam treść przypowieści biblijnej, wyjaśniam symboliczne znaczenie przypowieści, wiem, czym są: antonimy, synonimy, wyrazy pokrewne, buduję plan wydarzeń w formie równoważników zdań Materiał dla ucznia: podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura”, szukaj: „Przypowieść o talentach”, str. 80-81. Wykonaj polecenia - możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je:
4. Na podstawie streszczenia przypowieści zapisanego w pierwszej kolumnie tabeli z zadania 4 sporządź plan wydarzeń w formie równoważników zdań ( 5-6 punktów). 5. Które z podanych cech określają przypowieść jako gatunek literacki? Zaznacz kółkiem właściwą odpowiedź.
|
||||||||
Matematyka |
Temat: Test – podsumowanie działu : Równania Cel: - rozwiążę równanie z jedną niewiadomą, - sprawdzę czy dana liczba jest rozwiązaniem równania, - rozwiążę zadanie tekstowe za pomocą równania. Materiał dla ucznia:
|
||||||||
Historia |
Temat: Powstanie kościuszkowskie i III rozbiór Polski. Cele: - poznasz daty : powstania kościuszkowskiego, III rozbioru Polski, - wskażesz na mapie zmiany terytorialne po każdym z rozbiorów, - poznasz przyczyny od skutków powstania kościuszkowskiego, - rozróżnisz przyczyny wewnętrzne i zewnętrzne upadku Rzeczypospolitej.
WAŻNE Proszę o przesłanie do sprawdzenia i oceny: - punkt 1. i 2. notatki z 8 maja i 1., 2., 3. z 22 maja (w jednej wiadomości). Termin: 29 maja 2020r., do godz.15.00 Zapoznaj się tematem zajęć - materiał podręcznikowy s. 174-178, następnie pisemnie odpowiedz na pytania (to będzie Twoja notatka):
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51