Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 25.05.2020 do 29.05.2020

KLASA 7

25.05.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Geografia

Temat: Turystyka.

Cele:
- poznasz rodzaje turystyki ze względu na cel wyjazdu;
- poznasz walory przyrodnicze i kulturowe Polski oraz swojego regionu; - dowiesz się, które obiekty w Polsce zostały wpisane na  „Listę światowego dziedzictwa UNESCO”.

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 7, ćwiczenia

Szukaj: na  epodreczniki.pl zapoznaj się z tematem Turystyczne walory Polski ( obejrzyj zdjęcia i filmy przedstawiające przyrodnicze i kulturowe atrakcje turystyczne naszego kraju). Przeczytaj temat w podręczniku. W zeszycie zapisz wyjaśnienie pojęć: turystyka, turystyka kwalifikowana, agroturystyka, skansen. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 1- 5 str. 95, 96.

Plastyka

Temat: Sztuka profesjonalna i nieprofesjonalna – sztuka ludowa

Cel: rozumiem znaczenie twórczości ludowej, rozróżniam różne jej formy, znam pojęcia: sztuka ludowa i etnografia; wymieniam cechy charakterystyczne sztuki ludowej Kujaw

Materiały dla ucznia: podręcznik „Do dzieła!”, temat: Sztuka profesjonalna i nieprofesjonalna, str. 10 – 11.

Wykonaj zadanie:

  1. Wzory ludowe często zdobią również współcześne przedmioty codziennego użytku. Wyobraź sobie, że otrzymujesz zlecenie wykonania projektu okładki zeszytu do języka polskiego. Okładkę mają wypełniać wzory należące do sztuki ludowej Kujaw.
  2. Pracę wykonaj na kartce formatu A4. Pamiętaj, że w sztuce ludowej Kujaw dominują barwy: czerwona, niebieska i biała. Zastosuj dowolną, wybraną przez Ciebie, technikę plastyczną – możesz rysować, malować, wycinać i wyklejać. Wybierz taką formę pracy, która będzie Ci najbardziej odpowiadać.
  3. Inspiracją dla Ciebie niech będą zamieszczone w galerii zdjęć pod tabelką z tematami na ten tydzień fotografie przedstawiające przykłady haftu kujawskiego.
  4. Zadanie dla chętnych: na czerwonej lub niebieskiej kartce formatu A4 zaprojektuj napis w kolorze białym „Kujawy, moje Kujawy”. W litery wkomponuj wzory zaczerpnięte z haftu kujawskiego. Pamiętaj, aby napis był czytelny, nie został przytłoczony przez nadmierne wzornictwo, które zdominuje treść. Wzory mają zdobić, spowodować, że widoczne będą dzięki nim nawiązania do sztuki ludowej Kujaw, ale nie mogą zbytnio się narzucać.
  5. Efekty Twojej pracy prześlij na mój adres mailowy w terminie do 03.06.2020 r. w formie zdjęcia lub skanu– adres poczty rodzicom przekazany został za pomocą edziennika.

Pamiętaj, niech praca twórcza będzie dla Ciebie przede wszystkim przyjemnością.

Matematyka

Temat:  Powtórzenie wiadomości z klasy 7- rozwinięcie dziesiętne liczby

Cel:  

-utrwalam wiadomości i  umiejętności dotyczące rozwinięcia dziesiętnego liczby,
- doskonalę znajdowanie rozwinięcia dziesiętnego ułamka zwykłego,
- wiem, czym różni się 
rozwinięcie dziesiętne skończone od nieskończonego,
-  wiem, kiedy mówimy o rozwinięciu dziesiętnym okresowym, a kiedy o nieokresowym.

Materiał dla ucznia: 

1. Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem:

https://pistacja.tv/film/mat00258-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=328

2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne:

https://pistacja.tv/film/mat00258-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?exercise=mat00258_1_a

https://pistacja.tv/film/mat00258-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?exercise=mat00258_2_b

(Uwaga: jeśli zrobisz bezbłędnie kilka przykładów - przejdź do następnego ćwiiczenia)

3.  Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem:

https://pistacja.tv/film/mat00260-rozwiniecia-dziesietne-ulamkow-zwyklych?playlist=328

4. Wykonaj ćwiczenia interaktywne:

https://pistacja.tv/film/mat00260-rozwiniecia-dziesietne-ulamkow-zwyklych?exercise=mat00260_1_a

https://pistacja.tv/film/mat00260-rozwiniecia-dziesietne-ulamkow-zwyklych?exercise=mat00260_2_b

(Uwaga: jeśli zrobisz bezbłędnie kilka przykładów - przejdź do następnego ćwiiczenia)

5. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 na str. 24 w podręczniku:
przykłady k), l) z poziomów A, B, C.

Język polski

Temat: Mówienie o mówieniu – przypomnienie wiadomości na temat mowy zależnej i niezależnej

Cel: rozpoznaję mowę niezależną i zależną, przekształcam wypowiedzi z mowy zależnej na niezależną i odwrotnie

Materiał dla ucznia: epodreczniki, szukaj tematu: Mówienie o mówieniu

Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić  lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):

  1. Wejdź na platformę epodreczniki.pl, w kształceniu ogólnym odszukaj temat z języka polskiego: Mówienie o mówieniu.
  2. Przypomnij sobie wiadomości dotyczące mowy zależnej i niezależnej.
  3. Do zeszytu przepisz informacje dotyczące sposobów zapisywania mowy zależnej i niezależnej – tabelka: Jak zapisywać wypowiedzi w tekście? oraz tabelka: O czym trzeba pamiętać? (Porównaj następujące wypowiedzi) i zbiór wyrazów bliskoznacznych dotyczących mówienia (Najczęstsze słowa, które nazywają mówienie).
  4. Wykonaj ćwiczenia: 1 i 2 ( zrób je w formie tabelki wg wzoru):

Zadanie 1

Mowa niezależna

Mowa zależna

 

 

 

 

Zadanie 2

Mowa zależna

Mowa niezależna

 

 

 

 

 

26.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Chemia

Temat: Wzory i nazwy wodorotlenków

Cele lekcji: Uczeń wie:

- co to są wodorotlenki;

- wzór ogólny wodorotlenków;

- jak tworzy się nazwy wodorotlenków.

Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę do zeszytu 

  1. Wodorotlenki to związki zbudowane z kationów metalu i anionów wodorotlenkowych. Grupa wodorotlenkowa (-OH) ma wartościowość 1, tworzą ją atomy wodoru i tlenu. Jeśli we wzorze występuje więcej niż jedna grupa wodorotlenkowa, to zapisuje się ją w nawiasie, a za nawiasem podaje liczbe tych grup, np. Ca (OH)2.

2. Wzór ogólny wodorotlenków   

3. Nazwy wodorotlenków tworzy się przez dodanie do słowa wodorotlenek nazwy metalu. Jeśli metal w związkach chemicznych przyjmuje różne wartościowości, to jego wartościowość uwzględnia się w nazwie wodorotlenku.
4. Wzory i nazwy wybranych wodorotlenków –ZAPAMIĘTAJ KONIECZNIE!    

5. Przeanalizuj przykład i zapisz w zeszycie.

Jak ustalić nazwę wodorotlenku na podstawie jego wzoru sumarycznego?  

Matematyka

TEMAT: Powtórzenie wiadomości z klasy 7 -   trójkąt równoboczny i jego połowa

Cel: 
- utrwalam wiadomości i umiejętności związane z twierdzeniem Pitagorasa,
-  utrwalam umiejętność obliczania długości wysokości trójkąta  równoocznego,
-  utrwalam umiejętność obliczania pola trójkata równobocznegoi trójkąta  równoocznego,

Materiał dla ucznia:

Spotkanie online w godzinach 8.55 do 9.40 z wykorzystaniem aplikacji TEAMS.

Fizyka

TEMAT:Powtórzenie wiadomości z dynamiki.

Cel:Utrwalisz wiadomości i umiejętności dotyczące poznanych zasad dynamiki, swobodnego spadania ciał oraz oporów ruchu.

 

Materiał dla ucznia:
Zapoznaj się z materiałem powtórzeniowym, który znajdziesz na stronie 190. Na podstawie tych treści oraz własnych umiejętności spróbuj wykonać na miarę własnych możliwości zadania powtórzeniowe "to trzeba umieć" oraz "dobrze, jeśli to  umiesz".

 2 czerwca w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie sprawdzian z zakresu dynamiki. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika.

Muzyka

Temat: Operetka i musical. Tańce wykorzystywane w teatrze.

Cel;

- potrafię zagrać na flecie/dzwonkach melodię kankana,

- znam terminy: operetka, musical,

- potrafię wymienić nazwy tańców: fokstrot, tango, kankan.

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str. 120-122

  1. Przeczytam tekst „Operetka i musical” str.120 i 122.
  2. Zagram na flecie lub dzwonkach „Kankan z operetki Orfeusz w piekle” str.121

 

27.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Biologia

Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego

Cele lekcji: Uczeń zna:

- żeńskie hormony płciowe;

- pojęcie owulacja;

- przebieg cyklu miesiączkowego.

Materiał dla ucznia: Notatka do zeszytu przygotowana przez nauczyciela

Czynności ucznia:

Przepisz notatkę do zeszytu ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.

NOTATKA DLA UCZNIA

  1. Jajniki produkują żeńskie hormony płciowe: estrogeny
    i progesteron. Dzięki nim w układzie rozrodczym kobiety zachodzą regularne zmiany nazywane cyklem miesiączkowym.
  2. Co miesiąc organizm dojrzalej płciowo kobiety przygotowuje się do ewentualnej ciąży. Z pęcherzyka jajnikowego jest uwalniana komórka jajowa. Ten moment nazywamy owulacją. Pęcherzyk jajnikowy przekształca się następnie w ciałko żółte. Równocześnie macica przygotowując się na zapewnienie dogodnych warunków rozwoju zarodka, a potem płodu, staje się grubsza i lepiej ukrwiona. Jeśli nie dojdzie do zapłodnienia, błona śluzowa macicy złuszcza się i jest usuwana wraz z krwią przez pochwę. Wszystkie te zmiany są kontrolowane przez określone hormony, których stężenie zmienia się w kolejnych dniach cyklu.
  3. Przeanalizuj, a następnie przerysuj do zeszytu poniższy schemat cyklu miesiączkowego.    
  4. POLECENIE
    Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Język polski

Temat: W sidłach ambicji – Sławomir Mrożek „Artysta”

Cel: czytam tekst ze zrozumieniem, nazywam części zdania, tworzę wyrazy pokrewne, znajduję literackie konteksty i nawiązania do tekstu, rozumiem przenośne znaczenie związku frazeologicznego

Materiał dla ucznia: skan opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka znajdujący się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami zajęć na ten tydzień

Wykonaj polecenia (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego):

Przeczytaj uważnie opowiadanie Sławomira Mrożka i wykonaj następujące polecenia: 

  1. Uzupełnij zdanie. Wybierz odpowiedź A albo B i jej uzasadnienie C albo D. W zdaniu Za granicą podpiszę kontrakt z Metro Goldwyn Meyer podkreślony wyraz pełni funkcję A/B, ponieważ C/D.

A. przydawki                                                 C. określa rzeczownik

B. okolicznika                                               D. wskazuje na miejsce odbywania się czynności

2. Kto chciał występować w cyrku?

A. Lis            B. Kogut            C. Lew             D. Tygrys

3. Które zdanie świadczy o tym, że narrator uczestniczy w wydarzeniu?

A.  „Potrzebujemy zwierząt – Cyrk”.                   B. „Zgłoszę się –powiedział składając gazetę”.

C. „– I z powrotem – dodał Lis”.                         D. „Ja i Lis zatrzymaliśmy się opodal”.

4. Powiedzenie „Coś strzeliło komuś do głowy” oznacza, że ten ktoś:

A. myśli błyskotliwie, bardzo dowcipnie                     B. spogląda bystro, ciekawie

C. wpadł nagle na jakiś dziwny pomysł                       D. nagle zdenerwował się

5. Przedstaw postać literacką z lektur omówionych w szkole podstawowej, która nie akceptowała siebie i wskaż konsekwencje jej zachowania. Podaj nazwisko autora i tytuł przywołanego utworu. 

Autor:

Tytuł:

Bohater:

Przyczyny i konsekwencje zachowania bohatera:

6. Dopisz do podanych rzeczowników po jednym wyrazie pokrewnym (wskazane części mowy):

artysta

    - rzeczownik rodzaju żeńskiego:

    - przymiotnik:

    - przysłówek:

talent

  • przymiotnik:
  • rzeczownik zdrobniały:  

ambicja

- przymiotnik:

- przysłówek:

odwaga

  • przymiotnik:
  • przysłówek:
  • czasownik w 1. os., l. poj., rodzaju męskiego, w czasie przeszłym:
  1. W formie 2-3 zdań wyjaśnij, co to znaczy być artystą, czym różni się bycie artystą od bycia celebrytą.

Pamiętaj, że w przypadku trudności możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.

 

 

 

 

Topic: Grammar - Stosowanie czasowników modalnych - must, mustn’t, have to;

Cel:Uczniowie poznają zastosowanie i teorię czasowników modalnych

 

  • uczniowie przepisują poniższą notatake do zeszytu.

Czaoswniki modalne występujących w zdaniu zawsze z czasownikiem głównym. Przy ich użyciu mówiący może nadać wypowiedzi charakter życzenia, wątpliwości, przekonania o słuszności, a także prośbę, nakaz, zakaz, przyzwolenie. Wszystkie angielskie czasowniki modalne są w zdaniu czasownikami posiłkowymi, to znaczy tworzą pytania przez inwersję, a przeczenia przez zaprzeczenie samego czasownika, bez innych posiłkowych. Niektóre z nich poznajemy na dzisijszej lekcji

  • MUST  i HAVE TO - stosujemy aby powiedzieć, że ktoś musi coś zrobić.

 

  1. Must - musieć - silna chęć zrobienia czegoś, stosujemy go tylko w czasie teraźniejszym
  • must tworzy pytanie poprzez inwersję
  • po must występuje czasownik w bezokoliczniku
  • must tworzy przeczenia poprzez mustn’t - oznacza wtedy ZAKAZ - NIE WOLNO

You must read this book - Musisz przeczytać tę książkę (warto, bo jest świetna!)

 

You must see a doctor. Musisz iść do lekarza (ewidentnie wyglądasz na chorego)

 

You mustn’t talk here. Nie wolno tutaj rozmawiać.

 

  1. Have to odmienia się na Has to w he, she, it (tylko w zd. twierdzącym) - również oznacza musieć ale raczej ktoś nam narzuca co mamy zrobić
  • po have to/ has to stosujemy zawsze bezokoliczik ( czasownik bez końcówki)
  • “ have to“ odmienia się na “ had to“ w czasie przeszłym
  • aby zapytać musimy użyć operatorów czasu Present Simple

DO/ Does + osoba+ have to + czasownik w bezokoliczniku

W pytaniu i przeczeniu zawsze stosujemy have to wg zasad Present Simple

You have to read this book - Musisz przeczytać tę książkę (to jest lektura obowiązkowa, jak jej nie przeczytasz, to nie zdasz egzaminu)

I have to wear glasses. Muszę nosić okulary (gdyż mam słaby wzrok i bez nich nic nie widzę)

Do you have to go to work ? - Czy tu musisz iść do pracy ?

You don’t have to take this pills. Nie musisz brać tych tabletek (mówi doktor, ponieważ jesteś zdrowy)

  • prosze poćwiczyć zastosowanie have to / has to oraz must w ćwiczeniach online

https://wordwall.net/pl/resource/1053661/angielski/have-has

https://wordwall.net/pl/resource/1707356/angielski/must-mustnt

https://wordwall.net/pl/resource/1038903/angielski/must-or-mustnt

Informatyka

Temat: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje

Cel:

- wykonuję prostą kalkulację wydatków, projektując tabelę i tworząc formuły
z  wykorzystaniem adresowania bezwzględnego;
potrafię zmienić szerokość kolumn i wysokość wierszy;
- rozumiem zasadę wprowadzania do komórek długiego tekstu;
- korzystając z arkusza kalkulacyjnego, rozwiązuję zadania rachunkowe z życia
codziennego

Materiał dla ucznia:

  1. Przeczytaj tekst z punktu 1 (podr. str 180) i wykonaj ćw. 1 na str. 180.
  2. Przeczytaj tekst z punktu 2 o adresowaniu bezwzględnym  (podr. str 181) i wykonaj ćw. 2 na str. 181.
  3. Przeczytaj tekst od góry strony  182) i wykonaj ćw. 3 na str. 182.
  4. Przeczytaj tekst z punktu 3 (podr. str 182) i wykonaj ćw. 1 na str. 180.
  5. Przeczytaj tekst zawarty w punkcie 4 (podr. str 183) i wykonaj ćw. 4 na str. 183.
  6. Zapisz w zeszycie temat lekcji i notatkę (Warto zapamiętać - str. 185).

 

 

28.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia 

 

Temat: Odrodzenie Rzeczypospolitej.

Cele:

- dowiesz się , w jakich okolicznościach Polską odzyskała niepodległość,

- poznasz pierwsze ośrodki władzy na polskich ziemiach,

- poznasz reformy wprowadzone w odrodzonym państwie.

materiał podręcznikowy - s. 218-221

Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania/wykonaj polecenia:

  1. Wymień ośrodki władzy na ziemiach polskich w momencie odzyskania niepodległości ("Pierwsze ośrodki władzy na ziemiach polskich") - rok, miasto(jeśli podano), nazwa ośrodka władzy, przywódca.
  2. Jaką rolę odegrał Józef Piłsudski:

- kiedy powierzono mu władzę wojskową

- kiedy objął urząd Tymczasowego Naczelnika Państwa.

  1. Jakie reformy wprowadził rząd Jędrzeja Moraczewskiego (4)?
Język polski

Temat: Dlaczego kogut  nie został artystą? – nasze rozważania na podstawie opowiadania Sławomira Mrożka

Cel: wymieniam cechy bajki; wiem, czym jest groteska; wyodrębniam elementy świata przedstawionego w tekście; formułuję przesłanie utworu i buduję argumenty

Materiał dla ucznia: skan opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka znajdujący się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami zajęć na ten tydzień

Zapraszam Cię do uczestnictwa w lekcji online za pomocą aplikacji Teams dzisiaj o godz. 9.50, przygotuj materiały przewidziane na dzisiejsze zajęcia- w tym zeszyt przedmiotowy, przybory do pisania, miej też dostęp do zadań z karty pracy przewidzianych dziś do realizacji.

Wykonaj polecenia z karty pracy (wydrukuj je, wykonaj i wklej lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz do zeszytu przedmiotowego) :

1. Wymień bohaterów biorących udział w wydarzeniach opowiedzianych w opowiadaniu.

 2. Uporządkuj punkty, odtwarzając tym samym przebieg rozmowy kwalifikacyjnej przedstawionej w tekście Mrożka:

- Odmowa dyrektora.

- Prośba o przedstawienie się.

- Prośba o wydanie głosu.

- Przywitanie Koguta przez dyrektora cyrku.

- Przedstawienie się Koguta jako lwa.

- Obrażenie się Koguta.

- Zdziwienie dyrektora.

- Niezadowolenie dyrektora i wspomnienie o poszukiwaniu do pracy koguta.

3. Ustal, dlaczego kogut nie zrealizował swoich zamierzeń. Wypełnij pola metaplanu.

JAK JEST?                                                                             JAK POWINNO BYĆ?

 

 

DLACZEGO NIE JEST TAK,                                              WNIOSKI (CO TRZEBA ZROBIĆ?):

JAK POWINNO BYĆ?

                                            

 4. Uzupełnij tekst informacjami zgodnymi z treścią opowiadania:

Kogut spotkał się z …………………………….., gdyż chciał …………………………………… ……………………………… jako ………………. , by być ……………….. …………………………………………………………………………………………… . Praca w ……………. miała mu pomóc w realizacji planów życiowych poprzez …………...................……. ………………………………………………….. . Kogut uniósł się …………………, poczuł się …………………….. i nie przyjął …………………………………………………………………. .     Największy problem Koguta polegał bowiem na tym, że …………………………………………... …………………………………………………………………       

  5. W formie przymiotników zapisz cechy charakteryzujące Koguta:……………..........…… ………………………………………………………………………………….................................................….......……

6. Czy utwór Sławomira Mrożka przypomina oświeceniową bajkę? Uzupełnij tabelkę, wpisując odpowiednie informacje:

Cechy bajki

„Artysta” Mrożka a bajka – różnice i podobieństwa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. W imieniu narratora przedstaw 3 argumenty, których można użyć, aby przekonać Koguta, że powinien zgodzić się na propozycję dyrektora.

 

8. Sposób prezentacji rzeczywistości przedstawionej w tekście Mrożka jest daleki od realizmu, Mrożek wykorzystał sposób obrazowania nazywany groteską.

Cechy groteski:

9. Czego, twoim zdaniem, uczy opowiadanie Sławomira Mrożka? Odpowiedz w formie 3 – 4 zdań.

Język angielski

Topic: Grammar - Stosowanie czasowników modalnych - must, mustn’t, have to;

Cel:Uczniowie stosują czasowniki modalne

Materiały: Podręcznik, ćwiczenia  AllClear 7

  • uczniowie wykonują zadania zgodnie z zasadami czasowników modalnych poznanych na poprzedniej lekcji. Uczniowie wykonują zad 1, 2 oraz 4 w podręczniku na str 88 a odpowiedzi zapisują w zeszycie.
  • uczniowie ponadto wykonują zadania 2, 3 i 4 w ćwiczeniach na stronie 52
Doradztwo zawodowe

Temat:Poznaję świat zawodów. Informacja zawodowa, czyli co o zawodach warto wiedzieć.

Cel:

Wiem, gdzie szukać informacji o zawodach.

Materiał dla ucznia:

Czym jest klasyfikacja zawodów i specjalności, dowiesz się z artykułu:

https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci

Cennym źródłem wiedzy o zawodzie  są też  filmy zawodoznawcze. Polecam dwa. Praktycy zwracają naszą uwagę na to, że często wyobrażenie o zawodzie jest inne od rzeczywistości. No, bo przecież co to za trudność ułożyć bukiet kwiatów… A czy wiecie, że zawód florysty wymaga wielu poświęceń, np. wstawania o 4 rano…? Wielu innych ciekawostek dowiecie się z filmu. Zapraszam do obejrzenia!

Florysta:

https://www.youtube.com/watch?v=G98W8ZMXfWs

Jak to jest być pilotem samolotu:

https://www.youtube.com/watch?v=lVRYrU1ofLA

Religia

Temat: Wspólnota Kościoła

Cel: Zachęcenie do oddawania czci Bogu we wspólnocie wierzących

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.7  Temat –  Wspólnota Kościoła, str.152  Przeczytaj uważnie tekst Życie pierwotnego Kościoła na str. 152-153 oraz Jesteśmy Kościołem, str.154  Pomódl się słowami modlitwy św. Jana Pawła II (podręcznik str. 154)

 

29.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Obliczanie ułamka liczby - powtórzenie

Cel:
-  powtarzam i utrwalam wiadomości dotyczące  obliczania ułamka liczby

Materiały dla ucznia:  

Kliknij w link

https://pistacja.tv/film/mat00175-obliczanie-ulamka-danej-liczby?playlist=311

i obejrzyj film.

Zapisz w zeszycie temat lekcji, a pod tematem:

Aby obliczyć ułamek liczby, mnożymy liczbę przez ten ułamek

 

Przeczytaj przykłady 1.1 i 1.2  ze strony 57 z podręcznika
i wykonaj ćwiczenie 1 z tej strony.

Przeczytaj przykład 2  ze strony 58 z podręcznika
i wykonaj ćwiczenie 2 z tej strony.

Przeczytaj przykład 3  ze strony 58 z podręcznika
i wykonaj ćwiczenie 3 z tej strony.

Przeczytaj przykład 4  ze strony 58 z podręcznika
i wykonaj ćwiczenie 4 na stronie 59.

Wykonaj ćwiczenie 3 na str. 22 w Zeszycie ćwiczeń.

Wykonaj ćwiczenie 4 na str. 23 w Zeszycie ćwiczeń.

Język niemiecki

Temat: Wie findestdudieMütze?

Cel: Poznaję zaimek osobowy w bierniku.

Materiał dla ucznia: podręcznik str. 102 zad. 8b – zapoznaj się z tabelką po prawej stronie ( Tippfürdich)przepisz do zeszytu, następnie zrób ćwiczenie obok,uzupełnij zdania.

Zeszyt ćwiczeń zad. 8 str. 68. Zadanie z zeszytu oraz ćwiczeń   przeslij na adres mailowy jagodzinska4u@wp.pl

Język polski

Temat: Komentujemy, ogłaszamy – doskonalimy umiejętność redagowania tekstów użytkowych

Cel: tworzę ogłoszenie, oficjalną notatkę oraz komentarz na blogu zgodnie z poznanymi zasadami

Materiał dla ucznia: skany: opowiadania „Artysta” Sławomira Mrożka oraz schematów budowy ogłoszenia znajdujące się w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji na ten tydzień

Wykonaj polecenia (możesz je wydrukować i wkleić  lub, jeśli nie masz takiej możliwości, przepisz je do zeszytu przedmiotowego):

  1. Przypomnij sobie zasady redagowania ogłoszenia na podstawie skanów umieszczonych w galerii zdjęć pod tabelką z tematami lekcji na ten tydzień.
  2. Napisz komentarz na temat spotkania z dyrektorem cyrku, który Kogut mógłby zamieścić na swoim blogu, żeby wyjaśnić powody swojej porażki (5-6 zdań).
  3. W imieniu dyrektora zredaguj krótką oficjalną notatkę z odbytej rozmowy kwalifikacyjnej z Kogutem. Zastosuj oficjalną odmianę polszczyzny. Wskaż przyczyny odrzucenia kandydata (4-5 zdań).
  4. Ogłoszenie zamieszczone w pierwszym zdaniu opowiadania było bardzo krótkie i nie zawierało wszystkich koniecznych informacji. Napisz poprawne ogłoszenie o naborze pracowników, które mógłby zredagować dyrektor cyrku. Pamiętaj, aby umieścić w nim informacje dotyczące oczekiwań wobec kandydatów i proponowanych warunków zatrudnienia.
  5. Za wykonanie zadań redakcyjnych (2, 3, 4) otrzymasz ocenę. Zrealizowane zadanie prześlij na mój adres mailowy w formie zdjęcia lub skanu – adres poczty rodzicom przekazany został za pomocą dziennika w terminie do 03.06.2020 r.

Powodzenia! Pamiętaj, że w przypadku trudności z realizacją zadania, możesz poprosić o pomoc swojego nauczyciela polonistę.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie.

https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/aktywnosc-fizyczna-a-zdrowie-czlowieka,3912,n,2673

 

 

Data dodania: 2020-05-23 15:23:53
Data edycji: 2020-05-29 08:14:37
Ilość wyświetleń: 2232

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej