KLASA 7
25.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||
Geografia |
Temat: Turystyka. Cele: Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 7, ćwiczenia Szukaj: na epodreczniki.pl zapoznaj się z tematem Turystyczne walory Polski ( obejrzyj zdjęcia i filmy przedstawiające przyrodnicze i kulturowe atrakcje turystyczne naszego kraju). Przeczytaj temat w podręczniku. W zeszycie zapisz wyjaśnienie pojęć: turystyka, turystyka kwalifikowana, agroturystyka, skansen. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1- 5 str. 95, 96. |
||||||||
Plastyka |
Temat: Sztuka profesjonalna i nieprofesjonalna – sztuka ludowa Cel: rozumiem znaczenie twórczości ludowej, rozróżniam różne jej formy, znam pojęcia: sztuka ludowa i etnografia; wymieniam cechy charakterystyczne sztuki ludowej Kujaw Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!”, temat: Sztuka profesjonalna i nieprofesjonalna, str. 10 – 11. Wykonaj zadanie:
Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością. |
||||||||
Matematyka |
Temat: Powtórzenie wiadomości z klasy 7- rozwinięcie dziesiętne liczby Cel: -utrwalam wiadomości i umiejętności dotyczące rozwinięcia dziesiętnego liczby, Materiał dla ucznia: 1. Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem: https://pistacja.tv/film/mat00258-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=328 2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne: https://pistacja.tv/film/mat00258-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?exercise=mat00258_2_b 3. Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem: https://pistacja.tv/film/mat00260-rozwiniecia-dziesietne-ulamkow-zwyklych?playlist=328 4. Wykonaj ćwiczenia interaktywne: https://pistacja.tv/film/mat00260-rozwiniecia-dziesietne-ulamkow-zwyklych?exercise=mat00260_2_b (Uwaga: jeśli zrobisz bezbłędnie kilka przykładów - przejdź do następnego ćwiiczenia) 5. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 na str. 24 w podręczniku: |
||||||||
Język polski |
Temat: Mówienie o mówieniu – przypomnienie wiadomości na temat mowy zależnej i niezależnej Cel: rozpoznaję mowę niezależną i zależną, przekształcam wypowiedzi z mowy zależnej na niezależną i odwrotnie Materiał dla ucznia: epodreczniki, szukaj tematu: Mówienie o mówieniu Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):
Zadanie 1
Zadanie 2
|
26.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Chemia |
Temat: Wzory i nazwy wodorotlenków Cele lekcji: Uczeń wie: - co to są wodorotlenki; - wzór ogólny wodorotlenków; - jak tworzy się nazwy wodorotlenków. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę do zeszytu
2. Wzór ogólny wodorotlenków 3. Nazwy wodorotlenków tworzy się przez dodanie do słowa wodorotlenek nazwy metalu. Jeśli metal w związkach chemicznych przyjmuje różne wartościowości, to jego wartościowość uwzględnia się w nazwie wodorotlenku. 5. Przeanalizuj przykład i zapisz w zeszycie. Jak ustalić nazwę wodorotlenku na podstawie jego wzoru sumarycznego? |
Matematyka |
TEMAT: Powtórzenie wiadomości z klasy 7 - trójkąt równoboczny i jego połowa Cel: Materiał dla ucznia: Spotkanie online w godzinach 8.55 do 9.40 z wykorzystaniem aplikacji TEAMS. |
Fizyka |
TEMAT:Powtórzenie wiadomości z dynamiki. Cel:Utrwalisz wiadomości i umiejętności dotyczące poznanych zasad dynamiki, swobodnego spadania ciał oraz oporów ruchu.
Materiał dla ucznia: 2 czerwca w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie sprawdzian z zakresu dynamiki. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika. |
Muzyka |
Temat: Operetka i musical. Tańce wykorzystywane w teatrze. Cel; - potrafię zagrać na flecie/dzwonkach melodię kankana, - znam terminy: operetka, musical, - potrafię wymienić nazwy tańców: fokstrot, tango, kankan. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 120-122
|
27.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Biologia |
Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego Cele lekcji: Uczeń zna: - żeńskie hormony płciowe; - pojęcie owulacja; - przebieg cyklu miesiączkowego. Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela Czynności ucznia: Przepisz notatkę do zeszytu ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ. NOTATKA DLA UCZNIA
|
Język polski |
Temat: W sidłach ambicji – Sławomir Mrożek „Artysta” Cel: czytam tekst ze zrozumieniem, nazywam części zdania, tworzę wyrazy pokrewne, znajduję literackie konteksty i nawiązania do tekstu, rozumiem przenośne znaczenie związku frazeologicznego Materiał dla ucznia: skan opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka znajdujący się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami zajęć na ten tydzień Wykonaj polecenia (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego): Przeczytaj uważnie opowiadanie Sławomira Mrożka i wykonaj następujące polecenia:
A. przydawki C. określa rzeczownik B. okolicznika D. wskazuje na miejsce odbywania się czynności 2. Kto chciał występować w cyrku? A. Lis B. Kogut C. Lew D. Tygrys 3. Które zdanie świadczy o tym, że narrator uczestniczy w wydarzeniu? A. „Potrzebujemy zwierząt – Cyrk”. B. „Zgłoszę się –powiedział składając gazetę”. C. „– I z powrotem – dodał Lis”. D. „Ja i Lis zatrzymaliśmy się opodal”. 4. Powiedzenie „Coś strzeliło komuś do głowy” oznacza, że ten ktoś: A. myśli błyskotliwie, bardzo dowcipnie B. spogląda bystro, ciekawie C. wpadł nagle na jakiś dziwny pomysł D. nagle zdenerwował się 5. Przedstaw postać literacką z lektur omówionych w szkole podstawowej, która nie akceptowała siebie i wskaż konsekwencje jej zachowania. Podaj nazwisko autora i tytuł przywołanego utworu. Autor: Tytuł: Bohater: Przyczyny i konsekwencje zachowania bohatera: 6. Dopisz do podanych rzeczowników po jednym wyrazie pokrewnym (wskazane części mowy): artysta - rzeczownik rodzaju żeńskiego: - przymiotnik: - przysłówek: talent
ambicja - przymiotnik: - przysłówek: odwaga
Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.
|
Topic: Grammar - Stosowanie czasowników modalnych - must, mustn’t, have to; Cel:Uczniowie poznają zastosowanie i teorię czasowników modalnych
Czaoswniki modalne występujących w zdaniu zawsze z czasownikiem głównym. Przy ich użyciu mówiący może nadać wypowiedzi charakter życzenia, wątpliwości, przekonania o słuszności, a także prośbę, nakaz, zakaz, przyzwolenie. Wszystkie angielskie czasowniki modalne są w zdaniu czasownikami posiłkowymi, to znaczy tworzą pytania przez inwersję, a przeczenia przez zaprzeczenie samego czasownika, bez innych posiłkowych. Niektóre z nich poznajemy na dzisijszej lekcji
You must read this book - Musisz przeczytać tę książkę (warto, bo jest świetna!)
You must see a doctor. Musisz iść do lekarza (ewidentnie wyglądasz na chorego)
You mustn’t talk here. Nie wolno tutaj rozmawiać.
DO/ Does + osoba+ have to + czasownik w bezokoliczniku W pytaniu i przeczeniu zawsze stosujemy have to wg zasad Present Simple You have to read this book - Musisz przeczytać tę książkę (to jest lektura obowiązkowa, jak jej nie przeczytasz, to nie zdasz egzaminu) I have to wear glasses. Muszę nosić okulary (gdyż mam słaby wzrok i bez nich nic nie widzę) Do you have to go to work ? - Czy tu musisz iść do pracy ? You don’t have to take this pills. Nie musisz brać tych tabletek (mówi doktor, ponieważ jesteś zdrowy)
https://wordwall.net/pl/resource/1053661/angielski/have-has https://wordwall.net/pl/resource/1707356/angielski/must-mustnt https://wordwall.net/pl/resource/1038903/angielski/must-or-mustnt |
|
Informatyka |
Temat: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje - wykonuję prostą kalkulację wydatków, projektując tabelę i tworząc formuły Materiał dla ucznia:
|
28.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||
Historia |
Temat: Odrodzenie Rzeczypospolitej. Cele: - dowiesz się , w jakich okolicznościach Polską odzyskała niepodległość, - poznasz pierwsze ośrodki władzy na polskich ziemiach, - poznasz reformy wprowadzone w odrodzonym państwie. materiał podręcznikowy - s. 218-221 Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania/wykonaj polecenia:
- kiedy powierzono mu władzę wojskową - kiedy objął urząd Tymczasowego Naczelnika Państwa.
|
||||
Język polski |
Temat: Dlaczego kogut nie został artystą? – nasze rozważania na podstawie opowiadania Sławomira Mrożka Cel: wymieniam cechy bajki; wiem, czym jest groteska; wyodrębniam elementy świata przedstawionego w tekście; formułuję przesłanie utworu i buduję argumenty Materiał dla ucznia: skan opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka znajdujący się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami zajęć na ten tydzień Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pomocą aplikacji Teams dzisiaj o godz. 9.50, przygotuj materiały przewidziane na dzisiejsze zajęcia- w tym zeszyt przedmiotowy, przybory do pisania, miej też dostęp do zadań z karty pracy przewidzianych dziś do realizacji. Wykonaj polecenia z karty pracy (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego) : 1. Wymień bohaterów biorących udział w wydarzeniach opowiedzianych w opowiadaniu. 2. Uporządkuj punkty, odtwarzając tym samym przebieg rozmowy kwalifikacyjnej przedstawionej w tekście Mrożka: - Odmowa dyrektora. - Prośba o przedstawienie się. - Prośba o wydanie głosu. - Przywitanie Koguta przez dyrektora cyrku. - Przedstawienie się Koguta jako lwa. - Obrażenie się Koguta. - Zdziwienie dyrektora. - Niezadowolenie dyrektora i wspomnienie o poszukiwaniu do pracy koguta. 3. Ustal, dlaczego kogut nie zrealizował swoich zamierzeń. Wypełnij pola metaplanu. JAK JEST? JAK POWINNO BYĆ?
DLACZEGO NIE JEST TAK, WNIOSKI (CO TRZEBA ZROBIĆ?): JAK POWINNO BYĆ?
4. Uzupełnij tekst informacjami zgodnymi z treścią opowiadania: Kogut spotkał się z …………………………….., gdyż chciał …………………………………… ……………………………… jako ………………. , by być ……………….. …………………………………………………………………………………………… . Praca w ……………. miała mu pomóc w realizacji planów życiowych poprzez …………...................……. ………………………………………………….. . Kogut uniósł się …………………, poczuł się …………………….. i nie przyjął …………………………………………………………………. . Największy problem Koguta polegał bowiem na tym, że …………………………………………... ………………………………………………………………… 5. W formie przymiotników zapisz cechy charakteryzujące Koguta:……………..........…… ………………………………………………………………………………….................................................….......…… 6. Czy utwór Sławomira Mrożka przypomina oświeceniową bajkę? Uzupełnij tabelkę, wpisując odpowiednie informacje:
7. W imieniu narratora przedstaw 3 argumenty, których można użyć, aby przekonać Koguta, że powinien zgodzić się na propozycję dyrektora.
8. Sposób prezentacji rzeczywistości przedstawionej w tekście Mrożka jest daleki od realizmu, Mrożek wykorzystał sposób obrazowania nazywany groteską. Cechy groteski: 9. Czego, twoim zdaniem, uczy opowiadanie Sławomira Mrożka? Odpowiedz w formie 3 – 4 zdań. |
||||
Język angielski |
Topic: Grammar - Stosowanie czasowników modalnych - must, mustn’t, have to; Cel:Uczniowie stosują czasowniki modalne Materiały: Podręcznik, ćwiczenia AllClear 7
|
||||
Doradztwo zawodowe |
Temat:Poznaję świat zawodów. Informacja zawodowa, czyli co o zawodach warto wiedzieć. Cel: Wiem, gdzie szukać informacji o zawodach. Materiał dla ucznia: Czym jest klasyfikacja zawodów i specjalności, dowiesz się z artykułu: https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci Cennym źródłem wiedzy o zawodzie są też filmy zawodoznawcze. Polecam dwa. Praktycy zwracają naszą uwagę na to, że często wyobrażenie o zawodzie jest inne od rzeczywistości. No, bo przecież co to za trudność ułożyć bukiet kwiatów… A czy wiecie, że zawód florysty wymaga wielu poświęceń, np. wstawania o 4 rano…? Wielu innych ciekawostek dowiecie się z filmu. Zapraszam do obejrzenia! Florysta: https://www.youtube.com/watch?v=G98W8ZMXfWs Jak to jest być pilotem samolotu: |
||||
Religia |
Temat: Wspólnota Kościoła Cel: Zachęcenie do oddawania czci Bogu we wspólnocie wierzących Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.7 Temat – Wspólnota Kościoła, str.152 Przeczytaj uważnie tekst Życie pierwotnego Kościoła na str. 152-153 oraz Jesteśmy Kościołem, str.154 Pomódl się słowami modlitwy św. Jana Pawła II (podręcznik str. 154) |
29.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Obliczanie ułamka liczby - powtórzenie Cel: Kliknij w link https://pistacja.tv/film/mat00175-obliczanie-ulamka-danej-liczby?playlist=311 i obejrzyj film. Zapisz w zeszycie temat lekcji, a pod tematem: Aby obliczyć ułamek liczby, mnożymy liczbę przez ten ułamek
Przeczytaj przykłady 1.1 i 1.2 ze strony 57 z podręcznika Przeczytaj przykład 2 ze strony 58 z podręcznika Przeczytaj przykład 3 ze strony 58 z podręcznika Przeczytaj przykład 4 ze strony 58 z podręcznika Wykonaj ćwiczenie 3 na str. 22 w Zeszycie ćwiczeń. Wykonaj ćwiczenie 4 na str. 23 w Zeszycie ćwiczeń. |
Język niemiecki |
Temat: Wie findestdudieMütze? Cel: Poznaję zaimek osobowy w bierniku. Materiał dla ucznia: podręcznik str. 102 zad. 8b – zapoznaj się z tabelką po prawej stronie ( Tippfürdich)przepisz do zeszytu, następnie zrób ćwiczenie obok,uzupełnij zdania. Zeszyt ćwiczeń zad. 8 str. 68. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń przeslij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl |
Język polski |
Temat: Komentujemy, ogłaszamy – doskonalimy umiejętność redagowania tekstów użytkowych Cel: tworzę ogłoszenie, oficjalną notatkę oraz komentarz na blogu zgodnie z poznanymi zasadami Materiał dla ucznia: skany: opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka oraz schematów budowy ogłoszenia znajdujące się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji na ten tydzień Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):
Powodzenia! Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie. https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/aktywnosc-fizyczna-a-zdrowie-czlowieka,3912,n,2673
|
88-121 Chełmce
Chełmce 51